Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 751 nových autobusů na českých silnicích

V roce 2010 klesly registrace nových autobusů oproti roku 2009 o 24 vozů, což představuje pokles o 3,1 %.
Zpět na článek
26. 1. 2011 09:28
26. 1. 2011 14:27
neregistrovaný "Hooonza"
27. 1. 2011 10:36
27. 1. 2011 14:12
neregistrovaný "Hooonza"
26. 1. 2011 09:28
IVECO Irisbus
Trochu hovadina, že ta statistika počítá Iveco Irsibus jako 2 značky...Ale faktem zůstává, že i tak prodal SOR hlavně díky pražské lobby více autobusů...Co asi nabídne prodejce Iveco, Mercedesu a Solarisu pražským radním... Pro ně je SOR v pozadí s J&T a PPF zajímavější... Že se SORy v Praze nadměrně kazí jim až tak nevadí. Ale on se SOR poučí a časem i ty autobusy budou mít kvalitu aspoň na úrovni konkurence...
Rozbalit vlákno
11
26. 1. 2011 13:50
Re: IVECO Irisbus
A Iveco a Solarisy sú spoľahlivé..... :-!
neregistrovaný "Hooonza"
26. 1. 2011 14:27
Re: IVECO Irisbus
No tak v Praze se nadměrně kazí všechno. I ty Irisbusy už jsou pěkně rozhrkané. Stačí se jednou projet autobusem např. po Svatovítské ulici a pochopíte... Ale to by museli pořídit obrněný transportéry, aby to vydrželo dýl.
26. 1. 2011 15:05
Re: IVECO Irisbus
Myslíš, že v Bratislave je to iné? ;-) najviac sklamali plynové Solarisy....horeli jak fakle.
Avatar - petrumr
28. 1. 2011 15:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
27. 1. 2011 09:52
Re: IVECO Irisbus
Pochybuju, že jsou SORy poruchovější než Iveca. Ale to mě tolik netrápí, horší to je s řešením vnitřního prostoru Irisbusů - nejodpornější autobusy za posledních 30 let!!! Kéž bychom u nás měli místo nich SORy 8-s
27. 1. 2011 10:36
Re: IVECO Irisbus
Tak o tom vůbec nepochybuj. SORy jsou jednoznačně nejporuchovější autobusy, který u nás jezděj (samozřejmě myslím nové). Kupodivu velmi dobře udělané a málo poruchové jsou autobusy TEDOM. SOR se kvalitou nelepí ani na Irisbus,M-B,Solaris. To je realita. Co se týká prostornosti, tak podstatný vliv na vnitřní uspořádání má zákazník. Vnitřky a jejich rozvržení se dělá dle přání zákazníka. Že si váš regionální dopravce objednal rozvržení, které ti nevyhovuje, za to výrobce nemůže.
neregistrovaný "Hooonza"
27. 1. 2011 14:12
Re: IVECO Irisbus
Kde všude jezději Tedomy? Viděl jsem je snad akorát v Liberci...
Avatar - petrumr
28. 1. 2011 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
28. 1. 2011 17:13
Re: IVECO Irisbus
Třebíč, Znojmo, Praha, Ústí nad Labem, Trutnov, Mladá Boleslav, Liberec, Semily, Prešov, Lučenec, Košice, Bulharsko, Bratislava(Sofia, Burgas,Varna), Polsko (Mielec). Snad to dobře dopadne a bude to i Francie, zápůjčka byla pravděpodobně i do Německa.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
28. 1. 2011 17:03
Re: IVECO Irisbus
Tak co vím od řidičů, tak nejoblíbenější byly karosy 9xx a na Irisbusy dost nadávají, SORy mají - co jsem slyšel - problémy hlavně v městským provozu...
28. 1. 2011 18:38
Re: IVECO Irisbus
Nejak tak. Čo viem, ta na Slovensku majú medzimestské SORy docela úspech. Aj mne sa ako pasažierovi zdali príjemnejšie a pohodlnejšie ako terajšie vysokomýtske výrobky. Bratislava nedávno nakúpila rovnú stovku kĺbových autobusov SOR do mesta. Tankodróm menom Bratislava im určite dáva zabrať, vraj im praskali rámy, ale prišli českí technici a vystužili to a asi je to O.K., vídam ich stále viac.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2011 13:50
pár otázek
Zajímá mě pár věcí, které nevím.
Jaké autobusy vyrábí Ford a Volkswagen?
Jaký je rozdíl mezi linkovým a městským autobusem?
A co znamená "provedení šasi"?
Rozbalit vlákno
3
26. 1. 2011 14:04
Re: pár otázek
[odkaz]
[odkaz]

Zhruba:
Linkový autobus má zväčša 2 dvere, disponuje viac a pohodlnejšími sedadlami a priestorom na príručnú batožinu, aj batožinovým priestorom pod podlahou.
Mestský bus disponuje väčším počtom a širších dverí pre rýchlu výmenu cestujúcich. Preto aj má menej miest na sedenie a viac na státie, nemá oddelené priestory pre batožinu. Pre jazdu po meste je prispôsobený aj pohon vozidla, hlavne sprevodovanie - nedosahuje vysokú maximálku, ale je prispôsobený pomalšej jazde a častým rozjazdom a brzdeniam.
Šasi je podozok s pohonom a podlahovým rámom - naň je možné stavať rôzne nadstavby, aj kusovky podľa priania zákazníka. Napríklad taký Hymer kupuje šasi užitkáčov a stavia na nich svoje obytné automobily.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2011 15:33
Re: pár otázek
Díky, takle nějak jsem si to myslel, ale jistej jsem si nebyl :-)
Avatar - petrumr
28. 1. 2011 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.