Škoda Fabia sice stále vede kategorii malých vozů, její měsíční počty ale nezadržitelně klesají. V únoru 2010 spadly již pod hranici jedné tisícovky nových registrací.
a proto škodofka po většinu minulého roku nestíhala vyrábět... Sice díky šrotovnému, ale v principu je to jedno. Zkrátka prodeje jsou zatím dobré... Akorát by sis musel vyndat hlavu z prde.e, aby jsi to pochopil... >:-[]
Jsi jenom ubohy hloupy sprostak. Psal jsem ti to uz nekolikrat, ale dal me utvrzujes, ze se nemylim. :no:8-s
Skutecne duvody v prodeji Fabii hledej v nemeckem srotovnem. Po skonceni srotovneho nabehli na na 4 smeny a bud hur. V Cesku mnoho lidi radsi koupi Toura nebo neco z nizsi stredni od konkurence za podobne penize.
Mám obavu, že zhruba v těch místech se bude nacházet právě tvá myslivna. Jak se píše níže, minulý rok byl zkreslen šrotovným v mnoha evropských státech...
na druhou stranu Fabka v základu teď zdaleka není ta tragédie co to bývalo 2-3 roky dozadu. Takže 1.2TSI + pár drobností a do 300tis by ses mohl vejít (teda jeslti překousneš ten design) >:-[]
nelíbí se mi, ale to neznamená, že se nebude prodávat. Ty by jsis koupil provedení před faceliftem, kdybys věděl, že za měsíc bude na trhu provedení nové? To, že se ti nelíbí tento vůz neznamená, že si ho nekoupí někdo jinej.
Změnil se kukuč a hlavně paleta motorů, hlavně na TSI a 1,2 a 1,6TDi CR se jistě hodně lidí těší, po vypuštění FL se prodeje jistě rozběhnou, osobně předpokládám, že se o hodně líp bude prodávat hlavně Roomster, do kterého doposud nebyl k dispozici odpovídající motor.
Kup si dnešní SM tam se tomu věnují na dvou stranách, chválí to jak je u SM zvykem až do pr..., já jsem žádnou velkou změnu s těch fotek nevyčetl. Prostě s tím nehezkým a neproporcionálním autem se dá udělat jediné : nahradit ho úplně novým modelem.
Netešil by som sa príliš - možno to v začiatkoch o niečo lepšie bude, ale Fabia vzhľadom na to množstvo HTP a 1.4 na cestách to na boom s novými motormi nevidím.
Negatíva Roomstera nie sú iba v motoroch, lepšia pohonná jednotka auto diamterálne nezmení aj keď pomôcť pravdaže môže.
Chcel som tým len toľko, že nevydarenému autu ťažko nejaký facelift pomôže k úspechu. Stali sa podobné prípady v minulosti, keď model uviedli s nevyhovujúcou pohonnou jednotkou alebo nejakým vážnym handicapom, a po konštrukčných zmenách sa neúspech zmenil na úspech, ale dnes je situácia predsa len iná.
Ja radšej Škode prajem úspešnú budúcu generáciu.
hlavně že ty to víš dokonale... píšeš všude samý srač.y... Resp. myslím, že pro tvé kvalitní názory je škoda, aby jsi je exportoval i k nám do ČR. Nech si je prosím na nějákejch těch vašich serverech v SR. Tomu se říká vyvážení levných mozku... >:D
jaký argumenty? jestli nejsi trotl, tak je tady těch argumentů snad dost... počkej měsíc, dva a pak koukni na prodeje... to budou nejlepší argumenty...
sám jsem zvědavej, jak to za ty 2-3 měsíce bude vypadat. Zatím poslední cca rok prodeje Fabky v ČR dlouhodobě klesají, takže to určitě není jenom čekání na F/L.
Spíš si myslím, že:
1. individuální prodeje - přesun k Oktávce Tour + částečně ke konkurenci
2. firemní prodeje - krize určitě sehrála svojí roli. A šetří se vždy odspoda >:-[]
Konec "experimentu" Šrotovné už zasáhl i Fabku, taky omezili výrobu. Tento rok bude možná ještě důležitější z hlediska přežití a budoucnosti než loňský.
Zastánci šrotovného tady argumentují ziskem v podobě výběru DPH. Já bohužel jediné pozitivum vidím v omlazení autoparku. Stačí se podívat do Reichu, kde jsou propady po skončení šrotovného docela výrazné. Takže se bude omezovat výroba, propouštět, skracovat úvazky a pod. Bude stačit zisk z výběru DPH na pokrytí těchto sociálních dávek?
Stejně tak jako když šrotovné není docházi ke snižování výroby, propouštění, zkracování úvazku a pod. A ještě nebude dph. Jinak mě je to f.u.c.k já si koupil nové auto loni a za svý a dph jsem si nechal vrátit. >:D
otázka je, jestli by se ty auta, která se prodaly v rámci šrotovného za relativně krátký čas a pak trh výrazně propadne, neprodali bez šrotovného taky, akorát by se to rozložilo do delšího časového období. Krom toho, část nákladů na šrotovné požrala statní správa. No a zejména došlo k dalšímu pokřivení trhu dotačně/regulačním opatřením, ale to je asi to poslední, co tuhle parodii zvanou EU trápí že... ;-\
Môj tón je, povedal by som, ešte decentný vzhľadom na úroveň môjho preddiskutéra. ;-)
Nezisťujem o ňom v každej diskusii odznova, čo je zač, ja to o ňom viem.
Ty nevíš co meleš. Jakmile je na trhu facelift tak předfaceliftový model strácí na ceně a, už jenom proto se vyplatí počkat. Navíc facelift jí hodně pomohl. Takže důvodů proč čekat je dosti.
Slovo pomohl by mělo vyjadřovat zlepšení, to zde je patrné, takže zde si se trefil. Slovo hodně má vyjadřovat množství, tam si se netrefil. Řekněme, že Fabia vypadá o 2% lépe po faceliftu, ale pořád vypadá jen o 3% lépe než... Kyron.
Fabia dostane nový motory, nový zaváděcí ceny a decentní facelift. To je pro mnoho zákazníků, které škodovka u nás dozajista má, dosti pádným argumentem proč počkat.
Já bych byl s těmi předpověďmi opětovného úspěchu Fabie hodně opatrný. tento úspěcdh se dostaví pouze za předpokladu ještě lepší cenové změny a jiného designu (až u FIII), takže nyní zbývá ta cena. Facelift nic neřeší a nové motory TSI a TDI zasahují do prodejů minimálně, takže co se týče HTP, což je klíč k úspěchu, tam se bude řešit cena a výbava.
S cenou se taky pohnulo a dost podstatně. Pokud si někteří budou schopni připustit, že se fabie neprodávají jen v základu, tak tam velký rozdíl uvidí.
Decentní facelift je takový, který nezmění výrazně design vozu. A v podstatě viditelnou změnu pouze na mlohvkách, za nějaký výrazný FL nepovažuji.
A můžeš mi napsat, co považuješ za konkureci a jaké jsou reálné ceny konkurenčních modelů? Fabka teďka začíná někde na 199 tisících, což už je i pod korejskou konkurencí (i20... ).
Nepleť si pojmy z dojmy poukázka byla na to že si ho můžeš koupit ne že jsi ho dostal zadarmo, nebo si snad myslíš že za komanču mohla holota jen tak přijít do mototechny a říct chci stodvácu v GLS a modrý barvě.
Za to, žes "plnil normu na 120%" si dostal poukázku na auto, které sis mohl koupit za směšný peníz. Nové auto bylo mnohdy levnější (ale ne volný prodej) než bazarová ojetina, na kterou dosáhl kdejakej "holota".
Jo, jenže v takové osekané výbavě, až je to smutné. Fabia dle dnešních nároků začíná řekněme na 250 000 Kč. Není to mnoho, stála více. Bohužel Fabia ve své třídě ničím nevyčnívá, leda designem a to spíše propadá.
na českém trhu Fabii dosti bude požírat Tour, který je pro účely rodinného vozu lepší volbou. Na Západě to samo bude jinak. O tom ostatně svědčí (u nás) pokles FII a růst Octavie
Ty ses nám nějak zasekl, už to píšeš potřetí >:-[] Kolik vidíš Octavii s nápisem Tour? Minimálně. Fabia a Octavia si primárně např. pro rodinné účely tolik nekonkurují. Mladé rodiny už nehledají jen velký kufr a siluetu sedanu. Možností na trhu je mnoho. Ti z mladých rodin, kteří peníze mají, tak jdou do MPV nebo SUV, případně do služebního vozu jakékoliv značky. Ti, co nemají, tak jdou do bazaru.
Tož možná na Moravě se tolik Touru neprodá a všichni berou rovnou Oktu2 , ale tady v Praze potkávám Octavii Tour docela často >:-[]
To víš, my náplavky co ještě nemáme na Audiny nebo O2 machrujeme alespoň Tourama >:-[]
A vídám ty Toury docela často i jako firemní. Ono když si vemeš, že za cenu Fabky v kobmíku cca 2-3 roky dozadu máš dnes Toura v kobmíku je to docela fajn nabídka. MPV začínají min. o 50 tis výš, SUV pak cca. dalších 50tis. A když oželíš zaručeně nebourané supr vybavené dieslové fajnové auto po důchodci z Reichu, máš český sen i se zárukou :-!;-)
Propad? Ten je ale zcela relativní. Už sem to tu psal, každý na Fabii nadává a ona v globále nemá vůbec špatné výsledky. Možná se tak dobře neprodává u nás, ale jsou tu i jiné nové/staré trhy, kde je příjimána kladně a v globále ty výsledky má.
To nezpochybňuju, ale u nás ztrácí. A vsadil bych poslední halíř, že ne kvůli ceně, ta se mi zdá velmi dobrá, ale kvůli tomu jak vypadá. Ale to budou ještě 3 roky nářky nad rozlitým mlékem. Samozřejmě, ten kdo Fabii přeje špatné prodeje je otroubek, ale ona není žádné přetrhdílo i bez nepřejících. Původní Fabka po FL mi stále přijde tvarově povedenější než ta současná.
Fabia z let 2000-2001 a Fiesta ze stejného období nejsou provnatelná auta. Fabia byla tehdy na špičce třídy, kdežto soudobá Fiesta (Mk. 5 1999-2001) měla konstrukční základ ještě v Mk.3 z roku 1989. Tedy šlo o deset let staré auto. V současné době se ovšem katra poněkud obrátila, že :-)
tak ako pises, v dobe ked FI zacali predavat vyzerala velmi dobre, jazdila tiez velmi dobre a podobny interier by sa tiez tazko hladal, samozrejme v triede kde patri
Hele, najednou je ten český trh rozhodující, to je ale zajímavé, co? Jindy je zdeformovaný a nevýznamný, ale pro kopance do Fabie je najednou setsakra důležitý!
Přesně tak a ta stará blbá 1,6ka je jistota, jednoduchý motor a na dálnici žere míň než oturbené benziňáky. Než složitý TSI tak raději složitou malou naftu.
Ale vážně - jaký je vlastně cenový rozdíl 1.2TSI vs. 1.6TDI. Myslíš že se to při běžném nájezdu cca. 15tis. ročně vyplatí? Oba motory jsou nové, takže až čas ukáže jestli jsou navrženy správně a bez nějaký fatálních opakujících se problémů.
neporovnávej 1,2 TSI a 1,6 TDI........ Porovnávej 1.2 TSI a 1,2 TDI, v Ženevě jim to VW ještě nepovolil anoncovat ale v dubnu tady 1,2 TDI máš a to bude pro řadu kupujících zajímavá volba. Jasně, zvuk nebude nic moc, ale bude to relativně levné na provoz a povinné ručení.
jak říkám, uvidíme podle ceny. ať se na to dívám jakkoliv, stále mi benziňák (detto nějaký slušný bez turba) při normálním nájezdu vychází jako ekonomicky výhodnější volba. Ale samozřejmě kvituji vynovení motorové palety, tohle Fabka potřebovala (kromě nového ksichtu >:-[] ) jako sůl :yes:
Pokles predaja u Fabie je úplne normálny. Väčšina potencionálnych zákazníkov radšej počká na faceliftovanú verziu. Ja som v rámci výmeny firemných áut chcel tiež kúpiť faceliftovanú Fabiu 1,2TSI. Lenže kolega, ktorý to auto má mať k dispozícii ma prehovoril na Kiu Ceed ktorá momentálne s motorom 1,4 a klimou stojí o 1500Eur menej ako Fabia.Dúfam že to bolo z mojej strany dobré rozhodnutie :-!
I 928 zrudicek jmenem Fabie je velky uspech, pomohl by i stezi dukladny facelift priklepovym kladivem ze vsech stran, par levnych stinu pod klaunskou drstickou nema vubec sanci.
[odkaz]
Musim rici, ze Fabie je bezkonkurencne nevkusne auto, takovej malej hrosik ktery se na Vas pritrouble smeje a vrni strunovou 1.2 HTP. Fakt 928 vysmatych hrosiku, super vysledek, u VW se moc bat o to, ze by jim "fobie" porazela globalne Polo opravdu bat nemusi, to Superb to je jina liga, ale to jsou problemy VW.
Ale nemuzeme za to asi vinit ceskou designerskou skolu, cesti designeri by prece takovou spatnou praci nikdy na svet neprivedli, o tom jsem skoro presvedcen... [odkaz]
To víš, moje zaměstnání je už pomalu diagnoza. Já už mu tady (a i dalším) sepisuju diagnozu, tak se ptám na anamnézu, toho si nevšímej ;-) >:D
Jinak u mě vše OK :-!:yes:
VW dává "práci" nepřímo mnoha lidem v ČR. Když chodí lidi do práce a nosí domů peníze, tak jsou manželky spokojené a postarají se o kvalitní erekci a poté i tvrdý spánek. >:-[]
V globale prave se to cim dal vic moc neprojevuje. Jinak by VW nemusel kupovat treba Suzuki. Mohli by v Indii prodavat prece levne Seaty nebo Skody nebo VW.
Tak nevím, ale Škodovka tu nevykřikovala jako korejci že chtějí dláždit svými vozy evropské a české cesty. No nic. Tohle je už nějaký dobu korejský server. Je to tu samá reklama na korejské žuky a proto objektivita veškerá žádná. Škoda vede a je kritizována, korejský žuk i20 je desátý a je vychvalován. No nic. Komedie pokračuje. Stále si ty vychvalovaná auta z www.auto.cz nikdo nekupuje :-)
přesně tak... postavili dvě fabriky s kapacitou 600 tisíc plechovek a zatím je využili tak ze 40% a vyhlídky na další růst žádné... >:D Ale velký oči a přehnaný cíle jsou hnací silou korejců, teda dokud je nezastaví bankrot... >:-[]
No, já jsem četl (mezi řádky), že VW je hrubě nespokojen se zisky produkovanými Škodou. VW nezpochybňje Superba ani Škodu ale zisky Škodovky jako takové.
A budeš se možná divit, ti Toji vysmívaní Korejci mají zatraceně dobré zisky.
Tak nevím já zase četl že je pro němce škodovka moc dobrá a že bere zisky dražším modelům z koncernu VW což se jim nelíbí.
Zisky korejců ? No tak vzhledem k tomu že to je nejhůře platící automobilka (v Nošovicích je základ 15300 hrubého), vzhledem k tomu jaký materiál používají (Made in China, v koreji to pak přebalí do krabic Made in Korea a pošlou to lodí do svých závodů ve světě), vzhledem k tomu co je u nich ještě kvalitní a vzhledem k investičním pobídkám různých států ve kterých mají továrny můžou vypadat zisky opticky velmi dobře, ale spíš o tom pochybuji, protože třeba v Nošovicích šetří kde se dá (materiál, osvětlení pracoviště, odvětrávání, topení atd.).
koukám, že ty jsi nějaký hodně dobře informovaný znalec ;-)
nevím jaké máš auto, ale v podstatě je to jedno - hlavně se nedívej pod kapotu, mohl bys totiž zjistit, že to co Korejci nakoupí v Číně máš ve svým autě vlastně taky ;-)
Šetří všichni a všude. Myslíš že bez vydíraní prostřednictvím odborů by byly platy ve Škodě, VW nebo kdekoliv jinde takové jaké jsou?
To že máš fabriku s kapacitou 300tis neznamená, že tam budeš 300tis vyrábět hned na druhý den po otevření. Že by se tam chystali nějaké nové modelové řady? Žeby se výroba upravovala podle aktuálního dopytu?
Podívejte se antikorea fans jak to vypadalo s korejci 5 let dozadu - kolik tady jezdilo Cerato nebo Lantra/Elentra. Nebo i Kia Rio? Nic moc. A ejhle, přišla nová generace a je jich tady plno. Že nejsou lepší jako Golf? To snad ani nikdo nečekal, přecejenom ten Golf se šlechtí 30let.
V této generaci vzali útokem střední Evropu, na západě se rozkoukávají. Uvidíme, co přinese další generace.
To je samý příště až budý suchý hříště. Hlavně že tu někdo před příchodem do Nošovic vyřvával že v roce 2010 budou v Nošovicích vyrábět 300.000 vozů ročně, že budou platit lépe než Škoda, že budou prodávat více než Škoda, že budou zaměstnávat tolik a tolik lidí bla bla bla. Kdepak udělali soudruzi z koreje chybu ?
Bude třeba rozebrat další japonské auto do šroubku a pak vyřvávat že soudruzi ve výzkumném ústavu "vývojem" utvořili další korejský žuk. i50, i60, i70 ...
Takže korejčíci. Méně vyřvávat, méně chlastat na Stodolní a více makat.
Tohle je "tom206" z auto.idnes.cz, neboli "zuk" Pokud ctes i diskuse na auto.idnes.cz, tak to je prave ten clovek, ktery vsechny diskuse o jinych, nez nemeckych autech zahlcuje vykriky jako "zuk", "rejze", "socka" atd.porad opakuje dokola to same - napr. o dlazdeni cest korejskymi auty a s oblibou reaguje sam na sebe jako anonymni prispevatel.
Zrejme je to clovek, ktery ma nejaky psychicky problem - pravdepodobne zneuznany soucasny/byvaly zamestnanec nosovicke automobilky.
Ostatni mu uz nereknou jinak, nez "Zuk" - v podstate je to dusevni mrzak, asi ho v detstvi zneuzival nevlastni otec.
Tak uz ho mame i tu - to si uzijeme. >:-[]
projdi si statistiky prodejů za posledních 10 let v Evropě (na Acea) a zjištíš, že tržní podíl korejských aut kolísá stabilně mezi 3,8-4,2% evropského trhu. Takže za poslední 2 roky k ničemu mimořádnýmu nedošlo, krom toho, že ty auta vyráběj tady a nedovážej je sem. ;-)
co se týká zisků u korejců, tak dokud nedají kompletní přehled svého účetnictví, tak je to o ničem. Pouhé konstatování toho, že jsme měli takový a takový zisk nic neříká. Pokud tam nebudou i údaje o úvěrech atd., tak je to irelevantní údaj. Tím chci říct, že je snadné vykázat 1 mld zisku, když si vezmu 2 mld úvěr... ;-)
To tedy není - pokud si vezmeš úvěr 2mld, tak se ti ty peníze do zisku nepočítají, naopak úroky se ti započtou do nákladů. Pokud ty peníze investuješ, opět se ti to objeví na nákladové straně. Ale to se asi namáhám zbytečně...
no samozřejmě, že se nepočítají do zisku, ale mohou vyřešit investice, které jiné firmy právě financují ze svých zisků, tudíž když mám zvyšující se úvěry, tak lépe dosáhnu vyššího zisku... Ze zisku se krátkodobě odečte jen splátka takového úvěru. ;-)Ale uvidíme za 5 let. To se teprve provejí skutečné dopady soudobé korejské politiky.
splátka úvěru snižuje provozní zisk firmy... tím pádem klesá čistý zisk (samozřejmě jde o spoustu dalších věcí, který fakt nehodlám tady řešit)... můžem se tady chytat za slovíčka, nicméně princip je jasný nebo máš snad jiný názor? ;-)
Jaký mám já názor je vedlejší, hlavní je jak je to správně ;-)
Splátku uvěru neučtuješ do nákladů, ale např. na účet 461 v případě dlouhodobého úvěru, kterej nemá vliv na konečný zisk, popř. ztrátu. Do nákladů účtuješ jen zaplacené úroky.
takže se schodnem na tom, že úvěr zmenšuje provozní zisk? Resp. úroky z úvěru zmenšují zisk a protože úvěr nikdo bez úroku neposkytne, tak jsme snad doma... ;-)
takže náklady neovlivňují zisk... to jsem opravdu netušil... >:D
Takže když budou dvě firmy a jedna bude mít úvěr a druhá né, tak při stejném hospodaření na tom budou obě stejně... Tak pak chápu expanzi korejců... ;-)
Ne, když máš zvyšující se úvěry, tak je právě složitější dosáhnout zisku než když máš k dispozici vlastní prostředky... třeba ze zisku z minulého období. Dám ti příklad:
Mám vlastní miliardu, zainvestuju ji do vývoje a vydělám 1,5mld. Investiční náklady jsou 1mld, zisk je 0,5mld.
Chci investovat miliardu, ale nemám ji. Půjčím si proto 1,2mld, z toho 0,1 zaplatím hned první rok na úrocích. Vydělám stejně (1,5mld), mé náklady jsou investovaná 1mld + 0,1 náklady na úroky, zisk je pouze 0,4mld.
Kdyby tu prodávala Kia tolik idvacítek jako Škoda Fabií, myslím, že bychom na diskuzi zažívali nevídané masturbační autobakchanálie. Je-li to však obráceně, člověk tu čte vskutku podivuhodné zpovědi.
Je dobře si uvědomit dvě věci:
- Fabia je zde stále až fatálně nejprodávanějším autem
- objektivně je Fabia jedním z nejlepších, nepovedenějších aut své třídy.
Pokles prodejů je dán jednak odezněním švorcboomu, jednak nástupem obecnějšího zdejšího trendu, a tím je postupný odklon od subkompaktů a orientace na větší třídy. Lidé bohatnou a tudíž i v Česku směřují k nejrozšířenější třídě - ke kompaktům.
Důležité je, kolik Škoda vyrobila a i nadále vyrábí jako celek, a to je na velké ovace. Škoda pružně reaguje na očekávání kupců a nabízí tak segmenty, které táhnou prodeje. Není tak závislá na jedné třídě, a snáze tak překonává případné tržní výkyvy. V dohledu je miniškodovka... ano ano, pod taktovkou VW Škoda šlape doslova jak ty pověstné švýcary...
Takže klid, pokud je na diskuzi někdo, kdo si zatím nestihl koupit auto, pak je dobře vědět, že se pravděpodobně stane vlastníkem Fabie. Proto pozor na naivní diskuzní soudy... aby ses sám sobě nemusel za rok do zrcadla omlouvat.
1.Fatálne najpredávanejší znamená momentálne necelú tisícku kusov za mesiac- na českom trhu. Koľko Fabií sa predáva mesačne celosvetovo? Koľko predá v danej triede konkurencia? To by boli zaujímavé čísla.
2.Objektívne patrí Fabia sotva k priemeru v triede. Páni z VW zviazali ruky českým vývojárom poctivo.
Od kedy Kia vyraba i20? :-)
Vidim, ze sa vyznas v autach. Ahaaa! Prepac, vlastne len vw je auto ;)
Pozri si statistiky___to su tie tabulky s cislami a uprene pozri na poziciu Fabie. Tam je take znamienko " - " a to je minus.
To jednoznacne svedci o nezaujmu a jasnom poklese tejto krabicky :-)
Btw___vo velmi kratkom case sa Hyundai/Kia stal 5 najvacsou automobilkou!!! To je jasny dokaz toho, ze vo Svete je o tieto auta zaujem! A este na zaver___v u.s. renomovanych mediach sa pise, ze Hyundai ma slusne nasliapnute na to, aby patril medzi premiove znacky! Ups! Cumis co? ;)
Vždyť přece Hyundai je prémií už dávno. Tedy minimálně v tvých snech... >:D Znaménka mínus mají všichni. Nesmíš odezírat jen z pondělních prodejů... Jinak píšeš o autu, kterého se tu prodává tisícovka měsíčně, tedy třikrát tolik co v pořadí na druhém místě. Zeptej se zítra ve škole, co znamená slovo - proporce.
Jinak děkuju za osvětu, budu se muset vice zajímat i o lowend, abych nedělal chybky.
V čom facelift pomohol?
-Vo vzhľade- dizajn nie je zrovna parketou Fabie a kto kupuje Fabiu, silne pochybujem, že sa vždy rozhoduje primárne preto, že sa mu páči
-V motoroch- iste, v ponuke sú nové moderné pohonné jednotky, ktoré image Fabie rozhodne vylepšia - väčšina potencionálnych kupcov ale aj tak siahne po HTP
Pokles predaja Fabií nie je momentálny, je nepretržitý. Možno ho facelift zmierni, alebo načas predaje stúpnu, možno bude treba ešte stiahnuť cenu auta nižšie. Ale súčasná Fabia nie je auto, o ktoré by sa záujemci trhali. A mohla byť.
Reálnejšiu šancu na získanie starých pozícií vidím najskôr s novým modelom, ale ten je vraj v pláne až v roku 2012.
Pokles kopíruje stav trhu, který celkově nyní klesá. Pokud se chceš o něčem bavit, tak o podílu tohoto modelu na celkovém trhu (jaký byl a jaký je). To je ale už evidentně nad tvoje chápání. ;-\
Ty sa o moje chápanie nestaraj, máš čo robiť so svojim. A hlavne sa nauč čítať a najmä aj ako-tak pochopiť čo čítaš. Bol som tu z prvých, čo sa pýtal na celkový predaj Fabií, nie iba na český trh. To je ale evidentne už nad tvoje možnosti, že?
trochu křečovité, ale kdyby jsi sa místo toho pýtání kouknul na relevantní čísla, tak bys tady nemusel stále psát dokola stejné nesmysly... ale to bys asi jinak neměl čím vyplnit svůj pracovní čas... >:D
Čo neviem, spýtam sa, netrepem nezmysly ako niekto...
V práci obvykle pracujem, z mojich daní predsa treba živiť aj lemplov, čo sa v práci iba flákajú a šmejdia po internete.
Tak brzo bych to nečekal, každopádně věřím, že se POLO časem k Fiestě (prodeji) minimálně podstatně přiblíží..., podmínkou ovšem bude, aby Ford nezačal na Fiestě časem uplatňovat cenovou politiku, převzatou z nekonečně končícího, levného Fusionu...
Ta fiesta nic moc. Zadní partie hezká, předek teda bída a hlavně cena, verze titanium drahá jak sviňa a má manuální klimu a vzadu švihadla:) Ibiza má 4x elektriku v základu (nebo ve stylu, hned druhý stupeň). Navíc co jsem se vezl palubka už vrzala a motory 1,25 a 1.4 jsou bída. Podvozek je na stejno, možná, že ten ibizy snese větší dynamiku, fiesta je zas o něco málo pohodlnější. Lidi fiestu kupujou, protože je v akci, ale kdyby mrkli na akci seatu - dle mého ibiza a půl třídy vyspělejší auto, budou mít za 269t. 1.4 16V s klimatronikem, ESP, tempomatem, senzory tlaků v pneu atd....já tady pro fiestu nejsem.
Já bych Ibize dal taky přednost. Mně se líbí a překvapil mně i vnitřek. U Fiesty je zadek (prostor vevnitř) skoro tragickej), Ibiza je v pohodě. I ten kombík vypadá slušně. Alespoň na fotkách a na obrazovce. Fiesta je efektní auto, jehož vnitřek ovšem vypadá trochu lacině (mám na mysli třeba pseudokovoé doplňky palubky a volantu), bohužel - je to trend Fordu, Mondeo nebo Kuga na tom není líp.
Prostě je to disproporciální "pašík" bez šmrncu a zastaralou technologií. Kdyby vypadala jak nové polo či ibiza, určitě by se prodávala lépe. Chválím motory, ikdyž tedy TSI v pětikvaltu nic moc. Hospodárnost a richost motoru asi nebude tak razantní. Možná se jedná o počátky "oškubávání" škodovky ze strany VW. Se psalo o první generaci Fabie (2000-2007), že se nedávala na kapotu odhlučňovací dečka z důvodu, že se hluk uvnitř snížil oproti polu o 1dB, oproti ibize dokonce o necelé 3dB..
Neměl bych strach, že by soudruzi z Wolfsburgu škodovku nějak oškubávali. A z jednoho článku bulváru zvaného Spiegel (který tady všichni rozebírají a který tak vehementně citují seriózní média na východ od bývalé železné opony s lezdo***ezectvím sobě vlastním a vrozeným) bych taky závěry nevyvozoval. Když byla předchozí Fábie na nové platformě, bylo to proto, že soudruzi z FauVé chtěli mít vychytaný podvozek pro Polo, když je nynější Fabie na platformě předchozí, zase je to špatně...zase důkaz diskriminace za strany VW. To osekávání škodovky a její zatlačování dokonce i na úkor Seatu je paranoidní - pro některé ale zbožné přání. Jinak, když tak VW dusí škodovku, pročpak má třeba Yeti širší paletu motorů než Tigi?
Ale jinak souhlas, facelift sem facelift tam - chtělo by to něco nového a lepšího, i když mám pocit, že to těžiště škodovky směřuje k větším autům a Fábie bude čím dál tím méně důležitá.