Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2010: Registrace Fabie klesly pod 1.000 kusů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 3. 2010 • 17:19
34
184
Zobrazit náhledy (34)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Škoda Fabia sice stále vede kategorii malých vozů, její měsíční počty ale nezadržitelně klesají. V únoru 2010 spadly již pod hranici jedné tisícovky nových registrací.

Na tento výsledek nemá příliš vliv ani to, že prodej užitkových verzí tohoto modelu zcela ustal, před loňskou dubnovou změnou zákona o DPH se pohyboval většinou těsně pod hranicí 15 %. Ještě loni našlo své nové majitele 1.672 kusů, před dvěma lety jich bylo dokonce 2.466. Letos v únoru však jen 928!

Celkový trh se propadl o 1.366 jednotek, tedy o 32,3 %. Pochopitelně jsou v tomto výsledku započteny nejen změny, které jsme v žebříčcích provedli v lednu, ale i ty únorové. Vznikla totiž další kategorie malých crossoverů. Z nich jsme ovšem v malých vozech před rokem měli jen Kiu Soul, která nemá na celkové výsledky příliš velký vliv. K nově vytvořené třídě se vrátíme v závěru našeho přehledu.

Jak vypadal zbytek únorové první pětky malých vozů? Druhé místo patří tradičně Fordu Fusion s 319 kusy, také třetí příčku obsadil model s modrým oválem ve znaku: Fiesta (214 kusů). Za nimi se umístily dva automobily z Francie: Renault Thalia (191) a Peugeot 207 (176 vozů). Z dalších modelů zmiňme osmou Dacii Sandero, pro kterou se rozhodlo 113 zákazníků.

První Fabia si ve srovnání s únorem 2009 pohoršila o mohutných 44,5 %, prodalo se o 744 malých škodovek méně. Druhý Fusion zaznamenal rovněž pokles, a to o 35,7 % (loni 496). Na třetím a čtvrtém místě najdeme postupy. Fiesta si polepšila o 113 aut (ze 101), tedy o 111,9 %. Z ostatní konkurence není nikdo lepší, titul Skokan roku jí tak patří plným právem. Renault Thalia vykazuje + 30,8 % (+45 vozů ze 146 v únoru 2009). Peugeot 207 ztratil 45 kusů, tedy -30,8 % (z 224 loňských).

Postup roku jsme zmiňovali, největší pád mezi všemi malými vozy zaznamenaly výprodejové modely, které se umístily mimo Top 25: Hyundai Getz (-98,1 %) a Seat Cordoba (-94,7 %). Z automobilů v žebříčku nejvíce ztratil Nissan Micra (-78,9 %, z 19 na pouhé 4), nedařilo se ani Suzuki Swift (-77,2 %, ze 79 na 18 kusů).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v únoru 2010
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Tržní podíl ve tř. Tržní podíl ve tř.
- Období 2/2010 1-2/2010 2/2010 1-2/2010
1. Škoda FABIA 928 1954 32,4% 36,2%
2. Ford FUSION 319 490 11,2% 9,1%
3. Ford FIESTA 214 320 7,5% 5,9%
4. Renault THALIA 191 313 6,7% 5,8%
5. Peugeot 207 176 320 6,2% 5,9%
6. Volkswagen POLO 140 294 4,9% 5,5%
7. Renault CLIO 138 255 4,8% 4,7%
8. Dacia SANDERO 113 157 4,0% 2,9%
9. Toyota YARIS 109 223 3,8% 4,1%
10. Hyundai i20 104 197 3,6% 3,7%
11. Fiat PUNTO 67 114 2,3% 2,1%
12. Chevrolet AVEO 54 127 1,9% 2,4%
13. Citroën C3 45 125 1,6% 2,3%
14. Seat IBIZA 43 81 1,5% 1,5%
15. Hyundai ACCENT 39 57 1,4% 1,1%
15. Mazda 2 39 64 1,4% 1,2%
17. Peugeot 206 29 58 1,0% 1,1%
18. Kia RIO 27 52 0,9% 1,0%
19. Opel CORSA 21 56 0,7% 1,0%
20. Suzuki SWIFT 18 42 0,6% 0,8%
21. Honda JAZZ 17 33 0,6% 0,6%
22. Mitsubishi COLT 9 18 0,3% 0,3%
23. Honda CITY 7 13 0,2% 0,2%
24. Alfa Romeo MITO 6 10 0,2% 0,2%
25. Nissan MICRA 4 11 0,1% 0,2%
- Ostatní modely 3 7 0,1% 0,1%
- CELKEM 2860 5391 100,0% 100,0%

Pokles celého trhu od začátku roku je prakticky stejný jako v měsíčním srovnání – za letošní leden a únor se propadl o 32,2 %, své zákazníky našlo 5.391 malých vozů místo 7.951 loňských.

V celkovém pořadí od ledna vede po dvou měsících Fabia s 1.954 kusy (podíl 36,2 %) před Fusionem (490, 9,1 %), třetí jsou společně Fiesta a Peugeot 207 (320, 5,9 %), s mírným odstupem následuje Thalia (313, 5,8 %).

Fabia samozřejmě ztratila i v tomto meziročním srovnání, a to 34,2 %, loni se jich prodalo o 1.014 více. Méně registrací má i Fusion, a to dokonce o 40,6 % (loni 825). Fiesta jich má naopak o 134, tedy 72 % více. Peugeot 207 ztratil oproti loňsku 87 aut, tedy 21,4 %. Pátá Thalia je na tom o rovných padesát kusů lépe (+19 %).

Mezi vznětovými motory patří v únorových absolutních počtech prvenství domácímu zástupci s 90 vozy (podíl na celkových registracích 9,7 %). Na druhém místě je překvapivě Dacia Sandero, která má na kontě na kontě 12 aut s motory dCi (10,6 %), třetí příčku obsadil Ford Fusion s 9 (2,8 %) a čtvrtou Volkswagen Polo se 6 (4,3 %).

Do v úvodu zmíněné kategorie malých crossoverů byly zatím zařazeny pouze čtyři modely s délkou mezi 3,9 a 4,2 m Dvojčata Suzuki SX4 a Fiat Sedici byla přeřazena z nižší střední třídy. SX4 se sice prodává i ve verzi sedan, těchto vozů se však na domácích silnicích vyskytuje jako pověstného šafránu v přírodě. Žebříček byl doplněn Kiou Soul a Toyotou Urban Cruiser. Během roku jej zřejmě rozšíří i extravagantní Nissan Juke a nejspíše sem bude zařazeno i Mitsubishi ASX, byť jeho délka lehce přesahuje 4,2 m.

Únorové i celkové pořadí modelů vyplývají z tabulky a jsou zcela totožná. Vede Suzuki SX4 před Kiou Soul, třetí je Sedici a čtvrtý Urban Cruiser.

Související články

Témata
17. 3. 2010 09:59
Re: to je zas zpráva...
Fabia z let 2000-2001 a Fiesta ze stejného období nejsou provnatelná auta. Fabia byla tehdy na špičce třídy, kdežto soudobá Fiesta (Mk. 5 1999-2001) měla konstrukční základ ještě v Mk.3 z roku 1989. Tedy šlo o deset let staré auto. V současné době se ovšem katra poněkud obrátila, že :-)
16. 3. 2010 22:53
Re: Polo
Já myslel všechny prodeje dle SDA
16. 3. 2010 21:14
Re: to je zas zpráva...
Je to zde občas velmi komické.
Avatar - Emel
16. 3. 2010 20:18
Re: Polo
Nevím, na co narážíš... sice VW moc nemusím, ale Polo se fakt povedlo a ve srovnání s Fiestou pro mě je to jasná volba.
16. 3. 2010 18:35
Re: Jediná možmost - Fabia 3. generace
Neměl bych strach, že by soudruzi z Wolfsburgu škodovku nějak oškubávali. A z jednoho článku bulváru zvaného Spiegel (který tady všichni rozebírají a který tak vehementně citují seriózní média na východ od bývalé železné opony s lezdoprdelezectvím sobě vlastním a vrozeným) bych taky závěry nevyvozoval. Když byla předchozí Fábie na nové platformě, bylo to proto, že soudruzi z FauVé chtěli mít vychytaný podvozek pro Polo, když je nynější Fabie na platformě předchozí, zase je to špatně...zase důkaz diskriminace za strany VW. To osekávání škodovky a její zatlačování dokonce i na úkor Seatu je paranoidní - pro některé ale zbožné přání. Jinak, když tak VW dusí škodovku, pročpak má třeba Yeti širší paletu motorů než Tigi?

Ale jinak souhlas, facelift sem facelift tam - chtělo by to něco nového a lepšího, i když mám pocit, že to těžiště škodovky směřuje k větším autům a Fábie bude čím dál tím méně důležitá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku