Njn, všichni sou chudáci, chtěj Polo, ale mají jen na Thalii, Fusion, I20 a Fiestu, jojo.
Taky všichni chtěj Golf, ale maj jen na Megane, Jettu ale maj jen na Lagunu, Phaeton a maj jen na Lexus, Tiguan a Touareg a maj jen na Duster a IX 35 a taky chtěj Saharan a Multivan ale maj jen na IX 20, Logan a C4 Picasso.
Njn, nebýt ČR národ socek, bylo by vše jinak. Vo tom žádná >:D >:-[] >:-[]
A co se týče ojetin, koukám že v únoru bylo víc zájemců o Hondu, než o echt prémii.
Ohh, co to jen ti lidi kupují, dosud ještě neprohlédli, cehož strašného se dopouští.
Budiž jim velký aštar odpustí!
No a co dál? Oh ano, zoufalci s peugetoy a Renaulty, Citroeny, Fiaty, Oply a pak teprvi ti správní s BMW a Audi.
Žebrota, nemohou si dovolit koupit si kvalitní, 15 let starý olítaný BMW po nemeckém důchodci ve skvělém stavu se 125 tis km (vynásob 3ma), rourou vod kamen a mračítky a dopřát si tak luxusu.
Duch TDI PD ale povstane a svou libou vůni a sametovým chodem pronikne do myšlení národa a obrátí ho ze zcestí na tu jedinou správnou cestu.
Dehtu zdar :yes:
Já přece neříkám, že akce nebyly nejsou a nebudou, prostě jen mívají své logické důsledky jako je cíl se kterým jsou dělány. Podobně jako např. u Fusionu. Prodejní úspěch nezpochybňuju a o "maržích" tyhle tabulky přece nejsou...
já tam jen cítil takovou podprahovou výčitku směrek k Renaultu, že vlastně jen díky nějaké akci dosáhl na tu métu
ale možná jsem trošku paranoidní >:-[]
uvidíme, co v příštích měsících udělá s čísly Oplu jejich akce "24h"
neexistují někde statistiky jednotlivých modelů podle motorizací - ne jen nafta/benzin, ale konkrétní typy. tohle by mě fakt zajímalo, nebo třeba i převodovky - automat vs. kvedlačka.
No já taky.
Do města není nic lepšího a ten design je opravdu originální.
Tohle se povedlo.
On Mercedes svého času uměl, když to vezmu komplexně, tak Mercedes je z němců u mě asi favorit.
Jak sem psal, MB 450 SEL 6,9 (tuším W116 to byla řada???) a pak taky řada 123, ty se měl taky rád. Pak Gko, to bylo na svou dobu geniální.
280ka 123ka to byla kára.
Škoda že si v půlce 90.let celkem slušně pojeba** renomé tou nespolehlivostí.
BMW mi nikdy krom 635CSi moc nesedělo, z Audi sem měl rád starou A80 z konce 70 a poč. 80let.
Pak už byl jen Opel, tam toho je víc, ale ten tu není považován za echt dojč produkt. >:D
Ne jen do města ... Smarta používám skoro každý víkend, kdy jedu domu pro cestu Vídeň-Krumlov-Vídeň .... a nemám pocit, že bych v tom autě někam strádal .... Na to jak je to malé auto a za jaké peníze je úžasné, i když dneska nižší střední třída je skoro za stejné peníze ....
Jsem zvědavý, jestli se zase dozvíme nějaká moudra o tom, jak všichni zoufalci už své Hyundai / Kia nakoupili a jejich prodeje půjdou už jen dolů :-).
Jinak zbytek v zásadě bez velkých překvapení, Renault těží z nabídek "již od", Ford čeká na nový Focus, VW si drží svůj standard (a za povšimnutí stojí snad vysoký prodej Tiguanů).
Korea z nošovic možná brzy to VW předstihne a Ford se aspon dotáhne.
No bude to zajímavé.
Je jen jediná jistota, naše škoda bude vždy první.
Soused, zarytej škodovkář co měl dosud 120ku, favorita, formana, feldu kombi, fabii kombi si ted koupil Forda S-Max a další známej, zyrytej škodovkář s oktavií, 120 I a II generace, fabií I si koupil Suzuki Swift.
No změna je život.
Hmm... já nevím, já bych bral Thalii jako auto do města, s nějakým 1.2 - 1.4 atmo motorem. Za 250 už bych hledal jinde a do městského provozu bych turbo nemusel.
jsem ale zvědav, jak se chytne nový Focus. Ono jeho startovací cena je docela vysoko - v ČR se hodně lidí nebude dívat, kolik výbavy za to dostane, spíš půjde někam, kde ceny začínají "už od...." Takže bych to časem viděl na nějakou očesanou verzi ve stylu Megane Generation pro "méně náročné" trhy
Neboj, bude líp.
Zoufalců ubdude spolu s 20% DPH, cenou nafty a benálu za 37-44, zvýšením cen potravin a komodit na světových burzách, úpadkem stavebnictví v čr atd.
Bude jich méně a méně a všichni budou jezdit ve VW.
Zemský ráj to napohled, BTW kdyže začíná stavba Germánie?
No co, benál už zlevnil na 38 kaček za N8 (jižní spojka), naftička místy i za 35 obyč, lepší až 36,50 - to sou pozitivní vyhlídky pro prémii.
Růst je zaručen, ropa za 117 a stoupá. >:D
Tak co víc si přát - navíc stříbro, platina, zemní plyn, káva, pšenice taky setrvale klesaj, takže za vydatné pomoci bratra Kalouska bude inflace cca 4% pokud budem optimisti, pokud ne klidně i 10%.
Pokud bratr Kadáfí vydrží, jako že ten starý vlk se nevzdá, a bratři v Bahrajnu povzbudí bratry v Ománu, SA atd, můžeme se těžit na pozitivní ekonomická data.
EU si půjčí od amíků tiskárny, přehodí raznice a budou se tisknout eura.
Pěkně hezky pustit do oběhu stohy peněz a pak >:-[]:-) >:-[]
Přijde čína :-)
Až budeš mít jednou svojí vlastní automobilku, budeš mít v podstatě jen dvě cesty - buďto budeš vyrábět auta, která budou lidé chtít za peníze, které za ně budeš požadovat, nebo budeš vyrábět auta, která lidé chtít nebudou, a také ovšem za ně dostaneš jenom to, co ti lidé budou chtít dát...
Garážově je to jasné, neznám nikoho, kdo by jezdil v MINI a toužil po Thalii. Ovšem tohle není žádný argument, to je než konstatování skutečnosti. Není také ovšem třeba argumentovat, svět aut je v klasifikaci přesně to samé, jako svět lidí. Nebo ty se snad domníváš, že kolem je to samej Bullitt v dokonale otřískaném fordu mustang? Pochop, na jednoho Bullitta připadá tisíc takovejch, jako jsi ty. A ti také musí v něčem jezdit. A upřímně, umíš si toho Bullita představit, jak stíhá mafiány v Thalii. Nevím, možná ty by sis lístek do kina na tenhle biják koupil... Já ne. Prostě ne.
Ale zpět k tabulce. Tak kdyby tě například napadlo, že je lepší si koupit něco od čtyřky než od dvacetšestky, stala se někde v tvé garážové výchově fatální chyba, kterou už nemáš šanci nikdy napravit. Ti však, kteří umí nejen číst, tedy ti všichni, kteří do aut vidí jako do hubený... alfy, těm je to jasné.
Pravdou ovšem je, že na rozdíl od reálného světa, na zdejších diskuzích neplatí známý slogan - prémiový člověk, prémiové auto, neboť právě a jen zde se podařilo společnými silami několika, přiznejme si, intelektuálně skromnějších jedinců, asi na dvě a půl minuty vnutit veřejnosti konejšivý diskuzní postoj, že totiž čím prémiovější člověk, tím levnější auto. Tvrdé jádro pak razí i poměrně výbušnou úvahu, že pokud v něčem máš na silnici spatřit elity společnosti, je to ve voze vyrobeném zásadně v Japonsku, někdy kolem roku 1995. Ano, i takto lze oddalovat vlastní silniční popravu.
Naštěstí na silnicích platí vedle zákona silničního též garážová ústava. Pro dnešní diskuzní potřeby snad postačí reprodukovat jen větu z jejího prvního článku - Na silnici jsi přesně tím, čím jsi i ve své garáži.
Tedy tabulka je jasná:
LOWEND:
1. Hyundai
2. Kia
3. dacia
MAINSTREAM
1. ŠKODA
2. renault
3. ford
SUPERMAINSTREAM
1. VOLKSWAGEN
SUBPRÉMIE
1. VOLVO
2 alfa romeo
PRÉMIE
1. AUDI
2. BMW
2. MERCEDES-BENZ
P.S. Velmi se skláním před Škodou :yes: Oceňuji tvorbu modelových řad, oceňuji techniku, design, styl, koneckonců též image. Fabia RS, Octavia RS/scout, dvoubarevný :yes: Yeti, Superb v kombi... ta auta opravdu nemají chybu.
Jen v téhle pseudozemičce. Jinak je Renault naprosto normální mainstream, stejně jako VW, Škoda a plno jiných. Koho ale zajímá díra s prodeji pár kusů za rok?
Ty seš světovej, ale PSEUDOBLB! Pokud tě tahle "pseudozemička" a "díra" nezajímá, tak proč tady vopruzuješ těmito pubertálními výlevy?
Máš asi dost velkej komplex méněcennosti a léčíš si ho podobnými siláckými slobvy, ale jak znám podobný týpky jako ty, tak ti ten hřbet ohnou až k zemi, když jim Germán pohodí eurocent a pak hned šupy dupy na internet svojí podlejzavost a zbabělost si vylejvaj podobnými výroky.
To, že žiješ v nějaký díře s holým zadkem neznamená, že většina lidí v týhle zemi jsou takoví zakomplexovaní ubožáci jako ty.
Možná by si chtělo prozkoumat opravdové cenníky a porovnat reálně a neplácat nesmysly. To, že Renault umí nabídnout perfektní ceny přes Renault leasing je fajn, ale že na tel leasing zaplatíš více než za auto v hotovosti, to už na tom billbouardu ani v reklamě nepíšou. Takový Golf v Trendlinu s klimou se dá koupit o pár tisícovek dráže než Megane, navíc jej nečeká tak velký pokles v ceně, plus výbava Golfu už dnes není tak chudá jak bývala. Jediný větší a opravdu hmatatelný rozdíl v cenách je v naftě, tam VW chce rozdíl v ceně oproti Renaultu opravdu velký, stejně jako Ford.
Mimochodem, Focus byl teď za hotové s ESP a aut. klimou za 299 000 Kč, to už i ten stejně vybavený Megane (ne Generation, ten se teď snad ani s EPS neprodává) byl dražší ;-)
Jenomže ty super akce jsou při koupi na leasing, pokud tuhle triviální logiku nechápeš, tak ti můžu rovnou nabídnou Mondeo za 400 000 Kč ale s 500% úrokem. A neboj, Focus III za pár týdnů bude na podobné, ne-li nižší ceně (už teď Ford padá a s novým designem Focusa moc stoupat nebude).
Zkus reagovat na blue.suna, neb jeho příspěvek je velmi relevantní.
Nebo se zeptám ještě jednou, trochu jinak - dle Tebe je např. Megane lowend v ČR, kvůli ceně, kdežto ten stejný Megane je v Německu mainstream, neb stojí +/- stejně jako Golf a OII je tam lowend, neb je levnější? O Francii se ani nebavme, tam by to byl SUPERMAINSTREAM, pokud by něco takového reálně existovalo ;-)
Škatulkovat auta dle cen na Českém trhu, toť věru "konina".
A ještě poznámka - v případě toho Meganu mám samozřejmně na mysli "neGeneration" modely, stejně jako v případě OII neberu v úvahu Tour. Tyto modely pro rozvojové trhy budou, dle mého názoru, z dlouhodobého hlediska pro automobilky mínusem. Hlavně Renault to v případě Genaration (lowend v kabátku Meganu) přehnal. Ale to je čistě můj soukromý názor.
No on je rozdílný Megane, ale ne až o tolik. A věř, že pro mnoho zákazníků, kteří třeba do něj přejdou z Felície nebo Megana I to bude perfektní auto a to, že mají rezervu pod autem, nemají kartu a jiný svár střechy a bočnice rozhodně nepoznají.
Tak u těch zákazníků, kteří do něj přejdou z Felície nebo Megana I to bude perfektní auto, souhlas.
Problém je v tom, že těch změn je dost. Jistě pamatuješ na diskuzi pod testem Generation, kde to pali.sk rozebíral. Kombinace horších svárů + použití horší třídy oceli (vyšší hmotnost než klasický Megane) může mít špatný vliv na crashtesty. Horší antikorozní ochrana - pokud to bude po letech někde rezivět, velmi to zhorší pověst celého modelu, resp. celé automobilky. O 2 litry horší spotřeba při 130 (základní 1,6), horší dynamika než klasický Megan, to může u lidí zasít názor, že tento motor není plně použitelný ve všech režimech, přičemž v případě klasického Meganu je opak pravdou - jedná se o velmi dobrý základ. A to jsou odlišnosti, o kterých víme - může toho být více.
V případě automobilky, která se již několik let snaží vylepšit pověst, a dle mého se jí to poslední dobou daří, toto považuji za chybu, nebo alespoň za risk. Vždyť mají lowendových modelů dost (komplet portfolio Dacie, Thalia a vlastně i Latitude). Nicméně tato výhrada platí zejména pro středoevropské trhy. Na západě se Generation neprodává.
Generation nevznikl z plezíru, prostě si ho vyžádal trh. Jeho pozice v rámci modelové řady Megane je úplně jasná - a kdo si namlouvá, že je to jen trošku ošizený klasický Megane, tak si maluje vzdušné zámky.
Ale s tou spotřebou mi to moc nesedí - 2litry jsou hodně velký rozdíl. Je to ofiko podle údajů výrobce?
S Tvou první větou samozřejmně souhlasím. Problém je v tom, že Generation je v kabátku Meganu a marketingově je u nás nabízen jako plnohodnotný Megane (toto platí i o Fluence). Domnívám se, že toto nedostatečné odlišení může být v budoucnu pro Renault kotnraproduktivní. Toť vše ;-)
Ohledně té spotřeby - u testu Megane Generation tady na auto.cz byla uvedena ve 130ti spotřeba 9,1 l/100km, u mého GrandTouru je spotřeba v této rychlosti cca 7,1 - 7,4. Ostatní majitelé Meganu, myslím, mohou potvrdit.
Ofiko údaje výrobce (Megane vs. Megane Generation, oba 1,6 16V 74kw, pětikvalt): kombi spotřeba 6,8 vs. 6,7; zrychlení 0-100 10,9 vs. 11,8; max. rychlost 190 vs. 181. Čili rozdíly tam jsou, rozdíl spotřeby zřejmně dramaticky narůstá v rychlostech nad 100 km/h.
Zle, zle, zle a este raz zle. Na blogu sa ti uz raz podarilo napisat nazvy gramaticky spravne, ubehol tyzden a zase sekas chybu za chybou. No nic, uvidime za tyzden, to je tak obdobie, za ktore by kazdy clovek mal byt schopny sa to naucit.
První myslíš v čem? Nahoře rozděluji svět aut do tříd tak jak si stojí na nebi hvězd ve svých segmentech. Přece tu nechceš porovnávat, zda je podle tabulky lepší Porsche nebo Dacia... ;-)
Ádo, prášky, zase jsi zapomněl? Tak šup šup ještě dvě pilule antidepresiv, něco na schízu a šup zpátky přikurtovat do postýlky a spát, zítra ráno bude skotský střik, tak ať si svěží.
Lowend to není, to bychom mu křivdili, ale dávat ho do jedné skupiny s Fordem... no je to tak, že je s Fiatem na spodní hranici mainstreamu a Ford vytváří pak ten mezistupeň k volkswagenovskému supermainstreamu.
To je tak trochu zbožné přání, já si třeba nedokážu představit, jak někdo dokáže dát přednost té hrůze Fiestě před třeba C3, 207 a i Cliu, které i po letech je jízdně velmi podařený člen B-segmentu.
No jo, jenomže ta fiesta má designově velmi silně navrch. 207 a Clio už jsou mimo hru, tady se asi čeká na novou 208 i na nové Clio. 207 ještě jakž takž viuálně jde, ale Clio je zcela mimo. S jízdou souhlas.
Tak to mám asi jiný vwoči, protože ten ocucaný bonbon od Fordu prostě nemůžu, zezadu už vůbec. Globální design mi nevoní. Navíc když srovnám interiéry, tak chtě nechtě musím i novinku Fordu šoupnout za 207 i Clio, prostě ta lacinost z toho auta přímo táhne, nebýt jízdních vlastností, tak Fiesta pomalu nemá co nabídnout. Cliu neprospěl facelift, v kombinaci s nesprávnou barvou může dojít ke kolapsu.
Každopádně pokud Clio postaví na vylešpení stávajícího, tak se má konkurence čeho obávat.
A i o pár tříd výše či níže si Ford s Renaultem nemají co vyčítat.
Vsak na tom taky neni nic spatneho... dnes se prece jedna o daleko vyspelejsi vozy nez pred lety ;-)
Treba bude za tech 14 let Cina smele konkurovat VW :-)
Mozna ze si Cinane koupi potom VW spolecne s celou rozpadajici se EU :-!
Mě to tedy pohledem Evropana příjde smutné, protože jsme kolébkou motorismu, náš průmysl má bohatou historii, vysokou kvalitu a to know how šlo právě ze západu a májí-li nás tu převálcovat nějací Číňané, což už ve spoustě odvětví dělají, tak to stojí za zamyšlení a rochu toho smutku.
Nebo budeš mít větší radost z kupování si BYD než Mercedesu, RR, Peugeotem, Renaultu, Ferrari a spoustě dalších evropských klenotů?
Smutné by to bylo převelice, ale podobný trend měli v Evropě (svého času) i Japonci, které teď pomyslně střídají spíš Korejci, kteří můžou být zase časem vystřídáni/doplněni těmi Číňany...
P.S. Na druhou stranu by někteří místní "hysteričtí antikocerňáci" jistě uvítali jakýkoli negativní scénář hlavně proto, že by poškodil jejich úhlavního nepřítele - koncern VW... >:D
Tak nějak, až naše ekonomika příjde o příjmy z automobilového průmyslu, bude zle. Ale možná to jsou vlastníci lihovarů (i když spíše mají jen domácí samohonku) a ti si budou libovat, páč čím je hůře, tím více se pije.
Neboj, ono bude zle i tak.
Stačí si počkat, kam to Sdružení Rady a pomoci - autonomní oblast Brusel dopracuje.
Je to pouze otázka času, kdy tenhle spolek šašků zkončí.
No možná je to u aut u nás to poslední,už jsme si nakáleli do vlastních kuchyní apod.Co potraviny,také kupuješ jen naše,nic z dovozu?Sklo?V této době se děje něco nekalého i s našim dřevem?Asi by se dalo hodně dlouho pokračovat,takže auta,prostě volný trh...
To je sice pravda, nicméně korejci aktuálně v Evropě tlačí hodně na pilu a podíváme-li se na potenciál Číny, tak se můžeme oprávněně bát. Snad tenhle strašák bude znamenat pro Evropu motivaci.
Neviděl bych to tak hrozně. Podle mě platí přímá úměra, čím jsou výraznější VWfans, tím výraznější jsou antikoncernáři ;-)
Je zásadní rozdíl být (i nepřiměřeně) pro jakoukoli značku/koncern... a být (nepřiměřeně) proti jakékoli značce/koncernu.... Pozitivní a negativní energie není totéž.
Můžeš být fanoušek Sparty (nebo Baníku) a přitom tolerovat ostatní kluby a jejich fanoušky, nebo je naopak netolerovat vůbec, případně je i nenávidět.
Problém je ta "částú anti, nikoli pro. ;-)
Tohle je velmi nosná myšlénka, a velmi s ní souhlasím. Člověk se vždy až zarazí nad větou - tu a tu automobilku nenávidím, apodobně... já věřím, že to tu píší puberťáci (vyjma zde notoricky známých, resp. známého primitva) kteří z toho vyrostou.
Napsal jsi to moc hezky - je rozdíl mezi pozitivní a negativní (diskuzní) energií :-):yes:
Myšlenka sice dobrá,jen ji ctít ;-) .Myslíš že jsi dnes napsal více příspěvků s pozitivní energií,nebo tou negativní?To druhé bude zřejmě převažovat :-!
S nepřiměřeně negativní energií tady toho píšu poměrně velmi málo. Rozhodně např. nepoužívám, poslední dobou zde velmi frekventované, slovo "hnus" apod. (nemluvě o vulgarismech). Konstruktivní kritika podpořená logickými argumenty nemá s negativní energií o které jsem psal nic společného, ta je pro diskusi naopak přínosem... ;-)
Jenže japonec ani korejec ti nedodávali věci od tužky po výstavbu dálnice.
Čína jo, v tom je ten zásadní rozdíl - kdyby ted v tomto okamžiku zastavila čína veškerý svůj vývoz, je evropa i USA totálně víš kde, neb tady už se spousty zásadních věcí vůbec nevyrábí a pokud ano, tak v poměru 20% ku 8%.
Takže by ceny vylétly nahoru takovým tempem, že tričko adidas za 5 litrů a propiska za 150.
Uvědom si to.
Rozhlédni se doma a v práci na čem všem, včetěn zančkových výrobků máš hecho en PRC, Tahiland, Malaysia, HONG KONG, VIETNAM, INDIE atd.
V rámci dobrých mravů a etiky bychom měli dnes popřád úpřimou soustrast všem pozůstalým, manželkám, dcerám, synům, rodičům, prarodičům a synovcům Ády a Strýčka BOBa, kteří nás dnes náhle a tragicky sebevražedně opustili.
to je jen poslední záchvěv umírajících. Obě společnosti už určitě vyhlásili krach, a teď rozprodávají sklady za cenu odvozu. A k některým slabším motorizacím/výbavám ti dají i balík stravenek na cestu :-)
V businessu je to podobné jako v politice. Velcí hráči prostě mají své geografické sféry vlivu, kde více či méně dominují a ostatní (z jiných sfér) se do nich snaží proniknou. Bylo to tak i za studené války, kde jsme bohužel patřili do té ŠPATNÉ sféry.
V 90. letech se stalo, že Česká republika spadla v oboru aut do sféry vlivu Německa - není moc divu, když VW koupil jedinou místní jakž takž fungující automobilku a když se většina ojetých aut k nám vozila z německy mluvících zemí. Zcela jinak tomu bylo třeba v Polsku nebo Rumunsku, už kvůli historickým vazbám na Itálii (Polsko) resp. Francii (Rumunsko).
No a teď se zdá, že se poprvé někomu daří se do téhle německé sféry vlivu u nás pořádně "nabourat". Jasně, Škodovku asi Renault a Korejci nedostihnou ani za dalších x let, ale jejich pozice tu jasně sílí - Korejci se staví do role "taky-domácích", zatímco Renault boduje fantastickou a v Evropě ojedinělou cenovou politikou.
Nevím jak kdo jiný, já držím palce Renaultu :yes::yes::yes:
Opravdu držíš Reanultu své dvojjediné nickové palečky? :-)
Renault se nikam nenabourává, svou pozici tu má roky, desetiletí, velmi silnou a zvýšení prodejů Renaultů za krutou cenovou... cenu není zrovna tím, co by se tu dalo a mělo oslavovat. Nejde dokonce ani o přetahování kupců od Volkswagenu, neb pokud někomu Renault kupce přetahuje, je to od sílícího vlivu Korejské produkce. Paradoxně na tomhle asi nejvíce vydělává Volkswagen, jehož kupci jsou známí svou konzervativností, a na tvrdé boje na pomezí mainstreamu a lowendu hledí s jistotou žulovéjho kvádru.
Boj se tedy odehrává (a je to vidět i v tabulce) mezi "levným" avšak kvalitním evropským mainstreamem, reprezentovaným Renaultem a asijskou (korejskou) produkcí. Do toho mají tradičně a na vrcholu vražený klín Volkswagen a Ford se svojí tradiční (v daných segmentech nejlepší) nabídkou.
Na agresivní ceny Renaultu musí reagovat všichni jeho konkurenti včetně VW, tedy pokud chtějí něco prodat. Golf je dnes taky (reálně) o kus levnější než před dvěma lety. Takže i když si třeba Renaulta přímo nekoupím, tak to své zvolené auto dostanu levněji kvůli Renaultu. A proto se mi líbí, co Renault dělá.
Kromě toho je mi Renault docela sympatický a mám radost, že se mu daří narušit tu germánskou hegemonii na čele žebříčku dovozců.
S tou jistotou bych byl opatrny - mozna u fleetu, u soukromych osob to uz zdaleka tak zulove nevypada. Soused v prosinci menil auto - Golfa za...Lagunu.
Je ale pravda, ze s tim Golfem si "uzil", takze chapu, ze uz nechtel VW a hledal neco spolehlivejsiho.
Co? TO by mě zajímalo. Povídej, co si užije třeba oproti té skvělé novince 1,4 TSI 118 kW, která pomalu a jistě kus od kusu po zimě končí s novým motorem nebo podobně před pár lety TDI PD. Povídej, jsem zvědavý co jej čeká s jedním z nejspolehlivějších aut třídy :-)
Ze do mainstreamu patri kvalitni rendlik? To je vykrik aspirujici na zlaty ventilek! BraVWo! >:D
Spise by se sluselo napsat, ze na zaklade vysledku prodeju za unor je socka se u nas zrejme ma az prilis dobre a je tedy nejvyssi cas zvednout DPH. ;-) Ze by se vlada ODSTOPu ridila prodeji rendliku? >:-[]
Nicmene, budme k firme rendlik a syn spravedlivi - kolik lidi, kteri by si koupili krasneho a kvalitniho Yeti si koupi nejakeho polorezaveho Dustera jen proto, ze se nemohou divat pred sebe na pristroje zasazene jak v kelimcich od piva a navic s cisly vzhuru nohama? Mila Skodovko, zamysli se nad tim! :-!
Zapomínáš , že Renault už byl největším dovozcem i v době, kdy byl dražší než VW. Cena není všechno a žádný fanda Renaultu asi není nadšený z faktu, že Renault veze k prvenství Thalia nebo Generation.
Byl jsem cca před 5 lety v Bádensku. A docela mě překvapilo, kolik jsem tam viděl SUV. Většina z nich (tak 4 z 5) byly s logem Kia nebo Hyundai. Tu a tam mezi tím nějaké BMW, zřídka Toyota.
A v tom Holandsku, která auta větší než klasická třída C se tam prodávají nejvíc? Passat, Kia Sportage a Hyundai ix35...
Je to logické..., na západ od od nás totiž nejsou lidi poznamenáni 40ti lety socialismu a všemi důsledky, které s tím souvisí, neplatí to sice obecně, ale většinově určitě...
Ano, jen nevím co je na tom k smíchu, Škodovka možná ne, ale taková Tatra by byl velmi pravděpodobně (minimálně evropský) současný motoristický pojem i v produkci osobních vozů.
Současný stav Škody-auto je spíš k tomu (radostnému) smíchu, vzhledem k tomu kam (nejen) Škodovku dovedlo těch 40 let socialistického hospodářství, což je zase naopak k pláči.
některé jedince ten socialismus poznamenal ale velmi těžce....
Možná škoda, že ten socialismus nevydržel ještě dalších 50 let, některým by to výrazně prospělo.
Možná by pak dohlédli dál než do země padajích mostů, tupláků, presbuřtů a eintopfu.....
Která byla po 40let jejich snem a čekali až se budou moc mít jako bavoráci za kopečkama, kam smutně koukali jako na modlu.
Akorát nechápu proč nevzali nohy na ramena, když toužili leštit hitle*mobil nebo golfa a proč tu smrděli, leštili šáde 120, věšeli prporky, kradli ve fabrice šroubky a barvu a natírali si tím na chatě plot.
To není jen o tom, jestli jsou Holanďani bohatí, jsou to především proslulí skrblíci, vtipy na Skoty platí v tomto ohledu reálně spíš právě na ně... ;-)
P.S. Jen se podívej (třeba v Amsterodamu) jaký reálný dopad má důsledek, že do si svých kol nemusí kupovat benzín... >:-[]
Pravda, ale hlavně: v Holandsku platí na auta velmi vysoké DANĚ, takže ceny všech aut jsou tam velmi vysoké. Proto taky v Holandsku jezdí tolik starých aut včetně "veteránů" - protože ta daň zůstává stejná po celou dobu provozu auta, zatímco při koupi nového auta je každý rok o něco vyšší. Takže spořiví Holanďané jezdí buď ve starých kárách nebo v těch nejmenších a nejlevnějších.
Možná díky tomu, že je Hoalndsko tradičně bohatá země s kontinuální demokratickou tradicí, nekoukají Holanďané na auto jako na prostředek, jak křičet do světa "mám na to", jako to děláme my občané postkomunistických zemí.
Nicka blue.sun o kousek výše píše o naší "pseudozemičce" a "díře" a nikoho nezajímajícím pseudotrhu.......jinak Holanďané zas až tak velcí nejsou a to bohatství je tak trochu relativní pojem. Mimochodem celý Benelux je na plochu menší než Česká republika a z 16 mil. Holanďanů jsou 2 mil. přistěhovalců. Na druhou stranu, jak už tady někdo píše, Holanďané jsou největší skrblíci (někteří z nich dokonce přiznávají, že Skoti jsou proti nim v tomto směru úplné nuly...) a v kombinaci s realitvním přelidněním mně to ani nepřekvapuje. Jinak jak jsem poznal Holanďany, drahý pro ně není jenom to, co je zadarmo - holt má každý nějaký ty mouchy a platí to i pro národy.
Zas tak hrozný to s tím jejich skrblíctví není. V létě jsem byl v Alpách v kempu a každý ráno mě jeden holanďan zval na pivo a na gril. Když jsem se večer vracel, tak dál seděl před karavanem a mával na mě plechovkama s pivem. Při pohledu na jeho spokojenost,mě napadlo, jestli náhodou nejsou ta alpská panoramata kouzelnější z té jeho židličky než ze sedla kola. >:D
Tak to tu máme. Prodej zahájen oficiálně 15tého února. Od té doby 34 kousků... Tedy ze máně než půl měsíce. Zcela na startu kariéry, dřív než většina národa stihla postřehnout, že něco takového existuje. To Saab 9-5 nemá za celou svou novogenerační kariéru...
Ale zpět do třídy... A srovnání s konkurencí... Dlužno říct, že konkurence se prodávala po celý měsíc... tedy zde máme výsledky za více než dvakrát delší období:
Mondeo - 93ks
passat - 78ks
jetta - 10ks
Citroen C5 - 20ks (to pro ty co tvrdili, že 508 v prodejích nedosáhne ani na C5)
Shrnovačka...
Za méně než půl měsíce se dostat na pátou příčku ve své třídě není špatný výsledek.... To bych se musel včera vrátit z pustého ostrova, abych nad passatem byť jen uvažoval...
Passata chceš mít jen jeden den v roce, to když příjde krupobití a ty zrovna parkuješ venku... Po zbytek roku 508 :yes::yes:
Ve Francii už máš výsledky za 2 kompletní měsíce. A 508 nestíhá ani Lagunu ani C5. A tam nejde o počty, které zvládneš na svých končetinách. 508 by měla nejdřív zvládnout domácí konkurenci a až v další generaci vyhlašovat útok na Passata nebo Mondeo.
Francie - únor 2011:
1. Laguna: 2964
2. C5: 1956
3. 508: 1673