Český trh v únoru 2011: Pořadí značek
Na české registrační značky bylo v únoru 2011 přihlášeno 12.847 osobních automobilů, tj. o 1.767 kusů a necelých 16 % více než v únoru 2010.
Segment lehkých užitkových automobilů roste taky, i když ne tak výrazně. Za únor si připsal 1.541 registrací, tj. o 40 kusů více než loni.
Domácí Škoda prodala 4210 osobních aut, tj. +6,8 % a drží 32,8 % únorového trhu.
Velký boom zaznamenávají registrace Renaultu. Francouzská značka obsadila pozici importérské jedničky díky 1.251 registracím a meziročnímu růstu +47 %. Dodávka loni objednaných Thalií přišla až v lednu a únoru, a tak malý sedan mohl ve druhém měsíci roku 2011 vystoupat až na modelový stupeň vítězů, kde obsadil třetí příčku (571 ks) za Octavií (2080 ks), Fabií (1203 ks). Dalším dobře prodávaným Renaultem je teď Mégane (325 ks).
Na třetím místě není Ford, ale Volkswagen. Jeho 988 registrací znamená meziroční nárůst o 21 %. Nejprodávanějšími modely jsou Golf (340 ks), Tiguan (165 ks) a Polo (141 ks).
Čtvrté místo patří značce Hyundai. I ta rostla mohutnými 83 % a připsala si 930 na značky přihlášených aut. Významně k tomu pomohly modely i30 (270 ks), i20 (256 ks) a ix35 (173 ks). Hyundai je pyšný na výkon ix20 (153 ks), které předstihlo v únorovém žebříčku Roomster (151 ks).
Jisté místo v TOP10 má Dacia se 457 registracemi. 317 z nich patří Dusteru.
Registrace na českém trhu, výsledky za únor 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Změna | Změna | Tržní podíl |
- | Období | 02/11 | 02/10 | [ks] | [%] | 02/11 |
1. | ŠKODA | 4210 | 3942 | 268 | 6,8% | 32,8% |
2. | RENAULT | 1251 | 850 | 401 | 47,2% | 9,7% |
3. | VOLKSWAGEN | 988 | 814 | 174 | 21,4% | 7,7% |
4. | HYUNDAI | 930 | 507 | 423 | 83,4% | 7,2% |
5. | FORD | 832 | 913 | -81 | -8,9% | 6,5% |
6. | PEUGEOT | 500 | 468 | 32 | 6,8% | 3,9% |
7. | KIA | 499 | 457 | 42 | 9,2% | 3,9% |
8. | DACIA | 457 | 290 | 167 | 57,6% | 3,6% |
9. | CITROËN | 356 | 381 | -25 | -6,6% | 2,8% |
10. | OPEL | 313 | 189 | 124 | 65,6% | 2,4% |
11. | TOYOTA | 270 | 264 | 6 | 2,3% | 2,1% |
12. | BMW | 262 | 175 | 87 | 49,7% | 2,0% |
13. | AUDI | 250 | 200 | 50 | 25,0% | 1,9% |
14. | SUZUKI | 239 | 117 | 122 | 104,3% | 1,9% |
15. | FIAT | 193 | 285 | -92 | -32,3% | 1,5% |
16. | CHEVROLET | 180 | 162 | 18 | 11,1% | 1,4% |
17. | MERCEDES-BENZ | 164 | 126 | 38 | 30,2% | 1,3% |
18. | HONDA | 163 | 138 | 25 | 18,1% | 1,3% |
19. | NISSAN | 156 | 174 | -18 | -10,3% | 1,2% |
20. | SEAT | 134 | 120 | 14 | 11,7% | 1,0% |
21. | MITSUBISHI | 96 | 63 | 33 | 52,4% | 0,7% |
22. | MAZDA | 90 | 141 | -51 | -36,2% | 0,7% |
23. | SUBARU | 85 | 86 | -1 | -1,2% | 0,7% |
24. | VOLVO | 81 | 98 | -17 | -17,3% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 24 | 19 | 5 | 26,3% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 20 | 6 | 14 | 233,3% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 15 | 11 | 4 | 36,4% | 0,1% |
27. | LEXUS | 15 | 15 | 0 | 0,0% | 0,1% |
29. | JEEP | 13 | 15 | -2 | -13,3% | 0,1% |
29. | MINI | 13 | 7 | 6 | 85,7% | 0,1% |
- | Celkem - Jiné značky | 48 | 47 | 1 | 2,1% | 0,4% |
- | Celkem | 12847 | 11080 | 1767 | 15,9% | 100,0% |
Prodej za rok 2011
Po dvou měsících roku 2011 vypadá situace českého automobilového trhu optimisticky. Dosud se prodalo 26.066 osobních a lehkých užitkových aut, zatímco v roce 2010 to bylo ve stejném období jen 23.394 aut. Hlavní nákupní sezóna ale ještě nezačala.
Nadšení trochu tlumí fakt, že nárůst Renaultu pramení z objednávek výprodejových modelů z loňského roku a v podobné situaci, ovlivněné dostupností Dusteru, je i Dacia.
Pozitivní je naopak alespoň mírné oživení na trhu užitkových automobilů a to včetně velkých nákladních vozidel.
Registrace na českém trhu, výsledky za rok 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Změna | Změna | Tržní podíl |
- | Období | 01-02/11 | 01-02/10 | [ks] | [%] | 01-02/11 |
1. | ŠKODA | 8197 | 8061 | 136 | 1,7% | 33,4% |
2. | RENAULT | 2335 | 1420 | 915 | 64,4% | 9,5% |
3. | VOLKSWAGEN | 1852 | 1691 | 161 | 9,5% | 7,6% |
4. | HYUNDAI | 1576 | 865 | 711 | 82,2% | 6,4% |
5. | FORD | 1488 | 1500 | -12 | -0,8% | 6,1% |
6. | KIA | 1139 | 813 | 326 | 40,1% | 4,6% |
7. | PEUGEOT | 962 | 919 | 43 | 4,7% | 3,9% |
8. | DACIA | 701 | 427 | 274 | 64,2% | 2,9% |
9. | CITROËN | 669 | 805 | -136 | -16,9% | 2,7% |
10. | TOYOTA | 644 | 601 | 43 | 7,2% | 2,6% |
11. | AUDI | 549 | 487 | 62 | 12,7% | 2,2% |
12. | OPEL | 542 | 395 | 147 | 37,2% | 2,2% |
13. | BMW | 491 | 415 | 76 | 18,3% | 2,0% |
14. | SUZUKI | 419 | 253 | 166 | 65,6% | 1,7% |
15. | FIAT | 368 | 537 | -169 | -31,5% | 1,5% |
16. | MERCEDES-BENZ | 357 | 297 | 60 | 20,2% | 1,5% |
17. | CHEVROLET | 296 | 384 | -88 | -22,9% | 1,2% |
18. | HONDA | 282 | 279 | 3 | 1,1% | 1,1% |
19. | NISSAN | 276 | 346 | -70 | -20,2% | 1,1% |
20. | SEAT | 257 | 260 | -3 | -1,2% | 1,0% |
21. | VOLVO | 251 | 260 | -9 | -3,5% | 1,0% |
22. | MITSUBISHI | 197 | 131 | 66 | 50,4% | 0,8% |
23. | MAZDA | 172 | 285 | -113 | -39,6% | 0,7% |
23. | SUBARU | 172 | 168 | 4 | 2,4% | 0,7% |
25. | LAND ROVER | 72 | 29 | 43 | 148,3% | 0,3% |
26. | PORSCHE | 40 | 27 | 13 | 48,1% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 27 | 27 | 0 | 0,0% | 0,1% |
27. | JEEP | 27 | 37 | -10 | -27,0% | 0,1% |
27. | MINI | 27 | 12 | 15 | 125,0% | 0,1% |
30. | LEXUS | 26 | 38 | -12 | -31,6% | 0,1% |
31. | INFINITI | 15 | 5 | 10 | 200,0% | 0,1% |
32. | LADA | 14 | 24 | -10 | -41,7% | 0,1% |
33. | JAGUAR | 10 | 5 | 5 | 100,0% | 0,0% |
34. | CHRYSLER | 8 | 13 | -5 | -38,5% | 0,0% |
34. | LANCIA | 8 | 8 | 0 | 0,0% | 0,0% |
36. | SMART | 7 | 6 | 1 | 16,7% | 0,0% |
36. | FERRARI | 7 | 5 | 2 | 40,0% | 0,0% |
38. | SSANGYONG | 6 | 2 | 4 | 200,0% | 0,0% |
39. | SAAB | 4 | 6 | -2 | -33,3% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 35 | 50 | -15 | -30,0% | 0,1% |
- | Celkem | 24525 | 21893 | 2632 | 12,0% | 100,0% |