Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v září 2011: Nejprodávanější minivozy

Picanto nahradilo Pandu na pozici lídra minivozů již v červnu a od té doby ho nikdo neporazil. Kia stahuje dosud nejprodávanější model z polské továrny v Tychách i v ročním pořadí.
Zpět na článek
12. 10. 2011 09:46
12. 10. 2011 10:11
12. 10. 2011 10:23
12. 10. 2011 10:28
12. 10. 2011 10:38
12. 10. 2011 10:41
12. 10. 2011 11:46
12. 10. 2011 12:40
12. 10. 2011 13:00
12. 10. 2011 10:42
12. 10. 2011 15:42
12. 10. 2011 11:43
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 08:17
panda, picanto
:-) :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 09:00
Re: panda, picanto
Panda :yes:
Picanto :no:
:-)
12. 10. 2011 09:45
Re: panda, picanto
kiatoppere ty se z te kie jednou po... ;-\
PS: a to proti te znacce uz zas tak moc nemam...
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 10:11
Re: panda, picanto
preco si to myslis ;-) ?

ja si to nemyslim len slusne diskutujem ale ak mas ten pocit ze sa po... tvoja vec ;-)
12. 10. 2011 10:24
Re: panda, picanto
Chapes k cemu je diskuze ? Abys neco probiral o necem se bavil, co je za smysl pod kazdym clankem o Kie dat :yes: :yes: :yes:
Co to jako je ? A delas to uz pekne dlouho, alespon kdybys k tomu neco napsal, ale toto bych chapal tak mozna u managera Kie...
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 10:42
Re: panda, picanto
skus si pozriet prispevky nizsie

napisal som tam taky mensi romanik z vlastnej iniciativy aj bez toho aby som cital tento tvoj zbytocny prispevok ;-) k nicomu
12. 10. 2011 11:41
Re: panda, picanto
...nechapes no nic nebo chapes, ale nechces ;-)
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 09:46
.
V tabulce prozatím není moc co vybrat. Není ani divu, že se tento segnemt u nás moc neprosazuje. Prozatím je určitě nejlepší volba jednoznačně Panda. Picanto zatím stále těží z puncu novinky. Jeho nevzhledonost se ale počase určitě projeví a prodeje budou padat podobně jako v případě Italského kýče F500. Poměrně stabilně si vedou Kolínská trojčata. Ale celkově čísla prodejů v této třídě jsou v porovnání s jinými segmenty dost nízká. Osvěžení určitě přinese nová Panda. Sice už ne tak osobitá, jako součastná generace, ale pořád to vypadá jako zajímavé vozítko. Čekání na ní má za následek i propad součastné generace a přenechání prvenství pojízdnému nárazníku z Koree. Další favorité pak přijdou z rodiny NSF. Tam se dá skoro s jistotou říct, že Škoda se zařadí na čelo segmentu jako již tradičně na domácí půdě.
Určitě stojí za zmínku, že prvenství Picanta není tak oslavné, jak by se mohlo zdát. Vítězí s dost nízkými počty prodaných aut a Panda i přes stálý propad a téměř poloviční prodeje oproti Picantu v posledních měsících má stále celkově největší počet prodaných aut za rok 2011.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Nerez
12. 10. 2011 10:11
Re: .
Je pravda, že z modelů v tabulce je těžké si vybrat. U mě by asi vyhrálo Káčko a Pětistovka.
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 10:23
Re: .
je dobre ze kazdemu sa paci nieco ine a aj napriek nie velkemu vyberu miniaut je z coho vyberat a o chvilku pribudne trojica vw skoda seat tak uvidime ako zamiesaju kartami ;-)

zatial sa javi najlepsia volba panda a picanto pricom predpokladam ze az na dalsi rok sa bude lamat chlieb ked pride nova panda a picanto sa uz rozbehne a pride uz spominana trojica vw skoda seat.

Obavam sa ze po prichode spominanych noviniek zacnu mat kolinske trojicky uz slabsie predaje aj ked popravde su to uz tiez starsie auta ale zatial vcelku uspesne. Viacej sa obavam o sparka ktory aj napriek tomu ze je po picante druhy zatial najnovsi kusok v kategorii mini predava velmi slabo a cas ystareho sparku a matizu su prec, navyse prichodom spominanych dalsich noviniek a konkurentov to so sparkom urcite opat zamava a predaje budu este slabsie.

Podla mojho skromneho nazoru je za poslabsim predajom sparku dizajn, pretoze v kategorii mini je dizajn dost dolezity a predava auto, tu nejde ani tak o vykon a nejaky kufor alebo o to ci mate 10 alebo 12 airbagov tu ide o hravost styl dizajn a spark vyzera aj ked jedinecne >:D predsa len trosku inak a vysoka karoseria na malych kolesach sa dnes uz asi nikomu nepaci.

negativne ma prekvapuje Kacko, stare kacko bol skutocne hit a na tu dobu neskutocne auticko ale to nove Kacko je skutocne hnus teda mne sa nepaci a stetnut nove kacko na ceste je tazsie ako napr hummer alebo porsche co svedci o jeho slabom predaji

nie kazdy ale moze byt uspesny o je predsa jasne, tato trieda aut ma na to aby sla predajom hore tak uvidime po prichode noviniek ako sa na dalsi rok vykrystalizuje tabulka

:yes:
Avatar - Choochoo
12. 10. 2011 10:28
Re: .
Male prodeje spise nez malym vyberem jsou zapricineny malou uzitnou hodnotou techto aut. pokud par korun priplatis, muzes mit i auto, ktere uveze nejaky naklad. Vetsina cechu chudne, takze voli spise jedno vice vyuzitelne auto a tech par prachacu si tyhle mrnky nebude kupovat. Osobne bych volil po blizsim prozkoumani mene poruchovou znacku, vzhledove, motorem 4V v zakladu se mi libi Panda ;-) Na Skodu jsem zvedav, ale pokud si bude hrat na to ze nabizi jmeno(ktere nema) a da neprimerene vyssi cenu nez Kia, tak si myslim, ze tezko vyhraje. Osobne za stejnou cenu v zakladu 3V Skoda vs 4V Panda bych sel tedy jasne do Pandy.
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 10:38
Re: .
Cena u Škodovky bude určitě jeden z pilířů úspěchu či neúspěchu. Respektive u nás spíš úspěchu, nebo menšího úspěchu. Protože u nás má škoda takové postavení, že i s vyšší cenou bude schopná okupovat první příčku. Panda jako osvědčená stálice v tomto segmentu bude mít úspěch zaručený. Jestli bude nová panda stejně dobrá jako t atará si musíme počkat.
12. 10. 2011 10:28
Re: .
Člověče, kari.lazi, tvůj styl je nepřekonatelný. Ty jsi nám to vysvětlil jak v tom klasickém: Dva běželi závod. Ten náš prohrál, ale noviny psali, že skončil na krásném druhém místě. Naopak ten druhý prý nic moc, neboť doběhl předposlední. :-)
Kia se v každém segmentu, ve kterém má na trhu vůz, drží maximálně do čtvrtého/pátého místa, spíše lépe. V celkovém hodnocení se stejně jako sestra Hyundai stabilně tlačí na 4-6. místo. Dohromady jsou u nás málem největším dovozcem. Pokud bych proti nim postavil celý koncern VW(bez domácí Škody) je to prohra o "drobné". To je špatné? Neprosazuji je, ale prosím o trochu soudnosti. Děkuji.
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 10:41
Re: .
Nevím, jestli jsem ti šlápnul na nejkrásnější kuří oko jménem "korea" ale pokud schceš kázat o soudnosti, tak se podívej na prodeje jaké měla Panda například začátkem roku, nebo loňský rok a pak podle té tvé definice "soudnosti" musíš poznat, že prodeje hluboko pod 100 kusů, které stačili Picantu na první místo nejsou nic světoborného ani Čechoborného.
12. 10. 2011 11:04
Re: .
To je jinak, nemám vůbec nic proti Fiatu a nejsem ani prodejcem Kia, ale znáš to "ohýbání" statistik "k obrazu svému", to není nic pěkného.Jinak s tím kuřím okem to bylo dobrý ;-) .
Již jednou jsem někde uvedl, že můj, chceš-li, obdiv patří obchodnímu modelu, který korejci koncernu H/K globálně používají. Zkrátka si myslím, že jejich výsledky jsou spíše k diskuzi(kladné) než k pomlouvání(HLOUPÉMU).
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 11:46
Re: .
Ale já nikde nepopírám, že Korejci nabírají tempo ve všech možných segmentech. To je bohužel fakt. Jejich strategie jim zatím vychází velice dobře, obzvláště u nás. Ale poukazoval jsem na to, že Picanto vede třídu s prodeji, které nepatří mezi "úžasné" a spíše je zarážející, že s tak malými prodeji třídu vede.
12. 10. 2011 12:27
Re: .
Dle mého názoru je základní problém to, že u nás se stále většina vozů z této obchodní třídy(mini) prodává jako první auto do rodiny a ne tak, jak v rozvinutějších/bohatších zemích jako druhé až třetí. Potenciální kupci pak za "drobný" peníz navíc radši kupují větší vozy ze skupiny "malé". Je pro ně totiž důležité při výběru jiné hledisko než jinde/na západě, zkráceně bych řekl "praktičnost vozu/cena-užitná hodnota", viz chocho výše.
Desetinásobný rozdíl v prodeji těchto dvou tříd, jako je u nás, není jinde normální.
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 12:40
Re: .
To je pravda, že se u nás této třídě nedaří. A důvod je ten jak si psal. Nicméně panda dokázala v dobách své slávy mít prodeje přes 100 kusů za měsíc.
12. 10. 2011 12:49
Re: .
No jo, ale hlavní důvod je její praktičnost, krása a stylovost to nebude :-) , s tím snad souhlasíš.
Avatar - kari.laz
12. 10. 2011 13:00
Re: .
Tak svůj styl, kterým se lišila měla. O kráse se asi mluvit nedá, ale od ostatních se lišila.
Avatar - KANKUNEN
12. 10. 2011 10:42
Re: .
Nemůžeš chtít nemožné. Tady ti místní stvoří profil člověka i z barvy auta.
12. 10. 2011 15:42
Re: .
Máš pravdu. Korejci našli v Československu svůj druhý domov a prodeje společně s početnou komunitou fanoušků tomu odpovídají.
12. 10. 2011 11:43
POSLEDNÍ ZÁŠKUBY
Cenná tabulka. Jako historický artefakt tu může sehrávat v brzké budoucnosti i poměrně významné místo v diskusích na téma - bylo/nebylo.

Aktuálně těží jezdci této a sousedních tříd především z toho, že ceny aut jsou na tisíciletém minimu. Samozřejmě je příjemné zjistit, že například nová bavorská pětka je k dispozici už kolem jednoho miliónu, no, třídně má asi zásadnější význam to, že horní vozy se dají jezdit i za částky, které mnozí utrácejí za prodloužené letecké víkendy v evropských metropolích...

Ne však všechna auta požívají výhod cenových majstrštyků, například F500, ať je jaký je, je to pro jistou komunitu stylovka. A ta se holt musí zaplatit. Proto tedy může mít styl v tabulce zastoupení až na tak vzdáleném místě od vrcholu.

Ceňme Pandu, umí zaujmout praktičností, avšak současně silně očekávejme brzký vstup elit do tabulky. S cenou okolo 180 tisíc to jednoduché mít nebudou, možná však, že redakce vytvoří tabulku dvojjedinou - první tabulka bude pod pracovním názvem "živoření" zahrnovat důsledně na praktičnost zaměřenou produkci, no a tabulka druhá, řekněme "euro-mikro-lux" bude zahrnovat prestiž třídy. To by myslím věrně odráželo nadcházející třídní poměry.

Tak nezapomeň... už brzy... tři třídní esa :yes:
Rozbalit vlákno
3
12. 10. 2011 15:53
Re: POSLEDNÍ ZÁŠKUBY
Tusis, ze prdosi od VW nebudou atakovat horni patra, tak chces radeji dve tabulky. no, opet potrvzujes image tabulkoveho prekrucovace a to jeste zadna tabulka neni, gratulace, zase se pohybujes "dal"
Avatar - 3_diamanty
12. 10. 2011 20:18
Re: POSLEDNÍ ZÁŠKUBY
ak sa tvojim esam darit nebude som zvedavy co si potom vymyslis, ohladom foxa a jeho neuspechu si mi dodnes neodpovedal kde je jeho problem kedze je to pre teba bozske auto ;-)
Avatar - Emel
12. 10. 2011 21:25
Re: POSLEDNÍ ZÁŠKUBY
Úvaha o Fiatu 500 je tradičně nepřesná. Jeho problém není ani tolik v tom, že je drahý. Uvědomil si vůbec někdo, že je to na 10. místě nejprodávanější auto s pouze třídvéřovou karoserií?? A že jeho smutný osud sdílejí i Twingo a Ka, další evropsky úspěšné modely? ČR prostě i u supermini vyžaduje pět dveří a kdo je nemá, je odsouzen k živoření na dně tabulky.

V tomhle ohledu se nabízí úvaha nad dalším osudem CitiGo. Říká se, že v Čechách by Škodovce na první místo ve třídě stačila i tři kola.. budou stačit tři dveře :-)?

PS: jo, vím že pětidveřová verze nejspíš bude