že by češi do dubna-května stihli nakoupit 22 nových 9-5tek...to se mě teda moc nezdá...i když bych tomu rád věřil...jsou nádherné :yes: čekám kdy SAAB zase spustí výrobu a distribuci...snad se pak dočkáme jak si v průměru stojí co do prodejnosti s konkurencí...
Hodně se tu argumentuje tím, že prodeje VW "táhnou" fleetové nákupy ..... doporučuji si sjet s golfem 1,2 TSI 63kW .... Měl jsem ho na týden z půjčovny a když jsem dneska přesedal do Subaru, byl to opět trochu šok ...... Golf je super ;-)
Golf 1,2 TSI je aktuálně někde okolo 315 tis (skladovky) a já si myslím, že poměrně dost aut kupují fyzické osoby .... Smyslem mého příspěvku bylo sdělit pozitivní překvapení nad základní TSI motorizací Golfa a předpokládám, že nejsem sám, kdo mám podobný názor, poté co vyzkoušel .... samozřejmě včetně správců vozových parků ..... naše firma má cca 120 golfů, ale všechno je to 1,6 TDI .....
Naprostý souhlas. Golf nebyl nikdy lepší a zároveň Golf nebyl nikdy levnější (cena x výkon). V podstatě mi uniká racionální smysl šáhnout v segmentu po jiném voze. Jediný argument může být snad jen spolehlivost, kterou bych od japonců čekal lepší (Civic, Auris...).
Pro zastánce Octavií tu zmíním, že Golf Variant je opět podle mě lepší volbou, byť už to není tak cenově výhodné.
Pro příznivce Hyundayů doporučuji aktuální číslo Svět motorů - ix20 dostala slušnou čočku, jakou jsem opravdu nečekal :-!
Jsou lidé, kteří Němce prostě nechtějí. Vyhovuje jim např. měkčí odpružení podvozku francouzských aut. Jsou lidé, kteří nemají těch 315 tisíc na skladového Golfa, ale přesto chtějí nižší střední třídu, takže musí jinam. Jsou lidé, kterým není po chuti značka VW.
S názorem, že jen Golf je chytrá volba prostě nesouhlasím, byť i dle mě je to opravdu dobré auto.
Takže ve svém příspěvku jsi v podstatě uvedl, že VW není pro toho, komu se:
a) vzhledově nelíbí
b) na něj nemá
c) nemá rád VW
S tím můžu souhalsit.
Tedy iracionální důvody vyjma ceny. Pravda je, že o základním 1.4 bych do Golfa asi též neuvažoval.
Pokud ale odhlédnu od ceny jako jediného hodnotícího kritéria, takargumenty opět směřují výběr ke Golfu.
A ještě je Golf, stejně jak všechna německá auta tvrději naladěný. Podvozek, sedačky. Mně osobně to vyhovuje a mám rád auta raději tvrdší. Ale někdo raději měkké nastavení, pro toho Golf není.
Tak s tím už bych polemizoval. Golf totiž zcela nepochybně je tužší, než někteří konkurenti, ale ani zdaleka to neznamená nekomfortní. Kvalita odladění tlumení rázů je naopak vynikající. Stejně tak jako odhlučnění, a to vč. podběhů.
Takže je sice fajn, že někteří konkurenti víc "plavou", ale reálně tím moc nezískám, spíš tratím.
To mužu potvrdit. Nějakou zvlaštni davku komfortu jsem v teto třidě nečekal zvlašť u němčoura ale je to jedna z věci ktera mě u Golfa velmi mile překvapila.
To vůbec netvrdím, že je Golf nekomfortní. Jen říkám, že někomu vyhovují měkouši. Ti si raději koupí francouzskou školu :-) Osobně mezi ně však nepatřím ;-)
V podstatě nic, iracionální jsou především nepodložené předsudky (negativní i pozitivní) vůči jakémukoli produktu, bez toho, aby ho člověk osobně vyzkoušel/porovnal (pokud je taková možnost)...
Obecně vzato Golfu jen těžko konkurují (obecně). Golf je v současné generaci téměř dokonale odladěný vůz. Dokáže nabídnout prakticky vše. Od slušné základní motorizace přes vše myslitelné prvky výbavy.
Netvrdím, že ve všech konfiguracích je ten NEJ, ale ve většině z nich si to myslím.
Nový i30 zatím nehodnotím, ale neočekávám nic zásadního. hyundai působí skvěle především na papíře a v tabulkách :-!
No... poté, co jsem nakoukl jen orientačně do ceníků a viděl možnosti, přesunul jsem své racionální uvažování jinam. K základní výbavě jsou všechny příplatky neskutečně drahé (pokud nechcete financování od škofinu), druhá výbava je za překrásných čtyřista tisíc... Myslím, že radši zůstanu iracionálním u citroënů a peugeotů...
Pokud bude i30 tak příjemná jako Elantra, nemám proti ní vůbec nic... Ela mi sedla až neskutečně dobře.
Mně osobně by úplně stačila základní výbava Golfa. Až na mlhovky a 5 dveří by mi tam nic nechybělo. A ani za jednu z těhle věcí ten příplatek není bůhvíjak velký.
Ono pravě když si u VW nahaziš vic vybavy tak pak mužeš očekavat větši slevu ale to je docela znama věc, Jinak ja jsem taky vybiral v nižši středni a prošel jsem jak FR,I,DE tak Korejske auta a jak mi VW nikdy nějak zvlašť po chuti nebyl tak jsem musel uznat že Golf je opravdu špička sve třidy. A nakonec jsem byl rad že jsem nemusel jit diky financim někde jinde ikdyž ve finale ta cena nebyla o tolik vyšši než u konkurence. Nejvic zklaman jsem byl asi u korejcu kde mi stačilo si auta prolest a jizdu už jsem nevyžadoval až na jednu vyjimku.
Já vůbec nepopírám konstrukční kvality Golfu, cenové spektrum mi je po chuti už mnohem méně. Výše slev mi pro porovnání je taky ukradená, vycházím prostě z toho, co můžu aktuálně vidět. Golf je nakonec možná špička, ale ne tak výrazná, jak je tu často prezentováno. A korejská auta se lepší s každým modelem. Aktuální generace Ria nebo Elantry jsou kvalitativně minimálně srovnatelné s ostatními.
Neznám disciplínu, ve které by Hyundai/Kia převýšila Golfa (kromě rozměrových parametrů).
Prostě co se techniky, výbav, kvality materiálů a celkového odladění vozu týká, hraje Kia/Hyundai stále druhé až třetí housle.
No tak to je těžké, když tu někdo hodnotí VW podle ceníků... Spousta příplatků je ve výhodných balících. Pokud navíc někdo není ochoten vyjednat si lepší cenu, tak až jde klidně ke konkurenci.
Jenže ty balíčky jsou "výhodné" jen při ne zrovna výhodném leasingu s jednou společností. To mi není po chuti. Jiné objektivní srovnání udělat nelze, tedy beru takové ceny, jaké vidím. Slevy jdou získat všude...
Blbost. Výbavy jsou poskládané do výhodných balíků, které nemají NIC společného s financováním. Pokud se tedy člověk drží balíků, tak dostane kopec výbavy za rozumnou cenu. Co mu schází, může doladit dle své libosti - pak už jsou příplatky samozřejmě vyšší.
Slevy všude získat NEjdou. Např. na Mégane ti slevu prakticky nikdo nedá, max. tak metalízu v ceně. Takže zatímco Mégane Advantage koupíš dle ceníku za nějakých 280 tis. a v reálu za 280 tis., tak Golfa koupíš NAPŘ. za ceníkových 350 a reálně 290 tis.
Podobné to bude pravděpodobně i u Hyundai/Kia v základních výbavách.
Skutečně? Tak proč, když mrknu do konfigurátoru, vidím u každého toho balíčku poznámku, že cena platí při financování se Škofinem? Nebo koukáme každý do jiného, asi já v ČR a ty nejspíš v Německu...