Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2011: Pořadí značek

Aleš Jungmann
Diskuze (38)
Zatímco se Ford přetahuje s Volkswagenem o druhé místo, SEAT vypadl z první desítky až na sedmnácté místo.

Na českém trhu bylo v září 2011 zaregistrováno 12.978 osobních automobilů, tj. o 273 méně (-2,06 %) než v září 2010.

Škoda dál neohroženě vládne tabulkám s tržním podílem přes 36 procent, oproti minulému měsíci si polepšila o 516 vozů na 4.697 registrovaných automobilů. Polepšila si i meziročně a to o 144 kusů (3,16 %).

O druhé místo se v září přetahovali dva nesmiřitelní kohouti; Volkswagen a Ford. Ford byl úspěšnější, když registroval 1209 automobilů, což je o 66 více než v případě Volkswagenu. Ten zase může těšit meziroční nárůst prodejů za září o více než 17 procent, to Ford se oproti roku 2010 propadl o téměř 15 %.

Na dalších místech není nic moc zajímavého, takže tabulkou jeďme níže. Z první desítky vypadl SEAT, naopak posílilo BMW, které přeskočilo i Audi a umístilo se na pěkném desátém místě. Pád SEATu zastavila až sedmnáctá příčka, i tak však jeho výsledek znamená meziroční růst 8,18 %. Fiat pokračuje na osmnácté příčce v nepěkných výsledcích, výsledek 164 registrovaných vozů je o 19 nižší než minulý měsíc. Meziročně na tom byl v srpnu hůře o 47,3 %, září přineslo meziroční zhoršení výsledku o 39,26 procent.

Subaru spadlo s meziročním výsledkem -53,47 % pod padesát registrovaných kusů. Své jedenácté místo ze srpna neudržela Dacia, která spadla z 11. na 16. příčku. Meziročně však roste.

Registrace na českém trhu, výsledky za září 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
Poř.Značka9/20119/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA469745531443,16%36,19%
2.FORD12091421-212-14,92%9,32%
3.VOLKSWAGEN114697816817,18%8,83%
4.HYUNDAI862907-45-4,96%6,64%
5.KIA626588386,46%4,82%
6.RENAULT526679-153-22,53%4,05%
7.PEUGEOT406467-61-13,06%3,13%
8.CITROËN343454-111-24,45%2,64%
9.OPEL3312993210,70%2,55%
10.BMW3242329239,66%2,50%
11.AUDI30917713274,58%2,38%
12.TOYOTA267368-101-27,45%2,06%
13.CHEVROLET2502113918,48%1,93%
14.MERCEDES-BENZ218235-17-7,23%1,68%
15.SUZUKI213220-7-3,18%1,64%
16.DACIA178168105,95%1,37%
17.SEAT172159138,18%1,33%
18.FIAT164270-106-39,26%1,26%
19.NISSAN120142-22-15,49%0,92%
20.VOLVO120122-2-1,64%0,92%
21.HONDA107121-14-11,57%0,82%
21.MITSUBISHI92110-18-16,36%0,71%
23.MAZDA90105-15-14,29%0,69%
24.SUBARU47101-54-53,47%0,36%
25.LAND ROVER2415960,00%0,18%
26.PORSCHE1940-21-52,50%0,15%
27.LEXUS1715213,33%0,13%
28.ALFA ROMEO1626-10-38,46%0,12%
29.JAGUAR1358160,00%0,10%
30.JEEP138562,50%0,10%
31.MINI1257140,00%0,09%
-Celkem - Jiné značky4750-3-6,00%0,36%
-Celkem1297813251-273-2,06%100,00%

Pohledem na tabulku meziročních registrací zjistíme, že z TOP 5 se po zádech mohou nejvíce plácat manažeři Volkswagenu a Hyundaie, meziroční růst 10,25 resp. 22,7 procent je jistě chvályhodný. I české zastoupení Opelu a Dacie může být spokojeno, obě značky meziročně rostou o zhruba čtyřicet (!) procent. Zato u Citroenu a Toyoty mnoho radosti zřejmě nebude, radost zde kazí meziroční pokles o přibližně 20 procent. Značky Fiat či Mazda se však propadly ještě výrazněji.

Registrace na českém trhu, výsledky za leden - září 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
Poř.Značka9/20119/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA3869439591-897-2,27%30,35%
2.VOLKSWAGEN1102910004102510,25%8,65%
3.FORD1072310932-209-1,91%8,41%
4.RENAULT894387811621,84%7,01%
5.HYUNDAI84756907156822,70%6,65%
6.KIA619357074868,52%4,86%
7.PEUGEOT556053092514,73%4,36%
8.CITROËN39854829-844-17,48%3,13%
9.OPEL3522256096237,58%2,76%
10.DACIA2978211686240,74%2,34%
11.TOYOTA28723597-725-20,16%2,25%
12.AUDI2816234347320,19%2,21%
13.BMW2667237129612,48%2,09%
14.SEAT237421662089,60%1,86%
15.CHEVROLET22432167763,51%1,76%
16.MERCEDES-BENZ21322100321,52%1,67%
17.SUZUKI212019281929,96%1,66%
18.FIAT17503316-1566-47,23%1,37%
19.NISSAN13001430-130-9,09%1,02%
20.VOLVO12461152948,16%0,98%
21.HONDA12161477-261-17,67%0,95%
21.MITSUBISHI120984236743,59%0,95%
23.MAZDA8241475-651-44,14%0,65%
24.SUBARU695857-162-18,90%0,55%
25.LAND ROVER29718511260,54%0,23%
26.PORSCHE222226-4-1,77%0,17%
27.ALFA ROMEO191193-2-1,04%0,15%
28.JEEP1461291713,18%0,11%
29.MINI142776584,42%0,11%
30.LEXUS129165-36-21,82%0,10%
31.INFINITI78562239,29%0,06%
32.LADA71111-40-36,04%0,06%
33.SMART69492040,82%0,05%
34.JAGUAR51411024,39%0,04%
35.LANCIA4436822,22%0,03%
36.CHRYSLER4175-34-45,33%0,03%
37.FERRARI3854-16-29,63%0,03%
38.SAAB2223-1-4,35%0,02%
39.BENTLEY2113861,54%0,02%
40.MASERATI2026-6-23,08%0,02%
-Celkem - Jiné značky33733700,00%0,26%
-Celkem12748512575317321,36%100,00%

Aleš Jungmann
Diskuze (38)
Avatar - Bristol
10. 10. 2011 18:10
Re: SAAB
že by češi do dubna-května stihli nakoupit 22 nových 9-5tek...to se mě teda moc nezdá...i když bych tomu rád věřil...jsou nádherné :yes: čekám kdy SAAB zase spustí výrobu a distribuci...snad se pak dočkáme jak si v průměru stojí co do prodejnosti s konkurencí...
Avatar - WinDiesel
9. 10. 2011 21:43
50% v dieselu
Bez LUV 46,16% v dieselu, s LUV 49,90% v dieselu. To je vše, co bych dodal.
Avatar - Nerez
9. 10. 2011 21:25
Re: VW
To vůbec netvrdím, že je Golf nekomfortní. Jen říkám, že někomu vyhovují měkouši. Ti si raději koupí francouzskou školu :-) Osobně mezi ně však nepatřím ;-)
Avatar - miromen
9. 10. 2011 21:09
Re: VW
To mužu potvrdit. Nějakou zvlaštni davku komfortu jsem v teto třidě nečekal zvlašť u němčoura ale je to jedna z věci ktera mě u Golfa velmi mile překvapila.
Avatar - white label
9. 10. 2011 21:03
Re: VW
Už zítra je otevřeno, ale na předváděčku raději nechoď, přece bys neriskoval, že by ses případně mohl zařadit mezi ty ovwce taky...