Prodej automobilů s dieselovými motory se v prvním čtvrtletí zvýšil o 35%.
David Shepardson Detroit News Washington Bureau 0 Comments
Washington – Prodej osobních a nákladních automobilů s dieselovými motory se v prvních třech měsících tohoto roku zvýšil o 35 procent, nicméně je to stále jen méně než 1 procento ze všech prodaných vozidel. Prodej hybridních vozidel se zvýšil o 37 procent.
Celkový prodej automobilů je v letošním roce o 13,4 procenta vyšší než loni.
"Toto 35 % zvýšení prodeje čistých dieselových vozidel během prvního čtvrtletí 2012 je pokračováním 27 procentního zvýšení prodejů v roce 2011," řekl Allen Schaeffer, provozní ředitel Diesel Technology Forum. "Se zvyšováním cen paliva Američané hledají palivově úspornější vozidla, takže je zcela pochopitelné, že dieselové a hybridní automobily vykazují takový působivý nárůst prodeje“.
Spotřeba paliva vozidel s naftovými motory je o 20 až 40 procent nižší než u verzí s benzínovými motory. V Evropě se prodává již více než polovina vozidel se vznětovými motory, částečně i proto, že spotřební dan na benzín je značně veliká.
Výrobci automobilů pokračují i nadále v uvádění stále nových dieselových modelů na trh USA. Tak například nedávno byl do prodeje uveden Porsche Cayenne 2012 s čistým naftovým motorem.
Jednotka AUDI koncernu VW prohlašuje, že v roce 2013 bude v USA prodávat dieselové modely Audi A6, A8 a Q5 TDI. Pravděpodobně v roce 2014 nebo dokonce koncem roku 2013 bude na americký trh uvedena dieselová verze modelu A4.
Skupina Chrysler LLC uvede v roce 2013 nebo v roce 2014 diesel Jeep Grand Cherokee a později možná i další dieselová vozidla typu Jeep. Současně také plánuje výrobu dodávky s dieselovým motorem.
Společnost Ford Motor Co. bude v příštím roce nabízet na trhu USA nový Tranzit, a to jak s dieselovým, tak i benzínovým motorem.
Společnost General Motors Co. nedávno oznámila, že v USA bude v blízké budoucnosti dieselová verze automobilu Cadillac ATS. V roce 2013 půjde v USA do prodeje také dieselová verze automobilu Chevrolet Cruze.
Ceny benzínu se v posledním roce zvedly až o 2 procenta na 3,922 $ za galon, zatímco ceny motorové nafty se pohybovaly průměrně na 4,127 $ za galon, což představuje zvýšení méně než 0.5 procenta.
Jak hluboko musíte vy chapci spadnout jen abyste mohli řvát diesel ne. Za silnou naftu bych se nestyděl, ani za 8válec benzín pro ty, které to baví a kteří na to mají. CNG ve velkých amerických pick-upech je opravdu ale opravdu pro ubožáky.
Dieslový Dodge Sprinter už tu byl, nějak extra úspěch neměl, diesloé GrandCherokee minulé genrrace taky, ovšem smělo se prodávat jen v pár státech, jinde jaksi nesplnilo limity >:D
Autdi v USA prodává vzhledem ke konkurenci nula nula prd, z Tranzitu amíky zvyklý ne E-series brzo omejou, až se m jim začne rozpadat a tak je otázka jak uspěje Cruze a ATS....
chev jsou odpadky,dva takovy trucky,benzin ridim ted v praci,pred tim sem jezdil taly z dodavkou chev a to bylo taky o nicem.co se da tak jedine Ford truck diesel,dodge je taky fiasko,ale ma cumins diesel a je manual takze aspon to.toyota tundra je asi ok,ale je to jen benzin 5.7L,takze asi kvalitni zrout a jen automat,takze taky o nicem,kdyz chces neco tahat.tahat neco z benzinem a jeste automat je tragedie a nezalezi ze je to v8 5.7l. ten motor totiz nema torque,takze musis porad poradne slapat na plyn pri kazdym malinkym stoupani,nebo i kdyz trosku zafouka vetrik. >:D