Už jsem z toho zmatený,není chevy jako chevy.. >:D >:D Jsem už nějak ospalý a marně jsem přemýšlel co za stvůru se tu prodává >:D >:D až když jsem zaostřil mi došlo že jsem úplně na jiném kontinentu... >:-[] >:-[] No holt i amici musejí začít šetřit..dolar de dolu..samá válka..ropa dochází..na každýho jednou dojde..
Keby Amíci prešli na menšie objemy tak pred desiatimi - dvadsiatimi rokmi tak máme zásoby ropy ešte na slušných sto rokov >:D Je to smutné ako márnotratne sa Amíci správajú len preto že nato majú. V Japonsku jazdí kopec áut s objemom menším ako liter a nemajú s tým žiaden problém, tam si to hold vedia zrátať.
Hehe, máš recht,Nurofen to istil... :yes: Mali by ho dávať grátis ku každému kabriu, aspoň kartón na celé leto. Ale čúzičkám to nevadí, fúka im všade a pritom sa ešte aj opália, čo viac si môže žena želať.. >:-[]
no neviem, podlamna sa vacsina ropy spotrebuvava v priemysle a nie pri jazdeni automobilmi. takze tento problem nie je az taky
"zhavy" ako ho popisujes
Toť oč tu kráčí. Žádný důsledek ropné krize. Ty Crossovery a Hummery H4 nebudou žrát markantně méně. GM jen zaškrcuje prodělečné modely a na uvolněnou pozici dorůstají z okolních palet novinky. A to porovnání s Japonskem >:D Tady se někdo ožral. Je to jako chválit kmen beudínů zprostředka Sahary jak krásně šetří vodou. >:-[]
vtipná a pobavila mě, to se musí nechat, souhlasit s ní nemůžu. Proti Amíkům, jako národu, mám značný výhrady. A jejich automobilová produkce jen ukazuje jejich sebestřednou a omezenou mentalitu. Jistě, uznávám, zrodila se tam hezká řádka legend - ale to není nic zas až tak výjimečnýho na tak bohatej a velkej stát. A je třeba si uvědomit, jakou ekonomickou a ekologickou daň za americkej průmysl platí zbytek světa. A když to vezmu takhle - nezlob se, ale v současný americký automobilový produkci je toho moc málo, co by mi dalo za volantem aspoň trochu zapomenout na tenhle fakt...
Kolik volantů SOUČASNÉ americké automobilové produkce si držel? Rakouskej Chrysler? Saabilac? ;-) O omezenosti a sebestřednosti to svědčí asi tak jako lov velryb o omezenosti a sebestřednosti japonské. Tohle nejsou stránky o soutěži v politické korektnosti. Nepořádáme tu závody v jedení sojového masa. Každá země má nějaká geografická, nerostná, historická a kulturní východiska. Tak to vidím já. ;-)
Tak nějak jsem doufal, že osobní narážky typu, "A kolik americkejch auťáků už jsi vlastně řídil, že tu mudruješ?" jsme si už odbyli. Ale nevadí. S lovem velryb máš pravdu, ačkoli (milí ekologové, nebijte mě) nemyslím, že případné vyhubení kytovců by mohlo způsobit globální změny ekosystému - což světovej a hlavně americkej průmysl (protože zbytek světa se tak nějak řídí Kjótským protokolem... ;-) ) na triku má bezesporu. Fakt, že každá země má nějaká geografická, nerostná, historická a kulturní východiska, je jasný. Otázka ovšem je, jak si tedy stojí Amerika. S historií to moc slavné není - oproti Evropě mají kluci za mořem 1500 let zpoždění. Kultura? Diskutabilní. Ale to je v Evropě poslední dobou taky. Ale nějakou snad maj. ;-) No a s těmi nerostnými východisky to trochu zavání... Ale máš pravdu - nejsme tu od toho, abychom hodnotili politicko-právně-kulturní statky. Hodnoťme jen ty automobilový. A já říkám, že i tady by si Amerika měla uvědomit, že není na týhle planetě úplně sama - to, že aby si nějaká korpulentní Američanka dovezla zadek o půl majle dál pro nákup do dragstóru, nepotřebuje nutně šestilitr V8. Což je za velkou louží zavedená praxe. Shodnem se na tom?
nojo, Lones je neskutecnej hrubec, ze si dovolil zeptat se te, jaka je tva osobni zkusenost s tim, co kritizujes. Podbne pridrzle dotazy by se skutecne mely rovnou mazat, co? :no:
Ale ne - to je taková naše tradice ;-) . Na spoustě věcí se prostě neshodnem. Ale to je dobře - co bychom tu jinak dělali, seděli u klávesnic a kejvali hlavama? >:D:yes:
Ad narazky na korpulentni Americany - to je dalsi oblibeni "bonmot" stojici na hlinenych nohou. Jak se zbytek sveta svou zivotni urovni priblizuje tomu, kde byli Amici pred 10-15 lety, telesne proporce obyvatel techto zemi se ubiraji stejnym smerem (a skodolibe pobaveny vyraz tech bystrejsich pomalu mizi). My se Amikum smejeme za prirozene dopady toho, v cem se je snazime (marne) stihat - v sile ekonomiky potazmo zivotni urovni. Budeme to mit ovsem o to snazsi, ze nebudeme prvni, kdo tomu problemu celi. P.S.: Ano, vim, ze v Evrope existuji Zeme, kde je zivotni uroven vyssi nez v US.
Svatá pravda. A dokonce řecké ženy jsou v průměru tlustší než americké. A to k tomu nepotřebují nijak vysoký HDP na hlavu (nebo na břicho?). Asi za to může tamní rozšířený somatotyp. Stejně mi přijde ubohé posmívat se někomu kvůli vzhledu. Ta velká auta stejně nemají kvůli průměrné váze! V 50.-60. létech vyráběli Američani auta ještě mnohem větší a byli mnohem hubenější.
Peytle... nepaušalizujme. Samozřejmě, že patřit k národu, který čítá... přes 250 milionů hlav, dává křídla. Tak to prostě na světě chodí... Ovšem o tom to přece s odkazem na obsah motoru není... Nebo ty se domníváš, že kdyby v Česku byla koupěschopnost na úrovni Ameriky, kdyby tu litr benzínu stál 8 kaček, že tu závodíme i nadále v Loganech?
Souhlasím, máš pravdu. Přesto myslím, že by evropský kulturní a estetický cit nedovolil lidem kupovat bezcharakterní a poněkud tupé dinosaury. Tak to prostě je. Já jen prostě souhlasím s tou marnotratností, o níž psal R32. Taková možnost, takové prostředky - a taková absence dobrýho vkusu... To mě prostě jako Evropana musí zamrzet. A Lonesi - ještě než to napíšeš - vím, že americký prostředí je jiný a že vychází z jinejch kulturních základů a tím pádem i názor na to, co je a co není vkusné a estetické, se bude lišit. Já jen a jen vyjadřuju svůj osobní názor. Američanům (a amerikanofilům) nic neberu (a ani nemůžu-škoda ;-) )
No právě, tak si odpusť soudy typu "bezcharakterní, tupí dinosauři". Já bych si v životě nedovolil napsat něco ve smyslu "bezcharakterní, směšní skřeti" na účet japonských minivozů s objemem 0,6.
Proč bys to neřek, ačkoli si to myslíš? Pro mě je většina americkejch aut skutečně bezcharakterní a připadá mi tupá. Můj názor. A Ty máš jinej. A tak o tom diskutujme. Nepovažuju to za urážlivé - spousta japonskejch aut jsou vážne zakrslí zchromlí skřeti. Proč to neříct? Tak sakra, diskutujeme na AUTO.CZ, chlapi mezi svejma, nebo vyjednáváme poslední kontroverzní článek evropský ústavy..? >:D
nic osobniho Peytle, ale predstava, ze duvod, proc Evropane nekupuji velka (a casto zizniva) auta, je jejich moralni vyspelost (zatimco ceny pohonnych hmot, ceny samotnych automobilu a kupni sila, jsou faktory druhorade dulezitosti), je -diplomaticky receno- IMO hodne naivni.
I] Chevrolet Trailblazer se prodával oficiálně i v Německu. V roce 2005 se prodalo 47 kusů, v roce 2004 92. Šedé dovozy ale toto číslo převyšují. II] Platformu GMT-360 s Trailblazerem sdílí 6 dalších modelů. GMC Envoy, Isuzu Asceder, Buick Rainier, Oldsmobile Bravada, Saab 9-7X a dokonce kříženec pick-up, kabrioletu, hot-rodu: retro Chevrolet SSR. III] To o co jde vlastně v tomto článku je zastavení plánů na GMT-361. Upgrade současné platformy. Takové řešení bylo shledáno nedostatečným a jednotlivé značky si postaví nástupce na podvozcích Lambda, Theta a dalších. Ve své podtstatě je to tedy jednoznačně pozitivní zpráva, která znamená: GM urychlil vývoj nových modelů. IV] Vrchol nabídky tvoří Trailblazer SS (SuperSport) s výkonem 391 koní a zrychlením na stovku za 6,3. V] I přes to, že se jednalo o veskrze průměrné vozidlo pro běžnou populaci, ve výbavě figurují například: elektronicky seřiditelné pedály, satelitní asistenční služba OnStar, která například automaticky volá sanitku při těžké havárii, systém kontrolující obsazenost vozu (podle toho se deaktivují ty které airbagy), vypínání nevyužívaných válců motoru a další.
JD Power VDS 2005 (hodnotí auta vyrobená 2001): Chevrolet 232 poruch na 100 aut a 3 roky provozu. Nadprůměrná spolehlivost; poráží japonské značky Mazda, Subaru, Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Isuzu, které všechny skončily jako podprůměrně spolehlivé. Na nejkvalitnější mainstreamovou značku Toyota ztrácí 0,38 poruchy na 1 auto za 3 roky provozu. Přitom ještě ve VDS 2000 (auta z roku 1996) měl Chevrolet více jak dvojnásobek poruch a kromě Isuzu byl za všemi japonci.
Nejspolehlivější auto světa je Lexus LS, který jako jediné auto v historii srazil svůj index poruch pod 100 a to na rovných 90. To zaslouží obdiv. :yes::yes::yes:
Ono, také jde o to, jak kdo s kterým autem jezdí. Vezmi Corollu v USA... počítám, že tam bude sloužit k jízdě na střední školu a šupky hupky domů k učení, přídadně uklízečkám za prací. To samé LS... lbazeovanej elegán, kterej ještě nedospěl emočně do stadia ikon v podobě BMW či MB... co jezdí zvolna do své ordinace 15 mil od baráku. Naproti tomu vezmi třeba GOLF, nejprodávanější je tam v GTI... tomu se říká srdcaři v akci... no a ti ta auta napínají mnohem více, než ty uklízečky v Mekáčích.
:-)... To já o tobě vím také. Ale fakt jsem přemejšlel o tom, že asi bude rozdíl v tom, když jedno auto jezdí na nedělní nákupy, nebo když jiné drásá někdo na hranici možností.
Také jsem zvažoval tento pohled. No, reklama na GTI tam zatíná drápy... tipnul bych že přeci jen tam nějakej dravej duch GTI bud pár jedinců přitahovat. Ale obecně to tak vnímám... Nelze prostě porovnávat spolehlivost rodinnýho kočáru s nadupanou károu. S tou holt po neděli zajedeš do servisu k zavaření prasklýho vejfuku po 20 metrovém letu vzduchem.
Původně jsem si myslel, že se ty Ševrolety T. vyrábí pro muzea, možná použitelné do starších filmů ale pro trh? a současný? ale nakonec každá věc má svého kupce, jen ho najít, tady se to ale nepodařilo. Doufám, že trend půjde k maloobjemovým, pohodlným, rychlým, bezpečným (což dokázal Renault s prvním 5 hvězdičkovým vozem Megan), zajímavým zvenčí i zevnitř, tichým, zkrátka s max. ohledem na prostředí. Už jsme jednou zažili výhody velkých vozů: kolem 1973 arabové zavřeli kohoutky a Mercedes se octnul rázem před krachem a byl na prodej.
Hlavní závěry: Lexus se stal PO JEDENÁCTÉ ZA SEBOU nejméně poruchovou značkou!!! Detroitská trojka učilnila velký pokrok v dlouhodobě spolehlivosti své produkce. BEZKONKURENČNĚ NEJSPOLEHLIVĚJŠÍ AUTO je opět Lexus LS430, který DOSÁHL ANSOLUTNĚ NEJNIŽŠÍHO POČTU PORUCH V HISTORII - 0.9 problémů na jedno auto!!! Kromě segmentu prémiových luxusních aut vyhrál Lexus i v kategorii luxusních SUV (Lexus RX300) a prémiových luxusních SUV (Lexus LX470). Průměrný počet poruch u Lexusů činil 1.39 problému na jedno auto. NEJSPOLEHLIVĚJŠÍ MAINSTREAMOVÁ ZNAČKA je opět Toyota (1.94 problému na jedno auto). Jak už psal Lones - AMERICKÉ ZNAČKY SE ZLEPŠUJÍ V KVALITĚ v kvalitě, některé jsou již srovnatelné s kvalitou japonských aut, některé jsou nyní dokonce spolehlivější např. Chevrolet! Naopak evropské automobilky se opět moc nepředvedli - pouze Porsche a BMW (2.25 problému na jedno auto) dopadli lépe než je průměr (2.37 problému na jedno auto), ostatní EVROPSKÉ AUTOMOBILKY MĚLI OPĚT PODPRŮMĚRNÉ VÝSLEDKY. Velkého úspěchu dosáhl Hyundai, který během roku dokázal snížit počet poruch z 3.75 na 2.6 na jedno auto. Shrnutí: 1) Lexus je již 11 let bezkonkurenčně nejspolehlivější automobilka; 2) Lexus LS430 je bezkonkurečně nejspolehlivější auto; 3) Toyota je opět nejspolehlivější mainstreamovou značkou; 4) americké automobilky se dostávají na japonskou úroveň spolehlivosti; 5) korejské automobilky (zejména pak Hyundai) za pár let dohoní ve spolehlivosti japonské a americké automobilky; 6) evropské automobilky jsou v porovnání s konkurencí stále méně spolehlivé a dá se předpokládat, že tento trend bude i nadále pokračovat
Článek o spolehlivosti Lexusu je průkazný. Je dobré dodat, že Lexus nezapadá do filozofie běžných automobilek (mainstream=hlavní proud, jako v hudbě), vznikl na základě rozhodnutí se Toyoty v 80tých letech založit firmu se zaměřením na luxus, spolehlivost a tech. nadčasovost, zkrátka prestižní vůz, což se jim skvěle daří a určitě dařit bude. Možná bude průkopníkem nových užitečných trendů a technologií jako např. hybrid. Na takovou vyjímečnost se těžko v běžných automobilkách dosahuje, protže u nich je rozhodující též prodejní cena. Zkrátka Lexus si může dovolit luxus.
Opusi, když se zítra rozhodne třeba Renault dělat LUXRENAULT... bude ho dělat. To není žádný problém. Problém je, že ten výrobek musíš dostat do garáží. A je známou věcí, že bohatej člověk si jednak vybírá, jednak má čuch na klasu... na značku, na legendu, prostě, jak se česky krásně řekne - na kládu. Kláda je nesporně Jaguar, samozřejmě Mercedes-Benz a BMW. Tahle trojka (v cenově přístupné hladině) dokonale těží jednak z minulosti, jednak z toho že jsou to opravdu skvosty. Lex je umělá značka vzniklá po jedné pracovní poradě. Zrovna tak se tvoří třeba značky na výrobu sekaček na trávu, či zahradních deštníků... chybí klasa umocněná srdcem a desetiletími vrůstání do povědomí "šlechty"... jinak řečeno, do povědomí boháčů. Rozumíš, opěvovat Lex může jenom ten, kdo na něho nikdy mít nebude. Je potřeba si poklábosit někde na rautu boháčů... třeba v Canes... v podvečer, když skončí filmové projekce... tam pak se člověk dozví pravdu o autech určenejch pro pracháče. Protože ti jí podá ten pracháč... tedy potenciální zákazník. Jak TTT tak Nissan i Honda svými premiovými značkami útočí na - USA. Jistě, také to je obrovskej trh... ale ty pravé klády, ty se vozí z Evropy.
A co Phaeton ? Tebou tolko ospevovany. ;-) Ziadna minulost. Nieco tomu autu chyba - slovami "klasika" "chybí klasa umocněná srdcem a desetiletími vrůstání do povědomí "šlechty"... " Asi len jedna pracovna porada a umelo vytvoreny model ktory v portfoliu nema co robit.
Je to kašpar.. VW také vznikl jako kalkul.. ovšem ne jako obchodní kalkul, ale jako něco co si později vysloužilo onu profláklou přezdívku Hitler´s people´s car.. VW, Maybach, Smart, Lexus, Infiniti, Acura, Hummer, Jaguar - všechny a spousta dalších značek vznikla při obchodním jednání jako kalkul..
Ehm..aha! :-) Len prekvapila ta "friendly-fire" a jej razancia... :-O Vazne... No musis byt v razi... Ale to nebudem rozoberat ani ja, aby som jednu nechytil. >:D
Aaaale posledne dni som uz len cital clanky a prispevky. A cudoval sa ako sa zmenili diskusie za ten rok a pol co su chodim. Vtedy som sa chodil na diskusie co to naucit zlepsit si prehlad trosku sa zabavit (krtek a spol.) ale teraz to uz nie je to co byvalo. :-( Viac nadavok tvrde odmietanie inych nazorov zosmiesnovanie diskutujucich reci o hlupostiach a nie o autach. Kto co na koho ako povedal. :-( A teraz mam naladu na diskusiu a nastastie sa diskutuje o autach - Japonsko v Europa. Pridaj sa a spomen GTImu tvoje starsie auto ktore si dal sestre a s ktorym si bol maximalne spokojny (aspon si tak hovoril ;-) ) A neboj sa ty nedostanes. Mozno by si uz nic nepridal na net a to by sme boli vsetci v rici. :-) A chivas kongres by sa zmenil uz len na pijales. :-)
Tak napriklad tvoje slova "Tak se mrkni třeba na Legacy, či na EVO, MX-5, 350Z, 2000, Imprezu, vynikající káry... akorát... je prostě dělá někdo jinej, než TTT... ". Ak by si tvrdil ze TTT robi vyborne auta tak by si ich do tohto prehladu urcite vymenoval. Alebo zeby si len zabudol ? Davam ti sancu aby si rychlo vymenoval nejake vyborne auta od TTT. Pocitam do 10. ;-) 1, 2 ... ;-)
7... no... výborné... (8)... prostě... mě moc .... tla (9) číš... ke zdi... ale třeba poslední (10) RAV - doufám jsem to stihnul ;-) Tak ta RAV... má výborné hodnocení... a poměrně dobře vypadá.
:-) Ja viem. Posledne dni som tu nebol...a asi to je dobre. Po Bratislave bezia o diskuskach na AUTO.CZ skarede reci. Uprimne, podla toho co sa mi donieslo som sa radsej nevracal k starsim diskusiam. ( Aj ked napr. v redakcnom clanku k udajnemu 4dv. coupe od Bentley je velmi zasadne chybna informacia). Citim aj ja, ze tu "tuhne" atmosfera, ale verim, ze ti, ktorych sa to tyka (vsetci vedia) si vstupia do svedomia a vasne (aj klavesnice) budu do buducnosti drzat na uzdach. Ak k tomu nedojde, REDAKCIA by mala RAZNE a RYCHLO zakrocit! Ja do tychto sermovaciek vstupovat nebudem, pretoze 1.) hadaju sa ludia ktorych mam rad a nemam osobny problem s nikym z nich 2.) nie som sudca Dredd, ani Zorro Pomstitel (ked sme uz pri tej literature) 3.) ak to prekroci hranicu ku ktorej to smeruje, a diskusie tu dosiahnu uroven bulvarnych serverov, proste sa nadobro stiahnem. Ale verim, ze ten smer sa da zvratit.... ;-)
Dobře děláš, že to nečteš... Obsah velmi nezajímavý, ale jedno hrůzné zjištění - několik lidí se posílí vzájemným soudrženstvím a snaží se do jednoho kopat... příšerná morálka. Tak, to víš, že jsme si to vychutnal. Zvrátit se to musí. Ale ještě to chvíli potrvá. Ostatně se podívej dnes. Každej tu píše názory a jeden nadto nadává... nechápu. Ale, Marko... dokonale to nezvládli... jak by také mohli ;-) To bych zatratil svou profesi :-)
:-) ...ja som si aj myslel, ze v tom bude z Tvojej strany trosku profejineho nahladu. :-) Preto som do to ho ani nikdy nezasahoval. :-) (Ale to je viac na osobnu debatu.) Inak, myslim si, ze hodnotenie a komentare z mojej strany na adresu toho ake prestrelky tu vediete nema vyznam. Zvratit to musite chciet vy...a kazdy k tomu moze / musi prispiet nejakym dielom.
"Po Bratislave bezia o diskuskach na AUTO.CZ skarede reci." este aj to sa dozvies ? smajlik s krutiacou hlavou. :-) nie si ti napojeny na ECHOLON ? na kongrese porozpravas :-) Ja debatujem kazdy den s ludmi z auto fachu (dealeri predajcovia veduci predaja chlapci od marketingu) a maloktory z nich vedia co je internet. neviem ci vobec poculi o auto.cz. A pritom je tu tolko info ktore by pomohli pri predaji. Vynimkou je asi R32 zo zaciatku tejto diskusie. Pozname sa z internetu urcite cez telefon a na 66 percent aj osobne. >:D
....ale neda mi to >:D ...Aj tak plati, ze v pondelok, az pride nas Jozki, tak bude prekvapeny, ze tu bol iny Jozky. Teda dufam. :-);-) (V tejto suvislosti tiez existuje literarne dielo. Nie to, ktore spominas dole od M. Svandrlika, ale take od R.L. Stevensona - ale tuto poznamku myslim v dobrom a nadnesene :-);-) )
Nedivim sa, ze si si tu otazku kladol.;-) Jozki hovori, ze ti mam povedat :-) , ze som dal sestre Mitsubishi Lancer (to bolo moje prve auto) a ze som s nim bol maximalne spokojny. Co je fakt (hlavne v porovnani s touto Lagunou). :-) Ale ved Ty moj nazor na Japonske auta poznas, a vies ze ich staviam na uroven EU a US znaciek. A koniec-koncov v slobodnom svete si kazdy z nas moze zvolit, ci bude chciet byt na par rokov sucastou legendy japonskej, europskej, alebo americkej. ;-)
Jozki asi nemá dnes den :-) Preventivně jsem při psaní oblékl neprůstřelnou vestu. Nikdy nikde jsem nenapsal, že by snad japonské či americké produkty byly produkty horšími než evropské... myslím, že podle principu "když nemám nepřítele, tak si ho vyrobím" se na mou hlavu snáší všemožná negativa ve vztahu k možnému hodnocení aut. Musím se tomu fakt smát. Jistě, souhlas... každý ať svobodně zvolí. Co volím já není také tajemstvím... akorát holt to někdo špatně tráví :-)
Pocul som ta !!! ;-) >:D Tak ty takto ? Na mna. Co by si chcel. Premie som nevidel ani nepametam. ;-) >:D Tak som sa rozhodol strajkovat. Mam svoj den. Neboj. Uz davnejsie som sa chcel pustit do takejto debaty hlavne ak sa debatovalo pri japoncoch lebo niekedy pri nich vystupujes (neber doslova) ako tvrdy rasista alebo ako nas Janko Slota pri ciganoch (ak ho poznas).
To o trávení není mířeno na tebe. A nepodsouvej mi prosím rasistické pohnutky... To patří do slovníku jiné ligy. Pokud mě čteš, víš, jak a co píši. Jistě, že Slotu poznám, sleduji vaši politickou scénu se zájmem.
Ved som ti pisal : neber doslova. Niekedy to ale tak posobi. Hlasky typu : navoskovanej cop, zmienka o vyske japoncov a pod. Nie kazdy vie ako to myslis. ;-\
Jo,jo... a výkřiky jednoho hodnotitele - "Hitlercars" apod... to jako rasisticky vnímáno není? Můj navoskovanej cop... je pro inteligentního člověka... jaksi než fórek, byť peprnný. Naproti tomu evokace Hitlera... to je primitivismus, který tedy i postrádá jakoukoliv stopu lehkosti, humoru - tedy takto to vnímám alespoň já.
Teraz nikoho neobhajujem ale - historia nam hovori ze duchovnym zakladatelom VW je Hitler. To Hitlercars sa tu ale nemalo objavit tomas pravdu. To by sme tu mohli spomenut kazdu znacku kazdu automobilku lebo na vojne asi kazda z nich profitovala. ;-\
Jistě. Koneckonců, četl jsi tu, že by si někdo dovolil psát o japonskejch válečnej vozech, kterejma vozili useknutý hlavy australskejch vojáků... To je právě ten rozdílnej přístup - fórek (kimono, cop, saké, Čivava) a naproti tomu neschpnost jiných napsat humorně o VW, a tak holt tu čteme o "Ádovi"... ;-\ ... ale dosť bolo VW... terazki som... ospatý ;-) (napsal jsem to dobře?)
No...ja myslim, ze jednak plati, ze mnohi tu naozaj nezvladaju nadstandardnu prezentaciu Tvojej volby s patricnym nadhladom a chladnou hlavou. ;-) Na druhu stranu Ti ale Lones vcera spravne povedal, ze nasledne prilievas zbytocne - neviem aku horlavinu to presne pouzil >:D - do ohna. ;-) Ja viem,viem. Suhlasil si s nim. A tiez viem, ze sme si mi dvaja uz vyjasnili to Japonsko a Ty si tiez suhlasil. Mozno je skoda, v tej diskuske bolo vtedy malo ludi...mozno by dnes nebolo tak horuco. ;-\ ;-)
Vidím, že i když jsi tu teď víc nebyl než byl... jsi perfektně zorientovaný... jako v autech ;-) Správně se orientovat... je pro leckoho velmi obtížné téma. P.S. To o Volvu mi udělalo velkou radost... dokonalý popis.
Hmm :-) ...mozno bude taky "jednoucelovy" server s prehladom vsetkych pripravovanych noviniek, vsetkych automobiliek na EU trhu. Chcel by som to udrziavat stale aktualne, a rozdelit aj spravy iste od dohadov. Bude ale zalezat na case, ktory bude k dispozicii. ;-)
No, neviem, neviem....ci je diskusia dobry napad, podla toho ako to vyzera. >:D Ale vazne: ja sa nemozem pustat do nejakeho velkeho internetoveho projektu. Ak vobec, tak to bude iba informacna zalezitost...na viac by nebolo cas. Aj ked vlastnit kvalitny auto-server musi byt vyzva a urcite zaujimava praca (a o tom by nam vedeli povedat nieco tvorcovia AUTO.CZ), bojim sa ze mna by to nakoniec vzdy tahalo do pusti a pralesov smerom na Dakar, na Col de Turini nad Monacom, k paddocku v Silverstone, alebo do nocnych boxov na okruhu La Sarthe. ;-) Tam vsade sa vedu suboje....a ziju tam legendy. // Teda nie, ze by som nechcel mat zaroven auto-server, zostavovat napr. vyrobny program celeho koncernu VW (alebo ktorehokolvek ineho) ;-) , a este k tomu pracovat v zavodnom super-teame,....ale vsetko to naraz asi nejde. :-(
Dělat to velké a dobře, to opravdu nejde jen jednou rukou. Ten nápad je výborný... vždyť třeba to Volvo dnes - člověk to hltá jako detektivku :-) Tak se těším na tvé stránky. A teď ovšem - padá mi hlava... dobrou noc. P.S. Večeřel jsem dnes v Puppu, Karlovy Vary... znáš? Krásné místo...
Phaeton... to je přesně důkaz toho o čem píši. Když se kdokoliv rozhodne udělat LUX model, tak ho udělá... ale musí ho ještě dostat do garáží... VW se o to snaží nekolik let S Phaetonem. Lex dvacet roků...
Prodeje leden až květen 2006: LS430: 5,702 x Phaeton: 157 /// Rád bych doplnil informaci, že model LS430 bude ještě letos nahrazen novou generací LS460. Z tohoto důvodu dramaticky poklesly jeho prodeje. Pro srovnání uvádím čísla za roky 2005 a 2004! Rok 2005 (leden až květen): 11,331, rok 2004 (leden až květen): 13,346
tak tohle, myslím, není žádná novinka: :-):-) . A co jako? Ano asiati mají spolehlivost v malíčku- s tím přece nikdo nepolemizuje: no uvidíme za paár let: hybridy moc dobrou prognozu zatím nemají- uvidíme :-) . Evropská spolehlivost je problém, ovšem ne takový abys musel sebou vláčet půl auta náhradních dílů-to je snad jasné. Jedna věc je ovšem spolehlivost a druhá věc je konečná životnost... Popravdě moc japonců starších 20 let nepotkáš... Většinou je prožrali červotoči a postupně se rozpadli jako mumie .Neboli: ano z krátkodobého hlediska jsou to auta která se sice nekazí ale posléze odumřou dřív a kompletně. Tohle je jejich svět a jejich záměr... Auta s přesně řízenou životností, aneb podvod po japonsku... A vyznavači tabulek a grafů tleskají...
Abych se přiznal, tak vlastně dost dobře nevim, jak bych Tvůj názor měl komentovat.. prezentuješ tady celkem jednoznačné tvrzení, ale doložit to nemůžeš :no: Je to Tvůj názor? Je to Tvá osobní zkušenost? Ale i kdyby byla, tak bych se to, být Tebou, neodvážil takto veřejně prezentovat.. hoď sem nějaký fakt - statistiku, výzkum, link - něco, co potvrdí Tvůj názor.. pokud se nemůžeš opřít o fakta (já se o to snážím vždy, když něco prezentuji jako pravdu.. v opačném případě píšu, že je to podle mého názoru), tak raději nic nezveřejňuj, protože se tím dostáváš na tzv. úroveň "jsem guma" :no:;-)
:-) jsi neskutečně naivní Tome. Statistiky se na vrakovištích nevedou- ovšem pokud se chceš přesvědčit o skutečném stavu věci, pak vřele doporučuju jeho návštěvu... Protože zejména s ojetýma autama dělám 16 let- tak si můžu udělat věrohodný obrázek o celkové životnosti asijských aut... Věř že 15 let starý Accord, Carina, Maxima jsou již v takovém stavu rozpadu jakou bys od jejich stáří nečekal. Tome, viděl jsem 9 let starý Swift který se po banální nehodě doslova zatomizoval v suti rezu: měl najeto 50tisíc a jeho majitel jej pravidelně garážoval. Ty totiž nežiješ v reálném životě- pouze ve snových vzdušných zámcích naplněných až po střechu statistikama spolehlivosti 3letých aut... Já říkám: japonské auta jsou hodně spolehlivá- dokud slouží. Ovšem jejich konečná životnost je nižší. Co se týká té poslední části Tvého příspěvku: :no::no:
Pokud nejsou oficiální statistiky, potom se jedná POUZE o Tvůj subjektivní názor (i když může být pravdivý a založený na x letech praxe).. přečti si prosím ještě jednou, jak jsi to napsal (aby bylo jasno, tak Tě za "gumu" ani náhodou nepovažuji, ale IMHO jsi to tímhle stylem napsal).. já bych Ti to snad ani nevyčítal, jenže na tomhle serveru se bohužel vyskytuje několik opravdových gum, které se hned takovéhoto příspěvku chybí a dále přilévají olej do ohně ;-\ Jinými slovy řečeno, kdyby jsi to napsal stylem: "S ojetýma autama dělám 16 let a podle svých zkušeností si dovolím tvrdit, že.." neměl bych s tím problém, nepolemizoval bych.. doufám, že si teď už rozumíme ;-)
Také tleskám... tobě. Nejhorší vraky co znám ze silnic, jsou neskutečné vraky japonskejch aut. Tohle jsem si uvědomil po tom, co jsem tě přečetl... Ale ce je horší... to nejsou třicetileté vraky, to jsou vraky 15 leté... Přitom tu jezdí běžně mercedes z rodokmenem 1985... jako novej. Vždyť dnes potkat na silnici Mazdu 626 z počátku devadesátých let... to je takřka zázrak... a co se jich tu prodalo. A Vectry z té doby, ty stále jezdí...
Vies o tom bracho ze isty nemecky auto moto casopis robi testy aut - najazdia 100 000 km a potom ich prezru do detailov a zistia ktore auto je ake kvalitne a spolahlive a v tomto teste je na 1 mieste predstav si bracho Mazda 6. Ziadna eMBecka Bavor VW Audi Opel ale ten japonsky *. Zaujimave vsak. :-O Zaujimave je aj to ze nemecky redaktori bez problemov najazdili 100 000 km v aute ktore je urcene pre piadimuzikov (japoncov). Zeby vybrali v redakcii tych 160 centimetrovych ? A asi stale pozeras na ten isty mercedes lebo to co ja vidim v SK je presny opak toho co vidis ty - zhrdzavene stare MB a kopa 626 v slusnom stave. Asi to bude bracho tym ze ja pouzivam dioptricke a nie VW bryle. ;-\ A o tom ako dymia tie MB so svojimi dieslami asi ani nemusim hovorit.
Za tu M6 :yes: . Ked som ten test precital prve co ma napadlo : europa so svojou historiou sa moze skryt. Nastupuju mlady sikovny. Uz major Haluska povedal Co bolo bolo. Pozerajme sa dopredu a tam vidime TTT Mazda Honda Mitsubishi.
Přesně tak "Co bylo, to bylo" :yes: Tohle tady tvrdím pořád.. skutečnost, že někdo vyrábí auta přes 100 let je sice úspěch, ale zcela určitě to neznamená, že by měl něco předplacené.. skutečnost, že něco bylo v roce 1990 nic neříká o tom, že je tomu tak i dnes
S každým autem, které jsem vlastnil jsem bezproblémově najem sto tisíc. Mazda 626 bylo auto právě na těch sto tisíc, pokud jsi prožil ty počátky devadesátých let, víš o čem mluvím. Jozki, že tu budeš nadsazovazt Mazdu 626 nad Mercedes :-) to se těžko chápe i laikům... Nesedí ti někdo na těch brejlích. Pokud by to byla nějaká parádní blondýna, pokračuj ;-) ale píšeme-li o Mercedes-Benz... prosím, drž úroveň premiovky...
Zase vedla. Nenapisal som ani jedno slovo o tom zeby 626 patrila medzi premiovky. Ani jedno. Je jasne ze profesionalna deformacia ti radi ze ak prehravas chyt sa nejakeho detailu a odved pozornost od toho doleziteho a takto skus porazit "protivnika" ale ... nevyslo. Vratme sa k tomu dolezitemu. Premiovka MB spolahlivost a v suvislosti so spolahlivostou sa nebojme pouzit slovo PODuroven : moj spoluziak robi niekde pri Prahe je tam testovacie stredisko MB maju na starosti software do MB. Ked som sa s nim stretol a povedal mi co a kde robi hned som sa ho spytal : Marek je to pravda s tym vypadavanim elektroniky v Mercedesoch. A odpoved ? Bola : Ano. U premiovky. S historiou.
Nevěděl jsem, že tu hrajem fotbal... nějak mi nedochází to - pohráváš, vyhráváš... Všichni tu víme, že MB měl velké problémy s elektronikou. Psalo se to tu, pak jsme se dozvěděli (ificiální informace) že se MB zatřásl a tohle již odstraňuje. Ano... tak to je, MB měl kvalitativní zakolísání. A co se děje? NIc. kdo má vatu koupí Mercedes, kdo ji nemá kouše si rty v Mazdě 6... prostě, Jozki... nic se neděje. Vše je ve svých kolejích. P.S. Jinak - zajímvá odbožka - náhle jsem si uvědomil, jak Mazda 6 neskutečně stárne a Accord stále drží klasu.
Kvalitativni zakolisani ??? Bavime sa o premiovke a nie o digitalkach z Ciny. V segmente premioviek sa to vola obrovsky pruser. A ze to odstranuje. No dakujem pekne ze najprv si pocka na prusery a potom zacne odstranovat. Ked TTT zacala PREVENTIVNE zvolavat auta tak si srsal vtipom ale pri MB je to len kvalitativne zakolisanie ktore sa uz odstranuje. :-!
Je v podstatě jedno, jak to nazvem... Poklesly trochu prodeje v USA... a už se zase zvedaj. To je všechno, jede se dál, močálem černým, kolem bílých skal...
Přesně tak! Prémiový segment je citlivý, pokles kvality je ten největší průser, co se prémiové značce může přihodit! Pečlivě po desetiletí pěstovaná pověst Mercedesů jako superkvalitních aut definitivně padla, kredit Mercedesu dost težký zásah - v dnešní době je Mercedes považován (a statistiky spolehlivosti to potvrzují) za podprůměrně kvalitní auto.. Hyundai je v současně době kvalitnější než Mercedes = tomu se říká průser průserů.. je až neuvěřitelné, co dokázali udělat se svou pověstí během pouhých 5 let.. Souhlas s těma svolávačkama - jenom totální guma mimo reálný svět se jim může posmívat :yes:
je velký rozdíl jestli to auto najede 100 000 tak že od rána do večera se u něj střídají zástupy lidí s cílem najet ty kilometry do jednoho roku, nebo to auto ty kilometry dosáhne např po deseti letech... Číslo na tachometru je sice stejný, ovšem celkový stav auta je značně (opakuji značně) odlišný... Ale to pochopí i malé dítě :-)
spolehlivosti. Tuhle zoufalost nikdy neudělej. Jsou sice tací, co si doma vedou sešítek s nadpisem - kdo je nejlepší... ale ti praví jezdci... ti si koupí to, co se jim líbí. Abys to totiž viděl ve správnejch proporcích, je potřeba si říct větu vět - cokoliv vybereš, krásně tě povozí. Zaklínači tabulek... to jsou teoretici... ví sice přesně jak se nasazuje kondom... ale žádnou buchtu nikdy naživo nesejmou. To ty jo... ty, tabulka netabulka, vlezeš do auta svejch snů... třeba Porsche Cayman... a budeš ho neskutečně drásat... až ti pak v servisu udělej plaketu za nejdelší skok roku, po kterým ti museli vyměnit prasklej tlumič... buď na sebe hrdej. Ale hlavně buď hrdej na svou káru... která sice potřebuje občas něco vyměnit... ale odmění se ti dokonalou věrností. Jinak, všimni si, že "nudná" auta dosahují v těch tabulkách nejlepších umístění... No, to je přece jasné... Už jsi někdy viděl v Toyotě Avensis ostrýho, tři dny neholenýho srdcaře? Já ne. Většinou v tom jede důchodovej paprika... kterýmu se tam může porouchat leda tak vyhřejvání sedadel kvůlivá jeho ischiasu... takže... Ber tedy zásadně jen to, co tě osloví... Nebo, ty snad, když balíš holku, se jí ptáš, kdy měla naposled chřipku?
Budoucnost nezastavíš, Toyotu už vůbec ne - Toyota FCHV
Často se setkávám s názorem, že Toyota/Lexus vsadili na hybridní pohon a jsou pozadu v ostatní alternativních technologiích pohonu.. už mě to nebaví, proto jsem trochu zagoogloval a rozhodl se udělat trochu osvětu ;-) Doufám, že hybridní technologii už není třeba představovat.. také doufám, že už většina lidí pochopila, že použití této technologie není vázáno pouze na benzínový pohon a že jí lze využít v kombinaci s libovolným druhem pohonu.. už sem tady psal o hybridním Priusu jezdící na směs ethanolu a benzínu.. také už sem tady také psal o dodávce 30 hybridních Priusů jezdících na vodík, které zakoupilo město Santa Monica.. nyní představím něco dost revolučního - Toyotu FCHV.. zkratka FCHV (fuel-cell powered hybrid vehicle) česky znamená hybridní vůz poháněný palivovými články.. tohle auto auto představuje další technologickou revoluci v podání Toyoty, protože kombinuje hybridní pohon a palivové články.. pokud by někoho zajímalo, jak echnologie palivových článků pracuje, tak zkoukněte tenhle odkaz [odkaz]%C3%BD_%C4%8D… kde je to pěkně názorně popsané :yes: Pár jiných automobilek sice také experimentuje s palivovými články, ale jejich výzkumy jsou na úrovni pokusů v laboratořích případně prezentace showcarů na autosalonech.. Toyota FCHV již dlouho pilně testuje v reálném provozu i v extrémních podmínkách.. podle částečně potvrzených informací je Toyoty FCHV připravena pro sériovou produkci.. jediným problémem je opět chybějící infrastruktura.. v podstatě je to jednoduché - v podstatě nezáleží na druhu vyvíjeného alternativního pohonu.. odpověď na otázku, která automobilka je ve vývoji určité technologie nejblíže sériové produkci je vždy téměř vždy stejná.. Toyota.. Ještě stále nevěříte, že pojem "Today Tomorrow Toyota" znamená mnohem více než pouhé marketingové heslo? ;-)
Re: Budoucnost nezastavíš, Toyotu už vůbec ne - Toyota FCHV
[odkaz] Toyota rozjede obrovskou vysvětlovací a amrketingovou kampaň o hybridní technologii, aby bylo všem jasný to, co tady píšu.. hybrid není alternativní pohon, naopak hybrid bude brzy základní součástí všech druhů pohonů.. "Hybrid isn't an alternative. It will be the heart of most of everything we drive" = "Hybrid není alternativa. Hybrid bude srdcem většiny toho, co řídíme".. Today Tomorrow Toyota
Vyrostls v jiný civilizaci, máš jiný kulturní kořeny. Seznamuj se s celým světem, ale obklopuj se tím, co ti promlouvá do duše... To víš, dnes jsi členem Evropské unie a tak žraloci ze všech moří míří i na tvou peněženku. Japonsko dělá také auta. Znáš to - Mazda, Nissan, Toyota, Subaru, Honda, Mitsu... hlavní hráči. Tak bys měl vědět, že tak jako tady i tam se to kastuje... Abych tě nenapínal... tak Toyota... to je takovej VW východu... ostatně nabídka evropské větve TTT hovoří za vše - páteří je AYGO :-) Yaris :-) Corolla :-) a Avensis :-) Tak pokud tady třeba šilháš po krásné Alfě... či po šarmu Citroenu, jistotě stylu Fordu,těžkoby ses zhoup´na houpačce TTT... Tak nezapomeň - porovnávej... Corollu s C4... Avensis třeba s Peugeotem 407, Yaris... s GRNDE PUNTO... prostě, kašli na tabulky a zahleď se každému do očí. A pokud tě místo C4 dnes uhrane Corolla, či místo Foxe od VW AYGO... napiš mi, můžem to tu znovu probrat... možná se probereš. P.S. Japonci umí dělat báječná auta. Tak se mrkni třeba na Legacy, či na EVO, MX-5, 350Z, 2000, Imprezu, vynikající káry... akorát... je prostě dělá někdo jinej, než TTT...
A co takto Celica Supra MR2 ? ;-) Bajecne auta len ich netreba ignorovat len preto ze su od Toyoty. Ja by som uprednostil Corollu pred C4 ( az po Golfe a Focuse samozrejme ;-) ) a radsej Avensisa ako "spadnutu sanku" 407. A ak sa nemylim nema nahodou Toyota dizajnerske stredisko v Europe aby vyrabala auta pre Europanov ?
Celica... myslíš, že někdo v Evropě dnes ví, jak vypadá. Ostatně polední Celica na kterou se dalo koukat byla ta zakulacená... to co přišlo po tom... no, koupil bys? Supra... znám, pěknej vetrán. MR2 znám... koupil bys jí? Já nikdy. Nahoře píši, že se do EU tlačí kde kdo... což je fajn. Jistě, designujou i vyrábí zde... jako i jiní. Neumí to ovšem tak dobře jako jiní.
Ten kto auta rozoznava len podla farby tak ten Celicu nepozna. Ten co sa a auta zaujima a dovidi dalej ako len po najblizsie morske pobrezie tak ten vie co je klasika od TTT.
Když už tedy toho japonce... tak pak co? No, je snad jasný, že to musí bejt čistokrevnej, originální japonec... žádný evropský podkuřování. V malejch vozech samozřejmě Honda Jazz... stylovej, prostornej vozejk. V nižší střední - bez diskuze Civic, raketa. Ve střední - no přece Legacy, Subaru Legacy, ovšem pozor na zrajícího Accorda... tak se rozhodni sám. Sportovní coupe... tam je to jasné, Nissan 350Z... Někde jsem tu četl větu - Když už tedy japonec, pak TTT až na konec. Když tak o tom přemýšlím... no zamysli se také. :yes:
Vracím se GTI k tvé reakci výše ohledně Lexusu. Neměl jsem v úmyslu vychvalovat Lexus, že není nad něj. Chtěl jsem jen říct, že tato značka byla založena nedávno a to s hlavním důrazem na luxus a technologie a hlavně jak se domnívám, nemusí mít příliž velké starosti s prodejem, když za ním stojí taková společnost jako Toyota (myslím hlavně finanční zázemí). Poprvé jsem měl možnost vidět Lexus zač. 90tých let na výstavě. Vychvalovanej, výbornej, ale mne neoslovil a japonská produkce jako celek taky ne. Já jsem skromnější, místo 2ma Lexusům bych dal přednost 3 Peugeotům 607, s tou značkou mám dobré zkušenosti a navíc i nostalgii. Zaujalo mne, že jsi večeřel v Puppu, já jsem schodou okolností večeřel jen o kousek dál.
:-) To je dobrá shoda náhod. Moc pěkně jsi to napsal. Přesně zak to mám i já... člověk musí mít k autu vztah... jinak se dá jezdit pěkně i v Pendolinu. :yes:
Prosím tě Tome, mohl bys přibrzdit ve svých přisprostlých výkřicích směrem k mému nicku? Vypadá to, že snad ses tu pasoval na nějakého censora... nebo generálního hodnotitele... Ten tanec svatého Víta už máš doufám za sebou. Nyní bychom tu snad již zase mohli svobodně uvěřejňovat své příspěvky, ne? Tak ti předem děkuji. P.S. Nebo, to jako teď si tu každý připravíme nějaký pokřik (já třeba v němčině) a budeme se tu vzájemně častovat? To snad ne.
Až napíšeš normální příspěvek, pak se s Tebou budu normálně bavit.. dokud budeš kurvit diskuse dětinskými výkřiky (viz Tvůj příspěvek z 22.40), pak budeš ignorován..
Doufám, že nehodláš plnit na auto.cz funkci generálního posuzovatele toho, co normální příspěvek je či není. To bys mě rozesmál. Jestli máš problém s tím, co píši, nečti mě. Pokud nedokážeš slušně reagovat, prosím, nebuď alespoň přisprostlý. O nadávkách to tu rozhodně není :no:
Na generálního posuzovače si tu přeci už jeden uživatel hodně dlouho hraje :no: Vždycky ví, co je správné, vždy má pravdu a když někdo nesouhlasí.. :no::no::no: Zatím nemám problém a (pokud mám čas) čtu příspěvky všech uživatelů, okonce i Tebe.. Nepřilévej olej do ohně, nestatuj flame a já pak nebudu reagovat.. první krok je na Tobě
No... uvaž to. A nebuď tolik předpojatý... možná, když si mě přečteš v klidu, dospěješ k tomu, k čemu řada jiných kolegů - píši jen své názory. Jako ty. Reagovat samozřejmě můžeš... ale slušně. Slušně, Tome.
Piš své názory, ale piš je tak, aby to 1) nikoho neuráželo, 2) aby jsi tím na někoho skrytě či dokonce otevřeně neútočil, 3) aby to zbytečně nestartovalo flame.. s tou slušností je to také zejména ne Tobě, mám pocit, že žádný z přispěvovatelů nikdy neurazil více lidí! Uvaž to a pouč se, uvidíš, že se atmosféra poměrně rychle změní
Že by opravdu globální posuzovatel? Asi jsi přehlédl - já tu v poklidu diskutuji již druhý den s kolegy, píší své názory na auta, a ty vypouštíš taktéž druhý den přisprostlé výkřiky směrem k mému nicku. Tak tohle prosím přehodnoť. Jak budeš psát své příspěvky k autům, je mi, narozdíl od tebe, srdečně jedno.
V poklidu? A co má být tohle? "Někde jsem tu četl větu - Když už tedy japonec, pak TTT až na konec..." ad sprostota: vřele doporučuji nastudovat pravidla českého pravopisu respektive to samé o angličtině - zásadně totiž používám slova spisovná
A co já s tím? Já používám, jak slova spisovná, tak nespisovná, a v této kategorii obzvlášť rád užívám i různých slangů. Umím také napsat spisovný výkřik typu - Kašpárek AzuriTTT... to umí, Tome každý. Mám pochopení pro to, když tu někdo vyteče, jako ty nedávno... už menší pochopení mám pro výtok kolektívní... ale nemám zájem tu nějak obsáhle prezentovat své postoje k takovýmto věcem... vím, že potřebuješ ještě čas, abys vychladl úplně... tak prosím, nepolemizuj se mnou o slovech spisovných, když oba víme, kde je zakopanej pes... Ta věta... dokonale vyjadřuje můj postoj k japonské produkci. Kdybych tedy vybíral auto z Japonska, pak by TTT stála až na posledním místě z velkých hráčů. A to od malých vozů až po střední třídu. TTT totiž nabízí z velké "pětky" nejméně. Doufám, mi dovolíš tento názor. Jen snad RAV by byl hráč k úvaze... ale to až jindy. .. pod nějakým článkem. Tak se těším na další články o autech a na to, jak budem diskutovat o TTT, VW, a jiných lapačích našich úspor ;-)
Když už ste tak rozebírali tu spolehlivost po 100 000km a dál....tak mi dochází proč v tim případě tu nejezdí taxiky s autama japonskejch značek?...kvůli ceně?asi těžko jsou na tom stejně jako evropský....kvůli spotřebě?to už vůbec ne..na tom budou japonci líp...že by to možná bylo kůli tomu že by to auto odjezdit jako jsem moh vidět já jednoho passata...440 000km??a víc... :-!
Dobrej úhel pohledu. Já jel nedávno v Passatau taxi... a měl nakroucenou 650 tisíc! K naprosté spokojenosti taxikáře. Nahoře to ještě dobře doplňuje Mari... ty testy, jak nějakej tým motoristickejch redaktorů najede za půl roku 100.000 a pak to rozeberou a jásaj, že to auto není vůbec rezavé :-) Důležité je, jak auto dopadne za 10 let... a to vidíme na silnicích sami.
takže pánové: pokud pro své tvrzení, pocit, dojem , osobní zkušenost nemáte statistické doložení- prosím nic nepište... :-):-):-):-) . PS: takže já si jdu alespoň pro strojnické tabulky-abychom se tedy mohli bavit "na úrovni" :-):no::no::no:
ale pochopil...Moc dobře... Život, Tome, se nedá vyjádřit jenom čísly, statistikami a tabulkami... Je to v podstatě takový třírozměrný objekt: čísla jsou jenom jeho část- nikoliv podstata. Všimni si že ony statistiky uvádějí různé věkové skupiny: ovšem ani jedna z nich nezasahuje auta například 13ti,15 letá... To že jsou asijská auta v těchto statistikách úspěšná ovšem nezobrazuje spolehlivost jako celek. Je to totiž jenom určitý časový výsek- který shodou okolností prostě nahravá některým značkám, protože jejich výrobky jsou v tomto období uživatelsky málo zatěžující majitele. Já si stojím za svým tvrzením (subjektivním) že tato auta však nedosahují takové životnost (tedy provozuschopnosti) jako auta jiných značek. Koreu dnes ještě nemohu hodnotit, protože její výrobky tu ještě nejsou takovou dobu. Například Honda Legend(tu můžeme považovat za japonský etalon ve vyšší střední) sice byla za svého života výrazně méně náročná na náhradní díly než např BMW 7 nebo Audi V8, zato ovšem dosloužila o 10 let dříve- prostě a jednoduše se rozpadla (mod 88). Já tedy posuzuji spolehlivost a životnost jako celek a nevybírám si jen jeho část...
To je velmi zajímavé, to o té Hondě. Já pamatuji počátky Mazdy 626 v Česku a opakovaně jsem byl ujišťován (i odborníky) ža jsou to (tehdy) překrásná auta... ale tak na 100tisíc km. A jak vnímáš z tohoto pohledu Subaru a Mitsu? Jak si ta auta stojí, jako ojetiny?
Řekl bych že nevybočují nijak výrazně z Japonského standartu... Například první Legacy mělo opravdu kruté problémy s odolností karoserie- naproti tomu mechanika motoru bývá bez problémů. Mitsubishi se trochu poučilo ze stejných problémů u Galantu a poslední dostupná generace z roku 97 se zlepšila. Carisma je naopak typyckým příkladem klasického asijského auta: Dobré vlastnosti, ale poddimenzování materiálů: v podstatě cokoliv např spojka, ramena náprav, velikost brzdových součástí, tloušťka plechu atd je s dlouhověkostí neslučitelné... Nevěřil jsem vlastním očím když mi jeden mechanik z Hondy ukázal že když nastříhl nůžkama na plech blatník na Civicu, tak zbytek byl schopet roztrhnou rukama doslova jako papír!! Ten blatník neměl ještě žádnou korozi a byl vyřazený po malém naražení. Viděl jsem osmiletý Xedos 9 jehož podlaha držela už jenom přischlým blátem :no: S takovým šlendriánem materiálů na karoserii jakou se prokazovali japonci v 80tých a počátku 90tých let se opravdu nelze setkat nikde jinde :no:. Čas ukáže jestli se z toho poučili...
Jo... díky. Je znát, že máš zažito. Munulý rok byla v rozhlase (taková ta "zákruta") velká aféra - odstranili lak z Accordu a zjistilo se, že řada míst není vůbec ošetřena protikorozní úpravou...
ano, ono totiž někteří výrobci ani programově nepočítají že by výraznější protikorozní ochrana vůbec kdy u jejich výrobku mohla přijít ke slovu :no: Mimochodem -když jsme u toho Accordu: vývojáři od Hondy při prezentaci motoru 2.2iCTDI odhalili jeho předpokládanou životnost(zdroj AR)... Vypočítali že motor bude moci najet až 200 000km... :-):-) .To je myslím bez komentáře :no:
Koukám, že jsi trochu posunul význam diskuse.. původně šlo o to, že když něco věřejně tvrdím, tak bych to měl mít ověřené, měl bych vycházet (odvolávat se) na nějaký oficiální zdroj.. pokud to nemám ověřené a je to pouze můj názor, tak by tam měo být uvedeno, že je to jen názor.. co se týče těch skupin aut podle stáří - ze své pozice prostě nedokážu dostatečně objektivně posoudit, jestli je více spolehlivá 20 let stará Toyota nebo 20 let starý Peugeot, VW, Fiat.. jak jsi již uvedl, takovéto statistiky neexistují.. naopak, ale mohu poměrně objektivně konstatovat, že v prvních 12 letech bude ta Toyota s velkou mírou pravděpodobnosti více spolehlivá.. navíc zapomínáš na poměrně zásadní fakt - vývoj v čase! Klidně věřím tomu, že před 20 lety vyrobený japonec má dnes (tedy po 20 letech životnosti) špatný technický stav.. jenže právě zde je ten problém - stačí se kouknout, kde byla japonská (korejská) auta před 20 lety a kde jsou dnes - ten pokrok je až zarážející.. ano, v 80.tých letech byly německé vozy špičkou, tradiční německá echt kvalita byla pojem pojmů, auto vyrobené v Německu bylo zárukou kvality.. tedy, ano, klidně budu věřit tomu, že před 20 lety vyrobené japonské vozy mají horší technický stav, ale nikdo mě bez důkazů nepřesvědčí o tom (ono to ani nejde), že jsou na tom dnešní auta podobně.. když to posunu ad absurdum - pokud budu kupovat nové auto (respektive auto do stáří řekněmě 8 let), potom tedy zvolím japonce, pokud budu uvažovat o autě starším 12-15 let, potom koupím evropana
Jak píšu nahoře: Na hodnocení novějších vozů (včetně korejských) je zatím brzy. Zde bych byl s optimismem pro jistotu také opatrný: GTI píše o nějakých všeobecně známých problémech Accordu a já přidám též jeden poměrně nový případ: Nahoře se zaklínáte výsledkem Mazdy 6 v dlouhodobém testu: Doporučuju ten test v Auto Bildu přečíst pozorněji: Nedostatečná ochrana dutin... Takže čas ukáže co a jak. Jinak jsem si vědom relativní nenáročnosti asijských motorů. Vůbec bych řekl že České podmínky(podnebí, kvantita solení, stav silnic) jsou opravdu prubířským kamenem kvality a solidnosti... ;-)
Což takhle nechat urážek a bavit se o těch autech, co jsou v článku? nebo alespoň nadepisovat OT... PS: GTI,mari...vězte, že i japonská auta mají dlouhou životnost. Jeden pán mi nabízí na prodej legacy z roku 88 na tahání materiálu...rez na ní samozřejmě najdete, ale jinak je výborná.
no, vidíš. nenapadlo tě někdy, že na vrakoviště se dávají auta na odpis, zatímco ta, co jsou schopna provozu jezdí? Možná proto vídáš deset let staré japíky totálné prorezlé...protože to je část těch, o které se majitelé nestarali a brali je jen za "hnusné východní auto" , měli je jen pro nízkou cenu... nemůže to takl být?
Alessio-viš dobře sám jak to je... Kvalita materiálů (zejména karoserie) byla opravdovým a velkým japonským problémem (stejně tak i třeba Renaultu). Nejde tvrdit že majitelé japonských aut je drilovali v soli a šotolině, zatímco ostatní značky byly zakonzervovány v muzeu... Podmínky mají všechny shodné. Poddimenzování materiálů je opravdu problém. Viděl jsem rozdělanou spojku z Toyoty Camry (95): Měla prakticky stejnou velikost jako u Favoritu, hnací hřídele, nápravy atd atd trpěly opravdovou anorexií... Zodpovědně můžu říct že např Sierra byla proti ní tank z ingotu. Tohle je jenom jeden jediný střípek z tisíciprvkové skládanky... Nejvíce mne ovšem šokovaly auta která na to nevypadaly ani náhodou: Prostě s takovou bídou se setkávám denně a proto na rovinu říkám, že statistiky poruchovosti jsou jen jednou stranou mince... V těch autech se dobře jezdí, ale jejich dlouhodobý život je velkou neznámou. Čas to vyřeší za nás- ostatně jako vše.
například ale dnešní japonci už rozhodně nezaostávají, protože třeba Forester je vítězem TUV aut 3-5 let... nevěřím na fámy typu "po 8 letech se to rozpadne". Věřím na poctivou práci po celém světě. aušus a šlendrián totiž těm automobilkám v konečném účtování přinesou jen a jen ztrátu. Věřím ve tvůrčí duch inženýrů a věřím panu Woehlerovi a jeho křivce...(takový vtípek pro strojaře :-) )
víš, ono v při dnešním stavu technologií plných elektroniky apod bude čím dál těžší udržet dlouhodobě (bavme se třeba o stáří 20 let) tuto techniku provozuschopnou. Je to jednoduchá rovnice příčiny (komplikovanosti) a následku (poruchy). K tomu se ještě přičítá vražedná kombinace úspory materiálů a zvyšování produkce. Globální představa výrobců počítá se světem, v němž se automobil po x letech vyhodí podobně jako topinkovač nebo starý počítač. Pro ty kteří si kupují pouze nové automobily se v podstatě nic nezmění, kupující ojetin však budou muset vynaložit nemalé prostředky na udržení provozuschopnosti takového výrobku :no:
právěže ne. Bude spousta jiných aut, která dojezdí, ale v souladu s tvojí teorií každé z jiné příčiny (od poruch motoru až po tu karoserii), a tím budou i náhradní díly levnější (právě z těchto aut). že se to bude pořád sypat, to je věc jiná. Já si osobně myslím, že když letadlo může sloužit 20 let a lokomotiva 40, tak to auto by těch 10 let mělo bez větších problémů vydržet. Ale je to, stejně jako u těch letadel, otázka servisu a péče všeobecně. nevěřím, že ti prostě jen tak praskne poloosa únavou (poddimenzováním).
Mám zde jeden pohled na kvalitu vozů z jiného úhlu, jestli dovolíte. Jako specielně technicky založeným kolegům se Vám to bude zdát nepřiměřené, ale je to můj názor vypozorovaný ze života a i literatury. Začátkem 20 stol. byla Francie automobilová velmoc, než ji předhonily USA s geniálním Fordovým nápadem, to jen pro upřesnění že Francie má také velkou tradici. Vývoj se však přispůsoboval návykům a potřebám zákazníků. Ve Francii bylo auto chápáno, něco méně než třeba luxusní oblek, ani geniální Verne se o autu nezmiňoval /spíše najdeme přístroje podobné dnešním počítačům/. Francouz chápe auto jako prostředek dostat se pohodlně z místa A na místo B, a co je důležité to místo B je restaurant s vyhlášenou menu. Proto pařížan neváhá sednout do auta a jet do Bretaně na vyhlášené pochoutky, tam najde svůj kulturní zážitek, vzpomíná a zase se vrací. Kdežto německý naturel je poněkud odlišný. Němec taky vyhledá restaurant 100 km vzdálený a těší se... ne však na speciality, konverzaci a objevování nových gastronomií, ale na samotnou jízdu. To je pro něj zážitek č. 1. Mladí teenageři v Německu jezdili za zábavou do okolních států hlavně proto, že to bylo vzdálené a skýtalo to potěšení z jízdy. Ve Francii byl dáván důraz na jídlo, stolování atd., v Německu na samotný přesun a dle toho také větší důraz na výkonnost a sportovní charakter. To jen postřeh, který určitě přispěl svým díl(k)em na vývoj v těchto dvou sousedních zemí. V obou mám příbuzné a obě mám rád.
Hezké... hezké... jistě naturel lidí, tvořících národ... se samozřejmě projeví i v takovém fenomenu, jakým je auto. Již jsem tu psal, že ležérní francouz tu vstoupil na trh, prodával auta a půl roku mu bylo fuk, že nejsou české překlady instrukční knížky... to němec... vstoupil na trh... a vše bylo prfektně připravené a zorganizované :-) I vizáž aut tomuhle podléhá... Globalizace výroby tohle samozřejmě stírá... vždyť kdo by si tipnul, že Avensis je od japonského výrobce... ovšem mě tohle nikdy harmonizovat nebude. Když auťák z Ameriky... pak pořádnou klasickou americkou káru... (dnes - FORD MUSTANG). když japonce, pak chci kukuč se šikmejma očima... Když si v Evropě chci koupit dravost a horkost... automaticky zainklinuji k Itálii... když chci harmonii, jistotu a dokonalost ... jdu na sever pro Volvo... chci-li šarm a originalitu... jdu do Francie, chci-li techniku a dokonalost... jdu k němcům... tak to má být... a dělá to život barevnějším. A právě třeba TTT tohle absolutně stírá a snaží se tu vypadat jak můj brácha v garáži. Nemá šanci... je to přece japonec. A můj brácha bude zas jen evropan... V tomhle právě třeba dobře válí SUBARU... dokonalej japonskej kukuč - a co víc - boduje tu... no, jak by ne, vždyť on tu křičí - "já jsem japonec, jsem jinej, a mrkni na mě, že jsem i dobrej"... ale dělat v japonsku auta (tedy abych byl přesnej, ještě je tu vyrábět...) tak, aby vypadala jako auta evropská... no, už tohle zadání je zásandě chybné. Tak... ať žijí barvy života, ať kvete různost :yes:
no, prodávat ale auta s evropským kukučem v asii je dost možná budoucí zlatý důl. jak čínané, tak japíci se chtějí tak nějak evropě přizpůsobit - operují si oční řasu, aby neměli šikmé oči, nechávají se vytahovat, aby byli vyšší...myslím, že svět je dneska tak zglobalizován ( a já volám díky bohu!) , že jistý okruh kupců se tam jistě najde (Imho, Avensis mi stojí pod barákem, a kdyby měl na chladiči kun...ech...kosočtverec, tak bych si řekl...ok, nová vectra. Ten design je dneska spíš o pánech od Pininfariny atd. než o poloze kanceláře generálního ředitele.
No, hlavní problém je, že japíci... tedy zejména TTT evidentně nepochopili, že Evropě musí nabídnout něco jiného... a ne, jak správně píšeš, zakuklenýho Renaulta... Podívej se na Legacy... to je dokonalej samuraj. To je cesta. Je to, jako by GOLF pro Japonsko měl místo antény cop... 8-s;-):yes:
Jasně, já ti rozumím. Ale i japíkům navrhují auta po designové stránce evropská top-studia. Rozdíl se dost maže, i když stále zůstává jistý "šmrnc" japonské produkce, který se ne všem líbí (ale třeba nové TT je dost podobné starým konceptům japonských automobilek, takže uvidíme, s čím přijdou dále).
Snad máš GTI pravdu, tak se to s němeclou presizností traduje. Já si však tím nejsem zcela jist. Bylo mnoho příležitostí, kdy jsem byl německou "pečlivostí" rozčarován. Měl jsem např. v servisu peugeota=fúra urgencí.´Často jsem jezdil přes Německo do Francie, o jídle nemluvím, jen jednou jsem to zkusil v restaurantu typu fast food u benzinky, pak až raději na francouzské straně. To vše já osobně beru jako součást motorismu. Byl jsem též překvapen slabou vybaveností německých dálnic. Ještě po revoluci neexistovaly na odpočivadlech WC a lesíky kolem byly plné papírů. Na dálnici kolem Waidenu neexistovala tehdy žádná benzinka, nevím jak dnes. Cestování po dálnici mě osobně připadlo komfortnější ve Francii, které byly stavěny pro maximální pohodlí a hlavně koncepčně, odpočivadla s pitnou vodou, WC, bistra a etapové hotely F1, informace o cenách poh.látek v předstihu atd /vím jsou částečně soukromé/. To je to, co jsem chtěl naznačit, důraz na pohodlí cestování - ne až tak sportovní, ale zato se vším zázemím. A co se týká hitec nelze též mluvit o rozdílech v preciznosti, Concorde - špičková technologie a obrovsky nadčasová, TGV vynikající technika /rozdíl mezi nehodami ve Francii a Německu, taky svědčí o schopnosti/, pouze s kompletováním airbusů jsou nějaké problémy, prý snad z německé strany týkající se vybavení PC, a když se automobilka rozhodne vyrobit auta na relly, jsou k neporažení - citroeny a peugeoty, a v monopostech F1 mě překvapila nemohoucnost mercedesu a zvláště BMW a to vem v úvahu převahu technologie Renaultu v 90tých letech jako dodavatele motorů F1. Dalo by se pokračovat, myslím že preciznost není výsadou jen jedné společnosti. Preciznost je všude chápána trochu jinak, např. v německém jazyce se tvořila nová slova precizním složením stávajících, což z pohledu jiných kultur by mohl výraz p r e c i z n í být nahražen jiným, ale to jen pro usmání -daleko od oblasti SUV.
Abychom si dobře rozuměli... já nestavím nejakou německou preciznost proti "neschopnosti" francouzů. Tak jsem to nahoře nemyslel. Miluji Francii... jistě... zejména kulturně... estetika, architektura... Nevím, kdes v Německu nechodil na WC... ale s tím jsem tam problém neměl nikdy.
Já o těch WC nerad píšu, ale nechci aby to vyznělo jako výmysl. Bylo to na dálnici A6 Vaiden, Norimberg, Saarbruken. Já s tím neměl problémy, ale všiml jsem si absence toalet na odpočivadlech a pak během cesty, když jsem si říkal, "co kdybych potřeboval" a najednou cedule u dálnice WC 83km. Během následujících 5ti let je pak vystavěly na všech odpočivadlech. Já jsem jezdil Paříž-ĆR vždy bez tankování ale jedinkrát jsem nenačerpal plnou a za Norimberkem jsem čekal benzinku - a nikde - až jsem zůstal stát u Vaidenu. Pak mi vysvětlili, že benzinky nejsou postaveny záměrně, aby řidiči sjížděli do okolních vesnic. Bylo to asi lokální rozhodnutí, možná opodstatněné, ale chyběla informace na dálničním tělese. Jinak němci jsou velmi příjemní, vstřícní a slušní lidé a zažil jsem tam mnoho krásných chvil od Hamburku až po Mnichov.