Zaleží určitě na typu převodovky, se 7 stup. se suchou skříní jsem ještě nejel, ale co mám zkušenost s 6-stup. z Octavie (obě TDI PD), tak dsg dramaticky vylepšuje kultivovanost projevu - pocitově o třídu lepší než s manuálem.
S octou 1,6 TDI s DSG (7stupňovým) jezdíme v práci. Mimo město mi přijde docela fajn, ale ve městě (kde auto tráví snad víc jak polovinu času) je to opravdu bída. Už jsme to tady rozebírali v diskusích, že si DSG s tímto motorem asi moc nerozumí (údejně s TSI je to v pohodě), ale ta naše kombinace je opravdu jen těžko doporučitelná. Rozjezdy jak v první hodině autoškoly a zacouvat podélně do mírného kopečka si netroufne nikdo z nás. Roli asi hraje taky stav konkrétního kusu, ten náš má najeto téměř 100 tis., ale co si tak pamatuju, když měl polovinu, nebylo to o moc lepší 8-s
Tak to je srovnání s klasikou. Já jsem si projížděl Q5 s S tronic a GLK se 7G - Tronic a klasický měnič je tvrdě znát na komfortu jízdy. To mimo jiné rozhodlo o výběru GLK. A to si myslím, že vyšperkování spolupráce motoru s převodovkou si nechali u Audi záležet víc než u Škody.
Ano, u motoru TDI PD dokáže DSG dramaticky zvýšit kultivovanost projevu. Problém je v tom, že Číňané neznají motory TDI PD. Třeba Passat se tam prodává v "americké" verzi s motory 2.0 TSI nebo 3.0 V6. Tam DSG nemá co vylepšovat ... a pokud tam dá špatný software, tak komfort jízdy spíše zhorší.
Jazdil si niekedy v USA? Ked morning commute v 6 prudoch jednym smerom zacne vyzerat ako Nascar, tak to pluzeni nie je. Neschopnych vodicov je tam percentualne ako u nas, ale vylozenych prasat za volantem ovela menej. A to je tam vo viacerych statoch povolene predbiehat po pravej strane :-)
Mám DSG v GTičku, je to můj první automat a můj dojem z této převodovky je naprosto skvělý! Už bych manuál nechtěl! Jediná drobná vada je malé cuknutí při couvání. Jízda po městě naprosto bezvadná, plynulá, při řazení pádlama taky žádný problem. Se 7kvaltem jsem nejel, tak nevím. Ale každopádně s tímto motorem to nemá chybu!
Ano, měst s více než milionem obyvatel je tam cca 50. Ve vnitrozemí samozřejmě nelze očekávat nějakou vyspělost, ale ne nadarmo je v Číně nejvíc milionářů na světě. Čili není divu, že lidí, co si mohli dovolit víc než skůtr, tam je a bylo více než dost. Je zajímavé, jak takhle na dálku fungují stereotypy o územích větších než celá Evropa...
Teď jsem si teda zavzpomínal, jak jsem poprvé přistál v Pudongu a šel jsem po krytém parkovišti.
Délka tak asi 90m a na jedné straně BMW5 a 7, na druhé S-classe a Cayenny...
Snad v celé Evropě není tolik Cayennů, co na letišti Pudong :-)