Číňanům se nelíbí DSG, Volkswagen ho ale bude nabízet dál
I přes stížnosti čínských zákazníků VW Group nepočítá s tím, že by dvouspojkovou převodovku DSG přestal na zdejším trhu nabízet. Německý koncern nicméně chystá novou generaci této převodovky.
Nová generace DSG má být podle Ulricha Hackenberga, šéfa vývoje a výzkumu Volkswagenu, v mnohém lepší, bude kompaktnější, navíc zvládne přenášet vyšší točivý moment.
Hackenberg věří tomu, že je DSG nejúčinnější převodovka současnosti. I proto bude dvouspojková převodovka použita v chystaných plug-in hybridech Volkswagenu. Tyto vozy mají použít novou generaci DSG.
Na převodovku DSG si čínští zákazníci v minulém roce mohutně stěžovali. Kritizována byla především sedmistupňová varianta, mimo jiné kvůli její abnormální hlučnosti. Někteří motoristé si navíc stěžovali, že se převodovka přepíná do pohotovostního režimu, ve kterém nemůžou manuálně řadit.
Volkswagen na tuto kritiku reagoval úpravou softwaru převodovky, která byla provedena zdarma. Svolávací akce však zahájena nebyla, software byl u jednotlivých aut upgradován individuálně. Ani tato úprava však automobilce moc nepomohla, zákazníci si po upgradu zase stěžovali, že je jejich vůz línější.
Německý výrobce navíc na DSG prodloužil záruku, a to ze čtyř let nebo 150.000 ujetých kilometrů na deset let nebo 160.000 ujetých kilometrů.
Tímto krokem chtěl Volkswagen zvýšit důvěru Číňanů v tuto převodovku. Důvěra zdejších zákazníků je pro německou automobilku velice důležitá, vždyť nejlidnatější země světa je pro ni v současnosti největším trhem na světě.