tak v Amerike o Elantre píšu ako o, citujem : "druhom najlepšom kompakte, ktorý sa dá na severoamerickom trhu kúpiť". (prvý je Focus). Ak by si neveril, tak si pozri insideline.com.
vsetko lepsie auta ako rapid ( motormi, priestorom, kvalitou, imageom, dizajnom ) a este su aj lacnejsie.....
dovod na kupu draheho rapida s poruchovymi motormi som stale nenasiel alebo zeby? -( ako exponat do muzeua?, autoskola?, ako testovacie auto do filmu na buracky? ) neviem... nevidim ziadny dovod.... ani keby zlacnel o 1500 eur .... stale je tu lepsia a lacnejsia konkurencia a aj krajsia... tah skodovky s rapidom akosi nevysiel... stava sa.... , ono ludia a konkurencia nie su az taki blbi ako si v skodovke myslia.... dalsia predrazena skoda uz nikoho neohuri a neprekvapi....
Imidžom asi ťažko.
Stále píšeš o všetkom, že je predražené. Golf, rapid, ...
Poruchové motory ? Možno pár reťazí u TSI preskočilo, ale k pomeru všetkých predaných áut s týmto motorom je to maličké percento. Nie každý motor musí byť zákonite poruchový.
P.S.
Nevidíš žiaden dôvod ? Ja nevidím dôvod jazdiť hrdzavou felíciou, ktorá sa prestala vyrábať v roku 2001 a onanovať pritom nad úžasnou šikmookou zárukou nového auta.
lepsie auta ako rapid ( motormi, priestorom, kvalitou, IMAGEOM, dizajnom)...
Aha, takže v PSA jsou úplní tupani, kteří prodávají svá auta málem o statisíce levněji, než jakou mají tržní hodnotu 8-s >:-[]:no:
Tobě to opravdu moc nepálí... Víš, proč je tento Citroen či Peugeot TAK levný? Proto, a jen proto, že si je u nás na víc nikdo necení. To je krutá pravda, a může to být 10x lepší kára než Rapid...
A toppere div se, zatímco na Rapida budou málem pořadníky i za těch "od 300", tak u PSA budou rádi za těch pár prodaných kousků :-!
Píšeš ptákoviny, jako téměř vždy. Zeptal bych se, čím že je Rapid motory, prostorem, kvalitou, image, a designem (ač ten je subjektivní) horší, ale nedělám si naděje, že by mi nějaké argumenty byly předloženy...O tom, jak tah nevyšel, se můžeme bavit až budou k dispozici prodejní čísla.
No dneska jsem seděl jak v Rapidu, tak v Cruze, C-elysee, Elantře a musím říct, že Rapid je bída, sice velký kufr a dost prostoru vzadu na nohy, ale vpředu místa bídno, hodně úzký a vzhledově vnitřek je 2 světelný roky za Cruze a světelnej rok za Elentrou či citrónem. Nejvíce mě překvapil právě Cruze, kterej vypadá skvěle, i Elantra, ale Rapid opravdu jako lowlowlowcost, což při porovnání cen je zarážející. I thalia vypadá líp, o lodgy ani nemluvě (ač zvenku divná krabice)
a ty víš o nějaké konkrétní kauze? Jinak selhání jednotlivce nikdy nelze vyloučit, navíc nevím, jak by to měl udělat, když jsou pod kamerovým dohledem...
Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají, příští stanice... Lowend. Člověku se při pohledu na ty tvary chce doslova plakat. Ano ano, to nahoře to je opravdu... citroen - [odkaz] nebo že by? [odkaz] :-(:-(
Tady vidíš, jak prozíravý je Volkswagen, když umožnil, aby Škoda svěřila design svého levného vozu jednomu z nejvýraznějších designových mágů dneška. Dopadlo to takhle - [odkaz] :yes::yes:
Klasická evropská mainstreamová automobilka prostě nemůže podcenit design, jako se tomu stalo u dvojčat peugeot/citroen, tohle se v Evropě nepromíjí. A to navíc citroen bohužel dopadl vlastně nejhůře, musel akceptovat peugeotovskou záď, a tak se snaží vymezit jen přídí. Smutné, smutné... smutné.
No, tohle však naštěstí nemusí rmoutit kupce z Česka, neb vybírat v daném kvalitativním subsegmentu a nekoupit si Rapida, to snad je vyloučené již ze své podstaty.
Dejme si ještě pár inspirativních snímků, je na co koukat - [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Nic jsi nepochopil, jde o kvalitu designu, o schopnosti stvořit v rámci koncernu universální karoserii, kterou pak individuální firemní markanty jen dotáhnou k potřebnému výsledku. Citroen nahoře, to není citroen. Na rozdíl od Toleda resp. Rapidu. Bohužel, právě horní dvojmodel ukazuje, jak si aktuálně stojí francouzská produkce, a kam se bude ubírat.
Rapid není ozeřaná varianta O III přesně tak, jako elisée není ořezaná varianta C4. Všechno jsou to samostatné levné modely. Skutečnost, na jaké kvalitativní a estetické výši stojí koncern VW a na jaké PSA, to právě máme možnost porovnat.
Výborně - zřejmě sám uznáváš, že řešit konkrétní věci na C-elysee vs. Rapid vede k tomu, že Rapid nedokáže svoji cenu a kvality obhájit.
Takže klidně začnu uvažovat dle tebe v "obecné rovině", v obecných mantinelech kvality designu. Jednoznačně tady vyvstává otázka, v čem je design Rapidu hodnotnější? odpověď je jednoduchá - v ničem. Tradiční linie Octavie v minimalistickém pojetí Kabana vs. Tradiční koncepce sedanu v pojetí C-elysee...
Proporce - jednoznačný vítěz C-elysee. Rapid se svojí "bachratostí" prostě neustojí lehké linie C-elysee, který nepotřebuje k akceptovatelnému vzhledu min. 17p. kola... Ne Rapid opravdu není žádná zářivá hvězda na noční obloze, jak se snažíš tu namluvit. C-elysee ničím nezaostává, spíše naopak. Tradiční sedan s dokonale vyváženou siluetou. Nikde nevystavuje na obdiv svoji prodejní cenu. Takto má vypadat správný lowcost produkt :yes: Rapid ani nevypadá kdovíjak zázračně, ani nestojí málo.
Stále je na tom líp než Rapid - ten nenabídne ani tu cenu >:-[]
Teď vážně - první testy dopadají víc než dobře, chválí se zpracování, bytelnost podvozku, komfort, spotřeba dieselového motoru, cena je doslova podbízivá... Jediné, kde na Rapida znatelně ztrácí, je kufr a zadní sedadla. Tam opravdu Rapid nemá konkurenci.
Ještě mají tyhle frantíci strašný řazení dlouhá kvrdlačka s nepřesnou a hlučnou kulisou jak kdyby převodovku vybrakovali ze starýho P309 a designově i ergonomicky rozháranou palubku.Vepředu mi připadal oproti rapidu vzdušbnější díky víc utopený palubce.
jo aha, "až se doladí" >:-[] >:D jasné, já zapomněl, že koncern slíbil tam tuhle okrajovou věc doplnit při dalším FL a nazve to další generací >:D
nebo máme další variantu, že ano - dyť von je to přeci koncern! Takže vono tam bude pasovat ovládací panel z Octavie, nebo Golfu, nebo Pola, nebo Passatu, nebo Superba, bo Touarega, Phaetona, Gallarda, Reventona ... >:-[]
A co je špatně na ovládání oken na středovém tunelu? Já nikdy třeba nepobral ovládání oken ve dveřích řidiče. A proč? No jednoduše proto, že když řídím, tak levou ruku mám zkrátka VŽDY na volantu, zatímco PRAVOU rukou řadím, obsluhuji klimu, rádio atp. PRAVOU, ne levou. Takže ovládání na levou ruku, i když je to "úzus" dnešní doby, považuji vlastně za nesmyslné, protože musím přechytávat a v tu chvíli mám blokovanou pravou ruku.
S tím ovládáním oken máš pravdu, už kdysi jsem to měl v Granadě 2.8i a dodnes lituji že od toho výrobci víceméně ustupují. To umistěni na středovém panelu mělo pro mne rozhodně větší logiku.
Všechno rozházený jak na smetišti a jinde než by to člověk u normálního auta čekal a dneska jsem se bavil s jedním týpkem a ta převodovka je furt stejná už dvacet let,takže moje zdání,že je jak v P309 se potvrdilo je furt ta samá čvachtačka.
ano i ne. Obecně vzato je řazení u frantíků stále často bohužel "strašné", jenže pod tím slovem strašné je třeba si představit zkrátka to, že to není radost jako u koncernu. Praktické potíže ovšem nejsou, jen to není ta cvakačka...
Ty jsi ovšem trochu mimo, raději mám větší šaltr u ruky než hledat malou šatr v tunelu. >:D Jen tak mimo soutěž o největšího řadiče >:D Víš o kolik desítek metrů musís pohnout rukou při řazení ze Zličína ne Černý most? :-! Myslím tím pohyb z volantu na řadičku!!
Tak nebreč a kup si automat nebo starou liazku.Po ruce je stejně jak v rapidu tak ve francouzech akorát kolik zbytečnejch pohybů uděláš než najdeš tu správnou rychlst to je průšvih.Francouzi šetřili trošku víc na technice.
Zbytocne tu brecis ty, preslo mi pod rukami mnozstvo aut a nikde som nerobil vela zbytocnych pohybov, aby som trafil spravnu spravnu rychlost. Pokial mas s tym problem, tak si zaplat kondicne jazdy v autoskole
Sranda - cituji...Rapid coby levná ořezaná varianta Octavie III, nebo také Octavia I r.v.2012 - tak co to vlastně je? Nechtěl by sis to trochu sám ujasnit, než sem napíšeš takovouhle věc?
Nakoniec to s dvojčatami od PSA nedopadlo tak zle, aj keď je cena vidieť. Lenže Rapid o je o kategóriu vyššie než Rapid, aspoň cenovo. Tak kde C-Elysée končí, tam Rapid začína. takže čo...
Pravda, design exteriéru (!), převodovka DSG u nejsilnější verze a ceny (!!!) jsou jediné ne-lowendové věci na Rapidu. Zbytek je low-end se vším všudy.
U Peugeotu a Citroënu zase nad průměr low-endu vyčnívá v podstatě jen design interiéru, zato ale tomu zbytku přesně odpovídají cenovky.
Zdá se ti cena Rapida vysoká? Cena přesně odráží postavení toho kterého modelu na trhu. Pokud však máme uvažovat o nerealistické ceně, pak rozhodně nikoiv u Škody, nýbrž u PSA, ceny jsou nastavené až drasticky nízké, jistě tušíme proč.
Blbost, Golf se prodava za 300, paradoxne dnes se dostava Rapid u nas do prime konkurence Golfu coz je dosti neuvazene. Protoze proti Golfu nenabizi nic, cti NIC.
Nesnažím se nikam unikat, vím přesně jak si věc stojí. Francouzský mainstream v kompaktu začíná na dvou pade. Za co bys chtěl prodával francouzský lowend, za půl mega? :-)
Jenže ty uvádíš Generation, což je v Turecku stavěný model, mix Meganu II a III nabízený pouze na rozvojových automobilových trzích, kam bohužel zatím také patříme. Ve Francii nebo Německu na něj nenarazíš. Normální mainstreamový Megane začíná cca na 290ti, za což skladovku základního Golfu VI dneska koupíš také.
Ale tohle všechno ty víš, jen zde opět účelově mlžíš a v tomto případě si troufám tvrdit že přímo vědomě lžeš.
A ještě poznámka - posuzovat kvalitu vozu dle cen na českém trhu, toť výkon hodný totálního diskuzního prosťáčka.
Opět střílíš vedle. Cena Rapida se zdá vysoká i samotným prodejcům >:D >:-[] jenže s tím nic nenadělají... Rapid měl stát o 30 papírů míň, jenže pár dní před uvedením Škoda přišla s těmito cenami. I prodejci ví, že ta cena je dlouhodobě neudržitelná a hraje jen na omezenost zákazníka (vždy se najde dost naivek, co to i za tuto cenu koupí)...
Všichni tedy ví, že cena je přemrštěná, jen někteří se snaží obhájit neobhajitelné, že >:-[]8-s:no:
ne, neodráží. Rapid zatím spoléhá na naivitu zákazníků díky nedokonale konkurenčnímu trhu. Za svoji současnou cenu se prodává jen proto, že se najdou naivky, co to i za tolik koupí. Jestliže má cena odrážet tržní hodnotu, tak musí být dlouhodobě udržitelná.
Sám ale nemám obavy, přijde 301, C-elysee, Logan II a Rapid bude za 249 jen to fikne :-!
Povíme si za pár měsíců. Cena Rapidu poletí dolů stejně rychle jako Felix Baumgartner >:-[]
Až se dostane na adekvátní cenu, která bude odrážet tržní hodnotu, tedy cenu obvyklou, pak začne Rapid dávat smysl :-!
Cenová politika je jasná: Všude v Evropě se Rapid prodává levněji, protože to je jeho prodejní cena. Aby se snížil počáteční zájem v ČR, nasadí se vysoká cena a auto se bude lifrovat jako lowend na evropské trhy. Až se trhy nasytí, sníží se cena v ČR a vyprázdní se sklady... Rapid není nic vyjímečného. A cenová politika je dobře vymyšlená. Přibrzdíme zájem vysokou cenou, těch pár tupců, co nepočkají, obereme. A ti ostatní uspokojíme reálnou cenou, až nasytíme "domácí" německý (a ostatní evropské) trh...
To je lepší úvaha. Ale ještě jsi zapomněl na dvě základní věci. I dvojka oktávie se dá koupit levněji, je potřeba vyprázdnit sklady. Po Novém roce začne najíždět nová Octavie - řada kupců si řekně (na základě jižtak nějak zmiňovaných tvrzení....), radši koupím Rapida, nová Oktávka bude drahá a když se to zkombinuje s nějakou šikovnou akcí nebo slevou tak to bude prodávat jako vzteklý. No a s plným nájezdem prodejů Oktávie (která až zas tak drahá nebude - viz. ceny Golfa) se cena Rapida sníží a bude.
Jinak nadávat lidem do idiotů a prosťáčků nebo tupců, že dají za auto tolik a tolik vypovídá daleko víc o autorovi tohoto výroku, než o těch lidech, co kupují, stejně jako neustálé omílání "drahých" aut v ČR a odírání nebohých a naivních "čecháčků" zlým německým koncernem.
A stejně tak vypovídá o autorech příspěvků fakt jejich neustále výlevy o drahých autech a proovnávání nejlevnějších verzí. Vypovídá to a tom, že nákup aut je díky jejich možnostem sen, který se nemohou dopřát a tak si touhle formou a tímhle způsobem aspoň ulevují ve své bezmoci.
Nemluvil bych o naivitě. Je to vlastnost trhu. I kdyby lidé byli plně informovaní, změní se jen jejich distribuce. Nic by jim nebránilo se pokusit slíznout smetanu jako první. Rapid nabízí na všech významných trzích EU, není to jediný jejich model, takže se musí snažit portfolio nějak poskládat. Tím nechci obhajovat cenotvorbu Škody. Při letmém pohledu po několika zemích EU mi nepřišlo, že by Škoda doma Rapidu nasadila vyšší cenu (bráno relativně třeba ke Golfu). Cena je taková, jaká je. A 301 nemá takhle nízkou cenu ve všech zemích. Kdyby nasadili základ na 270 tisíc, tak by asi měli problém prodat. Stejně tak by Škoda měla problém prodat, kdyby tu nasadila základ Rapidu na 370 tisíc. To neznamená, že v jiných zemích si to dovolit nemohou.
Já se to nebojím nazvat naivitou. KDYBY byli zákazíci dokonale informováni, a kdyby zákazníci plně maximalizovali svůj užitek, rozhodně by mnozí současní zákazníci Rapida nevolili.
Tohle saozřejmě neplatí, a tak mnozí v naivní představě, že kupují lepší vůz než u konkurence, volí Rapida. Přitom za stejnou cenu jinde koupí O MNOHO vyspělejší vůz...
Jenže informovanost neznamená racionalitu. A ne každý má stejný žebříček hodnot. Nemluvě o irelevantnosti veřejných ceníků. Je to lepší, než kdyby nebyly vůbec (i to je naprosto běžné, ale u produktů, kde nejsou masy odběratelů), ale pořád mají jen orientační hodnotu, jak někde s oblibou píší.
Takže ano, zákazníků by nejspíš ubylo. Ale pořád by byly, informovanost, neinformovanost. Uvidí se, jestli dokáží vytížit výrobu. Rozhodně jim nebudu mít za zlé tržní chování a snahu slíznout příslovečnou smetanu. Nákup automobilů není zdaleka jediná oblast, kde lidé dělají hlouposti. A znáš to... nejvýhodnější koupě je žádná koupě.
Vidieť, že mu vyrástla len o málo drahšia konkurencia vo vlastnom dome.
[odkaz]
PS: že to nieje liftback nikoho, okrem Ádu, Gti-ho, im podobných a československých chalupárov, tj. nikoho rozumného (až na GTIho) nezaujíma.
Chlapče. Za 13 778 eur dostanem Cruza sedan LT plus s 1.6kou, benzín, 124 koní, vo výbave nastaviteľné sedadlá vpredu, základná biela farba, 16kové disky, manuálna klimatizácia...
Porovnateľný Rapid? 18 333 eur a pritom má menší výkon a objem a DSG-éčko, manuál ani nieje v ponuke! Jedinou devízou Rapidu je kufor a priestor, ináč získaš lacnejšie aj Golf. A to že som Slovák neznamená, že si kúpim Škodu so 400litrovým kufrom (vidíš, ani neviem koľko litrov má - nezaujíma ma to. >:D ).
Clapče. Za těch samých asi 14000 eur dostaneš Rapida (když už ho tedy srovnáváme s Cruze) s motorem TDI, nebo TSI / 77kW a s podobnou, nebo spíše lepší výbavou.
Proč tu taháš do srovnání nejlevnější Cruze a k němu nejdražší Rapid, to opravdu nechápu.
Rapid má niekoľko zásadných nedostastkov, pre ktoré by som si ho skrátka nekúpil. Čím nechcem povedať, že by som pred ním uprednostnil práve jedného z tejto francúzskej dvojice.
Čo sa tej kritizovanej podobnosti týka - podľa teba je koncern VW so svojimi modelmi na tom lepšie? Prašť jak uhoď.
"Prašť jak uhoď" ... presne toto som chcel tiez povedat. Pre mna osobne su obidva vpodstate porovnatelne (z estetickeho hladiska).
Navyse dizajn ("esteticnost") zavisi od osobneho vkusu. Ten je ovplyvneny okrem ineho kulturou. A ta je zase ovplyvnena casom. Tym chcem povedat, ze je to vsetko velmi subjektivne a je takmer nemozne povedat co je absolutne lepsie (krajsie) alebo horsie. Da sa to povedat len v urcitom kontexte (napr. stredna Europa, rok 2012, osoba GTI).
Vysvetli tú údajnú exkluzivitu - nejak som ju nezaregistroval. Dizajn Rapidu je v jednom aspekte dokonalý - je to dokonalý odvar už známych dizajnových prvkov koncernu. Ale to asi tak všetko, čo by som vyzdvihol.
GTI.... tvoje psaní je v tomto případě totální lowend za kilo.... Jsi stejný jako Inescent...... :no: ...psal jsem ti to níže, ale nějaké, jak se říká v Cimrmanovské hře "vyšetřování ztráty třídní knihy", nějaké tupé deprimované hovado, to smázlo.... líp ses četl než ty trapné výplody některých veverků z redakce.... ale tohleto... lhaní, mlžení.... to není tvoje úroveň.... nedělej to, nemáš to zapotřebí.... anebo jsi pro tyto bezduché výpotky motivován redakcí? .... :no:
GTI, tohle zcela zřetelně: propadák roku.... a je mi to líto....
když máš odměnu podle toho, kolik reakcí dokážeš přitáhnout do diskuse, tak tam budeš psát cokoliv jen ne racionální myšlenky. Hlavně zaujmout co největším škvárem a rozpoutat co největší diskusní přestřelku >:-[];-)
Na tvoje kádrování kolegů tu není prostor, soustřeďuj se na auta. Jinak souhlas, elysée je propadák roku, a též je mi to líto, tohle si citroen nezaslouží.
No v tomto případě je citroen jistě ten, kdo daný design vozu přijal z nutnosti, nemohl si dovolit vyvíjet samostanou karoserii jako je tomu v případě 308/C4. Bohužel, základní karosářská charakteristika svědčí více peugeotu. No uznej sám, je to spíše peugeot nebo citroen? - [odkaz]
Pochop už konečně že na žádost trhu daly některé automobilky do prodeje lowcost modely za malé peníze které sdílejí a nadále budou sdílet koncernové techniky a nebudou pro každý model zvlášť vyvíjet karoserie, pak by nefungovaly ty lowcost počty Citroen-Peugeot PSA stejně jako ŠkodaSeat u VW a že tyhle auta nejsou stavěny na to aby ohromovaly svým designem ale aby se líbila kupcům a za tři roky se udělá facelift. Víc od toho fakt nečekej.
Btw. těším se až VW vytvoří další lowcost auto ať už s jakoukoli značko třeba i VW a ty jej opět vyhlásíš za něco nadčasového, nadpozemského superextracoolmainstream a ještě zábavnější bude že i samotné VW bude trvat na tom že nejde o nic jiného než levné auto pro masy.
Myslím, že Rapid to bude mít sakra těžké. Nejen že stojí o třídu víc, než tato dvojčata PSA, ale navíc ta jeho palubka nepřekoná ani jedničkovou octávii (přirovnal bych to spíše k faceliftu Favorita)... PSA oproti tomu postavilo auto šité přímo na míru této třídě. Plnohodnotný interiér, prostornější než u Rapidu (krom místa na kolena v zadu - což rodina vozící děti má úplně na háku)... Jediné mínus je to, že jsou to sedany (nevím proč neudělali liftback... ikdyž kočárek se bez problémů vleze), takže nevidím jediný důvod koupit Rapida...
Jinak když už si GTI stěžoval na podobnost modelů PSA, tak mám taky pár odkazů [odkaz] a [odkaz] >:-[]:no:
Já jen stále přemýšlím, jestli i přední a zadní blatníky jsou totožné. Čím víc porovnávám, tím víc si myslím, že ano. Že rozdíl je jen ve světlechm náraznících, kapotě a zadním víku...
Přitom C-elysee má odlišností od 301ky mnohem víc...
GTI se bohužel příspěvky pod 301 a celysse pasoval do lowendového kašpara.... ale asi mu to někdo ocení, jinak si nedovedu představit, jak by se mohl dospělý chytrý chlap snížit k těmto vajcům co tu píše.... :no:
nemohu si pomoci, ale čím dál více si říkám, že jediný použitelný model v této cenové relaci je prostě chevrolet cruze...který za cenu rapidu nabízí auto s plnohodnotným podvozkem, interiérem, motory a image...auto za lowcostovou cenu které ale ani tak příliš low costem není...a to dokonce ani vzhledově...dvojčata z boleslavi nebo z francie jsou plny kompromisů a to hned na první pohled...kdy nejlépe vypadá suverénně toledo...vtip je v tom že koncern si za svůj outlet účtuje mainstreamové ceny...a to je jediný závažný problém který vidím...PSA zjevně pochopilo podstatu a zařazení modelu a nastavilo adekvátní cenu...teď je míček na straně koncernu a bude zajímavé hledět jak se s tím vypořádá...
jinak výzor těchto modelů jak z francie tak z bolky jsou velmi smutné...obzvláště pak v základních specifikacích(rapid na 14kách v plechu s černými klikami a zrcátky vypadá doslova žalostně) o to víc vynikne šmrnc cruze(i kdyby v základu) a sranda je v tom že za své peníze dostane zákazník plnohodnou 1.6 s 91kW a to prosím za stejnou nebo snad i nižší cenu než rapid HTP
Akurat v skutocnosti je ta 1.6 u Cruze slaba a poriadne to zere.
Takze bud 1.8 a hodit to na plyn, alebo drahsi dvojliter dizel...alebo potom tiez dost drahy turbobenzin alebo turodiesel a to je uz ina cena...
No dneska jsem měl možnost sednout do Rapidu i Cruze a musím říct, že při přesedání z Rapidu do Cruze jsem si připadal jako při přesedání z Wartburga do Mercedesu.. nevím nevím co Škoda tímhle modelem chce dokázat, velký prostor vzadu a v kufru, to je jediný co mě zaujalo, model dobrej tak do Indie, ne do Evropy
teď jsem se díval a za 300 mám klimu, komplet elektriku, rádio, tempomat a slušný základ 1.6 (ano, pouze základ). Není to výborná nabídka? Jen ten interiér se podle mě nepovedl. Ale myslím, že FL to spravil na přijatelnou úroveň... Zvenku je ale sedan opravdu nádherně vyvážený a zadní část považuji za jednu z nejzdařilejších u sedanů této kategorie.
To má ale aj oveľa dražší a dospelejší Rapid! Uvediem :
1.absencia ovládačov zadných okien vpredu
2.nastaviteľné predné sedadlá v prých dvoch výbavách len za príplatok
3.k motoru 1.4 tsi len DSG
4.nemá v základe povinnú výbavu
a mohol by som pokračovať...
Je od tebe hezké, že tu prezentuješ část svých bohatých zkušeností s hnojem, ale při veškeré péči se prostě to čalounění občas může umazat nebo přinejmenším v něm bude po letech dost prachu.
Rapida jsem ještě na vlastní oči neviděl, na některých fotkách dobrý, z některých mám smíšené pocity, každopádně Fábii nepovažuji za levné auto a Rapid je mezi Fábií a Octávií a tak úspěšnost Rapidu podle mě bude záležet na ceně a velikosti Oktávie III a na tom zda se opravdu jedná o laciný model, nebo ne, protože pokud budu chtít levné auto, tak za 220 tisíc je to mnohem lákavější nabídka a docela by mě zajímal, zda je na tom Rapid o ty prachy technicky lépe. A pak ještě jedná psychologická otázka - Škoda OK - kvalitní značka, ale co takovej Seat Toledo - Seat už takovou důvěru nedává a přitom je to stejný auto z jedný továrny :-)
....ano, přesně vystiženo. Já v rapidu seděl. Je to žebrák v tesilových kalhotách.... ano, bavíme se o levném autě...levném teda, no.... co je špatně, tak uplně krátký sedák... a vadí to. Celkově vnitřek je to ...no levná škodovka, nic víc, nic míň....pokud by to stálo 200 nebo 220 tak ano, je to reálná varianta. Ale není důvod připlácet za ....Škodu? neeeeeeee..... >:D >:D >:D samozřejmě, pokud by rapid stál i 100tis., sedák je prostě k ničemu.... co se designu týká, je to subjektivní pohled. Nebudu se tu chytrácky vyjadřovat ke kvalitnímu designu jako místní dřistalové.... na mě auto působí přihrbené, úzké.... ale je to čistě subjektivní dojem....
- proč PSA dává na jeden trh, ve stejné zemi, dvě svá identická auta, která si přímo konkurují, Jak tyhle dvě, tak kolínská mikra. No vlastně i VW no. Já bych to pochopil, kdyby to byly regionální specifika - třeba pro Francii Peugeot, pro Anglii Citroen nebo tak, ale dvě srovnatelná auta za stejnou cenu na stejném trhu od jednoho výrobce mi pořád nedávají smysl.
Ale je to proto, aby image značky nebyla oslabena nepřítomností produktu v konkrétním segmentu. Je stále hodně konzumentů, kteří řeší např. že Citroën ano, ale Peugeot ne apod.
Preco si par nadrzanych nadsencov stale mysli,ze Rapid je popri 301 a Elys premia?
ukradnem par odkazov
[odkaz]
[odkaz]
prepacte...je to grc horsi jak Thalia...opat typicke auto pre ludi,co si myslia,ze velkym srotom sa mozu hrat na premiu...grc grc grc...uz vidim machrov,jak nas ohrozuju s tou HTP pri predbiehani...ale maju velke auto.
No, koukám, že na diskusi kanou do číší vyčpělého šampaňského doslovné krvavé slzy zoufalé prohry. Dejme si tedy ještě pár objektivních (základních) a drtících čísel:
Maximální rychlost
RAPID - 175
301 - 160
elysée - 160
Výhra možná ne, však je to také základ, ale je velmi zajímavé sledovat reakce na 1.2 MPI v Rapidu a pak na ještě línější motor v 301/elysée...Na příklad ho někdo označil za "záruku dobré jízdy, na rozdíl od Rapidu"... :-!
Na GTR to nemá, to uznávám, ale proti 16 sekundám třistajedničky je to raketa... Je to neuvěřitelné, ale i ten zpropadenej základ má ten Rapid lepší...
Usměvnější probuzení do nedělního rána jsem si snad ani nemohl přát....chacha, ten pan co jsem vložil ten příspěvek s názvem "DRTIČ"....to je fakt kabrňák, chacha. Prvně napíše něco o vyčpělém šampaňském, pak sem hodí papírové hodnoty maximálek a zrychlení (...asi těch 3 válcových jedna dvojek) a pod to hodí foto rapidu na 17" kolech...tipuji cena této konfigurace bude kolem 450 litrech. Při shlédnutí kdesi zde v tomto vláknu na foto rapidu na onech poklicových 15" kolech a přístrojového štítu mě, brrr...běhal mráz po zádech.
Pro mě a tuším i většinu to vyhrává PSA, má prvky, které jednoduché a spolehlivé auto má mít, neskutečně prostorný, mrkněte na stránky Citroenu, prostor mezi první a druhou řadou sedadel je neskutečný, přístrojovka - maximální jednoduchost, ale přitom eleganci nezapře. V konfigurátoru dejte maximální možnou výbavu a jste max. na 330 papírech s 1.6. má cenu to dále komentovat?
Jo, je těžké si zvykat na to, že tohle je citroen, co? - [odkaz] Smutné...
Nahoře jsem ti to již psal, klasický francouzský kompaktní mainstream začíná na dvě pade, za co bys chtěl potom nabízet francouzský lowend, za půl mega? >:D Ta cena franc. lowendu je na tom všem to nejméně k oslavě. Cena totiž odráží přesně kvalitativní realitu. Ale to bys musel do věci vidět.
Čti prosím pozorně, nikoliv nikdo, nýbrž - ty. Klasický francouzský třídní mainstream tu začíná na dvěpade, není možné tedy francouzský kompaktní lowend prodávat za vyšší cenu. Jestli něco automobilky, resp. tedy dovozci umí, je to nastavení hladiny cen. Samozřejmá oscilace kolem dané ceny je jistě možná, avšak to není rozhodné, rozhodné je těžiště, ten středobod, a ten má každé z aut nastavený věrně.
Uznávám, že působíš dojmem intelektuální pápěrky, já tu ovšem nebojuji, píši poměrně jednoduchou rovnici, která je jistě přehledná pro každého, kdo rozezná dvěpade od půl mega >:D Ale máš recht, na plakát si dej elysée, ať jsi před spolužáky za světáka >:-[]
Plakát už by jsme měli, dnes ještě chybí další otřepané klišé "garážové". Asi si ho necháváš až na odpoledne, aby ses nevystřílel hned ráno. >:D >:D >:D
Garážově vzato, jinak též tedy " z pohledu praxe" jsi prokázal absolutní nevědomost. Neorientuješ se. Vyšší cena je pro tebe apriori odsouzená k charakteristice v rovině ceny špatné, nerealistické. Právě v téhle úvahové nuanci je zakleté tvé nevědomí, nad nímž triumfuje až tvá neuvěřitelná naivita, neschopnost obecnějšího pohledu.
Nechci ti přece nic nandávat? Nemáš nějaký psychický problémek? ;-\ Pouze tvrdím, že se tu asi těžko může francouzský lowend prodávat za vyšš cenu než za jakou se prodává ve stejné třídě francouzský mainstream. Stále tomu nerozumíš?
Ne, problémek já opravdu nemám. Já ne. S cenou Citroëna problém nemám. Jen Rapid mi připadá drahý. To je celé. Kdo tady už druhý den překrucuje lowendy a mainstreamy horem, spodem, jsi ty. Stále tomu nerozumíš ?
Zeptej se tatínka, co znamená termín - elegance. Jestli něco 301/elysée jsou, pak rozhodně ne elegantní modely. Jde o destilaci peugeotovského stylu, okleštěného na lowendovou kost, s níž ovšem citroen nic nezmůže, ten z dvojice dopadá (vzhledem ke své designové minulosti) bohužel zásadně smutněji.
Tatínka se můžeš zeptat ty. A nebav se z dospělýma jako s dětmi ty nafoukaný klaune. O eleganci té hroudy rozuměj Rapid se dá velmi silně pochybovat. Zvlášť pecka to je na základních kolech.
Mohu se zeptat svého tatínka, ale není to zapotřebí, vím přesně, co by mi na téma elegance (Rapid - 301) pověděl. Nezlob se na mne, ale jestliže tu napíšeš, že 301 či elysée jsou elegantní modely, pak logicky napadá čtenáře jen jedno - klučík, co zatím o eleganci neví zhola nic.
Ilustrativní je pak tvé hodnocení karoserie Rapida jako hroudy... :-) Avšak klid, já věřím, že ty to takhle vnímáš. Co si o tom myslím psát jistě nemusím, proto mé doporučení, aby ses zeptal nějaké rozumnější autority - otce, učitele, jemuž důvěřuješ a tak, nehledej za mým doporučením nějakou aroganci, myslím to s tebou dobře.
>:D >:D >:D Ano Rapid je tlustá bába a pokud to ty nevidíš skoč si k očnímu a nebo se zeptej někoho kdo má normální zrak. Chlapečku. Jezdi si ze svým angličákem VW do dlouhých táhlých které si stavíš v kuchyni ze země na židli s ze židle na stůl. Btw. V reklamě kde tě posmykal po zemi ten model golfu jsi byl fakt úžasný, protěžuj si koncerna, ale pochop že tvé názory nejsou to co otáčí světem. Tady jsi opravdu za klauna který má pocit že všechno zná všechno ví, a má klíče od všech WC v Německu. Bohužel jako arbiter elegantiae tady fungovat nemůžeš, na to fakt nestačíš.
Nedůvodně generalizuješ. Diskuse je přece jen a než o tom, že ty jsi označil elysée za francouzského elegána a Rapid za hroudu. A tedy já slušně doporučuji abys tohle prodiskutoval s nějakou autoritou, které důvěřuješ. Nechci abys slepě přijal můj postoj, že Rapid je de facto designová třídní aktuální špička, vskutku prvotřídní karoserie (na svojí třídu) a že elysée není nic jiného, než pugeotem vytvořená a citroenem převzatá karoserie, která postrádá s citroenovskou designovou historii jakoukoliv korerspondenci.
Ale tady neřešíme citroenovskou historii, tady řešíme lowcost model který mohl v designu dopadnout daleko hůř a přesto vypadá velmi elegantně zvlášť na odkazech které jsi tady dával ty a Rapid má holt těžkou tlustou p...l která markantně vynikne na základních kolech.
Přesně tak. GTI kupuje třídního premianta se špičkovým (a hlavně funkčním!) designem na low end za bratru 417.000,- a nekonečně kvalitním interiérem. Ergonomie plní nejpřísnější kritéria - řidič defacto nemůže kromě řadičky dát ruce z volantu, protože v autě nic není.
[odkaz]
V porovnání - dvojice Citroen, Peugeot nenabízí nic. Dokonce - jak mistr testér Vaverka naznačuje na vedlejším testu, i Caddy jezdí lépe než tito dva představitelé lowendu. A co vlastně dostanete za 290.000? Pozlátkový a kýčovitý zebřiňák....
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Ergonomie plní nejpřísnější kritéria - řidič defacto nemůže kromě řadičky dát ruce z volantu, protože v autě nic není. :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
to se povedlo :yes::yes::yes:
To je fakt, na druhú stranu koľko ľudí si tak vybaveného Rapida kúpi? Stigmu lowendu bude mať na sebe tak či tak a nad 15 tisíc potenciálny kupec omrkne asi radšej Octaviu... Tým pádom záklaný Rapid vs. vybavený P301 alebo Citroen má svoju logiku...
Jakou HODNOTU 8-s ? Hodnota reprezentuje především kvantifikovaný užitek vyjádřený obvykle v penězích. Jenže právě u Rapida cena zrovna hodnotu příliš neodráží, protože užitek je mnohem menší, než tržní cena.
Zatímco třeba u Cruze je hodnota, tedy míra užitku, mnohem vyšší než tržní cena. Hodnota se totiž určuje z hlediska předem vymezeného zájmu subjektu o oceňovaný objekt. A asi se shodneme, že zájem kupujícího je zřejmě především v užívání vozu.
A proč cena Rapida neodráží tebou definované podmínky a cena elysée ano? Čím to je, že pro diskusní kádry tvého rozměru je vždy cena vyšší tou cenou určenou vadně a cena nižší cenou správnou? :-)
Odpověd je jednoduchá - za cenu Rapida k mání neošizená konkurence ve formátu nižší střední třídy. Tato konkurence má mnohem vyšší hodnotu, tedy míru užitku (pokud se budeme bavit obecně). Slušné základní motorizace, komfort, pohodlí, prostornost i příčná, výbava... (ano, pokud řeknu kufr a prostornost vzadu, pak toto je doménou Rapida, jenže od toho je u konkurence kombi... takže jsme na tom samém). Právě proto je cena Rapida neudržitelná a nezdůvodnitelná jinak, než jakousi imaginární image.
On rapid nemá slušnou základní motorizaci? :-) On snad 301 je kombík? :-) Tvá argumentace je - o ničom. Jen tlachání o vysoké ceně. Praxe života ovšem nula. Až budeš chtít být k sobě upřímný (nemyslím na diskusi) odpověz si na otázku, co jsi za experta, že vyšší cena je pro tebe vždy ta chybná a nižší cena, vždy ta správná. Všechno tvé ostatní psaní je pouhé sebezáchovné tlachání nad výplatní páskou...
1.2 HTP (alias MPI) je slušný základ 8-s >:-[] ? Na vyjetí z garáže to snad stačí, ale myslím, že většina v dané cenové kategorii očekává víc...
Proč by měl být 301 kombi??? Je snad Rapid kombi? Jenže za cenu toho Rapidu jinde to kombi pořídím.
O tom, jak je cena Rapidu nasazena, viz níž porovnání s Golfem. Sám píšeš, že Rapid nabízí míň než Golf, přitom cena vyšší... Toliko k mému "tlachání" >:-[] >:-[]:-!
Jak HTP? Ty neznáš základ v Rapidu? Nahoře máš ty základy přehledně porovnané. Tak si vyber. Ten nejlepší má Rapid, ale to ti jistě psát nemusím. Nahoře píšeš o "zanedbatelné" praktičnosti rapida v podobě jeho velkého a přístupného kufru, že to není žádní výhoda a že si ve tříde můžeš koupit u konkurence kombi... No tak se tě ptám jaké kombi? 301 kombi není...
Tvé stigma je cena Rapidu. Je vyšší než cena elysée a tudíž dle tvých naivních představ jde o cenu špatnou, nadsazenou. Generuju tvé zobecnění - Nižší cena je vždy ta správná... >:D Tohle uplatni v hodině ekonomie, on ti už pan učitel vysvětlí jak se to má v reálu.
Tady někdo opravdu tápe >:-[] Ale co, jsem trpělivý.
Ano, základ Rapidu je MPI, tedy předělané HTP, to bys mohl vědět.
Jistě, 301 není kombi. Kdybys uměl číst, tak bys pochopil, že kombi jsem zmínil pro to, kdyby někdo trval na paktičnosti Rapida co do přístupu do kufru.
Zobecnění konkrétního posouzení ceny je tvůj další krutý úlet, ale budiž ti to přáno. Já tvrdím, že cena RAPIDA NA ČESKÉM TRHU je PŘESTŘELENÁ. TO je ryze konkrétní fakt. Ty si ho zevšeobecňuja jak chceš, ale nepodsouvej to jako mé myšlenky :-!
Hodnotu asi tezko. Cena je docela klicovym parametrem tudiz kdyz ji pomijis (zamerne) tak se dopoustis docela velke demagogie, protoze pak muzes porovnavat defacto cokoliv co je auto. Jedinym argumentem k cene v Tvem postaveni muze tak maximalne byt mnoholeta zkusenost cenotvurcu Skody Auto s tim, ze asi vedi co delaji. Coz je v pohode. Z pohledu zakaznika, ktery nema vice nez standardni vztah s Skoda Auto - cena zakladu a vyssich verzi Rapidu koreluje s cenami napriklad Golfu (pocitam i noveho/stareho), kde paradoxne Golf nabidne i v (nove) vybave (vcetne novych motoru) mnohem vice nez Rapid a tim se dostavam k jadru pudla: Avizovany low end za cenu mainstreamu bud a) neni lowendem b)je predrazenym lowendem.
Cena je samozřejmě klíčovým parametrem, a můžeš si být jistý, že právě automobilky (dovozci) ví velmi přesně jakou cenu stanovit. proto ta korespondence mezi "hodnotou" auta a jeho cenou. Rapid nenabízí více než golf, proto také více nestojí.
Těžce ztrácíš přehled. On ten Rapid STOJÍ VÍC než Golf >:-[] Dorovnej si výbavu Rapida na úroveň Golfu, zaplať za TSI a rázem jsi na ceně Golfu jen to fikne...
Rapid Ambition 1.2 TSI 63 kW 5st. mech.:
324 900,-
+10 000,- Climatronic (1zónový)
+ 5 000,- el. ovládání oken vzadu (zepředu stejně nejde, takže stejnak nesmysl...)
+ 3 500,- ESC plus
suma? 343 400,-
Golf Trendline 1.2 TSI 63 kW 5st. mech.
339 900,-
navíc:
2zónová klima
XDS
elektronická parkovací brzda
a možná i další výbava...
Tvé argumenty se rozpouštějí jak ledňák ve finské sauně >:-[] >:-[] >:-[]
Díky, na rozdíl od tebe neměřím kolegům čas na odpověď, a nepovažuji diskuse za boj o to, kdo koho zesměšní. Ostatně tohle jsi tu dnes dokonale nadělil mistrovsky sám sobě, za to se na mně nehněvej. Lukáši, mám asi tak v tvém věku děti, takže chápu tvůj zápal do věci, musel jsem se však ozvat, neb tvá dětinskost překročila hranice této diskuse.
P.S. Snad jsem nyní stihl zareagovat v dobrém časovém limitu a budu pochválen... >:D
Dobrou noc Lukáši, ať se zítra ve škole daří :yes:
Je úsměvné sledovat, jak se tu GTI svými dalšími výplody už jen dokonale shazuje. Kdyby totiž byl formát, tak by uznal, že musí kapitulovat. Leč já takovou reakci ani nečekal.
Ale alespoň je vidět jeho slabomyslnost. SÁM si napíše "...Rapid nenabízí více než golf, proto také více nestojí...", což mu dál vyvrátím. A jeho reakce? Dorovnej Golf do A-classe >:D >:-[] >:-[] >:-[] >:D To prostě střízlivý nevymyslíš >:-[] >:-[] >:-[] Prostě na co si pod sebou podřezávat větev ruční pilkou, když to jde Husqvarnou rychleji >:-[] >:D:-!
Osobně si myslím, že tou kampaní která tlačí Rapida někam kam ten model nepatří, si Škodovka spíše uškodí. Až bude ta cena a kampaň poplatná tomu vozu, nebudu mít s Rapidem žádný problém. Je to velmi slušný lowend.
neuškodí. Jen Škoda využije naivity českého zákazníka, má možnost uvolnit kapacity pro zahraniční prodeje, kde prodá dráž (=vydělá víc). Do půl roku začíná cenový pád Rapida a Čech bude šťastný za skvělé slevy kolem 30 tisíc... Koupí Rapida přeci ušetří >:-[];-)
Jen se domnívám, že ta kampaň trochu sníží status značky v očích některých potenciálních zákazníků - tím neříkám zákazníků zrovna Rapida.
Ono i to nevybrání Rapida do finále českého auta roku o lecčems svědčí. Jeví se mi to jako tichý protest českých motoristických novinářů. A nekoresponduje to s českými testy Rapida.
Ale naopak. Já v klidu a pohodě stíhám. To ty se zde většinu diskuze pokoušíš vařit z vody. A moc se ti to nedaří a chytáš se do svých vlastních bludů.
rohYpnol a několik dalších diskutérů už tvou argumentaci dávno rozložil na atomy a jen ty to nevidíš či spíše vidět nechceš. A tak děláš to co vždy když nejsi na koni - účelově překrucuješ (viz. např. ten Megane za 250, ač moc dobře víš že Generation není plnohodnotný Megane, to je jako kdybych argumentoval tím že Astra je superlevná, neb bych vycházel z ceny minulé generace, neboť se stále coby lowendová alternativa prodává) a zahlcuješ nás velmi pečlivě vybranými fotkami. Chlap by měl umět poznat kdy prohrál.
A za kolik se tedy prodává model mégane? A za kolik fluence? Abychom to tedy třídně obsáhli. Možná by v této souvislosti stálo za to, abys vystoupil ze stínu rohypnola a sám za sebe tu napsal, jak si cenově stojí Fluence k Rapidu a zda v porovnání cen Fluence x 301 a elysée jde u Fluence taktéž o přílišné nacenění jako u Rapida a že 220 je prostě cena těchto modelů "směroplatná" a že tak je to správně... >:D
Základní Megane Advantage 1,6 100hp v dlouhodobé akci 280tis. - mimochodem maximálka 190, 0-100 za 10,9. Což mimochodem cenově odpovídá skladovkám Golfu VI:
[odkaz]
Lowendový Fluence - 265tis. 1,6 110hp
Jelikož je Fluence jasný C segment, na rozdíl od Rapida či 301/elysée, jež jsou mezi B a C, vidím tu cenu v pořádku. Nicméně cenový rozdíl oproti plnohodnotnému Meganu (a hlavní proti kombíku) či Golfu VI je malý - zde bych rozhodně sáhl po Meganu či po Golfu.
V tomto světle je cena 301/elysée v pořádku. Cena Rapidu nikoli.
Jelikož jsi ve vlákně výše nezklamal, opravdu končím.
nerad vám do toho lezu, ale rád bych se vrátil k otázce ceny Rapida vs. Golf >:D >:-[] Vím, že snaha GTIho svést debatu do osobní roviny a kamkoliv jinam, hlavně pryč od tématu, je běžná, ale co cena Rapida ;-) ?
Pokud ano, bude to něco ve stylu:
a) Škoda je domácí automobilka.
b) Co je špatného na tom, že lowendový majstrštyk je dražší, než cenový jemnocit o třídu výš.
c) Rapid je ve skutečnosti levnější, stačí si přepočítat cenu na kilometry krychlové v zavazadlovém prostoru - benefit jako prase.
Tak. O***t se nebude, jsem zvědav, s čím se dá ještě přijít. :-)
vím že neodpoví. Je to zkrátka diskusní maloformát, nikdy neuzná svůj omyl >:-[] a když začne jít do tuhého, tak začne kopat kolem jak malé děcko a převede debatu na osobní ataky (Neuhodil ses do hlavy?, Kup si hlavu, nestíháš...) a k věcnému problému se nikdy nevrátí. Zkrátka GTI jako vždy ;-)
Áno, cena 301/C-Elysée odpovedá autu samotnému. Ale u Rapida si tým taký istý niesom...
Pre porovnanie :
Škoda Rapid Active 1.2 TSI 105k, 5st. manuál - 14 230 €
VW Golf hatchback Trendline 1.2 TSI 105k, 6st. manuál -14 740 €
Škoda Octavia liftback 1.2 TSI 105k, 6st. manuál - 15 269 €
Citroen C4 1.6 VTi 120k, 6st. manuál - 14 090 €
Áno, Rapid má "batoh" a je priestranný, ale ja osobne by som si ho nevybral, aspoň nie za oficiálnu cenu. Rapid má byť lowend a cena tomu neodpovedá.
Uz nechajte tie nareky nad cenou dvojiciek PSA vs. rapid. Cena okrem realnych vyrobnych nakladov odraza aj postavenie znacky na trhu, takze logicky si skoda moze doma dovolit vyrazne viac ako peugeot, alebo citroen. Situacia v inych krajinach moze byt radikalne odlisna. Takisto berte do uvahy fakt, ze dvojicky od PSA su urcene primarne pre rozvojove trhy, v samotnej zapadnej europe su len doplnkom.
A nebude postavenie Rapida rovnaké? Lowendové autá sa predsa robia práve za tým jedným účelom.
S tými cenami máš pravdu, ale nemení to nič na fakte, že Rapid stojí viac než čo je hoden. ;-)