Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée: Také bratr 301 zná své české ceny

David Bureš
Diskuze (233)
České ceny C-Elysée začínají tak jako u Peugeotu 301 na částce 220.000 Kč.

Dvojice značek koncernu PSA – Peugeot a Citroën – zveřejnila české ceny svých bratrských low-costových modelů – 301 a C-Elyseé. Sourozenec se znaky Citroënu bude lákat na levnější turbodiesel.

První cena je u obou vozidel stejná – se zážehovým tříválcem 1,2 VTi (53 kW) stojí 220.000 korun. Shoduje se také standardní výbava aut.

C-Elyseé je v základním provedení, nazvaném Attraction, vybaven čtyřmi airbagy, palubním počítačem, posilovačem řízení, plnohodnotnou rezervou, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektrickým stahováním předních oken nebo výškově nastavitelným sedadlem řidiče. Nárazníky jsou lakovány barvou karoserie, ocelová kola jsou 15palcová.

Tendance s turbodieselem 1,6 HDi (68 kW) stojí rovných 300.000 korun, což je o 10.000 korun méně než v případě Peugeotu 301.

V tomto stupni C-Elyseé navíc disponuje elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, klimatizací, mlhovkami, osvětlením zavazadelníku, rádiem s CD/MP3 přehrávačem a dvěma reproduktory či zadní sklopnou lavicí v poměru 33:67. Vzhled vylepšují zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Vrcholné provedení Exclusive stojí 290.000 korun se zážehovým čtyřválcem 1,6 VTi (85 kW). K němu je za příplatek 25.000 korun nabízen čtyřstupňový automat, který je tak o 10.000 Kč levnější než u 301.

Exclusive přidává elektrické ovládání zadních oken, kožený volant a hlavici řadicí páky, klimatizaci s výdechy pro zadní řadu sedadel, ovládání rádia pod volantem, Bluetooth handsfree a 15palcová hliníková kola.

Z příplatkové výbavy zmiňme tempomat (+ 9.000 Kč) nebo paket Zima zahrnující vyhřívaná přední sedadla, vyhřívanou spodní část čelního skla a intenzivnější funkci topení za 7.500 korun. Tyto prvky jsou dostupné pro dva vyšší stupně.

Citroën C-Elysée – technické údaje a české ceny
Motor1,2 VTi1,6 VTi1,6 HDi
Převodovka5M5M (4A)5M
Zdvihový objem [cm3]119915871560
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]53/550085/605068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/3000150/4000230/1750
Max. rychlost [km/h]160188 (188)180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,29,4 (10,8)11,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,26,4 (7,1)4,1
Cena Attraction [Kč]220.000,---
Cena Tendance [Kč]250.000,-270.000,-300.000,-
Cena Exclusive [Kč]270.000,-290.000,-326.000,-

David Bureš
Diskuze (233)
13. 11. 2012 10:27
Re: KONEČNÁ
Být tak informováni, jako tady předvádíš ty, tak si koupí za půl mega třeba velorex :-)
13. 11. 2012 10:24
Re: KONEČNÁ
To je lepší úvaha. Ale ještě jsi zapomněl na dvě základní věci. I dvojka oktávie se dá koupit levněji, je potřeba vyprázdnit sklady. Po Novém roce začne najíždět nová Octavie - řada kupců si řekně (na základě jižtak nějak zmiňovaných tvrzení....), radši koupím Rapida, nová Oktávka bude drahá a když se to zkombinuje s nějakou šikovnou akcí nebo slevou tak to bude prodávat jako vzteklý. No a s plným nájezdem prodejů Oktávie (která až zas tak drahá nebude - viz. ceny Golfa) se cena Rapida sníží a bude.

Jinak nadávat lidem do idiotů a prosťáčků nebo tupců, že dají za auto tolik a tolik vypovídá daleko víc o autorovi tohoto výroku, než o těch lidech, co kupují, stejně jako neustálé omílání "drahých" aut v ČR a odírání nebohých a naivních "čecháčků" zlým německým koncernem.

A stejně tak vypovídá o autorech příspěvků fakt jejich neustále výlevy o drahých autech a proovnávání nejlevnějších verzí. Vypovídá to a tom, že nákup aut je díky jejich možnostem sen, který se nemohou dopřát a tak si touhle formou a tímhle způsobem aspoň ulevují ve své bezmoci.
13. 11. 2012 10:10
Re: KONEČNÁ
Sranda - cituji...Rapid coby levná ořezaná varianta Octavie III, nebo také Octavia I r.v.2012 - tak co to vlastně je? Nechtěl by sis to trochu sám ujasnit, než sem napíšeš takovouhle věc?
12. 11. 2012 10:33
Re: KONEČNÁ
Cenová politika je jasná: Všude v Evropě se Rapid prodává levněji, protože to je jeho prodejní cena. Aby se snížil počáteční zájem v ČR, nasadí se vysoká cena a auto se bude lifrovat jako lowend na evropské trhy. Až se trhy nasytí, sníží se cena v ČR a vyprázdní se sklady... Rapid není nic vyjímečného. A cenová politika je dobře vymyšlená. Přibrzdíme zájem vysokou cenou, těch pár tupců, co nepočkají, obereme. A ti ostatní uspokojíme reálnou cenou, až nasytíme "domácí" německý (a ostatní evropské) trh...
Avatar - das_autos
12. 11. 2012 09:16
Re: KONEČNÁ
Ani v jednom si neseděl tak ani nevíš o čem mluvím.Jestli nepoznáš rozdíl mezi dobrou a špatnou převodovkou tak se vrať na tříkolku.