jako důkaz marketingové bezmoci PSA. když už udělají vzhledově atraktivní auto, zabijí to tříhrnky a převodovkami. dát k 1.6 hdi manuální pětikvalt, to je vážně kauf. hlavně, že si můžete připlatit za plno čupr cool kravinek.
Podle mě ne. Pokud má to auto rozumně fungovat s relativně slabou 1.6HDI, pak zákonitě musí být kvalty a ve výsledku pětka relativně krátká a otáčky na dálnici zbytečně vysoké.
Podle mě také ne, zrovna se potýkám se služební 1.6TDI v OII a nadšený z převodovky a jejích dlouhých kvaltů nejsem. 1.6HDi s 5kvaltem znám také celkem dobře a 6 tomu chybí mooooc ;-\
Jinak ceny jsou podle mě ještě hodně nadsazené, zvlášť základní 3hrnky. 1.2VTi jede celkem obstojně v C3 - dá se sehnat za 250k. V Cactusu by to chtělo alespoň ten s turbem = min 360k ;-)
Pokud je motor slabý, tak mu ani 6-tý kvalt podle mého nepomůže - hezkým příkladem může být i30 kombík 1,6 diesel předchozí generace... 1,6 TDi v OII (v mém případě FL) mi naopak velmi vyhovoval, možná i díky tomu, že jsem s ní jezdil hned po Hyundaii.
No to nejspíš jo. Nicméně já přešel s FoFo III 1.6TDCi 85kW, kde byla 6st převodovka velmi pěkně poskládána. Octa s s podobně silným motorem a jen 5stupněm je proti tomu zdechlina, stačí když ti v kopci na dálnici někdo vjede do pruhu a je problém. 5 to nepobere, 4 taky moc ne a za 3 dát nemůžeš, prostě čekáš až si to ta 4ka přebere a to trvá. U FoFo to pobrala pěkně 4 a táhla ;-)
moja rec Xylo..... ;-) ... v praxi nikomu netreba 10 stupnov..... ked je dobry automat postaci mu aj 5 stupnov.... a to iste plati aj o manuale.... aj ked tu mi 6tka vobec nevadi.... a nejake 9stupnove manualy zase nehrozia ze :-)
Čím víc kvaltů tím větší možnost využívat ne právě vhodnou výkonovou a momentovou (v dnešní přeplňované době bez úzkých momentových vrcholů už pravda tolik neplatí) charakteristiku spalovacího motoru. Za mě 6 minimum, 7 optimum (v manuálu se ho v běžných autech asi už nedožijem). 3-5(6) poskládat blíž za sebe jako kratší, poslední nechat jako dálniční rychloběžku.
Víc než 7 už podle mě nemá valnou přidanou hodnotu, v manuálu to není a nebude a automat pak jen řadí a řadí a tím plýtvá výkonem a kazí komfort.
Souhlasím, i když 60/118 při váze Cactusu není na atmosferu zrovna nejhorší. Btw proč je se na jednu stranu píše (v testech, diskuzích) že MPI (55/112) je vlastně super motor a není žádná ostuda i v Rapidu zatímco tahle 1.2 je zdechlina a patří tak do C1? O slabší 1.2 TSI se píší romány jak je ideální a o téhle 1.2 jen jako že jo dobrý jede to? I když má výkon i krouťák lepší? Jo aha, je to přeci z Francie...
Dobře poskládaná převodovka je fajn ale nemít v dnešní době šestku už je ostuda.
jasně, zeptej se táty s čím jezdil, pokud to nebylo na kole, možná s tříkvaltovým Moskvičem, nebo čtyřkvaltovou škodovkou. Tohle čím víc kvaltů tím víc adidas to je dobré k čemu? Jel jsi s tím? Je to levné auto do města, k čemu potřebuješ tisíce rychlostních stupňů, aby to bylo dražší, aby to bylo těžší, aby to bylo poruchovější?
Já taky. Je to pohodlné, poslušné auto na každý den. Na svou třídu příjemně naladěným podvozkem. Je to auto na které si velmi rychle zvykneš, ba co víc přiroste Ti k srdci. A když si trochu nedáš pozor, dost možná se zamiluješ..... Ale to je názor na základě zkušeností...
Nebo k tomu můžeš přistupovat s omezeností oblizovače monitoru a říct je naprd, nemá stahovatelné zadní okénka.
Marose standardně nejlíp ignorovat. Píše o autech, vedle kterých ani nestál a je schopen porovnávat Hilton s vodáckým kempem u Vltavy.
Snížení pořádně přestřelené ceny je u Cactusu jistě krok správným směrem, ale je také třeba odstranit jeho nesmyslně ořezanou výbavu - minimálně doplnit dělené zadní sedadlo a otáčkoměr. Dodělat chybějící stahování zadních oken by byla změna nesmírně drahá (nový výlisek dveří), to ovšem neznamená, že jen výklopná okna zadních dveří je v nižší střední třídě akceptovatelné řešení... 8-s:no:
lebo aj zakladne rio ma silnejsi motor... ma otackomer.... ma delene sedacky... a normalne zadne okna..... stoji menej.... ma vacsiu zaruku... vacsi pocet valcov.... a v konecnom dosledku aj ked je to mensie auto..... bude lepsie sluzit rodine ako tento nacencany citroen bez otackomeru bez sklopnych sedaciek s vyklopnym okienkom a fakticky bez motora.... nevidim jediny dovod preco by som mal dat 300 tisic za tento citroen v zaklade ktory ma tolko preslapov az ich sotva napocitam..... nehovoriac o dizajne... ktory je tiez moc diskutabilny a nepaci sa mi ... mam rad napadity dizajn ale zase gyc nemusim
mlada rodina potrebuje sklopne delene sedacky.... normalne okna ktore sa daju otvarat... a aj nejaky ten motor pod kapotou...... a dochodca? ten si nekupi auto ktore vyzera ako zo star treku... ci zlta ponorka... pre neho bude vhodnejsie polo alebo corsa...... a aktivny sportovec? ten si zoberie leona alebo octaviu RS .... ten chce predsa otackomer..poriadny motor a ostry svalnaty dizajn... kto je cielovka tohto citroena je pre mna stale otazne.... ;-\
Jenže ty se na to díváš moc prakticky a racionálně. Ale Cactus takový není a ani tak nebyl navrhovaný.
Je to auto které přináší nové prvky, auto které se chce odlišit pro lidi co se chtějí odlišit. Ber to prostě jako stylovku (za cenu za kterou jinou stylovku nekoupíš) a vyjde ti Cactus jako dobrá volba..
Rio je už pořádný kus dobrého auta. Divím se že mu Kia nechává jméno té plechovky z konce devadesátých let. Ale Cactus je crossover. Úplně jiná kategorie. Mladá rodina si nepůjde koupit Cactus. Ta si vezme Vengu všema deseti. Já mladou rodinu nemám a neplánuju. S přítelkyní jsme pořád někde na výletech. Zadní sedačky jsem snad s vyjímkou stěhování stromečku ve Formanu nikdy neskládal jinak než dohromady, k řazení nepotřebuju koukat na otáčkoměr. Vzadu nesedím tak nepotřebuju otevírat okno. Cactus by se mi líbil ;-) Ale ne se základním motorem. To máš pravdu.
Vsadím boty, že většina lidí, která by týden strávila v Riu (v korejském, né latinsko-americkém letovisku:) ) a pak týden v Cactusu, následně by raději sáhla po tom Cactusu. Ano má svý mouchy, ale to nejdůležitější (a co zjistíš ale až s praxí) je, že je to příjemnější auto. A to je celý kouzlo, to auto je prostě příjemné...
Máš to jako s holkou... Můžeš vybírat podle toho, jestli má o kousek větší kozy, umí uvařit o dva recepty víc a pastu nevymačkává od prostředka... Nebo si vybereš tu, se kterou Ti je prostě příjemně....
Cactus je muj favorit. Vyuzil jsem dovolenou v Italii a pujcil jsem si ho v pujcovne na 3 dny (byl levnejsi nez Golf). Zazitky naprosto super! Dokonce i moje manzelka, ktera ma hruzu ze vseho, co je pujcene, tak se nebala a vetsi cast cesty (asi 800 km) odridila - to je psychologicky efekt tech airbumpu - clovek ma pocit, ze je nejak lepe chraneny.
Ja bych si umel predstavit toto auto s peknou vybavou za cca. 350 tis. Nicmene me stvou marketingove hradky Citroena, ale vetsina znacek je na tom podobne. Misto toho, aby nasadili konkurence-schopnou cenu, tak kazdy mesic vymysleji nejake cenove chytaky vzdycky vsak podminene necim, typu "kdyz - tak". Jednou je to levnejsi, kdyz das auto na protiucet, druhy mesic zase kdyz si vezmes uver, a tak podobne.
Chlapci od Citroenu, ujasnete si kolik to auto stoji a dejte mi chvili casu, abych na to dosetril. Pak si to rad koupim!
Oni mají ujasněno kolik to auto stojí ale kdyby to napsali na férovku, tak by bylo na první pohled jasné, že je to předražené. Takto chytnou alespoň občas letákového kovboje plus pár těch co se chtěj výrazněji odlišovat. Mne osobně takové zastírání ceny vadí a je to vážný důvod nekupovat! Netýká se to jen Citroenu.
jedna zásadná vec v CZ aj SK: zákazníci chcú zľavu. To je jedno, kolko nakoniec zaplatia, ale musia mať pocit, že ešte vymákli posledný kus v zľave.
To platí nielen u áut.
Vždy když vidím Cactus (každý den), tak mi to zvedne náladu. To auto působí prostě jinak, než je "šedá" realita silnic. Funky autíčko. No a je naprosto v pořádku, že je na kapotě znak Citroenu. Natruc počítačové techno elektronické chladné dokonalosti. Mouchy se najdou, ale vlastně i to je v pořádku. Dle mne každé auto, které se mi nějak vrylo do paměti bylo nedokonalé. A ty nedokonalosti bylo protikladem nejaké výjimečnosti, kterou člověk miloval. Jako se ženami. ;-)
Takže za Cactus mohu Citroenu jen tleskat. :yes:
od dubna jsem majitelem Cactuse. Koupil jsem ho ve výbavě Feel - manuální klimatizace, mlhovky, parkovací kamera. Ceníková cena byla v té době okolo 375tisíc a mě ho nabídli za 309tisíc. Nakonec jsem se rozhodl do toho jít - za vyšší cenu nebo ceníkovou bych si auto určitě nevzal. Je mi 25 a rodinu zatím nemám, pouze přítelkyni se kterou využívám auto na výlety, občasnou jízdu do práce a na tréninky. Před koupí jsem se v něm byl několikrát projet, protože jsem se hodně bál motoru a jeho výkonu. Zjistil jsem ale, že pro mě je to dostačující. Několikrát jsem jel delší trasy v pěti lidech a pořád se to dalo. Je třeba ale počítat s tím, že na dálnici to není žádný rychlík - spíš naopak. Pokud vezu ještě na střeše kola, tak už je hodně cítit slabší výkon motoru. Já ale jezdím hlavně ve městě a tam je to v pohodě.
U konkurence ve stejné cenové kategorii mi hodně vadil interiér. Veškerá konkurence má interiér a přístrojovou desku jako auta před 30ti lety. Sám pracuji v IT a minimalistický interiér se dvěma displeji mě dostal na první pohled. Stejně tak jako spolupráce auta s mým telefonem, ať už přes USB nebo Bluetooth. Ani jedna z věcí není u konkurence za obdnobnou cenu obvyklá, což v dnešní době absolutně nechápu.
Co se týče Vámi zmiňovaných nedostatků, tak si nikdo z lidí co jsem vezl nestěžoval, ani na vyklápěcí zadní okna. Každého třeba udivila velká přihrádka u spolujezdce a airbag umístěný ve stropě.
Mám s autem najeto nějakých 2tisíce kilometrů a musím říct, že jsem zatím spokojený. Rozhodně to není auto snů, ale pro mě to kupodivu byla v poměru cena, výbava, výkon a hlavně neotřelý design super koupě.