Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C4 Cactus zlevnil, s motorem 1.2 PureTech 82 stojí od 299.900 Kč

Extravagantní Citroën C4 Cactus je nyní k mání od 299.900 Kč. Zlevnění přichází v rámci oslavy jednoho roku na trhu.
Zpět na článek
1. 6. 2015 16:38
1. 6. 2015 16:54
1. 6. 2015 17:07
1. 6. 2015 18:04
1. 6. 2015 18:30
1. 6. 2015 19:25
1. 6. 2015 20:22
1. 6. 2015 20:19
1. 6. 2015 21:36
2. 6. 2015 08:38
2. 6. 2015 13:44
1. 6. 2015 20:14
1. 6. 2015 21:06
1. 6. 2015 19:30
1. 6. 2015 21:05
2. 6. 2015 21:05
2. 6. 2015 11:09
1. 6. 2015 23:04
Avatar - aproximus
1. 6. 2015 16:38
cactus
jako důkaz marketingové bezmoci PSA. když už udělají vzhledově atraktivní auto, zabijí to tříhrnky a převodovkami. dát k 1.6 hdi manuální pětikvalt, to je vážně kauf. hlavně, že si můžete připlatit za plno čupr cool kravinek.
Rozbalit vlákno
16
1. 6. 2015 16:54
Re: cactus
Já tuhle mánii čím víc kvaltů tím víc coool nějak nechápu .... 5 dobře poskládaných rychlostí je dle mého názoru úplně optimální.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 17:07
Re: cactus
Podle mě ne. Pokud má to auto rozumně fungovat s relativně slabou 1.6HDI, pak zákonitě musí být kvalty a ve výsledku pětka relativně krátká a otáčky na dálnici zbytečně vysoké.
1. 6. 2015 18:04
Re: cactus
Podle mě také ne, zrovna se potýkám se služební 1.6TDI v OII a nadšený z převodovky a jejích dlouhých kvaltů nejsem. 1.6HDi s 5kvaltem znám také celkem dobře a 6 tomu chybí mooooc ;-\

Jinak ceny jsou podle mě ještě hodně nadsazené, zvlášť základní 3hrnky. 1.2VTi jede celkem obstojně v C3 - dá se sehnat za 250k. V Cactusu by to chtělo alespoň ten s turbem = min 360k ;-)
1. 6. 2015 18:30
Re: cactus
Pokud je motor slabý, tak mu ani 6-tý kvalt podle mého nepomůže - hezkým příkladem může být i30 kombík 1,6 diesel předchozí generace... 1,6 TDi v OII (v mém případě FL) mi naopak velmi vyhovoval, možná i díky tomu, že jsem s ní jezdil hned po Hyundaii.
1. 6. 2015 19:25
Re: cactus
No to nejspíš jo. Nicméně já přešel s FoFo III 1.6TDCi 85kW, kde byla 6st převodovka velmi pěkně poskládána. Octa s s podobně silným motorem a jen 5stupněm je proti tomu zdechlina, stačí když ti v kopci na dálnici někdo vjede do pruhu a je problém. 5 to nepobere, 4 taky moc ne a za 3 dát nemůžeš, prostě čekáš až si to ta 4ka přebere a to trvá. U FoFo to pobrala pěkně 4 a táhla ;-)
1. 6. 2015 20:22
Re: cactus
6 kvalt mu sice nepomoze, ale aspon nemas take velke rozdiely medzi jednotlivymi kvaltmi. Krasnym negativnym prikladom je OIII s 1,6 tdi.
1. 6. 2015 20:19
Re: cactus
Ok, ale ukaz mi konkurenciu s priblizne 90 konovou naftou a 6 kvaltom. ..
1. 6. 2015 21:36
Re: cactus
Třeba Ford Focus 1.6TDCi 70kW? ;-)
2. 6. 2015 08:38
Re: cactus
Renault Megane 1,5 dCi... 66 kW, šestikvalt.
2. 6. 2015 13:44
Re: cactus
Ok, ja som mal nedavno pod rukami verziu s 63kW a ta mala este 5 kvalt…
Avatar - 3_diamanty
1. 6. 2015 20:14
Re: cactus
moja rec Xylo..... ;-) ... v praxi nikomu netreba 10 stupnov..... ked je dobry automat postaci mu aj 5 stupnov.... a to iste plati aj o manuale.... aj ked tu mi 6tka vobec nevadi.... a nejake 9stupnove manualy zase nehrozia ze :-)
Avatar - MadPete
1. 6. 2015 21:06
Re: cactus
Čím víc kvaltů tím větší možnost využívat ne právě vhodnou výkonovou a momentovou (v dnešní přeplňované době bez úzkých momentových vrcholů už pravda tolik neplatí) charakteristiku spalovacího motoru. Za mě 6 minimum, 7 optimum (v manuálu se ho v běžných autech asi už nedožijem). 3-5(6) poskládat blíž za sebe jako kratší, poslední nechat jako dálniční rychloběžku.
Víc než 7 už podle mě nemá valnou přidanou hodnotu, v manuálu to není a nebude a automat pak jen řadí a řadí a tím plýtvá výkonem a kazí komfort.
Avatar - Bazalt
1. 6. 2015 19:30
Re: cactus
Souhlasím, i když 60/118 při váze Cactusu není na atmosferu zrovna nejhorší. Btw proč je se na jednu stranu píše (v testech, diskuzích) že MPI (55/112) je vlastně super motor a není žádná ostuda i v Rapidu zatímco tahle 1.2 je zdechlina a patří tak do C1? O slabší 1.2 TSI se píší romány jak je ideální a o téhle 1.2 jen jako že jo dobrý jede to? I když má výkon i krouťák lepší? Jo aha, je to přeci z Francie...
Dobře poskládaná převodovka je fajn ale nemít v dnešní době šestku už je ostuda.
1. 6. 2015 21:05
Re: cactus
jasně, zeptej se táty s čím jezdil, pokud to nebylo na kole, možná s tříkvaltovým Moskvičem, nebo čtyřkvaltovou škodovkou. Tohle čím víc kvaltů tím víc adidas to je dobré k čemu? Jel jsi s tím? Je to levné auto do města, k čemu potřebuješ tisíce rychlostních stupňů, aby to bylo dražší, aby to bylo těžší, aby to bylo poruchovější?
Avatar - aproximus
2. 6. 2015 21:05
Re: cactus
pokud máš nutkavou potřebu chovat se na úrovni třetí cenové, můžu ti doporučit třeba novinky.cz ;-)
2. 6. 2015 11:09
Re: cactus
1,6 tdi oktavka také 5kvalt.......bez tempomatu za 500l..taky kauf
Avatar - maros
1. 6. 2015 17:25
Reálná cena je někde kolem 220tis.
I tak chválím Citró za krok, správným směrem. Obecně PSA, má hodně sebevědomé ceny, na které prostě nemá nárok.

Je třeba si uvědomit, cílový segment a zpracování. To je na úrovní Dacie, Thalie. Na východní trhy dobrý, ale u nás?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Bazalt
1. 6. 2015 19:09
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Dacie, Thalie? je to pořád C4 ...
Avatar - twistedTSD
1. 6. 2015 20:07
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Co má Cactus společného s C4 kromě jména?
Avatar - Bazalt
1. 6. 2015 23:58
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Co má společného Rapid s Oktávkou a Fábií z devadesátých let? :-) Nápověda: To samé co Roomster. :-)
2. 6. 2015 06:29
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
>:D :yes:
Avatar - twistedTSD
2. 6. 2015 11:26
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
? Proč sem pleteš Rapid? Kdybys radši odpověděl na otázku.
1. 6. 2015 19:37
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Český trh je pro Francii východní, nedělej si iluze o tom, jak nás na západě (a to nejen ve Francii) vidí. :-!
Avatar - Ada je zase tady
1. 6. 2015 19:43
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Na tom vozidle je třeba pochválit jediné - použitelnou světlost. :-!
Avatar - grifith
1. 6. 2015 19:45
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Jaká je tvoje reálná zkušenost s C4 Cactusem? Kolik jsi s ním najel, v jaké výbavě a jakým motorem?
1. 6. 2015 20:20
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
Este nemaju 16 rokov, takze este ziadna >:D
2. 6. 2015 11:13
Re: Reálná cena je někde kolem 220tis.
my jsme jako západní trh??? neustále mě marosi udivuješ. Koukej kolem sebe co kolem jezdí ne jenom v Praze. Čím jezdíš ty z AAA kvalita ....
Avatar - Bazalt
1. 6. 2015 19:30
A kdo jste s tím jel?
Můžu se zeptat? Kdo jste s tím jel?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Honza Mička
1. 6. 2015 21:48
Re: A kdo jste s tím jel?
Já taky:

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Bazalt
1. 6. 2015 22:03
Re: A kdo jste s tím jel?
Já taky :-) Čtyři dny po hranicích Anglie a Skotska-Northumberland. Super zážitek. Asi zítra přihodím Cactus na Moje Auto ;-)
2. 6. 2015 10:30
Re: A kdo jste s tím jel?
Já taky. Je to pohodlné, poslušné auto na každý den. Na svou třídu příjemně naladěným podvozkem. Je to auto na které si velmi rychle zvykneš, ba co víc přiroste Ti k srdci. A když si trochu nedáš pozor, dost možná se zamiluješ..... Ale to je názor na základě zkušeností...

Nebo k tomu můžeš přistupovat s omezeností oblizovače monitoru a říct je naprd, nemá stahovatelné zadní okénka.

Marose standardně nejlíp ignorovat. Píše o autech, vedle kterých ani nestál a je schopen porovnávat Hilton s vodáckým kempem u Vltavy.
1. 6. 2015 20:22
Krok správným směrem
Snížení pořádně přestřelené ceny je u Cactusu jistě krok správným směrem, ale je také třeba odstranit jeho nesmyslně ořezanou výbavu - minimálně doplnit dělené zadní sedadlo a otáčkoměr. Dodělat chybějící stahování zadních oken by byla změna nesmírně drahá (nový výlisek dveří), to ovšem neznamená, že jen výklopná okna zadních dveří je v nižší střední třídě akceptovatelné řešení... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MadPete
1. 6. 2015 20:56
Na mě pořád moc drahé
za takovouhle ostentativně nízkonákladovou pixlu. Ale jak koukám prodává se v Evropě čím dál líp (03/15 přes 9000 kousků), takže PSA dělá dobře.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
1. 6. 2015 21:54
kto je cielova skupina tohto auta.....
lebo aj zakladne rio ma silnejsi motor... ma otackomer.... ma delene sedacky... a normalne zadne okna..... stoji menej.... ma vacsiu zaruku... vacsi pocet valcov.... a v konecnom dosledku aj ked je to mensie auto..... bude lepsie sluzit rodine ako tento nacencany citroen bez otackomeru bez sklopnych sedaciek s vyklopnym okienkom a fakticky bez motora.... nevidim jediny dovod preco by som mal dat 300 tisic za tento citroen v zaklade ktory ma tolko preslapov az ich sotva napocitam..... nehovoriac o dizajne... ktory je tiez moc diskutabilny a nepaci sa mi ... mam rad napadity dizajn ale zase gyc nemusim

mlada rodina potrebuje sklopne delene sedacky.... normalne okna ktore sa daju otvarat... a aj nejaky ten motor pod kapotou...... a dochodca? ten si nekupi auto ktore vyzera ako zo star treku... ci zlta ponorka... pre neho bude vhodnejsie polo alebo corsa...... a aktivny sportovec? ten si zoberie leona alebo octaviu RS .... ten chce predsa otackomer..poriadny motor a ostry svalnaty dizajn... kto je cielovka tohto citroena je pre mna stale otazne.... ;-\
Rozbalit vlákno
3
1. 6. 2015 22:15
Re: kto je cielova skupina tohto auta.....
Jenže ty se na to díváš moc prakticky a racionálně. Ale Cactus takový není a ani tak nebyl navrhovaný.
Je to auto které přináší nové prvky, auto které se chce odlišit pro lidi co se chtějí odlišit. Ber to prostě jako stylovku (za cenu za kterou jinou stylovku nekoupíš) a vyjde ti Cactus jako dobrá volba..
Avatar - Bazalt
2. 6. 2015 00:06
Re: kto je cielova skupina tohto auta.....
Rio je už pořádný kus dobrého auta. Divím se že mu Kia nechává jméno té plechovky z konce devadesátých let. Ale Cactus je crossover. Úplně jiná kategorie. Mladá rodina si nepůjde koupit Cactus. Ta si vezme Vengu všema deseti. Já mladou rodinu nemám a neplánuju. S přítelkyní jsme pořád někde na výletech. Zadní sedačky jsem snad s vyjímkou stěhování stromečku ve Formanu nikdy neskládal jinak než dohromady, k řazení nepotřebuju koukat na otáčkoměr. Vzadu nesedím tak nepotřebuju otevírat okno. Cactus by se mi líbil ;-) Ale ne se základním motorem. To máš pravdu.
2. 6. 2015 11:36
Re: kto je cielova skupina tohto auta.....
Vsadím boty, že většina lidí, která by týden strávila v Riu (v korejském, né latinsko-americkém letovisku:) ) a pak týden v Cactusu, následně by raději sáhla po tom Cactusu. Ano má svý mouchy, ale to nejdůležitější (a co zjistíš ale až s praxí) je, že je to příjemnější auto. A to je celý kouzlo, to auto je prostě příjemné...

Máš to jako s holkou... Můžeš vybírat podle toho, jestli má o kousek větší kozy, umí uvařit o dva recepty víc a pastu nevymačkává od prostředka... Nebo si vybereš tu, se kterou Ti je prostě příjemně....
Avatar - Vij
1. 6. 2015 23:04
Cactus v Italii
Cactus je muj favorit. Vyuzil jsem dovolenou v Italii a pujcil jsem si ho v pujcovne na 3 dny (byl levnejsi nez Golf). Zazitky naprosto super! Dokonce i moje manzelka, ktera ma hruzu ze vseho, co je pujcene, tak se nebala a vetsi cast cesty (asi 800 km) odridila - to je psychologicky efekt tech airbumpu - clovek ma pocit, ze je nejak lepe chraneny.
Ja bych si umel predstavit toto auto s peknou vybavou za cca. 350 tis. Nicmene me stvou marketingove hradky Citroena, ale vetsina znacek je na tom podobne. Misto toho, aby nasadili konkurence-schopnou cenu, tak kazdy mesic vymysleji nejake cenove chytaky vzdycky vsak podminene necim, typu "kdyz - tak". Jednou je to levnejsi, kdyz das auto na protiucet, druhy mesic zase kdyz si vezmes uver, a tak podobne.
Chlapci od Citroenu, ujasnete si kolik to auto stoji a dejte mi chvili casu, abych na to dosetril. Pak si to rad koupim!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dal
2. 6. 2015 08:20
Re: Cactus v Italii
Oni mají ujasněno kolik to auto stojí ale kdyby to napsali na férovku, tak by bylo na první pohled jasné, že je to předražené. Takto chytnou alespoň občas letákového kovboje plus pár těch co se chtěj výrazněji odlišovat. Mne osobně takové zastírání ceny vadí a je to vážný důvod nekupovat! Netýká se to jen Citroenu.
Avatar - pallas
2. 6. 2015 08:59
Re: Cactus v Italii
jedna zásadná vec v CZ aj SK: zákazníci chcú zľavu. To je jedno, kolko nakoniec zaplatia, ale musia mať pocit, že ešte vymákli posledný kus v zľave.
To platí nielen u áut.
2. 6. 2015 10:11
Re: Cactus v Italii
To jsi trefil přesně >:D , a nejen na auta,prostě nejlépe vše v akci a super výhodně. :yes:
2. 6. 2015 10:46
(ne)Dokonalost
Vždy když vidím Cactus (každý den), tak mi to zvedne náladu. To auto působí prostě jinak, než je "šedá" realita silnic. Funky autíčko. No a je naprosto v pořádku, že je na kapotě znak Citroenu. Natruc počítačové techno elektronické chladné dokonalosti. Mouchy se najdou, ale vlastně i to je v pořádku. Dle mne každé auto, které se mi nějak vrylo do paměti bylo nedokonalé. A ty nedokonalosti bylo protikladem nejaké výjimečnosti, kterou člověk miloval. Jako se ženami. ;-)
Takže za Cactus mohu Citroenu jen tleskat. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
2. 6. 2015 11:05
Re: (ne)Dokonalost
Souhlas..., akorát ten znak/logo není (v tomto případě) na kapotě... :-) ;-)
2. 6. 2015 11:15
Re: (ne)Dokonalost
>:D ;-) Jasně.
2. 6. 2015 11:42
Re: (ne)Dokonalost
Hezky řečeno :yes: Přesně jak to píšu výše, ženskou taky nevybíráš podle parametrů, ale podle toho jak skvělý je čas, který s ní strávíš.... :yes:
10. 6. 2015 14:58
C4 Cactus 1.2 82
Ahoj,

od dubna jsem majitelem Cactuse. Koupil jsem ho ve výbavě Feel - manuální klimatizace, mlhovky, parkovací kamera. Ceníková cena byla v té době okolo 375tisíc a mě ho nabídli za 309tisíc. Nakonec jsem se rozhodl do toho jít - za vyšší cenu nebo ceníkovou bych si auto určitě nevzal. Je mi 25 a rodinu zatím nemám, pouze přítelkyni se kterou využívám auto na výlety, občasnou jízdu do práce a na tréninky. Před koupí jsem se v něm byl několikrát projet, protože jsem se hodně bál motoru a jeho výkonu. Zjistil jsem ale, že pro mě je to dostačující. Několikrát jsem jel delší trasy v pěti lidech a pořád se to dalo. Je třeba ale počítat s tím, že na dálnici to není žádný rychlík - spíš naopak. Pokud vezu ještě na střeše kola, tak už je hodně cítit slabší výkon motoru. Já ale jezdím hlavně ve městě a tam je to v pohodě.

U konkurence ve stejné cenové kategorii mi hodně vadil interiér. Veškerá konkurence má interiér a přístrojovou desku jako auta před 30ti lety. Sám pracuji v IT a minimalistický interiér se dvěma displeji mě dostal na první pohled. Stejně tak jako spolupráce auta s mým telefonem, ať už přes USB nebo Bluetooth. Ani jedna z věcí není u konkurence za obdnobnou cenu obvyklá, což v dnešní době absolutně nechápu.

Co se týče Vámi zmiňovaných nedostatků, tak si nikdo z lidí co jsem vezl nestěžoval, ani na vyklápěcí zadní okna. Každého třeba udivila velká přihrádka u spolujezdce a airbag umístěný ve stropě.

Mám s autem najeto nějakých 2tisíce kilometrů a musím říct, že jsem zatím spokojený. Rozhodně to není auto snů, ale pro mě to kupodivu byla v poměru cena, výbava, výkon a hlavně neotřelý design super koupě.
Rozbalit vlákno
0