Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus zlevnil, s motorem 1.2 PureTech 82 stojí od 299.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (48)
Extravagantní Citroën C4 Cactus je nyní k mání od 299.900 Kč. Zlevnění přichází v rámci oslavy jednoho roku na trhu.

Loňské uvedení Citroënu C4 Cactus do prodeje zvedlo v našich diskusích vlnu zajímavých názorů, především se ale komentovala poměrně vysoká základní cena 329.900 Kč. Ta se postupem času vyšplhala ještě o 3.500 Kč výš, v rámci akčního ceníku, který platil na vozy objednané od 1.3. do 31.3. 2015 však bylo možné vůz pořídit už za 309.400 Kč (po odečtení bonusu 24.000 Kč za starý vůz).

Pokles cen nadále pokračuje – C4 Cactus se s motorem 1.2 PureTech 82 poprvé podíval pod 300.000 Kč. Má to však jeden háček: akční ceník se vztahuje na vozy objednané v období od 1.6. do 30.6. 2015 a dodané do 7.7. 2015.

C4 Cactus nejlevněji pořídíte s výše uvedeným atmosférickým motorem a výbavou Live za 299.900 Kč, přičemž v základu nechybí šest airbagů, automatické zamykání dveří za jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna (zadní jsou u všech verzí pouze výklopná), výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, diodové denní svícení, sedmipalcový dotykový displej na středové konzole, autorádio se čtyřmi reproduktory, 16“ ocelové disky a boční ochranné prvky Airbump v černé barvě.

Za příplatek 25.000 Kč získáte vyšší linii Feel, která ve srovnání s výbavou Live nabízí například manuální klimatizaci, pylový a prachový filtr, bluetooth handsfree, a dovoluje připlatit si za lité disky. Hliníkové „sedmnáctky“ Cross například stojí 26.000 Kč, nejlevnější alternativou však je o palec menší provedení Square (14.000 Kč).

Výbava Feel Edition je se základním motorem k mání od 339.900 Kč a standardní prvky v podstatě kopírují nabídku linie Feel. Specifikem je zdarma nabízený balíček prvků v hodnotě 24.000 Kč, který obsahuje například přední mlhovky, 16“ disky Square, nebo barevné provedení „Hello“ (žlutý lak karoserie, černé prvky Airbump, lišta s nápisem Cactus u zadních bočních oken).

Základem výbavy Shine je dvanáctistovka PureTech 110 se systémem Start/stop. Vůz stojí minimálně 409.900 Kč, na zvážení je však rozumný příplatek 5.000 Kč za balíček Shine Edition. Ten totiž k obsáhlému seznamu standardů přihodí ještě 17“ litá kola Cross (pro Shine za 9.000 Kč) a barevné provedení Shine Edition Midnight (fialový lak karoserie, prvky Airbump v šedé barvě, lišta s nápisem Cactus u zadních bočních oken), které jinak zkrátka nedostanete.

Citroën C4 Cactus - technická data a ceny platné od 1.6.2015
Motor1.2 PureTech 821.2 PureTech 82 S/S ETG1.2 PureTech 110 S/S1.6 e-Hdi 92 ETG61.6 BlueHDi 100
Zdvihový objem [cm3]11991199119915601560
Válce/ventily3/43/43/44/24/2
Největší výkon [kW/min]60/575060/575081/550068/400073/3750
Točivý moment [N.m/min]118/2750118/2750205/1500230/1750254/1750
Převodovka5METG55METG65M
Maximální rychlost [km/h]171173188182184
Zrychlení 0-100 km/h [s]12.915.09.311.410.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4.64.34.73.53.4
Emisní normaEuro 5Euro 6Euro 6Euro 5Euro 6
Cena Live [Kč]299.900----
Cena Feel [Kč]324.900344.900364.900-399.900
Cena Feel Edition [Kč]339.900364.900379.900419.900429.900
Cena Shine [Kč]--409.900444.900454.900
Cena Shine Edition [Kč]--414.900449.900459.900

Jan Mička
Diskuze (48)
10. 6. 2015 14:58
C4 Cactus 1.2 82
Ahoj,

od dubna jsem majitelem Cactuse. Koupil jsem ho ve výbavě Feel - manuální klimatizace, mlhovky, parkovací kamera. Ceníková cena byla v té době okolo 375tisíc a mě ho nabídli za 309tisíc. Nakonec jsem se rozhodl do toho jít - za vyšší cenu nebo ceníkovou bych si auto určitě nevzal. Je mi 25 a rodinu zatím nemám, pouze přítelkyni se kterou využívám auto na výlety, občasnou jízdu do práce a na tréninky. Před koupí jsem se v něm byl několikrát projet, protože jsem se hodně bál motoru a jeho výkonu. Zjistil jsem ale, že pro mě je to dostačující. Několikrát jsem jel delší trasy v pěti lidech a pořád se to dalo. Je třeba ale počítat s tím, že na dálnici to není žádný rychlík - spíš naopak. Pokud vezu ještě na střeše kola, tak už je hodně cítit slabší výkon motoru. Já ale jezdím hlavně ve městě a tam je to v pohodě.

U konkurence ve stejné cenové kategorii mi hodně vadil interiér. Veškerá konkurence má interiér a přístrojovou desku jako auta před 30ti lety. Sám pracuji v IT a minimalistický interiér se dvěma displeji mě dostal na první pohled. Stejně tak jako spolupráce auta s mým telefonem, ať už přes USB nebo Bluetooth. Ani jedna z věcí není u konkurence za obdnobnou cenu obvyklá, což v dnešní době absolutně nechápu.

Co se týče Vámi zmiňovaných nedostatků, tak si nikdo z lidí co jsem vezl nestěžoval, ani na vyklápěcí zadní okna. Každého třeba udivila velká přihrádka u spolujezdce a airbag umístěný ve stropě.

Mám s autem najeto nějakých 2tisíce kilometrů a musím říct, že jsem zatím spokojený. Rozhodně to není auto snů, ale pro mě to kupodivu byla v poměru cena, výbava, výkon a hlavně neotřelý design super koupě.
Avatar - aproximus
2. 6. 2015 21:05
Re: cactus
pokud máš nutkavou potřebu chovat se na úrovni třetí cenové, můžu ti doporučit třeba novinky.cz ;-)
2. 6. 2015 13:44
Re: cactus
Ok, ja som mal nedavno pod rukami verziu s 63kW a ta mala este 5 kvalt…
2. 6. 2015 11:42
Re: (ne)Dokonalost
Hezky řečeno :yes: Přesně jak to píšu výše, ženskou taky nevybíráš podle parametrů, ale podle toho jak skvělý je čas, který s ní strávíš.... :yes:
2. 6. 2015 11:36
Re: kto je cielova skupina tohto auta.....
Vsadím boty, že většina lidí, která by týden strávila v Riu (v korejském, né latinsko-americkém letovisku:) ) a pak týden v Cactusu, následně by raději sáhla po tom Cactusu. Ano má svý mouchy, ale to nejdůležitější (a co zjistíš ale až s praxí) je, že je to příjemnější auto. A to je celý kouzlo, to auto je prostě příjemné...

Máš to jako s holkou... Můžeš vybírat podle toho, jestli má o kousek větší kozy, umí uvařit o dva recepty víc a pastu nevymačkává od prostředka... Nebo si vybereš tu, se kterou Ti je prostě příjemně....