ten rozdil skoro 50 litru proti Megane je proste moc, nemuzu si pomoct ale pokud bych chtel francouze, tak i kdyz se mi C4 libi vic, dle me nenabizi o 20 procent vic auta nez Megane, ale chtej je....
Nepřeháněj. Zrovna C4 je na to, že se jedná o novinku, cenově velmi slušně. Nevím, kde bereš rozdíl 50 tis.
Když vezmu Mégane Aedvantage, tak jsem na 290 tis. Adekvátní C4 s motorizací 1.4 VTi, který bude zřejmě mírně línější, stojí ve výbavě Attraction Pack 305 tis. (na Mégane Advantage budou některé výbavové prvky chybět) a Tendance 330 tis.(Mégane Advantage nenabízí některé prvky C4). Navíc za 330 máš i 1.6VTi, která je oproti Mégane silnější.
Reálně tedy dražší určitě je, ale na to, že jde o nový model, tak cenové navýšení cca 15-20 tis. mi přijde vcelku adekvátní.
Dříve představená Astra se vznáší stále na cenových oblacích a Focus ještě nestačil sestoupit z vesmíru ani do atmosféry.
Octavia 2 si stále hraje na vlastní třídu a vcelku jí to vychází.
Z nižší střední tedy podle mě vychází nejlépe (kvalita+cena) Golf, 308 a C4. Kdo jde jen na cenu, tak i30/Ceed nebo Mégane.
Nějak nechápu tvoje myšlenkové pochody. Píšeš, že Mégane je nejlevnější a zároveň ti vychází v poměru cena výkon líp Golf, 308 a C4. Přitom Mégane patří s Golfem, Astrou a Focusem kvalitativně na špičku. 308 a C4 můžeš dát společně s korejci a Octávkou do druhé vlny. I cenově to tak i na rozhodujících trzích, kde se dělají rozhodující prodeje, odpovídá.
Pokud budeš hodnotit podvozek, řízení, řazení, tak to tak prostě je. Design, materiály a zpracování se hodnotí hůř. Každý má jiný vkus a hodně ukáže až čas. Třeba P308 končí ve všech srovnávačkách až na konci.
Jak C4, tak Megane nemají víceprvek, šestikvalt PSA není nějak diametrálně horší než šestikvalt Renaultu, C4 je laděno daleko pohodlněji, což mnoho lidí ocení, Megane už je dnes tvrdší než Golf, přitom Golf má přecejen stále lepší jízdní vlastnosti, už jen díky multilinku. Nejsou to diametrálně odlišné vlastnosti, jak si někteří zdejší myslí, ale jsou. Nicméně po stránce motorové jasně THP deklasuje TCe, VTi jsou modernější a úspornější než letité 1,6 16V, jejíchž předností dnes je hlavně už jen spolehlivost odvozená od letité výroby.
V nabídce možnosti výbavy, materiálů a zpracování jasně kraluje C4.
S 308 jsem byl schopen ještě pochopit, že je o něco starší než Megane, ale srovnávat PSA (mimochodem po VW druhý nejprodávanější koncern v Evropě) někde na pomezí lowendu k H+K...
A to už ani nemluvím o image u nás, kde někteří jsou schopni pro tvar loga Renaultu jej řadit níže než H+K.
PSA je v Evropě až třetí po Alianci. 6-ti kvalt dostaneš u C4 jen u vrcholné motorizace. Kvalitu zpracování ukáže čas, design plastů nic neříká o jejich kvalitě - plastovej karbon je pořád jen plast.
Ano, přesně tak. Že mi nerozumíš bude asi tím, že podle tebe je Mégane na špici třídy. Já si myslím, že to je lepší průměr. Navíc pokud se odprostí od základní motorizace 1.6 74 kW (která je rozhodně dostatečná) a půjde např. do Tce, tak už tam ani cenová výhoda není nějak dramatická.
"...308 a C4 můžeš dát společně s korejci a Octávkou do druhé vlny..."
Nesouhlasím. Octavia = Golf, tak nevím, proč by měl být Golf na špici a Octavia druhá vlna 8-s
308 i nový C4 jsou podle mě lepší vozy než Mégane. Tím netvrdím, že Mégane je špatný. Hlavně za danou cenu je to u nás hodně dobrá koupě.
Jde o tvůj názor a já ti ho vyvracet nebudu. Pokud pro tebe nejsou důležité jízdní vlastnosti a upřednostňuješ spíš trochu toho chromu, tak jsou pro tebe levní francouzi z PSA asi lepší volbou než Mégane. U C4 bych to i chápal, ale P308 je dle mě asi to nejhorší v kompaktech.
Já ti tvůj názor též neberu ;-)
Jen bys mohl vysvětlit, proč je Golf premiant třídy a Octavia je podle tebe jakási druhá liga, přitom až na pár prvků výbavy jde jen o jiný design a kastli.
Přesně tak Golf 6 neni sice uplně novy model ale oproti Octavce bylo zapracovano na podvozku(jine tlumiče+uloženi,stabilizatory,silentblok… kdežto u Octavky se jednalo pouze o restyling. Dale bylo u Golfu zapracovano na řizeni a odhlučněni upravena aerodynamika atd.
Taky s tebou souhlasim co se tyka Francouzske produkce kde Megan je tim lepšim a P+C se řadi spiš k te "spodině". U 308 musim ale pochvalit interier ktery se podle mě hodně povedl navic je z Francouzke trojky nejdele na trhu.
Tak si to shrnu - podle tebe:
Octava 2 = Golf V
Octavia 2 = dnešní průměr (možná podprůměr?)
Z toho mi tedy vyplývá, že Golf V je podle tebe v dnešních měřítkách též jen (pod)průměr
Golf VI naopak vylepšil mnoho z Golf V a je opět na špici, přitom stačilo pečlivěji odladit a vyměnit motory.
Chápu to správně?
To není jen o chromu. Jediné, co se dá 308 vytknout proti Meganu je absence bezklíčového startování, což však už C4 může mít. Nějaké jízdní vlastnosti jsou o naladění a pro mne Megane je sice dobrý, ale ne lepší než Golf, přitom dle mnoha lidí je dnes i ten Golf komfortnější. Nemluvě o tom, že např. 308 je lépe odhlučněná než Megane... a to už nevzpomínám ani C4.
jojo, koukam na to ciste optikou cloveka, kterymu staci jiz zakladni vybava, jenz ma vse co k obycejnymu jezdeni z bodu A do bodu B potrebuju, tj, central, klimu, pytle. Cili srovnavam 249k vs. 294k nebo kolik to bylo. Penize za drazsi vybavy, ktery mi v podstate nic moc relanyho neprinesou radsi projezdim, jediny kam mi dava smysl priplacet je silnejsi motor, ale ne pro me zbytecny pozlatka typu lity kola, metaliza nebo zadni okna v elektrice...
Cili v ten okamzik se ptam, co mi o skoro 50 litru drazsi C4 nabidne vic, odpoved je ze jak se zda se nic, cili tech 50 v ten okamzik radsi naleju do nadrze a v klidu za ne najezdim dobrych 22.000 kilometru, coz opravdu neni malo...
Je také zajímavé, že na domácím trhu je novinka C4 právě o těch 50 000,- Kč levnější než Mégane. Tady se ptáš, co ti dá navíc C4, ve Francii se ptají, co ti dá navíc Mégane. >:-[]
tebou zmíněné zbytečnosti jsou pro někoho základní věci.
1) zadní okna v elektrice - mě třeba dělá zle klima a proto možnost poootevřít zadní okna jasně vítám. Stejně tak když máš děti - nehrajou si s kličkou, sami si neotevřou okno, jako řidič máš vše pod kontrolou.
2) metalický lak je kvalitnější, nebledne často tak jak obyč. barvy...
3) Al kola jsou tužší, odolnější a hlavně po 5 zimách nemáš zrezlou hranu plecháče tak, že nová pneu je problém.
pokud jseš ten typ, že i stahování zadních okýnek na kliku a tónovaná skla je pro tebe zbytečný luxus, tak je tu pro tebe Mégane generation - bez debaty.
C4 má pohodlnější a rozměrnější sedadla, prostornější kabinu, lépe zpracovaný interiér, myslím že i větší zavazadelník.
Jinak s touhle logikou rovnou můžeš říct, že auto je přepych a místo toho, abys vrazil 250 tis. do Mégane můžeš jezdit MHD až do důchodu >:-[];-)
Kvalita interiéru a celkově zpracování kabiny pro mě jednoznačně elita třídy. Zasklení v C-sloupku mi stále připomíná Cerato, jenže to na cestách stejně prakticky nejde potkat :-)
Krásná palubní deska neomezující prostor pro pravou nohu řidiče, jedny z nejlepších sedadel ve třídě, zkrátka citrón k nakousnutí :yes:
Mít v regionu servis s rozumnou pověstí, měl bych jasného adepta ke koupi. Ale za samotné auto musím dát Citroenu :yes::yes::yes:
Áno, až teraz pozerám, že som vlastne išiel s najsilnejšou C4 v ponuke (HDI 150). THP je síce o chlp výkonnejší, ale aj vďaka prevodovke pomalší na stovku. Takže by sa tak nejak patrilo, aby to išlo pekne. Ešte by som bol zvedavý na 1,6VTi ako optimálny motor pre dané auto (z hľadiska ceny a pohľadu bežného kupujúceho).
Mě spíše zaujala perfektní kultivovanost motoru... a asi se prštím přes prsty, ale uvnitř to mělo i moc hezký zvuk :-)
Té robotiky v kombinaci THP je škoda, i když je to logické... z druhé strany jsi mohl vidět, že bys měl ooobrovskou přihrádku díky robotice a to se vyplatí, ne? >:-[] >:D
Jak jsem slíbil minulý týden, dělám recenzi na MACZ, ale není času a hlavně není dost kvalitních fotek ;-)
V rychlosti o motoru 1.6VTi: v nižších otáčkách na svou třídu velmi tichý, ve vyších je více slyšet, ale stále bych ho ve třídě řadil k nadprůměrně tichému. Krásný, sportovní sound ;-) Mám najeto 2300km a auto se každým kilometrem rozjíždí. Do 3tis otáček při akceleraci trošku cuká, má jakoby nepravidelný tah. Dělá to i kolegovi...snad to časem zmizí??? ;-\ V servise to svádí na benzín, ale není to tak...
Chybí šestka, to je asi největší chyba, auto by jí bez problému zvládlo.
S motorem až na cukání zatím max.spokojenost.
Dobrá, přepíšu to, vzadu není problém na hlavu pro mne s 183 cm výšky, ale jen v případě, že není auto s panoramatickým oknem, kolega s 193 cm vzadu měl místa na hlavu tak tak...
Nicméně třeba koncernová 308 je na tom lépe
Seděl jsem na autasolanu v brně v C4 vzadu a se svými 176 cm jsem měl hlavu v kontaktu se stropem, takže pokud chce někdo mít prosklenou střechu, tak vzadu může vozit jenom děti. Vyzkoušel jsem ještě DS4 a tam prosklená střecha nebyla, místa bylo dostatek, akorát se hůř vystupovalo z auta k vůli menším dveřím oproti C4. Jinak parádní interiéry v obou případech.
Tak to je mazec, ještě že šíbr nemám. Daň za machrovinku v podobě úbytku místa mi příjde hodně vysoká...
DS4 jsem ještě na vlastní oči neviděl. Největší pozitivum vidím protoiC4 možnost koupit 1.6 THP v manuálu. Snad se časem dostane i do C4.
no me prave sedacky jako svele neprijdou... jsou lepsi nez v Octavii a horsi nez v i30... aspon z meho pohledu... co mi na nich prijde uplne spatne, ze operky hlavy nejdou horizontalne upravit....
C4 hodnotim jako prumerne auto, ktere za slusne penize nabizi solidni vybavu... konkretne vybava Tendance 1,6 s par priplatky vyjde na nejakych 360 a prakticky tam uz nic nechybi. Vzhledove krasne auto, za kterym se vzdy otocim, ale jizdni vlastnosti trosku slabsi... navic razeni a rizeni docela gumove... v porovnaci s i30 kterou vlastnim.. nemenil bych, i kdyz C4 je o dost vyspelejsi auto
Hledej servis, hledej, protože to auto za to určitě stojí ;-) S tím interiérem a sedačkama máš pravdu. Normálně se mi dnes po 500km ani nechtělo ven z auta ;-)
Kdo by si pomyslel, že po C4 1.gen. může přijít takový skok. K dokonalosti a ke špičce třídy samozřejmě ještě něco chybí (řazení, žehlení velkých nerovností), ale u nás je to momentálně super kauf.
Jo a za 10 dní jsem potkal na cestě jen jednoho brášku...ve změti Octávek, Golfů, Focusů si momentálně užívám na cestě celkem velké pozornosti.
Houby. Kdybych byl obyčejný, tak lovím fauvé/audi >:-[] Já mám vkus ;-)
Vidíš, i to je vlastně důvod, proč nejít do Golfu, ale do C4. Ani jsem neslyšel, že by se Citróny nějak kradli.
Musím přiznat, že toto je dle mne velmi dobrá alternativa k třídně definujícímu Golfu. Nevzbuzuje ve mne žádné bláznivé nadšení, ale ani rozpaky nad vlnami, prolisy, oblinami atd. To auto mi prostě jako celek sedí a velmi příjemně se mi na něj kouká.
Za mne má C4 a samozřejmě Citroen :yes:
Jenže tahle francouzka má podle mě jednu zásadní přednost oproti Golfu - totiž že dokáže okouzlit, chytit za srdce.
Ale souhlasím, že většina koupí prestižwágen. Protože FauVé, to už není jen automobilka, to je náboženství, nepodmíněný reflex a spousta dalšího. Navíc Chuck Norris jezdí určitě v doprovodu Golfu.
Pokud jsou se svou volbou spokojeni, tak na tom nevidím nic špatného. Největší osobnostní automobilovou tragédií je, koupit třeba právě toho Golfa jen proto, že je to VW a nebo třeba C4 jen proto, že to není VW, ale vnitřně cítit, že to vlastně není to, co jsem chtěl. Obelhávání sama sebe.
Tato akce probíhala už zhruba od půlky května. Mě se poštěstilo a jednou 1.6VTi asi 10dní jezdím :-) Myslel jsem, že akci prodloužili i na červen, ale jak to vypadá, na auto.cz zase přišli s křížkem po funuse ;-\