Možná by stačil 2.2 HDi 150 kW ;-)
PS: Brzdové destičky po 60.000 (a kotouče po 120.000) mohu POTVRDIT.. :-)
..(jakékoli) problémy s podvozkem na tomto ani minulých NEeee ;-)
PPS: Ach ještě "čepy" v 90.000 km :-)
Ten volant s pevným středem je hrůza. 8-s Mívala to i C4 a už od pohledu je to na zvracení. Navíc k čemu tlačítka na volantu, když se točí jen věncem. To jsou tam jen na dálnici? :no:
..když právě ta (asi) zajišťuje tu vzornou stabilitu a chování v nad200kilometrových rychlostech (viz i auto.cz) a její "původ" je (nejen) v platformě z vyšší střední a vůbec "pojetí vozu" odpovídající spíš té vyšší st. = nějaké to deci je v reálu jediným MÍNUSsem která ta hmotnost znamená (to nebude takový PROBLÉM :-)
Mazda je SKVĚLÁ (a Takeri vypadá HODNĚ zajímavě :yes:;-)
Vy zase NEdovedete "oddělit" info od sebe.. :-)
.."klišé" že "hmotnost je špatná" si také umím přečíst v každém 2hém článku.. ;-)
..a je to PRAVDA - jen to není (vždy a ve všem a) JEN "plus" :-)
Třeba na té dálnici (jak jsem ZMÍNILA) je C5 docela VÝRAZNĚ lepší než Mazda 6 ;-)
(a "daň" v podobě nepatrně vyšší spotřeby "ráda zaplatím" :-)
Ne, ZASE "špatně" ;-)
(viz i auto.cz) Citroën C5 je (oproti Mazdě 6) VÝRAZNĚ lepší při vysokých rychlostech/na dálnicích.. :-)
..jak je to při COUVÁNí opravdu NEvím ;-)
Ano, Mazda 6 se vedle C5 na každé rychlostní komunikaci či dálnici cítí asi (trochu) jako "tlustá dýchavičná berta" - rozdíl na NĚMECKÝCH dálnicích popsat už (skoro) NEjde ;-)
Krom 1.6 HDi (samozřejmě) KAŽDÁ - a 2.2 HDi 150 kW a V6 3.0 se tam (v "nad200kilometrových rychlostech") cítí jak "ryba ve vodě" ;-)
PS: Třeba i díky sériovým excelentním MICHELINkám s rychlostním indexem 300 km/h :-)
No nevím "kolik" (kromě základní 1.6 HDi je to "brnkačka" rychlost pro všechny varianty), že "ten můj" pro to (ani "vzdáááleně") NEní potřeba "turovat" to VÍM :-)
PS: A "lepší" chování (dík NEJpřesnějšímu řízení ve třídě - zdroj auto.cz) má samozřejmě v JAKÉKOLi "vyšší" rychlosti - jedno zda jedete 140, 190 nebo 240 km/h
Za 14 dní vám to (ten volant) "ani nepříjde" ;-)
PS: HORŠí to bývá když přesedáte "z vozu do vozu" (různých značek) tak (alespoň já) to "lovíte" jak je to ovládání stěračů/ostřikovačů... :-)
Každého názor...někomu se to třeba líbí, je to o zvyku. Hlavně jde o ideální nasměrování airbagu při nárazu. Tlačítka na volantu jsou super věc, především ovládání tempomatu!
airbag samozrejme vystreli pri akomkolvek uhle a toto nie je ziadna prednost toho blbeho pevneho stredu. Udivuje ma ale ta tvoja logika, v akom poradi ti idu airbagy a tlacidla... 8-s
Ona ta C5 má airbag trošku jinak tvarovaný, není kruhový, je to takový trojúhelník protažený dolů. Druhou větu nechápu, kam by měly chodit? Jak dlouho?
To (sice) ano, ale v ostatních vozech musí být (díky tomu že NEvíte v jaké poloze "vystřelí") kruhový, v C5 je přizpůsoben tvaru těla (trochu jako airbag spolujezdce.. ;-)
No hlavně VÍM o čem mluvím = a NEznám důvod proč používat ovládání umístěná na volantu ZROVNA "v ostré zatáčce" ;-)
..neb opravdu VĚTŠINOU jezdíme "víceméně" rovně - všichni :-)
Rozdíl je hlavně v tom, jossalito, co tady tvrdím neustále. Je rozdíl v ergonomii a v tom, co jsi zvyklý za normální.
95% lidí sedí taky špatně a neergonomicky na židli, ale je to pro ně normální, protože jsou zvyklí dělat věci špatně.... a proto trpí 80% populace bolestmi zad.
Tvoje teorie, že někdo musel kupovat Citroena a nemohl si koupit stejně drahé auto konkurence je nesmyslná. Nebo chceš říct, že statisíce lidí každoročně Citroen nutí pod pohrůžkou smrti kupovat jejich produkty? :-O
Plácáš do vody. Zrovna u Francouzů dosteně slevu jen za to, že jim otevřeš dveře u salónu. Nepochybně to tak měl i ercin. ;-)
Neboť třeba ten Touran by v jeho konfiguraci nebyl dražší o pár desítek tisíc, ale spíš stovek. ;-)
Já teda dostal několik nabídek u VW a vždy sleva 6-8% a to jsem se ani na nic nemusel ptát. V Citroenu na C4 se mi ve dvou prodejnách na C4 slevu vyjednat nepodařilo.
A Touran tady není jediný MPV bez pevného středu volantu.
A ptám se znova. Nutí někdo někoho kupovat Citroeny? Musí si někdo koupit Citroen do soukromého vlastnictví?
Nikdo nikoho nenutí nic kupovat, takže tady nepiš nesmysly.
Mluvíš prvně o cenách reálných citroenu a pak ceníkových Touranu, ale děláš, že VW nedává slevu. A hlavně, VW Touran není jediný zástupce. Co ti ostatní? Nic?
uplnu pravdu nemas, pri niektorych ponukach je cenovy rozdiel nulovy, alebo zanedbatelny. Pred par rokmi si zatrochu lepsie vybavene grand picasso nechal u predajcu 30-35k €. Za tie peniaze si mozes kupovat u kohokolvek
Odpověď je jednoduchá, začátkem roku 2008 to bylo nejlepší střední MPV na trhu ;-) Porovnal jsem si pár aut a jelikož mám 3 děti, tak C4GP bylo nejprostornější, mělo nejlepší mix vlastností, které jsem chtěl a cítil jsem se v něm dobře. Volant s pevným středem se mi původně taky moc nepozdával, ale po týdnu ježdění jsem o tom ani nevěděl >:D
Touran v té době a daleko nižší výbavě vypadal vevnitř jak olítaná Fabia >:D Nehledě na to, že byl uvnitř o dost menší, stejně tak jako tehdejší Zafira nebo Grand Scenic. Další varianta byla i Kia Carens (tehdy nový model), ale tačilo otevřít kufr a 431l opravdu velké rodině nedostačuje. Takže za nějakých 650tis to byla nejlepší volba :yes:
Jistě, koupě auta je většinou výsledkem kompromisů.
Je fakt, že za 650 tisíc jich musíš udělat víc, než když jdeš pro auto za pět mega, ale vždy nějaké budou...
No jasně, nějaký kompromis budeš muset udělat vždy, v tom máš pravdu... Rozpočet jsem měl v té době o něco výše, ale proč utrácet, když to není zas až tak nutné? Navíc původní cena tohohle C4GP byla od 100k výše >:D Hlavně to v té době byla nejlepší volba ;-)
To ne, Kylie měla zatím 3 C5ky (2.2 HDi, V6 3.0 benzín a V6 Bi-turbo nafta.. ;-)
..a zvažuje že příští podzim (?) by C5 V6 mohla vyměnit za C5 V6 :-)
PS: A zámeček (boužel) NEmáme.. :-|
(no i když při dnešních nákladech na energie + "výhledech" Evropy snad i "bohudík" ;-)
v prvé řadě tu nechci vyvolávat dojem, že Citroen je šméčko. Ale koupi zvláště dieselové varianty bych hodně zvažoval... No a benzinová, ta snad nemá ani cenu bez LPG...
Jeden konkrétní případ, kdy právě C5 je postrachem servisu. Myslím, že jej zná "celá" republika. Majitel zkrátka obvykle nedojede. Příčina? Neznámá. Vždy pád do nouzového režimu, ztráta výkonu... Osobně si myslím, že na vině bude úplná pitomost, jenže...
Po neustálých potížích a výměně kde čeho nakonec dospěli k výměně turba, v originálních částkách celkem paleta. Výsledek? Nula od nuly pojde. Nakonec to došlo až k výměně komplet motoru, muselo schválit snad představitelstvo intergalaktické citroenářské menzy... Nakonec motor přecijen vyměnili, původní putoval na expertýzu k frantíkům.
Výsledek? Opět nejistý, opět 1x nedojel. Dál se ale zdá, že už by to mohlo být ok...
Co jsem tím chtěl říct? Nejsme zrovna země Citroenům zaslíbená, je to tu relativně exotické auto. No a pokud tu autorizované servisy mají takovouto úroveň, kdy ani velký servis. který prodá těchto vozů poměrně dost nedokáže dát do kupy vůz, co prodává...
Mizerná kvalita servisů jde napříč, ale třeba u VW se podle mě dá slušný prodejce vybrat. No a u Suzuki či Mazdy se netřeba takovýmato myšlenkama zaobírat.
Mně tdy vůz (minulá generace po faceliftu) přešel do "nouzového režimu" JEDINKRÁT (a BEZ přehánění asi jsem s C5kami najezdila NEJvíce ... z lidí co znáte) při průjezdu SALZBURGem a (jak mi pak v servisu vysvětlili) bylo to opravdu "preventivně" = "hravě" bych dojela až domů, do "svého" servisu - nicméně vůz NE"zastaví", ale můžete pokraočovat jen 80ti km rychlostí (a na displeji se napíše "Nouzový režim" - u mne to tehdy způsobil "vadná" /nepatrně hůře fungující/ cívka v jednom z válců (v záruce - do 150.000 km) vyměnili všechny...
jistě, jenže pokud vedle nouzového režimu je dalším jevem naprostá ztráva výkonu, tak se s vozem jet nedá. Možná proto to přisuzovali turbu, které by přestalo plnit...
Mě především zaráží ta neschopnost odstranit závadu. Copak Citroen nemá obdobu VAG na nějaké rozumné úrovni? Já si myslím že má.
Já zkrátka jen tvrdím jediné - pokud bude závada, tak se s Citroenem člověk začne trápit. VW je tu prostě mraky a technika tak provařená, že je tu spousta šikovných "garážníků", co se v těchto vozech vyznají. A vedle toho se dá vybrat i slušný autorizovaný servis, i když tam bych s pozáruční opravou obecně raději nechodil. Kolik lidí tady ale dělá Citroeny, resp. Peugeoty? Málo, a s ohledem na vývoj prodejů se tomu ani nikdo příliš věnovat nebude.
I přes tento případ bych já k Citroenu zavítal, jen by to opravdu nebyl diesel.
Koneckonců stačí shlédnout video, které tu nedávno bylo o ojetém Passatu - výčet typických závad jak z bible. Koncern není bez chyb, ale výrobu mají podle mě opravdu kvalitní, takže vše vyrobí precizně stejně blbě. Citroen má podle mě mnohem víc netypických a nahodilých závad, ale je to jen můj subjektivní názor.
NO... dajme to napravú mieru...áno, dá sa dojet, ale určite to nie ej hravo... Mne sato stalo na Mondeu, lebo rupla hadica prívodu vzduchu...
hej dá sa ísť 80 km/hod ale na rovine, v kopcoch okolo Mníchova som z toho dostal maximálne 50 km/hod a stať sa mi to v naloženom aute, tak asi ani to...
A je jedno čo tú závadu spôsobí, v danom okamihu je to veľkaá komplikácia...
No, já to ale domů měla ... no asi bych to "no problem" tou rychlostí 80 km/h dojela :-)
PS: "Hloupé" je, že motoru by NIJAK NE(u)škodilo jet i "normální" rychlostí a to i na delší vzdálenost, bohužel je to udělané "takhle" (nicméně na vůz byla 5 let "24 hodin" denně záruka s tím že po zavolání dorazí max do hodiny - záleží kde zrovna jste, u mne byli "za 20 minut" ;-)
..nicméně oprava byla až za 2 dny, neb druhý den byl svátek... :-)
tak jsem na to blbe asi trefil. Stejne auto jako v testu i s barvou. Nemam rad VW fetisisty a kupuju jen francouze ale tolik zavad jsem zatim nemel nikdy. Zamek dveri,display radia,chladic klimatizace (1,5 roku),zadni loziska (85tkm), predni pistnice hydrauliky (85 tkm), krom toho cukani motoru bez zjisteni priciny neodtstraneno dosud, velmi velmi poddimenzovana spojka....
Pevny volant problem nedela, skvely komfort, spotreba je podle jizdy v mezich. Dnes 390km, spotreby 5,6. To neni vubec moc. Jindy do 7.
Auto se vznesene vznasi takze za komfort a uzitne vlastnosti je super.
Ono ale i to VW ma problemy viz TSI, Touran, 2,0TDI 125 kw atd
Takže vlastně auto nemělo žádnou poruchu, vždy dojelo, vyměnily se jen destičky po 60t km (kdo na destičky s tak velkým a těžkým autem udělá více km??), v rámci záruky a aniž by uživatel něco poznal Citroen vyměnil jednu součástku a dostal 14 trestných bodů?
Audi A6 2,7 TDI 17 bodů a to byly dvě výměny navigací a jedna převodovka... to mi jaksi nehraje do počtu. Že by výměna jedné žárovka u citroenu měla větší počet trestných bodů než převodovka Audi?
No každopádně je to další z důkazů, kde se za posledních několik let posunula fr. produkce... no aspoň že tak, ještě by to chtělo vylepšit pověst a kvalitu servisů citroen.
v zasade sa da povedat, ze auto okrem par much odstranenych v ramci zaruky nejake zasadne zavady nemalo, k tomu minimalne opotrebenie a ziadna korozia, takze dlhodobej prevadzke nic nebrani
PS: taka nefunkcna ziarovka je pruser, zatial co vymenena prevodovka je len nepodstatny detail ;-)
Citroen s nefunkční žárovkou schopen jízdy, ale sníženou viditelností logicky představuje větší ohrožení než odstavená Audina v servisu s nefunkční převodovkou. >:-[]
já bych to viděl na závadu v kategorii "ohrožující bezpečnost", kam bude možná spadat závada na osvětlení. Rachtající převodovka nikoho neohrožuje. (není to moje stanovisko, jen myslím, že podobně může být postavena metodika hodnocení).
Tak nějakou žárovku mi už také měnili - ale NEnapaldo mne že žárovička po (třeba) 60 tisících km je "problém"/něco čemu mám říkat "závada" na autě.. :-)
..po 60.000 km je (opravdu) nutné měnit i ty destičky..
..ale brzdná dráha 35 metrů (za studena i za tepla) i na starých kotoučích po 100.000 km je (na tak velký/těžký vůz) "paráda" :yes:;-)
Tak nějak. Kdybych na něj měl a bylo tak nějak v aktuálních mých potřebách, tak by byl velký bojovník. V dnešním provozu, kdy jediné místo, kde se dá trochu rychleji jet, je dálnice, se ze mě stává hodně klidný řidič.
ja xenony ani ledky nemam, takze si ich vymenim aj sam;-) . V sucasnosti ziarovky uz nie su povinnou vybavou, takze pokutovat za ne je scestne ;-) . Aj tak mam sadu nahradnych v aute a ked vidim, ze sa nejaka odporuca do vecnych lovist, tak ju pri prvej prilezitosti vymenim
Auto bylo v servisu neplánovaně, vyměněna celá převodovka. Dle tvrzení místného článku byl k tomu pozván i někdo z centrály Audi, takže asi to až takový truhlík nebyl.
Mnoho chytráků nechápe rozdíl mezi tím, co uživatele zajímá a co ne, důležitý je výsledek: "Verdikt zněl jasně - kompletní výměna převodovky"
A tady máme i brzdy, nejen destičky " O poznání hůře se však se sportovním zacházením vyrovnaly brzdy, kotouče a brzdové destičky musely být během testu měněny"
Nefunkční stahování oken: "O další zápis se postaralo elektrické ovládání stahování okna levých předních dveří, které poměrně brzy vypovědělo službu."
A tohle je stejně nejlepší. Asi 10 let kritizuji ve všech testech, když testér kritizuje umístění rezervy pod autem proti omístění v kufru, že je to daleko praktičtější, neb netřeba vyndat celý obsah kufru. Teorie, že kolo vespod je špinavé, je nesmysl, člověk se ušpiní od kola, které z auta sundává tak či tak... a ejhle, v roce 2012 na to přišli i ti němečtí redaktoři, kteří toto kdysi kritizovali: "Redaktorům také neuniklo, že místo rezervy dodává Audi kompresor a sadu na lepení. Bohužel je ale schovalo do samotného suterénu zavazadlového prostoru. „Hodně zábavy přejeme tomu, kdo bude mít defekt s plně naloženým automobilem,“ můžeme číst škodolibou poznámku v deníku."
Jinými slovy chceš říct, že do bodového hodnocení autobild zahrnuje nějaký tajný koeficient, který do testu nepíše? Třeba Citroen počet bodů x 1,5, Audi počet bodů x 0,5? ;-)
Ronaulte, výběr vozu v drtivé většině (až na výjimky, kterými se zde mnozí tak rádi ohání, ale o vlastnosti celku neříkají vůbec nic) je prostě závislý na majetkových poměrech. A to je tak asi vše, co ti k těm tvým divokým teoriím napíšu. ;-)
Ano, tady s vámi MUSÍM SOUHLASIT - obecně se dodržuje "pravidlo 6ti" = běžný "konzument" si (opravdu) kupuje vůz cca (max.) do výše svých 6ti měsíčních platů.. ;-)
Obecně je ale C5 spolehlivostí NADprůměrná - a tím nemyslím právě tehle jeden výše testovaný kus - který dopadl i v tomto testu jednoznačně NADprůměrně ;-)
PS: Nebo u vás doma je 32. místo z 82 .... jaké? :-)
To " >:D " působí že jste NIKDY ŽÁDNÝ test na 100.000 km v AutoBild(u) NEČETL ;-)
Právě že statistiky (a přehledy KATALOGů OJETIN) znám - a na NEzveřejnění dlouhodobé statistiky TÜV právě zde na auto.cz jsme UPOZORŇOVALA - Citroën střední třídy (Xantia/C5) dopadl LÉPE než tentýž model o jakéhosi Volkswagen :-)
PS: Prostě výsledné umístění v dlouhodobých nejnáročnějších testech spolehlivosti vůbec, v testech AutoBild(u) mezi audi A4 a audi A6 je "odpovídající" - i když si hodně lidí "předstaVWuje" různé NEsmysly... ;-)
Aha, takže (nejNÁROČNĚJŠí) test spolehlivosti v AutoBild jste opravdu NIKDY ŽÁDNÝ NEČETL = to mnohé vysvětluje.. :-)
Aha, takže (i zde nedávno zveřejněné) tabulky pojišťoven, nebo třeba ty dlouhodobé tabulky TÜV či katalogy ojetin - ty "kecají"??? ;-)
PS: NEtuším proč "bojujete" zrovna "proti" CITROËNu C5 - což je v česku snad nejPODceňovanější vůz vůbec.. ;-)
..mali(li)nko nepatrně zkušeností s ním(i) mám, mali(li)nko nepatrně přehled (snad) také mám = mně to "vychází" že to co napsali v AUTOBILDu (a nejen to že EXCELENTně brzdí - na původních kotoučích, na 2. destičkách s 40.000 km 35,2 rsp. 35,1 m) o spolehlivosti a jeho umístění v celkových tabulkách je FAKT a PRAVDA (nebo vy myslíte že "kecali" a "podváděli" a "nahoru" francouzský vůz střední třídy "protlačovali"?? :-)
..podle těch žároviček (no to je NEskutečný "šlendrián", když po 60.000 km odejde žářovička vzadu) a vůbec trestným bodům "za nic" to tak moc NEpůsobí.. ;-)
chtel bych se zeptat na Vasi C5. Rad bych si ji koupil, ale trochu se bojim ojetiny, neustale tu fandove koncernu tvrdi, jak se auto hned po prodeji zacne rozpadat. Jaky mate nazor na napriklad tento vuz?
Tak (výhledově) musíte počkat (asi) do příštího podzimu.. ;-)
..a převézt jí do česka = je na rakouských značkách :-)
Opravdu NEjsem odbornice na "bazarová" auta - vůz má "základní" sedačky, nicméně vše vypadá "v pořádku" (a jsou-li km "pravé", což "odtud" vypadá že snad ANO, ty najeté km bych - je-li vůz "ok" - vůbec NE"řešila") a TEORETICKY na mne působí že "snad není čeho se obávat"
Já bych (jak jsem řekla) preferovala vyšší motorizaci - za optimum lze považovat 2.2 HDi 150 kW a "nezaplatitelná" drobnost VÝRAZNĚ zvyšující komfort jsou vrstvená skla - ta bych snad "nadřadila" případné ostatní výbavě..
já myslím, že by mělo přijít simply clever řešení uložení rezervy vyvinuto pro Š1000MB >:-[] U nových maloobjemových motorů je stejně místa na rozdávání, přesto bych možná zvolil řešení "Niva".
Jinak tohle je opravdu otázka názoru, mít rezervu pod vozem je třeba podle mě horší, protože prostě rezerva slízne veškerý marast a pokud je to plecháč, tak zachvíli je rezatý, no a liťák jsem pod vozem snad ani neviděl...
Tvoje teorie je sice fajne, ale stejně záleží na tom, kde je nakonec uložen zvedák a nářadí. A pokud je na dně, tak je sice prima, že kvůli rezervě nemusíš vyskládat kufr, jenže jaksi nemáš čím vyměnit.
Obecně rozumné řešení není. Chytnout třeba defekt na dálnici, tak to je stejně v jednom hazard, protože nikdy nevíš, kdy tě přerovná spící polák za volantem kamionu naloženého polskou solí, nábytkem či zbytky z masokombinátu... Takže bezpečné mi třeba přijde runflat, jenže to z 99 procent utrpí jízdní komfort a zvednou se provozní náklady (dražší pneu).
Evidentně jsi nikdy auto s rezervou pod autem neměl. Já ano a bylo to ideální. Hever a klíč na kola byla na boku kufru ve výklenku, takže kufr vyložit nebylo třeba. (R19)
Pokud jde o korozi kola, tak se to dá taky řešit, stačí třeba obal na rezervu, který se dá koupit za pár korun (soused jej měl, já ne).
A měnil jsem kolo v dešti u auta s rezervou na dně kufru (minulé a současné jej tak má, i když současné má vlastně místo rezervy nádrž a rezervu v kufru, takže aspoň tak), auto bylo plně obsazené a kufr taky a tedy nic super. Ještě, že to byly krosny a ne třeba nákup v igelitkách.
Takže žádné teorie.
já nehovoří o teorii. Jen tvrdím, že je to věcí názoru. Já třeba upřednostňuji rezervu v kufru na dně. Ale je to možná i tím, že jsem neměl defekt s plným kufrem. A že jsem tam vozil věci... jen jsem si tak představoval, co bych dělal, kdyby mě zastavila kobra 13 a dobrý den pane řidiči, kontrola povinné výbavy... Vše od lékárničky přes žárovky, lano rezervu na dně kufru >:D Jen ten trojúhelník bych mohl ukázat...
nazor ti nikto neberie, osobne som zazil defekt ked som tahal v kufri 140kg krabicu s podorysom cca 80x70cm. Ak by som mal rezervu v kufri, bol by som v p***
to nie je vec názoru, to je FAKT. Jednoducho rezerva pod autom vrátane zvedáku je ideálne riešenie, keďže najväčšia pravdepodobnosť defektu je pri naloženom aute a dlhej ceste, čo je typicky dovolenka. A vyhadzovať niekde na ceste plný kufor kvôli tomu aby som sa dostal k rezerve, tak to by bolo na infarkt 8-s
tá sadla :yes:
naozaj toľko tretsných bodov za "nič" - všetko bolo opravené v rámci záruky na garančných prehliadkach, majiteľ o tom ani nemusel vedieť, len jazdil ;-)
Vem si, že obě navigace odešly kvůli naprasklé hadičce ostřikovače, na kterou přišli až při druhé výměně někdy v 94 tisících. Takže kvůli blbosti. A v převodovce odešla synchronizace trojky. Měnili ji snad ještě před tím, než se celá převodovka odporoučela, preventivně. To jejich bodování je zajímavé, to máš pravdu. Teď jsem se koukal na test té A6 a po rozpisu bodů ani památky, přitom mám zafixované, že to tam mívali, pěkně po závadách. Co si pamatuji, tak ty navigace byly snad po 2 bodech.
To je drobnost. Blbost v tomhle případě je, kdy hadička za pár Euro centů odepíše dvě řídící jednotky navigace. A výměna celé převodovky je takový typický jev posledních dekád - je levnější nechat makačenka vyměnit celý komplet, než mít na místě kvalifikovaného technika, který by ho dokázal opravit. Navíc v poslední době začínají z převodovek mizet výpustě na výměnu oleje a i šrouby - začínají se z nich stávat nerozebiratelné celky. Asi se nám snaží dokázat celoživotnost provozních kapalin.
Ano ten (velmi HLOUPÝ) "trend" vyměňovat celé "celky" místo opravy došel až k převodovkám - a pokud vím "celoživotní" náplň prostě NEexistuje = je to "hra" aby se jednou převodovka musela vyměnit CELÁ? Smutné :-|
najazdil som s novou C5 2,0 Hdi A/T Exclus. 135.000 km za 20 mesiacov a mozem povedat, ze celkom solidne auto. Stred volantu mi vyhovuje, dokonca u beznych volantov mi teraz ovladanie pride neprirodzene. Podvozok je uzasny. Sice pri dalsom aute s C5 neratam ale je par veci, ktore mi budu urcite chybat (hydractive, komfortne zicny (sedadla), harddiskova navigacia, elektricke ovladanie kufrovych dveri) - a to je asi aj vsetko . >:D
2.0 HDi 120 kW není špatný motor (do vozů typu DS5 snad i "dost dobrý"), ale C5 s náznaky vyšší střední si "zaslouží" 2.2 HDi 150 kW (to je pro C5 "optimální" MOTORizace :yes:;-)
áno, C5 je solídne auto, s ktorým je radosť jazdiť. Keby ešte dodávali 4x4, tak by som mu nemal čo vytknúť (u nás býva "trocha" viac snehu, tak okolo 1,5m :-) Ale zatiaľ to terénna poloha vždy vyriešila a na kopci nebývam...)
byla poruchovější, s touto se Frantíci vytáhli. Na vlastní oči jsem viděl servisku, kde bylo ještě v záruce přes 70 opravovaných závad. Majitel té C5 se modlil, aby mu ji někdo ukradl, už to prostě nedával. Z elektroniky mu měnili snad všechno. Třeba večer zaparkoval auto, ale nešlo mu zavřít jedno okno. Nebo se mu při zamykání vždy aktivoval alarm. Tak nechával auto nezamčené na parkovišti přes noc, nechtěl vzbudit sousedy když přijel pozdě večer.
Jinak ale je C5 po technické stránce skvělé auto. Jeden soused, když se blíží ke svojí C5, ještě je tak 3 metry daleko a najednou v autě zavrčí kompresor a celé auto se zvedne o 20 cm nahoru i bez nastartovaného motoru. To je opravdu skvělá machrovinka, kterou jiné auto nenabídne. Ale nevím, zda to umí i tento nový model.
Já jestli jednou budu mít nějaké peníze navíc, koupím si CX, pro ten mám od mala slabost - neskutečná raketa, zakrytá zadní kola, "promáčklé" zadní okno :-)
To co popisujete není o (žádné) značce či modelu - to je "šílenost" typuposledního kusu vyrobeného v pátek 13tého pracovníky co den přetím "pařili" až do rána - nebo něco takového.. :-)
PS:To NEuměla ani minulá generace (pokud jste jí tedy "manuálně NEsnížil") - tahle "nízká" parkovací poloha to naposled mělo nějaké CX (možná i XM z 89tého - to je na mne ale už "moc dááávno" ;-)
PPS: Ta zakrytá zadní kola byla paráda, dnes se to (částečně) "řeší" různými aerodynamickými "fígly", ale...
...a konkávní ("promáčklé") zadní okno má i tato C5 :yes::-)
..ale no tak... TAKOVÉHLE množství závad, na to se musí sejít ... asi docela DOST "mínusových" faktorů... to "standard" opravdu NENí (viz výše výsledky testu na 100.000 km ;-)
to "vrčanie" po odomknutí auta má aj táto C5 s hydraulikou. Ide o elektricky poháňané hydraulické čerpadlo, ktoré nastaví auto do východzej jazdnej polohy.
jj, to bude ono. Kdo to ještě neviděl, kouká na ten Citroen vždycky dost nechápavě, jakto že se sám zvedá :-)
Jinak ty staré Citroeny neměly parkovací polohu. Jejich hydraulika nebyla tak dokonalá jako dnes a tak si auto sedlo poté co utekl tlak až na dorazy. Nezapomenu na bývalého souseda, který si dovezl nový BX. Parkoval v kopci, byl zvyklý u všech svých aut za kola dávat dřevěný špalík vysoký nějakých 15 cm. Ráno jsme se všichni hrozně smáli - auto si přes noc sedlo na břicho a špalík mu úplně zničil plastové prahy :-)
A stejně by mě zajímalo, jestli zakrytí zadních kol dnes brání nějaká norma, nebo prostě jsou výrobci líní.
Dnes se (téměř) téhož výsledku dá docílit "aktivní aerodynamikou" a (bohužel) HLAVNĚ - lidé by to NEvzali (většinu lidí NEzajímá "reálná funkčnost" ale něco jako "vzhled" - a zakrytá zadní kola prostě "nejsou in" :-|
(někdo to přece před pár lety "zkusil" - bylo to něco japonského ... Honda? Toyota?
PS: Já osobně bych je ale "brala" :yes::-)
Myslím že výsledek C5 je velmi dobrý. :yes: Bez chyby to není, ale dle mého názoru sámé prkotiny. Pokud se jedná o závady, které nedonutí člověka zastavit a lze vůz dále provozovat tak není proč být nervozní. Navíc vše opraveno v rámci záruky, zadarmo a auto tam nemuselo stát týden takže pohoda.
Pokud jde o auto samotné tak ač nejsem fandou Citroenu musím říct, že je parádní. Současné kreace na téma DS mě neoslovují. Design je mnohdy až kýčovitý a trochu prvoplánový. Prostě se hraje na efekt. V případě C5 a C6 je to přesný opak. Auta působí decentně, nenuceně a přitom je na nich spousta detailů které jinde nenajdeme. Hlavně C6 to je majestát! Nevím proč, ale podobné auta mě přitahují Lybra, Thesis, Vel Satis a stejně tak C5 a C6.
Ten tolik diskutovaný volant není špatný a sdílím názor s Ronaultem. Pokud někdo přesedne z vozu, který je po ergonomické stránce diametrálně odlišný tak to automaticky neznamená, že má vůz problém s ergonomií. Problém je spíše v setrvačnosti návyků z předchozího vozu. A těm pohádkám jak to majitele vozů vytáčí... proboha, který trouba by si koupil vůz, který mu po ergonoické stránce nevyhovuje. Vždyť ergonomie je jeden z nejdůležitějších atributů při výběru vozu.
Pokud jde o servisní zázemí u Citroenu tak už jsem zaslechl mnohé. Osobní zkušenost nemám tak se nebudu pouštět do spekulací a přenechám to jiným.
No a konečně to hodnocení. Každý sport kde nerozhoduje měřitelný výkon a o pořadí rozhoduje hodnocení jury je z mého pohledu neférový. Osobně bych s testovaným vozem po stránce spolehlivosti byl nadmíru spokojený. :yes:
Pro mě až překvapivej výsledek na citrón. Místní PR managerka bude sice kopat, že je to nespravedlivý, ale takhle slušnou spolehlivost bych od šípu nečekal.
Zajímalo by mě, jak vypadají sedačky, volant, co rachotí...
Já to jako překvapení nevnímám. Jako ex-majitel Renaultu jsem zjistil, že realita je hodně vzdálená povídačkám. Nicméně věřím, že pro mnohé to překvapení je. Vzhledem k tomu jak zažité jsou předsudky vůči francouzským vozům, tak se ani nedivím.
Opotřebování a vrzání by mě taky zajimalo.
K testu - cílem AutoBildu jistě nebylo Citroën poškodit, mají prostě svou metodiku a ty testy je potřeba číst komplexně spíš než jen koukat na výsledek. Celkově dost slušný výsledek.
K tomu volantu - pevný střed je celkem fajn, nic proti. Ale tomu borci co vymyslel pro vyšší stupně výbavy hliníkové úchyty v ideální poloze na volantu bych zakroutil krkem...
audi s multitronicom dopadlo podstatne horsie to je fakt...... famy o nemeckej kvalite su uz len minulostou,,,,, taka C5ka je urcite spolahlivejsia ako audi o tom niet pochyb :yes:
Bodově hůř nedopadlo, ale to je přesně co píše Emel, musí se ty testy číst kompletně a ne jen hodnocení. Pokud jde o spolehlivost tak opatrně! Porovnáváme dva vozy které jsou různě nakonfigurované a jinak vybavené můžou být se spolehlivostí úplně jinak.
Já spokojena JSEM :-)
..a myslím že výsledek "zcela odpovídá" realitě - proč si TOLIK lidí "představuje" něco ZCELA JINÉHO ... jsem nikdy NEpochopila.. ;-)
Když jsi nakousl tu Lybru.... Taky se mi kdysi líbila, ale pak nastal jeden moment, který můj pohled na tohle auto změnil. Na dovolené v itálii měl Ital v sousedním apartmánu Lybru v kombíku a zaparkoval jí vedle mé Laguny. Jelikož byly obě stejné barvy, tak jsem měl super příležitost srovnání a prostě Lybra se mi znelíbila. Auto je to hrozně opuchlé, ta přední světla a profil... no... prostě nějak mě to přešlo. Jo Thesis, to je jiná káva.
Ja sem pastnem aspon zaverecne zhrnutie:
"...C5 vykazuje dlhodobu kvalitu, a nestraca ani svoj francuzsky sarm. Spolahlivo absolvoval 100.000 km, presiel aj zaverecnou kontrolou: motor, prevodovka, karoseria bez chyb, vzorna protikorozna ochrana, male nedbalosti davaju priestor pre zlepsenie. Napriek tomu bilancia nie je bezchybna, raz musela C5-ka neplanovane do servisu. Dovod: zrovna hydropneumaticke pruzenie...
Pěkný výsledek, ale očekávatelný. To by taky byla celkem ostuda kdyby nový auto nevydrželo najezdit 100 000 km. Jenže 100 000 km životnost auta nekončí. Tak jezděte hoši dál. Jsem zvědavý jak bude to auto fungovat i na 200 000 ;-) Pak se dá mluvit o skutečně dlouhodobým testu.
No 300k by bylo taky dobrý, ale asi by tu spousta lidí vykřikovala, že to je už auto za hranicí životnosti a ani bych se jim nemohl divit. 200k je podle mě optimum. Pokud auto vydrží do 200 k bez zásadních a drahých poruch je to u mě už dobrý auto. Jinak ruku na srdce to má každý tady nové auto a na 150 tis ho hází do šrotu (aspoň v diskuzi na auto.cz) a přitom průměrný stáří aut v čechách je 13 - 14 roků a tudíž je většina aut už je počtem ujetých kilometrů na polovině cesty k Měsíci leckdy i dál. ;-)
>:D >:D >:D Pobavilo mě to... Máš pravdu, že ne každý mění/kupuje nové auto po 3-4 letech. Tj. Někdo se ke 150tis km ani nedostane a někdo si teprve kupuje ve 150tis km auto " jako nové", podle možností ;-)
No ale právě že V-Ě-T-Š-I-N-A modelů dopadla (už i) v testu na 100.000 km H-Ů-Ř ;-)
PS: A já C5 nikdy "přes" 200 t. km NEměla (nejvíc nějakých 160.000), ale (po přečtení závěru orig. testu kdy je vůz rozebrán a zhodnocen stav) nějaká "zásadní změna" se asi NEdá očekávat...
...pro mne NEJvětší otázky vždy bylo a je: PROČ si tolik lidí "představuje" že C5 bude "hodně poruchové" auto - když je v reálu spíš lehce NADprůměrné (-ně spolehlivé :-)
nevybavuju si teď žádný auto, který v testu do 100k vykazovalo nějaký zásadní závady. Vypadá to, že nová C5 je solidně udělaný auto, ale s jistotou bych si to netroufnul tvrdit po najetí jen 100k.
..tak to byste měl nahlédnout do análů dlouhodobých testů AutoBild.. ;-)
..vozů s výslednou známkou 5 (vlastně i "hůře" hodnocených) tam je docela DOST :-)
a napisu ze test dopadol bez viditelnych mechanickych poskodeni a korozie? to je snad vtip nie?
ved dnes ma kazde auto zaruku na prehrdzavenie uz minimalne aspon 6 rokov az do tych 12 rokov... ja mam okrem ineho aj feliciu 11 rokov a nemam hrdzu.... nechapem preco by ju mal mat novy 18 mesacny citroen .... cudne veci riesia v tych testoch :-O hlavne ze o problemoch s podvozkom sme sa nic nedozvedeli.... aj ked v nadpise to zdoraznuju.... divne no
Neplet si "koroziu" a "prehrdzavenie". Zaruka 6 alebo 12 rokov neznamena ze po tom case nebudes mat na celom aute ani stopu povrchovej korozie, ale ze nebudes mat od hrdze vyzratu dieru v podbehu alebo blatniku...
Tak víš jak, možná po tom testu korejského kombíku, který za těch 18 měsíců stihl zreznout, čekali taky korozi. Jenže to se spletli, přecejen Korejská povrchová """"úprava""" není francozská... bohužel pro Koreu.
Tak tatínek má ještě pořád Felinu, to víme... ale tak nepoj, taky jednou vyrosteš z dětské sedačky a nějaké to Picanto si koupíš...
No to je neštěstí, on odešel jeden "měch" - majitelé Turků a Phaetonů by mohli povídat.
Kdyby vytekl po sedmdesáti tisících tlumič, odvolávalo by se na stav silnic a agresivní způsob jízdy. A není tohle to samé v bleděmodrym?
Jak už je zmíněno výše, hodnocení je nějak pokřivené. C5 je mi nesympatická, špatně se mi řídí a ani vizuálně mě příliš neoslovuje. Ale dosáhla skvělého výsledku a to ji ani jistá neobjektivita ať už diskutérů nebo redaktorů vzít nemůže.
Kdepak , měch neodešel. Citroen ani žádné měchy nemá, pouze ocelové pružící koule ;-) Odešla jen manžeta vzadu (což je prkotina) a nejspíše výrobní chybou materiálu prasklá přední pístnice (to už je vážnější problém). Navzdory "hospodským" pověstem je ale hydraulika na Citroenech to nejspolehlivější. Naopak opravdové vzduchové pérování (Audi, Mercedes) je mnohem náchylnější na různé závady oproti hydractive, nehledě k tomu, že životnost vzuchových měchů je nesrovnatelně nižší než životnost pružící koule u Citroenů. ;-)
Diky, nevedel jsem, jak to odborne nazvat :-) Ze ma Citroen "koule" je jasny, myslel jsem ale, ze jsou funkci prirovnatelny k mechum...
Nyní něco pro zasmání...jak se tu minule diskutovalo o schopnostech aut při losím testu...hádejte kdo zvítězil i přes těžký šestiválec před přední nápravou? No přece Xantia. Citroen porazil i takové speciality jako Porsche GT2, Audi R8, M3 nebo 156 GTA.
[odkaz]
funkcí ano, oba dva typy odpružení používají plyn jako pružinu. Ovšem provedení je zcela odlišné. U citroenu je v ocelové kouli stlačen plyn (dusík) který je oddělený gumovou vícevrstvou membránou. Tato konstrukce je velmi robustní a odolná, nehledě na to že membrána je chráněná ocelovým pouzdrem koule.
U vzduchových odpružení se jedná opravdu o jakýsi měch (vlnovec) ze speciálního materiálu do kterého kompresor tlačí obyčejný vzduch z atmosféry.
Problémem oněch vlnovců je to, že v místech ohybu (harmonika) se materiál velmi brzo opotřebuje a dochází k úniku tlaku a systém přestává pružit. Tyto vzuchové sady jsou navíc několikanásobně dražší oproti citroenovské kouli, která se dá pořídit nová za cenu 1900 -2600 Kč.
PS: Ano SC.CAR byl výborný systém který předběhl dobu. Bohužel se dával jen do omezeného počtu Xantií Activa, kterých se celosvětově prodalo pouze 18242 ks. Je škoda, že jej nepoužili například u nové C5 nebo C6.
no ako pozerám ten rebríček, tak viac ma ma prekvapuje Citroën Berlingo HDi 92 -09, ta "dodávka" je najlepšia medzi dodávkami >:D
Xantia Activa pre mňa nie je prekvapením ;-)
No jo, to byla verze Activa (kombinováno většinou jen s tím šestiválcem), u které hydropneumatické odpružení eliminovalo naklánění v zatáčkách. Ale překvapuje mě, jak ten systém byl účinný. Ale musí to být zvláštní pocit, že se auto nenaklání.
BS... A cim mas podlozeno to, ze airmatic je nachylnejsi a zivotnost mechu je nizsi? Hospodskyma povestma? :no: Ja mam na mem aute airmatic a temer 300t km, zatim jsem s nim nemel jediny problem. Ukaz mi C5 s 300t km a bezproblemovym podvozkem.... Tedy, jesli jeste bude fungovat zbytek.... >:-[]
pak seš šťastnej člověk :yes: Já znám Citroeny co mají najeto i 500 tisíc km a pořád jim funguje podvozek ;-)
Common air suspension problems:
Air bag or air strut failure is usually caused by wet rot, due to old age, or moisture within the air system that damages it from the inside. Air ride suspension parts may fail because rubber dries out. Punctures to the air bag may be caused from debris on the road. With custom applications, improper installation may cause the air bags to rub against the vehicle's frame or other surrounding parts, damaging it. The over-extension of an airspring which is not sufficiently constrained by other suspension components, such as a shock absorber, may also lead to the premature failure of an airspring through the tearing of the flexible layers. Failure of an airspring may also result in complete immobilization of the vehicle, since the vehicle will rub against the ground or be too high to move.
Air line failure is a failure of the tubing which connects the air bags or struts to the rest of the air system, and is typically DOT-approved nylon air brake line. This usually occurs when the air lines, which must be routed to the air bags through the chassis of the vehicle, rub against a sharp edge of a chassis member or a moving suspension component, causing a hole to form. This mode of failure will typically take some time to occur after the initial installation of the system, as the integrity of a section of air line is compromised to the point of failure due to the rubbing and resultant abrasion of the material. An air-line failure may also occur if a piece of road debris hits an air line and punctures or tears it.
Compressor failure is primarily due to leaking air springs or air struts. The compressor will burn out trying to maintain the correct air pressure in a leaking air system. Compressor burnout may also be caused by moisture from within the air system coming into contact with its electronic parts.
In Dryer failure the dryer, which functions to remove moisture from the air system, eventually becomes saturated and unable to perform that function. This causes moisture to build up in the system and can result in damaged air springs and/or a burned out compressor.
Navíc ty ceny, pokud se něco pokazí, jsou u airmaticu přímo astronomické 8-s
12t ? za co? ja se na tyhle veci informoval uz pred temer 100t km, protoze jsem cetl hororove pribehy o tom jak airmaticy praskaji... na E500 je to cca 4t za 4ri vaky Pochybuji ze na ML je to 3x tolik
Tak tohle orpavdu NEjsou "hospodské řeči" ;-)
..a je to přesně NAOPAK než si asi většina lidí představuje. Odpružení v top modelech Citroën je "bezproblémové" a když už, tak případná oprava finančně "nenáročná" - zatímco když vám "odejde" podvozek u ML, tak si "no problem" za opravu řeknou o 12.000€ :-|
nechci se te nijak dotknout, ale vis proc se pouzivaji "" ? Kdyz si prectu tvou vetu: Odpružení v top modelech Citroën je "bezproblémové" a když už, tak případná oprava finančně "nenáročná"
tak ctu:
Odpružení v top modelech Citroën je problémové a když už, tak případná oprava finančně náročná...
Já je holt používám "trochu častěji" ;-)
Nicméně SHRNUTO: Spolehlivost odpružení Hydropneumatického odpružení Citroën je velmi dobrá až VYNIKAJÍCÍ a případné náklady na opravu malé až mizivé..
..u MERCEDESu (s jeho AIRMATICem) je to skoro NAOPAK.
Lepší? :-)
Auč - tak "pardon" :-)
PS: Znám v česku Xantii Activa HDi z roku 89 (?) a ta má čtvrt milionu na tachometru (a v reálu možná o něco víc.. ;-)
..která krom pár "spotřebních bubostí" jezdí a jezdí a jezdí a :-)
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
(zcela JEDNOZNAČNĚ) pro tuto generaci C5 je "optimem" a IDEÁLní volbou 2.2. HDi 150 kW (a zpočátku se snad používala i jeho "původní" verze 2.2 HDi Biturbo 125 kW - tak případně i ta...
..V6 je už (pro většinu asi) "zbytečně" moc a 2.0 HDi 120 kW "stačí", ale... ale 2.2 je "jiná liga" ;-)
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
No tak to je (asi) "jednoduché", to 1.6 THP 156 PS (jak jezdí NEmohu "sloužit" ;-)
PS: V benzínu mi tam nějaký "protipól" V6 3.0 Bi-turbo docela CHYBí :-|
Ten v minulé generaci byl asi tak "1000x lepší", než by člověk (dle "číslíček") čekal.. :yes::-)
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
Tak potom jedině dovéz z Francie benzínový třílitr V6 155kW (u nás se neprodával).Jeddná se o velice splehlivý agregát s nízkou spotřebou a téměř sportovní charakteristikou (kterou ale zabíjí automatická převodovka) Pouze ročníky 2008 - 2009.Motor se dá předělat na LPG a potom i náklady na jízdu jsou poměrně nízké. např: [odkaz]
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
Je to bez přehánění jeden z nejlepších benzínových motorů, který kdy francouzi postavili (pokud nebudu brát v úvahu dvoulitrový motor MI 16 přeplňovaný turbodmychadlem Garret VAT 25 v Peugeotu 405 T16 4x4) :-)
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
NE-přesně.. ;-)
..prodával se "normálně" i v česku - já první C5 (2.2 HDi) měla na rakouský, druhou (právě V6 3.0 155 kW) na ČESKÝCH značkách! Ostatně jako NEJ motor pro C5 byl doporučen i v obsáhlém (12ti stránkovém?) materiálu v ČESKÉM magazínu OJETINY - kde "tu a tam nějaké slůvko" bylo také ode mne :-)
AUČ - já jsem u MINULÉ generace a vy mluvíte o současné - PARDON!!! 8-s:-)
PS: A automatická převodovka (6ti stupňový japonský Aisin) byla "zcela ok" - velmi "učenlivá" (kdysi jsme jí srovnávali s MERCEDESím 7G Tronic a popravdě "pletla" se MÉNĚ!!) - je fakt že hodně lidí jí do "nejsportovnějšího" módu asi nikdy NEdostalo ;-)
PPS: Ohledně LPG NEvím NEtuším... :-)
(ale mám POCIT, že jsem četla - opět v česku! - i o "starších předělávkách"...
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
ano ve staré C5 se V6 benzín nabízel i u nás. V nové generaci C5 si české zastoupení Citroenu řeklo, že o takový vůz nebude zájem, tak jej vůbec nezařadili do nabídky. Ale ve zbytku evropy se benzínová V6 normálně prodávala i v nové generaci C5. ( tedy alespoň první dva roky a nebýt toho, že Renault začal používat motor od Nissanu 3,5 V6, tak by se možná benzínová 3.0i V6 ještě dočkala nějakých úprav a prodloužil se tím její život, ale protože PSA na to zůstala sama a zřejmě se to cenově nevyplatilo, tak ten motor prostě vypadnul z nabídky)
Re: CO JSOU ŽÁROVKY PROT PŘEVODOVCE :) :) NĚMECKÁ NEZAUJATOS
Na ČESKÉ zastoupení Citroën jsem slyšela a i zde padlo pár kritik - a musím říci že je (z vlastní malé zkušenosti) považuji za OPRÁVNĚNÉ :-|
Tu "genezi" proč "skončil" znám a je to (asi) opravdu ŠKODA (do vozu "typu" C5 opravdu IDEÁLní motor ... ještě že je k dispozici alespoň ta "naftová náhražka" :-)
Chtel bych se zeptat. Chtel bych si koupit Citroen C5 Tourer z roku 2010, bohuzel auta v bazaru maji docela dost najeto. Touzim po automatu a jde mi spis o skutecneho uzivatele, ktery ma osobni zkusenosti. Do auta jsem zamilovany, C6 uz je asi zbytecne velka a na cestu s kolem v kufru nevhodna. Jde mi o realnou spolehlivost auta a na co si dat pozor pri koupi ojetiny. Bohuzel nemam nekoho znameho, kdo by se mnou vybral konkretni kus, pripadne mi auto zkontroloval. Dekuji za rady
"Maličkou" osobní zkušenost s C5(kami) mám (s 2.2 HDi a V6 3.0 benzín a nafta) a reálná spolehlivost je "no problem" - viz i tento test.
Výhodou v tomto směru je, že "zlobí" často spíš "bubosti" typu stahování okna (mechanismus jen "vypadl" z manžety/lištičky) či závady typu "prasklá žárovička po 60ti t. km = prostě věci které si CHLAP asi "opraví" sám a mně "za deset minut" v servisu..
V (českém) bazaru bych se trochu bála stáčení km (v přehledu aut kde novináři našli NEJvětší rozdíly dominovala právě C5 1.6 HDi s reálnými minimálně 375.000 km prodávaná "jako" se 130ti tisíci či kolika přesně km - to byl jeden z NEJvětších rozdílů které našli...
Žádné "typické" velké závady snad ani NEjsou - teď nevím přesně kdy proběhl první "pidifacelift" a přibyla světla pro denní svícení - to bych určitě doporučila, to ale v roce 2010 snad už bylo..
A současný Citroën C5 je vůz s technickým základem z vyšší střední třídy (z modelu C6) = rozměrnější těžší vůz, chce to spíš "silnější" motor, jako IDEÁL bych viděla variantu 2.2 HDi 150 kW - i když "nejrozšířenější" 2.0 HDi 120 kW asi (většině lidí) bez problémů "stačí"
PS: Když nemáte "známého" BEZ diskuzí si v bazaru domluvte (před zaplacením) KONTROLU v autorizovaném servisu - myslím že cena prohlídky se může "násobně" vyplatit ;-)
Uvažuji o nějaké "mírné" ojetině, cca do 3 let a 250t. a tato C5 se mi líbí (5dv., kombi ne). Test mě potěšil, a hydroactive stejně nechci. Narozdíl od předchozí C5, která byla hnusná jak noc, je tahle o 180 stupňů jinde. A snad nedopadnu jako s Audi A6 2.7TDi, kterou jsem sice koupil na potencionální kšeft, ale vydržela před domem asi 9 hodin, než mi jí někdo ukrad.
83.000 km za ROK je už docela "slušný (roční) nájezd" ;-)
PS: ÚMYSLně NEchtít "(semi)aktivní" odpružení jinak dosažitelné jen v nejvyšších třídách?? Tomu já NErozumět.. :-)
PPS: Tak to jste "v bezpečí", KDO by v česku kradl (zrovna) Citroën? ;-)
Zrovna jsem "aktualizovala" ;-)
(popisovala jsem "starý" Golf (V. generace?) - "nový" s 1.4 TSi dopadl už VÝRAZNĚ LÉPE :-)
Kotouče je sice nutné měnit častěji než u velkého těžkého CITROËNu C5, brzdy brzdí o něco hůře než u velkého těžkého C5, spotřeba je také horší než u velkého těžkého C5 (7,2 l rsp. dokonce 9,3 - což je na malé auto a "jen" 160 koní opravdu docela DOST). A zazlobilo řazení (a absolutně NEtuším jak to přeložit do češtiny - popravdě nejsem si jistá co to je ani v němnčině - myslím že takový ten "gumový" válec, že ten "odešel" - na premianta spolehlivosti BMW 1 sice nemá, ale jednoznačně NAPRAVENÁ REPUTACE a (velmi) solidní výsledek ;-)
PS: Máte (moc) PĚKNÉ auto snů :yes::-)
Aha:) Ano ano na brzy je potreba slapat to je pravda, ale pak zase brzdi obstojne:) No a spotreba tak zalezi jak kdo jezdi, ze...a porovnavat naftu s benzinem taky neni košér:) No ano...Maseratti GranTurismo...co říct..snad jen..ach...občas ho potkávám v Olomouci, sice jako cabrio, ale....stejně..ach..ten zvuk..ten design... :yes: