ze terajsia generacia napinakov uz nebude mat problem.... to by si francuzi v tej predajnej celoeuropskej biede nepomohli ;-) , snad uz je to s THP ok , stejne by som turbo ak nemusim nebral :yes:
Tiez 1,6 Kia / Hyundai su rizikove. Uz som tym presiel. Na jednej strane prijimaci technik tvrdil, ze som prvy a nikdy sa s tym nestretli pri tak vybornom motore a strane druhej, chlapik v monterkach co mi skladal auto hovoril, ze tam ma prave 3 a ze stale im tam nieco s tymto problemom dotiahnu. Podla mechanika u 1,4 a 1,6 preskakuju rozvody okolo 50 000 km, resp s tymto nabehom im tam tie auta nosia. Ja som mal 55 000 km. Oprava stoji cca 1600 eur + odtah... Zda sa, ze to doteraz celkom dobre tutlaju, alebo az teraz sa objavuju prve rozsypane motory... Neviem ako Kia, ale Hyundai (uplne najnovsie modely nepoznam) je postaveny "na dobu urcitu", co je v dnesnej konzumnej dobe mozno 4-5 rokov. Zial setrenie, tlacenie cien dole, emisie, atd atd je dnes uz citit vsade.
Tak, tak. Filozofie asiatů. Než pustí něco mezi plebs, tak to musí být jistá a vyzkoušená technika. V terminologii milovníků VW se tomu říká osvědčená >:D Ne ty evropský sypající se rychlokvašky >:D
Ja myslel ze jn ve vw je banda konstrukterskych diletantu co neumi udelat poradne rozvody. at se podivaji jak to maji vyreseny treba japonci u motorek a okopirujou to. tam retez nepreskoci i kdyz je vytahanej jak ksandy.
Z nějakého důvodu se dělají rozvodové řetězy subtilnější a subtilnější. Otec má ve svém obstarožním Žiguli 2103 řetěz 2x tak silnější, a to točí jen jednou vačkovou hřídelí (1x OHC).
Že by hmotnosť? V aute dnes už musí byť všelijakých bazmekov toľko, že sa šetrí každý gram kde sa dá. Konštrukčne sa pevnosť mnohých dielov ženie na prípustné minimum až do krajnosti. Občas to nevyjde.
istotne nie, veď píšem o gramoch....na reťazi to ale môže byť aj pár deka a tak sa to proste robí - všetko sa dáva na minimum
dnes neexistuje niečo predimenzovať "aby to vydržalo", dnes sa všetko programuje na danú životnosť pri minimálnych nákladoch a hmotnosti a holt to niekedy nevyjde
Kdepak, právě na rotačních částech motoru se musí šetřit nejvíc, protože se neustále hýbou a těžší součástka má větší setrvačné síly. Taky těžší rotační části znamenají větší a dražší ložiska a tím nakonec celý motor aby se to nerozsypalo. S těžšími pohyblivými částmi v motoru taky roste spotřeba.
Za to u 2105 už byl řemen a u toho se pravidelně tak 1x ročně odlepily zuby od hřbetu a zůstaly ve drážkách kladky. Naštěstí to byl v základu furt motor konstrukce fiat 8V, takže "potkání se" ventilu s pístem nehrozilo v žádné poloze - nasadil se novej řemen a zas rok byl klid ;-) .
nemci a kvalita to uz nie je co byvalo.... , auta sa im se.ru viac ako kedysi a ani sa im necudujem.... ono tie ozpzravky o nemeckej kvalite boli vtipne este za komancov.... dnes uz nie
Nezačni veriť vlastnej propagande. Nemecký automobilový priemysel v 80.a začiatkom 90. rokov produkoval takú kvalitu, akú svet dovtedy nevidel, a odvtedy už neuvidí. Mercedesy "brúsené z ingotu prvotriednej ocele", volkswageny s revolučnými tdi-čkami, kde elektronika pomáhala a neotravovala.. to boli pekné časy pre motorizmus. Kam sme to dopracovali nech si už prebere každý po svojom. Vymyslená tá kvalita však nebola.
Ne, pak přišli ekologové a účetní s "katováním kostů", viz právě Mercedes s čínskými plechy a vodou ředitelnými laky. Tato smrtící kombinace vedla k tomu, že pěknou "masařku" těžko uvidíš. U TDI si nejsem jistý, podle všeho klasické TDI s rotačním čerpadlem zabily emisní limity.
Díky těm účetním si můžete libovat, že auta nižší střední třídy se kupují již od 250-ti apod. Na jedné straně žehráte nad nekvalitou a lebedíte léta minulá a na druhé straně byste si takové "dražší" auto určitě nekoupil, že? :no:
Dopracvali jsme to tam že se nesmyslně šlape po emisích a někde se to musí projevit. (EUro III: Bohatě stačila). K tomu připočíst tlak na cenu který nejde ruku v ruce s vývoji motorů které ty emisní limity budou plnit. Čerpadla u dieselů dnes pracují s dvakrát vyššími tlaky než před 15 lety.Navíc jsou lidé čím dál více zhýčkaní a "potřebuji" v autech milion serepetiček které se neobejdou bez kabelů, jednotek, servomotrů. Otázka proč byli například Trojkové Golfy, Béčkové astry spolehlivější než jejih dnešní sourozenci je asi zbytečná že? Ideální auto je to které má max. čtyři vaky, ABS, manuální klimu. Jenže to by se dnes neprodávalo :no: Co se týče přeskakování rozvodových řetězů, kolik je asi výrobců kteří varábí komponenty pro tento druh řešení časování? Sám výrobce auta neovlivní vůbec nic co se týče samotného provedení. Když těmito problémy procházely motory HTP vyrojilo se mraky spekulací od "odborníků" hlavně na internetu. Od slabého mazacího tlaku až po nekvalitní řetězi které se rychle vytahali >:D. Nakonec stačilo přepracovat napínák a prodloužít vodící lišty řetězu. Tím spíš se divím tomu že se tyto problémy můžou ještě objevit u konkurence ???
Dnes mi na servis přijelo HTP ve Foxu které má podle diagnostiky a kontrolních aretačních bodu všechny jevy přeskočeného řetězu. Zítra se bude sundávat kryt a tuším že se stalo opět to samé, ale o přeskočení rozvodů jako takové se asi nejedná, nechci šířit kachny, ale uvidí se až zítra.
euro III staci, ale nie u naftakov - to boli, resp. su dymiace pojazdne kontajnery, az sprichodom euro IV a nutnostou dpf pre vacsinu naftakov sa radiklane znizil pocet aut , ktore dymia ako stare autobusy :-!
DLE MÉHO NÁZORU. Nafta do osobního auta vůbec nepatří :-( Na druhou stranu je mi jasné že když někdo najede měsíčně 2000 a více km tak se mu spotřeba s autem vyšší střední třídy například 6,5 litrů nafty proti 9 litrům benzínu bez ztráty dynamiky líbí. Poslední dobré diesely byli s rotačním čerpadlem, s příchodem řízení vstřikování za účelem snížení emisí začalo "peklo", vyšší tlaky, více elektroniky, proměnlivé geometrie lopatek turba. To vše sebou přineslo nespolehlivost o filtrech pevných částic ani nemluvím, čím dál vice lidí chce filtry odstranit ;-\ .
tvoj nazor ti nikto neberie, ale novinky medzi benzinovymi motormi tiez neovplyvaju spolahlivostou a konstrukcne su uz takmer rovnako zlozite. Filter pevnych castic sa da dnes uz dost uspesne vycistit (robia to uz aj autorizovane servisy) a cena je podobna, alebo nizsia ako odstranenie. Zaroven sa spolu s rozsirenim aj popracovalo na spolahlivosti, takze take zle to uz nie je.
Nejaké minoritné technické prúsery sú tým posledným dôvodom, prečo je PSA v "sračkách".
Keby si spomenul neschopnosť adaptovať sa na mimoeurópskych trhoch, chybné strategické rozhodnutia vrcholového manažmentu, zlé investovanie prostriedkov z tučných rokov... to skôr.
A k článku- to už nikto nedokáže vyrobiť spoľahlivý rozvodový reťaz? Tak dlho všetci búchali remene, až zabudli robiť poriadnu reťaz. Nerozumiem tomu. V interiéri prémiový plast, prémiová elektronika, asistent vytierania zadku a pod kapotou štvrtá cenová. Cost cutting na vrchole svojej slávy.
... tak to jsem rád, že moje verze 115kW do toho nespadá (3G) :yes: Btw u motorů 110kW jsem o tom četl na Peugeot fóru. 128kw se u PSA objevuje spíše sporadicky ;-)
na Peugeot Clubu zatím nic, také je to 3G, tj zatím celkem bez problémů. Až na jednu věc a to je citlivost na kvalitu paliva = nebrat u "noname" pump a jednou za 3 nádrže natankovat 100 oktanový benzin a je klid ;-) Rozdíl je za nedbatelný cca 1,5Kč na litru a táhne to lépe :yes:
To je zvláštní rada. Víš, čím se zvedá oktanové číslo benzínu, který kupuješ? Často je to ethanol, methanol nebo jejich směs. Pokud tedy říkáš, že máš čistit motor lihem, co takhle zkusit palivo říznout E85? Popřípadě E10. Oktanové číslo nemluví o "kvalitě". Kvůli klepání dnes už snad ne. A pokud na to palivo není stavěný, tak mu spíš ubližuješ. Prostě záleží, co v tom palivu je. Nezáleží na oktanovém čísle, stačí doporučené výrobcem.
Tak doporučená je standardní 95. Např Verva 100 a podobná paliva mají mít aditiva, tedy měla by být lepší než standardní Natural 95. Vzhledem k tomu, co se tu u některých pump stáčí, je logické orientovat se na zavedené značky ;-) Logicky tedy čím vyšší oktanové číslo, tím blíže k doporučené 95 >:D
Právě, důležité je složení. Ideál není 100 oktanů, ideál je kvalitní 95. Něco jiného je, samozřejmě, sehnat ji. Když už platíš za prémiové palivo, chce to vědět, za co to platíš. Vysoké oktanové číslo, které ti pěkně strčí pod nos, je ti prostě k ničemu.
To zase ne. :-) Ale uznávám dva režimy. Je mi to jedno a kupuji to, co považuji za kvalitní palivo (což v západní části Evropy není problém). A záleží mi na tom, pak kupuji palivo s konkrétním složením. Prostě ve vysokooktanová paliva jako taková nevěřím. Konkrétní aditiva? Jo. Konkrétní značky kvůli konkrétním aditivům/ složení? Určitě. Chápu tvoji logiku, třeba u dieselu funguje celkem slušně (v ČR). Ale u dieselu ti cetanové číslo nikdo pod nos nestrká, protože to nebývá žádná sláva. Jen říkám, že kouzlo není v oktanovém čísle. ;-)
je to tak, dokonca PSA vydalo odporucanie pridavat aditivim do benzinu...
je to koli tomu ze od isteho obdobia sa prestali pridavat filtracne sitka niekde v motore... ale toto plati pre vsetky 1.6 benzin ktore PSA pouziva, aj tie bez turba
ci BMW tie sitka este pouziva neviem, PSA urcite nie
Ešte sa neteš. Mám 115kW z 07/2010 a po 45.000km/2roky mi menili rozvody - na voľnobeh za studena to malo zvuk pokazeného diesel-a. Problém bol v nedostatočnom tlaku práve v napínači reťaze hneď po naštartovaní. Celkovo ale nie som spokojný s management-om motora. Bežne sa mi stáva (aj po výmene rozvodov), že pri akcelerácii príde ku krátkodobému výpadku výkonu, niekedy viacnásobnému, sprevádzaného zvláštnym chrčivým zvukom motora. Akoby sa variabilné rozvody nevedeli vysporiadať s potrebou vyššieho výkonu... Samozrejme nehovorím o kickdown-e z voľnobehu, ale napr. 100->120km/h na 6-tke s prázdnym autom.
;-) To sú tí motoristickí novinári, ktorí tak "pravdivo a včasne" informujú motoristickú verejnosť >:D . Príkladov z minulosti je bezpočet. Toto je niečo podobné, ešte nedávno som čítal minimálne dve motoristické periodiká, ktoré túto motorizáciu vrelo doporučovali >:D . Pritom problémy tohto motoru sú známe už roky (doslova) a to sa netýka len rozvodov, čo ja viem, tak problémy začali niekde úplne inde - ten motor je skrátka jedna obrovská konštrukčná katastrofa. BMW-motorári, zbierajúci všelijaké "engine-ocenenia", to zbabrali totálne, lebo tento motor je suverénne najväčší odpad medzi turbobenzínmi súčasnosti. A bohužiaľ, peugeot nemá dnes normálnu benzínovú motorizáciu vôbec a z dechtov jedine tak variácie 2,0HDi... Škoda :'-( .
208čka se rozjela víc než nečekaně, takže je potřeba upozornit německy mluvící řidiče, že si mají raději koupit Polo. Nechápu jednu věc. Ty motory jsou na trhu už 5 let a podobné problémy se vyskytují čas od času u každého turbobenzínu. Je divné, že s tím přicházejí až teď na základě výpovědi nějakého dědy, kterej utrápil své Mini k smrti.
psal jsem to sem do diskusí už před nějakým pátkem... Když to bylo u TSI, tak by mnozí VW upalovali... Když stejný problém vykáže motor od BMW, všeci k klídu...
tak jen zbývá čekat, s jakou hrůzou přijdou korejci >:-[]
Je to tak, kdoví jak na tom bude ten jejich nový 1.2 TCe 115, který má proti původnímu spolehlivému TCe 100 navíc toto:
- olejové čerpadlo s proměnným průtokem
- rozvodový řetěz s hydraulickým napínáním místo řemenu
- přímé vstřikování paliva
- variabilní časování ventilů
Mi to přijde spíš jako sada kurwítek a něco mi říká, že toto prostě nemůže být tak spolehlivé jako původní jednoduchý motor. Zvlášť když to ještě pro jistotu dodávají se start&stop :-)
Tak ten první bod nemusí být problém, tedy při kvalitních olejích a poctivé výměně. Samozřejmě ani vstřiky nemusí být problém, ale vysvětli lidem, že není benzín jako benzín a že jak do sebe by neměli lít levný alkohol s methanolem, tak ani jejich auto by je nemělo mít.
Ten napínák... uvidíme... a variabilní časování ventilů pokud se nezměnilo, tak problém bude... i když je to prý opět menší, než byl u Meganu 2
Mouchy určitě mají, ale nejsou na trhu zas tak dlouho. Kdyby se nějaký závažný podobný problém začal vyskytovat lavinovitě, už by to asi bylo na světě a ford by to těžko ututlal. (Zkušenosti s firemním 1.6 ecoboost - najeto 93 tis. jsou u nás zatím jen pozitivní).
stat sato moze komukolvek, problemom je postoj miestnej diskusnej elity, ktory je dany naklonnostou k tej, alebo onej znacke. To sa netyka len motorv, ale plati tovseobecne
To se to dopracovalo, na CR se vychytaly mouchy a teď je to lepší volba i do města ( info přímo z servisu). A komu dělá jízda radost a rád šlape na plyn je nafta 2x lepší volba než turbobenzín.
ano, v poslednych rokoch sa cpali peniaze hlavne do vyvoja naftakov, turbobenziny su relativne mladsie, ich pocet voci naftakom je mensia tym padom aj dlhsie potrva vychytanie much
Tomu bych taky věřil, že na CR se už mouchy vychytaly, ale že DPF nevadí ujet se studeným motorem 5-6km a pak to vypnout a takhle to několikrát denně zopakovat, to se mi moc nezdá. DPF, které nepotřebuje vypalovat???
Je to problém. Klidně najezdím 1000 km z 10-20 km tras, takže mě dehťák absolutně nevyhovuje. Abych ještě přemejšlel, jestli neobjet okres kvůli DPF, aby se uráčilo vypálit saze, to by mě mohlo ohrát. Takže ideálně poctivou a vychytanou atmosféru a mám klid s nějakýma "vypalovačkama" ;-\
Z toho je jasný, že nejsi nadšenej řidič. Plácáš se na 10 kilometrech a libuješ si, že máš poctivou atmosféru. To já s DPF jedu domů a čistě z nadšení to vezmu stokilometrovou zajížďkou....co bych pro motor neudělal. Večeře počká. >:D
Evidentně jsi nikdy neseděl v pořádným dieselu. ;-)
Jak říkáš, každý jsme nějaký. Mně zas rve koule, když mám vytočit motor ke 4000ot/min a při představě, že bych ho mohl vytočit i víc upadám do bezvědomí. :-)
I když na to přijdou, může to vycházet tak, že se jim vyplatí to určité procento opravit v záruce. Můžou si tím pošramotit pověst, ale je to prostě kalkul a pověst jen jedna proměnná.
Proč začali dávat do aut rozvodové řetězy? Přece řemeny se dávají takovou dobu a všechno v pohodě. Jednoduše a levně se dají vyměnit i doma, prostě pohoda. U motorek to chápu, tam každý cm šířky hraje roli, ale u aut je pod kapotou stejně plno volného prostoru, hlavně u těch dnešních 3-válců a mikromotůrků s turbem. Jediné co mě napadá - někdo vypočítal, že to bude levnější.
Onehdy jsem četl diskusi na youtube, kde se kdosi zamýšlel nad spolehlivostí dnešních aut a mám v podstatě ten samý názor. V interiéru ať je klidně tvrdý, černý plast s pěknou texturou, pod kapotou nejlépe relativně malá točivá atmosféra, automat s hydrodyn. měničem, 4-6 bagů, man. klima, el. vyhřívaná zrcátka a el. okna vpředu, komunikativní podvozek a řízení. Těchto jednodušších aut je dnes poskrovnu. Jinými slovy, největší díl peněz chci zaplatit za to co je pod kapotou, ne za nesmysly typu hlídání jízdy v jízdních pruzích, stop - start apod. Taky moc nechápu, proč automobilky dávají do nižší střední rozvody poháněné řetězem, podle mně by stačil klasický řemen, když jsou komponenty (napínáky atd.) kvalitní, interval výměny je klidně 120tkm, to podle mně úplně stačí
Samozřejmě, automobilky se rozhodly šetřit, ale to je jen jeden důvod, dalšími jsou nesmyslný hon za emisemi a nesmyslné výkony ze stále menších objemů a jistě by se přišlo na pár dalších. Jaký nájezd vydrží třeba nový 1.0 Ecoboost ve Focusu, to jsem zvědavý. Dalším problémem je, že auta neustále "tloustnou." Ne každý bohužel vyznává filozofii jako Mazda, která se snaží dělat lehká auta a nepotřebuje tak velké motory. Z toho co člověk čte, tak jediný kdo snad na motorech nešetří (aspoň ne tolik), jsou Japonci.
Mám Peugeot 308 sw 1.6 THP 110kw (2009) a už som bol v servise s problematickými rozvodmi 5 krát. Problém sa u mňa vyskytuje približne každých 10 - 20 000 km. Posledná oprava bola pred mesiacom a motor opäť vykazuje príznaky s preskakujúcou reťazou rozvodu. Našťastie mám predĺženú záruku, ináč by som zaplatil za opravy viac ako za nové auto. Ale ešte raz sa to pose*e, tak im tam auto nechám a budem žiadať nové.
A tak já zase napíšu, že ne všichni tyto problémy mají. t-jety jsou sice dražší, ale jsou zcela bezproblémové a je úplně jedno, jestlis e jedná o původní a nebo ty nové s Multiairem...
Jo ano.. jsou dražší, ale za to kvalitnější, lepší, provozně bezproblémové, s olejovou náplní max. 3 litry na motor. Ideální motorizace. není třeba žehrat na turbomotory, jen je potřeba vybrat správnou značku. :yes:
Někdo umí, druhý jen kouká, čumí a jako v případě VW, případně vydělává na lidské houposti.
P.S. O tom problému u BMW, potažmo PSA se ví už dlouho, divím se, že to te'd autobild objevil... Ale i to vypovídá o kvalitě tohoto periodika a dalších co tyto člányk a moudra přebírají...
Než seriózní médium vydá podobnou zprávu, tak musí mít v ruce jednoznačné důkazy, o nic jiného nejde. "Se ví" na naše stránky ani do AutoBildu nepatří.
Dobře že reagujete, snad v tom není podrážděnost... Protože to by ste byli sami proti sobě podle tohoto článku když článek vznikl na poput čtenáře, který měl problém se svým Mini (aspoň tak je celá problematika uvedena).
Faktem je, že na prý se někdy hraje a někdy nehraje a je to jen o tom, jak silnou pozici ten postižený hráč má... co si budeme povídat.
O problémech s 1,8 TSI se "taky ví" a nikdo to oficiálně nepřiznal, byť je neoficiální svolávací akce, kterou Vám potvrdí každý dealer (nemluvě o servisácích)...
Ale to je jedno.. Kdybych byl já motonovinářem (pokud možno nezávislým) a nebyl sem placený inzerentama, ale měl sem to jako koníček, případně bych bral od všech stejně (což je ideální model), pak... pokud bych to měl skutečně jako zábavu... hledal bych v nezávislých zdrojích "informace" a ty bych klidně, ale "v souladu se zákonem" na svých stránkách rozmázl...
Pokud se v ČR prodá 100 aut určitého typu, a z toho 85-ti majitelům mění mimo servisní plán rozvodový řemen a nebo řetěz, pak to není prý, ale je to prostě fakt, který se rozmáznout dá...
To je celé, jak sem to myslel... ale to vlastně není ani tak kritika na Vás, takže si to neberte osobně, spíš je to jen moje osobní zamyšlení nad tím, jak by to mělo vypadat.
Zákazníci by to jistě ocenili, páč by se vyhli skutečně nákupu auta se kterým jsou potenciálně jenom problémy. Bylo by to lepší, než v každém článku zmínit: Fiat má špatné dílenské spracování, ale lepší se to... ;-)
Ano, ale problém je dostat se k těm informacím - tedy nejlépe k dokladům o reklamacích, které zákazníci dostávají na servise. A možná překvapivě i přes šířku čtenářské základny nám do redakce takové věci nechodí (nakonec i ten AutoBild u tohoto problému zmiňuje jen několik zdokumentovaných případů - my jsme vybrali jen jeden). Na druhé straně rozpoutat takovou aféru o něčem, co není písemně podloženo, by nám na důvěryhodnosti moc nepřidal.
no tak samo, to máte recht, amatersky se to ani moc nedá (viz ten autobild, vypadá to hloupě). A taky je pravda, že vy asi nemáte ani takové možnosti jako autobild... To jsou objektivní skutečnosti.
Pak je to jen trošku o tom, najít ty správné insidery (ne jen v obalsti vývoje nových modelů) zejména právě v oblasti reklamací. To je totiž věc, co tady tak nějak nejvíc lidi skutečně zajímá. To, že to je to nejobtížnější a nejvíce střežené ze strany automobilek, je mi jasné, stejně i to, že některé výsledky by možná změnili pohled nejednoho čtenáře na automobilový svět.
Skúsenosti hovoria, že ak sa zavedie nejaká úplne nová technológia, je dobré pár rokov s jej nákupom počkať, kým výrobcovia vychytajú muchy. Tak to bolo napríklad aj DPF filtrom. Ale rovnaká filozofia platí aj pri spotrebnej elektronike.