... už v Saint Tropez nejsou, četnická stanice je opuštěná, ale tato opravdu sympatická vozítka tam pořád jezdí a mnoho jich je ...
... držím palce !!!
Otázka zní, jak by dnes vypadal? Aby to nebyl jen koncept a la Cactus bez střechy a tím konec. Přál bych si, aby některá velká značka měla koule a udělala jednoduchý, "plechový" auto. Něco jako byl Brouk, Kachna, Mehari, nebo Isetta.
Jednoduchý plechový auto není problém koupit - fluence, C-ellysee, Peugeot 301, Rapid...
Jasně, nekoupíš už auto bez ABS či ESP, ale to jsou prakticky bezúdržbové systémy.
Ale stejně jsme všichni zhýčkaní a pokud máme volbu, tak se rozmazlujem...
Jinak - k onomu Mehari - Citroen by za měl u mě velké plus - podobně jako za Cactus. Ne proto že by to bylo nejlepší auto na světě, ale za odvahu přijít s něčím novým a neotřelým v době kdy od sebe všichni kopírují a dělají z naleštěného prdu zázrak za cenu gigantickým marketingových nákladů.
Já měl na mysli něco s velmi spartánským interiérem, budíky by třeba mohl nahradit jedinný displej (to je dnes levné), jednoduchou koncepcí podvozku atd. Prostě opravdu levnej trakař. A taky by to mělo být malý. To co jmenuješ jsou sice levný auta, ale není to to, co jsem měl na mysli. Otázka je, jestli to co by se líbilo mně, je vůbec ekonomicky zajímavý. Musel by kolem toho vzniknout kult a to by znamenalo postavit auto do 100k Kč nebo 4000 EUR.
byl jsem se tam s kolegou podívat, když jsme byli na nějaké prezentaci. Zůstala jenom čelní stěna a někdo si z toho chce udělat dojnou krávu. Podobně jako z Hoštic...
jen pro doplnění, "opravdická" četnická stanice v tom místě nikdy nebyla, byla pouze pro natáčení filmů, z důvodů dobrého okolí s přilehlým pláckem. Takže spíš je udržovaný původní "potěmkinovský" stav už od natáčení.
a co dnes nefrci ... to bohuzial nema sancu.... doba je aka je ..... dnes vyrobcovia pozeraju uz len na zisky.... dnes je to uz hlavne o biznise.... nejake atraktivne atypicke vozitka uz idu bokom ... srandy skoncili .....dokonca nam miznu z trhov uz aj relativne bezne vozy ako su kabria a trojdveraky ci MPV-cka.....ved dnes uz nemame ani trojdverovu C3-ku alebo C4-ku odvodenu od klasickych hatchov.... takze verit v nejake mehari je uz cista utopia a aboslutne z cesty .... navyse predaje citroenu v eu stale klesaju ako olovena gula pustena na dno oceanu... ak chce tato znacka prezit tak by skor mala ... ale to uz je asi na inu debatu.....
som toho nazoru ze reinkarnovane mehari by v dnesnej biznis dobe nezarabalo a nevynasalo ... vzhladom na situaciu v citroene neverim v jeho vzkriesenie, mozem sa mylit ale neverim... skor by to uz chcelo zacat vyrabat nieco co sa konecne bude predavat ... drzim palce
proboha Toppere, a Ty si myslíš, že dříve se v období míru dělalo něco na čem se už od začátku vědělo, že bude prodělávat? Doba a svět prostě jde dopředu. To co se dříve vyrábělo a dnešní optikou se Ti tvarov/konstrukčně může jevit zajímavé v dnešní době prostě neobstojí.
Jestli máš pocit, že jsme nyní ochuzeni o něco co má styl/koule/šarm můžeš se pustit do výroby. Nikdo Ti v tom nebude bránit.
Já si ale myslím, že automobilový průmysl i přes velké koncerny, nebyl nikdy tak rozmanitý jako je právě v dnešní době (i když se Mehari navyrabi tak jako driv....)
v poriadku...... trh je aky je.........ak citroen reinkarnuje mehari ja proti tomu nic nemam... len tvrdim ze v jeho uspech moc neverim.... a mam pocit ze citroen ma ine vaznejsie starosti... ale mozem sa mylit....
posledny pekny citroen ktory hadam mozeme oznacit ako 100% citroen bola xantia a XM.....
rozmanitost bola v minulosti ovela vacsia... mal si stovky kabrioletov aj dostupnych ... rozne netypicke vozy boli .....male kupatka.... rozne mpvecka..... dnes mas uz velke .... ved vieme co.... len same crossovery kombiky a na cele par gigakoncernov..... auta sa dnes uz podobaju ako vajce vajcu, vsetky maju rovnake masky rovnake predne partie ( audiny sa dnes lisia medzi sebou uz len rozmermi a mercedesy pomaly tiez ).... tomu vravim globalizacia ale nie pestrost
kazdopadne dik za nazor ;-) cenim si ako si sa k tomu postavil :yes:
topper, netaraj prosim ta.
Za prve - ty ked niecomu predpovedas neuspech, tak sa to na trhu uchyti, a naopak. Takze nove Mehari pojde ako teple rozky.
Za druhe: o akej ovela vacsej rozmanitosti modelov v minulosti to splietas? Stovky kabrioletov? Ake znacky?
Praveze, co sa tyka rozmanitosti - kedysi boli napriklad Mercedesy C, E a S (+G), potom prislo A a ML, potom GL, a R, a GLK, atd atd. no a dnes skus vymenovat vsetky rady, ktore Mercedes vyraba? Ved sa v tom uz nikto nevyzna.
Frčí nefrčí,,, pokud si lidi nechávají masírovat hlavičky tím,že jedině krosouvry jsou tím pravým, tak pak mizí jiné kategorie jako třeba kombíky. Já osobně jezdím mikrododávku Fioríno a ta byla už na Fiat 127ce. Neměnil bych.
Frčí nefrčí,,, pokud si lidi nechávají masírovat hlavičky tím,že jedině krosouvry jsou tím pravým, tak pak mizí jiné kategorie jako třeba kombíky. Já osobně jezdím mikrododávku Fioríno a ta byla už na Fiat 127ce. Neměnil bych, protože jinak nevím co si vybrat. Určitě ne Juka
Nápad s vytvořením soudobého nástupce tak kultovního stroje, jakým byl Méhari je jistě chvályhodný, ale je otázka, zda-li při dnešních národích na bezpečnost a komfort je vůbec technicky něco podobného realizovatelné (aniž by se úplně ztratil charakter slavného předchůdce). Uvidíme...
jednoduché auto? Aby vyhovovalo všem novým a budoucím normám EU? Bezpečnost? Airbagy, ESP, emise... Jasně, že by trh ocenil účelnou jednoduchou konstrukci "za pár kaček".... Jenže všechno dnes něco stojí... Chcete tomu uříznout střechu? Co bezpečnost při převrácení? Dáte tomu vystřelovací opěrky? Fakt - cena... Dáte tomu střechu? Nebude to úplně Mehari... Jakže výsledkem bude co? Asi koncept, možná auto.....ale aby to vyhovovalo všem a ještě to vypadalo, tak cena nebude nízká - tím to ztrácí to "kouzlo" a na stylovku toho moc nevyrobí.... Nejpravděpodobnější je pak "MeCat" - Mehari Cactus .....Jak býval dříve ten svět jednodušší.........
Pokud by šlo o otevřené auto - pevný oblouk by stačil. Pokud jde o airbagy - nemusely by být žádné, za předpokladu 4 bodových pásů (snad se nepletu). Emise - pohonná jednotka z jiného sériového modelu, který je musí také plnit. ESP a další elektronika, to samé. Méně plastů v interiéru, žádná klimatizace, jen topení/foukání. Světla použitá z jiného modelu, když to fungovalo na Astonu... Zrcátka, vnitřní kliky dveří, manuální okna, pokud by mělo...
ale jasně - to si dovedu představit - jenže to všechno jsou "kurvítka", která nejen auto prodražují, ale i technicky komplikují. Jasně - mohou něco zkanibalizovat - ale prostě už jsem starší ročník a když se napíše jednoduché auto - naskočí mi stovka, kterou opravil každý matěj ve vesnici...ach to byly doby......
Ale dyť já to taky tak myslel... i když skoro. Nový motor co má plnit limity už prostě bude mít nějakou tu elektroniku, ale to myslím není překážka. Kurvítka jsou ve všech autech, dřív to byly akorát takové přímější věci, co se dali opravit možná i doma. Ale na to dnes nejen že nemá každý čas, ale ani znalosti. Přesto si myslím, že velmi jednoduché auto s velmi nízkými výrobními náklady i cenou, by mohlo fungovat a nemuselo by mít podobu takových těch vozítek, kterých už pár vzniklo, ale spíš té stovky co zmiňuješ. Akorát tedy jen s jedním párem dveří, aby to bylo levnější.
tak to pěkně kecáš. Asi si s tím moc nenajezdil. Měli jsme v rodině dvě a ....Je pravda, že se musela hlídat teplota vody - zvlášť v létě. Ale odjeli jsme s tím Bulharsko a nezastavila se ani jednou..... A s tím ležením ...no jestli sis chtěl dáchnout - tak to jo....