Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën uvažuje o návratu modelu Méhari

Jan Mička
Diskuze (23)
Citroën Méhari je jedním z nejosobitějších automobilů historie. Francouzská automobilka zvažuje, že jej opět přivede k životu.

Citroën Méhari znají snad všichni, kteří milují filmy o trampotách pracovitého, ale trochu roztržitého četníka Cruchota. Vůz byl postaven na základech modelu 2CV, v době uvedení roku 1968 měl pod kapotou dvouválec o výkonu 26 koní, a díky jednoduché plastové karoserii vážil jenom něco málo přes půl tuny. Méhari si během jednadvaceti let výroby pořídilo 150.000 zákazníků, kteří jej využívali jako užitkové i odpočinkové auto.

V dnešní době je celkem běžné vracet se do historie, proč tedy neoživit i Méhari? S takovým nápadem přišla generální ředitelka automobilky Citroën Linda Jacksonová, která v Méhari vidí potenciál pro šíření „funny“ filozofie značky. Tu v současnosti razí například hravá C1 a futuristický Cactus.

Ve výrobním programu se pro Méhari prý prostor najde, otázkou ale zůstává, jak se firma postaví k vývoji. Nemůžeme očekávat měkoučký a rozevlátý podvozek nebo hmotnost jako u předchůdce. To by nesplnilo současné bezpečnostní standardy. Spíše se dočkáme jednoduchého konceptu postaveného na podvozku modelu Cactus, který bude mít s historickým předobrazem společné hlavně jméno a základní cenu.

Jan Mička
Diskuze (23)
Avatar - pallas
22. 6. 2015 18:23
Re: dnes taketo "atypicke" auta proste uz nefrcia
topper, netaraj prosim ta.
Za prve - ty ked niecomu predpovedas neuspech, tak sa to na trhu uchyti, a naopak. Takze nove Mehari pojde ako teple rozky.

Za druhe: o akej ovela vacsej rozmanitosti modelov v minulosti to splietas? Stovky kabrioletov? Ake znacky?
Praveze, co sa tyka rozmanitosti - kedysi boli napriklad Mercedesy C, E a S (+G), potom prislo A a ML, potom GL, a R, a GLK, atd atd. no a dnes skus vymenovat vsetky rady, ktore Mercedes vyraba? Ved sa v tom uz nikto nevyzna.
19. 6. 2015 09:01
Re: Bylo by to fajn...jenže
tak to pěkně kecáš. Asi si s tím moc nenajezdil. Měli jsme v rodině dvě a ....Je pravda, že se musela hlídat teplota vody - zvlášť v létě. Ale odjeli jsme s tím Bulharsko a nezastavila se ani jednou..... A s tím ležením ...no jestli sis chtěl dáchnout - tak to jo....
Avatar - KubikCv
18. 6. 2015 19:53
Re: Bylo by to fajn...jenže
stovka...auto pod kterým se pořád muselo ležet aby aspoň pár kilometrů jelo >:D a pořád vařila >:D Nostalgie je slepá :-(
Avatar - KubikCv
18. 6. 2015 19:49
Re: Sem se mi dívejte
právě že to bylo povedený retro :-) Jednoduchost dvoutaktu nahradil elektromotor se snadno vyměnitelnou baterií...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 6. 2015 17:17
Re: Bylo by to fajn...jenže
Ale dyť já to taky tak myslel... i když skoro. Nový motor co má plnit limity už prostě bude mít nějakou tu elektroniku, ale to myslím není překážka. Kurvítka jsou ve všech autech, dřív to byly akorát takové přímější věci, co se dali opravit možná i doma. Ale na to dnes nejen že nemá každý čas, ale ani znalosti. Přesto si myslím, že velmi jednoduché auto s velmi nízkými výrobními náklady i cenou, by mohlo fungovat a nemuselo by mít podobu takových těch vozítek, kterých už pár vzniklo, ale spíš té stovky co zmiňuješ. Akorát tedy jen s jedním párem dveří, aby to bylo levnější.