Nejdříve pochvala autorovi článku za hezké shrnutí. A teď k dotazu. Na MACZ jsou už dvě recenze nové C4, a oba uživatelé si stěžují na řazení. Jak na tom byla testovaná DS4ka? Děkuji.
jen pro upřesnění. Jedna ze dvou zmíněných recenzí je moje a má poznámka k řazení není tak úplně myšlena jako nějaký vážný nedostatek. Jen jsem poznamenal, že prostě řazení u koncernových vozů je lepší, kratší a přesnější. C4 a rovněž i DS4 má trošku delší chod a oproti například koncernovým vozům je trošku větší vůle v kulise ale jak u 5ti stupňové převodovky v C4 tak i u 6ti stupňové převodovky DS4 200K THP jsem neměl problém s řazením a s přesností. To je můj osobní postřeh s kterým autor článku může a nemusí souhlasit.
Ta další recenze je moje. Mám pětistupňovou převodovku a oproti Škodovce to byl hlavně ze začátku rozdíl..Takže objektivně řazení je sice horší (dlouhé dráhy, přesnost), ale po cca 3tis kilometrech jsem si zvykl a už mi to nepříjde. Dokonce už i pětku tam lupnu jako nic >:D Ta mi dělala ze začátku potíže.
Osobně si myslím, že v DS4 bude řazení stejné jako v C4, tam se asi větší technické úpravy nedělaly.
Většina prodejů DS4 bude stejně s vyššími motorizacemi a ty mají 6ti kvalt. Údajně je mnohem přesnější, ale z vlastní zkušenosti nevím.
Môžem potvrdiť, manuálny 6-ti kvalt je presný a radí výborne. Je ale stále trocha tuhší, asi ako 5-ti kvalt v C4. Škoda že sa nedodáva štandardne pri benzínoch v novej C4, to je asi jediné mínus pri tomto aute... ;-\
Mám osobní zkušenost s 5ti kvaltem s C4 Grand Picasso 1.6HDI a 6ti kvaltem z P5008 1.6THP a rozdíl je několik úrovní, ale přesto 6ti kvalt v Octávce je pořád o trochu dál ;-) U 5ti kvaltu v C4 to bylo jak v bramboračce, dost nepřesný a při přerazení to tak nějak luplo, 6ti kvalt je o dost přesnější a líp se tam jednotlivý stupně sází, sem tam si taky jemně cvakne, ale dá se na to zvyknout a nevadí to ;-) 1.6THP jezdí skvěle a tento motor můžu dopoučit všem, u 5008 je ve verzi 115kW...
Ja jsem mel cest zatim jenom s C4 s automatem a byla to bida. Obrovska prodleva mezi seslapnutim plynu a reakci motoru. Myslim, ze to tady bylo v te recenzi na C4 receno.
Dobrý den,
jak napsal Brutus70, řazení v DS4 200 THP je přesné, ale nad konkurencí nevyniká. Nejedná se o žádný extrém pozitivním ani negativním směrem. Hlubších poznatků se samozřejmě dočkáte v klasickém testu, tentokrát šlo jen o rychlé seznámení s novým autem.
Navíc na rozdíl od standardních novinářských prezentací nebyl Citroën schopen poskytnout víc než jednu motorizaci.
LV
Já bych dal ještě oplňující dotaz... je stejné jako s tímto motorem v RCZ? Tam se mi zdálo naprosto v pořádku, trochu tužší, ale na charakter auta sedělo perfektně.
A pritom v Brne si to mal možnosť napraviť. ;-)
Inak 6-stupňový manuál, ktorý PSA kombinuje s THP 200, je odlišný od ostatných prevodoviek, oproti 5st. man. PSA je to veľký rozdiel a i oproti 6st. manuálu, ktorý sa kombinuje s HDI motormi, je to odlišná prevodovka.
Jel jsem DS4 s 1.6 THP 200 koní a manuálním šestikvaltem a řazení bylo naprosto v pohodě, zvykl jsem si okamžitě. Mimochodem celé to svezení se mi velmi líbilo, DS4 se vysloveně povedla. :yes:
Nemýlím-li se, u této verze je patentovaná "dvoukuličková" převodovka (která se do levnějších verzí bohužel - zřejmě právě díky ceně - NEdává :-|
Pěkný den (s DS4 spíše ANO :yes::-)
Takhle si představuji alternativu a protiváhu k německé produkci. Ne pouze soustředění se na postavení "přesného" konkurenta, ale vlastní přístup. Nijak se také netajím tím, že Citroen je mi (obecně) nejsympatičtější z francouzských značek. Nicméně DS3 mi příjde vyváženější, šmrncovnější....
Rozhodně patří k těm líbivějším na trhu.Auto působí zajímavým dojmem a kdybych hledal něco v této kategorií ,tak bych si ho šel určo proklepnout.Dávám za 1 :yes:
Já "1-" za drobné "nedotažení dokonalosti" v oblasti převodovek, ale rozhodně CHVÁLA :yes::-)
PS: A jsem MOC zvědavá na benzínovoý 4kolkový hybrid s 295 koníky který dorazí příští rok na podzim ;-)
no chválit je asi nebudou :-) Že nejdou otevírat mi nepřijde jako problém, víc mi vadí to, že docela překážejí při otevření dveří. Na druhou stranu nemyslím, že DS4 bude jezdit často obsazená více lidmi.
priznajme si, koľkokrát dávame dole zadné okná ak máme auto s klímou ;-)
So zadnými oknami sa bavia len deti a každý rodič rád využije uzamknutie okien :yes:
Auto je v prvom rade spotrebný materiál, dopravný prostriedok, ktorý má posádku dostať z bodu A do bodu B. Okrem toho však môže majiteľovi ponúknuť pocit výnimočnosti (nemyslím na cenu), kopec emócií a punc originality....teda všetko (okrem tej ceny), čo ani z ďaleka nedokážu ponúknuť napr. Nemecké automobilky. Prvú ligu v dizajne vždy hrali Taliani a tento status im stále patrí, ale v poslednom čase aj Francúzi a predovšetkým Citroen dokazuje, že "prémiovosť" auta nie je o cene a znaku na kapote. Z tohto pohľadu je DS4 jedno z najkrajších áut nižšej strednej triedy a zároveň jedným z najkrajších áut vôbec. Pri pohľade na BMW1, prípadne Golfa skutočne nechápem, na akých školách študovali dizajn ich tvorcovia. Navrhnúť varnú kanvicu je jedna vec, ale auto druhá. Pri pohľade na motorizácie a ich ceny v podstate opodstatnenosť existencie spomínanej dvojice ani nechápem. Prípadné komentáre na genialitu zadného náhonu si poprosím odpustiť, majiteľky BMW1 ( podľa štatistík cca 70%) ani nevedia, či tam majú diesel, alebo benzín :-)
Já myslím že to (víceméně) ODPOVÍDÁ - 80% lidí to prostě NEzajímá a vůz je pro ně jen "spotřebka", popřípadě je pro ně důležitý znáček na kapotě nebo její barva ;-)
Proč proboha dali tak škaredý volant do poměrně pekného interiéru? Asi první Citroen o kterém můžu říci, že se mi opravdu líbí jak zvenku tak i zevnitř. Ale ten volant, to je hrůza :no:
Mě se třeba zrovna líbí, to je otázka osobního vkusu. Hlavně se mi skvěle drží. Spíše zaznívá kritika ne na design , ale jeho velikost. Mě osobně taky velký nepříjde, asi mám velký ruce ;-)
V minulé generaci C4 (a současné C5) je volant s PEVNÝM středem - to je něco jiného, tam se DÁ pochopit že někomu NEvyhovuje (i když je to jen o pár dnech/týdnu praxe - pak vám to už ani nepříjde), tady je to (víceméně) "normální" volant ;-)
Vím, že tam měl pevný střed. Teď řeším jen čistě jak to vypadá, ne jak to funguje. Mně se líbí volanty, jak má třeba Golf, prostě tříramenná klasika :yes:
Pokud to chcete brát opravdu "absolutně", tak NEJ sedačky (seděla jsem i v dražších autech) jsou dle mne ty ve Ferrari California (trošičku je cítíte až na opravdu velmi dlouhých cestách - prostě prvních 500 km je to OPRAVDU PARÁDA) :yes:
PS: To platí alespoň pro 160 cm výšky ;-)
... své kategorie by DS4 bylo, kdyby ke všem verzím byla použita patentovaná "dvoukuličková" 6tistupňová převodovka (kterou najdete u nejvyšší verze THP 200). Jinak design i motory i zpracování i tlumiče a pružiny i materiály i disky a pneu ... prostě VŠE "za jedna" :yes::-)
PS: Jsem docela zvědava na (české) prodeje ;-)
Pěkný den (s DS4 i přes drobnou výtku takový myslím JE :-)
A přitom DS3 je jak pěkné tak hlavně testy VYHRÁVAJÍCí auto - jak v Británii tak Německu - naposledy jsem četla (v AutoBild(u?) srovnávací test Mini, DS3 a Clio RS Gordini a DS3 (opět) VYHRÁLO :yes::-)
Myslím že to NENí špatný nápad, ale hlavně to je "celkově" povedené auto (i když podle toho lidé až tak NEvybírají... ;-)
PS: a CO se v kategorii DS3 (případně DS4) líbí vám (a co byste si koupil - to někdy bývá rozdíl :-)
Ono hlavně je to na francouze tuuuze draheee, takze naprosto minimalni prodeje, sam ted resim vuz nizsi stredni tridy a C4 se mi moc libi, bohuzel to razeni....to je hruuza, rupe to a ty vuule. Ale cena :yes:
I jeden den je málo, jak se shodují i místní majitelé na MACZ, chce to trochu "natrénovat", není to sice špička, ale že by se nedalo trefit rychlost, to rozhodně ne.
Pak je tady ještě možnost volit HDI.
Mimochodem s 2,0 HDI jsme jeli a hlučnost je to poslední, co bych vnímal, spíše naopak.
Tu nejde jenom o "trefeni" rychlosti, ale take o pazvuky co z toho jdou, kdyz se radi...., ale neni to zadny blocker jakoze tohle je spatny a do toho auta z tohoto duvodu nejdu - ma jine prednosti. Naftu nechci ze dvou duvodu a) citovy odpor k naftovym motorum b) ekonomicky kalkul - najezdim soukromym autem cca 20K rocne, ta 1.6 by mohla byt mene nachylnejsi na poruchy.
Tak 20 tis. už je taková hranice, kdy by to bylo na zvážení, ale chápu, taky jsem spíše benzíňák.
To řazení se ještě může a je to dost pravděpodobné "rozchodit". Celkově jediný problém s C4 mám s tím, že k THP (z pochopitelných marketingových důvodů) není k mání manuál a robotika má jediný plus - velkou přihrádku místo mechanismu řazení, jinak je to bída.
Záleží jaký plánujete motor (i levné varianty mají povedené motory, celkové naladění a použité materiály nejsou špatné - vzledem k ceně snad dokonce až velmi dobré, tedy hlavně ty motory ;-) ), šetřilo se "holt" na té převodovce :-|
PS: Nicméně i tak "zbytek/celek" za ty peníze (asi) spíš STOJí ;-)
PPS: A verze THP 200 má patentovanou "mňamkovou" dvoukuličkovou převodovku - tam opravdu NEní problém :yes::-)
Uvazuji o 1.6, co mi jeste vadi je absence 6ky, mel jsem pujceny novy model na 1 den, sice byl nezajety, ale desila mne spotreba pri dalnicni rychlosti cca 130-140 nebo jinak lehce nad limit.....spotrebu jsem mel kolem 9 litru..., hluk celkem velky. V mem sirsim vyberu je jeste Astra (140 k) a Guiletta (119 k)....ale do Alfy mam tedy strach jit. O THP bych uvazoval kdyby byl manual....
k tomu strachu s Alfy....nech už pramení z čohokoľvek, nedá mi spomenúť moju skúsenosť. Na dvore mám viac menej bezporuchovú AR 33, 1.5 boxer, ročník 1992, na ktorej som od vlastníctva nabehal cca 80 000 km, ktorú si nechám pre zábavu, model 147 s bezporuchovým vlastníctvom som predal a aktuálne si užívam bezstarostnosť modelu 159. Len toľko k poruchovosti značky AR :-)
Táta se dneska projel verzí THP 200 a musel konstatovat, že motor sice táhne pěkně, ale má menší turbodíru. Podvozek na naši M-paketovou E91 teda fakt nestačí... Ale prý celkově docela povedené auto, jen je tu menší problém. Nikdy by jsme si to nekoupili, protože nemám(e) rád(i) francouzská auta. Sice DS3 Racing nebo takový Megane RS je dobrý náčiní >:D
To jsem si neuvědomil, díky :-) Pokud jsem dobře pochopil vaši narážku na to, jestli můj otec DS4 řídil, tak vás můžu ujistit, že to auto řídil. A na zadku žádnou vrtulku vytetovanou nemá. Ani já ne.
Rozdělujete (kvalitu) auta podle "národnosti"? ;-)
Takže
FRANCOUZSKÉ Bugatti tedy NEeeee :no: ;-\
ITALSKÉ Ferrari asi taky NEeeee 8-s
JAPONSKÉ Daihatsu možná ANO :-)
ČÍNSKÉ VOLVO nejspíš také NEeee :-|
PS: A co třeba MAĎARSKÉ Audi - to ano-nee? ;-)
A co indicko-česko-německá Škoda nebo korejsko-český Hyundai či kuvajtsko britský Aston nebo japonsko-francouzská Toyota - ty by byly po chuti? :-)
PPS: Na mne je tohle vybírání podle národnosti PŘÍLIŠ "složité" - já raději zůstanu u svých "starých způsobů" ;-)
Pěkný den (a kdybyste (nebo někdo jiný) mi "osvětlil" které národnosti automobilů ano a které NEee - byla bych MOC RÁDA :-)
To jsou buhužel ty předsudky bez sebemenší snahy zkusit něco "jiného".
Trochu OT: Teď tak přemýšlím, že se v mém oku posouvá vnímání současného Ferrari. Nejvíce u mne bodují "praktické" ( >:D ) modely California, FF a GTB (vím GTO je prakticky nejrychlejší Ferrari) a naopak klasický zástupce 458 mi zatím příliš nesedl byť nemám nejmenší pochyby o genialitě toho auta. Proti tomu Lamborghini mi přijde stále stejné, stejně brutální, dokonale automobilově arogantní. Vlastně už od dob Miury a hlavně Countache (který i dnes vypadá jak UFO, natož v 70tých). Tím nechci říct, která ze značek je "lepší". Zde toto nelze. Rozdílné přístupy, rozdílná auta.