Většina z nás jezdí předokolky a děláme, že nám to nevadí. Vadí. Pak je tu pár těch, co jezdí zadokolky a jim říkáme, že jim nezávidíme. Závidíme. Pak je několik, co jezdí čtyřkolky a těm závidí všichni. Teda mimo těch, co vlastní CXP. Protože ti mají předozadku. Nikdy neví, co je předek a co zadek jejich auta. P.S. CXP, to je teda téma...
To jestli se nekomu libi, to je opravdu subjektivni vec, o jeho kontroverznim designu su tu jiz mnohokrat diskutovalo, nikoho nemohu presvedcit o opaku pokud tvrdi, ze je to lanovka na kolech. Ja picasso mam, 2,0HDI exclusive, jsem s nim velmi spokojen, je to dobre a pohodlne auto na dlouhe cesty. Krome pravidelne servisni prohlidky jsem nikdy nemuse zavitat do servisu=jezdi bezporuchove...Bohuzel stari designu a minimim inovaci (jak designovych tak technickych) uznavam chtelo by to nejaky vychytavky jako ma treba VW ci Audi, z nej nedelaji jiz to nejatraktivnejsi vozidlo, nadale se ale domnivam ze auto stejnych kvalit, pohodli, sirokou vybavou a atraktivni cenou jako je picasso budete hledat velmi obtizne.
Tak jsme zas u toho, jak se dobrat objektivního závěru u tak subjektivní kategorie, jakou je vnímání krásy auta. Přitom je to tak jednoduché - základní jednotkou krásy je jeden GOLF. Vrcholem automobilové krásy jest golfů deset (nebo lze také užít jednotky passátní - jeden passat). Tam, kde nepostačí jednotkové rozestupy bereme na pomoc polovoční hodnotící kriterium, kterým tedy je - jedno polo. Takže vyjdu-li od GOLFU, ten má ve výsledku 10 golfů, resp. jednoho passata, případně 20 polo, tedy maximu možného (s výjimkou uvedenou níže). No a pak už je vše jednoduché - Focus: 8Golfů, jedno Polo (tedy vlastně osm a půl Golfu). Při takto nastavené definiční stupnici můžeme lehce definovat KRÁSU každého auta. Předmětný CITROEN XP: 2Golfy, 1Polo. Evidentně. Jsou ikony, které zaslouží mírný přesah maxima definičních rozsahů. A právě tyto přesahy označují ikony mimo VW. Například vrcholná 911 se v těchto souvislostech definuje jako - jeden Passat, tři Golfy a jedno Polo. 911T dostává k dobru ještě jednoho Golfa, v součtu tedy 14Golfů, jedno Polo, resp. jeden passat, čtyři golfy a jedno polo. Je to jednoduché. Zkuste si to sami.
To si zase něco vymyslel. A začínám mít pocit, že máš nějaký techtle mechtle i s Primou. Protože když řeknou, že Octavia II vyhrála cenu za design v Itálii a TO SE CENÍ a test Golfu GTI zakončí provoláním BRAVO GTI BRAVO, tak jest cosi schnilého ve státě českém To ani nemluvím o tom, že dneska asi objevili tajemství platforem, takže ze Saabu byl najednou drahý Opel a z Jaguaru drahý Ford...předpokládám, že u Audi o VW nebo dokonce Škodě ani neceknou. Jinak k těm jednotkám krásy. Asi tušíte, co bych tam dal za jednotky já, ale mám-li zůstat v Evropě, tak jednotka extravagance by byla jedna Lancia Thesis a jednotka klasičnosti jeden Jaguar XJ.
Primu jsem sledoval - getei dopadlo výborně. Saaba vychválili za osobitost, a výrazně chválili i Jaga. Hezky jsi přispěl k bodování krásy Takže třeba nová Octavia by dostala 7golfů, jedno polo a v podkategorii extravagance žádnou LT a jednoho burago Jaga za klasičnost
Tak nějak ps: ta Croma vypadala jako docela pěkný konzervativně střižený auto. Nechápu jak můžou pořád mluvit o extravaganci. Kde je jediná extravagantní linka? No a ten Rodius, to byl nářez. Mít ze sedadla naráz vytahovací tříbodový pás zeshora a zespoda vytahovací dvoubodový Chyběla tam už jen černobílá a barevná televize zároveň.
Jo, příšerné, hezká byla také ta skládací popelnice z loketní opěry... Na Fiatu také extravaganci neregistruji, naopak, solidně, aktuálně, trochu stylotvorně střižené auto. Myslím, že má šanci.
Taky jsem nepochopil, co je na Cromě extravagantního. Asi ta zadní světla ze Seata
Předraženej Opel mě taky dostal
Golf GTI je jediná alternativa od VW, o které bych uvažoval. Už se moc těším na bíduína, hehe.
Jo a pro GTIho: Ta stupnice designu je dobře vymyšlená, ale je to furt to samé dokola. Čím že to jezdíš? Seatem? Kde je tvoje loajality? Nebo bereš Seat jako levnější derivát od VW?
Vážně dobrej pokus. Jenže čím jezdí GTI je Top Secret. Nevím, kde si sebral zrovna Seata (čímž neříkám, že nejezdí zrovna třeba Seatem)? Nebo to byl jen dobře promyšlený hec?
O getei uvažuj... to jsou úvahy dobrým směrem... (Jedno GTI jsem jel od nula až do 130tisíckm, tak vím o čem píši, a vím, že bych do deseti minut dnes v rozhovoru k němu přivedl každého, kdo má třičtvrtě mega a chce 200 super koní s legendou..., ale to je na hovor). Ten SEAT? No, já jedu čas od času proti Altee a vždycky se otočím - řekl bych že tohle se povedlo, a kritizuji je za to, že tenhle styl rozmělňují v ostatních modelech (které vlastně od sebe nerozeznám, tedy zpředu). Tu jejich nynejší designpolitiku chápu tak, že je to styl pro mladé lidi, které netáhne usazenost Golfu, tachničnost Audi, bezbarvost Škody... a tak nějak mi sem ten SEAT zapadá. Mám ovšem obavu, že se ten SEATstyl brzy okouká. Přesto jej vidím jako životný. Teď píši u Brouka o tom, proč mladí lidé tady nevytváří ikony jako tomu bylo dřív - Kachna, 4ka od Renaultu, brouk... P.S. Ta stupnice? Jo, Lones ji dotáhl do nuancí, kde se neztratí žádnej GURU