Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Th!nk získal celoevropskou homologaci, dodá 550 elektromobilů City do Španělska

Norský výrobce elektromobilů Th!nk získal kontrakt na dodávku 550 svých elektrických vozidel na Pyrenejský poloostrov.
Zpět na článek
15. 5. 2009 10:56
neregistrovaný "EVC Group"
15. 5. 2009 15:11
15. 5. 2009 15:15
15. 5. 2009 10:57
15. 5. 2009 15:17
15. 5. 2009 19:48
18. 5. 2009 12:53
16. 5. 2009 22:23
15. 5. 2009 07:00
Pekný projekt
Pekný projekt, s jedinou výhradou - cena. Ak sa nezmenili podmienky, žiadny megaúspech sa čakať nedá. Aspoň donedávna bolo toto autíčko prílišným luxusom, nie malú cenu auta nafukovala až drastická cena prenájmu batérií. No, uvidíme ako bude ďalej. Snaha je to sympatická.
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2009 09:23
Re: Pekný projekt
O ceně se bohužel nehovořilo, kolega Vaverka psal při představení nového City loni v červenci o tom, že by měla být někde kolem půlmilionu za kus, ale Th'nk žádné oficiální info nemá. Také daňová politika v oblasti ekologických aut je byť jen v EU docela rozdílná stát od státu.... Nožná by se měli v Bruselu zamyslet nad sjednocením, aspoň by ta slavná EU konečně k něčemu byla :o))
neregistrovaný "EVC Group"
15. 5. 2009 10:56
Th!nk
cena Th!nku v Norsku je 25tis. NOK + 5tis. za bat. takže přepočteno kurzem asi 900tis. Kč
Rozbalit vlákno
2
15. 5. 2009 15:11
Re: Th!nk
Tak to je prilis silna cena....za to si kupim slusny maly voz a bude s nim vpohode 10 rokov jazdit a nebude ma stat tolko so vsetkymi nakladmi. Zivotnost baterii je aka?
15. 5. 2009 15:15
Re: Th!nk
Díky za info. To je poněkud hodně.... Ale masovější produkce (i díky zmíněné homologaci) by mohla cenu časem snížit... Možná jen zbožné přání :-)
15. 5. 2009 10:57
Konecne!
Kamarad koupil toto vozitko manzelce (dojizdi cca 100km denne do prace - pochopitelne v Norsku) a je s tim moc spokojena. Bohuzel jsem jeste nemel moznost se v tom svest, ale urcite to bude moc vtipna zalezitost.
Uvidime, jak s tou cenou, kazdopadne do mesta je to idealni zalezitost. I na moje jezdeni po CR by to stacilo :-)
Rozbalit vlákno
3
15. 5. 2009 15:17
Re: Konecne!
Do města ano, ale ta cena, která byla zmíněna výše, je trochu vysoká na to, že jde o dvoumístné městské vozítko. Jízdní zážitky by mě ovšem zajímaly :-)
15. 5. 2009 19:48
Re: Konecne!
Nie je mi jasné, čím je také náročné zhotoviť auto s elektrickým pohonom, keď všetky technológie sú už na svete. Voči klasike minimum mechanických a výrobne a montážne náročných častí pohonu. Extra výkony požadované nie sú, dojazd 150 km a maximálka okolo 120 s dobíjaním 8-10 hodín sú plne postačujúce a reálne bez problémov dosiahnuteľné. Extra high-tech v podobe Tesly alebo Lightingu ohurujú výkonmi, zlomok týchto výkonov do sériovej výroby je ale stále problém....prečo? Fakt je to stále v tých baterkách?
18. 5. 2009 12:53
Re: Konecne!
Měl jsem tu šanci u TH!NK pracovat a proto se v něm i povozit.

Byl to nadmíru nevšední zážitek. Naprosté ticho, jen bzukot elektromotoru, při akceleraci znějící jako startující raketa, ale velmi velmi tichá. Zrychlení je také velmi dobré, bere-li se v úvahu, že je auto předurčeno pro městský provoz. Na silnici sedí jako přibité, vzhledem k vysoké hmotnosti baterie má nízko položé těžiště. Zkoušel jsem si kroutit prudce volantem při cca 90 km/h a směr jsme stále drželi stejný. Celkově Think City patří mé velké uznání!

Co se týče ceny: neznám současnou situaci, ale ještě před rokem byla cena po přepočtu okolo 600 tis. Kč plus 200 Euro měsíční pronájem baterie (zahrnuje spotřebovanou elektrickou energii, pojištění, údržbu, výměnu baterie za novou v případě poruchy či poklesu kapacity pod určitou mez atd.) Těch 900 tis. se mi nezdá pravděpodobných. Kurz se téměř nezměnil a výroba probíhá stejně. Hlavní položkou je baterie a režijní náklady - pracovní síla v Norsku je drahá.

Cena jistě půjde časem dolů, o tom není pochyb. Stejně jako kapacita baterií atd. V mých očích je to perfektní vozidlo pro specifické účely jako doručování pošty, rozvoz zboží, commuting a mnohé další - městské - aplikace. Držím jim, už jen pro tu odvahu, palce! :yes:
15. 5. 2009 22:38
Nulové emise a ekologie? Proč se pořád lže?
Když někde vidím napsáno, že elektromobil má nulové emise, doporučuji pisateli návštěvu severních čech aby viděl ty nulové emise v praxi. Pravda je taková, že elektromobily mají vzhledem k spotřebované energii větší emise než benzínová auta, jen je generují nepřímo - většina elektřiny se vyrábí v hnědouhelných tepelných elektrárnách které nemají kdovíjakou účinnost a vypouští do vzduchu plno smradu včetně stopových množství radioaktivních materiálů. Transformacemi a přenosem elektřiny se ztratí další desítky procent původně vyrobené energie, stejně jako nabíjením akumulátorů. Elektromotor taky nemá 100% účinnost. A recyklace baterií? Naprosto nedořešeno, dnes se prostě vyhazují. Jinak, do našich podmínek se elektromobil nehodí vůbec - je tu půl roku zima a to u všech typů baterií hrubě snižuje kapacitu. A jak asi bude elektromobil v zimě topit? Nějakým přídavným topením na naftu? >:D
Rozbalit vlákno
3
18. 5. 2009 08:12
Re: Nulové emise a ekologie? Proč se pořád lže?
Ešteže mudrlantov jak si ty nie je veľa. Namiesto uvažovania ako by to šlo sa trápiš vymýšľaním, ako to nejde. Potom že je kríza...

Kde a z čoho sa podľa teba vyrába nafta a benzín? Pri tom sa neprodukuje všemožný odpad a emisie? Ukáž mi stroj so 100% účinnosťou ty Einstein! A keď nerecykluješ batérie (absolútne nie je problém), tak zaslúžiš kopanec...
18. 5. 2009 22:09
Re: Nulové emise a ekologie? Proč se pořád lže?
Řeknu ti jak by to šlo. Chce to přestat vymýšlet drahý hovadiny a začít vyrábět skutečně úsporný auta. Ale ne takový jako je Prius kde ještě k spalovacímu motoru nacpeme těžký baterky, desítky kilo elektroniky,... To potom musí být všechno na autě masivnější a hmotnost potom leze nad 1500 kilo ani nemrkneš. Chce to vyrábět lehký úsporný auta, řekněme kolem 500 kilo hmotnosti. Takový auto by i bez drahých technologií mělo spotřebu benzínu na polovině spotřeby běžné pro dnešní malý auta. Ale takovým autům se všichni brání - málo by žraly takže by nevydělala ropná lobby ani stát na dani z pohonných hmot.
Stačilo by pro začátek všechny nový auta třeba vybavovat LED světly pro denní svícení. V rakousku už se celodenně svítit nemusí - auto pak citelně míň spotřebuje.
A k těm baterkám - ty určitě recykluješ i vybitou baterku z hodinek, už tě vidím... Si uvědom že jak přišla krize, přestalo se recyklovat komplet všechno - papír, pet lahve, všechno končí ve spalovnách.
20. 5. 2009 17:00
Re: Nulové emise a ekologie? Proč se pořád lže?
v tom je prave prinost tech elektromobilu, ze se vyroba presune jinam. Tam lze resit technologickou zmenu (jadro misto uhli, nebo pokrocilejsi technologie). Prime spalovani u dnesnich motoru je tragedie, ktera ma velmi malou ucinost (ztraty v prevodovce, diferencialech atd). Elektoromobil nema prevodovku, idealni je umisteni motoru primo do naboju kol, ciste z mechanickeho pohledu je o hodne ucinejsi.
Avatar - pelikoš
16. 5. 2009 22:23
konkurence
četl jsem,že NISSAN má od příštího roku produkovat taky elektro vůz,ale myslím,že to mají lépe ošéfované,páč podepsali smlouvy o podpoře z řadou evropských států (mimojiné i v asii a americe).tak si myslím,že to bude za zajímavější cenu
Rozbalit vlákno
0