Diskuse

Co je horšího než řidič školitel? Dva takoví. Silnici blokovali zcela bezdůvodně

27.1.2018

Motoristé ve Velké Británii byli svědky těžko pochopitelného chování dvou řidičů. Rozhodli se proškolit ostatní tím nejhorším možným způsobem. Navíc zcela neprávem.

 

  • 72 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 27.01.  12:04

    Dotaz na redakci

    Školičům roztrhat papíry a zahodit klíče. Mě by ale zajímalo, zda jste autora kontaktovali na uvedený e-mail ohledně licence, jak žádá, než jste do videa přidali své logo a reklamu. [odkaz]
    • 16 Reagovat !

      foto DEVIL

      DEVIL 27.01.  13:47

      « Re: Dotaz na redakci

      ...se neposer >:D jen tu trapčíš ty šlápoto >:D
      • 40 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 27.01.  14:24

        « Re: Re: Dotaz na redakci

        Já se neposeru, ale chtěl bych na místě autora vidět tebe, kdyby tvé video sprostě ukradli za účelem výdělku. Jinak děkuji za další inteligencí nabitou reakci.
  • 72 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 27.01.  12:28

    Všimněte si

    že se nejedná o řidiče audio, BMW či MB, blbci jezdí v ledascem
    • 51 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 27.01.  13:14

      « Re: Všimněte si

      Ale oni nejedou agresivně, rychle, nebezpečně a bezohledně, naopak nabádají naprosto bezpečnou jízdou k absolutní spravedlnosti a pořádku na silnici. Na tohle se ti krvežízniví agresoři v těch bavorácích, co žerou malý děti, nikdy nemohou povznést. >:D

      To by v tom byl čert, aby už konečně učitelům nezvedli vejplaty. >:D >:D

      (Edit: Samozřejmě sarkazmus, raději to napíšu rovnou, po té, co jsem zjistil, jaké názory se mezi tím objevily v diskuzi. :-O )
  • 213 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 27.01.  12:58

    Školitelé

    Školitelé jsou produktem vychcanů, kteří předjíždí ukázněné řidiče v kolonách. Netvrdím, že je správný takovýhle blokování, a někdy může být vyloženě nesprávný (jako možná v tomto případě) ale daleko víc mě se.rou vychcani.
    • 121 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 27.01.  13:02

      « Re: Školitelé

      Ak mas volny pruh - hoc je o kilometer jeho blokacia, lievik sa ma robit pri prekazke, nie kilometer pred nou. Pokial je miesto, mozem ho vyuzit, na tom nie je nic vychcane. Nerozumiem tej priposranosti ludi zaradit sa do "kolony" ked nemusia.
      • 212 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 27.01.  13:11

        « Re: Re: Školitelé

        Pokud stojí kilometrová kolona, a ty ji předjedeš, já to považuju za vychcaný a bezohledný. Že nechali ostatní řidiči volný pruh (např. pro záchranáře) na tom nic nemění. Ve frontě v obchodě taky nepředbíhám jen proto, že je na to volné místo.
        • 100 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 27.01.  13:16

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Ale ja netusim preco stoji kilometrova kolona a volny pruh sa robi pre zachranarov ako ulicka medzi pruhmi. Zakon mi neprikazuje sa zaradit medzi ostatnych stadovitych expertov, co netusia, ze ten dalsi pruh mozu normalne pouzit - to je problem tych, co tam stoja a nevidim dovod, preco by som mal doplacat za ich hlupost ja? Vsak mozu ho pouzit rovnako.

          Pred nejakym casom takyto "vychovavac" zablokoval jeden pruh na pristavnom moste v BA - to, ze sa vsetci nasackuju do jedneho hoci maju 2 volne a sposobia tym upchatie cesty za nimi ich netrapi - cista arogancia, ale takych, ktori vyuziju ten volny pruh povazuju za "vychcancov" rovnako ako ty.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 27.01.  19:56

            « Re: Re: Re: Re: Školitelé

            Pokud se nepletu, v UK legislativa pruh pro záchranáře neřeší a rozhodně tam neplatí německý/ rakouský/ etc. model (s uhýbáním ke kraji a tvořením pruhu někde mezi). Co vím, záchranáři tam normálně využívají odstavného pruhu. A kde není (případně do něj byla vpuštěna auta během špičky pro navýšení kapacity) a mají tu možnost, uzavírají pruh pomocí proměnlivého značení.
        • 53 Reagovat !

          foto DEVIL

          DEVIL 27.01.  13:48

          « Re: Re: Re: Školitelé

          ...bože no ty budeš kus * >:D
        • 21 Reagovat !

          foto mrazik

          mrazik 27.01.  15:46

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Takze kdyz se v obchode otevre nova pokladna, stojis stale v puvodni fronte ?
          • 14 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  15:57

            « Re: Re: Re: Re: Školitelé

            Ach jo. A tos zase sebral kde? Jestli to má být přirovnání k situaci v článku, tak si přečti znovu můj první příspěvek v tomto vlákně.
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 27.01.  16:55

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Karle, jak jsi viděl ve videu, pruh dále byl otevřen, žádné zúžení a kolona se normálně rozjela ve všech pruzích,, takže žádná vychcanost, ale snaha udržovat provoz a ne stát v zácpě.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  17:01

            « Re: Re: Re: Re: Školitelé

            Rone, ve svém prvním příspěvku jsem (snad docela jasně) napsal "blokování..někdy může být vyloženě nesprávný (jako možná v tomto případě)".

            Bavím se celou dobu o předjížděčích kolon obecně, ne o tomto konkrétním případě.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 27.01.  17:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Stával jsem taky v tom pomalém stojícím pruhu a kolonu nikdy neobjížděl, ale poslední dobou, kdy po dlouhém stání v koloně na jejím konci nebyla žádná uzavírka, žádné omezení a nějaký důvod proč jsme nejeli, už jezdím rychlejším pruhem.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 27.01.  19:35

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Otázkou je, proč v té koloně stojíš, když je vedle prázdný pruh. Tím mě totiž takoví řidiči staví do, dá se říct, bezvýchodné situace. Buď se zachovám špatně a budu zbytečně prodlužovat kolonu zařazením se na její konec, místo abych využil kapacity komunikace. Nebo budu za č*ka a využiji komunikace, jak se správně má. Tohle dokáži pochopit na tom začátku. Když přijíždím ke křižovatce, také se kolikrát neobtěžuji změnit pruh, byť je v druhém volno/ méně aut. Ale má to svou mez. Čím je ta kolona větší, tím menší smysl mi to dává. A osočování lidí, kteří se zachovají správně, ten problém akorát přiživuje. Kolik lidí se tam zařadí jen proto, že chtějí být slušní, nechtějí rozčilovat jiné řidiče? Tak to prostě nejde. Lidé se musí naučit, že se využívají všechny pruhy a před překážkou se zipuje.

          Také jsem z těch, co se řadili dopředu, aby to všechno šlo hladce atd. Ale tahle strategie prostě není optimální. Ne ve chvíli, kdy už máš kolonu. Takže jsem to přestal dělat. Pochopitelně jedu přiměřenou rychlostí. Jsem i schopen jet stejně rychle. Není to optimální, ale to je jen přechodné. Pokud to tu druhou stranu uklidní, nebude se cítit ublíženě, nebude dělat problémy, zipování proběhne hladce, vytvoří se pěkně druhá kolona, tak to za to podle mne stojí (i když za mnou zase někdo může růst, proč nejedu :-) ).

          Konkrétně ČR má upraveno, jak se má pruh pro záchranáře tvořit. Vychcané by bylo jeho zneužívání (průjezd jím jsem schopen tolerovat motorkářům; pokud jedou pomalu). Nebo průjezd kolonou v závěsu za nimi (ani pak bych v tom nebránil; nemohu vědět, jestli nemá rozumný důvod, ale nadšený bych z toho nebyl).
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  20:14

            « Re: Re: Re: Re: Školitelé

            Hele, debata se zúžila na předjíždění před zipem, což nebylo a není to hlavní, co jsem měl na mysli. Sice si myslím, že to provoz zpomaluje, ale beru to jako můj subjektivní pohled na věc. Měl jsem na mysli předjíždění kolon tak, jak to určitě není košer - můj příklad odbočení vlevo, předjíždění dálničními benzínkami.... a podobných situací bývá víc.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 27.01.  21:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Tak to pochopitelně správně není. Takové to "za každou cenu si pomoci o tři místa" mi přijde jak duševní nemoc (respektive příznak). Podobně netaktizuji a v zácpě neměním pruhy, protože je zrovna teď ten druhý rychlejší. Přejíždění sem a tam ničemu nepomáhá. Jednou jsem si vybral, tak se toho držím.
      • 00 Reagovat !

        foto Niemand

        Niemand 28.01.  06:38

        « Re: Re: Školitelé

        A ako definuješ koniec lievika? Keď sa radím 20-30 metrov pred úplným koncom pruhu, tam kde radene prebieha plynulo. Tak sa veľmi často nájde blb čo sa ešte tlačí dopredu. Ale to riešim len tak, že ho nepustím zaradiť predo mňa.
        A školil som len raz, keď si spravili pruh z krajnice, tento fenomén sa častejšie vyskytuje v blízkosti hlavných miest. V civilizovanom svete to riešia policajti, ale u nás majú dôležitejšie veci na práci.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 28.01.  07:57

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Tam kde je značka zipu se střídá jedno auto z levého a druhé auto z pravého pruhu...a tak pořád...a je jedno jak dlouho ten který v jednotlivém pruhu stál v koloně. A když se to ví, provoz jde plynule. Co je na tom k nepochopení?
    • 73 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 27.01.  13:08

      « Re: Školitelé

      No Karle, já mám dost často zkušenost, že školitel je právě v jiných případech ten největší vychcanec.
    • 50 Reagovat !

      foto robertPLUS

      robertPLUS 27.01.  13:18

      « Re: Školitelé

      Hlavne nikoho nikdy neskolit. At je ten nekto sebevacsi blb. K tvojej teze: Nesuhlasim. Nudla ovci neznamena ze tam musim stat tiez. Pokial to nieje proti predpisom nevidim dovod nevyuzit volny priestor. Tym tvojim chovanim vznikaju potom ine problemy. Napriklad ked sa nudla pretiahne az do krizovatky a tu potom zablokuje, atd
      • 27 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 27.01.  13:26

        « Re: Re: Školitelé

        Nauč se číst. Já neříkám, že takhle sám blokuji.
        Pokud jsou řidiči stojící ve frontě ovce, které je potřeba předjet, tak holt teď známe navzájem své názory.
        • 00 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 27.01.  22:30

          « Re: Re: Re: Školitelé

          Keď je vedľa voľný pruh a oni stoja len v jednom tak sú ovce. Ale napadá ma aj šťavnatejší výraz :-)
    • 28 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 27.01.  13:18

      « Re: Školitelé

      Souhlas! Nejhorší jsou ti, co předjíždí levým pruhem, který má délku jen cca 200m (slouží v kopci k předjetí těžkých kamionů) ukázněné řidiče, kteří se drží v pravém pruhu a pak se na jeho konci tlačí zpět do pravého pruhu. Že se tím vytváří popojíždějící kolona je jim fuk.
      • 03 Reagovat !

        foto DEVIL

        DEVIL 27.01.  13:48

        « Re: Re: Školitelé

        ...další * s vrtulí místo péra >:D
        • 30 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 27.01.  14:08

          « Re: Re: Re: Školitelé

          ????,,,,sorry, nerozumím jazyku tvého kmene.... 8-s
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 27.01.  14:26

        « Re: Re: Školitelé

        Kolona se vytváří v obou případech, jen tahle bude kratší. Nejhorší jsou ti nejúkazněnější z ukázněných, kteří ukázněně odmítají pouštět v určeném místě nebo se naopak "ohleduplně" cpou do kolony dva kilometry dopředu. Ti jsou příčinou dlouhých a nehybných kolon.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 27.01.  14:31

          « Re: Re: Re: Školitelé

          ...........píšu...popojíždějící (neboli poskakující) kolona.....velký rozdíl oproti pomalu se pohybující koloně.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 27.01.  16:56

          « Re: Re: Re: Školitelé

          :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 27.01.  14:22

      « Školitelé

      Nesouhlasím. Pruhy jsou od toho, aby se v nich jezdilo, a prostor pro záchranáře se vytváří úplně jinak, to máš definováno v zákoně. Pokud je někdo ovce a dělá kolonu přes tři křižovatky nebo uprostřed dálnice, je to jeho problém.
      • 11 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 27.01.  15:16

        « Re: Školitelé

        Jak se to dělá - být ovce a vytvářet kolonu uprostřed dálnice?
        Čím víc pruhů aut (u již stojící kolony!!!) se spojuje do jednoho, tím menší je propustnost.
        "přes tři křižovatky" beru, to je argument. Na dálnici ne. Kolona aut v jednom pruhu pojede zcela jistě rychleji, než když se v jednom místě navzájem pouští dva a více pruhů do jednoho.
        • 20 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 27.01.  15:32

          « Re: Re: Školitelé

          To se dělá tak, že se zařadíš do vláčku ideálně na sjezdu a celý ho zablokuješ v kilometrové délce, takže auta ve výsledku stojí v místech, kde ohrožují zbytek provozu i sama sebe.

          Propustnost? Ta je pořád stejná. Jediný rozdíl je v tom, že při důsledném zipování probíhají změny pruhu organizovaně a že se kolona výrazně zkrátí.

          Opravdu nevidím důvod, proč se do kolony řadit podstatně dříve, než je třeba.
          • 01 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  16:03

            « Re: Re: Re: Školitelé

            Nějak nerozumím tomu, jak může kolona na dálnici někoho ohrožovat, ale budiž.
            Pomalu popojíždějící "vláček" aut v jedné řadě bude podle mě vždy rychlejší, než dva spojující se do jednoho. Až budou auta autonomní, tak možná ne. Ale do té doby - jeden nikoho nepustí, druhý je bojí najet do malé mezery, třetí zůstane stát aby pustil toho bojácného...... Taková je praxe, nikoli teorie.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 27.01.  16:44

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Občas jsem i překvapen, jak dobře zipování funguje. Podle mě je lepší se snažit, aby to tak bylo co nejčastěji, než se hloupým a bezohledným řidičům přizpůsobovat.

              To, že stojící vozidla na dálnici ohrožují, mi přijde docela zřejmé. Třeba v místech, kde kolona dosáhne daleko za oblast snížené rychlosti, nejlépe do zatáčky, nebo kde zasahuje za sjezd.
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 27.01.  20:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                To mi připomíná jeden incident. Jel jsem v levém, předjížděl jsem, jeli jsme do táhlé levotočivé (na dálnici), dělící pás samozřejmě zarostlý a nebylo přes něj vidět. Byla to dvě auta, vypadalo to, že by mi to tam to druhé mohlo strčit, takže jsem se tomu celkem věnoval a najednou před sebou vidím kolonu. Ne pomalu jedoucí, ale naprosto nehybnou. Oba pruhy plné (mám pocit, že byla dokonce v levém delší než v pravém). Nikdy jsem tak nestál na brzdě jako tenkrát. Brzdil jsem i očima. :-) Zastavil jsem s rezervou jen několika málo centimetrů. Mizerný výhled, věnoval jsem pozornost dění vedle auta, nebylo kam uhnout (z jedné strany svodidla, z druhé auto), kolona naprosto nečekaná (provoz v pohodě, jelo se krásně). Dost blbá situace na setkání se stojící překážkou.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 27.01.  17:01

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Nehoda na dálnici většinou vzniká v koloně, kdy je z ničeho nic překážka tam, kde ji nikdo nečeká
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 27.01.  20:12

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Ano, stačí se naučit zipovat. Na tom to stojí a padá. A není to nijak náročné.

              Problém je, když se ten vláček táhne přes sjezdy. Je to jako s křižovatkami. A lidé ti pak jezdí odstavným pruhem, aby se z dálnice dostali. Což by pochopitelně ani nešlo, kdyby lidé dělali uličku pro záchranáře.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 27.01.  17:00

          « Re: Re: Školitelé

          Takže kdyby nebyly kolony a všude jen jeden pruh pomalu jedoucích aut, tak by doprava byla dle tebe rychlejší?

          Problém je ten, že se lidí neumí zipovat, místo by spořádaně se střídali jak mají, tak by se kolony hýbaly. Ale bohužel jsou zde polořidiči, vystrašené muly, kteří se bojí vjet do pruhu i když na to mají právo a buď zastaví a čekají na díru velikosti kamionu sedíce v Pandě nebo zastavují kolonu aut tím, že se řadí půl kilometru před koncem uzavírky pruhu.
          • 13 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  17:04

            « Re: Re: Re: Školitelé

            Ano, dal jsi mi za pravdu. Zipování v reálu nefunguje plynuleji, než projíždění již seřazenou kolonou. Že je to špatnými řidiči, je buřt. Prostě je to realita.
            • 30 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 27.01.  17:20

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Takže místo abychom se zlepšovali, tak se spokojíme s tím, že ono to stejně nebude fungovat, takže to dělejme dále blbě 8-s Super přístup, děti taky tak motivuješ? 8-s
          • 02 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.01.  17:18

            « Re: Re: Re: Školitelé

            Abych trochu uvedl ty svoje "vychcany" - pravidelně se mi stává, že na jedné "T" křižovatce dvou okresek stojím v koloně na odbočení vlevo. Přijedou (ve velkém množství) zm.rdi, co objedou kolonu odbočovacím pruhem doprava, odbočí vpravo, po 100metrech se otočí do protisměru a jedou si tam, kam my čekáme. Celá kolona musí dávat přednost i jim a jede velmi výrazně pomaleji. Nedělají nic nelegálního.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 27.01.  17:29

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Tak to asi stojíme na stejném místě >:D jo, zažívám to taky, ale už dvakrát jsem to udělal stejně... a víš proč? Protože když nějaký "polořidič", co nemá co dělat za volantem", odbočí vlevo až v momentě, kde zprava nikdo nejede, tak u toho nemusím být.

              Před lety to bylo na silnicích jinak
              - řidiči náklaďáků házeli pravý blinkr a ukazovali, že můžeš předjíždět, dnes nemají problém vytlačit dva auta po sobě jen proto, že chtějí předjet o 2 km/h pomalu jedoucí kamion před sebou
              - řidiči na hlavní pouštěli auta z vedlejší silnice. Dnes už skoro nikdo nepouští. A když pustím někoho já z vedlejší, tak stejně nejede, protože za volantem sedí nějaká bojácná řidička nebo polořidič, takže to jen dále zpomaluje provoz
              - upozorňovali na vypnutá světla nebo stojící policisty, taky to už dneska nefunguje, všichni si jedou svou a hotovo

              Dnes, kdy řídí kde kdo a nejvíce se solidarita zhoršila u řidičů kamionů (sám jsem minulý týden v té kalamitě jel přes celou republiku a tak sprosté chování kamionů jsem nečekal. Např. na jednom z mála míst na s.č. 35 kde se dá předjíždět kolonu kamionů a celý stoupací pruh jeden předjíždí druhého, takže my v osobácích se táhneme dále v koloně, najíždění na řidiče osobáků když dodržují bezpečnou vzdálenost) už jedu tak abych byl doba bezpečně a rychle.
              • 01 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 27.01.  17:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                Jo, asi jezdíme to samý místo od Slavkova - napojení na starou Rousínov-Brno.
                Já byl za mlada stejnej,dělal jsem to samý. Dnes bych se musel sám před sebou propadnout hanbou, abych takovou ubohost udělal.
                Když to uděláš i ty, nejen, že všechny předjedeš, ještě je všechny navíc zpomalíš. Omlouvej si to jak chceš, je to vychcanost.

                Mmch, ty když se "přizpůsobíš realitě, jedeš bezpečně a rychle" je to ok. Já když se přizpůsobím realitě pomalého zipu, napíšeš "super přístup, motivuješ tak i děti". :yes: :yes:
                • 10 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 27.01.  18:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                  Tak to je jiné místo, ale vím kde to je.

                  Prekrucujes, reaguji na to, že raději se spokojíš s tím, že to stejně fungovat nebude místo toho, že by ses na tom sám měl podílet.

                  Řekl bych, že nejsi nikterak starší než já.

                  Nezpomalim ostatní o nic více než ti, co se bojí odbočit a tvoří se za nimi kolona. Většinou tam stojí jedem 3 minuty a pak se kolona rozjede během chvíle.

                  Děti by se měly v provozu naučit analyzovat situaci a správně ji vyřešit, pokud budou váhat, tak z nich dobří řidiči nebudou. Pozor, nezaměňovat rozhodnost za hazard, to je opačný extrém.
            • 00 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 27.01.  17:56

              « Re: Re: Re: Re: Školitelé

              Tiez jedno take miesto poznam, mozno jediny rozdiel, ze ti, co odbocia doprava maju o 200m kruhovy objazd a mozu sa v pohode vratit. Vzdy ked idem okolo a nejaky dobrodruh tam vehementne caka kedy bude volne miesto dolava miesto toho aby odbocil doprava a otocil sa na kruhaci, sa sam seba pytam ci ten clovek za tym volantom aj rozmysla alebo ide na autopilota.
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 27.01.  17:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                Přesně! Proč odbočovat doleva, když můžu doprava a pak se otočit. Až to udělají všichni, bude kolona na odbočení doprava nebo před tím kruháčem. To tě nenapadlo?
                • 10 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 27.01.  18:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                  Mne je to uplne jedno ci tam niekto chce cakat hodinu na medzeru z oboch stran, ked je to hlavny tah, pricom ked pojde len doprava ma sancu ovela vyssiu => z jeho strany sa ta premavka rychlejsie rozpusti. Ak je vsade vela aut, tak bohuzial hustotu premavky ovplyvnit neviem, ci ale niekde budem nezmyselne stat ale viem a aj to robim - nehovorime o ziadnom porusovani predpisov.

                  PS: som z tych, co vedia aj na hlavnej zastat a pustit niekoho z vedlajsej. Ale nemienim sa stat obetou zbytocneho zdrzovania premavky, len preto, ze niekto je ovecka.
                • 10 Reagovat !

                  foto WinDiesel

                  WinDiesel 27.01.  18:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                  Dělám to přesně tak a budeš se divit, odbočím doprava, potom se otočím do protisměru (ale jinde než Vy 2), přijedu k dotyčné křižovatce a umožním 3 až 5 polořidičům odbočit doleva. za mnou už stojí dalších 10 lidí kteří to nevydrželi. Problém je ale opravdu s těmi co nejsou schopni odbočit.
                  Já nevím jak tobě ale mně to připadá docela OK. A protože pouštím i autobusy kterým se tam odbočuje opravdu blbě, necítím se jako "vychcan".
                  Opravdu je to o nervy koukat na to jak tam lidi nejsou schopni odbočit a vytvářejí zbytečnou kolonu.
                  Možná že jsem pro Tebe "vychcan", v tom případě jsi Ty ale pro mne "školitel", protože to co tady popisuješ ze svého pohledu není nic jiného než snaha nás tady umravňovat, tedy "proškolit". Jestli to děláš na silnici nebo tady na fóru vyjde vcelku nastejno, "školíš" až se z tebe kouří. >:D
                  • 01 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 27.01.  18:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                    Napsal jsem svůj názor, tak jsem školitel? Mám jiný názor, tak vás umravňuju? :-|
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 27.01.  22:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                    Tak nějak do dělám i já, tedy dělám není to to správné slovo. Ale na mou každý den ráno projížděné T křižovatce jsem to udělal opravdu snad jen 2x. Odbočil jsem doprava, otočil jsem se na vedlejší benzínce a chtěl pustit ty, co čekají na odbočení vlevo. Jenže i když jsem zablikal na signál ať jede polořidič, tak nejel, zpomalil jsem, zastavil a nic, takže v těchto případech to nemá smysl. Někdy (když jedu do práce mimo dálnici) jedu po hlavní a zjistil jsem, že když z mého obvyklého směru je dlouhá kolona, tak má smysl pustit jen autobusy nebo nakláďáky, ti to pochopí když přibrzdím bliknu případně ukážu, když tam vidím nějakého polovodiče, řidičku atd., nepouštím, to bych musel vystoupit a jít vysvětlit, že je pouštím z dobré vůle.
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 27.01.  20:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                  Tak odbočím rovnou doleva. Člověk se musí umět přizpůsobit. Já tohle otáčení normálně neprovádím, ale konkrétně tady (že by se najednou tvořila kolona druhým směrem a byl to problém) problém nevidím. Pointou je jet cestou menšího odporu (když chceš jet doleva a doleva je volno/ je tam pár aut, proč tam nejet).

                  Pokud jde o to, proč by někdo mohl čekat doleva, byť je doprava ke kruháči volno - nemusí to tam znát a vědět, že je tam kruháč, kde otáčení není problém (pokud nejsi v UK a není to jeden z těch směšných mini kruháčů, kde bys pro otočení možná musel i couvat).

                  A když už to člověk udělá a otočí se, tak není problém několik aut pustit. Pochopitelně ne dvacet, ale třeba tři, aby se to trochu pohlo. Jen mi trochu vadí, že pak mám toho neschopného ospalce před sebou. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Tomato

                  Tomato 28.01.  15:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                  no vidis, ja zase znam misto, kde kvuli velkemu provozu presne toto udelali znackou. Jelikoz odbocit doleva na hlavni kde je velky provoz byl problem, dali tam silnicari znacku prikazany smer jizdy doprava.. a o 100m dal v pravo je kruhak, kde se otocis.. a vyrazne to provoz v danem miste zlepsilo..
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 28.01.  11:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Školitelé

                Skor by stalo za uvahu sa opytat preco je na takom mieste doprava vedena tak ako je a nie je mozne odbocovat len doprava? Odpoved. Lebo policajti a odborni dopravni inzinieri.
    • 00 Reagovat !

      foto jv14

      jv14 27.01.  18:11

      « Re: Školitelé

      Tvoje teorie o plynule jedoucím jednom pruhu a špatně fungujícím zipování má jeden problém - ono aby ten jeden plynule jedoucí pruh vznikl, se ta auta do jednoho pruhu musí někde sjet. A k tomu sjíždění buď může docházet živelně - kde se komu zlíbí, mnohdy nečekaně s prudkými změnami rychlosti, nebo až v místě zúžení, kdy každý má šanci plynule přizpůsobit rychlost (dopředu vidí problém a má čas reagovat) a všem je jasné (nebo by aspoň mělo být), kde se mají řadit, resp. kdy pustit auto z druhého pruhu.
      • 20 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 27.01.  20:28

        « Re: Re: Školitelé

        Často se z jednoho pruhu stávají pruhy dva (obvykle v kopci, aby se umožnilo předjíždění kamionů), a ty se pak spojí zase do jednoho. Již na dálku lze vidět, že kolona už existuje i bez kamionů a tím, že vyčuránci najedou do levého pruhu a předjíždí kolonu jenom aby se na konci levého pruhu zasekli a vynucovali si (na nasrranných řidičích z pravého pruhu) zip, situaci jen komplikují a poskakující kolonu tím prodlužují a to je špatně. >:-[]
  • 51 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 27.01.  13:14

    Tihle

    strýcové-školitelé se bohužel vyskytují ve všech zemích Evropy. Ale kdo ví, možná řidiči na videu nejsou jenom ubohé produkty svých mindráků, ale třeba má pravdu jeden z komentářů pod videem "It's a Kia and a Ford. Those are their top speeds. Stop giving them so much shi-t" :-)
  • 39 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 27.01.  13:34

    Hm.

    Co je horší, než školitelé? Tak například ti, kteří očividně potřebují vyškolit. Předjíždění kolony odstavným pruhem, odbočovacím pruhem, předjíždění přes zebru, předjíždění plynule jedoucího provozu značně nadlimitní rychlostí, atd... Samozřejmě nejhorší jsou školitelé, kteří potřebují vyškolit.

    Chápu, že tady je to prolezlé chytráky, kteří v běžném provozu zastávají pravidla typu "čára není zeď" a ostatní řidiče berou jen jako obtíž nemaje základní vychování či špetku ohleduplnosti, takže se tu se souhlasem moc nesetkám :-) .
    • 80 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 27.01.  13:41

      « Re: Hm.

      Řidič s kamerou ale nejel odstavným pruhem, nejel odbočovacím pruhem, nepřejížděl přes zebru, nejel značně nadlimitní rychlostí, nejel ani bezpečnostní uličkou, nejel ani atd. a přesto dostal školení.

      A teď mluv ! :-!
      • 50 Reagovat !

        foto Aoyagi

        Aoyagi 27.01.  13:52

        « Re: Re: Hm.

        Však toho se týká věta "Samozřejmě nejhorší jsou školitelé, kteří potřebují vyškolit."
        • 30 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 27.01.  14:07

          « Re: Re: Re: Hm.

          Vypadá to tak, že se tu dnes "utkávají" starší slušní řidiči a mladí netrpěliví rádoby závodníci. ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Aoyagi

            Aoyagi 27.01.  14:27

            « Re: Re: Re: Re: Hm.

            No, nevím... co tak koukám, tak nejvíc bezohlední bývají ve středním věku... samozřejmě to může být konfirmační zkreslení...
            • 10 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 27.01.  14:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

              ....no šak píšu mladí........ ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Aoyagi

                Aoyagi 27.01.  14:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

                Aha >:D >:D >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 29.01.  07:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

                Pro tebe už je všechno v kategorii "mladí".
                • 01 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 29.01.  09:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

                  Tak tak...mladí, naivní a nezkušení..... ;-)
          • 40 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 27.01.  14:34

            « Re: Re: Re: Re: Hm.

            Obávám se, že mnoho starších řidičů má o slušnosti extrémně zkreslené představy (podobající se přísloví o sousedově koze). Ti, kteří navíc školi a zároveň sami neznají pravidla, jsou přímo nebezpeční.

            A tím neukazuji na nikoho v diskusi.
  • 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.01.  22:59

    Přiznání školitele

    Ačkoliv výše spíše agituji za používání mozku při řízení a odsuzuji školitele, musím se doznat, že i já jsem před pár měsíci školil.

    Věřím, že to schytám, ale je to zajímavá zkušenost, kdy jsem i já podlehl.

    Jedu v našem otloukánkovi Fabii HTP ráno do práce (děkuji manželce, že mi občas půjčí auto a dovolí jezdit pořádným českým kombíkem a ne furt tou francouzskou plečkou >:-[] ) po dálnici kolem Nošovického Hyundaie směrem k Frýdku tempomatových tachometrových 98 km/h (je to málo, ale HTP nechci po dálnici trápit). Doháněl jsem kamión u nájezdu na R48 od Nošovic směrem do Frýdku, kde ráno najíždí spoustu aut lidí z končící směny a hlavně kamionů zásobování. Zrovna najížděl kamión s vyobrazeným nejlepším českým fastbackem na návěsu. Kamion předemnou odbočil do levého pruhu aby ten od Nošovic mohl najet na dálnici. Jenže Hyundaják (říkejme mu tak) místo aby mu umožnit vrátit se zpátky do pravého pruhu, sešlápl plyn a dobrák doplatil na Hyundajáka a jeli vedle sebe snad kilometr. Já byl za ním v levém pruhu. Jenže sotva co se dobrák zařadil před Hyundajáka, řidič aniž by se podíval do zrcátka vjel do levého pruhu a začal předjíždět znova a tam jsem byl já ve Fabii. Dupnul jsem na brzdu, troubil a už viděl jsem se ve svodidlech. Naštěstí si mě ve chvíli, kdy již tak malé pravé zrcátko Fabie lízalo kola návěsu, všiml a vrátil se zpátky.

    Bezpečně jsem předjel agresivního Hyundajáka a hned jak jsem byl před ním, Hyundaják opět, aniž by se podíval do zrcátka, vjel znovu do levého pruhu a začal dobráka v před ním jedoucím kamionu předjíždět. Jenže v levém pruhu byl již Opel Astra, opět pískání gum a troubení, tentokrát už ale Hyundaják zaprasil naprosto a Astru v podstatě vytlačil. Nakonec předjel kamion před sebou.

    Jelikož jsem nejel nikterak rychle, jel Hyundaják hned za mnou. Po chvíli přišel sjezd, kam sjíždím do práce. V levém pruhu ale mezitím naprosto plno, takže mě logicky předjet nešlo.

    V ten moment se ze mně stal školitel, co školitel, svině pomstychtivá!

    Vyřadil jsem na neutrál a začal zpomalovat, nebrzdil jsem!, to rozhodně ne, navíc hned za sjezdem je Frýdek a omezení na 70 km/h. Nervák Hyundaják se nalepil asi 30 cm na nárazník naší malinkaté Fabie. Zpomalil jsem až na tachometrových cca 45-50 km/h a až v poslední možné chvíli jsem hodil pravý blinkr a nevyužívajíc ani metru odbočovacího pruhu jsem prudce odbočil na sjezd.

    Toho troubení co jsem si vyslechl. >:-[] Chudák Hyundaják se opozdil o 5 vteřin.

    Tak jak? V podstatě jsem neporušil dopravní předpisy, nikoho jsem neohrozil, ale zároveň jsem se mstil za volantem, což je naprosto nemorální. Ale poté, co Hyundajákovijiný kamioňák umožnil pohodlné najetí na dálnici, se mu odvděčil tím, že mu neumožnil návrat zpět do pravého pruhu, kvůli 2km/h blokoval levý pruh a málem vytlačil dva auta do svodidel, jsem se cítil docela hrdinně.

    A teď do mě :-! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto beibej

      beibej 27.01.  23:49

      « Re: Přiznání školitele

      Podle mého názoru se z vaší strany udály hned dva přestuky. A to bránění bezpečnosti a plynulosti provozu a nepoužití odbočovacího pruhu. Ale v této konkrétní situaci si to hyundaják zcela zasloužil. A může být rád, že jste ho vy nebo řidič Astry nevybrzdil natrvrdo do zastavení s následným vytáhnutím z kabiny po němž by následovalo rozbití držky. Protože z jeho strany nešlo o jednorázovou chybu ale o styl jeho chování za volantem.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 28.01.  04:25

        « Re: Re: Přiznání školitele

        Ono by to bylo těžko usvědčit, taky bych se mohl bránit tím, že jsem si nebyl jistý kterým sjezdem mám sjezd, neb tu lokalitu neznám dobře a tak jsem odbočil na poslední chvíli

        Asi tak nějak, o kus dále je světelná křižovatka, tam by i bez vybrzdovani by mohl být auta vytažen. Kdyby třeba jen mě přehlídl a neudělal hned dvě další prasárny, nic bych si z toho nedělal, každý chybujeme, ale s tunovym kolosem takhle jezdit... Kdysi byl tirak za odměnu, dneska každý floutek a hlupák dostane auto, které jezdí skoro samo a jezdí
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 28.01.  13:20

          « Re: Re: Re: Přiznání školitele

          Ehm v tom je ten najvacsi problem, ze nielen tirak ale aj obycajne osobne auto byvalo v praci odmenou pre tych najlepsich. Dnes je to pracovny nastroj a zamestnavatel neskuma ci je dotycny schopny s nim pracovat.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 28.01.  17:20

            « Re: Re: Re: Re: Přiznání školitele

            On ani zkoumat raději nechce, protože by byl problém někoho zaměstnat
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 28.01.  14:30

          « Re: Re: Re: Přiznání školitele

          Že ti to případně nikdo nemůže dokázat, nic nemění na tom, co jsi provedl a proč jsi to provedl.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 28.01.  17:21

            « Re: Re: Re: Re: Přiznání školitele

            Nekaž mi to >:D >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Provocateur

      Provocateur 27.01.  23:51

      « Re: Přiznání školitele

      Za mě v pořádku. Já se občas taky neudržím. Jezdím skoro denně pod D1 s hodně frekventovaných sjezdem, za kterým po cca 600 metrech odbočuji na další křižovatce doprava. To, že mi 90% kamionů nedá přednost už mě ani nijak nerozhodí. Ale ty největší prasata, kvůli kterým musím občas ostře na brzdy, hned po sjezdu na 100 metrech krátké přerušované čáry předjedu a pak už nechám auto jen motorem dobrzdit na cca 20 km/h než odbočím. Ještě se mi nestalo, aby na mě ten kamioňak netroubil >:D
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 28.01.  14:27

      « Re: Přiznání školitele

      Buď v klidu, předpisy jsi porušil. ;-) Nicméně s tím nemám problém. Vnímám to podobně jako ty. Také nejsem hrdý, když se ve mně probudí touha po mstě. Podstatné je, že jsi neudělal nic inherentně nebezpečného. Jen jsi ho nechal vydusit.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 28.01.  17:19

        « Re: Přiznání školitele

        Problém spíše je, že tahle msta agresora nepolepší.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu! Rozvod chystala rok!

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu!…

Podle Tomáše Plekance (35) Lucie Vondráčková (38) veřejně lhala o konci jejich manželství. Lucka v emotivním…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se vídám jen pár dní!

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i slavné gesto vzdoru

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i…

Před padesáti lety byla symbolem národního odporu proti okupaci. Legendární gymnastka Věra Čáslavská v roce 1968…

 

Reflex.cz

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i kostely na jedinečných fotografiích

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i…

Ukrývají se hluboko v lesích i uprostřed moderních metropolí. Řeč je o chátrajících objektech, které byly svými…

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…