Aj keď mám rád všetky japonské značky a bol by som rád za každé z nich,zobral by som Toyotu lebo je najnovšia a je to na nej aj vidieť(môj subjektívny názor dizajnu,druhá v dizajne by bola Honda) a na druhom mieste by bola Mazda.U Toyoty rozhodne vyhrala cena za príplatok silnejšieho motora ktorú by som určite obetoval,možno aj ten za kožený volant atď.Alebo by som ešte počkal na novú Mazdu 3 :-)
V tomto stadiu by som bral toyotu i ja, akonahle by vsak dorazila nova Mazda 3, nie je z mojej strany o com. Mitsu ma nikdy neoslovilo, nie je ani len jediny dovod, ktory by hovoril v prospech Mitsu...oproti vsetkym japoncom asi najmensia spolahlivost, interier ako z kamena (tvrdy) a bez napadu, zeby prisli s niecim novym v technike...o tom tiez nic neviem.
Dělali to podle : Ukazatelem spolehlivosti je v této statistice kombinace množství závad na autě, nákladů na jejich odstranění a náročnosti servisních prací (tzn. doby, kterou auto stráví v servise). Počítáno je i průměrné stáří auta a počet najetých kilometrů. Tyto veličiny se promítnou do takzvaného Reliability Indexu.
U Mitsubishi Lancer byl zahrnut rok výroby 2005 až 2008, takže se v té statistice překrývá předchozí a stávající X (od 2007) ....
Nová M3 bude po designové stránce pravděpodobně velmi pěkná. Otázka je jak nastaví ceník. Protože Mazda je vždy dražší, tak je jen otázka o kolik bude dražší. Pokud jen o pár tisíc tak asi není co řešit.
A Mitsubishi s nynějším Lancerem šláplo vedle. Po estetické stránce je exteriér bída (hlavně Sportback) a v interiéru taky nic moc.
augustin To si vzal kde že Mitsu má nejmenší spolehlivost ? :-) Co já vím tak na tom nejsou se spolehlivostí hůře než ostatní japonské značky :-);-) Osobně bych si vybral Lancera líbí se mi více než ti ostatní a mám s Mitsubishi dobré skušenosti . Takže pro mě jasná volba :-)
v clanku sa pri Lanceri spomina:
"...základní výbava se ale musí obejít bez vyhřívaných zpětných zrcátek..." vo mne to evokuje pocit, ze spatne zrkadla nie su vo vybave :-)
nie som expert na cesku gramatiku, ale nemalo by to byt v zmysle "obejit bez vyhrivani zpetnych zrcatek"? (sorry za chybajucu diakritiku).
este ale k clanku:
celkom sa mi pozdavaju ceny a motorizacie+vybavy za ne. Mat v zaklade napr. vyhrievane spatne zrkadla alebo radio s MP3 mi pride fajn, pridana hodnota cuvacej kamery u Toyoty mi pride hodna 20k,...
Je to přesnější/výstižnější formulace, ale i tato formulace, která je v článku, je běžně (a bez problémů) používaná.
Buď můžu mít zrcátka nevyhřívaná, nebo vyhřívaná, jedna z těchto možností vylučuje druhou. Podobné formulace se běžně používají i u jiných prvků výbavy. Když budu např. psát o absenci (ve výbavě konkrétního vozu) xenonových/LED světlometů, multifunkčního volantu, skořepinových/sportovních/komfortních sedadel, koženého čalounění, kol z lehkých slitin, metalického laku... apod., taky tě zřejmě nenapadne, že to auto vlastně nemá vůbec žádná světla/volant/sedadla/čalounění/kola/lak…
Spíš bych řekl, že je tolerovaná. Předpokládáš, že nějaká zrcátka tam budou, protože auta dnes zrcátka mají. Jinak rozdíl je v tom, že jedna implikuje, že tam nějaká zrcátka jsou, jen ne vyhřívaná, druhá neimplikuje nic, vyhřívaná tam nejsou, jiná tam mohou být a nemusí (a spíš naznačuje, že tam nejsou žádná, byť v tomhle konkrétním případě je to bezpředmětné). Je to jeden z nástrojů slovních hříček a manipulace. Otázka tedy je, co chceš říct. Chceš říct, že zrcátka nejsou vyhřívaná, nebo chceš vyhřívaná zrcátka vyloučit?
Tolerovaná varianta může produkovat kratší text a člověk to pochopí. Na druhou stranu, novinář by měl být profesionál. Pokud tuhle "konstrukci" nepoužiji z lenosti v běžné řeči, tak si pravděpodobně s někým pohrávám. Záleží samozřejmě na kontextu. Ne vždy je to "špatně".
Já bych dlouho přemýšlel co vybrat. Auris se mě taky líbí. Ale asi by to vyhrál civic a to i diky tomu, že má v základu Systém start-stop a kufru. A nebo bych počkal na Mazdu. ;-)
1,33l určitě není špatný motor (do Yaríska ideální), ale na Auris už je, podle mě, příliš slabý. Pokud chcete jezdit nejen ve městě, ale také mimo město tak je jedinou rozumnou volbou 1,6l. Koneckonců příplatek 20 000 Kč není zase tak moc. Navíc k 1,6 je i víceprvek, takže není co řešit.
A co se týče designu, tak po prvotním zděšení se mi Auris líbí čím dál víc.
Je tam Nissan , tak jasně že XV nebo Forester..
Obě auta by to suveréně tady vyhrály!! Alespon u mne.
Pak ten Nissan..už se ale čekají nové modely,tak těžko srovnávat..taky tam už můžou dávat Toyotu RAV...atd. ;-)
Je tam Auris a Civic, takže jasně že Impreza. ;-) Nová Impreza se mi nelíbí, XV mne tolik neoslovilo, ale Forester, proč ne. Jen moc do této společnosti nezapadá. QQ tam je, protože Nissan nic lepšího (= blíže klasickému hatchbacku nižší střední) nemá.
Já bych měl pořadí Honda 1,8, Auris 1,6, Mazda... nejspíš 2,0 nebo Mitsubishi, třetí místo bych těžko rozhodoval. Nissana bych nechtěl, tato vysoká auta nemám rád.
Chápu..já bych zase to vyšší preferoval..Na hory je to ideální.. :yes::yes:
Ale je fakt,že tam má být raději srovnání s Golfem,Astrou,Leonem,Ceedem,Bravem a Giuliettou..to je přímá konkurence,příp. Megan,C4 a 308..
Octavii osobně dávám do střední třídy.. ;-)
Tak proč píšeš, že tam má být raději srovnání s golfem, astrou, ceedem...? K chybějícímu Subaru, xv řekněme ok, když už je tam kvaška, ale forester opravdu ne. To je už třída Rav4, CR-V, Outlander, CX-5/7...což je, dle mého škoda; předešlý forester, co se ještě netvářil jako typické SUV, se mi líbil mnohem víc.
cierny v zaklade 1,6 inform coskoro uz 2 rocny ... ( ale ten cas leti, stale mam pocit akoby sme ho kupovali vcera )mozem len doporucit... kludne sa pytajte :yes: ... je to sice trosku asi hlucnejsie auticko oproti novsej konkurencii a nema 6tku ale inak pohoda... spolahlive auto
vyhoda ciernej farby je ta ze sa nelakovane klucky a spatne zrkadla ( dodavane v zakladnej vybave ) maskuju .... aj ked je pravda ze ta cierna farba je priplatkova ale velmi pekna :yes:
lanceru sa momentalne akosi v celej europe uz nedari.... predaje prudko klesli.... je to skoda... vazne velmi vyvazene auticko... bez nejakych prkotiniek serepeticiek ... skoda no... da sa s nim jazdit aj za 6,2 litra takze klasicka atmosfera je skutocne super... clovek nema strach ze ci mu nieco nerupne... ano uz to nie je nove auto na trhu... povedal by som za najlepsie roky ma uz za sebou ( 2010, 2011 ) ale mam pocit ze vzhladom na velmi dobru cenu ak by sme kupovali auto dnes tak by opat vyhral aj dnes lancer.... za cenu zakladnej oktavky mate uz skutocne ine auto a ta 1,6tka je vyborna ..... zvuk aj ked je ho pocut nerusi.. prave naopak... ten zvuk klasickej atmosfery v otackach milujem... neviem to porovnat s konkurenciou ako je na tom dnes novy auris civic a pod ale za 14tisic civica nekupite a navyse 73KW 1.4ka v zaklade sa lancerovskej 1,6tke nemoze rovnat ;-) ani nahodou.... lancer je za tie peniaze ake sa ponuka dnes stale vyborne auto... podvozok je spicka... kolesa ma uz v zaklade vyborne 205/60R16... , vzadu priestoru na rozdavanie aj na dlzku aj na sirku ... myslim ze lancer je stale vyborna volba.... ponuka zmes vyvazenych kvalitnych vlastnosti zabalene do atraktivneho obalu za podla mna skvelu cenu a mozem povedat ze to auticko aj dnes je stale atraktivne... na ulici sa medzi fabiami octavkami nestratite..., je to trosku podla mna nedocenene auto... pretoze uz v zakalde ponuka vyborny motor, podvozok a celkovu splahlivost a praktickost ( sportback ) bez jedinej slabiny...
spociatku sme chceli sedan... ale po vyskusani si oboch verzii sme zistili ze strecha sportbacku je trosku inak potiahnuta akoby bola dlhsia ako v sedane a tak mame v sportbacku viac miesta na zadnych sedadlach v oblasti hlavy a navyse 5te otvaratelne velke dvere su ovela praktickejsie co sa tyka pristupu do kufra ( aj ked na ten sme nepozerali nejako ) a tak zvitazil sportback aj ked osobne sa mi sedanik trosicka viac paci ... praktickost zvitazila ... lancer je v oboch verziach krasne auto a v zaklade uz motoricky vyborne... to vela aut v zaklade a za tu ceny co mitsubishi neponuka
Citujem:
"si sa nejako rozpisal s tymi 5tymi dverami to snad stacilo napisat aj raz".
Si sa nejako rozpísal s obhajovaním ceny Lancera, to (slovné spojenie "na veľmi dobrú cenu", "za tie peniaze", "za tú cenu") snáď stačilo napísať raz na záver. ;-)
Tak k (aktuálnym) interiérom Nissanu by som mal nejednu výhradu, a k tomu, čo bol v poslednej Almere, tak to bola tragédia dizajnom i použitými materiálmi. Podvozkovo mnohých európskych konkurentov zadupávala, ale 1,5 benzín za podvozkom výrazne zaostával. Samozrejme uplynulo už pár rokov, len som tým chcel napísať, že k dizajnu karosérie (vzhliadnuc "maľovánku"), by si to žiadalo i slušný interiér a silnejšie motory. Verím, že v dieseloch by 1.6 dCi od Renaultu dobre poslúžil, ale benzín? Tiež Renault?
QASHQAI: Pekný vonkajší dizajn, ale škaredý volant, Qasqai ma nikdy nezaujal a považujem ho za priemerné auto. Ak by som chcel lacné SUV, tak Sportage či C4 Aircross, vo vyšších výbavách zas Mazdu CX5, Hondu CRV či Subaru Forester/XV alebo Suzuki grand Vitara. :-!
LANCER: ako nové auto mi už pripadá trochu staré - myslím v interiéri a výbave, potreboval by aspoň facelift, dizajn je však parádny a vyzerá stále rovnako dobre. :yes: Nový Lancer by so však nekupoval, ak, tak zánovný/mierne jazdený - tam patrí k mojim favoritom. ;-)
3ka: opeť parádny dizajn, ale zastaralý a neprehľadný interiér z tvdých plastov. ;-)
AURIS: nový Auris vyzerá celkom pekne, prvotné sklamanie ma prešlo a čím dlhšie sa naň pozerám, tým viac sa mi páči. Interiér je pekný, vo vyšších výbavách sa mi páči kožená palubovka,
aj športové zameranie je mi sympatické. :yes:
CIVIC: Civic odchádza z testov s rôznymi výsledkami, v porovnávacích končí večšinou druhý, názory naň bývajú rozporuplné, ceny sú vysoké ale ajtak ma Civic priťahuje najviac. Čím to je? Asi tým, že nieje príliš rozšírený. :yes:
Takže: ak by som si mal vybrať niektoré z týchto áut, tak buď Civic alebo Auris, prípadne 3ku.
Ak by mal byť hocijaký hatchback nižšej strednej tak niektorý z týchto: Citroen C4, KIA ceed, Opel Astra alebo nový Seat Leon. :-)
ano lancer by uz potreboval facelift ak nie rovno novy model ... mame lancera a uznavam ze zvnutra uz to nie je ultramoderne auto ( olizovaci plastov budu sklamani - vsetko tvrda skrupina ) a navyse chyba 6tka.... v tom ale nie je problem... kvalitou jazdnych vlastnosti, motorom, ponukou priestoru, imidzu, krasneho vzhladu predci este aj dnes niektore novinky... a este ked si zoberies ze kazdy druhy sused ma octavku alebo fabiu tak s lancerom clovek posobi celkom solidne :yes:
my sme zvazovali stary ceed teda uz ten inovovany model ale kedze sme vedeli v case kupovania auta ze o rok uz pride novy ceed tak sme si povedali ze ceeda nie.... nekupime predsa ceeda ked o rok pride novy ( cakat rok sa uz nedalo ).... a tak sme sli do lancera... predajca nam dal aj zlavu.... auto bolo v metalize ciernej za zakladnu cenu... k tomu nejake doplnky a skutocn solidny pristup a skvela predvadzacia jazda za ktoru sa musim predajcom mitsubishi v KE podakovat este aj dnes :yes:
este dodam ze nas limit bolo okolo 14-15 tisic eur.... civic je drahsim autom a v zaklade este aj slabsim s tou 1,4kou sa lanceru nemoze rovnat... boli sme pozriet aj predosleho aurisa... no uz po nasadnuti do auta sme mali pocit ze sme akoby v minivane... lancer nas zaujal prave svojim sportovym peknym vzhladom.. bez nejakych somariniek a hlavne vybornou cenou s uz vybornym motorom v zaklade...
k tomu civicu len tolko ... razvor je uz relativne maly... dizajn je tiez diskutabilny... v zaklade 1,4 73KW je to v podstate slabe auto.... a cena? no ano lacne nie je.... chyba mu 1,6tka ako ma napr lancer... to by sa civic isto lepsie predaval
1. Mazda. Čeká na nástupce, ale i tak je pro mne z výběru na prvním místě
2. Nissan. I přes svůj věk pořád hodně pěkný auto a u mne těsně za každou na druhém místě
3. Nakonec Toyota. Ale z venku je opravdu ošklivá. Nejsem příznivcem takových pokusů
4. Mitsubishi. Je pěkné v sedanu, hb se moc nepovedl. Alespoň předek zůstal. Interiérem taky neoslni, ale aspoň žádné pokusy se stříbrným plastem a horkovzdusnou pistolí
5. Honda. Absolutně otřesné ztvárnění exteriéru obzvláště zadní části a interiér je jak z mokreho snu příznivce startracku.
U Mazdy jsem zvedav s cim prijde a za jakou cenu, M3 byla donedavna slusne predrazena, takze se uvidi, tedy misto 1-3.
Nissan je uz hodne okoukanej, skoro bych rekl tuctovej, takze 4.-5.misto.
Auris za dobrou cenu s 1,6 a lepsi vybavou, ikdyz ta 1,6 se mi zdalo dosti lina.
Mitsubishi 4.-5.misto. designove lepsi nez Nissan, ale nic mi nerika
Civic jednoznacne v 1,8, nej kufr, variabilita a v zadu krasne kridlo prechazejici do svitilen ;-) Oproti Aurisu trochu slabsi predek. Interier bych tedy osobne hodnotil o chlup povedenejsi nez Auris ;-) tedy 1.-3. misto, ikdyz z dnesni nabidky ma k 1. mistu nejblize ;-)
Bohužel Civic je u mě po stránce designového ztvárnění nepřijatelný ve všech směrech a to natolik, že jinam než na poslední místo ho zařadit nemůžu.
Podobně je na tom Auris, ale ten to alespoň zachraňuje trochu interierem.
Proto jednoznačně Mazda s Nissanem vředu.
tiez sme chceli sedan.... no po nasadnuti do sedanu a zisteni ze vzadu suchame hlavami o stlpik a nizsi strop sme zobrali sportbacka - tam ten problem nebol ... navyse 5te vyklopne dvere su skutocne praktickejsie napr ked prenasas bicykle sklopis sedacky jednym tiiahlom a supnes tam bike... v sedane by to bez nosica neslo.... mame aj nosic ale na dennodenne nosenie napr v lete na kratsie vzdialenosti je rychlejsie a praktickejsie len sklopit sedacky a supnut tam biky .... no a to sa v sedane neda... v tomto je hatch praktickejsi.... ale je pravda ze nie kazdy vyuziva auto na prenos niecoho vacsieho.....
dalsou vyhodou neviem ci si to niekto vsimol... lancer ma spatne zrkladla jak na mpvecku... velke pekne ... clovek v nich aj nieco vidi ale mozno je to aj kvoli tomu ze vyhlad dozadu v sportbacku ani v sedane nie je idealny... to je pravda...
teraz si uz nevieme predstavit zeby sme mali sedan.... hatch je predsa len daleko praktickejsi... davat kazdy den v lete biky na nosic by bola riadna fuska.. ( aj ked povodne sme si povedali ze by to nevadilo ) takto v dvojici ked ideme tak sklopime sedacky a supneme ich tam na lezato v pohode.... takisto ked prezuvas gumy.. v hatchi sklopis sedacky a gumy nahadzes dozadu.... v sedane? no dost problem ze....
Hondu mám tři měsíce a je úžasná. Vždycky se těším na další jízdu ;-) Než jí někdo odsoudíte, nejdříve se v ní svezte .... uvidíte, že budete příjemně překvapeni.
Honda je (aj v tejto diskusii) najviac, očami európskeho zákazníka, odsudzovaná za dizajn. Osobne neodsudzujem, ale tiež trošku ťažšie trávim najmä zadné partie. Uvítal by som v prípade Civicu viac "Legend-ovskej" elegancie.
Nech Ti i naďalej robí len radosť ;-)
Když jsem jí poprvé viděl na obrázkách ........ no nelíbila se mi :-( Postupem času jsem jí ale začal přicházet na chuť a když jsem jí pak viděl na živo, bylo vše jinak. Je pravda, že třeba v červené, modré a hnědé se mi nelíbí ani naživo. Mám bílou a na ní nejlépe vyniknou plasty, zadní svítilny a celkové proporce. Co je na ní ale nejlepší je jak se ochotně pouští do zatáček a tam kde už u mě funguje pud sebe-záchovy tam je Honda pořád v klidu ..... Kolikrát nechápu proč to auto, které jede přede mnou, do té zatáčky tak nesmyslně brzdí >:D
Plaute, nemáš pravdu. Civic se zde nelíbí asi 10 lidem, ale jsou nejvíc slyšet. Stačí porovnat výsledek ankety pod Aurisem [odkaz] a Civicem [odkaz] . Civic se mi velmi líbí, ale líbí se mi i Auris, asi proto, že převzal spoustu designérských řešení Civicu 8G. Naproti tomu Kiškiš a lancer jsou stylingově velmi slabé a Mazda 3 je stále pohledná, ale zoufale stará.
Dobre, odhliadnuc od tejto diskusie, v mojom okolí sa aktuálny Civic nepáči nikomu. Som snáď jediný, ktorý ho aj dizajnovo ako-tak akceptuje. Prezeral som si ho už x-krát a vždy sa snažím pozerať na tie linky tak, aby som ho i po stránke dizajnu akceptoval viac. Časom sa mi to darí, ale keď som svoje vnímanie stojac pri ňom popisoval kamarátovi, tak len krútil hlavou a diskusiu uzatvoril "sprostou" vetou: "je to kopa zmatočne pokrúteného plechu" >:-[] Ďalej som sa nesnažil :-) Qashqai sa mi nepáči, resp. už som sa ho riadne objedol, Mazda stále OK, ale tiež s veľkými výhradami, Lancer podľa mňa z týchto japončíkov dokáže najviac ulahodiť európskemu oku, ale z tohto výberu by som aktuálne volil Auris, hybridná verzia v kombi je lákavá, cena (zatiaľ som videl iba cenu hatchbacku) už menej.
Civic ke až extrémně aerodynamický a taková auta obecně nepatří k nejlíbivějším, i když u CLA se to povedlo. Honda ale vždycky dělala jednoduchý a funkční design, ne každého osloví. Ale jisté je, že to je vše, jen ne kopa zmatočně pokrúteného plechu. :-) Škoda, že Honda rezignovala na hybridní pohon, snad se to změní s příchodem SH-IDCD [odkaz] . Ale jak už zaznělo kousek vedle, Civic je především velmi vyspělý jako celek.
Mne sa Hondy páčia, Accord a najmä Legend :-) Civic, hoc nepochybujem o jeho kvalitách, vyváženosti, a netlačím ich do úzadia za každú cenu kvôli dizajnu, vždy kráčal trochu mimo mňa.
Jízda je v novém Civicu opravdu výborná, oproti prkenné minulé generaci je toto pohodlné a zároveň dobře ovladatelné vozidlo. Má jen 2 mouchy, vyšší posaz řidiče kvůli zbytečným vyklopným sedadlům vzadu (tvůrce to na stránkách Hondy komentuje, že to musel i u nové generace ponechat kvůli psovi jednoho z klientů, dobrý nesmysl) a motory. Jel jsem 1,8 103 kW a popravdě ty koníci tam nejdou moc cítit... a 1,4 si opravdu nedokážu představit... Snad nový chystaný diesel...?
Právě ten mnohokrát kritizovaný posaz jsem vůbec nezaznamenal a to mám 190cm. Přijde mi, že níž bych ani nechtěl, neb bych měl horší přehled o situaci před vozem ..... ale asi je to věc vkusu ;-\ Jinak, co se týká motoru, myslím, že je dostatečně živý i na svižnou jízdu. V ECO režimu je to ale utrpení a nedá se to vydržet, tedy nezapínam ;-)
Pravidlo je, že bys měl sedět co nejníže, abys stále viděl na cestu. :-) Auto tedy musí mít nejen nízkou polohu sedadla, ale hlavně nízkou palubní desku.
Vyšší posaz je hlavně kvůli palivové nádrži, která je stejně jako u 8.g práve pod předníma sedačkama.S posazem problém nemám(190cm) ba oproti našemu druhému autu MPV mi to ani nepříjde vysoko(ale jo, sedí se krapek výš). Zbytečné ty zadní sklápěcí sedačky nejsou. Je to poměrně příjemná vychytávka. Nédávno jsme tam i při 3 lidech v autě díky těmto sedačkám krásně nandali 2 pístovej kompresor s 50l vzdušníkem >:D minulý týden jsem v ní pro změnu bez problémů odvez vodovodní trubky, 4m dlouhý v kuse-32mm!! K prkenosti 8.g hlavně přispívá fakt, že cca 90% všech 1,8 je na 18´´ kolech, zbytek na 17´´. Já ji mám "žebráka" s 1,4 na 16´´ a v prkenosti to není o nic horší, než většina ostatních aut.
Blahopřeji k Hondě. Když jsem ji chtěl kupovat byla 0 100tis. dražší než je teď, tak jsem koupil i30. Teď by jsem volil Civic 1,8, z uvedených aut má nejúspornější motory, nejlepší variabilitu a nejlepší jméno.
Potom co jsi napsal je jasné, že jsi v autě nejel. Jinak by jsi nemohl takovou blbost napsat. To, že má torzní příčku, která je navíc odtlumena přes hydraulické držáky, rozhodně není její velká chyba - jak píšeš. Doteď jsem měl všechna auta na "víceprvku" a to že teď mám poprvé "torzku" nepoznám ani v nejmenším :-!
Já bych počkal na novou Mazdu 3 a zbytek se může jít klouzat :-) Už nynější model je totiž jizdně někde jinde,než ostatní.Tím míním i novou něměckou atrapu- Golf :-)
Ano, volba je jasná. Civic. Nejhodnotněji vyhlížející a na šířku největší interiér, nejlépe tvarovaný volant, nejlepší řazení, největší kufr, nejvariabilnější interiér, nejlepší sedadla a po Mazdě nejlepší benzinový motor. Zatím mi chybí možnost srovnání s Aurisem, ale z téhle skupinky také nejlepší tlumení rázů a jízdní komfort, nejtišší interiér, spolu s mazdou nejzábavnější a nejkomunikativnější podvozek, což je super zejména s ohledem na o dvě třídy lepší kvalitu jízdy, nejpřesnější, nejostřejší a nepřeposilované (zdravím do Hirošimy) řízení.
Fakticky vzato spíše, než proč Civic ANO je lepší se ptát, proč Civic NE, seznam bude o dost kratší. Nevýhodou Civicu je poněkud vyšší posaz, pak mě napadá pouze průměrná prostornost vzadu v příčném směru a posilovqač řízení téměř bez feedbacku.
takže nakonec křiklounům nezbude nic jiného, než poukazovat na svůj konzervativní vkus a vytýkat mu moderní design. :-!
Proč? To bychom se museli zeptat evropských kupců. Ale nejspíš to bude proto, že Qashqai nabízí nejlepší poměr užitná hodnota/cena, v očích Evropanů vypadá jako auto (na rozdíl od Civicu a Aurisu) a asi i proto, že vystihl jako první trend crossoverů.
Qashqai mě strašně zklamal vnitřním prostorem. Mám zkušenost pouze s verzí s panoramatickou střechou, bez ní to asi bude lepší. Ale i tak to je hodně velká bída. Kdyby šla dát vpředu sedačka ještě o něco níž, možná by to šlo. Sem zvyklý sedět víc nakolmo (tzn. u řízení neležím) a takhle si musím vytáhnout clonu u panoramy, protože jinak minimmálně vlasama neustále drbu stropní čalounění. Ale i tak furt podvědomě nakláním hlavu do prostoru pod panoramatickým sklem. Blbé je i to, že částečně koukám do sluneční clony, i když jí nemám sklopenou. Vzadu je to ještě mnohem horší, pokud neskloním hlavu aspon o 45°dopředu nebo do stran, nemám vůbec nárok. Místo na kolena za mnou taky hodně špatné. Třeba ve Fabii se usadím skoro bez problémů, min. co se týče místa nad hlavou.
A ani jízdní vlastnosti a komfort mě nenadchli. Do auta se hodně přenáší kravál od podběhů a při vyšších rychlostech a v rychlejších zatáčkách to auto docela plave, min. ve srovnání s Yetim.
Takže za tu cenu to není zlé auto, ale spíš pro nějaké italy, španěly a jiné méně vzrostlé národy.
Proč ne. Jednak na dálnici nejspíš motor i na 6ku točí tolik, že má rezervu i do mírného kopce. Hlavně ale tempomat ve skutečnosti používám nejčastěji ve městě na úsecích zostřené radarové buzerace.
No, ale tempomat je všeobecně chápán, jako dobrý pomocník na dálnici a z vlastní zkušenosti, u civica 1,4 na D1 prudká stoupání na 6 jen rozjetej alespoň na 130, ale třeba na 6 prdnout tempomat 110-120, tak se nechytá. Prostě beru to tak, že na bezproblémovou fci tempomatu (aby tam nebyl jen pro parádu) je zapotřebí výkon, nebo automat. Pod cca 80kW je z mého pohledu přínost tempomatu sporný(dle velikosti vozu atd, atd) Ježdění po městě na tempomat si nedokážu dost dobře představit. Ani v úsecích " zostřené radarové buzerace" bych ho moc nevyužil, neboť si tam při 50 raději šoupnu 6 jen lehounkatě udžuji rychlost. Předpokládám, že tempomat by mi vysvětlil, že jsem se zbláznil a vypnul by se >:D Každopádně bych to shrnul takto. U základní motorizace nepovažuji chybějící tempomat za nedostatek, ale za projev soudnosti konstruktérů ;-)
Edit: Teď mi seplo, stejně většina tempomatů bere jen 80km/h a víc, těch pár tunelů na okruhu, kde je 80 a to jen ještě někdy, někdy je tam 60, tak to "zvládnu" i bez "pomocníka" ;-)
Nevím, kde bereš tu "většinu", třeba Renaultí tempomaty jedou i 50 km/h. Na to je ale spíš lepší omezovač rychlosti. Podle mě tempomat má smysl i u menšího motoru, jen prostě třeba v kopcích neudrží nastavených 130, ale jde pod ně.
Zatím kde jsem měl tempomat k dispozici(kde jsem měl k dispozici i manuál-nikdy mě nenapadlo to při tak nízkých rychlostech zkoušet), tak až od 80km/h ( a to i u 100kW mazdy 626). A ani nevidím důvod pro jeho používání pod dálniční rychlosti. Ale tak každýho názor. Mám prostě rád věci který fungujou vždy, né, jen když není kopec, není moc naložené auto atd. Narovinu říkám, na civicu 8.g s 1,4 by byl uplně na prd, jak by tomu bylo u 9.g nevím, ještě jsem neměl možnost projet.
Není v tom problém. Spodní limit tam bývá (výjimkou je adaptivní tempomat + automatická převodovka, ale nemusí to tak být všude), ale měl by být nižší. Audi má u A3 myslím 30 km/h pro klasický tempomat/ manuální převodovku.
Kazdy mame asi rozne skusenosti. Ja by som auto bez tempomatu na caste jazdenie uz vobec nechcel a je to moja podmienka pri vybere auta. Vyslovene ma rozculuju vodici bez tempomatu >:D Samozrejme na dialnici je to hlavna vyhoda, ale postupne som si zvykol a zapinam ho prakticky vzdy, ak je dlhsi usek cesty aj v meste. Super vec.. nemusim riesit rychlost, ani ci idem z kopca, do kopca. Zatial som nezaznamenal, ze by mi ho niekedy vyplo, alebo by nezobralo rychlost okolo 50 km/h. Menej uz nie je dovod. Auto ma 11 rokov, tak neviem preco by to nove auta nemali zvladat tiez.
OK, o tom že je tempomat fajn vůbec nepochybuji, vzhledm k jízdě ustálenou rychlostí je většinou tempomat úspornější i než sebevětší snaha o nízkou spotřebu(při opravdu ustálené rychlosti). V minulém autě jsem ho měl, nyní ne(ani na jednom z aut 61 a 110kW) a vzhledem k tomu, že z ročního nájezdu cca 20.000 je cca 80% po okreskách mi to zrovna žíly nerve a jsem přesvědčen, že ten pidimotůrek co mám v autě by si s ním asi moc nerozumněl ;-) Jó, u toho MPV se 110kW mi chybí a rozumím tomu, že je pro někoho podmínkou pro nové auto. Na druhou stranu. Při výběru auta jdu nejdříve po motoru a pak až po "serepetkách" Současný civic byl vyjímka, zkrátka nabídka, která se neodmítá-no nekup ho z rodiny za 1/2 ceny na trhu >:D Co se týče nejnižší rychlosti s tempomatem, tak jsem rád za informace zde získané (viz příspěvek od _MT_) Alespoň neumřu blbej >:D:yes:
Ok, to beriem. Tiez som prisiel podobne k autu a neriesil som vybavu. Proste to malo vsetko >:D
Motor ma 110kw, takze problem nebol. Ale u slabsieho auta by som na kratkej vzdialenosti skratka zaradil napr. 3ku v meste namiesto 4ky. Ale je fakt, ze v slabsom aute ako 77kw nemam s tempomatom skusenosti. No ak by aj bol problem, tak ho zapinam skratka len na dialnici. A pokial viem, tak u tych skutocne slabych motorov ani vacsinou nie je mozne tempomat objednat.
No a o tom tu celou dobu píšu. U základní motorizace nevidím absenci tempomatu jako nedostatek. Jinak po městě i s pouhými 61kW 50km/h pohodinka na 6°, když kopec tak na 5° a motor neprotestuje-to zas nejsem prase, abych ho nějak podtáčel. Vlastně na tento režim je ta 1,4 i-DSi stavěná. Trojku mám jen na předjíždění :-)
Za súčasnej situácie by bol možno najlepším riešením Auris.Ale len dovtedy, kým o pol roka nepredstavia novú trojku od Mazdy. Potom nebude čo riešiť - za predpokladu rozumnej ceny.
Už som to písal, ale problém japončíkov v tejto triede je absencia kombíkov. Auris tu bude mať výhodu, keďže sa asi bude predávať aj ako kombík.
Presne jsem dospel k stejnemu zaveru. Hlasoval jsem pro Auris ale az prijde nova Mazda 3 a samozrejme pokud importer neda nejake divne ceny, asi nebude o cem diskutovat.
Pri prvom pohlade na cennik som sa riadne nastval. Uz v zaklade je Auris lacnejsi v CZ nez v SR, pritom platy su vyssie. Ked som cital dalej, tak dalsia vec, ze podla autora je uz v zaklade tempomat (co je moja podmienka pri vybere noveho auta). Pri pohlade do nasho cennika je tato vybava mozna az od druheho stupna ACTIVE a dokonca az za priplatok smiesnych 460€ v baliku BUSINESS. Co by znamenalo, ze rozdiel ceskych vs slovenskych cien by bol cca 1500€. To sa mi nezdalo.. nazrel som do ceskeho cennika a ten vyzera prakticky rovnako ako ten slovensky, takze nechapem odkial autor zobral, ze v zakladnej vybave je tempomat??? Ostatne ceny aut mi tiez nesedia, pretoze zas u nas su o dost drahsie, ale uz som po tom nepatral.
Tempomat u Aurise je až ve výbavě Style, Style Hybrid, tzn. že je až v nejvyšší výbavě. Dále je pak tempomat zařazen v paketu Business za 11 500 Kč, ten je však dostupný pouze pro výbavu Active a Active Hybrid. Takže do základní výbavy tempomat nejde ani přikoupit.
Co se týče ceny tak ta u Aurise, Civica, Lancera a Qashqaie sedí.
Nicméně u Mazdy 3 hatchback začíná cena v akčním ceníku na částce 299 900 Kč vč. DPH - výbava Base (u výbavy Base je rozdíl oproti CE pouze, že chybí klimatizace). U sedanu je cena "od" uvedena správně tedy 333 400 Kč výbava CE