To by me zajimalo, kolik ta "nadhera" bude stat... Taky nechapu, proc Honda zvladne v pohode nepreplnovany ctyrvalec 240k a Connaught musi kvuli 300k delat preplnovany desetivalec...
Pokuď vím Ferrari taky dělalo realtivně maloobjemové dvanáctiválce, kolem 3 litrů?? V Anglii asi nescafé dávalo hrnky zdarma a Connaghtu si z nich vzali míru...
a kde jste vzali, že to je dvoulitr? já to v tom článku nemůžu najít. Jinak tuším, že v době 1.5-litrových F1 dělala honda V12 kolem 300HP (co na to náš encyklopedista Mažík ;o)?
Musíš číst i jiné weby, tam se dozvíš že je to dvoulitr... jo a v dobách 1,5L formulí měly ty motory turbo a v době největšího rozkvětu výkon přes tisíc koní. A to není kec ale fakt!!! Bohužel podvozek, brzdy a aerodynamika jim nedovolily jezdit časy jako současné vozy. i když dnešní 3,0L motor Honda z týmu B.A.R. má taky tisíc koní a bez turba....
Podle mě znamená V10 jen o mnoho víc váhy na předních kolech, než kdyby tam dali třeba R4 z EVO 9 se stejným výkonem. A kromě toho by mohl být daleko víc vzadu než delší V10. A to nemluvím o nákladech na vývoj a spolehlivosti. Asi to vyvažuje exkluzivita fenoménu V10 a vlastního motoru, ale stejně tomu moc nerozumim.
Na jednu stranu vsichni placou, ze v exklusivnich znackach jsou koncernove dily a na druhou, kdyz nekdo udela neco originalniho, tak by koncernove dily nevadily?
Hned bych do toho shell! Napad se mi libi - vsichni kdo kdy mohli protahnout preplnovany 2l V6 v alfe spider mi daji za pravdu, ze to stoji za to, tak proc ne 2l preplnovany V10... Kazdopadne to bude jeden z nejzajimavejsich motoru. Nejde jenom o maximalni rychlost nebo max vykon ale taky o pozitek z jizdy. A predstava tocit vysokoobratkovou desetivalcovou preplnovanou bestii v pohlednem a hlavne lehkem coupe bude urcite sjupa fun. A az zkonstruuji 3l V10 s cervenym polem nekde okolo 11 a 12 tisic otacek a sekvencni prevodovkou tak budu ochoten prodat byt v Praglu abych si ho mohl koupit!!! :yes:
Pane vrchní, prosím dvě deci 98....a víte co? Ať s tím pořád neběháte...přineste mi jich rovnou deset! A nechcete to radši do čtyř půllitrů? Ani nápad! To je pro sraby! ;-)
Vyhoda vice valcu spociva ve vyvazenejsim chodu a moznosti vice tocit. Dale pak takovy motor ma vetsi vykon a nizsi krotak... Jsou proste lide, jako ja, kterym rev sportovniho motoru vytoceneho pres 9000 ot. za min lahodi nadevse a to pri jakemkoliv objemu. Troufam si odhadnout ze 3l V10 by mohl mit vrchol vykonu mekde kolem 11 000 - 12 000 otacek... Toto vse.
...je to takove...mno...hmmm...zajimave ;-) Tohle neni auto pro sraby, tohle bude ridit clovek s jasnym charakterem, pevnou az buldoci vuli a musi byt i trochu vizionar...priznavam, nemam na nej (ani tak, ani onak)...ale je to fakt zajimavy kousek :yes: