Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotor
Elektromobily nejsou příliš efektivní ale autonomní řízení, to je úplná mánie.
Nikdo si neuvědomuje že snímače potřebují perfektní značení a perfektní bezporuchovou komunikaci se semafory a ostatními vozidly.
Je to mánie. Nevím kdo si usmyslel že se za každou cenu musí odstranit řidič-člověk. Asi nejmladší generace odkojená IT a žijící ve virtuální IT bublině.
Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotor
Co znamená že: "elektromotor není příliš efektivní"? To jako 90% účinnost přeměny nabíjecího proudu na pohybovou energii mobilu není příliš efektivní? (a to nepočítám navýšení dík rekuperaci!) Oproti nejefektivnějšímu spalovacímu motoru, dieselu, s účinností kolem 35%...
Perfektní značení je nutné jenom pro řidiče-člověka. Jeho reakční doba je neskutečně dlouhá. Pokud se zrovna věnuje řízení.... Semafory autonomní auta nepotřebují vůbec. Komunikovat spolu, hm, hodí se to, ale rozhodně to není podmínka nutná k bezpečné jízdě. Potřebuje snad řidič-člověk komunikovat s jiným řidičem, když mu dává přednost zprava? Nepotřebuje, musí jen odhadnout, kam ty další mobily kolem něj pojedou a to stroj zmákne dokonale.
Doporučuju načíst pár odborných článků o mobilní robotice, je to zajímavé čtení a není k tomu třeba ani příliš matematiky (pro pochopení funkce).
Ve většině výtahů už také není liftboy a neznám moc lidí, kteří by zvolili vyjít třeba jen 5 pater místo použití výtahu. Podle mého názoru je jen potřeba oddělit silnice, kde budou moci jezdit tyhle autonomní vozidla od aut s řidiči, a to pro bezpečnost osob přepravujících se v autonomních vozidlech.
Přechodné období potrvá tak asi 20 let. Takže už dnes se počítá s tím, že provoz bude smíšený. Oddělovat to by bylo zbytečně finančně náročné -> dvojí infrastruktura. On není žádnej problém z vektoru hybnosti daného auta a odhadu jeho hmotnosti určit prostor, kam se může v následujícím čase pohybovat. A tomuto prostoru se autonomní auto prostě vyhne. Stejně tak to děláme za volantem i my, lidi. Nejezdíme si na kufrech (že ano?!), udržujeme boční odstupy, dodržujeme maximální povolené rychlosti a vždy nejedeme rychleji než tak, abychom zastavili tam, kam vidíme.... Autonomní auta, z důvodu bezpečnosti, nebudou jezdit tak rychle, jako lidé. Ale o to bude jízda plynulejší a ve výsledku nebude časově delší.
To oddělení jsem myslel třeba pro vnitřní Prahu, aby ji autonomní auta obsluhovala exkluzivně, tedy se tam nemotala auta "s řidičem". Třeba po dálnicích by pro autonomní auta stačil i jeden pruh, který je okolo větších měst stejně nevyužívaný ;-)
No, krom Total Recallu II jsem ještě neviděl výtah, který by křížil cestu jiným výtahům, mohl by si volit trasu a musel počítat s dopravou kolem sebe...