Největší japonská automobilka Toyota Motor v prvním finančním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 19 procent na 683 miliard jenů (135 miliard Kč).
Nedavno sa podpisala zmluva o bezcolnom trhu EU-Japonsko. Ak sa nemylim, doterajsie clo pre auta z Japonska bolo 10%. Ma niekto informaciu, odkedy by mali byt japonske auta v EU lacnejsie?
However, Toyota said it agreed to the penalty "to avoid a protracted dispute and possible litigation" and denied that it had broken the law.
"We believe we made a good faith effort to investigate this condition and develop an appropriate countermeasure. We have acknowledged that we could have done a better job of sharing relevant information within our global operations and outside the company, but we did not try to hide a defect to avoid dealing with a safety problem," Toyota said.
No individuals were charged as part of the settlement. ;-)
A svolavaci akce beres jako problem???
Ja beru jako problem, kdyz ke svolavaci akci nedojde ;-)
A co jako? Podváděli, soud je odsoudil, dal jim pentli, Toyota zaplatila. Že to okecávají na tom vůbec nic nemění, některý podvodník se přizná, některý zatlouká, tak je to odpradávna co funguje justice.
Ne svolávací akci jako takovou neberu jako problém, problém je, že o vadných airbazích věděla Toyota (i další výrobci) spoustu let a vesele je montovala dál i když dávno věděla, že jsou to šmejdy.
[odkaz]
Heled to, ze takova korporace bude mit nejaky skraloup je asi jasny.
Ale jestli ti neni zrejmy rozdil mezi Toyotou a prumerem anebo Toyotou a VW, tak se nemame o cem bavit.
A to jak v podvodech, tak v kvalite i v pruzkumech spokojenosti ;-)
Gratuluji k prozření a k posunu od "s poctivostí dojít daleko" k "mít nějaký škraloup je jasné". Já si myslím, že je to normální nadnárodní korporace, která jede na hraně (zákona, norem, morálky) a občas za ni spadne jako každá jiná. Já v chování u Toyoty žádný rozdíl od průměru nevidím, protože hlavní cíl takových korporací, jakkoliv maskovaný marketinkovými řečmi, je vydělat co největší ranec peněz. Když bych to chtěl měřit, tak přes výši pokut vyměřených soudy Toyota v autoprůmyslu dlouho "vedla" (překonáním bájné hranice 1 mld. usd), nyní ji sebral "prvenství" VW. Takže s tím průměrem bych byl velmi opatrný. Nicméně jsem si oddechl, že ji snad nebudeš navrhovat na svatořečení.
Nicméně znám firemní kulturu jak VW, tak Toyoty.
A to nejen z pohledu spotřebitele, ale třeba i dodavatele.
A ten rozdíl je enormní.
Toyota se ze skandálu s koberečky poučila a posunulo jí to ještě dál.
Toyotu s jejím TPS, Kaizen atd. se snaží kopírovat celý svět (nejen automotive) a mimochodem to zachránilo před krachem i Porsche.
Strategie Toyoty je dlouhodobá a udržitelná. Kauzy, které ty zmiňuješ, určitě nebyly záměrně naplánované, chápeš ;-) ?
Strategie VW se odvíjí jen od toho, jaké výjimky a pravidla si prolobuje v např. v EU a na jaký podvod se zrovna přijde.
No jestli si myslíš, že Toyota nelobuje, tak jsi naivnější než jsem si po minulém příspěvku myslel. Lobuje a používá k tomu tu nejvyšší úroveň, třeba i japonského premiéra (naposledy tento týden, stačí si projít zprávy). Samozřejmě VW (Merkelová), GM (Trump) dělají totéž.
A když někdo uplácí, tak to také není plánované? V mých očích je uplácení plánovaný záměr úplatkem získat pro sebe výhodu, tedy čistě chladnokrevný plánovaný kalkul.
[odkaz]
[odkaz]
Precti si prosim te poradne ten tvuj prvni odkaz.
Zjisti si co je to commercial bribery.
Citace:
This kind of commercial bribery is often difficult for non-Chinese lawyers to understand. In the United States for example, commercial bribery is commonly viewed as a breach of fiduciary duty owed to a principal by its agent. However, the above-mentioned commercial bribery under China’s AUCL involves no breach of fiduciary duty owed by an agent to his or her principal.
Ono je pomerne jednoduche porusit nejake narizeni v Cine..
Jinymi slovy, tezko se ti hleda neco na Toyotu.
Krome zaseklych koberecku a "uplatku" v Cine v roce 2010.
Zkus si zagooglit VW AG nebo Audi a dostanes 10x nebo 100x vic vysledku.
Zamestnanci VW/Audi vcetne CEO!!! sedi ve vezeni.
To neni ani jiny level, to je uplne jina liga >:D
Nebo jinak: To neni jiny hriste, to je uplne jiny sport :-!
PS Lobovani je legalni. Zalezi na metodach a na cilech.. Treba ja bych loboval za elektromobilitu ;-)
PPS VW se nevyhyba skandalum ani u bezemisnich aut >:D [odkaz]
Toyota je najvacsia automobilka s nezadarzatelnym naskokom..
..uz len dokoncit premenu nudneho dizajnu aut na ten novy nastoleny CH-R, Camry, novou RAV4 a Aurisom/Corollou + zaviest sportove hybridy a je vymalovane..