Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtvrtletní zisk automobilky Toyota překonal očekávání

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 8. 2018
16
Největší japonská automobilka Toyota Motor v prvním finančním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 19 procent na 683 miliard jenů (135 miliard Kč).

Podle agentury Reuters tak překonala očekávání analytiků a dosáhla nejlepšího čtvrtletního výkonu za dva a půl roku. Firma těžila z růstu prodeje a ze snižování nákladů.

Celosvětový maloobchodní prodej automobilů firmy Toyota se ve čtvrtletí končícím v červnu meziročně zvýšil o jedno procento na 2,6 milionu vozů. K růstu velkou měrou přispěla silná poptávka v Asii, kde prodej stoupl o 8,5 procenta.

Toyota potvrdila, že v celém finančním roce počítá s poklesem provozního zisku o zhruba čtyři procenta. Firma se nyní podobně jako další japonské automobilky připravuje na možné zvýšení cel na dovoz automobilů a automobilových součástek do USA na 25 procent, které by mohlo její vyhlídky zhoršit, napsala agentura Reuters.

Toyota uvedla, že takovéto zvýšení cel by vedlo k nárůstu nákladů na automobily vyráběné v USA o zhruba 1800 dolarů (40.000 Kč) za kus. Automobily dovážené do USA z Japonska by zvýšení cel podle firmy zdražilo o zhruba 6000 dolarů (133.000 Kč).

Americká vláda začala v květnu na pokyn prezidenta Donalda Trumpa vyšetřovat vliv dovozu automobilů na národní bezpečnost, což by mohlo vést k uvalení dodatečných dovozních cel. Japonský premiér Šinzó Abe minulý měsíc varoval Spojené státy, že takovýto krok by poškodil americkou i světovou ekonomiku. Upozornil rovněž, že japonský vývoz automobilů nepředstavuje žádnou hrozbu pro národní bezpečnost USA.

Spojené státy jsou pro japonské automobilky velmi důležitým trhem. Toyota v USA provozuje deset továren. Ty vyrábí téměř polovinu z celkového počtu automobilů, které Toyota v USA prodá, upozorňuje agentura Reuters.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

S poctivosti..
DonVito
| 5. 8. 2018
Precti si prosim te poradne ten tvuj prvni odkaz.
Zjisti si co je to commercial bribery.
Citace:
This kind of commercial bribery is often difficult for non-Chinese lawyers to understand. In the United States for example, commercial bribery is commonly viewed as a breach of fiduciary duty owed to a principal by its agent. However, the above-mentioned commercial bribery under China’s AUCL involves no breach of fiduciary duty owed by an agent to his or her principal.

Ono je pomerne jednoduche porusit nejake narizeni v Cine..

Jinymi slovy, tezko se ti hleda neco na Toyotu.
Krome zaseklych koberecku a "uplatku" v Cine v roce 2010.
Zkus si zagooglit VW AG nebo Audi a dostanes 10x nebo 100x vic vysledku.
Zamestnanci VW/Audi vcetne CEO!!! sedi ve vezeni.

To neni ani jiny level, to je uplne jina liga >:D
Nebo jinak: To neni jiny hriste, to je uplne jiny sport :-!

PS Lobovani je legalni. Zalezi na metodach a na cilech.. Treba ja bych loboval za elektromobilitu ;-)

PPS VW se nevyhyba skandalum ani u bezemisnich aut >:D [odkaz]
S poctivosti..
Gvick2
| 5. 8. 2018
No jestli si myslíš, že Toyota nelobuje, tak jsi naivnější než jsem si po minulém příspěvku myslel. Lobuje a používá k tomu tu nejvyšší úroveň, třeba i japonského premiéra (naposledy tento týden, stačí si projít zprávy). Samozřejmě VW (Merkelová), GM (Trump) dělají totéž.

A když někdo uplácí, tak to také není plánované? V mých očích je uplácení plánovaný záměr úplatkem získat pro sebe výhodu, tedy čistě chladnokrevný plánovaný kalkul.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - .StenLi.
Toyota je najvacsia automobilka s nezadarzatelnym naskokom..
.StenLi.
| 5. 8. 2018
..uz len dokoncit premenu nudneho dizajnu aut na ten novy nastoleny CH-R, Camry, novou RAV4 a Aurisom/Corollou + zaviest sportove hybridy a je vymalovane..
S poctivosti..
DonVito
| 5. 8. 2018
To určitě ne.

Nicméně znám firemní kulturu jak VW, tak Toyoty.
A to nejen z pohledu spotřebitele, ale třeba i dodavatele.
A ten rozdíl je enormní.

Toyota se ze skandálu s koberečky poučila a posunulo jí to ještě dál.

Toyotu s jejím TPS, Kaizen atd. se snaží kopírovat celý svět (nejen automotive) a mimochodem to zachránilo před krachem i Porsche.

Strategie Toyoty je dlouhodobá a udržitelná. Kauzy, které ty zmiňuješ, určitě nebyly záměrně naplánované, chápeš ;-) ?
Strategie VW se odvíjí jen od toho, jaké výjimky a pravidla si prolobuje v např. v EU a na jaký podvod se zrovna přijde.
S poctivosti..
Gvick2
| 5. 8. 2018
Gratuluji k prozření a k posunu od "s poctivostí dojít daleko" k "mít nějaký škraloup je jasné". Já si myslím, že je to normální nadnárodní korporace, která jede na hraně (zákona, norem, morálky) a občas za ni spadne jako každá jiná. Já v chování u Toyoty žádný rozdíl od průměru nevidím, protože hlavní cíl takových korporací, jakkoliv maskovaný marketinkovými řečmi, je vydělat co největší ranec peněz. Když bych to chtěl měřit, tak přes výši pokut vyměřených soudy Toyota v autoprůmyslu dlouho "vedla" (překonáním bájné hranice 1 mld. usd), nyní ji sebral "prvenství" VW. Takže s tím průměrem bych byl velmi opatrný. Nicméně jsem si oddechl, že ji snad nebudeš navrhovat na svatořečení.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku