Diskuse

Dacia Duster nově nabízí automatickou převodovku. Kolik stojí?

11.3.2017

Šestistupňová dvouspojková převodovka je v případě Dusteru dostupná výhradně pro turbodiesel 1.5 dCi.

 

  • 24 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 11.03.  10:32

    "Nově"

    Nově s automatem možná tak u nás, jinde, kde se Duster prodává jako Renault už má automat přes rok. Aspoň je vidět jak nás automobilky ojeb... . Jo Evropa toho fakt snese hodně, vyšší ceny, chudší výbavu a automat? Ten je tu pořád braný jako výstřelek a dostupný pouze pro nejluxusnější stupně výbavy s příplatky stoupajícími do nebes.

    Duster s automatem v Indii před rokem...

    www.youtube.com/watch?v=Oc18LAMUVSc
    • 71 Reagovat !

      foto koblih

      koblih 11.03.  11:39

      « Re: "Nově"

      Jen se řídí poptávkou.. Dacia má být levný auto, který si většinou bude kupovat někdo, kdo nemá příliš moc peněz na rozhazování, a proto si nevezme automat, kterým tu cenu navýší třeba o dalších 15%.. Z toho důvodu tady automat nenabízeli, nebyl o něj zájem, bylo by to pro Dacii ztrátový.. Možná se teď ale trh změnil a vidí v tom potencionál..
      • 33 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 11.03.  15:22

        « Re: Re: "Nově"

        O Dacii nebo Duster mi nejde, spíš o princip. Není to poprvé, co automobilky nabízejí v Evropě auta s horší výbavou za vyšší ceny než už třeba i v Asii, natož v USA. A automaty jsou v podstatě vždy až s nejvyšší možnou úrovní nabídky, nejde je navolit. osobně bych si mohl v autě odpustit půlku kravinek co v příplatcích stojí přesně těch 15% co píšeš a měl místo toho automat. Kromě Evropy a "zemí třetího světa" jsou automaty standard už tak 20-30 let... Tím mám na mysli USA, Australie+N.Z, Japonsko.
        • 30 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 11.03.  19:08

          « Re: Re: Re: "Nově"

          V americe sou automaty standard od 50 let, tj už skoro 70 let >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 11.03.  19:39

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            To byla doba než jsi se objevil :-) Jak vidíš, v to to tématu se nic nezměnilo ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 11.03.  20:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              To víš no, mam o víkendu lepší věci na práci než vysedávat u kompu >:D

              Třeba sem jezdil Camarem, mimochodem.
              S automatem >:D A na letních - neuvěřitelný co >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Bazalt

                Bazalt 11.03.  21:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Hm dal bych si říct. V týdnu jsem ve firmě zahlídl takovýho chlapíka, rozcuchaný vlasy, obnošený džíny, divný svetr... průměrný čecháček by nad ním ohrnul nos a zařadil jako řidiče Dacie. Chlap ale fakt sympaťák, normálně jsme se pozdravili, krátce pokecali. Pak slyším z parkoviště rachot-odjížděl Mustangem :-) never ever underestimate anyone ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 11.03.  21:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Lidi kolem amerik až na prá vyjimek bejvaj většinou v pohodě, normální lidi a jde s nimi i dobře pokecat. Navíc je hodně rozmanité věkové spektrum - od mladých kluků co mají něco za 50 táců po opravdové seniory
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 12.03.  05:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    A že zrovna ty musíš být ta vyjímka! >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 12.03.  17:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                      Já? Se mnou se dá pokecat úplně v pohodě a taky kdokoliv mě zastaví a zpetá se m ě na auta, vždy se mnou dobře pokecá naposledy minulý týden jeden starší manželský pár tak kolem 50.
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 12.03.  05:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Ty jsi průměrný čecháček...na tyhle stěžovatele, co tvrdí jak jiní by blabla.

                  Klídek.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Bazalt

                    Bazalt 12.03.  11:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Polovinu svého produktivního věku jsem strávil mimo ČR, Češi a ČR je pro mě ve spoustě věcí cizina a cizí národ s odlišnou kulturou a mentalitou. Bohužel ne příliš dobrou. Stačí se podívat jak to v ČR vypadá, na ten všudepřítomný bordel co nikomu nevadí (hlavně když mám JÁ načančaný byt), jak se k sobě (nejen na silnici) chováme jak prasata, nikdo se na nikoho neusměje, nebaví, nepozdraví, na všechno si jen stěžujeme, prolezlí předsudky až do morku kostí a hrdinové s vlajkou jen když se hraje hokej. Tohle ti řekne 90% cizinců co se do ČR nastěhují ze "západu" nebo kdo žije roky venku a pak se podívá domů. Může za to 50 let výplachu mozků tří generací.
                    • 20 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 12.03.  17:47

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                      Bohužel s tebou musím souhlasit, ale v jednom se pleteš - za těch 18 let "demokracie" se to mezilidské chování vůbec nzelepšilo, nopak tak o dobcýh 40% zhoršilo.

                      Lidi spolu totiž narozdíl od totáče nemluví, závidí si snad ještě víc, každému je ten druhý ukradený a zajímá ho jen když z toho něco má, už se lidi pomalu ani nejsou schopní seznámit jen každej čumí do mobilu
          • 01 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 11.03.  23:34

            « Re: Re: Re: "Nově"

            A proč jsou za tou oznamovací větou informativní ty dva emitikony?

            Dá se to považovat za známku infantilnosti.

            • 01 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 12.03.  02:21

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              To je úsměvek nad tím, jak je Evropa 100 let za opicema a jak půlku věcí měla jako první americká auta a Evropa jen kopírovala nebo si pár let počkala na lepší technologie a pak to vydávala za svůj vynález, jako slavné vypínaní válců u Mercedesu, který měl ale jako první Cadillac, že >:D
              • 10 Reagovat !

                foto Bazalt

                Bazalt 12.03.  11:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                No přeci protože evropský trh je náročnější ne? :-) Aspoň každý to tvrdí, jen pak nevím, proč tu je fakt všechno o desítky let později než v USA a za šílený příplatky.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.03.  05:45

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Vyjímka... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 12.03.  17:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Těch vyjimek ti můžu vypsat plnej štos >:D
    • 74 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 11.03.  14:02

      « Re: "Nově"

      Haha, jel si někdy v Dusteru? Automat je to poslední co v něm chybí. Spíše bych ocenil normální zvedací sedadlo u řidiče, neviklající se šaltrpáku, možnost si přisunout volant či lepší zpracování než u škody 120. Automat je to poslední co bych si u něj přál.
      • 58 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 11.03.  14:51

        « Re: Re: "Nově"

        Přesně, nedávno jsem seděl v nástrojeném dusteru za cenu přes 400k a popravdě nepochopím nikoho, kdo dá ty peníze za takové zoufalství. To auto nesnese srovnání s ničím současným, je to výlet do minulosti, čirá esence lowcostu, která unese cenovku max kolem dvěstěpade.
        • 112 Reagovat !

          foto rtomas

          rtomas 11.03.  15:34

          « Re: Re: Re: "Nově"

          Dusterov sa uz predalo okolo dvoch milionov, dokonca aj v CR je to najpredavanejsie SUV. Renault nestiha vyrabat a na Duster sa caka az pol roka. To je hodne v rozpore s tvojim tvrdenim ze "unese cenovku max kolem dvěstěpade."
          Samozrejme je mozne ze tie miliony zakaznikov su idioti, len ty si lietadlo.
          • 24 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 11.03.  18:29

            « Re: Re: Re: "Nově"

            Miliony zákazníků si kupují recyklát v krabici místo čerstvého zboží zcela běžně, mají skvělý pocit jak s tím vydrbaly, protože daly o deset korun míň. Že se cpou chemií, a že kolikrát zaplatí za načančaný recyklát víc, než za něco čerstvého, neřeší, protože nevědí, neorientují se atp. Duster je přesně z toho ranku, v moderním obalu recyklát. Zní to krásně, suv, čtyřkolka, prakticky to samé jako X5 toho zbohatlíka odvedle, a jenom za čtyři kila, voe, to je výdrb.
            • 25 Reagovat !

              foto Googlit

              Googlit 11.03.  18:59

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              O Dusteru se ale snad ani nedá říct že je to recyklát. Duster je prostě odpad oholený až na dřeň toho co jde vyrobit a co projde homologacemi. To že si nejde zvednout sedadlo bez toho abych vystoupil mi vyrazilo dech, to že si nejde k sobě přitáhnout volant mě už tolik nepřekvapilo, ale ten pocit gumové řadící páky ten se dá zažít snad jen ve felicii.

              Na druhou stranu je to pracovní nástroj a pokud ho za účelem práce někdo koupí tak jde o jednu z nejlepších voleb vůbec co do poměru cena/výkon.

              To čeho se ale obávám je že ho lidi fakt kupují kvůli sousedovic X5 :/
              • 20 Reagovat !

                foto Riceeater

                Riceeater 11.03.  19:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                To jste oba vážně tak mimo realitu běžného čecha, že nechápete důvod nákupu Dustera? Zejména zmínky o X5... 8-s
                • 00 Reagovat !

                  foto skyactive-for-everybody

                  skyactive for everybody 11.03.  19:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Musim s rejzozroutem souhlasit. Tohle srovnani je fakt mimo misu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 12.03.  05:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Důvod nákupu je jasný. Já bych za Dustera dal v plné max 350k a v zásadě souhlasím, že to za větší peníze nestojí.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 12.03.  08:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  X5 je samozřejmě nadsázka, ale jiná motivace koupě načančaného dusteru za 400, než udělat za levno dojem, že mám drahé suv, mě nenapadá, protože duster je auto do tří set, nad to jiný smysl než předstíračku nedává.
              • 00 Reagovat !

                foto Bazalt

                Bazalt 11.03.  19:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Aha, tak proto jich jezdí po UK víc než Yeti. Když tím vidím jet farmáře ve Skotsku, tak to pochopím, ale když to má černý kluk v E8 protože jako SUV tak je to pro Čecha vtipný :-)
              • 10 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 11.03.  20:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Si můžeš koupit něco jiného než Duster, ale za jeho cenu seženeš pouze Nivu, UAZ Hunter nebo Patriot a ještě možná Suzuki Jimny :-)

                Všechno to sou v interiéru moderní nadčasové káry s luxusní kůží a měkčenými plasty.

                Tady je zas sranda, taky by někdo chtěl supermoderní auto s prémiovými materiály nejlíp tak za 200 tis ne. A ještě SUV a 4x4. Navíc spousta lidí je ráda ze tu jednoduchou a staru techniku, protože to něco vydrží a nejsou drahý opravy.
              • 10 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 11.03.  22:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Tú poslednú vestu si dúfam nemyslel vážne :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 12.03.  02:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Myslel, naprosto. Proč myslíš, že ty lidi ty Lady, Uazy, Gazy, Dacie kupují
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 12.03.  07:58

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Takže uaz a nastrojený duster za 400 mají kupce se stejnou motivací k nákupu? Aha, tak to pak ano... >:D
            • 40 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 11.03.  23:44

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Tady jsi hodně ujel. Jestli je tady značka, která si na nic nehraje, tak je to Dacia. Jestli je tady nějaké opravdové terénní užitkové auto, které si prostě na nic nehraje, prostě je to AUTO, nic více, je to Duster.
              Znám hodně majitelů Dusteru, v práci, v okolí atd....nevím kolik ty, ale nikdo si jej nekupoval proto, že si nahrazoval X5 od souseda, prostě chtěli vyšší auto s vyšším posedem, co je doveze k chatě i v důchodu místo Felicie. A tak to je.
              Pozer, co se chce ukázat před sousedem, co má X5, si koupí olitanou X5, protože i ten hloupý pozer vi, že do Dacie by si nesedl, ta je pro socky a důchodce.

              Tady jsi úplně vedle.
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 12.03.  08:00

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Tohle si nemyslím. To srovnání recyklát / fresh pokulhává zejména v tom, že v cenové kategorii Dacií žádné "čerstvé" zboží prostě není. Jistě, můžeš změnit zadání. OK, Duster tak jak vypadá nechci, na dražší SUV nemám, tak si koupím jiný typ auta. Zrovna v týdnu jsem viděl u VW vystavenýho Tourana 1.4 TSI Highline v manuálu ! za 940t nebo krátkou Caddynu 2.0 TDI taky přes 9kil. Tam můžu s klidem prohlásit, že ta cena je neadekvátní a vyjmenuju ti celou řadu jiných lepších a levnějších alternativ. Ale u Dustera mě nenapadá zhola nic. Některá auta se zdají být jakoby na dostřel (třeba Quasqai, ASX) ale maximálně jako FWD se základním benzínem. Jakmile máš požadavek na 4x4, jsi v pytli a cenový rozdíl narůstá do statisíců. A majitelé, jak soukromé osoby tak firmy, to moc dobře vědí,ne že ne.
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 12.03.  08:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Ano, za tu cenu prostě čtyřkolka v moderním (čerstvém) autě koupit nejde, proto lidé kupují recyklát v podobě dusteru. To auto je ale mimo tuto dobu, pokud mu jako oddůvodnění ceny 400k stačí awd, pak OK, ale pro mně, a opakuju pro mně, je to mimo mísu.
                • 00 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 12.03.  09:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Filozofická otázka zní, jestli lze Dacii (Renault) kritizovat za to, že tímhle způsobem, jak ty říkáš recyklátu, umožnila, aby takové auto (v tomhle případě AWD, v jiném zase prostě jen větší/prostornější) bylo dostupné i nízkopříjmovým skupinám nebo firmám. Ponechme teď stranou, že třeba Mostecká uhelná, ČEZ nebo Vodárny na tom zas tak špatně nebudou. Ekvivalentem té zmíněné chemie v potravinách by pro mě u aut byly plasty vylučující jedy, upadávající kola, převodovky chrlící olej na silnici nebo třeba výsledek crashtestu na úrovni Brilliance BS4. Nic z toho pokud vím Dacie nemají a něco takového by dnes (aspoň doufám) už do provozu neprošlo. Že si tu cenu "vyberou" na materiálech a zpracování, odhlučnění, provedení a chodu ovladačů apod. - to je pravda. Určovat díky tomu hraniční cenu je ovšem i tak složité. Trapné věci (vzhledem k ceně) nacházím i u aut za násobky ceny Dusteru a Dacia narazí na limity sama, jakmile se pokusí svůj lowend prodat za cenu mainstreamu. Její image v podstatě "předstíračku" vylučuje. Že si na to někdo občas navěsí rám a nášlapy, to přičítám spíš takovýmu tomu třeštění z (možná prvního) novýho auta než snaze konkurovat sousedovic Q7. Chápu, že tobě to smysl nedává, ale za těch 300 ani k navíc pomalu nekoupíš nic "čerstvýho" ani v B-segmentu, o nějakým AWD nemluvě. A to je celé.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 12.03.  09:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Pokud firma nutně potřebuje u svých aut awd, pak chápu, že duster bude v hledáčku, protože je to nejlevnější čtyřkolka. Pak ale nejspíš nebude mít navi, metlu a alu a nebude stát přes čtyři sta. Proti dacii a jejímu přístupu nic nemám, byl jsem tam ostatně kupovat auto, ale zatímco dokker van mi za dvěpade s klimou a v el. s nosností skoro 700 kg dává mezi malými pick upy smysl jako nic jiného, pak "stylová" varianta dusteru s cenou přes čtyři sta opravdu ne. Tu cenu podle mého nemá. Pro kontrast se stačilo v autosalonu otočit na druhou stranu, kde stál captur za třipade, jistě, není to awd, ale jeho vnitřek plus celk. provedení jsou zcela jinde, je to prostě současné auto.
            • 00 Reagovat !

              foto Bazalt

              Bazalt 12.03.  11:12

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Recyklát to je, ale na tom není nic špatného. Co funguje to funguje. Zvláštní, že když Škoda zrecyklovala půl podvozku golfu z devadesátých let s půlkou fábie II a vznikl Rapid tak se pěly nejen novinářské ódy. Což neznamená, že Rapid není ve své třídě dobré auto.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 11.03.  23:37

          « Re: Re: Re: "Nově"

          A jaké jiné SUV za 400k kc znas s touto výbavou? Za 250t kc dneska máš základní model krátké Fabie.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 12.03.  08:08

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            V tom autě je sice display s navi, ale všude kolem plast kvality bakelitu, kolébkové přepínače z roku 90, ovladače topení se tak viklají, že nevíš, kdy ti zůstanou v ruce, prostě lowcost lowcostovič. S awd za třista, ale ani k navíc a jen proto, že tam to awd je. 400 je mimo mísu, tím, že do dustera dáš navi, na něj metlu a litá kola z něj moderní auto neuděláš. Že to lidi kupují, a co? Sice nemyslím, že gró prodeje dusteru dělají tyhle verze přes 400k, ale lidi kupují spoustu věcí, které nestojí za svou cenu, pokud dá někdo za dustera 400, pak jen good luck.
            • 00 Reagovat !

              foto Riceeater

              Riceeater 13.03.  20:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Je to fakt... mne obcas taky sokuje, co jsou lidi schopni vyhodit penez za produkty z Boleslavi, napriklad... ;-)
      • 80 Reagovat !

        foto narona

        narona 11.03.  14:52

        « Re: Re: "Nově"

        No vidíte, a tímhle elegantně vyřešili viklající se šaltrpáku >:D ;-)
    • 50 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 11.03.  14:13

      « Re: "Nově"

      Příplatky stoupající do nebes? Mě tedy přijde příplatek za automat 35t velmi dobrý. Kolik by sis představoval?
      Jako ojeb se dá vidět všelico, ale že se rozhodnou míň vydělat a nedávat na český trh něco, co jim zaplatíš, to mi jako ojeb nepřijde.Spíš (jak píše koblih) jejich odhad zájmu trhu.
      • 22 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 11.03.  15:14

        « Re: Re: "Nově"

        35t je dobrý, ovšem to platí u Dacie, většinou to ale leze spíš přes 50, příbuzná kupovala golfa 4x4, automat by ji kvůli souvisejícím příplatkům ve výbavě přišel o 80 víc. A to je smutný. Nemusíš ani jezdit do USA, stačí nějaký karibský ostrov a zjistíš, že automat je normální úplně ve všem.
        • 38 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 11.03.  15:30

          « Re: Re: Re: "Nově"

          Amerika a Evropa jsou dva úplně jiný trhy. Zatímco my cestujem max 2 stovky km a v pohodě si vystačíme s malým hatchbackem, tak amíci cestujou stovky mil a při řízení se věnujou něčemu jinýmu než je řízení. Takže aby mohli v pravý ruce držet mobil / líčení / hambáč / nějaký nápoj tak potřebujou automat. Já zastávám názor že automat je jen pro tyhle zhejčkaný lidi, lidi co cestujou furt dálkový a pro lidi, co třeba tak často neříděj a kvaltovat pořádně neuměj (což je naštěstí v česku výjimka). Osobně si chci řízení užít a mít nad autem plnou kontrolu, přeci jen manuál dává víc možností, ale blbům taky víc příležitostí jak spočítat a vylámat zoubky.
          ** Atmo benzín manuál master race :-! **
          • 20 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 11.03.  17:19

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            Za těch 22 let co mám řidičák jsem jezdil ledasčíms, učil jsem se řadit ještě s meziplynem i pod volantem a tak si úplně nemyslím, že bych byl v řazení nováček, ovšem nevím, jak velké zkušenosti máš ty, jestli třeba nejezdíš roky pracovně nebo okruhy atd. Automat není jen do velkých aut na dálkové cesty, měl jsem ho i v malých autech, hodí se i do měst (většina nových autobusů MHD ho má), do klikatých silnic na horách nebo teréních aut. Takže opravdu ne jen pro lidi co neumějí řídit a řadit. I když jsem viděl přesně tyhle komické situace s američany co dostali v půjčovně manuál. Jenže tam to je tím, že nečekají, že někdo něco tak primitivního používá. Automaty už začínají být jedinou volbou i u supersportů. Ale rozumím ti, s manuálem je víc legrace a zážitků ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto Ja-Prvni-123

              Ja Prvni 123 11.03.  17:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Počkej... 22 let - to máš řidičák od roku 1997... a to ses učil řadit s meziplynem?!

              V té době už jsem byl unavenej.
              ;-)

              A supersporty jsou jediné místo, kde dávají smysl "dvouspojky"... klasické automaty ne.
              • 00 Reagovat !

                foto Bazalt

                Bazalt 11.03.  17:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                od 1994, čas letí... no učil, jak se to vezme, spíše podřazovat, z trojky na dvojku a na jedničku... ve Š 120 a 105, jinak tam ta rychlost prostě nešla :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Ja-Prvni-123

                  Ja Prvni 123 11.03.  20:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  :-)

                  Jo jo, 1994 byl dobrej rok. To jsem myslim dojezdil svuj prvni milion kilometru.
                  ;-)

                  Ne-e, kecam. Az 1995.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Bazalt

                    Bazalt 11.03.  21:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Člověče kde jsi jezdil? U námořní plavby? :-) To asi koukáš jak to dneska po Evropě na silnicích zhoustlo...
          • 40 Reagovat !

            foto Marekx

            Marekx 11.03.  17:40

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            V ČR už je národním sportem se vyjadřovat ke všemu o čem dotyčný ví zcela prd.
            Jen tak pod čarou, před cca. 3 roky jsem také přešel zpočátku váhavě na automat (hydroměnič) a už bych se k manuálu nevrátil ani omylem. Ta pohodička za volantem, větší možnosti jízdy na tempomat a v kolonách nemuset furt kvedlat klackem a mačkat spojku je k nezaplacení. Pravda je, že ony robotizované převodovky jsou spíše k vzteku. Takže si dále žij ve svém bludu o automatu >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Bazalt

              Bazalt 11.03.  17:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Ono bude Jirkovi letos hádám 20, takže má ještě na některé názory nárok. V tomhle věku jsem si připadal jako borec že jsem měl 120 LS a ne jen 105 :-) A za pět let lítal s 1.8 Escortem a připadal si jako řidičský pánbůh :-)
              • 00 Reagovat !

                foto JiRkA997CZ

                JiRkA997CZ 11.03.  23:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Ano, je mi 20, kdoví jak jste to z jména profilu poznal :-O . Automat jsem řídil když jsem byl v Americe (Chrysler town&country, taky jsem si kvůli tomu zařídil mezinárodní řidičák). Jeho chování bylo pro mě neočekávatelný, ale tak byla to nová věc. Ale že i mimo eko režim podtáčel benzínovej motor na 1200 do mírnýho kopečka a na takový jakoby zatvrdlý reakce jsem nebyl schopen přijít na chuť. Převodovka někdy reagovala až moc a někdy otupěle. Byly chvíle kdy jsem měl před sebou kopec a potřeboval jsem trochu rychlost a točky - jednou si nepřeřadí a snaží se vyklepat se z 1200 otáček vejš, jindy si podřadí a ten menší kvalt si drží jak mu je libo, buďto ho hned opustí, nebo s ním chvíli točí a pak až se mu zachce tak si přeřadí. Pro mě osobně to nebylo nic příjemnýho co se týče zábavy za volantem, motoricky bych snad líp zhodnotil i ten děs chevy aveo 08, kde se pětka hledá několik vteřin.
                Ten pocit když vytočím 3500 ot, pustím spojku kus nad záběr, plyn na podlahu, pískající gumy, šuptam dvojku, rychle pustit spojku a naložit plnej knedlik a zase protáčet, .... to je k nezaplacení :-)
                Středům měst se snažím vyhejbat, nemam to tam rád, ale je recht že s manuálem to je při popojíždění občas fakt děs. Člověk když potřebuje jet poloviční rychlostí než je volnoběh na jedničku a nechce ničit spojku, tak furt kvaltuje N-1-N-1 atd.
                Popravdě, když přesednu do jinýho auta, je to vždycky o něčem jinym, favouš je dneska zastaralej. Ale přeci jen má svý výhody - malou hmotnost (třeba oproti octavii kde za sebou táhnu pr*el těžkou jak slon), absolutně přesný reakce a zpětná vazba - na naučení se pořádně řídit je to perfekt auto. 40kW mě naučilo si dobře rozmejšlet koho předjíždět a koho ne (prakticky do kopce nad 120 nepojede). Absence ABS a ESP mě naučila vyrovnávat smyky při brždění a při ztrátě adheze apod.
                A má ještě jednu výhodu, když se vysekam >60km/h, tak to mam rychlý, kdežto ten druhej ještě bude nějakou dobu chrchlat krev a polezou z něj střeva než umře >:D
                • 10 Reagovat !

                  foto Bazalt

                  Bazalt 12.03.  01:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  To máš pravdu, s každým autem se jezdí jinak, já jich za posledních 10 let řídil snad 40 (cestování=půjčovny), i automat se člověk musí naučit ovládat aby zařadil jak TY chceš :-) Ve starým Ignis nebo velké Toyotě byl downkick šíleně dlouhý, i když u V6 3.0 (Tozota) to bylo v celku jedno... Loni jsem protáhnul yaris sedan auto celou Jamajkou a fakt bomba, ani jsem nevnímal že to řadí, bral bych ho všema 10. S velkou mazdou bongo 4x4 jsem projel Skotsko.
                  Jsi borec, že se učíš na favoritu, přesně z důvodů, které píšeš. pak tě u lepšího auta nic nepřekvapí. taky si s těmi 40kW naučíš jak držet potřebné otáčky když potřebuješ z motoru všechno. To samé s trakcí atd. Většina lidí mé generace (70tky) začínala š 120, motor vzadu, pohon zadních kol, drift i když ho nechceš, trakce skoro žádná, posilovač nebyl, brzdy slabý... pak jsem měl formana a s ním pocit, že je to supr kára ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 12.03.  02:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  To není o podtáčení, ty motory běžně točí 1000 otáček při 50 Km/h. Dneska sem jel Camarem, mam tam 120, sundám nohu z pylnu a auto točí 1800 otáček.

                  Prostě OHV klasika, ten motor si jen tak ševelí a převaluje se.

                  S automatem se musíš naučit řadit plynem, dá se s tím jezdit úplně v poho jak s těmi starými 4 tak s novějšími 6. Já jezdil s 10 autama s automatem, 4 evropy a 6 amerik a nemam s tím problém. Jediný co jezdilo divně bylo Volvo S80, ale to nebylo automatem ale motorem. D5 dehet >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto Bazalt

                    Bazalt 12.03.  11:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Já nevím, proč si lidi myslí, že ameriky by měly lítat ve vysokých otáčkách jako italský sporťáky jen proto, že mají velký motor. To je právě jejich krása, hluboké bublání :-) Mě stačilo jezdit s Wranglerem abych to pochopil.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 12.03.  17:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                      To je zažijtej blud že to musí nutně točit 6 000 ono to točí, 10-20 vteřin a jakmile dosáhneš požadované rychlosti, zas se to převaluje někdy mezi 1-3 otáček.

                      Proto to taky umí jezdit za 10 litrů i když je to 4litr >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 12.03.  05:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Dík za poučení a odsouzení těch, co automaty požadují. Taková klasická story...já jednou...

                  Až to bude po x-té, něco najedeš, vyzkoušíš pár pořádných automatů, dospěješ. Včetně povídaček o střevech atd.
          • 20 Reagovat !

            foto ALLSTONE

            ALLSTONE 11.03.  18:50

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            Takže si to v těch zácpách a na dálnici vmax 130 uživáš s fofrklackem,když je na každém rohu štuba,nebo radar...aha...bohudík takových jako ty ubývá...já osobně už nikdy nebudu kupovat auto s kvedlákem,navíc když dnes běžně můžeš řadit pod volantem...a kecy,že v dlouhé táhle na sněhu a kecy v kleci.že se sám přehodí kvalt..esp nevypneš jedině v EVU,a možná v STi,takže v ničem jiném nemáš nic pod kontrolou..
          • 20 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 11.03.  20:49

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            Jasně, tady umí každej tak skvěle s manuálem, že než se rozjede a dá tam dvojku, tak mu to trvá věčnost a zelenou projedou 3 auta. Ale není nad manuál
            • 10 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 11.03.  22:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Kľud, my vieme , že ty to naložíš každému >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 11.03.  23:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                To není o tom někoho předjet (dneska sem třeba předjel jen 3 auta) ale o dynamice rozjezdu z křižovatky. A tam na automat má málokterý řídič, bohužel. Vůbec nejhorší sou slečny a dámy, co odmítaj automat ale vůbec to s tím manuálem neumí a na každé 10 křižovatce jim to chcípá...
                • 10 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 12.03.  00:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Ono je to často aj o pozornosti a sledovaní semafórov. Ak sa kukáš po vrabcoch a zrazu jéje už je zelená (bohvie ako dlho), rýchlo hľadáš páku, potom triafaš jednotku, tak áno, voči tomu je vždy ľahšie len šlápnuť na pedál . :-) >:D
            • 00 Reagovat !

              foto JiRkA997CZ

              JiRkA997CZ 11.03.  23:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Právě jste atakoval moje řazení chlape >:-[]
              Moje zrychlení na křižovatkách je legendární, jen kdyby se třináctky continental tak neprotáčely :-(
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 11.03.  23:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Věřím, Fakan je hotovej trhač asfaltu >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto JiRkA997CZ

                  JiRkA997CZ 12.03.  02:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Když se zmíním že mám Fávo, tak spíš trhač ostudy :-) . Bohužel na jiný auto není místo (Fávo je vzácnej ecotronic, tak si ho určitě nechám) a poslední dobou ani finance, dost toho padá na projekty na VŠ apod. Ale zase je pravda že já provoz nikdy nezdržuju a na dálnicích vesměs okupuju levej pruh (teda když vím že se v tom úseku neměří) Docela mě udivuje vzhledem k mé běžné rychlosti na dálnici kolem 150 jsem ještě nedostal flastr.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 12.03.  00:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Tak pokud při každém rozjezdu protáčíš kola, tak to zrychlení asi moc legendární nebude...
                • 10 Reagovat !

                  foto JiRkA997CZ

                  JiRkA997CZ 12.03.  02:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                  Sarkasmus >:D . Ale jedna věc na tom je pravda, jsem svižnější než většina aut. Akorát když se vedle mě postaví čtyřkolka a blikne zelená, tak ona už je někde daleko a já jak blb protáčím skoro na místě. A to jsem si myslel, že nejdražší sehnatelný 13" gumy budou mít parádní grip...
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 12.03.  02:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                    Ohledně "gripu" primárně nejde o velikost disku (13"), ale mnohem spíš o šířku pneumatiky a 16,5 cm není zrovna moc.
                    A jinak, viz tvá recenze "...ty třináctky, to jsou takový piďikolečka když je porovnáte třeba s octavií, taky to pak skáče jak koza když jedete po typicky české silnici."
                    Octavia má sice výrazně větší obvod kol, než Favorit, na druhou stranu díky těm 13" diskům je u Favoritu výška profilu v mm 115,5 mm, což je skoro o 3mm víc, než má Octavia na 16", takže na kola bych tak velkou míru viny neházel.
                    • 00 Reagovat !

                      foto JiRkA997CZ

                      JiRkA997CZ 12.03.  13:07

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                      drobný nerovnosti ten traktorovej profil /70 tlumí dobře, ale když malý kolo zaleze do díry na silnici (kterých je třeba v mým městě fakt dost), tak tam o to víc chce zůstat a nechce se vyhrabat ven, takže proto jsem se o tom zmiňoval. Kolo s malým průměrem prostě bude vždycky dělat víc psích kusů než s větším průměrem. Jinak tlumiče mam sachs super touring a všechny čepy OK.
              • 10 Reagovat !

                foto Bazalt

                Bazalt 12.03.  01:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                jo jo, favorit uměl vždycky protáčet šíleně :-) To máš pravdu :-) Co já jsem se s ním ve 20+ napištěl :-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 12.03.  00:04

              « Re: Re: Re: Re: "Nově"

              To je bohužel většinová realita tzv. "manualistů", ale na diskusích mají teoreticky fofrklacek a spojkový pedál "přímo v krvi" všichni jeho ortodoxní zastánci, a že jich tu pořád je, myslím ty co by do každého nového auta cpali (minimálně hypoteticky) MT.
              • 00 Reagovat !

                foto JiRkA997CZ

                JiRkA997CZ 12.03.  02:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

                Každej at si používá co chce, v tom ho nikdo omezovat nebude. Ale výrobci by měli dávat k dispozici obě možnosti, aby nebyla jedna strana privilegovaná. Dneska se to bohužel děje u motorů VW apod s velkým výkonem, kde MT člověk nesežene...
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.03.  05:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: "Nově"

              Ty jsi takový booorec! :yes: :-!
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 12.03.  00:01

            « Re: Re: Re: Re: "Nově"

            Máš už vodičák, prípadne máš už aspoň 18? Chápem, že ťa automat neoslovil, ale vypisovať tu o neschopnosti radiť je úplne mimo. Stačí že sa pohybuješ viac po meste a okolí, užívaš si každodenné zápchy a posúvanie sa po krokoch, alebo vystrčíš päty na na diaľnicu a ideš v kuse napr. 200km. Kde si tam užívaš tej kontroly nad vozidlom? Moje začiatky boli spojené s formanom (majiteľ otec) , potom firemnou felíciou pick up, vp.C som robil na V3S, kde som si užil medziplynov a kopou iných firemných vozidiel , skoro všetky s manuálom. V súčasnosti nenávidím každý pondelok, keď ráno štartujem firemné auto s manuálnou prevodovkou, prejdem pár 100m a zaradím sa do plaziacej sa kolóny. Chápem radosť z radenia, ale to čo si napísal je zmes nezmyslov.
  • 62 Reagovat !

    foto Radek111111

    Radek111111 11.03.  15:45

    Automat

    Dle meho na automat se zvyka stejne dobre tak jako na klimu ci elek.okena ci tempomat.Kdo ten automat jednou mel chce ho znova.Jinak i nove Dacie uz uvnitr nevypadaji tak zle.Ta minula generace byla ve vnitr fakt oskliva a spis tam slo fakt jen o cenu.Ty nove ac jsou to porad nejlevnejsi auta mezi SUV ci kombiky tak si myslim,ze uz se za ne nikdo nemusi stydet,ba naopak :-) Ale zatvrzeli odpurci znacky nikdy nereknou o Dacii,ze za neco stoji i kdyby byla ze zlata :-)
    • 00 Reagovat !

      foto koblih

      koblih 11.03.  17:46

      « Re: Automat

      No, je pravda že se Dacie posunuly, za což je chválím, ale pořád to není ideální.. Třeba to, že na plastech v interiéru je zaschnutý lepidlo, nebo ho tam jde cítit v létě, když je auto rozpálené... Ale říkám, pořád je to posun :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Radek111111

        Radek111111 11.03.  21:46

        « Re: Re: Automat

        Ja teda v nove Dacii zadny pach necitil.Vonela novotou stejne jako kdyz jsme meli noveho Nissana Qashqai.Lepidlo tedy taky nikde nevidim :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 11.03.  23:31

      « Re: Automat

      Klimu bych klidně v autě bral, tempomat bych nevyužil (každou chvíli nějakej šnek, jezdím trasu Náchod-Brno a když chytíte někoho kdo jede aspoň 100 tak to je pak slávy, skoro jak druhý vánoce). Automat jsem řídil nějakou tu chvilku v zemi jeho vzniku, v USA. Na pohodlí to bylo určitě dobrý, ale mě, petrolheada to řazení dost iritovalo, každou chvíli jsem šahal po pádlech. Aspoň že když jsem pádloval tak mi do toho chvilku nekecal :-!
      ...A Dacie je sra*ka >:-[] . Jednou jsem se bavil s chlápkem co dělal autoalarmy do aut apod, to jeho vyprávění o absenci výztuh dveří u dacií, o totálně naprd kvalitě atd jsem si docela užil :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Radek111111

        Radek111111 12.03.  07:45

        « Re: Re: Automat

        Jj Dacia je sracka a nema vyztuhy dveri,jedna baba povidala,ja snad sundam tapec a ukazu vam ze to je jako v jinem aute do pul mega :-) Kvalita?Jako co neni az tak kvalitni?Tvrde plasty? Proslo mi pane v rukou uz hodne aut a mohu potvrdit,ze Dacia je na tom uplne stejne jako jina levna auta.To ze jeden znamy povidal..Nejdrive mejte vlastni zkusenost a pak popiste sve dojmy.Vsichni znaji Dacii z vypraveni jak je to auto na houby,ale nikdo v ni nejel !!! Je to jako z dnesnim downsizingem,je to na *,rozsype se to do 100tis,nejede to,pac jedna baba povidala ...:-)
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 12.03.  13:03

          « Re: Re: Automat

          Já v Dacii jel, taky jsem řídil jejího velkýho bratra scénica. Zpracování interiéru je celkově fakt hrůza, když jsem sednul do toho scénicu tak jsem si řek jak sakra může někdo vůbec něco takovýho za ty peníze prodávat a nestydět se za ty materiály. U dacie se dá říct že jsem to čekal protože to je strašně laciný auto, ale snad je už lepší si koupit byť třeba 10 let starou ojetinu. Na druhou stranu scénic byla 1.6 a krouťák měla velice dobrej, ale výkon se v kopci ztrácel a ten zkrácenej 6-stupeň na mě dojem neudělal, to samý debilní digitální rychloměr
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 11.03.  17:25

    No, on to teda úplně není automat, že...

    Tohle auto by si zasloužilo normální automat = hydroměnič.
    Fakt asi nikdo nebude měřit rychlost přeřazení... ale prokluz hydroměniče by se na špatných cestách, nebo úplně mimo ně, hodil.
    ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto skyactive-for-everybody

      skyactive for everybody 11.03.  19:49

      « Re: No, on to teda úplně není automat, že...

      Souhlas, hdm se na polnacky hodi lepe
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 11.03.  20:52

      « Re: No, on to teda úplně není automat, že...

      Hydroměnič s motory kolem 1,5 většinou moc nefunguje, má to dynamiku jak 35 let starej moskvič potom >:D >:D >:D
      • 10 Reagovat !

        foto skyactive-for-everybody

        skyactive for everybody 11.03.  23:40

        « Re: Re: No, on to teda úplně není automat, že...

        Neni hdm jako hdm. Ale na tak relativne tezky vuz... Mohl bys mit pravdu. S dvoulitem by asi daval vetsi smysl
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 12.03.  00:08

        « Re: Re: No, on to teda úplně není automat, že...

        Na dálniční provoz to logicky není ideální kombinace, ale odpich na semaforu (v kategorii malé auto) to má velmi slušný i tak, většina manualistů se stejnou motorizací nestíhá. Ale Duster není Swift.
        • 00 Reagovat !

          foto skyactive-for-everybody

          skyactive for everybody 12.03.  00:34

          « Re: Re: Re: No, on to teda úplně není automat, že...

          Jojo, pokud na semaforech nestoji ta holka v kvetovanych satech... To se neodpichnes ani s dvanacti valci... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 11.03.  18:34

    rusko

    Tak von Duster se s automatem a atmo 2,0 prodává snad už od začátku. Ale jako Renault a v rusku. Tady by to asi nikdo nechtěl. :no:
    • 10 Reagovat !

      foto Riceeater

      Riceeater 11.03.  19:57

      « Re: rusko

      Tak já bych ten dvoulitr bral všema deseti... ale bez automatu.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 11.03.  23:45

        « Re: Re: rusko

        V takovém LPG by to byl ideál
        • 20 Reagovat !

          foto Riceeater

          Riceeater 12.03.  07:22

          « Re: Re: Re: rusko

          Přesně tak... nesmrtelná, spolehlivá, dvoulitrová atmosféra (co by za tak kvalitní motor u VW dali >:D ) v kombinaci s LPG... prostě značka ideál. Nejen do lesa :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto JiRkA997CZ

        JiRkA997CZ 12.03.  02:26

        « Re: Re: rusko

        Těžší motor by měl za následek že dřív odejde už tak poddimenzovaný zavěšení kol...
        • 00 Reagovat !

          foto Riceeater

          Riceeater 12.03.  07:20

          « Re: Re: Re: rusko

          Ten dvoulitr nebude o moc těžší než DCi... a navíc se prodává.
    • 10 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 11.03.  20:53

      « Re: rusko

      V Rusku se velmi dobře prodávaj i Lady s automatem
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…