Bestseller automobilky Dacia dnes sice koupíte s moderní vznětovou patnáctistovkou, ne všichni z toho ale mohou mít radost. Jízda v terénu totiž bude náročnější.
Jak kratkej ? Kde inde sa daju trochu stupne predlzit, nez na turbodizly ? Motor vykon ma aj na dlhsiu jednotku.
Kolenovrti jazdiaci na spotrebu budu mat naopak radost.
"V těžším terénu je to opravdu velký rozdíl, bude třeba si pomáhat spojkou a nechávat ji více prokluzovat. " alias preco do terenu nie je manual, ci dvojspojka uplne vhodne riesenie.
No myslím že s delším kvaltem motor výkon opravdu nemá. Při stejné rychlosti se bude točit pomaleji tedy i na hranici volnoběhu, a k tomu táhne auto přes těžší převod. Prodloužení kvaltu o více než jednu třetinu je obrovský rozdíl
Duster asi zrovna není synonymem auta pro "kolenovrty jezdící na spotřebu"...
Mimo jiné jej používalo plno lidí jako pracovní auto do lesa, kde ta krátká jednička a dvojka byly výhodou. Teď nově nebudou, o tyhle zákazníky může Duster přijít.
Mimochodem, manuál je do terénu samozřejmě perfektní řešení, jen nesmíš být jitrnice. V terénu třeba ze všeho nejméně potřebuješ, aby ti převodovka podřadila nebo přeřadila, když se někam hrabeš. Sice to jde zablokovat volbou stupňů, ale taky ne u všech.
Symbolom isto nie je, ale kazda desatinka sa pocita :-)
Manual jedine tak s redukciou. Aj to si nedovolim povedat, ze to je najlepsie riesenie. Mozno tak z hladiska trvanlivosti. Ale nie spojky :-)