Dacia Duster přijde o velkou výhodu v terénu. Kvůli modernímu dieselu
Již dříve jsme vás informovali, že Dacia Duster zareaguje na zpřísňující se emisní normy nasazením inovované dieselové patnáctistovky. Slabší varianta si polepšila z 66 na 70 kW, silnější pak nabízí 85 kW namísto původních 80 kW. Oba motory nadále spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou, novinkou je však selektivní katalytická redukce (SCR) se vstřikováním močoviny nebo nový výměník voda-vzduch. Přímé vstřikování teď pracuje s vyšším vstřikovacím tlakem 2000 barů.
Nové jsou i převodové poměry manuálního šestikvaltu a právě na ty se nyní zaměříme podrobněji. Magazín RNews.cz totiž přichází s informací, že kvůli této změně přijde Duster s pohonem všech kol o velkou výhodu v terénu – krátkou jedničku a dvojku, což ve zhoršeném terénu pomáhalo k efektivnější jízdě.
Převody čtyřkolky budou nyní shodné s předokolkou. Na silnicích tuto vlastnost oceníte. Vždyť třeba při dálniční stotřicítce bude auto namísto 3110 točit nižších 2790 otáček. Řidič tak může počítat s nižší spotřebou a méně hlučným projevem pohonné jednotky.
Problém však pocítíte na offroadové trase. „Plížení terénem už nebude tak snadné. Původní provedení dCi 110k jelo na jedničku při tisíci otáčkách necelých 6 km/h. Nyní při stejných otáčkách pojede Duster už 8 km/h. V těžším terénu je to opravdu velký rozdíl, bude třeba si pomáhat spojkou a nechávat ji více prokluzovat. To může mít negativní dopad na její životnost,“ je vysvětleno na facebooku RNews.cz.