Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster přijde o velkou výhodu v terénu. Kvůli modernímu dieselu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 10. 2018
38
6
Zobrazit náhledy (38)
Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster dacia_duster_43Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster
Bestseller automobilky Dacia dnes sice koupíte s moderní vznětovou patnáctistovkou, ne všichni z toho ale mohou mít radost. Jízda v terénu totiž bude náročnější.

Již dříve jsme vás informovali, že Dacia Duster zareaguje na zpřísňující se emisní normy nasazením inovované dieselové patnáctistovky. Slabší varianta si polepšila z 66 na 70 kW, silnější pak nabízí 85 kW namísto původních 80 kW. Oba motory nadále spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou, novinkou je však selektivní katalytická redukce (SCR) se vstřikováním močoviny nebo nový výměník voda-vzduch. Přímé vstřikování teď pracuje s vyšším vstřikovacím tlakem 2000 barů.

Nové jsou i převodové poměry manuálního šestikvaltu a právě na ty se nyní zaměříme podrobněji. Magazín RNews.cz totiž přichází s informací, že kvůli této změně přijde Duster s pohonem všech kol o velkou výhodu v terénu – krátkou jedničku a dvojku, což ve zhoršeném terénu pomáhalo k efektivnější jízdě.

Převody čtyřkolky budou nyní shodné s předokolkou. Na silnicích tuto vlastnost oceníte. Vždyť třeba při dálniční stotřicítce bude auto namísto 3110 točit nižších 2790 otáček. Řidič tak může počítat s nižší spotřebou a méně hlučným projevem pohonné jednotky.

Problém však pocítíte na offroadové trase. „Plížení terénem už nebude tak snadné. Původní provedení dCi 110k jelo na jedničku při tisíci otáčkách necelých 6 km/h. Nyní při stejných otáčkách pojede Duster už 8 km/h. V těžším terénu je to opravdu velký rozdíl, bude třeba si pomáhat spojkou a nechávat ji více prokluzovat. To může mít negativní dopad na její životnost,“ je vysvětleno na facebooku RNews.cz.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Pointa ?
Beefcake
| 16. 10. 2018
Symbolom isto nie je, ale kazda desatinka sa pocita :-)
Manual jedine tak s redukciou. Aj to si nedovolim povedat, ze to je najlepsie riesenie. Mozno tak z hladiska trvanlivosti. Ale nie spojky :-)
Avatar - Blue Sun
Pointa ?
Blue Sun
| 16. 10. 2018
Duster asi zrovna není synonymem auta pro "kolenovrty jezdící na spotřebu"...
Mimo jiné jej používalo plno lidí jako pracovní auto do lesa, kde ta krátká jednička a dvojka byly výhodou. Teď nově nebudou, o tyhle zákazníky může Duster přijít.
Mimochodem, manuál je do terénu samozřejmě perfektní řešení, jen nesmíš být jitrnice. V terénu třeba ze všeho nejméně potřebuješ, aby ti převodovka podřadila nebo přeřadila, když se někam hrabeš. Sice to jde zablokovat volbou stupňů, ale taky ne u všech.
Pointa ?
kalousek
| 16. 10. 2018
No myslím že s delším kvaltem motor výkon opravdu nemá. Při stejné rychlosti se bude točit pomaleji tedy i na hranici volnoběhu, a k tomu táhne auto přes těžší převod. Prodloužení kvaltu o více než jednu třetinu je obrovský rozdíl
Avatar - Beefcake
Pointa ?
Beefcake
| 16. 10. 2018
Jak kratkej ? Kde inde sa daju trochu stupne predlzit, nez na turbodizly ? Motor vykon ma aj na dlhsiu jednotku.
Kolenovrti jazdiaci na spotrebu budu mat naopak radost.

"V těžším terénu je to opravdu velký rozdíl, bude třeba si pomáhat spojkou a nechávat ji více prokluzovat. " alias preco do terenu nie je manual, ci dvojspojka uplne vhodne riesenie.
Avatar - Blue Sun
Pointa ?
Blue Sun
| 16. 10. 2018
Samozřejmě, že není. Na vině jsou emisní normy, které krátké převodovce zkrátka nesvědčí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku