Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dacia Duster přijde o velkou výhodu v terénu. Kvůli modernímu dieselu

6 komentářů

kalousek
Nějak jsem z článku nepochopil, proč by měl být na vině ten modernější motor ?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Samozřejmě, že není. Na vině jsou emisní normy, které krátké převodovce zkrátka nesvědčí.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Jak kratkej ? Kde inde sa daju trochu stupne predlzit, nez na turbodizly ? Motor vykon ma aj na dlhsiu jednotku.
Kolenovrti jazdiaci na spotrebu budu mat naopak radost.

"V těžším terénu je to opravdu velký rozdíl, bude třeba si pomáhat spojkou a nechávat ji více prokluzovat. " alias preco do terenu nie je manual, ci dvojspojka uplne vhodne riesenie.
kalousek
No myslím že s delším kvaltem motor výkon opravdu nemá. Při stejné rychlosti se bude točit pomaleji tedy i na hranici volnoběhu, a k tomu táhne auto přes těžší převod. Prodloužení kvaltu o více než jednu třetinu je obrovský rozdíl
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Duster asi zrovna není synonymem auta pro "kolenovrty jezdící na spotřebu"...
Mimo jiné jej používalo plno lidí jako pracovní auto do lesa, kde ta krátká jednička a dvojka byly výhodou. Teď nově nebudou, o tyhle zákazníky může Duster přijít.
Mimochodem, manuál je do terénu samozřejmě perfektní řešení, jen nesmíš být jitrnice. V terénu třeba ze všeho nejméně potřebuješ, aby ti převodovka podřadila nebo přeřadila, když se někam hrabeš. Sice to jde zablokovat volbou stupňů, ale taky ne u všech.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Symbolom isto nie je, ale kazda desatinka sa pocita 😄
Manual jedine tak s redukciou. Aj to si nedovolim povedat, ze to je najlepsie riesenie. Mozno tak z hladiska trvanlivosti. Ale nie spojky 😄