Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Lodgy: Přehled motorizací a parametrů

Rumunské MPV bude dostupné se dvěma benzinovými motory a dvěma výkonovými verzemi turbodieselu 1,5 dCi.
Zpět na článek
13. 3. 2012 14:24
13. 3. 2012 14:31
13. 3. 2012 14:26
13. 3. 2012 16:20
14. 3. 2012 07:23
14. 3. 2012 09:36
14. 3. 2012 12:13
14. 3. 2012 15:37
14. 3. 2012 12:21
14. 3. 2012 12:15
13. 3. 2012 14:49
13. 3. 2012 19:08
13. 3. 2012 19:30
13. 3. 2012 21:13
13. 3. 2012 21:17
14. 3. 2012 00:14
14. 3. 2012 11:01
14. 3. 2012 12:23
14. 3. 2012 14:23
14. 3. 2012 16:36
14. 3. 2012 16:59
13. 3. 2012 23:21
14. 3. 2012 11:04
14. 3. 2012 15:11
14. 3. 2012 15:21
14. 3. 2012 15:52
13. 3. 2012 15:19
13. 3. 2012 15:33
14. 3. 2012 00:17
13. 3. 2012 18:42
14. 3. 2012 00:19
13. 3. 2012 18:59
13. 3. 2012 19:33
13. 3. 2012 20:47
13. 3. 2012 20:53
13. 3. 2012 20:59
13. 3. 2012 21:04
13. 3. 2012 19:27
13. 3. 2012 19:35
14. 3. 2012 15:12
13. 3. 2012 21:56
13. 3. 2012 14:22
Wow, to je teda hnusný auto...
To trumfuje i Fiat Multipla...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MikeeC
13. 3. 2012 15:52
Re: Wow, to je teda hnusný auto...
:yes:
Avatar - Fe
13. 3. 2012 14:24
...
RE-rcibulka: Zvykneš si..
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2012 14:31
Re: ...
No, naštěstí nemusím.
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2012 14:26
parada auto
neskutone prakticke a sikovne auto, ziadna neprakticka stylovka s 300 litorvym radobykufrom ale poriadna rodinna dodavka ktora unesie vsetko :yes: a nehra sa na sportiak alebo rollsa

bral by som ju s TCe :yes: v nejakej peknej metalize :yes: to by bola sleha, drzim palce lodgy bude hitom :yes:

vo francuzsku mpv letia tam je v prvej 50tke najpredavanejsich aut desat MPVciek takze lodgy ma sancu byt tiez na vyslni :yes: a kedze tam leti aj sandero s dusterom - tak lodgy bude urcite uspesne auto niet pochyb
Rozbalit vlákno
11
13. 3. 2012 15:19
Re: parada auto
Nevím, jestli koukáme na stejné auto... Se sedmi sedačkami zbývá "kufr" 207 litříků. Navíc vypadá být uspořádání sedaček lehce problematické. Druhá řada je podle fotek dělená 2/3 a je údajně pevná (jako v kombi). Fotku složení jsem neviděl, bude to ale nejspíš standard. Třetí řada je "půl na půl" a je sedačky jsou sklopné zvlášť (doufejme, že nejen opěradlo). Na fotce to vypadá ale dost špatně, na rovnou plochu můžeme nejspíš zapomenout.
Chápu, že za ty prachy se muselo šetřit hlava nehlava, ale je to trochu škoda, variabilita v MPV vypadá jinak.
13. 3. 2012 16:20
Re: parada auto
Suhlasím, máme 4 děti. Představa, jak fungujem s touhle ošklivou škatulkou mě děsí. Mohu soudit pouze dle fotek, lae řešení sklápení sedaček(že by tam byl posun jsem si nevšiml) a celkově prostor je bída. Ještě že máme našeho space wagona. Sice baští víc něž je deklarovaná spotřeba u tohohle, dlouhodobá 8,8l/100km, ale za 110kw a prostor nabízející variabilitu a pohodlí to stojí :-! Vždy´t i v konfiguraci se všema sedačkama dám do kufru kočárek a ještě tam zbývá dost místa pro pohodlné cestování výmarského ohaře. Já mám tedy pouze 6-ti sitz, ale v prostřední řadě si mohu posouvat kam chci a nebo přisunout se zvednutým sedákem příma za opěradlo řidiče/spolujezdce, zadní snadno vyndat(každou zvlášť, nebo přiklopit k prostřední řadě(včetně sedáku) Samozřejmě po vyndání zadních sedaček vzniká naprosto rovná plocha. a hlavně: na všech sedačkách se pohodlně vejde dospělý člověk do 190cm.
13. 3. 2012 16:34
Re: parada auto
Tak jest. Když jsem míval Alhambru, taky jsem jezdil v různých podivných konfiguracích, nejčastěji 2+1+1. U nových MPV už jde skládat sedačky do podlahy podle libosti nebo s nimi různě šoupat. Tahle Dacia není MPV, ale spíš velký kombík se dvěma dalšími sedačkami vzadu. Proč ne, někomu to může stačit a dokonce i vyhovovat. Bude ale dost důležité, co se dá dělat s tím zadním sedákem.
14. 3. 2012 00:06
Re: parada auto
co cakavas od auta pod 15 000eur v plnej vybave s dieslovym motorom?
Ze sa bude rovnat variabilite aut za 30 000eur? Ze bude mat 18ky disky? Presklenu strechu?
Ja vas ludia nechapem, ked uz chcete nasilu kritizovat, tak si nachadzajte rozumnejsie argumenty.

V tretej rade je dostatok miesta aj pre dospeleho.

[odkaz]

Druhy rad sice nie je variabilny ako u inych drahsich MPV, ale sedacka a lavica sa daju vytiahnut von uplne(co myslis, ako inak by dosiahli priestor 2600litrov, btw, ktore ine mpv ma tolko?).

Tretia rada je riesena typicky daciovsky, proste nikto sa tu nehra na komfort a luxus a tak tretiu radu neschovas do podlahy ako u inych mpv, ale ich narolujes na operadla druhej rady. Alebo uplne vytiahnes. Takze o rovnu podlahu v kufri sa obavat nemusis.
Vaha auta bude zaujimava, a tu je priestor pre kritiku (ja viem, ze ostatne pozitivne argumenty tu aj tak odignorujete) kedze si myslim, ze vaha bude riesena na ukor bezpecnosti(nie pevnosti karoserie, ktoru maju dacie velmi pevnu ohladom vlnenia v nerovnostiach), proste auto bude mat v zaklade 1000kg a v plnej vybave s naftou 1200kg, co je v podstate o cca 500kg menej ako ine mpv.

Este raz pripominam....pod 15 000eur plna vybava v najdrahsom diesli....

Version
Price
Acces 1.6 85 HP 5 seats
9,500 euro

Ambiance 1.6 85 HP 5 seats
10,500 euro

Ambiance 1.5 dCi 90 HP 5 seats
12,600 euro

Laureate 1.6 85 HP 5 seats
11,500 euro

Laureate 1.2 TCe 115 HP 5 seats
13,100 euro

Laureate 1.5 dCi 90 HP 5 seats
13,600 euro

Laureate 1.5 dCi 110 HP 5 seats
14,200 euro

Ambiance 1.6 85 HP 7 seats
11,000 euro

Ambiance 1.5 dCi 90 HP 7 seats
13,100 euro

Laureate 1.6 85 HP 7 seats
12,000 euro

Laureate 1.2 TCe 115 HP 7 seats
13,600 euro

Laureate 1.5 dCi 90 HP 7 seats
14,100 euro

Laureate 1.5 dCi 110 HP 7 seats
14,700 euro

[odkaz]
14. 3. 2012 07:23
Re: parada auto
Ale v pořádku, beru že se jedná o laciné auto, pouze jsem konstatoval, že ani nízká cena by mě nepřesvědčila přesedlat z mnohem staršího a dost možná i spolehlivějšího. Vyndavací lavice jsou fajn, ale pokud člověk neni Frištenský, tak ji v jednom stěží vyndá-váha bude 40kg+ Kouknul jsem na odkaz a v zadní řadě má pan redaktor kolena skoro u brady ;-\ . Nemám problém s image značky(ostatně i otci jsem sháněl nové Rio-opovrhovanou Kiu) ale jestli na tom bude se spolehlivostí, tak jako předešlý Logan a po nastoupení 7 osob si to kecne na břicho :-( . Na druhou stranu musím smutně uznat, že v současné době není na trhu moc aut pro 6-7 osob, které by splňovaly mé nároky. Pohodlné, variabilní, přiměřený výkon a spolehlivost.
14. 3. 2012 09:36
Re: parada auto
mno, ked to starsie a spolahlive dosiahne svoj vek, opravy budu zrat tolko prachov, ze si to nove rychlo rozmyslis...
14. 3. 2012 12:13
Re: parada auto
Hmm... zatim 230.000km a čeká mě první významná investice-tlumiče+silentbloky-tedy cca 10.000,-kč, tedy cena dvou servisních prohlídek u nového :-) věk 13 let :-! Sic to někomu může připadat jako pravěkej křáp, je tomu právě naopak-přímovstřik benzín a uvnitř veškerý komfort co je potřeba (tedy vše co má tahle dacíí věc v plné pabě krom navigace)
14. 3. 2012 14:03
Re: parada auto
Ty tlumiče ale musejí vypadat. To je jen otázka, co ještě sneseš. Vždycky když někdo něco takovýho tvrdil, tak když jsem s nim jel, musel jsem konstatovat, že to auto potřebuje docela velkou investici. Ano ono to jezdí, ale...
14. 3. 2012 15:37
Re: parada auto
Jo jsou špatný, ale to neni věc věku vozu, ale počtu najetých kilometru. Prostě jsem je přez zimu pohřbil-pravda, na podzim jsem v autě navozil materiál na stavbu pece, tedy cca 4,5t šamotu+ hromady cihel atd. Silnice v okolí mého bydliště jsou šílené a tlumiče prostě řekli pa. Navíc investice do tlumiče není zas taková smrtelná rána- KYB origo japan-1660,-kč/ks ;-) Zkrátka má volba je starší a spolehlivý vůz co splňuje mé nároky a 1x za rok(30.000km) dát 5-10.000kč za údržbu než jezdit něčím, co mi nevyhovuje, platit servisky. Záruka 2 let to nezachrání, nehledě na to, že na tlumiče, brzdy atd se stejně nevztahuje. Nejraději kupuji auta okolo 4 let a pak je jezdim dokud to jde(ne do umření-mám se rád) . Na říjen už na mě čeká civic 8.g :-) a mazda 626 rv 01 - posloužila a půjde do světa
14. 3. 2012 12:21
Re: parada auto
Ještě pro doplnění, minulého space wagona v naftě jsem dojezdil do 500.000km-osobně jsem s ním najezdil 200.000 a věku 16 let. náklady 1x rozvody, 1x destičky1x repase startéru +2 sady letních a 1 sada zimních, olej po 15.000km tedy celkem cca 35.000,- kč na 200.000km-podle mě slušný :-! . Auto momentálně slouží mé sestře dál . Tohle jsou přesně ty důvody, proč preferuji "šikmooká " hlavně japonská auta :yes:
14. 3. 2012 12:15
Re: parada auto
Praktické to asi je, ale hodně se mi nelíbí vzhledově...
Logan MCV byl hezčí.
Avatar - Dinar
13. 3. 2012 14:49
Tohle
nadělá potenc. kupcům scenicu těžké spaní, logo nelogo. ;-)
Rozbalit vlákno
15
13. 3. 2012 19:08
Re: Tohle
Tak to ťažko, priateľu, pokiaľ nekolísali už pri kombíčkovej Dacii, tak táto napodobenina MPV dieru do sveta nespraví. Vpodstate ide naozaj len o mierne nafúknutý jednoduchý kombík, nič viac. Evidentne k triede MPV nemáš vzťah a netušíš, čo MPV vlastne znamená.
Na Dacii Lodgy okrem väčšej bubliny vzduchu ktorú so sebou vozí nie je z vozidiel kategórie MPV prakticky nič. Z mojej strany sklamanie, hoci lowendová značka, čakal som viac.
13. 3. 2012 19:30
Re: Tohle
Taky si myslím, kdo chce Grand Scenica 1.6dCi, rozhodně si nekoupí Lodgy 1.5dCi. To je rozdíl několika tříd ;-) Mám to stejné jako ty, čekal jsem o hodně víc :no:
13. 3. 2012 21:13
Re: Tohle
Za Lodgy by som rozhodne nemenil ani moje Kangoo 1.5 dCi. Dve sedadlá Rumuna naviac nehrajú žiadnu rolu. Variabilita ale rozhodne áno. A to sa Kangoo nedá nazvať em-pé-véčkom, iba sa mu v niektorých ohľadoch dosť približuje. Určite viac ako Lodgy.
Dizajn radšej príliš nekomentujem.
13. 3. 2012 21:17
Re: Tohle
No já jsem si říkal, haha ;-)
14. 3. 2012 00:14
Re: Tohle
a co si cakal? ty sa vyzivas v displejoch a v otvaracich priestoroch vsade am sa pozries?

Predstav si, ze su tu rodiny s 3/4/5 detmi, ktore nemaju 22 000na scenica, ale povedzme 10-15000 dokopy daju. Jazdenku nechcu (pochopitelne pri podvodnikoch na sk a cz pri predaji jazdeniek). Tato dacia je trefa do cierneho, rovnako ako bol logan(a vsetci sa smiali, ze taky * bude neuspesny, nakoniec pohol svetom a myslenim nielen ludi, ale aj automobiliek), duster, sandero. Jedine, co pracuje proti dacii vo vychodnej europe je blok ludi a posmesky.
Avatar - Dinar
14. 3. 2012 11:01
Re: Tohle
Tohle svým pojetím nemá s kombíkovým loganem co dělat, je to MPV, byť lowend. S tím scenicem tě sice chápu, ale je to čistě sebezáchovný postoj majitele, rozdíl "několika tříd", jak píše ericn, nehraje, nahlíženo prismatem peněženky, zásadní roli, prostě jedno je levné a druhé ještě levnější MPV, to k ohodnocení šancí na trhu stačí.
14. 3. 2012 12:23
Re: Tohle
Jedno je MPV, druhé sa na MPV iba hrá. Vyššia kabína a dve sedačky v kufri naviac neznamenajú, že ide o MPV. Lodgy je kombi so zvýšnou strechou, nič viac.
Zdvihni strechu Loganu MCV a vyjde ti Lodgy.
Avatar - Dinar
14. 3. 2012 14:23
Re: Tohle
Podívej se, kolik aut si dnes "hraje" například na offroad a jak se prodávají... vč. toho lowendu, u kterého je to úspěch právě díky nízké ceně za... hlavně předstírání. Lodgy je klasické "hodně plechu za málo peněz" tentokrát ve třídě MPV, úspěch to mít bude, a proč myslím že docela i na úkor scenicu? Protože je tu povědomí svazku, mnoho turkorenaultistů (thalia) s klidem přešlo do tábora rumunorenaultistů (logan, duster), nevidím důvod, proč by to u scenicu, jehož hlavní devizou na trhu (mezi reálnými kupci) je nižší cena než u konkurence, nemělo fungovat podobně. Člověka ochotného zaplatit zafiru nebo tourana budou na lodgyho přemlouvat hůře. ;-)
14. 3. 2012 16:36
Re: Tohle
Aké auto napríklad sa hrá na off-road? Konkrétne. V tomto smere môžeš poukázať jedine na celú triedu SUV, nie na konkrétne auto.
Ale vidím, že diskutovať nemá zmysel, nevieš, čo je MPV. A ja to celkom chápem, pretože také auto je mimo tvoje potreby a záujmy. Buď si istý, kto bude uvažovať o MPV, neskĺzne vďaka cene k Lodgy.
Lodgy si budú kupovať tí, čo budú mať, alebo budú chcieť minúť iba určitý obnos peňazí a za danú sumu to bude najväčšie auto. Najviac to vidím na váhanie medzi Loganom MCV a Lodgy.

Príde do predajní, alebo bude na autosalóne, omrknem, možno pozmením názor. Albo sa utvrdím v tom súčasnom.
14. 3. 2012 16:59
Re: Tohle
Dináre, myslím si taky, že má pravdu Klaudius. Když něco nazveš MPV, nemusí to být MPV. Podívej se na mizernou variabilitu, druhá řada je sklopná jako ve Favoritu. Pár čísel do výšky a další dvě sedačky navíc, které jsou na přání v lepších výbavách, opravdu z toho auta MPV neudělají, je mi líto. Kde jsou třeba jen sedačky s nastavitelným sklonem opěradel?
Pravda ale taky je, že v dnešní době, kdy můžeš nalepit na auto pár plastů a nazývat ho hrdě SUV, je to úplně jedno. Pokud se někdo spokojí s nízkou cenou a vykašle se na variabilitu (což bych osobně neudělal, když už si kupuji takovou mrchu), může být spokojen, možná dokonce nadšen.
13. 3. 2012 23:21
Re: Tohle
Asi to dá hodně přemýšlení. Lodgy za 10 000,- nebo Scénica za 22 000,- ?
Avatar - Dinar
14. 3. 2012 11:04
Re: Tohle
Jen pro pořádek, Renault scenic již od 329 tis., grand scenic již od 389 tis., při současném kursu tedy i ten grand stojí 15,5 tisíce EUR.
Avatar - Emel
14. 3. 2012 15:11
Re: Tohle
Proč? Pokud chceš prostě levné a velké auto, tak v klidu zapomeň na Scenic a běž pro Dacii. Rozdíl v úrovni interiéru i exteriéru je ale dost zřejmý...
Avatar - Dinar
14. 3. 2012 15:21
Re: Tohle
Platilo by, být scenic drahý, jenže ten je... levný. Jak jsem psal výše, je to volba mezi levným a ještě levnějším, a bolehlav právě způsobí volba mezi kvalitnějším interierem nebo naopak ušetřeným padesátitisícem.
Avatar - Emel
14. 3. 2012 15:52
Re: Tohle
Levný je základ s 1.6 benzínem, ale pokud budeš chtít třeba 1.6dCi, tak už jsi v tom za 538.000, v druhé nejnižší výbavě. To je stejný efekt jako u Megana - cena již od je zajímavá, ale pak to jde hodně nahoru. Mimochodem, v základu Scenic stojí zhruba stejně, jako Picasso...

Není to jen interiér, ale třeba i design nebo (nejspíš) bezpečnost, jízdní vlastnosti... Scenic je plnohodnotné MPV (ne náhodou nejprodávanější v Evropě)...
13. 3. 2012 14:56
Wartburg pro 3. tisíciletí
Wartburgu kombi se taky lidi vysmívali a kolik uvezl brambor :-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2012 14:58
Re: Wartburg pro 3. tisíciletí
na tu dobu to bolo fajne auto :yes:
13. 3. 2012 15:02
Re: Wartburg pro 3. tisíciletí
Wartburg byl na svou dobu a podmínky slušné auto. Můj táta ho měl a co s ním najezdil a odvozil...
13. 3. 2012 21:14
Re: Wartburg pro 3. tisíciletí
Kto sa mu vysmieval? Iba ak hlúpe deti po páde komunizmu. Vo svojej dobe bol ceneným autom s nadmierou priestoru a pohodlia.
13. 3. 2012 22:29
Re: Wartburg pro 3. tisíciletí
Nemyslel jsem to zle vůči Warburgu :-) Chtěl jsem vyzdvihnout jeho užitnou hodnotu, kterou přebíjel své další nedostatky. Konkrétně dvoutaktní tříválec nepatřil ani v 80. letech mezi nejprogresívnější technologie a zápach a hluk, který tento vůz produkoval dělal z návštěvy NDR (osobní zkušenost) nevšední zážitek :-) U nás naštěstí taková koncentrace dvoutaktů nebyla. Oproti Ladám nebo prvním favoritům to byl spolu s trabantem svéráz.
13. 3. 2012 15:19
Za ty prachy...
...Renault sám sobě kope hrob :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
13. 3. 2012 21:18
Re: Za ty prachy...
a velká, mají to velmi dobře spočítaný ;-)
14. 3. 2012 09:36
Re: Za ty prachy...
jj, po Dusteri toto je dalsi bestseller
13. 3. 2012 15:33
ale jo
Tak už jen tím že je levné se chytne, předek vypadá celkem slušně, zdaní světla už nic moc. Vnitřek stejnej jako všechny dacie a asi i stejně nepohodlný sedačky. No uvidí se jak se s nim často budem setkávat
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2012 00:17
Re: ale jo
mal osm sandero dva roky a nemozem povedat ze sedacky boli nepohodlne. Boli cca na urovni fabie2 s mensim bocnym vedenim, co ale nevadi ohladom pohodlnosti pri dlhych cestach. Ale pravda je taka, ze so strednou triedou sa to porovnavat neda, doterajsie dacie su skor robene na metske a primestske poskakovanie, pripadne jeden krat rocne na dovolenku.
Avatar - Bristol
13. 3. 2012 18:42
dacia
ono aby dacia neměla velké oči jako s loganem...na začátku taky prodejní bomba za ty peníze pak ale evropané poznali že peníze nejsou vše...duster už je na tom lépe...relativně plnohodnotné auto a prodává se dobře... na některých trzích dokonce i jako renault...takže asi skutečně špatně nebude...jak to bude s lodgy poznáme až se zaběhne do prodeje...ale tipuju spíše že prodeje budou větší spíše od rumunska na východ...stejně jako v případě loganu
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2012 00:19
Re: dacia
naozaj? Ved logan bol uspesny aj vo francuzsku a aj v nemecku.
Ukaz mi MPV za 10 000eur . Ved tolko snad nestoja ani male mpv typu meriva, ci c3picasso. A lodgy ti da ovela viac priestoru.
13. 3. 2012 18:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
13. 3. 2012 19:33
Re: 1.6 60 kw
Jo to by byla Dacia ještě za hvězdu, v 80´s měl VW i Opel 1.6 s 52kW >:D
13. 3. 2012 20:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2012 20:53
Re: 1.6 60 kw
btw Escort jsem měl 1,8 16V 77kW, 1.6 měla tuším 66kW ;-)
13. 3. 2012 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2012 21:04
Re: 1.6 60 kw
A jo máš pravdu [odkaz] ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2012 19:27
1.2TCe
Ajaj...děti budou zvracet >:-[]
Rozbalit vlákno
2
13. 3. 2012 19:35
Re: 1.2TCe
Z čeho prosím tě? Ze závratné dynamiky plného auta? Nebo že na tom mohli být ještě hůř s 1.6 60kW? ;-)
Avatar - Emel
14. 3. 2012 15:12
Re: 1.2TCe
Docela zírám na dynamiku - tak velké auto s 1.2 má stovku za 10.6? To je fantastická hodnota...

Škoda, že je tam jen pětistupeň...
13. 3. 2012 21:56
Dacia
Fajnova Dacka, vypada jako Qashqai. Low cost, ale jinak v pohode.
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2012 02:57
Když si vezmu cenu...
Mně se to auto líbí. Ne vizuálně, ale když si vezmu ceny a co za ně člověk dostane ( [odkaz] ), je to víc než zajímavý. Ceny jednotlivých konfigurací i příplatků (navi za 7 tisíc?) jsou až směšný...
Rozbalit vlákno
0