Ale Holden s nimi prisel driv nez M-B. A na druhou stranu by v M-B urcite neopisovali od Holdenu, takze tady je podobnost ciste nahodna, troufam si rict.
Original od Holdenu [odkaz] mi prijde mnohem povedenejsi. Zda se mi, ze nac Daewoo sahne, to nejakym zpusobem zprzni, viz jine modely, ktere jsou nabizeny pod znackou Opel.
Ani by som nepovedal ze Daewoo, ale GM. Ako premianta si drzi jednu znacku v USA, jednu v Europe a tie ostatne su nutene viezt sa na chvoste a cakat co na ne zostane...
Na druhou stranu Holden si zase bere spoustu modelu od Daewoo. Predvsim nizsi tridy (Barina=Kalos, Viva=Lacetti), ale najde se i vyjimka - napriklad ted se bude v Australii prodavat Holden Epica (u nas /tedy vlastne u vas >:D / znamy jako Chevrolet Epica).
No ano i ne. Commodore je v podstate nazev pro celou radu vozu - mezi ne patri i Statesman a Calais. Nicmene pravda je, ze podle tech svetel je to opravdu Statesman (ci Calais). Mimochodem, nazivo vypadaji uzasne, opravdu majestatne (tedy pokud na sobe nemaji nalepku Daewoo).
V GM vedeli vzdy vyrobit pekne limuziny. Skoda len ze ich neexportovali do EU. Mozno teraz je ten spravny cas pre invaziu klasickych sedanov na europske trhy :yes: Chevy v EU pekne rastie. Vedel by som si predstavit rebrandovany Holden Statesman ako Opel Omega, alebo Chevrolet :yes: Bola by to zaujimava alternativa k 607, C6 alebo k novemu Superbu
Nechapu nektere jedince, kteri nejsou schopni vstrebat, ze se jedna o model koncernu GM, ktery se proste prodava po radou ruznych znacek a proto jsou si tudiz hodne podobne. Zajimave, ze u byvale ceske automobilky Skoda nikomu ta VW silna zavislost a podoba nevadi... :o
BTW z clanku mam pocit, ze si autor mysli, ze Holden zacal spolupracovat s Daewoo az ted, pritom uz napr. takova Leganza z roku 1997 mela motor vyvinuty spolecne s Holdenem. Dale neni pravda, ze pod zn. DAEWOO se to prodava pouze v Jizni Koreji, urcite i na dalsich mistech Asie - v pameti mi uvizl napr. Vietnam :o) a myslim, ze i v Africe a Jizni Americe...
Ad Statesman - zrejme zde diskutujicim znalcum ponekud uniklo, ze Daewoo Statesman se uz davno dela a placte - prodada se totiz i jako Holden, Buick a tusim, ze jeste jednou znacka (lisi se vedle loga i predni maskou - grilem - Daewacky se mi libi nejvic :) Nne osobne se Statesman libi mnohem vic nez toto...
Aha, takze ty auta se lisi jen logem a tobe se nejvic libi Daewacky logo, ale osobne se ti nejvic libi Statesman ;-\ ... Je videt, ze v tom mas jasno... >:D
Takze pro natvrdle - ANO, DAEWOO STATESMAN (2005) SE MI LIBI VIC, NEZ DAEWOO L4X (2007). A nauc se pouzivat Google, ale jeste pred tim se nauc cist a pripadne si zajdi k ocari...
Google nepotrebuji, vsechno co jsem tu psal mam v hlave. Cist taky umim a u ocare jsem byl nedavno. A vsechno mam v poradku. Takze nez zacnes ostatnim nadavat jako buran, nejdriv trochu premyslej: pises, ze "Ad Statesman... ...se prodada se totiz i jako Holden, Buick a tusim" - Jak mam z tohodle vypozorovat, jestli je to model 05 nebo 07? Pokud pises, ze prodava (pritomny cas), tak ja ti garantuju, ze aspon v Australii se prodava pouze Holden Statesman 07 (ve skutecnosti je to 06, ale to uz by ses v tom vubec nevyznal, tak to nebudu komplikovat). Takze priste klid a nauc se psat, pak urazej, pane natvrdlej.
Vyzera to dobre az na par detailov.Zadne svetla-Vectra,interier mi nic nepripominal,predok C-ko.Ale fascinoval ma vnutrjasok toho auta.Vo velmi malo veciach mi pripominal auta z Koree...samozrejme ked sa na to pozriete takto vseobecne,nie detailne.Ako co ma dostalo bolo miesto na zadnych sedadlach... :-!
ono je to vlastne auto z australie, nie z korey. BTW korejske interiery uz dnes nezaostavaju za EU ci japonskymi :-! vid. nove Santa Fe, Captiva, Epica, Ceed :yes: Korejcania robia velke pokroky a to je len dobre pre nas - zakaznikov :yes:
Postupně si totiž budeme muset "zvyknout" na to že auta z GMDAT jsou auta General Motors vyrobená v Koreji... stejně jako třeba VW vyrobený na Slovensku nebo ..... tisíc jiných případů... mně to problém nedělá, ale některým jedincům tady někdy evidentně ano... :-)
Mám víc aut, jedno z nich jsem tady dal na Moje.auto...Jaguar X-Type 3.0 V6...další jestli dám, tak to se rozmyslím. A to mé nejlepší auto tu dávat nebudu jak někteří...lidi jsou ***. Dal jsem tu takový střed. Proč se ptáš?
Neříkám že nejsou.... ale Jaguár je o tom že je Jaguár, Cadillac je o tom že je Cadillac atd... L4x alias Statesman musí být super kára a možná že i ten tvůj JAG vedle něj bude vypadat jako chudej příbuznej ale pořád to bude JAG. doufám že chápeš jak to myslím...
Ještě dodám že JAG bude mít tu image tím že je JAG, L4X bude mít pro mně tu samou tou svou velikostí a mohutností... i kdyby na tom byl jakýkoliv znak ...
Tohle vypadá tak "opelovsky", že by stačilo změnit mřížku chaldiče a badge a mohlo by se to tu rovnou prodávat jako Opel Omega. Akorát nevím, jestli mají u GM už kloudný dieselový šestiválec. 1.9 CDTi 110 kW by byl jako základní motorizace fine, ale chce to nabídnout i něco silnějšího...
:-O 1,9 TDI do auta velkosti A8?Si poskodeny? ved aj prve A8 mali minimalne 2,5 TDi, a uz len koli tomu ze vsetko nasvedcuje tomu ze sa tu jedna o najvyssiu triedu, tak minimalna motorizacia je spravidla 6valec optimum V8, a premium V12...povies: prve A8 mali 2,5 Tdi 150 PS tak ako tento oplacky, ...ved ale aj sa podla toho hybali - plazili.Kaslat na to, v kazdom pripade ta podobnost s europanmi / budiky Audi,zadne svetla Vectra, linia zadnych okien + miniokienok pred C stlpikom cista A8a.../je fakt opovazliva!Ale keby to zacal niekdo predavat s nejakym 6valcovym TDi - ckom cez 200 PS a stalo by to okolo 1,5 Mega...Potom by to bolo fakt vazne :-!:yes:
Ještě k tý ceně Chevrolet/Holden Epica se začíná prodávat od 25 990 dolarů u nás asi 500 000 Kč - Holden Statesman 3,6 s automatem začíná na 59 990 dolarech takže já to tipuju tak na 1 200 000 Kč .... a to je za ty prachy suprčupr kočár...