Severoameričtí zákazníci nejsou zatím zvyklí považovat diesely za úsporné. Naopak, spojují tyto agregáty s hlučností a vysokými emisemi. Daimler ale hodlá dokázat, že moderní diesely jsou naopak čisté a šetrná k životnímu prostředí.
Japonci maj u mě za preferenci benzínu jedničku - nenaletěli na špek v podobě "úspory" paliva - vědí, že provoz dieselu je v součtu MNOHEM dražší než benzín ... !!!
Tak si asi u Tebe ty rozumbrado zhorší brzy prospěch, a myslím že Tvůj názor je asi moc trápit nebude. Nissan, aliance Toyota-Isuzu, Mitsubishi i Honda dokončují diesel-hybridy pro Evropu, k tomu je potom jen krůček - k nasazení do USA a Japonska.
Toyota a Mitsubishi již delší dobu v Japonsku provozují dodávky a středně těžká nákladní vozidla s diesel-hybridy, ty ještě Evropa ani neviděla.
neda sa to takto zovseobecnit, zalezi na vela faktoroch. Zober si porovnanie ceny na 1 KM, 36 mesiacov, 40tis km rocne a vyjde Ti, ze MB C220 CDI je lacnejsie ako trebars Oktavka 1.8 TSI v porovnatelnej vybave (je v tom zapocitane, ze MB ma servis na 160tis km zdarma = robota+naplne).
Nesmysl. Neexistuje žádná "spojitá nádoba" Amerika-Evropa, která by obsahovala naftu.
Evropa s Amerikou sdílí trh s ROPOU, nikoli s naftou. Nafta se z toho vyrábí až na kontinentě.
1. menej ako 6 litrov? Ja som presiel na trojlitrovom benzinovom sestvalci zo Seattle do Las Vegas s priemerom 8 litrov na 100 km. Auto malo vyrazne mensie emisie oxidov dusika, vyprodukovalo menej lokalneho znecistenia ako diesel a menej karcinogennych latok.
2. vyroba baterii nie je ani zadarmo ani bez oxidov uhlika, ich zivotnost nie je neobmedzena
3. mazda ma v japonsku siet cerpacich stanic pre vodikom pohanane RX-8 s Wankelom. Vodik je zadarmo...
Nechci ti kazit iluze, ale kdyz se podivas jak se dnes vyrabi prumyslove vodik, tak budes asi zklaman, protoze 99% jeho produkce je vyrobeno technologii, ktera se jmenuje parni reforming ehm.. zemniho plynu. Odpadnim produktem tohoto vyrobniho procesu je CO2, jehoz mnozstvi je temer totozne jako kdyz ekvivalentni mnozstvi zenmiho plynu proste a jednoduse spalime..
Nebylo by lepsi, nez pracne presvedcovat americany o cistote nafty, radeji prijit konecne s hybridem, ktery je v USA znacne popularni a temer kazda americka automobilka ho uz ma. Stejne se penize utopene ve vyvoji "cistych" naftaku ukazi jako vyhozene, protoze jejich zivot drive nebo pozdeji ukonci zprisnujici se emisni limity.
Sice nejsem detailně obeznámen s trasou tohoto "maratonu", ale jestli jeli odhadem pár tisíc km po dálnici ustálenou rychlostí 90kmh a potom pár set km po městě, tak se nedivím, že měli spotřebu tak nízkou. V takovém režimu by asi i BMW 760i mělo spotřebu pod deset... Ale jo, klucí z marketingu vědí, jak lacinými triky oblbnout potencionální kupce :-!:-)