Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler ukazuje Americe hospodárnost dieselů na trase z LA do Detroitu

Václav Pavlečka
Diskuze (15)
Severoameričtí zákazníci nejsou zatím zvyklí považovat diesely za úsporné. Naopak, spojují tyto agregáty s hlučností a vysokými emisemi. Daimler ale hodlá dokázat, že moderní diesely jsou naopak čisté a šetrná k životnímu prostředí.

Vyrazil proto s Mercedesem E 320 BLUETEC, dvěma Smarty CDI a jedním Smartem MHD s benzinovým agregátem z Los Angeles do Detroitu na tamní autosalon. Průměrná spotřeba žádného z vozů nepřekročila 6 l/100 km.

Po Route 66 ekologicky

Daimler potřebuje Americe ukázat, že jeho vozy dovedou být šetrné. Vždyť celá detroitská autoshow se nese ve znamení ekologie. Proto připravil roadtrip pro vybrané novináře z Los Angeles do Detroitu, na kterém změřil v reálném prostředí spotřebu svých nejčistších aut. Výsledek? Smarty s dieselovými motory zvládli sedmidenní trasu průměrně za 3,9 l/100 km, Smart MHD s litrovým zážehovým motorem za 4,9 l/100 km a Mercedes třídy E 320 BLUETEC za 5,8 l/100 km.

Daimler připisuje výsledky především technice ve svých vozech. Smart MHD je vybaven systémem start-stop, který například při čekání na semaforech nebo v dopravní zácpě vypíná motor, aby šetřil palivo. U Smartu CDI je jeho nízká spotřeba dána především malým zdvihovým objemem agregátu (0,8 l) a velikostí celého vozu. Ovšem patřičně pyšný byl Mercedes na svůj model E 320 BLUETEC. S tímto šestiválcem s maximálním výkonem 165 kW dokázali testovací jezdci jet po poušti, ve městech i na dálnicích průměrně za 5,8 l nafty na 100 km.

Německý koncern neláká na diesely jen Američany, ale například i japonské motoristy, kteří dosud preferovali spíš vozy s hybridními motory. Daimler nechce propást jedinečnou šanci - zatímco v současnosti představuje podíl dieselů mezi všemi nově registrovanými osobními vozy v Japonsku méně než 0,1 procenta, experti odhadují, že v roce 2015 to bude už 15 %.

Václav Pavlečka
Diskuze (15)
14. 12. 2008 14:24
Re: Japonci, ti to znaj.
neda sa to takto zovseobecnit, zalezi na vela faktoroch. Zober si porovnanie ceny na 1 KM, 36 mesiacov, 40tis km rocne a vyjde Ti, ze MB C220 CDI je lacnejsie ako trebars Oktavka 1.8 TSI v porovnatelnej vybave (je v tom zapocitane, ze MB ma servis na 160tis km zdarma = robota+naplne).
18. 1. 2008 19:42
He
Sice nejsem detailně obeznámen s trasou tohoto "maratonu", ale jestli jeli odhadem pár tisíc km po dálnici ustálenou rychlostí 90kmh a potom pár set km po městě, tak se nedivím, že měli spotřebu tak nízkou. V takovém režimu by asi i BMW 760i mělo spotřebu pod deset... Ale jo, klucí z marketingu vědí, jak lacinými triky oblbnout potencionální kupce :-! :-)
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2008 10:09
Re: Japonci, ti to znaj.
Tak si asi u Tebe ty rozumbrado zhorší brzy prospěch, a myslím že Tvůj názor je asi moc trápit nebude. Nissan, aliance Toyota-Isuzu, Mitsubishi i Honda dokončují diesel-hybridy pro Evropu, k tomu je potom jen krůček - k nasazení do USA a Japonska.
Toyota a Mitsubishi již delší dobu v Japonsku provozují dodávky a středně těžká nákladní vozidla s diesel-hybridy, ty ještě Evropa ani neviděla.
Avatar - filko
17. 1. 2008 10:07
Jsem proti
Pokud Amíci začnou kupovat dízly, kupím raději benzín, protože cena nafty stoupne dost výrazně. ;-\
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2008 10:05
Re: Japonci, ti to znaj.
Safra, to jsem byl já... :*)