Daimler ukazuje Americe hospodárnost dieselů na trase z LA do Detroitu
Vyrazil proto s Mercedesem E 320 BLUETEC, dvěma Smarty CDI a jedním Smartem MHD s benzinovým agregátem z Los Angeles do Detroitu na tamní autosalon. Průměrná spotřeba žádného z vozů nepřekročila 6 l/100 km.
Po Route 66 ekologicky
Daimler potřebuje Americe ukázat, že jeho vozy dovedou být šetrné. Vždyť celá detroitská autoshow se nese ve znamení ekologie. Proto připravil roadtrip pro vybrané novináře z Los Angeles do Detroitu, na kterém změřil v reálném prostředí spotřebu svých nejčistších aut. Výsledek? Smarty s dieselovými motory zvládli sedmidenní trasu průměrně za 3,9 l/100 km, Smart MHD s litrovým zážehovým motorem za 4,9 l/100 km a Mercedes třídy E 320 BLUETEC za 5,8 l/100 km.
Daimler připisuje výsledky především technice ve svých vozech. Smart MHD je vybaven systémem start-stop, který například při čekání na semaforech nebo v dopravní zácpě vypíná motor, aby šetřil palivo. U Smartu CDI je jeho nízká spotřeba dána především malým zdvihovým objemem agregátu (0,8 l) a velikostí celého vozu. Ovšem patřičně pyšný byl Mercedes na svůj model E 320 BLUETEC. S tímto šestiválcem s maximálním výkonem 165 kW dokázali testovací jezdci jet po poušti, ve městech i na dálnicích průměrně za 5,8 l nafty na 100 km.
Německý koncern neláká na diesely jen Američany, ale například i japonské motoristy, kteří dosud preferovali spíš vozy s hybridními motory. Daimler nechce propást jedinečnou šanci - zatímco v současnosti představuje podíl dieselů mezi všemi nově registrovanými osobními vozy v Japonsku méně než 0,1 procenta, experti odhadují, že v roce 2015 to bude už 15 %.