Novinky
Pokud Amíci začnou kupovat dízly, kupím raději benzín, protože cena nafty stoupne dost výrazně. ;-\
1. menej ako 6 litrov? Ja som presiel na trojlitrovom benzinovom sestvalci zo Seattle do Las Vegas s priemerom 8 litrov na 100 km. Auto malo vyrazne mensie emisie oxidov dusika, vyprodukovalo menej lokalneho znecistenia ako diesel a menej karcinogennych latok.
2. vyroba baterii nie je ani zadarmo ani bez oxidov uhlika, ich zivotnost nie je neobmedzena
3. mazda ma v japonsku siet cerpacich stanic pre vodikom pohanane RX-8 s Wankelom. Vodik je zadarmo...
2. vyroba baterii nie je ani zadarmo ani bez oxidov uhlika, ich zivotnost nie je neobmedzena
3. mazda ma v japonsku siet cerpacich stanic pre vodikom pohanane RX-8 s Wankelom. Vodik je zadarmo...
Nechci ti kazit iluze, ale kdyz se podivas jak se dnes vyrabi prumyslove vodik, tak budes asi zklaman, protoze 99% jeho produkce je vyrobeno technologii, ktera se jmenuje parni reforming ehm.. zemniho plynu. Odpadnim produktem tohoto vyrobniho procesu je CO2, jehoz mnozstvi je temer totozne jako kdyz ekvivalentni mnozstvi zenmiho plynu proste a jednoduse spalime..
Nebylo by lepsi, nez pracne presvedcovat americany o cistote nafty, radeji prijit konecne s hybridem, ktery je v USA znacne popularni a temer kazda americka automobilka ho uz ma. Stejne se penize utopene ve vyvoji "cistych" naftaku ukazi jako vyhozene, protoze jejich zivot drive nebo pozdeji ukonci zprisnujici se emisni limity.
Sice nejsem detailně obeznámen s trasou tohoto "maratonu", ale jestli jeli odhadem pár tisíc km po dálnici ustálenou rychlostí 90kmh a potom pár set km po městě, tak se nedivím, že měli spotřebu tak nízkou. V takovém režimu by asi i BMW 760i mělo spotřebu pod deset... Ale jo, klucí z marketingu vědí, jak lacinými triky oblbnout potencionální kupce :-! 😄
Toyota a Mitsubishi již delší dobu v Japonsku provozují dodávky a středně těžká nákladní vozidla s diesel-hybridy, ty ještě Evropa ani neviděla.