Cestování po D1 je (nejen) v poslední době opravdu dost velká šílenost... Ale pořád by to člověk dokázal přežít, hlavně kdyby měl jistotu, že to pak bude stát za to... Ale trochu se bojím, že výsledkem bude povrch se spoustou "zhupů", hrbolů a se změnami povrchu a drsnosti asfaltu... Doufám, že budu mile překvapen...
Snad radši nedoufej. Krom tristní kvality opravu nabrala nejpřipravovanější dopravní stavba v Česku za rok stavby 220 dní zpoždění, což je fakt co říct :yes: >:-[]
jeden velký podvod. Byla vymyšlena tak, aby se utratilo co nejvíc peněz a defakto po opravě bude vše jako před ní. Žádný 3. pruh nebude, pouze se zničí stabilizovaný podklad a vytvoří se za velké peníze nový, předpokládám podobně "kvalitní" jako u všech nových dálnic. Oprava mohla být mnohem levnější - stačilo provést "fragmentaci" panelů a na ně nalít asfalt. Taky mosty se nemusely bourat. Byla o tom reportáž na ČT. Jenomže to by se prostavělo málo peněz a jak víme, čím míň se prostaví, tím míň lze ukrást. Proto se taky v minulosti cyklicky neprovádělo zabrušování panelů, na které byla dálnice projektovaná - kilometr zabroušení stojí jen 60 tisíc a z toho se nedá uštípnout skoro nic. Pro stavební firmy nezajímavé...
Pokud vím tak podobné možná kratší úseky s novým betonem už na D1 jsou a vždy to byly oázy klidu po těch drnkačkách.
Faktem je, že je tam také několik důkladně zbroušených úseků které jsou také OK.
Je naprosto nezpochybnitelným faktem že drncající úseky jsou velmi nebezpečné a něco se s nimi udělat musí.
Já bych neporovnával novej betonovej úsek D1 se zoufalym starym povrchem kterej měl bejt vyměněnej nejpozdějš tak před deseti lety, ale s normálnim novym kvalitnim asfaltovym povrchem. Pak to zdaleka tak slavný neni >:-[]
Článek zmiňuje pouze zpoždění, ale ne to, zda je oprava odfláknutá a nebo zbytečně drahá. Systém, který je použit, vytváří nejodolnější vozovky. D1 bude vytížena do budoucna ještě více kamionovou dopravou a to asfalt dlouhodobě nevydrží. Protěžovaná fragmentace může mít dosti nejistý výsledek do budoucna. Pročetl jsem si hodně, znám nějaké stavaře a probírali jsme stavbu i piva a jejich názor byl, že návrh a postup je OK. Co OK není je rychlost a možná cena.
Samozřejmě že to neni ok. Betonový desky sou sice odolnější ale nesrovnatelně míň komfortní. Vydrží přitom jen vo cca 25% dýl. Vyjde taky levnějš ale komfort v autě je daleko horší a kdyby se do toho započetly vydrncaný tlumiče byl by nakonec beton dokonce asi i dražší. Že betonový desky kdysi na stavbu D1 použili komunisti nebo ve 30. letech minulýho století Hitler nepřekvapí, použít totéž na páteřní dálnici státu v 21. století je blbost nekonečnejch rozměrů a nedělá se to ani v extrémních třeba horskejch podmínkách. Že D1 nevede skrz Alpy ve vysokejch nadmořskejch vejškách atd. asi netřeba zdůrazňovat žejo. Prostě za 30 miliard budeme za 10 nebo kolik let nejen furt jen dvouproudovou ale i furt stejně drncavou páteřní dálnici :no: