Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Desatero přikázání u ojetých aut: Nepožádáš statku bližního svého

Při koupi ojetiny lze občas očekávat spoustu potíží. Zejména na nezkušeného kupce čekají vlci, jejichž cílem je dostat se k cizím penězům.
Zpět na článek
7. 3. 2013 19:44
7. 3. 2013 21:23
7. 3. 2013 19:31
Firma Cebia parazituje
na neznalosti a důvěřivosti řidičů. Nemá žádnou nadstandartní možnost zjistit kolik má dané auto najetých km. Každý kupující si může zkusit zjistit stav. A to v jakémkoliv dealerství dané značky. A většinou se nedozví nic. Je to tíám, že když je auto dovezeno ze zahraničí, tak téměř žádná značka není propojena. A pokud je, tak vám to řeknou buď úplně zdarma, nebo za mírný poplatek :-)
Rozbalit vlákno
2
7. 3. 2013 21:02
Re: Firma Cebia parazituje
cebia to umí i z stk a tak..samozřejmě si to člověk může zjistit i po svých,ale zrovna parazitováním bych to nenazval..prostě nabízí nějakou službu..taky se můžeš rozhodnout jestli si uvaříš sám nebo zajdeš na do restaurace..to je asi tak podobný..
7. 3. 2013 21:21
Re: Firma Cebia parazituje
Parazitovanim to je, je to stejny pripad jako CHAPS. Dostanou od statu zadarmo nebo za minimalni penize za penize danovych poplatniku porizene informace a ty nasledne draze preprodavaji prave tem danovym poplatnikum, kteri je jiz jednou zaplatili. Vsechna statni data by mela byt poskytovana zdarma nebo za manipulacni poplatek, coz fakt neni pet stovek za auto. Kdyby byla EU co k cemu, tak udela celoevropsky CARFAX a kazdy by si mohl prohlednout historii auta za dvacet kacek, ale to by nesmeli eurosmejdi resit ptakoviny a neco delat pro lidi.
7. 3. 2013 19:44
Kdyby 40%
aut mělo stočenej tachometr.... já myslim že tak 80% aut v bazaru má tak trochu upravenej tachometr :D. Když jsem prodával svoje auto (415000 km) pán si přede mnou rovnou volal do servisu jestli mu to stočeji!
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2013 21:23
Hezke PRko
Koukam, ze Cebia a AAA se zacali skladat na PRko spolecne. >:D Faktem je, ze vyuzitelnost Cebie je dost pofiderni, protoze vetsina aut v ceskych bazarech je dovezena a u nich jsou udaje bud zadne nebo minimalni. Navic Cebia prekvapive dost casto nema zadna data ani u aut, ktera nikdy neopustila CR. Realne, kdyz koukam na zkontrolujsiauto.cz, tak v 70-80% neni vubec zadny zaznam nebo jeden zaznam po osmi letech provozu a podobne.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2013 23:16
Zakaznici chteji byt klamani
Situaci na trhu ojetin v Cesku si bohuzel zpusobili sami kupujici. Pomalu kazdy zajemce o ojetinu by chtel par let stare auto,nebourane, udrzovane a zachovale, s 90tkm a v plne palbe, k tomu za tretinu puvodni cenikove ceny. Je jasne, ze takovych je naproste minimum, protoze malokdo proda bezne auto s par kilometry na tacho a s tak brutalni financni ztratou.

Tak se proste takova auta "udelaji" - stoci se kilometry, pozmeni papiry, zataji bouracky.

Zkuste ale prodat auto se skutecnymi kilometry, nebo dokonce priznat nejaky tukanec. Pak se vam lide pozastavuji nad tim, ze 10 let stare auto ma najeto neskutecnych 180tkm a jdou jinam, kde jim o 10 litru levneji prodaji olitaninu stocenou z dvojnasobku na tech oblibenych 90-120tkm.

Jako pekne voditko se staci podivat na nejvetsi cesky automobilovy inzertni server a udavane najezdy. A porovnejte si, kolik ma v prumeru najeto prodavana okta z roku 2010, 2005 a 1998. Bude to zhruba 120tkm, 150tkm a 190tkm. To hovori za vse. Aut s najezdem pred 250tkm, coz je u sluzebaku casto otazka pouhych 3 let, je tam minimum.
Rozbalit vlákno
9
7. 3. 2013 23:30
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Tak urcity pokles prumerneho rocniho najezdu s casem je zakonity. S pokracujicim vekem a najezdem si takove auto koupi lide, kteri rocne najedou mene a mene. Firma, kde se najede osmdesat tisic rocne si koupi funglovku, soukromnik co najede polovinu si koupi zanovni auto a pet let starou ojetinu nakoupi nekdo kdo nenajede vice nez dvacet tisic rocne a deset let stare auto si clovek vetsinou koupi na uz dost nenarocne jezdeni.
Jinak tuhle poptavku po malo jetych autech zapricinuji i vyrobci vyrabenim mene a mene kvalitnich aut, dneska uz jakkoliv drahe auto zacne kolem dvouset tisic predvadet ruzne nakladne neduhy. Takove stare piano sice jelo hure nez HTPcko, ale najelo tolik ze by tomu dnes mel kamion problemy konkurovat.
Avatar - KANKUNEN
8. 3. 2013 06:44
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Zákazník dá přednost svařenci, co má na tachometru málo před čímkoliv co je poctivě servisováno, ale má na tachometru jednou tolik. Pokud nelžeš, tak neprodáš svoje auto o které jses staral jako by to byl člen rodiny, protože v áčkách mají přece stejné, míň najeto a levnější.
8. 3. 2013 09:19
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Takže když zákazníci chtějí být klamáni "mladými, krásnými auty za málo peněz", tak to ospravedlňuje tyto podvodné praktiky?
Takže když chci zabít svého šéfa (a že těch lidí je asi hodně), tak si mohu beztrestně otevřít agenturu na zabíjení šéfů a budu v klidu, protože "trh si to žádá"?!?
8. 3. 2013 10:21
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Já ale neříkám, že s tím souhlasím a že je to správně. Jen poukazuji na to, proč to tak je. Na jednu stranu zákazníci takové auta, která reálně ve větších počtech neexistují, chtějí, a na druhé straně se diví a rozčilují, že trh na jejich požadavek reaguje tak, jak požaduje.

Jde o dědictví z minulosti, kdy škodovka při 100tkm byla zralá na výměnu nebo GO motoru, tlumičů, brzd, po druhé výměně výfuku apod. Protože taky běžný nájezd v té době byl někde jinde, než dnes, kdy se u služebáku pohybuje od 40 až klidně po 150tkm ročně. A najetých 100tkm na autě, které má alespoň základní údržbu a není extra huntované, ani nepoznáte. A když se k autu chováte slušně, tak i při 200tkm vypadá stále velmi slušně.

Takže pokud je v techničáku u nějakého dražšího auta firemní záznam, je jasné, že pak průměrný nájezd 20tkm ročně je nesmysl. Stejně tak třeba u 15 let staré Okty v TDI a v plné palbě, kdy si tehdy na dnešní poměry pekelně drahé auta kupovali lidé právě s velkým nájezdem, aby se jim „vyplatila“, je průměr 12 – 15tkm ročně obvykle zlomkem skutečnosti.
8. 3. 2013 12:03
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Auto pri dveste tisic vypada slusne, ale je pred zasadnimi servisnimi investicemi. U jakehokoliv dieselu (coz je vetsina trhu) znamena 200.000km moznost selhani vsech vstriku, turba, EGR ventilu, FAP filtru, dvojhmoty a dalsich uz modelove specifickych veci dohromady bezne se servisni castkou prevysujici 100.000Kc v neautorizaku. V pripade drazsich aut uz odchazi i vzduchove podvozky a automaticke prevodovky. Takze do tech starych dob, kdy mela auta zivotnost sto tisic se zase pomalu vracime. >:D
Firemni auto muze mit jakykoliv najezd bez ohledu na typ auta, Fabia 1.2HTP muze naject stodvacet tisic rocne a Passat v plne palbe deset tisic kilometru rocne, auta se u nas nekupuji podle najezdu, ale podle politiky firmy a postaveni toho kdo ho bude pouzivat. Od nas z firmy se bezne prodavaji tri roky stare statusove A6tky s najezdem ani ne tricet tisic kilometru.
8. 3. 2013 09:52
Re: Zakaznici chteji byt klamani
JJ přesně, já se byl nedávno po bazarech zeptat kolik dostanu za Clio r.v. 2007 s 98.000km (16.000/rok) a v áčkách mi řekli že má moc najeto . Koukal jsem na ně jak péro z gauče, fakt nevím co si představujou o průměrném ročním nájezdu, snad tak do 5.000km Jinými slovy jsem pochopil, nechte to stočit pak bychom to vykoupili.
Takže služební oktávka 2006 s 389.000km je ....
8. 3. 2013 11:57
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Tak na Clio jakozto nakupni tasku je tech 16.000 kilometru rocne lehce nadstandardni, i kdyz samozrejme v pripade AAAcek to byla taktika jak neco najit a tim snizit cenu. Jinak prumerny rocni najezd pres vsechny tridy je v CR nejakych 18.500km rocne.
8. 3. 2013 14:56
Re: Zakaznici chteji byt klamani
Je to ještě výrazně méně, obvykle se udává 12.000 km. A třeba na Slovensku to je dokonce jen 9.000 km.

Viz. třeba zde:

[odkaz]
8. 3. 2013 20:38
Re: Zakaznici chteji byt klamani
ročně najedu 8 až 10 tisíc km (po Praze MHD a autem na chalupu), hodně záleží na tom jaké auto člověk kupuje, protože určité typy lidí kupují určitá auta, u VW, Škody, Audi apod bych čekal průšvih a podvod, u méně obvyklých hlavně asijských aut, bych majitelům i autům docela věřil
9. 3. 2013 02:17
Čeští prodejci ojetých vozů pod lupou aneb kde se ztrácí km
Na adrese [odkaz] najdete pravidelně aktualizovaný žebříček prodejců dovezených vozů (včetně VIN) se stočeným tachometrem a nenabízeným odpočtem DPH, ač odpočet nabízen měl být (porovnání nabídky vozu na zahraničním aukčním serveru při koupi a na českém inzertním serveru při prodeji). Momentální "vítěz" má v žebříčku 40 takových vozů!
Rozbalit vlákno
0