Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Desetistupňovové DSG nahradí dnešní šestistupňovou verzi

Hlavním úkolem nové převodovky s deseti stupni je snížení spotřeby paliva budoucích aut koncernu VW Group.
Zpět na článek
12. 5. 2014 10:02
12. 5. 2014 10:17
12. 5. 2014 10:18
12. 5. 2014 12:18
12. 5. 2014 10:34
12. 5. 2014 10:39
12. 5. 2014 11:50
12. 5. 2014 14:43
12. 5. 2014 13:35
12. 5. 2014 14:47
12. 5. 2014 10:38
12. 5. 2014 10:39
12. 5. 2014 10:55
12. 5. 2014 12:34
12. 5. 2014 14:22
12. 5. 2014 14:57
12. 5. 2014 11:01
12. 5. 2014 11:38
12. 5. 2014 12:25
12. 5. 2014 12:38
12. 5. 2014 12:54
12. 5. 2014 14:58
12. 5. 2014 15:06
12. 5. 2014 15:52
12. 5. 2014 17:04
13. 5. 2014 18:58
12. 5. 2014 13:19
12. 5. 2014 13:30
12. 5. 2014 14:23
12. 5. 2014 15:03
12. 5. 2014 16:58
13. 5. 2014 00:40
12. 5. 2014 15:04
12. 5. 2014 17:21
13. 5. 2014 19:00
12. 5. 2014 20:06
12. 5. 2014 13:57
12. 5. 2014 11:39
12. 5. 2014 12:35
12. 5. 2014 13:00
12. 5. 2014 15:17
13. 5. 2014 07:54
12. 5. 2014 10:18
12. 5. 2014 10:47
12. 5. 2014 10:35
12. 5. 2014 10:37
12. 5. 2014 14:56
12. 5. 2014 22:12
13. 5. 2014 07:57
12. 5. 2014 10:02
...
Že se na to nevykašlou a nedaj tam to CVT rovnou... >:-[]
Rozbalit vlákno
43
Avatar - wakantanka
12. 5. 2014 10:17
Re: ...
No podla toho ako tie stupne pribudaju, tak coskoro sa ich pocet zjednoti s kamionmi a bude ich 12. >:D
12. 5. 2014 10:18
Re: ...
Jsem zvědavej, jak budou pádlama řadit půlky >:D
12. 5. 2014 11:19
Re: ...
NEVÝHODOU
TOHO ZBYTEČNÝHO ZAŘÍZENÍ
uměle udržujícÍHO ZBYTEČNÝ SPALOVACÍ SYSTÉM PŘI ŽIVOTĚ
JE,
ŽE NAKONEC STEJNĚ SKONČÍ. A ZÁKONITĚ PAK TEDY MUSÍ NÁSLEDOVAT PÁD !!
Jinými slovy:
AŽ VEČÍREK SKONČÍ, NĚKDO MUSÍ ZATÁHNOUT ÚČET ... TO JE ZÁKON SYSTÉMU, PRAVIDLO HRY
a
čím víc se ten konec bude oddalovat, tím tvrdší ten pád pak bude.
Zaměstnanost je hezká věc, ale když se dělaj kraviny ... :-)
No proč to říkám?
PROTOŽE V ELEKTROMOBILU [odkaz] ŽÁDNÁ TAKOVÁHLE ŠÍLENĚ SLOŽITÁ VĚC BÝT NEMUSÍ !!
A TAKY ŽE NENÍ [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

PS: čtete tam žejo : "VW Group Německý výrobce chce do roku 2020 zvýšit účinnost svých vozů o 15 procent"
Tím myslí SPALOVACÍCH, S CESTOU K ELEKTROMOBILŮM VE SKUTEČNOSTI NEPOČÍTÁ. To že o tom dřív žvanil, tak jen KECAL, jako obvykle ... ;-) Aby mediálně nevypadal jako outsider, když už celý svět mele o elektromobilech. Málo platný !! PROKOUKLI SME TĚ >:D A PROTO VYVÁŽÍME €JRA, OSLABUJEME MĚNU A PODPORUJEME AMERIKU >:-[] Jen tak dál... ;-)
12. 5. 2014 12:18
Re: ...
Kdo tahá účty za Teslu? Daňovej púoplatník...co bude až ho to přestane bavit? ;-)
12. 5. 2014 10:34
Re: ...
Kamion má dvanáct rychlostí? A na to jsi přišel kde ?
12. 5. 2014 10:39
Re: ...
Proč by nemohl mít 12 rychlostí?

2x3x2=12
12. 5. 2014 11:50
Re: ...
Protože jich má víc čtrnáct, šestnáct aspoň ty ve kterých jsem jezdil MAN , DAF. Takže osobáky budou muset zabrat aby to dohnaly. ;-)

Dvanáct stupňů se dává do lehčích nakldnich vozů.
Avatar - wakantanka
12. 5. 2014 14:43
Re: ...
Mno, dnešné moderné 40 tonové súpravy sa štandardne dodávajú s 12 stup. prevodovkou pre jazdu vpred a 2 stupne vzad. U MB je štandard automat u iných značiek pomaly tiež. 16-tky sa používajú tiež ale prevažne pri tzv. nadrozmerákov, resp. u ťažkých sklápačov s pohonom 8x8 a viac. Áno, v minulosti boli bežné 16 st. prevodovky, semotamo 14 st. ale za posledných cca 10 rokov je trend a optimum práve tých 12 stupňov pre štandardnú návesovú súpravu o hmotnosti brutto 40 ton.
12. 5. 2014 13:35
Re: ...
a to ještě těch 12 stupňů se dá přepnout do jiného režimu podle toho, jestli jede prázdný, má návěs, jak těžký a zda jede na dálnici, okresce nebo terénu...
Avatar - wakantanka
12. 5. 2014 14:47
Re: ...
Tomu sa hovorí software riadiacej jednotky, kedy ľudovo povedané začína trebárs na veľkej 4 a podľa zaťaženia a topografie skáče tzv. polky a hádže rovno celý stupeň. >:D Ale s cestným ťahačo do terénu? To snáď nie, jedine tak lepšou poľňačkou. >:D
Tie stroje u ktorých sa naopak predpokladá aj jazda v teréne, majú skôr iný režim pre rôzne druhy terénov skombinovaný s nastavením protipreklzu a stabil.systémom, no a poväčšinou aj inak naskládanú prevodovku s iným výsledným pomerom v rozvodovke.
Avatar - Ham.
12. 5. 2014 10:38
Re: ...
Ono to u 12ti může klidně skončit a bude to mít speciálně pro dieselové motory určitou logiku, držet otáčky v rozmezí 200-300 ot. kde má motor optimální spotřebu a pokrýt velké rychlostní spektrum třeba 0-200km/h, to nejde s pětikvaltem.
Avatar - N6600
12. 5. 2014 10:39
Re: ...
Tiez ma to napadlo >:D

Kedze nie som technik, je nejake obmedzenie pri pouziti CVT? Napr. ze by CVT nezvladol napr. vacsi vykon, resp. krutiaci moment? Alebo?

Pytam sa aj preto, ze Japonci (aspon, co som kdesi na nete cital) chcu prave investovat do vyvoja CVT a dvojspojke sa tak nejak vyhnut.
12. 5. 2014 10:55
Re: ...
CVT ma podle me horsi účinnost a mensi zivotnost.
ja jezdil s CVT uz na kombajnu před vic jak 30 lety
Avatar - N6600
12. 5. 2014 12:34
Re: ...
Bez snahy o flame - Priusy su v pohode a neviem o problemoch s CVT. Porovnavat CVT spred 30tich rokov a dnes je nefer, nakolko tie dnesne su uz urcite inde.

Ale dik za info, vazne.
12. 5. 2014 14:22
Re: ...
Prius nemá CVT, ale eCVT. Jízdní projev je podobný, ale technické provedení zcela jiné (a zcela závislé na tom, že je to hybrid). Řešení Priusu je mnohem "blbuvzdornější", tam se opravdu nemá co rozbít.
12. 5. 2014 14:57
Re: ...
Prius především nemá CVT! Je to klasická planetová převodovka. Z pohledu řidiče se to sice chová jako CVT, ale CVT to není.
CVT se spíše hodí do menších aut, kde se přepodkládá i menší nájezd.
Za hlavní nevýhodu bych považoval, že ztráty v převodovce rostou nelineárně s rychlostí hřídele (tuším, že se čtvercem rychlosti).
A také řetěz v CVT bohužel podléhá většímu opotřebení.
12. 5. 2014 11:01
Re: ...
CVT jsem jezdil v A4 a je to trága. Stejně by to skončilo u vituálních stupňů.
12. 5. 2014 11:38
Re: ...
Pokud narážíš na zvuk, tak to s velkým počtem stupňů nebude o mnoho lepší.
12. 5. 2014 12:25
Re: ...
Spíš šlo o to vytočení při sešlápmnutí plynu, navíc špatně sladěno s momentovou charakteristikou. Převodovka poslala otáčky někam, kde nafta už neumí. Dtto jsem zažil i pár let zpátky u 2,7 TDI.
Avatar - N6600
12. 5. 2014 12:38
Re: ...
To je prave to, co ma zaujima. Ci to bola chyba CVT ako takeho, alebo to len soudruzi z NDR udelali nekde chybu.
12. 5. 2014 12:54
Re: ...
Toyota je na tom stejně... Auris, Prius...dtto
12. 5. 2014 14:58
Re: ...
Je to obecně vžitý omyl, ale Prius nemá CVT.
12. 5. 2014 15:06
Re: ...
Co webpaja kritizuje, je stejně spíš záležitost naprogramování. Takže tolik nezáleží na tom, že převodovka v Priusu je úplně jiné konstrukce (ale CVT to v principu je).
12. 5. 2014 15:52
Re: ...
Opravdu melete nesmysly. A protiřečíte si (... je úplně jiné konstrukce... ...CVT to v principu je...)
Převodovka v Priusu je klasická planetová převodovka a s CVT nemá konstrukčně nic společného.
Z pohledu řidiče se to chová jako CVT (proto to Toyota nazývá eCVT), ale to je tak asi vše.
Asi jako kdybyste tvrdil, že DSG je totéž jako HDM, protože na vstupu jde hřídel z motoru a na výstupu jde zpřevodovaný hřídel ke kolům...
12. 5. 2014 17:04
Re: ...
Není to snad převodovka, která je schopna plynule měnit převod (v rámci možností daných provozními otáčkami použitých elektromotorů)? Že v ní není řemen a kužely, na tom nic nemění. Existují různé konstrukce CVT.
13. 5. 2014 18:58
Re: ...
Pokud tam nejsou kužely a řemen, tak to není CVT. Princip CVT je právě v tom, že změnou polohy řemenu a kuželů se dosahuje požadovaného zpřevodování.
Budete snad hlásit, že DSG je totéž jako HDM, protože z pohledu uživatele je tam x stupňů a vnitřně je jedno, že změnou převodu u jednoho dochází spojkou a u druhého měničem, protože z pohledu uživatele je to stejné?
12. 5. 2014 13:19
Re: ...
Mno, něco o tom vím tak to klidně vysvětlím...

Výhody CVT převodovek (s párovými kuželovými koly a ocelovým řemenem)

- Plynule měnitelný převodový poměr
- Kompaktní rozměry

Nevýhody

- Nižší účinnost, tipuji asi tak o 5%
- Nízká životnost ocelového řemenu
- Nemožnost přenosu vysokých krouticích momentů

V tuto chvíli to vypadá celkem dost ve prospěch CVT, proč jsou tedy na okraji zájmu? Protože vozidlo s CVT má naprosto jiný jízdní projev a upřímně řečeno málokdo si na to zvykne.

Příklad 1: Maximální akcelerace, dáte plný plyn, převodovka podřadí, otáčky motoru se dostanou na otáčky maximálního výkonu, zrychluje se změnou převodového poměru při konstantních otáčkách. Asi jako tramvaj... >:D Což není zrovna uchu lahodící. Výrobci toto řešili zavedením virtuálních stupňů u CVT takže pak již docházelo ke změnám otáček motoru, ale výsledek byl ten, že tím přišli o hlavní výhodu CVT a přidali k ní hlavní nevýhodu manuální převodovky… >:D

Mýtus 1: Auta s CVT „netáhnou“, zde je nutno si prvně ujasnit jak lidské tělo vnímá zrychlení. Problémem je, že člověk nevnímá zrychlení absolutně, ale vnímá pouze jeho změnu. Pokud tedy budu zrychlovat se zrychlením 2g tak mi to bude připadat pomalejší, než pokud se zrychlení za stejnou dobu zvýší z 1g na 3g, i když výsledná rychlost pak bude stejná. Nyní toto vztáhneme na CVT převodovku. V následujícím grafu [odkaz] závislosti síly na kolech vzhledem k rychlosti při plném plynu vidíme následující:

Červená hyperbola – ideální převodovka (CVT beze ztrát)
Hnědá hyperbola – CVT
Černé křivky – 4stupňový manuál

Hned vidíme že CVT má při jakékoliv rychlosti vyšší sílu na kolech (a tudíž vyšší zrychlení) než manuální převodovka. (Těch pár malých kopečků zanedbáme.) Ale také to že tato síla při zrychlování pouze klesá a tudíž se nám zdá, že auto netáhne. U manuální převodovky tato síla prvně roste (zdá se nám, že auto táhne) a pak až klesá. Takže závěr je ten, že auto s CVT má lepší zrychlení ale lidské tělo to tak nevnímá. Tzn. další problém pro zákazníka.

(Jen tak pro zajímavost, místa kde se u manuální převodovky protnou křivky pro dva stupně je ideálním místem pro přeřazení, pokud chceme nejlepší zrychlení)

A to je asi tak všechno co o tom vím… :-)

PS. Ve Formuli 1 jsou CVT převodovky zakázány zejména z toho důvodu, že pokud by se nějakému týmu povedlo vyvinout vhodnou CVT převodovku tak by získal dominantní výhodu... :-)
Avatar - N6600
12. 5. 2014 14:23
Re: ...
Dakujem za vysvetlenie. A skladam svoj pomyselny klobuk :yes:

Posledna otazka:

- Nemožnost přenosu vysokých krouticích momentů

Kde je hranica, pri ako momente? Len pre predstavu.

Este raz vdaka.
12. 5. 2014 15:03
Re: ...
Pokud se bavíme o téhle konkrétní konstrukci, tak to začíná být zajímavé kolem 300 Nm. Nevím, kdo dnes drží rekord, ale 350 je na takovou CVT pořádná porce. multitronic patřil k těm nejsilnějším, protože Audi používá přeplňované motory.
Avatar - poterienko
12. 5. 2014 16:58
Re: ...
Multitronic zvládne např. u třílitrových dieselů i 500Nm.
Avatar - white label
13. 5. 2014 00:40
Re: ...
Multitronic můžeš mít jen k FWD, což v kombinaci s 3.0 TDI znamená výhradně verzi 150kW/400Nm. S quattrem je to (u verze 150kW) 450 Nm, ale to nejde kombinovat s Multitronicem.
12. 5. 2014 15:04
Re: ...
S tím pocitovým "nezrychlením" u CVT jsem měl ten samý problém. Měl jsem Priuse, který sice CVT nemá, ale chová se to stejně. Ze začátku jsem se párkrát málem vypadnul v zatáčce, protože jsem pořád držel plyn, protože pocitově jsem si myslel, že to moc nezrychluje a teprve pohled na tachometr mě ujistil, že jedu rychleji, než jsem si myslel.
Až když jsem se naučil více koukat na tacho, tak jsem si zvykl.
Tentýž pocit měl se mnou každý spolujezdec, který měl pocit, že to moc nezrychlujeme. Pocitově si mysleli, že po zrychlení jedou výrazně pomaleji, než ukazovalo tacho.
12. 5. 2014 17:21
Re: ...
Jak to proboha řídíš ? To si řekneš tuhle zatáčku projedu sedmdesátkou ?

To bez tachometru bys neuměl jezdit ?

Nevím tedy jak kdo, ale já se dívám na silnici a rychlost vnímám zcela automaticky bez potřeby dívat se na tachometr a také zcela automaticky vyhodnocuji vhodnou rychlost pro průjezd zatáčkou i ve vztahu v jaké "technice" zrovna jedu.

Jenom doufám, že jsi chtěl vyjádřit něco úplně jiného a akorát se ti to trochu nepovedlo.
13. 5. 2014 19:00
Re: ...
Je vidět, že jste s CVT nikdy nejel. Jedním z faktorů, kterým určujete pocitovou rychlost jsou stoupající otáčky a přeřazení pod naučeným úhlem plyn. pedálu. Pohledem do okolí těžko poznáte, zda jedete 100 nebo 110, ale podle sluchu už ano. To u CVT chybí.
12. 5. 2014 20:06
Re: ...
ad "mytus 1" - to je pekna pitomost. Pletes si rychlost a zrychleni.
12. 5. 2014 13:57
Re: ...
I některé automaty jsou hyperaktivní a podřazují zbytečně brzy (nevyužívají točivého momentu motoru v nižších otáčkách), i když za tím nějaká logika může být. Sladění se také ne vždy povede. Problémy s CVT jsou spíš subjektivního rázu. Alespoň podle mne.
12. 5. 2014 11:39
Re: ...
Nakoniec skončíme u prapôvodného variátoru jak mal DAF55.... ;-)
Avatar - N6600
12. 5. 2014 12:35
Re: ...
Multitronic nebola u Audi vyhra, to je fakt :-)
12. 5. 2014 13:00
Re: ...
Tak zrovna CVT v Audi byl pěkný propadák. Třeba nové CVT od Subaru není podle recenzí asi tak špatné, spíš půjde o životnost.
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2014 15:17
Re: ...
U toho Subaru asi nebude problém ani ta životnost. Cpou to CVT do všeho už pár let a zatim žádný děsivý zprávy nikde neprosákly
13. 5. 2014 07:54
Re: ...
U Subaru, tedy znacky ktera v posledni dobe neumi udelat ani manualni prevodovku (respektive spojku), aby chvili vydrzela a ktera svoje auta sidi jak muze bych se o zivotnost CVT zrovna docela bal. Desivy zpravy nejsou, protoze tech aut se prodava minimum, jejich najezdy nejsou vysoke a fakticky se prodavaji ctyri roky, coz znamena ze vetsina prodanych kousku ma najeto do sto tisic kilometru, coz je presne ta doba kdy CVT jeste funguji.
12. 5. 2014 10:18
hmmm
kolikpak tam asi bude kurvítek... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
12. 5. 2014 10:47
Re: hmmm
Tipl bych si že minimálně deset >:-[]
12. 5. 2014 10:28
nechapu k cemu to je dobry
dnesni trubomotory maj plochou krivku točivého momentu, takze celkem siroke pasmo idealnich otáček.
ja bych bral dlouho sedmičku, která by snížila otáčky u mého benzinu ve 130 z necelých 3tis na cca 2.5tis, ale neprijde mi, ze by soucasne odstupnovani bylo moc hrube. dost často pri razeni jeden stupeň preskakuju, napr ze ctyrky davam rovnou sestku.

jen to bude stat hromadu penez navíc a bude se to vic kurvit
Rozbalit vlákno
12
12. 5. 2014 11:03
Re: nechapu k cemu to je dobry
Dnešní turbomotory mají tolik síly, že dálnice s 1600ot/min není problém. Mám 8° a žádný neustálý řazení se nekoná, i v D jsem při 180 lehce přes 2k ot/min.
12. 5. 2014 12:02
Re: nechapu k cemu to je dobry
mam na mysli benzin, ne smradlavou naftu
12. 5. 2014 12:23
Re: nechapu k cemu to je dobry
Tou vlastně nikdo nejezdí :-) >:-[]
12. 5. 2014 14:48
Re: nechapu k cemu to je dobry
Pokud mají stejný objem, tak mezi nimi nemusí být takový rozdíl (vem si například GTI a GTD, mezi nimi není ani 10 %). Jen zážehový bude mít pravděpodobně vyšší maximální výkon.
12. 5. 2014 15:43
Re: nechapu k cemu to je dobry
k ničemu. Je to stejný nesmysl jako honba za megapixelama u foťáků. Nicméně zákazníci si myslí, že čím víc pruhů tím víc adidas, takže to budou kupovat a o to jde. Jinak je to přesně tak jak píšeš. U dnešních motorů, který mají dostatek síly a točivýho momentu v širokým pásmu otáček je tolik kvaltů naprosto zbytečný.
12. 5. 2014 15:48
Re: nechapu k cemu to je dobry
Řekl bych, že automobilky spíš motivuje honění desetinek v normovaném cyklu. Než poptávka zákazníků po větším a větším počtu stupňů.
13. 5. 2014 08:16
Re: nechapu k cemu to je dobry
nebo to bude jedno s druhým. Už jsem taky několikrát zaslechl názor typu "já mám už 8 stupňovou převodovku no jo to tvoje auto má ještě jen 6ti"
13. 5. 2014 10:53
Re: nechapu k cemu to je dobry
Třeba v případě ZF (8HP vs. 6HP) je osmistupňová vyspělejší nehledě na dva převody navíc. Takže je otázka, jak to dotyčný myslel. A je rozdíl mezi tím, co člověk vymyslí, aby obhájil své auto, a jakou váhu tomu přikládá při výběru. V tu chvíli se vytahují i věci, o které vůbec zájem neměl, ale v autě jsou. Dokonce i takové, o kterých sám majitel není přesvědčen. Nepřijde mi, že by marketing nějak tlačil počet stupňů. Automobilky v tomhle směru jen nechtějí moc zaostávat. Co si budeme namlouvat, čtyřstupňový automat působí zastarale, protože tak nízký počet stupňů není dnes normální. Lídr se pak otevírá kritice zbytečné složitosti a hmotnosti. Pokud se někdo bude snažit udat vyšší počet stupňů, půjde pravděpodobně přes spotřebu/ emise. Snižování spotřeby pro ně navíc potenciálně znamená zisk.
13. 5. 2014 12:52
Re: nechapu k cemu to je dobry
Hele možná je to jen bublina, která časem splaskne. Není to tak dávno co se výrobci foťáků předháněli v tom kdo nabídne víc Mpx a teď je to parametr, který už málokoho zajímá. S počtem převodových stupňů to bude podobný. 4 stupně jsou jistě málo. To je bez debaty, ale jistě to není tak že čím víc rychlostí tím lépe. Osobně považuju za optimum jak u automatu tak u manuálu 6 rychlostí.
13. 5. 2014 14:36
Re: nechapu k cemu to je dobry
Protože rozlišení snímače byl údaj, který dokázal amatér snadno pochopit. Že by ho měla také zajímat velikost, protože ovlivňuje šum...

Některá auta se takhle předháněla ve výkonu. Popřípadě ve zrychlení, nebo v maximální rychlosti. Ale to jsme u trochu jiné kategorie aut.

Nevím, co se honí v hlavě dnešních kupců fotoaparátů, stejně jako nevím, co se honí v hlavě kupců aut (mne by těžko někdo ulovil na počet stupňů převodovky), ale dnes máš na trhu kompakty s 20 Mpx a pod 10 toho moc není. Nezdá se mi, že by amatéři prozřeli.
14. 5. 2014 07:58
Re: nechapu k cemu to je dobry
:yes:
12. 5. 2014 18:05
Re: nechapu k cemu to je dobry
Ale to pásmo je široké jen z hlediska zátahu, nikoliv z hlediska spotřeby/účinnosti. Pokud jde daná práce vykonat s nižšími otáčkami motoru, tak je to zpravidla účinější. To platí i pro atmosfericky plněné motory.
Tím neříká, že těch 10 stupňů je dobrých ... podle mě bude převodovka pořád přeřazovat, což nebude komfortní ani účinné z hlediska životnosti.
12. 5. 2014 10:29
Po zkušenosti...
...s 9°ZF bych se desetikvaltu nijak nebál. ZF udělalo jemnou a příjemnou převodovku, myslím, že to samý se podaří i u novýho DSG.
Rozbalit vlákno
2
12. 5. 2014 10:38
Re: Po zkušenosti...
No myslis ze temi 10 kvalty u DSG uz odstrani ty priskosky pri rozjezdech, ze by tam jako byly pulky? >:D
Avatar - Ondore
12. 5. 2014 10:45
Re: Po zkušenosti...
Si pamätám časy, ako mi tu kolega argumentoval, ako je 8-kvalt v LS-ku zbytočných, dnes ich má v X5 a nepredpokladám, že by sa sťažoval :-) Na DSG som zvedavý a držím palec nech to klapne, tie verzie čo som skúsil ja skákali pri rozbehu ako kozy :-)
12. 5. 2014 10:35
Poslední
odstavec má společného s článkem o převodovkách co?
Rozbalit vlákno
1
12. 5. 2014 10:37
Re: Poslední
neres, taky jsem nechapal, ale kdyz uz treba reklamu na vw tak poradnou se vsim vsudy ;-)

V poslednim odstavci je zajimavy jak 2litrovy 4-valec diesel budou delat se 174kW a 3litrovy 6-valec se 160kW. Jojo porad si ta premie zaslouzi nejaky ten valec navic a ne ze ne ;-) Takze mainstream v nizsi stredni a stredni by si ty 4 taky zaslouzil a ne zacinat experimentovat s turbo 3hrnkama v OIII ;-)
12. 5. 2014 11:39
Nic proti....
No copak, logiku to má, o tom není sporu a pokud to bude fungovat, tak jedině dobře.....jenom aby k tomu nemuseli dávat i 10 let kulance. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 11:51
Re: Nic proti....
No co, rozsiri kulanci z motoru na dalsi cast pohonu ;-)
Avatar - RWD
12. 5. 2014 14:56
500Nm
Nepíše se v jakém provedení to bude. Zda mokrá, či suchá, ale z "nástupce 6° DSG" usuzuji, že to bude v oleji.
Dle specializovaných úpravců na DSG konkrétně DQ250 má již dnes mechanické maximum nastaveno na 500Nm (papírově 350Nm a na tuto hodnotu je také optimalizován SW), Lze se tedy domnívat, že nové 10°DSG by mohlo mít skutečný limit nějakých 750Nm a to už je moc pěkný rozsah pro případné úpravy na navyšování výkonu.

Docela mě baví si pohrávat s myšlenkou, jak by si stála současná 6°DSG proti 10°DSG v rychlosti řazení při dynamickém režimu (sportovní režim) a také při kick-downu.
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2014 22:12
dsg
noo z vlastnej skusenosti viem ze az tak velmi o prevodovku nejde mam 275 koni 600 nm a velke auto 6 stupnovy klasicky manual a chodim s takou istou spotrebou ako na tom istom aute s tym istym motorom a s 8 stupom .. tym padom mi je 8 nanic paci sa mi ked logika prevodovky nedusi motor v absurdnych otackach ale ked sa toci v rozumnych aspon 1800 - 2000 otackach dsg su tak otrasne zlozite prevodovky je tam tak nehorazne vela komponentov su drahe a tazke radsej cvt ako dsg ... predsa len dsg sa dava uz hadam aj do 3 valcov co je podla mna zbytocne peniaze by sa mali skor investovat do vyvoja cvt alebo poriadnych robotizovanych podla mna predsa len klasicky automat s hd menicom je plynuly lahky a nerobi zlu spotrebu ale toto nahananie mi lezie na nervy .. najviac sa usetri spotreba pri nizkej hmotnosti auta cize viac hlinika plastov uhlikovych vlakien a hned to pojde vid nove mazdy skyactiv tam to funguje a tie ich vysoke predaje a vysoky zisk to len potvrdzuju
Rozbalit vlákno
1
13. 5. 2014 07:57
Re: dsg
Doporucuji project si nektere male auticka z francouzske produkce vybavene robotizovanymi prevodovkami a pak prestanete bajit o investici do teto technologie. Roboti jsou asi vubec nejhorsi prevodovky co lze dneska koupit. A CVT je pekna technologie, ale jak ukazuji zkusenosti s zivotnosti cca 100.000km.