Podíváme-li se fotky jednotlivých generací jdoucí jedna za druhou a pomineme-li, že ta třetí je vlastně jen facelist, tak je odklon od New Edge k Kytickému designu není nic, co by Focusu prospívalo.
Ta hlavní a dokonalá myšlenka přídě a profilu tam stále je, ale hlavně na té přídi a profilu jde vidět, jak Ford díky kynetickému desihnu auto ověšuje ne perfektním a hodnotným designem, ale kýčovitými doplňky, přitom by stačilo odmyslet si ty nefunkční a umělé agresivní vstupy vzducha na nárazníku nové generace a hned by se to líbilo i oku Evropana.
Na zádi se již naprosto projevil onen globální design, tohle z perfektní myšlenky Focusu I ztratilo vše, překombinovanost tvarů možná snese oko Číňana, ale Evropan... :-|
Interiér je na tom podobně, ačkoliv začil přerod ke kvalitě, tak jakási solidnost z něj nedříme.
Naprostej souhlas, ať už co se týká zhyzděné zádi s vyvrcholení v podobě světel "plody moře" nebo nesmyslných trojúhelníků na předním nárazníku. Rádoby moderní design interiéru ani nemá smysl komentovat. Tohle je přesně přístup Asijských tvůrců, dáme tam to i ono, ještě trochu chrómu a nějaký stříbřitý lištičky....hrůza. :-(
Zásadně nesouhlasím ;-) .Byl jsem se na něj podívat a na živo to vypadá mnohem líp než na fotkách.Seděl jsem v něm a jako revoluce to na mně teda nepůsobí a už vůbec ne kýčovitě a korejslo čínsky .Asi proto že znám delší dobu C Maxe a Fiestu.Interier pokračuje ve stejným duchu.Ani ta přední tlama není tak velká jako na fotkách.Jako celek to působí spíš chladně klasicko hatchbackovski.
Má suprový přední sedačky,prostorově je to horší oproti FOFOII ten působí vzdušněji.Je to tím,že tady je mohutnější palubka a širší středový tunel.Vzadu místa nic moc a kufr dost mělkej.Jinak celkově se mi líbí a půjdu se v něm projet.
Za mně zatím :yes::yes: .
Já si do něj taky sedl. Zepředu průměr, zezadu sem se málem pozvracel...zvláště, když vedle stál minulý RS, který vypadal daleko lépe. Vnitřek žádný zázrak, ale aspoň je lepší než ve Fiestě.
Od té doby, co jsem psal ten první příspěvek, jsem jej na živo potkal, pravda, ze předu to vypadá za jízdy na první krátký pohled lépe než na fotkách, ale ta záď...? Nicméně půjdu to omrknout, když bude čas.
s předkem (pseudo nasávací otvory) souhlas, profil a záď se mi líbí, zadek je vyloženě povedený (na fotkách, v reálu jsem ještě neviděl), ty umělé nasávací otvory v předním nárazníku vypadají blbě a budou dost nepraktické, každé ťuknutí při parkování do toho svislého proužku nárazníku mezi otvory bude vidět, náraz se nebude moci roznést do plochy a tak se to bude deformovat, ty umělé nasávací otvory jsou možná reakcí na ty pižmoní roztlemené tlamy - "když to kupují, tak jim to dáme" :-) , asi podobná filosofie jako u Mazdy 3, palubka se mi nelíbí, ale jestli to bude z kvalitních plastů a dobře slícované, možná to bude ok, a ještě velké plus je ta atmosférická 1.6
Máme jako služební auta FF II , III a teď už i IV...je to furt to samé dokola akorát ovešené pozlátky až na strop co do kvality interiéru tak do kvality designu I.generace byla revoluční druhá šla v e stopách svého předchůdce ale III a IV nevím co na to říct, asi jen to, že jsem donutil šéfa ať mi radši dává tu dvojkovou fabii 1.2TDI, že s fokusem jezdit nechci....klima funguje jak kdy, plasty se třepou i na mírně nerovné asfaltce a 1.6D taky némá žádnej výkon. Fuj Fuj Fuj Kvalita fordu nebyla nikdy nic extra...co na to říct. :-(
:yes::yes::yes:
Jak jsem zarytej "anti-fordysta", tak musim prikyvnout. RS... Jestli maji v dnesni dobe tyhle pismena nekde svoji vahu, pak je to prave na focusu RS. Jestli mi ma nekdo vnutit ford, pak Focus RS, v "nejhorsim" pripade S-Max 2.5i :-)
A k tomu designu focusu. 2-3ti gen. jeste slusny. 4ta je opravdu jako usita pro Asii. Ale co, kdyz to lidi chtej... Pokud to pomuze vyvoji Focusu RS, at to klidne kupujou :-)
Podle mě autor chtěl dát na výběr porovnatelné výbavy a v oficiálních dokumentech je většinou ta nejvyšší výbava... A u FoI mu to "dřevo" moc v nejvyšší výbavě Ghia nepomohlo
Tak dneska od střední třídy už to není naštěstí imitace, ale opravdu dýha, nicméně záleží od kusu a materiálu, občas to vypadá dobře, občas vůůůbec, jak jde vidět u Fordu. Ale co už...
Nevím zda mluvíš jen o interiéru, ale autor sem dal právě fotky 1.generace Focusu v nějaké základní verzi (možná ambiente) viz. plastové kryty kol či absence mlhových světel. To do porovnání není úplně košér, když se podívám na další generace..pouze interiér je zde ghia, což je právě nejhorší co na výbavě ghia najdeme - hnusný hnědý rádoby dřevo plast.. Jinak FoFo 1, jasný vítěz, dále 2.generace faceliftovaná...nová generace tak nějak ukazuje, kolik toho z celkového dojmu mohou pokazit zadní svítilny. Ale jak někdo psal, prodávat se jistě bude, jen je škoda, že ta designová vytříbenost 1.gen.je tatam.
Kdyby ten nárazník byl bez těch falešných nasávačů vzduchi, na zádi by dali decentnější světla, respektive kdyby nepřečuhovali vpřed, tak je to jistě daleko povedenější a vyváženější.
Tak první Focus se mi líbí, druhý je méně originální, ale fajn, zato ta poslední splácanina je opravdu zoufalá. Kdosi řekl, že design není dobrý tehdy, když už nejde nic přidat, ale tehdy, když už nelze nic odebrat. Tady jde odebírat do aleluja, od neuvěřitelně nesmyslných tvarů palubní desky po naprosto nepochopitelná zadní světla, ze kterých čouhá jakýsi podivný ukazovák. To si ve Fordu nemohou dovolit návrháře-designéra? Škoda Fordu, od roku 2000 dělal překvapivě dobrá auta, možná budou dobrá i nadále, ale bohužel tak vzhledově odporná, že o ně člověk s trochou vkusu nezavadí.
Rozhodně nejhezčí byla 1. generace ve verzi RS. Nejhezčí HH, který byl kdy vyroben. 3. generace stojí za starou bačkoru (hlavně díky zádi), ale nepochybuji, že bude úspěšná. Stejný to bylo i při uvedení Fiesty, moc asijskej design, interiér jak z mobilu a konkurence dostala na frak :-)
Jj, jsem z toho na větvi, jak dobře se Fiesta prodává, ačkoliv vidět především vnitřek je vysloveně za trest a zvenčí to není o moc lepší. Focus už má jméno a prodeje mu nejspíš půjdou dobře. Za sebe ale musím říct, že to bude NAVZDORY, nikoliv díky designu. U Fordů to budou vidět naopak.
Fiesta už má to nejlepší za sebou a rychle se okoukala. Už při jejím uvedení bylo jasné, že její design je tak na 2 roky. Letos je zatím třetí a má největší propady prodejů.
prosines
Opel Corsa
Renault Clio
VW Polo
Peugeot 207
Ford Fiesta
leden
VW Polo
Ford Fiesta
Renault Clio
Opel Corsa
Peugeot 207
únor
Renault Clio
VW Polo
Ford Fiesta
Peugeot 207
Opel Corsa
Design Fordů, to je už od nějakých 90 let. jedna hrůza vedle druhý. Třeba první generace Focuse je pro mě jedno z 10 nejhnusnějších aut všech dob 8-s Jediný modely, který trochu za posledních 20 let vybočily z řady, byl Focus II a současný Mondeo. Ale kde jsou ty doby, kdy Ford dělal nádherý Granady, Cortiny, Taunusy, Capri... To byly skutečný "bouráky"! :yes: Se současnou nabídkou se může jít Ford bodnout :no:
Nejoriginálnější je samozřejmě I. generace. Té jsem přišel zčásti, té zadní, na chuť až asi před 2 roky. Ten čumák se mi asi nikdy líbit nebude, o kombi a sedanu tak nemá smysl mluvit. Naopak druhá a třetí generace se mi, co se týče exteriéru líbí a to vč. kombi. Čtyřku jsem viděl zpředu v té Malva metalíze a ačkoli nepůsobí tak odpudivě jako na fotkách, pěkná není. Hlas v anketě jsem dal 1. generaci, tak jak začala. A to proto, že přišla opravdu s něčím novým, ve své době opravdu znamenala menší průvan v pojetí designu.
Nejvíc se mi celkem pochopitelně líbí RS 3.generace. Je zkrátka designově nejsoučasnější a nezahrnuje složitě a ne příliš povedené organické detaily, konkrétně zadní světla, jako má nová, 4.generace.
Zepředu nevypadá kdovíjak dobře žádný z té čtyřky, ale nejnápaditější je subjektivně generace druhá. Naopak její facelift považuji za tragédii.
F1 - 3body, F2 - 4body, F2FL - 1bod, F3 - 2body
Zezadu je první generace suverénní a ze všech vypadá dodnes nejaktuálněji. Zadek posledního člena je taktéž jeho nejzajímavější částí. U druhé generace je mi sympatičtější opět model před FL.
F1 - 4body, F2 - 2body, F2FL - 1bod, F3 - 3body
Z boku mám nejraději generaci druhou, ovšem u její FL verze seznávám ta přední světla natolik tragickými, že i tentokrát je ve stínu originálu. První a třetí generace jsou podobně divné, přednost dávám jedničce.
F1 - 2body, F2 - 4body, F2FL - 3body, F3 - 1bod
Vnitřek se mi nelíbí ani jeden, poslední je vyloženě šílenost. Beru dvojku bez cingrlátek faceliftu.
F1 - 2body, F2 - 4body, F2FL - 3body, F3 - 1bod
Když to sečtu, vyjde mi to takto:
1. Focus II, 2. Focus I, 3. Focus II FL, 4. Focus III
Ale kdybych si měl vybrat, vyberu si takto:
1. Focus I, 2. Focus II, 3. Focus III, 4. Focus II FL
jaka to legrace, že minulý model byl asi tak o 100% hezčí než tento. luxusní změna.....btw: vnitřek vozu vypadá jak z sci-fi. Někdo se asi hodne koukal na startrack xD
Musím uznat, že ikdyž nejsem ani trochu fanda evropských Fordů, první generace měla nápad a zaujala designem. Nebudu to rozebírat techniku, kvalitu a podobně to bychom se tu mohly dohadovat týdny.
Ale jak to tak bývá Ford nedokázal překonat ten "nápad" u první generace a Focus no.2 byl podle "mého názoru" ošklivý. Po faceliftu se na něho alespoň dalo dívat a nějak mě tento vůz na silnicích nepobuřoval... spíše jsem si ho ani nevšiml.
Když jsem vidl už první snímky poslední generace autosalonu tak musím prohlásit, že je to fiasko. Tento model je dle "mého názoru" skutečně ošklivý. Ty příšerné díry v předním nárazníku, co to je? A ty zadní svítilny alá francouzi jsou taky odporné. Jak to mohl designér prosadit?!
Jinak interiér už tak hrozný není, skutečně vypadá jako z kosmu... Jen mě už na první pohled zaráží vzhled některých plastových komponentů....
Najväčšiu revolúciu podľa mňa spôsobila prvá generácia Focusu, ktorý po Escorte nasadil latku tak vysoko, že Ford má stále problém ju prekonať v tomto segmente. Uvidíme teda ako sa bude dariť III. generácií, ktorá to nebude mať ľahké.
V každom prípade gratulujem autorovi, výborný nápad a super napísané. Prijal by som podobné články častejšie. :yes: