ono když máš silně skloněné čelní sklo, tak je to logické řešení. Nic špatného na tom nevidím, tedy pokud je ten "trojúhelník" v karoserii. Pokud je ve dveřích ala š120, pak taky říkám ne.
Mám úplne inú predstavu o krásnom aute ale tretia generácia Mondea je podľa mňa najkrajšia z nich. Elegantné, ladné a čisté línie, ktoré majú dynamiku a tvoria skvelý dojem. Tak ako sedan, aj kombi. Momentálne sú tieto mondea aspoň v mojom okolí veľmi populárne medzi dovážanými autami zo západu. Najmä kombíky a hlavne čierne. :-)
Neviem ako je to so spoľahlivosťou, čo je pravdy na "Fordem tam a vlakem zpátky" ale ak by som mal možnosť takú ojazdenku 3. G by som určite bral. :yes:
Mondeo je auto na "F" a tím je o jeho spolehlivosti řečeno vše. Co se designu týká, tak jednoznačně 3 generace.
Současné designové trendy se ubírají zcela nežádoucím směrem. Ještě hůř, než exteriéry vypadají nové interiéry. S výjimkou VW a ojedinělých ostatních vozů jsou dnešní interiéry již zcela neakceptovatelné. :no:
Já ještě šedesátník nejsem a s tím designem musím souhlasit, 3. generace (2000-2007) je jasně nejpovedenější a následující generace jsou krokem zpět. Ty supervysoké tupé předky, dnes už zcela bez náznaku nějaké klínovitosti, na to si nezvyknu. K tomu extrémní masa plechu nad koly pod kterým i 18" disky vypadají trapně malé. Malá boční okna a vysoká hrana přístrojovky pod předním oknem, asi aby bylo co nejhůř vidět ven.
Celkově design Mondea začíná být hodně něčistý a překomplikovaný - asi aby tyhle chyby proporcí zakryl.
Já s designem souhlasím taky, 2000 - 2007 jsou nejhežší mondea (akorát já používám jazyk redakce a v několika příspěvcích v této diskusi jsem ho označil jako mondeo 2. generace)! A moje narážka mířila spíš k tomu, jak je všechno, kromě interiérů vw a ojedinělých výjimek, neakceptovatelné.
Když nevemeš diesel tak je to spolehlivý. Tam Fordem zpátky vlakem je právě u dieselů dost častý problém. Minulý týden sem jel pro kamaráda, který zhasnul motor a už nenastartoval. 2,0 TDCI. Závada - čerpadlo, najeto 140 000km Cena opravy 40K => Fordovic diesely navyliž***. To už je několikátý TDCI s čerpadlem v kýblu v okruhu co znám a většinou se to děje mezi 100 a 150 tisíci. Dost ostuda pro FORD. ;-\
selskou logikou je passat b6 a b7 to iste a este vyraznejsie golf 5 a 6 este viac to iste a redakcia rozdelenie fabriky respektuje. nevidim preto dovod, preco by nemohla aj v pripade mondea. uz sme o tom hovorili raz v diskusii, redakcia na to nadalej kasle, nezda sa mi to fair. a novu generaciu za piatu povazuje ford aj uzivatelia ci komunita okolo fordu. nie vo vsetkom musi mat redakcia absolutnu pravdu.
Tady s tebou souhlasím. Dělení automobilky je to jediné, které se má používat. Nejde ani tak o férovost (moc nechápu, jak by to vůbec mohlo být nefér), jde o konzistentnost. Pokud to není součástí označení, tak to může být běžnému zákazníkovi úplně jedno. Změny se stejně často dělají po modelových letech, ne jednou za "uherák".
1. generace 1993 - 2000 (v 96 je to jen facelift - neznalí si myslí, že se jedná o nový model. Což je logicky po 3 letech výroby nesmysl)
2. generace 2000 - 2007
3. generace 2007 - 2013
4.generace 2013 -
Vůz roku v Evropě ti připadá jako nijak slavné přijetí? Ale pravda - designově byl MKII (1996-2000) někde úplně jinde, i když to opravdu byl jen facelift. MKI příliš připomínal japonské sr... té doby.
Tyhle články mám rád, vždy je dobré zavzpomínat. Jenom bych připoměl, články o Sieře i tento nezmínily ono nešťastné období modelů Sierra a Scorpio, kdy špatná modelová politika způsobila to, že Ford vyklidil pozice a jeden model už neměl nástupce. A konečně první generací Mondea to ještě částečně pokračovalo.
Můj otec měl kdysi postupně 2 Scorpia - musim říct, že když pominu navigaci a podobnou moderní elektroniku, tak nová Mondea nenabízí nic moc navíc (samozřejmě s trochou nadsázky), rád na to vzpomínám :-):yes:
Měl jsem ve vlastnictví poslední generaci Scorpia - tu hnusnou ala Amérika a jediné, co mi utkvělo v paměti jsou obrovská úžasná křesla místo předních sedaček .... Mondea služební byly dvě - pofaceliftová I.generace - červený liftback s 1,6 benzínem, ale to byl první větší služebák, takže mám k němu nostalgicky-nekritický náhled. Měl jsem ho cca 3 roky a něco přes 100 tis km a nevzpomínám si na žádné problémy. Pak ještě II.generaci, tentokrát kombík s 2,0 benzínem. To byla docela krátká zkušenost - asi rok a 30 tis., měl jsem ho od nového, takže tam se závady ani předpokládat nedaly. Abych pravdu řekl, tak jsem tenkrát koukal po úplně jiných autech, co se designu týče a ani dnes mi nijak neimponují.
Jenom pro doplnění. Nechtěl bych, aby můj příspěvek vypadal, jako by hanil Sierru a Scorpio. Tyto modely byly hodně dobré a třeba Scorpio bylo autem roku tuším 1986. Viníkem je Ford a jeho modelová politika. Pokud uděláte auto větší než nižší střední třída jako hatchback tak to nikdy nefunguje. A Sierra a dokonce i větší Scorpio byly k dispozici jen pouze jako hatch nebo kombi. Později sice Sierra dostala verzi sedan a po onom nešťastném faceliftu Scorpia, který aspiruje na titul "nejvíc devastující facelift vůbec" vzniklo i Scorpio sedan, ale to už bylo pozdě. Důsledkem bylo opuštění jednoho segmentu a Scorpio už nástupce nedostal. Dalším zásahem mimo terč bylo první Mondeo. Bylo to v době, kdy hlavně asijští výrobci produkovali extrémě zakulacené modely a Ford vyrukoval s podobně střiženým Mondeem 1. No a byla to doba, kdy evropský zákazník požadoval evropská auta. To se samozřejmě podepsalo na prodejím první generace Mondea.
No vidíš - a mně se pofaceliftové Scorpio jako sedan líbilo. Jen jsem v té době kvůli rodině hledal kombíka a tam už Scorpio bylo zezadu designově moc fádní.
A to ten facelift Scorpia dostal ještě těsně před ukončením výroby v roce 1998 další dílčí facelift (přední a zadní světla) aby byl ještě o něco hnusnější. To už musel být záměr!
Mondeo bylo vždy pěkné auto. Hlavně se mi líbila (a líbí) generace 2001-2007, ve verzi ST220 liftback opravdový krasavec. A taky následující generace se dle mého názoru rozhodně povedla.
si myslím že nové mondeo je v dnešnej "rodine" Fordov rozhodne najkrajsie auto a skutocne sa jeho design podaril, vyzera agresivne a športovo a určite si pritiahne množstvo zákaznikov, podla mna mu moze v triede konkurovat asi len nová mazda 6, ostatné autá pri nich vyzerajú ako chúďatká.
Souhlasím, nové Mondeo ztratilo na originalitě.
Když jsem poprvé zahlédl jeho obrázek, hlavou mi problesklo: No to snad ne, oni tu americkou sr***u chtějí prodávat v Evropě??? Dyť to vypadá jak Aston. Minulé Mondeo jsem měl za nejlepší auto stř. třídy (i když mám jisté simpatie ke škodovce) a kromě laciného interiéru se mi i docela líbilo. To nové se mi ale už vůbec nelíbí.
No nahlédněme do garážové řeky času, v níž se to hemží jak úchvatnými belugami na straně jedné, tak škeblemi a mloky na straně druhé. Na závěr možná dojdeme i k tomu, jak si právě v proudu času stojí Mondeo. Ovšem jako první musíme zmínit model SIERRA. Neboť síla s jakou právě tento model vletěl do silně ve své době přešlapujících designových vod nemá za poslední více jak dvě desetiletí obdoby. Příjezd sierry, to byl příjezd designového verozvěsta, příjezd garážových zítřků. Auto, jaké tu nebylo - příď vozu tvořící dominantní součást karoserie, dveře, které rámem svých oken přiléhají k vnějšku karoserie, nikoliv že by do karoserie zapadaly, vytvářející vizuální linii kabiny. Na svou dobu prostě revoluční, nadčasové, revolučně skvostné.
To co přišlo potom, to bylo jiné, již tolik nevyhraněné, svým způsobem (příznačně) "světové", výrazově rozmělněné, méně výbojné. Svou první (nehynoucí) velkou vizuální chvilku si Mondeo užilo až touto generací - [odkaz] Skvostná, dobově skvostná karoserie, která dodnes neztratila nic ze své krásy. Také to byla modelová generace v níž vrcholilo období karoserií "dokrásy", nikoliv "dojinakosti". A popravdě uznejme, že tenhle šat je střižen s vědomím opravdové automobilové nádhery.
Svět obecně a tedy i ten garážový, jde samozřejmě dál. Možná příliš překotně, příliš nuceně. Všichni jsme soustavně stavěni před nové vizuální výzvy, tavíme v sobě nové estetické standardy, hledáme odpovědi na otázky, zda tak častá překotnost v posouvání designu je nejen potřebná, ale i žádoucí.
V nedávné době nastoupený "knedlík" design má jistě své silné příznivce avšak také své silné odpůrce. Co nastalo? No především nastal ústup od krásných karoserií, a to nejen u Fordu. Ceni se jinakost, cení se nadrzlost, cení se urputnost. Tytam jsou nádherné karoserie Peugeotu 406, tatam je uhlazená laguna 1. A právě v tomto časovém kontextu je nutno nahlížet i na současné mondeo. Kupodivu si nevede vůbec špatně. Necílím to nyní na prodeje, cílím stále na design. Ať už je nové směrování Fordu ve střední třídě jakkoli kontroverzní, nelze mu upřít potřebnou porci orientace, vědomí možného, esteticky přijatelného. Dalším kladem mondeovské karoserie je její zapamatovatelnost. Vždyť kdo dnes popaměti ví, jak vlastně vypadá aktuální laguna, kdo dokáže popsat její charakteristické markanty?
U Mondea tohle nehrozí. Vůz je jasně, přehledně, zapamatovatelně a nekomplikovaně střižen. Má svojí auru, má svůj garážový status. Mondeo výborně těží z designového novátorství (nekopíruje!), a umí zaujmout i v rovině časové kotvy, tradice, konzervatismu v ceněně pozitivním designovém garážovém chápání.
Měl jsem shodou okolností v sobotu možnost bližší vizuální konfrontace aktuálního Mondea, konfrontace o to zajímavější, že vůz byl doslova sevřen několika designovýmim ikonami ze tříd vyšších. Kupodivu se křivky vozu neměly za co hanbit - jisté, silné, svébytné auto ze středního mainstreamu. Ukaž mi konkurenta (a nyní abstrahuji od středního euro i národního supermainstreamu). On ten konkurent ve třídě de facto není.
Jistě by se v intenzivnějším ponoru našly drobné chybky - materiálové a tvarové řešení některých kabinových partií. No, kdo není bez chybek, ať nyní hodí šroubovákem. Mnohé se dá vyvážit důsledným soustředěním při tvorbě výbavy, zvenku pak dojem z Mondea umocní volba nejlepší barvy (zde musím zmínit uvedené "sobotní" Mondeo v dokonalé, skvostné barvě odstínu jakéhosi... lávového písku (neznám přesné pojmenování, snad jsem to trefil).
Role Mondea v dané třídě je nenahraditelná, jednoznačně auto pro šoféra, pro chlapa s charakterem, pro jezdce se srdcem a s vočima. No... žádné garážové rodeo, poctivé, vizuálně smyslně uhrančivé, střednětřídní náčiní pro toho kdo mnohé ví, kdo mnohé zná a kdo mnohé i... umí.
No som takmer šokovaný. ;-)
Ani ja osobne som to nevnímal tak, žeby Mondeo ustálo to prémiové zovretie so cťou, najmä v kontexte toho predného anglického gentlemana a s ohľadom na malé zimné obutie. :-)
Každopádne Mondeo je jedna z mála európskych stálic a ten samotný fakt treba ceniť. To meno je tu už pekný pár rokov a generácií, hoci súperi sa premenúvajú a skúšajú šťastie novými menami (RIP Vectra) a hoci sa medzi sebou generácie Mondea značne líšia, každá sa dá jasne identifikovať, jednak ako Ford a jednak ako Mondeo, v danej dobe i teraz po rokoch a táto jasná identita je silným kladom.
Ja osobne som cenil vizualitu pofaceliftovej prvej generácie (označovanej i Mk. II), jednoduchú nadčasovú eleganciu druhej generácie i aktuálne linky tretej generácie po FL. Na 4. generáciu si ešte len musím spraviť názor pri osobnom stretnutí, z fotiek ale pôsobí sebavedomým dojmom a hrdo sa stavia do prvého dizajnového radu mainstreamu, spolu s novou Mazdou 6.
:yes: GTI, Som rad, ze nie som sam komu 406ka, Mondeo Mk2, Laguna 1 pripadaju "krasnejsie" ako velka cast sucasnej produkcie. Nove Mondeo som este nevidel nazivo, ale podla fotiek mi predna maska trochu smrdi Aston Martinom. Az sa mi to zda trochu vulgarne. Interier je ale podla foto urcite krok k lepsiemu. Paci sa mi rozsirujuca sa chromova dekoracia nad schrankou pred spolujazdcom. Len dufam ze ten "chrom" je z lepsieho materialu ako v predposlednom Focuse. Pre mna stale najkrajsie Mondeo mk2 (2003-2007).
"jednoznačně auto pro šoféra, pro chlapa s charakterem, pro jezdce se srdcem a s vočima"
To uz je trochu prehnane...mondeo je obycejne auto, ze ktereho jeho obycejnost srsi pri kazdem pohledu zevnitr uvnitr. Ke cti mu slouzi, ze se nehraje na neco co neni, viz napr. optima nebo latitude. Proste je to takove auto-milion a proto ho Cesi tak miluji temer jako svoje vlastni.
Mondeo r.v.2004 jsem koupil nové,vlatnil 1 rok a pominu-li vadnou,vyreklamovanou a vyměněněnou převodovku,špatné vstřiky,problém se zadní nápravou,tak opravdu fajn auto.Už ani nevím,proč jsem jej po roce prodal s obrovskou ztrátou a zároveň s ulehčením.
Díky Bohu.
Snad se již nikdy k této značce nebudu muset vrátit.
diesely v tomto roce byly opravdu špatné. V rodině jsme měli Mondeo r.2005 nebo 2004 (teď si nejsem jist) 2.0 benzin a to najelo bez problémů skoro 300t km ;-)
napodobne skoncil moj sused s passatom 2.0TDi 2006. A nevysvetlis mu ze tie auta uz su spolahlive a ze su skutocne dobre. Proste o passate nechce ani pocut. Co tym chcem povedat? Asi tolko ze takych zakaznikov ako si ty ma asi kazda modelova rada kazdej automobilky bohuzial. Smutne je ze vyborcovia ani importeri si s tym hlavu nerobia.
1,8 rocnik 93 liftback som mal ako sluzobak. Jedina vec, co ma vytacala bolo, ze H1 v hlavnych svetlach vydrzali velmi kratko. Inac to bolo asi najzabavnejsia predokolka, v pohode sa dalo chodit cez zakruty smykom vsetkych styroch kolies a korigovat to plynom :-)
Tady není o čem dlouze přemýšlet - druhá generace Mondea, nejlépe po FL, v sedanu a ještě lépe v ST provedení. Naprostá harmonie tvarů, proporcí a dotaženosti. Žádná křivka není navíc, nic není zbytečné. Přitom nuda se nekoná. Tohle byl vrchol Forda myslím na hodně dlouhou dobu.
Další generace mondea nám začaly "kynout" a "boptnat". Poslední generace je toho hezkým příkladem. Ne že by se jednalo o průšvih, ale některé detaily prostě jasně ukazují na zbytečnou komplikovanost. Ale hlavně když vidím ten interiér... Sony prostě podle mě patří do obýváku, v autě není mým přáním mít dotekománii. Navíc beztak, bez multitouch gest je toto řešení o ničem >:-[]
Co ale zamrzí nejvíc je to, že Ford na Evropu rezignoval. Ekonomia je neúprosná, evropský trh je na cestě k šípu. Nové modely Forda již nejsou ryze evropského vkusu, nový Focus je toho zdárným důkazem. Slavná řada Escort - Focus I - Focus II skončila... Továrny Forda to mají spočítané, nové Mondeo v Evropě hned tak nebude... Takže zůstane na dlouhou dobu jen u snu noci halloweenské.
Nicméně Mondeo 2003-2007 zaslouží za design metál a slova uznání :yes::yes::yes:
Jsem rád za tento článek, Mondeo si jej určitě zaslouží. Mám ale k němu několik poznámek, resp. doplnění:
Mondeo I bylo po designové stránce přijateto velmi chladně, až rozpačitě - jednoznačně mu byl vytýkán asijský design ve stylu Mazdy. Narychlo spíchnutý facelift, který potom přišel (a který bývá často mylně vydáván za novou generaci) byl podle mého názoru ještě horší - třeba ten tvar masky a světlometů je pro mě dodnes naprosto nestravitelný. Ale vše je relativní - proti ultrapříšenému a naprosto zničujícímu faceliftu Scorpia to ještě nebylo tak zlé....
Vrcholem (a nejen pro stránce designu, ale i jízdních vlastností) je pro mě druhá generace - nejlépe po faceliftu (nové mlhovky a nárazníky, větší zrcátka, vylepšený průběh nástupu brzd, chromované lišty pod zadními lampami atd.). Dodnes mě fascinuje, jak nízká je u tohoto auta kapota motoru vůči předním kolům - to už se si nikdy nevrátí. Mimo jiné - když se ptali designéra této generace, co bylo pro úspěch jeho návrhu nejdůležitější, odpověděl, že to bylo to, že mu vedení Fordu odsouhlasilo jako standardní velikost šestnáctipalcová kola - v té době nebývalá velkorysost! Ano, právě velkorysá velikost standardních kol (a jejich maximální vysunutí k bočnímu obrysu karoserie) je pro vzhled každého auta klíčová. Pozitivním příkladem budiž i třeba současná generace Fiatu Punto se standardními patnáctkami. A tím negativním příkladem maličkých kol na velkém autě je třeba Rapid :no:
Co se týká Mondea III, tak to pro slušné proporce potřebuje minimálně sedmnáctky, holt nafouklá příď. Ale jinak je to pořád krásné a skvěle jezdící auto.
Připravovaná čtvrtá generace mě ale vůbec nenadchla - další nárůst vnějších rozměrů už je opravdu zbytečný a design přídě ve stylu Astonu minimálně diskutabilní. Celé to přitom působí jaksi americky, nikoliv evropsky. Lze očekávat, že toto auto v Evropě opět doplatí na "globální design", stejně jako nejnovější Focus a prodeje na starém kontinentu půjdou dolů. Pokud totiž evropský zákazník nedostane čistě evropský design i jízdní vlastnosti, jde prostě jinam. Ford už ale Evropu bohužel považuje za druhořadý trh a brzy za to zaplatí (nebo už platí) výrazným snížením svého tržního podílů na něm :-O:no::no::no: Je to obrovská škoda a jako velkému příznivci této značky mi to rve srdce :-(:-(:-(
Souhlas, jen s malým upřesněním:
Ford za nic nezaplatí, naopak vydělává. Focus je možná evropský průšvih, nicméně celosvětový úspěch. Evropský trh jde do kopru, je tedy bohužel logické, že se začíná stávat okrajovou záležitostí při zájmu automobilek. Že se nové Mondeo nebude prodávat tak jak minulá generace, pokud se jí tedy alespoň někdy dočkáme, Ford nepochybně nijak netíží. Smutné, ale pravdivé ;-\
dovod je velmi jednoduchy. nemci vojnu dvakrat nevyhrali, tak teraz europu cez eu ovladnu pekne civilizovane :-) vsetky automobilky uz maju nas trh niekde, iba vag sa tesi. :-)
Redakce asi nezaregistrovala zpravu, ze uvedeni noveho Mondea se odklada na konec roku 2014, a to kvuli presunum vyroby. Takze soucasne mondeo bude zrejme presluhovat jeste 2 roky.
no vyzera to tak ze mondeo ide cim dalej tym viac do pr.dele
myslim dizajnom ;-\
a nielen mondeo ale aj focus a fiesta... vlastne vsetky fordy dnes dizajnovo za vela nestoja... boze kde su tie casy peknej fiesty mondea focusov..... tie nove fordy su dizajnovy otras.... a predaje mi davaju za pravdu....
Re: no vyzera to tak ze mondeo ide cim dalej tym viac do pr.
A ktoré predaje? Myslíš predaje v EU? [odkaz]
Lebo tam je Fiesta najpredávanejšia v triede a druhá absolútne, Focus druhý najpredávanejší v triede a štvrtý absolútne. Ak by takýmto spôsobom "nestála za veľa" Kia, tancoval by si od radosti nahý v žilinskej fontáne. ;-)
jsem v létě chtěl koupit, bohužel se nenašlo ani jedno jediné, které by nebylo bourané nebo stočené :-( Takže jsem koupil 406ku. Ale ten ford je designově fakt povedený.