Pokud si odmyslíme masovost porovnávaných vozidel, spočine náš zrak na propracovaném a mnohovrstevnatém designu, který je oživen symbolickými a tvarově hodnotnými prvky.
jj
VÍTĚZEM SE STÁVÁ : KOREJEC
je tišší a tolik hlukem neotravuje :-)
ano korejec zničí bývalou českou nyní německou škodovku >:D >:D >:D
PS: a zařídějí to sami češi, no nejsou to borci? ;-)
HELE já je nelituju, nedělají elektromobily [odkaz]
Srovnávat Fabiu s Ladou, to je též nápad >:D Na obrázcích design vypadá od obou použitelně, v tom by problém nebyl. Ale Fabia bude kvalitnější a lépe jezdit :yes:
Len taky "detail": koeficient odporu vzduchu este nestaci na porovnanie aerodynamickeho odporu roznych aut. Najprv ho musis vynasobit plochou priecneho prierezu. Az potom mas hodnoty ktore mozes porovnat...
Presne ako píšeš. Cx 0,4 u osobného auta a u ťahača logicky nemôže byť to isté. :yes:
Edit: Prosím prispievateľov, ktorí mi dali palce dole, aby mi vysvetlili, čo som napísal zle a mám to opraviť. Rád sa nechám v tejto problematike poučiť.
Obě auta jsou designem dost povedená !
Za mne vítězí o prsa Škodovka..nová Fabie bude vypadat i za pár let dobře.
Korejec to bude mít těžší..
Interier se mi zdá o dost přehlednější u Fabie..
Důležitá jsou sedadla , vyzkoušeno ještě nemáme!
Ale je i vizuální předpoklad lepšího sezení u Fabie..jsem zvědavý zda to tak bude! ;-)
Za pár let to bude úplně jedno. Auta už jsou v dnešní době spotřebka. Navíc Škodovka jakkoli nadčasová bude za pár let pořád jen stará Škodovka...tak to prostě je
A kdo by si v dnešní době auto kupoval? Pronajmu si ho na dobu, kdy by měl fungovat spolehlivě (2 roky) a pak půjde do světa, ale to už bude mít na starosti leasingovka.
Ten, kdo má v plánu najezdit nějakých 15t za rok a nějakých 6+ let se o auto hezky starat a spočítá si, že ho to vyjde levněji, než si třikrát pronajmout auto na 2 roky.
Nevím dle čeho usuzuješ, že lepší sezení bude mít Fabia.
Já po svých zkušenostech s OIII a i30 musím říct, že lepší sedadla má v tomto případě korejec.
Takže jak říkáš, musíme počkat a vyzkoušet.
Já zase po testech Hjondé už korejce nechci ani vidět!
FIAT je např. mnohem lepší..od motorů až po interier !!
Zlaté PUNTO.. :-)
Nebo OPEL CORSA..
Když to nemá být VW , Seat a ŠKODA. ;-)
Hyundai - ze všech stran už ten dezajn odněkud znám, velká inspirace Citroenem atd. Diskutabilní zadní sloupek. Linie ala zvětšena i20, nic moc.
Škoda - trochu moc veliké přední světla, proč má ve všech verzích mřížku pro adaptivní tempomat když 99.5% bude bez něj, jinak pěkný propracovaný vzhled. Zakladní linie jsou pěkné.
Za mě body pro Fabii, tu si na rozdíl od i20 na cestě s jinym autem nespletu.
front assist je pekná zábavka, pre vodiča auta pred tebou, na ktorého sa nalepíš na diaľnici.
A ináč perfektne im to funguje aj samé o sebe..
"Ich habe seid Wochen Probleme mit den Assistenzsystemen aber gestern Nachmittag auf der Heimfahrt ist es dann durch die Fehlfunktion des Front Assist fast zu einem Unfall gekommen.
Auf völlig gerader Strasse und ohne ein Fahrzeug vor mir ( auch kein Gegenverkehr) , nur hinter mir waren noch einige Fahrzeuge, hat der Front Assist eine Automatische Bremsung durchgeführt. Hätte der Fahrer des Fahrzeuges hinter mir nicht so gut reagiert und wäre noch ausgeschert wäre es zum Unfall gekommen.
Da ich auch von dem Problem betroffen bin, das auf der AB die Totalabschlatung passiert habe ich inzwischen das Vertrauen verloren.
Von VW kam bisher noch nichts, da man dort scheinbar nicht weiß was die Ursache für die ganzen Fehlfunktionen ist.
Wollte dann hier mal Fragen ob noch jemand solche Probleme mit den Assistenzsystemen hat?"
Vždy tam je ten element mezi volantem a pedály. Mám FrontAsist + adaptivní tempomat v autě a žádnej problém. Zařadil jsem to do seznamu nutná výbava pro příští auto.
prelož si to s translatorom.
Front asisst má technické problémy - ako je opísané vyššie, z ničoho nič zaflekuje brzdy na rovnej ceste, pritom pred autom nie je žiadne iné auto ani prekážka. A vodič auta idúci za takým autom má čo robiť, aby nevpálil do auta pred ním. Nie je to jediný prípad.
Němčinou celkem, vládnu i bez překladače. Jak jsem psal mám ho v autě a žádné problémy s tím nemám. Pravda, sem tam to vezme cyklistu, případně pokud přejedu do vedlejšího pruhu těsně za projíždějícím autem., vždy to ale deaktivuje opravdu lehké sešlápnutí plynu. Ale do dnes to nezpůsobilo žádnou kolizní situaci. Prostě a jednoduše, řidič na to nemůže spoléhat a stále musí být ready k řešení nenadálé situace.
Nevíme co bylo například kolem silnice, i v manuálu jsou upozornění na případnou nestandartní funkci v některých situacích.
Navíc jako každá technika, může to mít závadu. A na tu to vypadá.
Ano... na dálnici sem jí uplně přehlédl, jela v obyč modré, jako jezdily tisíce 1. Fabií na plechu pro firmy a podobně. Když se nesoustředíš a nečekáš ji, normálně zapadne.. na plechu v obyč barvě ( i ten prolis 5. dveří z dálky trochu 1. generaci připomíná). Vím, že tu všichni uslintávají nad těmi vyparáděnými rendery a fotkami nadupaných předváděček, ale vypadá to stejně, jako v případě jakékoliv Škodovky. Pokud nemáš TOP výbavu tak je to hooooodně poznat i z exteriéru. Viděl sem i TOP a ano, ten sem poznal hned, takové Fabii to slušelo.
NE cena, tak u takhle velkého auta by se asi člověk rozhodoval o koupi Fiatu 500, nebo mini. Většinou ale u těchto nákupních tašek rozhoduje cena, kvalita vs. trvanlivost užitné hodnoty. Tam bych jaksi viděl převahu značky škoda.
Nejsem zastánce korejců, ale zrovna ta i20 nevypadá zle, už to neni takové nafouklé auto, kterému leze karoserie až na zem. Fabia v nejvyšší specifikaci vypadá lépe, ale už fotek (i když hoooodně upravených) čiší plasty v interiéru alá Rapid, to fotky Hyundaie vypadají na lépe.... bojím se, že v interiéru to ale bude v realu nastejno >:D
i20 kompletně navrhovali v Německu, Korejci s designem nemají NIC společného, i20 pripomíná vevnitř i z venku AUDI, zatímco Faba krabici od čínských tenisek.. ;-)
Spredu dizajnom u mňa i20-ka prekvapivo vyhráva, ale keď si autá porovnáme celkovo, je to už celkom jednoznačne Fabia. Zadné partie i20-ky zostarnú príliš rýchlo...
Jednoznačně nejvíce řidičů jezdí ve vozech značky vypadá lépe Fabia, pod kapotami těchto vozů se zpravidla nachází maloobjemové motory spalujícími benzín :-!
Auta na naftu pomalu končí 1.4TDI, je to konec 1.6 TDI, 1.9 TDI, 1.9 SDI >:-[]
kdy už konečně výrobci aut pochopí, že pseudochromové kliky dveří jsou vrcholem nevkusu.. jinak obě auta dobrý, i20 je přece jen krapet uhlazenější (nebýt toho "chromového" svinstva na klikách).
Presne!! Vyuzil sem nabidky vyzkouset i30 new g. a i20old. Kdyz se me prodejce ptal na nazor tak sem vyzdvihl klady v podobe prospikovane techniky,ale zklamali me detaily v radoby chromovych klikach a ostra mista v ukonceni v oblasti volantu a na packach :-( V tomto smeru je to krok zpet, protoze stara i20 byla v plastu a pusobila lepsi nez navonena bida.. a tyto nesvary se opakovali v celem salonu ve vsech modelech :-( Sem tedy zvedav jak se s tim popasovali ;-) A ohledne proudeni vzduchu u i30 bylo na dalnici hlucne predni zapustene okno (hledal sem,kde jsme zapomeli okno zavrit :-D)
Zkoušel jsem IX35 a i30kombi..OBĚ AUTA VELMI PODPRŮMĚRNÁ! :-!
Kombík je moc nízký..jinak ujde.Takový průměr..
Hlavně SUV je velké zklamání od Hjondé.
Design celkem OK..když se to někomu líbí , proč ne.
Motor 1.6 diesel..slabý! Jen málo žere , ale nejede.
Interier nic moc , sedadla nepohodlná , bolely za chvíli záda , střed.tunel tlačil do kolene , děsné! Kdo tam dal ty vystouplé držáky u šaltrpáky..??? :-!8-s
Když by je odřízli..asi bych to snesl lépe.
Auto jsem odevzdal o den dříve , a rád !
Tady myslím to bude podobné , Fabia bude mít pohodlnější sedadla a lepší interier.
Design jem povedný u obou aut.
kazde z nich je pekne tym svojim sposobom .... a o tom to je... prave ta ich brutalna odlisnost a odlisna krasa ich paradoxne spaja a robi z nich velmi blizkych protivnikov, akonahle sa snazia auta podobat jeden na druheho je to dost o nicom... ale toto je ukazka ako to ma vyzerat v praxi... ide o uplne dva odlisne svety a pritom su si tie auta take blizke.... je to nazorny priklad ako docielit rovnako presvedcivy vysledok roznymi sposobmi tak aby si automobilky navzajom neslapali po chrbate.....
fabia boduje aj karoseriu kombi .... to je aspon u nas v strednej europe velke plus pre fabiu ale z celkoveho pohladu nie je chybajuci kombik pripade i20 velke prekvapenie ani sklamanie.... len malo dnesnych malych aut ponuka kombik.... co je samozrejme trosku aj skoda ze automobilky kombiky v tejto triede moc neriesia nakolko tie dnesne male auta uz nie su zase az tak malicke ako pred 15 rokmi ....a clovek si z nich kombiky vie v pohode predstavit uz ako rodinne auta.... nie nejake rarity
ocenujem tu originalnost jak fabie tak i20 .... interier je taktiez velmi solidny na pohlad u oboch rivalov.... i20 mi pride trosku teplejsi utulnejsi a elegantnejsie.... ale fabia naopak posobi akosi viac chlapsky, prakticky a vemi decentne aj vkusne... fabia sice ponuka o nejakych par cm vacsi priestor na kolena vzadu ale ma zase kratsie sedaky takze v praxi hra centimetrov bude tiez velmi tesna a podobna.... rovnako aj v pripade batozinoveho priestoru kde obe auta deli na papieri len par litrov ( na oko nepoznatelny rozdiel ) ... obe auta ponuknu najvacsi kufor v triede .... prave tieto dve auta vidim ako najvacsie prekvapenia roku 2015 ..... a priznam sa cakam ich velky utok na zavedenu konkureniciu.... fabia si s novou tretou generaciou opat bude chciet ziskat novych ale aj stratenych zakanikov... ma dobre meno v europe a predpokladam posilnenie pozicie a zlepsenie predaja malych aut u skody a hyundai zase dobyva stale viac a viac nove a nove trhy a stale viac presviedca zakaznikov v celej europe ze tu nie je len do poctu ale chce vazne prehovorit do predaja v europe.... a ja myslim ze nova i20 je na to dobre pripravena a jej priapdny uspech nebude si myslim ziadnym prekvapenim... najlepsia obrana bola vzdy utok.....
skutocne som zvedavy na rozbeh predahja tychto dvoch konkurentov a ocakavam pokles francuzskej konkurencie na trhu malych aut v eu v roku 2015 a narast prave predaja malych aut od skody a hyundaia...... uvidime nakolko sa to splni
fabia, i20 drzim vam palce... mate na to aby ste sucasny uz dost stereotypny rebricek malych aut v eu postavili na hlavu ;-) a zamiesali poradim
To, že má někdo potřebu se vyjádřit ke všemu tak nějak ještě chápu.
Koneckonců, když reálný životní prostor nedovolí tolik možností, je třeba se uspokojit alespoň od stolu u počítače, že.
Ale plácat tak nesmyslně dlouho o ničem a s takovou vytrvalostí....to je opravdu umění.
Toppere, jaký jsou na SR politický strany?
Jaká to bude? >:D
"Trojúhelníky, jež svírají rovnoramenný lichoběžník a vyplňují plochu pátých dveří, odkazují na český kubismus a představují jeden z klíčových znaků nového tvarového směry značky."
Jak krasne lze okecat nejhure tvarovane pate dvere napric tridama. Kdyz si hrat na design a vymyslet neco nove chce to vic nez ve dvou mistech ohnout plech. Ikdyz tohoto prvku nejsem zadny fanda [odkaz] tak tady jde alespon o design, o to byt necim zajimavim.
Nemuzu jinak ale toto [odkaz] jednoduse je fail, ci uz na fabii, rapidu nebo oktavce. Nechapu ze jsou na to u skodovky tak hrdi, dozajista tim zmrsi i pristi superb 8-s
z mojho pohladu ja prave zadok na fabii najkrajsi.... aj jej veko kufra a svetla.... ale samozrejme kazdy ma iny nazor... mne skor vadia obrovske predne svetla a trosku "tupy pohlad" ale ako celok je fabia myslim velmi pekne auto.. chce to nejaku dobru farbu a bude to parada
Tušil jsem, že to pro mnohé bude těžko uchopitelné.
Tedy zdůrazním "obdobný prvek". Masky si taky automobilky přiliš okatě nekopírují, zde to bude obdobné. Počkej si pár let, sám uvidíš. ;-)
U Audi jde o design, zatímco u Škody jde o... co? Podle mě není sporu, že to tak Škodovka udělala schválně a tedy necítí potřebu to okecávat, je to záměrný designový prvek... já osobně z něj nijak nadšený nejsem, ale to je jiná story. Hyundai má zase připomínat nějaký kaňon v Americe... :-)
U audi jde o design, ktery se mi sice netrefil do vkusu, lec stale jej hodnotim jako kvalitni. Funguje. U skody viko kufru vidim jako dukaz toho, ze taky neco funguje, neni to ale design ale [odkaz] ;-)
To zcela jiste a prave tady se mi vkrada kacirska myslenka, ze se s "necim" muselo prijit a kdyz nebyl zadnej dobrej napad taky byl tento "taky napad" a rub ho na vsechny modely. Ze to designeri okecaji je po precteni clanku s Kabanem vsem jasne, politici by se mohli ucit >:D .
Treba u takove audi A1 se da inspirovat. Mit zajimave v tomto pripade vrchni partie vika a navaznost na svetla, coz je cast kterou zvladla i nova fabie, a pak to neshodit X krat slozenym plechem vespod. Cistota, napad. Ne prvek pro prvek, prekombinovanost a snad jen dukaz ze ohybacka plechu ve skodovacke karosarne fakt funguje.
Ale samozrejme jde o subjektivni nazor, pro vas to treba funguje, za sebe ale rikam: ani omylem.
Mozna by ta sikmina mohla byt pozvolnejsi a kopirovat hranu nad svetlem. Ona je take otazka jak to vypada na siroke OIII a uzkem Rapidu. Na uzke auto se to asi nehodi, prijde mi ze vypada jeste uzsi. Skodovky jsou dnes hodne hranate, takze bych tento prvek nevidel tak cerne. Ta klasicka vanicka je uplne mimo, tu ma kdekdo
[odkaz]
Vzdyt by Kaban mohl rikat ze je to pozvolny odkaz na ten kubismus ;-)
Na OIII ty prolisy sedi, ale na malych autech by mely byt mene vyrazne, uvidime FIII
taková krásná záď, a vlastně celé auto. vše jak má být, bez nesmyslů a výstřelků. dvojková octa byla vážně nejpovedenější škodovkou ever. úplný balzám na duši, mezi všemi těmi hranami a designovými guláši dnešní doby. :yes:
To mas sice pravdu, ale doba pokrocila. Na OIII jsou i zajimave prvky a i nektere zrovna ne uplne povedene. Ale OIII ve spravne vybave pusobi lepe, mluvim o exterieru nez OII. Na OIII je trochu videt, ze koncern chtel delat auto velke a levne, proste Skoda asi nebude zamerena jen na design. Vzdy to bude asi automobilka, ktera bude nabizet vice uzitne hodnoty nez vw. Takze nejake natazeni tam trochu citit asi bude dlouho, mozna vzdy
To sice jo, ale auta nevypadaly ze jsou natahla jak jezevcik SuperbII, mely jen velkdy zadni previs. Ten ted zmizel, ale zase se celek trochu vice priblizil jezevcikovi. Proste je skoda zamerene na uzitne hodnoty vice a design se musi podritit, narozdil od Golfa
Samotná délka auta ale přece problém není... problém může být dlouhé a/nebo vysoké a úzké auto, nebo velká délka v poměru k rozvoru, nebo malá kola, nebo příliš masivní ponton... ničím z toho Octavia vyloženě netrpí (na 15" jo, ale to není nic výjimečného). Největší proporční problém Octavie jsou zapadlejší kola a tupý vzhled halogenů.
Krátký Golf je jiná disciplína a řekl bych, že to je spíš výhoda Škody (na rozdíl od Leona, který si to s Golfem musí rozdat v přímém souboji). Golf Variant pak u mě designový... hm, jak se řekne duel mezi třemi... triel >:D ? s Leonem a Octavií prohrává.
Nerikam, jestli Golf prohrava nebo vyhrava, ale ma dle meho vyvazenejsi proporce. U te Octavie trochu problem rozvor, delka dle meho trochu je. Uz ne takovy, ale porad C-sloupek neni takovy jako jinde. Porad jsou zadni dvere natazeny buhvi kam, jinak by byl C-sloupek hrozne masivni. Ted to trochu maskujou natazeny dvere, ktere musi mit tu ploutev, jinak by me zajimalo kde by koncila rovna hrana okna. Roh dveri by uz musel byt take jinde a byl by z toho zase divny sloupek. Nakonec se zjisti, ze ta ploutev byla nutnost jak se s tim vyporadat a ne neco extra, takova znouze cnost ;-)
To ale mluvíš o liftu vs. 5dv. hatchbacku. Masivní C sloupek... teda, on je to u kombíku vlastně D sloupek... je právě nejzásadnější problém Golfu Variant, protože ten sloupek visí ve vzduchu a nesměřuje na kolo (jako u HB, které ten problém nemá).
Octavia má na svou délku spíš menší rozvor, ale není to žádný extrém.
Z galerií si odnáším jeden hlavní dojem - že interiérová revoluce proběhla i v subkompaktech a na pohled je dnes jak i20, tak Fabia schopná (v příslušném stupni výbavy) vypadat stejně dobře jako většina kompaktů.
Když si odmyslím hnědou, která opravdu není moje oblíbená barva, tak se mi víc líbí Hyundai... u Fabie je ten stříbrný plast dost masivní a působí celkem těžkopádně:
[odkaz]
Jasně, rozumím. Opravdu to možná jiná barva sladí k větší dokonalosti a jak již bylo psáno, nebude to tak dlouho trvat a budeš si tam moct vozit třeba fotku svého jezevčíka. Ten se tam doufám vleze ;-)
Ta bílá je volitelná, taky bych ji nechtěl stejně jako leskle černou. Ve vícero testech píšou, že v reálu je pěkná "ala" matný broušený hliník. Na fotkách, ale vypadá nic moc...
Mě z tech fotek čiší ten krok zpět v interiéru, směrem k lehce omyvatelnému PVC, když to přeženu. U Hyundaie to tak nevypadá... Otázka je, jak to bude v reálu. Jinak vzhledově preferuji Škodovácký vnitřek.
Byly tu fotky z nějaké té předváděčky na Strahově a to byly fakt fotky... můžeš srovnat, podle mě tam rozdíly spíš nejsou. Samozřejmě kvalitu materiálů z toho nepoznáš.
Samozrejme tim myslim kvalitu materialu. Nemyslim tim ale ze bych to omackaval a z mekceneho si ucvrnknul. Jde o to, ze kdyz tam clovek sedne musi sedet kresba na plastu, ze je matny, proste ze nevypada jak recyklovany kryty z mobilu.
Jinak mi pri celnim pohledu pripada I20 trochu vyspelejsi, nebal bych se rici o tridu jinde bok a zadek tak plichta, zalezi na fotce Na vlastni oci se to muze ale trochu zmenit. Trochu ale citim, ze Hyundai udelal trochu dospelejsi serioznejsi auto
Rozdíl třídy tam nevidím nikde z žádného úhlu (což je v zásadě lepší zpráva pro Hyundai než pro Škodu). Jediná problematická partie z obou aut je pro mě zadek i20, tam si nejsem jistý. Na těch prezentačních hnědých ok, ale třeba v té červené už to vypadá blbě. Nicméně podle všeho tu máme další dva silné hráče... no, v subkompaktech bude hodně rušno... Renault by mohl faceliftovat čumák u Clia ve stylu Capturu ;-)
Zrovna Clio se mi zda jako jednou s nelepsim predkem, uplne jine nez ostatni, neni tak tuctove hranate. Doufam ze Megane se povede podobne a bude patrit na spicku.
Ja proste na fotkach predku vidim skoro auto o tridu vetsi, klame dle meho idelani vyvazeni sirky, vysky, velikosti svetel, atd. Na Fabii je poznat dle svetel ze to neni nizsi stredni, jsou velika. Dale me trochu nesedi ten tradicni, pro me trochu uz trochu zastaraly jednoduchy naraznik oprostred pod maskou, tahnouci se pod svetla. Zjednoduse receno, to vypada jak hranatejsi naraznik z OI.
Tady I20 trochu pokrocila, v te hnede souhlas.
Jojo, souhlas. Taky mi nesedli u Civica 7G ty svetla, to Clio preci jen vypada moderneji a 458 s jen s uzkym prouzkem se da brat vselijak, je proste krasna ;-)
Shrnul bych to velmi stručně. V i20 vidím zase příklon k "asijskému" designu, Fabia je konzervativní Evropan. Mně v každém případě více sedí to druhé.
Dá se říct, že podobně je tomu v interiéru, ale jak už jsem psal, u Škody mě trochu zklamalo, že podlehla rádoby trendu a půl přístrojovky pořešila lesklým bakelitem.
Myslíš? Já naopak i přes nicneříkající tlachy o fluidic sculpture vidím u Hyundai jednoznačný příklon k Evropě... i20 mi hodně připomíná evropské kreace Kie. Co je na tomhle fluidního?
[odkaz]
Já vidím jasné přímé linie, fluidní jsou zadní světla (která se mimochodem ke zbytku auta moc nehodí).
Proti i30 je to samozřejmě konzervativnost sama, ale že by šlo ve srovnání s předchůdcem nějaký velký posun k Evropě, to bych neřekl. Hlavně ta přední i zadní světla...Mám dokonce tak trochu pocit, že bych si jej dovedl představit jako nějaký no name domácí produkt na autosalonu v Shanghai.
Beru na vědomí, ale v tomhle se neshodneme. Už předchůdce byl relativně "normální evropské auto" (jak píšeš, při srovnání s i30, nebo ix35 i i40, ale ještě spíš třeba s Elantrou nebo jak se to jmenovalo), jehož nejslabší částí byla taky záď.
[odkaz]
Jak už tu zaznělo, v detailech (světlech) vidím něco z Kie a něco z Citroenu, ale bez nějaké pachuti tupého kopírování. Z profilu jsou veškeré "divné linie" fuč, jediné co zbylo je zbytečné protažení předního světla kamsi nad kolo... zkus si schválně ten zub zakrýt a uvidíš evropský design se vším všudy. Tak to aspoň vidím já.
Profil není špatný a korejský původ na něm již tolik vidět není, s tím souhlasím, ale předek - tupý a s roztáhlými, nepěkně tvarovanými světlomety (ani do celku moc nezapadají) - a zadní světla výsledek kazí.
Tebou odkazované fotografie hnědého kousku jsou velmi povedené - správný úhel, pěkná barva, dobře zvolené disky, xenony...Ale když si člověk vygooglí další, a to i reálné a s H4, dojem opadá více, než by člověk čekal.
Mimochodem, minulá generace podle mě neskutečně rychle zestárla, zvláštní.
Na těhle fotkách nemám s předkem nejmenší problém, tu tupost tam nevidím. Pokud by sis odmyslel to protažení světel a ukončil je hned za tím stříbrným plastem, mohli bychom se klidně koukat třeba na novou 208 (Peugeot už má svou éru světel v blatníku za sebou).
Xenony nebo alespoň projektorové halogeny samozřejmě dělají u některých aut strašně moc. U Golfu, u Octavie, u Mondea... ale u Ceedu nebo 308 tam zase být nemusí. Učebnicový příklad "světelné magie" je taky aktuální BMW 1 - jak se mi ten čumák hodně nelíbil, tak rozsvícená světla to dokázala napravit.
S tím zestárnutím minulé i20 souhlas... zase, hlavně zezadu. Ale já obecně Hyundai nemusím a dávám přednost Kie, takže i20 hodnotím jako krok správným směrem.
Jistě, duel roku, a to nejen proto, že duelanti svádí tvrdý konkurenční boj především na společném písečku. Duelem roku je dané téma též kvalitou zpracování článku samotného, zde Jakubovi náleží palec hore - :yes: a to spolu s výborným obrazovým materiálem.
Nutno konstatovat, že obě auta umí vypadat, přičemž každé (což je pochvala pro oba) pak silně reprezentuje vizuální genetiku svých tvůrců. Ani u jednoho nejde o designovou podpásovku, avšak (má-li jít o duel) pak je nutno vyzdvihnout především pohledovou jiskrnnost nové fabie, její lehkost, jakousi samozřejmou svádivost. Hyundai vnímám jako silného duelanta, který v kontextu širší třídní konkurence má co vizuálně nabídnout. Ovšem duel s klasickou národní automobilkou je přetěžký úkol, který v podstatě dokáže ustát jen koncernový (polo)bráška, avšak i tak nelze než napsat, že potkávat novou ídvacitku nebude znamenat estetickou silniční koliku, o tom nemůže být sporu. Hyundai to zvládl.
Oči mi však samovolně sklouzávají k ostřejším tvarům fabie, sympatický je mi pohledový "duch" vozu, ten špičkově vyvážený mix sportovních a stylových signálů, které fabia doslova vystřeluje do všech stran. Tím totiž tahle generace (konečně) míří do srdcí i mladých jezdců, mladých ostřejších jezdců. Potence karoserie nekončí u referentského rajcu či u pátečních nájezdů na chaty, potenci vnímám právě zejména směrem k mládí, k nespoutanosti, ke sportovnímu výrazu, ke sportovnější jízdě, a v tomto směru velmi zřetelně chválím designový tým mistrá Ká. Výsledek je vlastně... skvostný.
Jak vidím, v pohledech na generace fabií se neshodneme. U druhé generace, a vztahuj prosím vždy k době vzniku daného modelu, byl pozitivní postoj podle mého pohledu též na místě. Progresivnost karoserie je ostatně zřejmá dodnes. Myslím nyní na krátkou verzi, kombík vnímám více kriticky. Zajímavé je, že u současné generace (odtušujeme samozřejmě především ze snímků) to vypadá na velmi vyrovnané postavení, jak hatchback tak kombi jsou velmi pohledné verze.
tento clanok mi pripomenul pocity z galerii a muzei. nie som nadsenec umenia a nerozoznam kubizmus od cohokolvek ineho, ale rad si pozriem rozne dielka. a pravidelne sa mi stane, ze stojim pred nejakym obrazom, freskou, sochou, kde sa clovek ani len nedozvie autora a pozeram a cele to dycha nejakou atmosferou a v cloveku to vzbudzuje rozne emocie a stravim tam niekolko minut. a potom su pripady, kedy stojim pred dielkom, a nic. nechapem, nerozumiem, necitim, a pobral by som sa dalej nebyt toho, ze si mozem precitat vedla obrazu elaborat na A4, kto to namaloval, v akom rozpolozeni bol, co si mam o ktorom frkanci na obraze mysliet.
a presne takto (ako typicky vyklad z galerie) na mna posobi tento clanok. dielo samotne sice nevyvola ziadne emocie, ale zato sa mozem vystatovat odbornym pokecom, ktory mi niekto podstrcil.
nieco ako komedia, do ktorej mi pustaju smiech, aby som pochopil kedy to je akoze smiesne.
sorry chlapci, ale umenie je to vtedy, ked bez jedinej informacie zacnete chlapikovi postavajucemu vedla vas mimovolne uplne hovorit ako to na vas posobi a ake mate pocity z toho diela a netusite, ze ten vedla je spokojny autor, ktory vidi, ze dielo rozprava za neho. no a tragedia je to vtedy, ked chlapik vedla vas vam zacne vysvetlovat, co si mate mysliet a co to vlastne je, lebo je frustrovany autor, ktoremu sa dielom nepodarilo odovzdat ziadnu svoju emociu.
Umělec, který tvoří tak, aby se jeho dílo zalíbilo lidem, oklamává sám sebe - skutečné umění spočívá v přímé reflexi duše, ať se výsledek lidem líbí, nebo nelíbí. Stává se rovněž, že skutečnou kvalitu prověří budoucnost - Adolf Loos, jehož puristická díla panský dvůr (trpící ztěžklou nostalgií po baroku) nesnášel, by mohl vyprávět.
Jedním ze smyslů článku je poukázat na skryté prvky, které překypují symbolikou a odkazují na něco, co mnoho lidí dnes opomíjí. Český kubismus patří mezi unikátní umělecké etapy naší země - kupříkladu v architektuře postrádá jakoukoliv analogii. Proto je třeba jej připomenout, zvláště tehdy, je-li součástí moderního tvarového směru Škodovky. Nejinak je tomu v případě odkazů na slovutné sklářské umění.
Pokud si dané prvky osvětlíme a přiblížíme, je možné, že dílo (jak říkáte) emoce přeci jen vyvolá.
"Umělec, který tvoří tak, aby se jeho dílo zalíbilo lidem"
niekde si to v mojom prispevku videl? ja som totiz nikde nic take nenapisal. pisal som o emociach. o odkaze. a velikani su ti, ktori napriek tomu, ze su geniovia, vedia podat myslienku tak, ze jej porozumie vacsina. no a potom su aj taki, ktori si myslia, ze su geniovia, len im nikto nerozumie. a na takych si mnohi postavili zivnost, lebo sa tvaria ako vykladaci, ktori tomu rozumeju a za nimi ide plejada jednoduchsich, ktori tie vysvetlenia zeru, lebo si myslia, ze ich to robi inteligentnejsimi ako su ostatni.
Ťažko sa mi to hodnotí, keď ani jedno auto som nevidel naživo, fotka znesie veľa >:-[] Dizajnovo sa ľudom bude páčiť viac i20 predpokladám, ale každý si kúpi Fabiu >:D
Fabie III verzi MONTE CARLO s motorem 1.0 MPI se 40 kW bude super. Už se na ni těším. Škrabka ve víčku palivové nádrže super. Dám na to 25" hlíny, dozadu spojler a bude to dělo.
Sinuhete, pořád takové příspěvky, které asi mají být vtipné... což takhle na chvíli ztlumit svůj ostrovtip a nějak normálně napsat, které auto se ti líbí?
od januara tu mame uz konecne rapid specaback monte carlo... moze to byt trefa a fabia bude tiez v edicii monte carlo fajn.... skoda na to ide dobre ... len tie ceny by som si vedel predstavit prijemnejsie :yes: nejake posmesky nie su na mieste alebo ak mas pocit ze napriklad take dozivajuce 8 rocne punto odsudene na zanik je lepsia volba kludne mozes ist do neho
Volim i20. U Skody mam pocit, ze posledni dobou tam nekde sedi velky sef Uwe z Tubingenu, ktery strezi stridmost dizanu Skody, aby vypadala tak nejak jednoduse, jako nemecka Dacia.
mně se líbí auto, kde se jezdí na garanční prohlídky, mění olej, fitry apod.,měl jsem 4 škodovky, každá trávila 50% času v servisu. Teď mám auto ,které splňuje tyto požadavky.
chci:mně se líbí auto, kde se jezdí na garanční prohlídky, mění olej, fitry
moje bývalé škodovky: trávily 50% času v servisu
současné auto splňuje požadavky: tzn. co?
no přeci : jezdí na garanční prohlídky, mění se olej a fitry
Jednoduché a prosté.
Na
Tomu se říká ztráta důvery ve výrobce. Bylo úplně jedno benzin, nafta , klasika , turbo, všechno se u škodovek sxalo. Mimochodem špatné čidlo teploty v palubni desce neovlivní styl jízdy, rozpadlý kabel aibagů pod sedadlem spolujezdce taky není stylem jízdy, po 5000 km od koupě to bralo vodu, že by styl jízdy?HOxno.
Hele, nechci tě nějak znevažovat, o to už ses zasloužil sám svým projevem, ale opravdu ti trvalo zjistit, že když ti auto kupříkladu z 4 let jeho užívání prostojí 2 roky v servisu, tak asi nebude pro tebe to pravé?
Optám se tě, cítíš se svéprávný, když si opakovaně kupuješ vozy, které v tom servisu strávily několik let? ;-)
sorry,ale na každý můj příspěvek mi odpovídají to je stylem jízdy (snímač teploty v palubní desce, rozdíl měření 7 C, takže jsem měl nastaveno 21 C, spolujezdci to chladilo na krásných 14C). To není o svéprávnosti, to je o ŠKODA AUTO, kvalitě aut a servisech.
Ještě tu mám Roomstera, při 35 000 km přestaly fungovat zadní brzdy, odešla přední náprava a nějaký vstřík. Jeden řidič, žádný služebák, pravidelný servis, garážováno. Ten poletí, na 60 000 km (jsme do něj vrazili 20 000 K aby to vůbec prošlo technickou.Byl úplně nový.
Nemůžu si pomoci, ale kdyby na nové i20 byl znak Citroenu, tak nebudu pochybovat. Přijde mi, že je to přesně nová designová vlna Citrónů. Neříkám že je to špatně nebo dobře ;-)
nejak nemam pocit, ze by se o obou autech nedalo psat se stejnou intenzitou. navic o fabii uz bylo napsano vse 10x.... a ze zaveru u fabii ta tendencnost jen strika... dalsi dukaz objektivity tohoto serveru
Fabia se tady bude vždy prodávat lépe , než šikmoocí :-)
Jedno jestli japonec či korejec.
Evropanům lépe sedí evropská auta..což je snad normální , ne?
Německý VW(Škoda) má naprosto uniformní design. Je to určeno pro lidi, co nemají žádné zvláštní estetické cítění a nechtějí nijak vybočovat z řady. Nejraději by to, co má soused >:D Bohužel taková je většina Evropské populace. Proto Fabia (a všechny ostatní zázraky VW) vypadá jako auto pro Igráčky :no:
Hyundai měl v nedávné minulosti ambice tuhle nudu a uniformitu narušit (i30, i40, Veloster...), ale dle novinek jako je i20 už rezignoval. Smůla, když si vyhořelí zákazníci žádají uniformní krabice, mají je mít. Je to pochopitelné, zisk je zisk.
Ale třeba se homo sapiens evolučně přizpůsobí a zigráčkovatí
>:D , strejda Dolfík by asi zvolal: Sauberes Design!
Zdravím samonasírače :-*
I20-ka vypadá německy víc než se mi líbí, ale celkem to ještě jde. Škoda trpí stejně jako Audi uniformitou, kdy rozeznat jednotlivé modely od sebe zvládne jen opravdový fanda do aut. Je to Škoda, vyrábět jeden model ve třech velikostech.