Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový duel: Hyundai i20 vs. Škoda Fabia III

Pokud si odmyslíme masovost porovnávaných vozidel, spočine náš zrak na propracovaném a mnohovrstevnatém designu, který je oživen symbolickými a tvarově hodnotnými prvky.
Zpět na článek
20. 10. 2014 08:23
20. 10. 2014 08:23
20. 10. 2014 08:27
21. 10. 2014 12:10
21. 10. 2014 09:45
21. 10. 2014 16:52
20. 10. 2014 08:32
20. 10. 2014 08:42
20. 10. 2014 14:23
21. 10. 2014 03:45
21. 10. 2014 05:04
20. 10. 2014 11:48
20. 10. 2014 12:06
20. 10. 2014 13:17
20. 10. 2014 14:32
20. 10. 2014 09:07
20. 10. 2014 09:34
20. 10. 2014 12:13
20. 10. 2014 09:10
20. 10. 2014 14:27
20. 10. 2014 16:28
21. 10. 2014 14:29
20. 10. 2014 09:13
20. 10. 2014 09:51
20. 10. 2014 09:54
20. 10. 2014 10:00
20. 10. 2014 10:05
20. 10. 2014 12:04
20. 10. 2014 10:43
20. 10. 2014 11:57
20. 10. 2014 13:47
20. 10. 2014 13:51
20. 10. 2014 21:31
20. 10. 2014 21:46
20. 10. 2014 22:02
20. 10. 2014 22:28
21. 10. 2014 08:30
20. 10. 2014 10:11
20. 10. 2014 13:13
20. 10. 2014 15:02
20. 10. 2014 15:09
20. 10. 2014 19:37
20. 10. 2014 21:37
20. 10. 2014 21:26
20. 10. 2014 10:51
20. 10. 2014 11:52
20. 10. 2014 17:48
20. 10. 2014 11:55
20. 10. 2014 17:49
20. 10. 2014 21:39
20. 10. 2014 12:42
21. 10. 2014 09:56
21. 10. 2014 10:34
21. 10. 2014 11:17
20. 10. 2014 11:43
20. 10. 2014 19:11
20. 10. 2014 21:42
20. 10. 2014 22:01
21. 10. 2014 00:03
21. 10. 2014 07:21
21. 10. 2014 13:49
21. 10. 2014 15:22
20. 10. 2014 12:21
20. 10. 2014 13:11
20. 10. 2014 15:01
20. 10. 2014 23:10
21. 10. 2014 07:39
21. 10. 2014 09:16
21. 10. 2014 15:01
21. 10. 2014 15:41
22. 10. 2014 12:59
22. 10. 2014 16:23
20. 10. 2014 08:23
kombi
Bohužel pro Hyundai... i20 nemá variantu kombi.
Rozbalit vlákno
7
20. 10. 2014 08:25
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
jj
VÍTĚZEM SE STÁVÁ : KOREJEC
je tišší a tolik hlukem neotravuje :-)
ano korejec zničí bývalou českou nyní německou škodovku >:D >:D >:D
PS: a zařídějí to sami češi, no nejsou to borci? ;-)
HELE já je nelituju, nedělají elektromobily [odkaz]
20. 10. 2014 08:29
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
Souhlas, v tomto směru má Fabia navrch.
20. 10. 2014 09:00
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
...toto je najväčšie mínus, tu môže byť konkurentom len Clio Grandtour a Ibiza ST.
20. 10. 2014 11:59
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
A čo to má spoločné s týmto designovým duelom?
Avatar - rokyta.p
20. 10. 2014 22:40
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
Srovnávat Fabiu s Ladou, to je též nápad >:D Na obrázcích design vypadá od obou použitelně, v tom by problém nebyl. Ale Fabia bude kvalitnější a lépe jezdit :yes:
21. 10. 2014 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 12:11
Re: DESIGN?? NEPODSTATNÝ, BUDE HŮŘ
Z čoho vychádzaš v poslednej vete? Ja som si tou kvalitou Škody nie celkom istý. A to "lépe jezdit" by si mal definovať trochu podrobnejšie.
20. 10. 2014 08:25
Škoda má tradičně nejhorší
koeficient odporu vzduchu cx. To auto potom jenom žere a vůbec to nejede.
Rozbalit vlákno
4
20. 10. 2014 08:41
Re: Škoda má tradičně nejhorší
Tak sem Josefe místo neuchopitelných slov jako "tradičně" hoď čísla cx pro Fabii a i20.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2014 08:51
Re: Škoda má tradičně nejhorší
V těch rychlostech co Há-Té-Péčko II vyvine odpor vzduchu vůbec nerozhoduje. >:D
20. 10. 2014 09:59
Re: Škoda má tradičně nejhorší
Len taky "detail": koeficient odporu vzduchu este nestaci na porovnanie aerodynamickeho odporu roznych aut. Najprv ho musis vynasobit plochou priecneho prierezu. Az potom mas hodnoty ktore mozes porovnat...
20. 10. 2014 12:01
Re: Škoda má tradičně nejhorší
Presne ako píšeš. Cx 0,4 u osobného auta a u ťahača logicky nemôže byť to isté. :yes:

Edit: Prosím prispievateľov, ktorí mi dali palce dole, aby mi vysvetlili, čo som napísal zle a mám to opraviť. Rád sa nechám v tejto problematike poučiť.
Avatar - KANKUNEN
20. 10. 2014 08:27
2x jinak, ale
obě auta za :yes: . Snad jen interiér je v korejci na pohled útulnější.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Jaros71
20. 10. 2014 16:17
Re: 2x jinak, ale
Obě auta jsou designem dost povedená !
Za mne vítězí o prsa Škodovka..nová Fabie bude vypadat i za pár let dobře.
Korejec to bude mít těžší..
Interier se mi zdá o dost přehlednější u Fabie..
Důležitá jsou sedadla , vyzkoušeno ještě nemáme!
Ale je i vizuální předpoklad lepšího sezení u Fabie..jsem zvědavý zda to tak bude! ;-)
Avatar - Hombre_71
20. 10. 2014 17:22
Re: 2x jinak, ale
Za pár let to bude úplně jedno. Auta už jsou v dnešní době spotřebka. Navíc Škodovka jakkoli nadčasová bude za pár let pořád jen stará Škodovka...tak to prostě je
Avatar - Jaros71
20. 10. 2014 18:44
Re: 2x jinak, ale
Jenže stará Škodovka je pořád prodejné a žádané vozidlo ;-)
Starý korejec je jen nechtěný šrot..tak to prostě chodí !
21. 10. 2014 08:45
Re: 2x jinak, ale
A kdo by si v dnešní době auto kupoval? Pronajmu si ho na dobu, kdy by měl fungovat spolehlivě (2 roky) a pak půjde do světa, ale to už bude mít na starosti leasingovka.
Avatar - Emel
21. 10. 2014 12:10
Re: 2x jinak, ale
Ten, kdo má v plánu najezdit nějakých 15t za rok a nějakých 6+ let se o auto hezky starat a spočítá si, že ho to vyjde levněji, než si třikrát pronajmout auto na 2 roky.
Avatar - dal
21. 10. 2014 09:45
Re: 2x jinak, ale
Nevím dle čeho usuzuješ, že lepší sezení bude mít Fabia.
Já po svých zkušenostech s OIII a i30 musím říct, že lepší sedadla má v tomto případě korejec.
Takže jak říkáš, musíme počkat a vyzkoušet.
Avatar - Jaros71
21. 10. 2014 14:22
Re: 2x jinak, ale
Já zase po testech Hjondé už korejce nechci ani vidět!
FIAT je např. mnohem lepší..od motorů až po interier !!
Zlaté PUNTO.. :-)
Nebo OPEL CORSA..
Když to nemá být VW , Seat a ŠKODA. ;-)
Avatar - dal
21. 10. 2014 16:52
Re: 2x jinak, ale
Řeč byla o sedadlech, zkušenosti s H mám tak 50/50.
To že jsou ostatní lepší ti neberu.
20. 10. 2014 22:35
Re: 2x jinak, ale
Za mne nemyslím že by tyto "startrekovské" interiéry, stejně tak u fordu, byly útulnější. Spíše naopak.
Avatar - Kubis001
20. 10. 2014 08:32
Jasná věc..
Hyundai - ze všech stran už ten dezajn odněkud znám, velká inspirace Citroenem atd. Diskutabilní zadní sloupek. Linie ala zvětšena i20, nic moc.
Škoda - trochu moc veliké přední světla, proč má ve všech verzích mřížku pro adaptivní tempomat když 99.5% bude bez něj, jinak pěkný propracovaný vzhled. Zakladní linie jsou pěkné.

Za mě body pro Fabii, tu si na rozdíl od i20 na cestě s jinym autem nespletu.
Rozbalit vlákno
14
20. 10. 2014 08:42
Re: Jasná věc..
Front Assist je standartně od Ambiente.Radar je stejný jak pro FA,tak pro ACC. :-!
Avatar - Kubis001
20. 10. 2014 10:21
Re: Jasná věc..
Aha, díky. Tak to má potom Fabia další bod k plusu. Front assist je jediná užitečná fíčurina, kterou bych z asistentů chtěl mít. :-)
Avatar - pallas
20. 10. 2014 14:23
Re: Jasná věc..
front assist je pekná zábavka, pre vodiča auta pred tebou, na ktorého sa nalepíš na diaľnici.

A ináč perfektne im to funguje aj samé o sebe..

"Ich habe seid Wochen Probleme mit den Assistenzsystemen aber gestern Nachmittag auf der Heimfahrt ist es dann durch die Fehlfunktion des Front Assist fast zu einem Unfall gekommen.
Auf völlig gerader Strasse und ohne ein Fahrzeug vor mir ( auch kein Gegenverkehr) , nur hinter mir waren noch einige Fahrzeuge, hat der Front Assist eine Automatische Bremsung durchgeführt. Hätte der Fahrer des Fahrzeuges hinter mir nicht so gut reagiert und wäre noch ausgeschert wäre es zum Unfall gekommen.
Da ich auch von dem Problem betroffen bin, das auf der AB die Totalabschlatung passiert habe ich inzwischen das Vertrauen verloren.
Von VW kam bisher noch nichts, da man dort scheinbar nicht weiß was die Ursache für die ganzen Fehlfunktionen ist.
Wollte dann hier mal Fragen ob noch jemand solche Probleme mit den Assistenzsystemen hat?"
20. 10. 2014 22:41
Re: Jasná věc..
Vždy tam je ten element mezi volantem a pedály. Mám FrontAsist + adaptivní tempomat v autě a žádnej problém. Zařadil jsem to do seznamu nutná výbava pro příští auto.
Avatar - pallas
21. 10. 2014 03:45
Re: Jasná věc..
prelož si to s translatorom.
Front asisst má technické problémy - ako je opísané vyššie, z ničoho nič zaflekuje brzdy na rovnej ceste, pritom pred autom nie je žiadne iné auto ani prekážka. A vodič auta idúci za takým autom má čo robiť, aby nevpálil do auta pred ním. Nie je to jediný prípad.
21. 10. 2014 08:21
Re: Jasná věc..
Němčinou celkem, vládnu i bez překladače. Jak jsem psal mám ho v autě a žádné problémy s tím nemám. Pravda, sem tam to vezme cyklistu, případně pokud přejedu do vedlejšího pruhu těsně za projíždějícím autem., vždy to ale deaktivuje opravdu lehké sešlápnutí plynu. Ale do dnes to nezpůsobilo žádnou kolizní situaci. Prostě a jednoduše, řidič na to nemůže spoléhat a stále musí být ready k řešení nenadálé situace.
Nevíme co bylo například kolem silnice, i v manuálu jsou upozornění na případnou nestandartní funkci v některých situacích.
Navíc jako každá technika, může to mít závadu. A na tu to vypadá.
Avatar - pallas
21. 10. 2014 05:04
Re: Jasná věc..
pozri si video, ako funguje/nefunguje ten Front Assist v Seate. Rovnaký bude vo Fabii.
https://www.youtube.com/watch?…
23. 10. 2014 12:14
Re: Jasná věc..
napi*u link... 8-s
Avatar - plzenaak
20. 10. 2014 08:43
Re: Jasná věc..
Leda s Rapidem, Octávií ... atd. Třeba Dácii si člověk taky s ničím podobným nesplete. Nevím jestli je to poklona.
Avatar - Ozzman
20. 10. 2014 11:48
Re: Jasná věc..
Já si ji spletl s I. generací..... nezapomeň, že takto vyšperkovaná jezdit nebude ve velké míře...
Avatar - Kubis001
20. 10. 2014 12:00
Re: Jasná věc..
S jedničkovou Fabii? To mi přijde jako úplně jiné auto. No asi se nechám překvapit až budou hojně jezdit i bez diod....
Avatar - Ozzman
20. 10. 2014 12:06
Re: Jasná věc..
Ano... na dálnici sem jí uplně přehlédl, jela v obyč modré, jako jezdily tisíce 1. Fabií na plechu pro firmy a podobně. Když se nesoustředíš a nečekáš ji, normálně zapadne.. na plechu v obyč barvě ( i ten prolis 5. dveří z dálky trochu 1. generaci připomíná). Vím, že tu všichni uslintávají nad těmi vyparáděnými rendery a fotkami nadupaných předváděček, ale vypadá to stejně, jako v případě jakékoliv Škodovky. Pokud nemáš TOP výbavu tak je to hooooodně poznat i z exteriéru. Viděl sem i TOP a ano, ten sem poznal hned, takové Fabii to slušelo.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 13:17
Re: Jasná věc..
Zapadnout klidně může, ale velkou podobu s F I taky nevidím... FI měla relativně malou masku + světla, F III to má naopak... například.
Avatar - Ozzman
20. 10. 2014 14:32
Re: Jasná věc..
Když se k vozu blížíš zezadu, ta podoba tam je ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2014 08:56
Pokud by rozhodoval pouze exteriér
NE cena, tak u takhle velkého auta by se asi člověk rozhodoval o koupi Fiatu 500, nebo mini. Většinou ale u těchto nákupních tašek rozhoduje cena, kvalita vs. trvanlivost užitné hodnoty. Tam bych jaksi viděl převahu značky škoda.
Rozbalit vlákno
1
20. 10. 2014 09:11
Re: Pokud by rozhodoval pouze exteriér
Dva povedení prcci. U nás vedle těhle dvou (a rozumnějších voleb) patřila do výběru i A1.
Avatar - strýček BOB
20. 10. 2014 09:04
Recepty Ládi Hrušky...
Překližka smažená v trojobalu a jako přiloha brambor a masivní úspěch Hujinday na české trhu. To je znamení doby ve které žijeme >:D

Tady, v tom srovnání Fabie a i20, se jenom zvýrazní to neumětelství korejců, které je místními odborníky vydáváno za moderní pojetí dizajnu.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - dal
20. 10. 2014 09:43
Re: Recepty Ládi Hrušky...
Design H je více než dobrý, tvé přirovnání by se mělo spíše vztáhnout na ty skryté "kvality".
Avatar - Ozzman
20. 10. 2014 11:51
Re: Recepty Ládi Hrušky...
Nejsem zastánce korejců, ale zrovna ta i20 nevypadá zle, už to neni takové nafouklé auto, kterému leze karoserie až na zem. Fabia v nejvyšší specifikaci vypadá lépe, ale už fotek (i když hoooodně upravených) čiší plasty v interiéru alá Rapid, to fotky Hyundaie vypadají na lépe.... bojím se, že v interiéru to ale bude v realu nastejno >:D
20. 10. 2014 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2014 12:20
Re: Recepty Ládi Hrušky...
i20 kompletně navrhovali v Německu, Korejci s designem nemají NIC společného, i20 pripomíná vevnitř i z venku AUDI, zatímco Faba krabici od čínských tenisek.. ;-)
20. 10. 2014 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vosicky.senior
20. 10. 2014 16:09
Re: Recepty Ládi Hrušky...
Gilgite, vidím tě. Tak se laskavě mírni .
20. 10. 2014 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 13:08
Re: Recepty Ládi Hrušky...
Které Audi ti to připomíná?

[odkaz]
20. 10. 2014 22:46
Re: Recepty Ládi Hrušky...
opravdu jsete koukal na obrázky i20? i20 je všechno jen ne "koncernový" design.
Avatar - pumpkin
20. 10. 2014 09:07
Zaujímavé
Spredu dizajnom u mňa i20-ka prekvapivo vyhráva, ale keď si autá porovnáme celkovo, je to už celkom jednoznačne Fabia. Zadné partie i20-ky zostarnú príliš rýchlo...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
20. 10. 2014 09:34
Re: Zaujímavé
Zadek i20 je jediné místo, kde vidím tu jejich fluidní skulpturu, zbytek auta překvapivě poevropštěl... za mě jsou to vyrovnaní soupeři.
Avatar - Kubis001
20. 10. 2014 12:13
Re: Zaujímavé
Nevím, mě se to prostě nelíbí, nebo mám špatný vkus? viz. odkaz.

[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2014 09:07
Jednoznačně
vypadá lépe Fabia. Až na ta pokroucená čísla okolo tachometru a otáčkoměru :no: Taky ta vyceněná přední tlama by mohla být trochu menší.
Rozbalit vlákno
1
20. 10. 2014 18:01
Re: Jednoznačně
Jednoznačně nejvíce řidičů jezdí ve vozech značky vypadá lépe Fabia, pod kapotami těchto vozů se zpravidla nachází maloobjemové motory spalujícími benzín :-!
Auta na naftu pomalu končí 1.4TDI, je to konec 1.6 TDI, 1.9 TDI, 1.9 SDI >:-[]
Avatar - aproximus
20. 10. 2014 09:10
detail
kdy už konečně výrobci aut pochopí, že pseudochromové kliky dveří jsou vrcholem nevkusu.. jinak obě auta dobrý, i20 je přece jen krapet uhlazenější (nebýt toho "chromového" svinstva na klikách).
Rozbalit vlákno
3
20. 10. 2014 14:27
Re: detail
Presne!! Vyuzil sem nabidky vyzkouset i30 new g. a i20old. Kdyz se me prodejce ptal na nazor tak sem vyzdvihl klady v podobe prospikovane techniky,ale zklamali me detaily v radoby chromovych klikach a ostra mista v ukonceni v oblasti volantu a na packach :-( V tomto smeru je to krok zpet, protoze stara i20 byla v plastu a pusobila lepsi nez navonena bida.. a tyto nesvary se opakovali v celem salonu ve vsech modelech :-( Sem tedy zvedav jak se s tim popasovali ;-) A ohledne proudeni vzduchu u i30 bylo na dalnici hlucne predni zapustene okno (hledal sem,kde jsme zapomeli okno zavrit :-D)
Avatar - Jaros71
20. 10. 2014 16:28
Re: detail
Zkoušel jsem IX35 a i30kombi..OBĚ AUTA VELMI PODPRŮMĚRNÁ! :-!
Kombík je moc nízký..jinak ujde.Takový průměr..
Hlavně SUV je velké zklamání od Hjondé.
Design celkem OK..když se to někomu líbí , proč ne.
Motor 1.6 diesel..slabý! Jen málo žere , ale nejede.
Interier nic moc , sedadla nepohodlná , bolely za chvíli záda , střed.tunel tlačil do kolene , děsné! Kdo tam dal ty vystouplé držáky u šaltrpáky..??? :-! 8-s
Když by je odřízli..asi bych to snesl lépe.
Auto jsem odevzdal o den dříve , a rád !

Tady myslím to bude podobné , Fabia bude mít pohodlnější sedadla a lepší interier.
Design jem povedný u obou aut.
Avatar - Sumi2000
21. 10. 2014 14:29
Re: detail
Taky jsem korejce zkusil..hjondé se zlepšilo ,ale evropské a japonské vozy jsou o generaci dál ! Dřív to byl ale větší rozdíl.
Avatar - cerrbion
20. 10. 2014 09:13
design
zepředu a zezadu se mi víc íbí I20 z boku vypadají obě dobře, interier ma fabka hrozne suchej, ostatne jako vsechny škodovky. Za me I20.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 09:26
pacia sa mi obe auta
kazde z nich je pekne tym svojim sposobom .... a o tom to je... prave ta ich brutalna odlisnost a odlisna krasa ich paradoxne spaja a robi z nich velmi blizkych protivnikov, akonahle sa snazia auta podobat jeden na druheho je to dost o nicom... ale toto je ukazka ako to ma vyzerat v praxi... ide o uplne dva odlisne svety a pritom su si tie auta take blizke.... je to nazorny priklad ako docielit rovnako presvedcivy vysledok roznymi sposobmi tak aby si automobilky navzajom neslapali po chrbate.....

fabia boduje aj karoseriu kombi .... to je aspon u nas v strednej europe velke plus pre fabiu ale z celkoveho pohladu nie je chybajuci kombik pripade i20 velke prekvapenie ani sklamanie.... len malo dnesnych malych aut ponuka kombik.... co je samozrejme trosku aj skoda ze automobilky kombiky v tejto triede moc neriesia nakolko tie dnesne male auta uz nie su zase az tak malicke ako pred 15 rokmi ....a clovek si z nich kombiky vie v pohode predstavit uz ako rodinne auta.... nie nejake rarity

ocenujem tu originalnost jak fabie tak i20 .... interier je taktiez velmi solidny na pohlad u oboch rivalov.... i20 mi pride trosku teplejsi utulnejsi a elegantnejsie.... ale fabia naopak posobi akosi viac chlapsky, prakticky a vemi decentne aj vkusne... fabia sice ponuka o nejakych par cm vacsi priestor na kolena vzadu ale ma zase kratsie sedaky takze v praxi hra centimetrov bude tiez velmi tesna a podobna.... rovnako aj v pripade batozinoveho priestoru kde obe auta deli na papieri len par litrov ( na oko nepoznatelny rozdiel ) ... obe auta ponuknu najvacsi kufor v triede .... prave tieto dve auta vidim ako najvacsie prekvapenia roku 2015 ..... a priznam sa cakam ich velky utok na zavedenu konkureniciu.... fabia si s novou tretou generaciou opat bude chciet ziskat novych ale aj stratenych zakanikov... ma dobre meno v europe a predpokladam posilnenie pozicie a zlepsenie predaja malych aut u skody a hyundai zase dobyva stale viac a viac nove a nove trhy a stale viac presviedca zakaznikov v celej europe ze tu nie je len do poctu ale chce vazne prehovorit do predaja v europe.... a ja myslim ze nova i20 je na to dobre pripravena a jej priapdny uspech nebude si myslim ziadnym prekvapenim... najlepsia obrana bola vzdy utok.....

skutocne som zvedavy na rozbeh predahja tychto dvoch konkurentov a ocakavam pokles francuzskej konkurencie na trhu malych aut v eu v roku 2015 a narast prave predaja malych aut od skody a hyundaia...... uvidime nakolko sa to splni

fabia, i20 drzim vam palce... mate na to aby ste sucasny uz dost stereotypny rebricek malych aut v eu postavili na hlavu ;-) a zamiesali poradim
Rozbalit vlákno
1
20. 10. 2014 20:02
Re: pacia sa mi obe auta
To, že má někdo potřebu se vyjádřit ke všemu tak nějak ještě chápu.
Koneckonců, když reálný životní prostor nedovolí tolik možností, je třeba se uspokojit alespoň od stolu u počítače, že.

Ale plácat tak nesmyslně dlouho o ničem a s takovou vytrvalostí....to je opravdu umění.

Toppere, jaký jsou na SR politický strany?
Jaká to bude? >:D
Avatar - fOE
20. 10. 2014 09:33
Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
"Trojúhelníky, jež svírají rovnoramenný lichoběžník a vyplňují plochu pátých dveří, odkazují na český kubismus a představují jeden z klíčových znaků nového tvarového směry značky."

Jak krasne lze okecat nejhure tvarovane pate dvere napric tridama. Kdyz si hrat na design a vymyslet neco nove chce to vic nez ve dvou mistech ohnout plech. Ikdyz tohoto prvku nejsem zadny fanda [odkaz] tak tady jde alespon o design, o to byt necim zajimavim.
Nemuzu jinak ale toto [odkaz] jednoduse je fail, ci uz na fabii, rapidu nebo oktavce. Nechapu ze jsou na to u skodovky tak hrdi, dozajista tim zmrsi i pristi superb 8-s
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 09:36
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
z mojho pohladu ja prave zadok na fabii najkrajsi.... aj jej veko kufra a svetla.... ale samozrejme kazdy ma iny nazor... mne skor vadia obrovske predne svetla a trosku "tupy pohlad" ale ako celok je fabia myslim velmi pekne auto.. chce to nejaku dobru farbu a bude to parada
20. 10. 2014 09:37
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Naštěstí jde jen o tvůj pohled.
S jistotou ti mohu říci, že obdobný prvek bude v budoucnosti ostatními kopírován. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 09:40
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
kaban tie zadne partie fabie spravil dokonalo :yes: ...
Avatar - _Karel_
20. 10. 2014 15:45
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Kdežto to, že ostatní budou kopírovat trojúhelníky není jen tvůj pohled, ale dokonce jistota. >:D :yes: :yes: :yes:
20. 10. 2014 15:48
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Tušil jsem, že to pro mnohé bude těžko uchopitelné.
Tedy zdůrazním "obdobný prvek". Masky si taky automobilky přiliš okatě nekopírují, zde to bude obdobné. Počkej si pár let, sám uvidíš. ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2014 09:37
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
U Audi jde o design, zatímco u Škody jde o... co? Podle mě není sporu, že to tak Škodovka udělala schválně a tedy necítí potřebu to okecávat, je to záměrný designový prvek... já osobně z něj nijak nadšený nejsem, ale to je jiná story. Hyundai má zase připomínat nějaký kaňon v Americe... :-)
Avatar - fOE
20. 10. 2014 09:42
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
U audi jde o design, ktery se mi sice netrefil do vkusu, lec stale jej hodnotim jako kvalitni. Funguje. U skody viko kufru vidim jako dukaz toho, ze taky neco funguje, neni to ale design ale [odkaz] ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2014 09:45
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Udělat to víko normálně rovně ve stylu Fabie II by bylo jistě jednodušší...
Avatar - fOE
20. 10. 2014 09:59
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
To zcela jiste a prave tady se mi vkrada kacirska myslenka, ze se s "necim" muselo prijit a kdyz nebyl zadnej dobrej napad taky byl tento "taky napad" a rub ho na vsechny modely. Ze to designeri okecaji je po precteni clanku s Kabanem vsem jasne, politici by se mohli ucit >:D .
Treba u takove audi A1 se da inspirovat. Mit zajimave v tomto pripade vrchni partie vika a navaznost na svetla, coz je cast kterou zvladla i nova fabie, a pak to neshodit X krat slozenym plechem vespod. Cistota, napad. Ne prvek pro prvek, prekombinovanost a snad jen dukaz ze ohybacka plechu ve skodovacke karosarne fakt funguje.
Ale samozrejme jde o subjektivni nazor, pro vas to treba funguje, za sebe ale rikam: ani omylem.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 10:31
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Návaznost tam je, ten trojúhelníček vede od spodní hrany světel...
[odkaz]

Pro mě to taky spíš nefunguje... ale vyloženě problém s tím nemám.
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 13:45
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Mozna by ta sikmina mohla byt pozvolnejsi a kopirovat hranu nad svetlem. Ona je take otazka jak to vypada na siroke OIII a uzkem Rapidu. Na uzke auto se to asi nehodi, prijde mi ze vypada jeste uzsi. Skodovky jsou dnes hodne hranate, takze bych tento prvek nevidel tak cerne. Ta klasicka vanicka je uplne mimo, tu ma kdekdo
[odkaz]
Avatar - Emel
20. 10. 2014 14:36
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Pozvolnější by možná být mohla, jenže tu jsou ty odkazy na tenhle kubizmus... ;-)
20. 10. 2014 15:50
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Nová Fabie je těchto lomených křívek plná. Vzpomenu třeba vnitřní kličky dveří.
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 21:26
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Vzdyt by Kaban mohl rikat ze je to pozvolny odkaz na ten kubismus ;-)
Na OIII ty prolisy sedi, ale na malych autech by mely byt mene vyrazne, uvidime FIII
Avatar - aproximus
20. 10. 2014 14:45
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
taková krásná záď, a vlastně celé auto. vše jak má být, bez nesmyslů a výstřelků. dvojková octa byla vážně nejpovedenější škodovkou ever. úplný balzám na duši, mezi všemi těmi hranami a designovými guláši dnešní doby. :yes:
20. 10. 2014 16:45
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 21:24
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
To mas sice pravdu, ale doba pokrocila. Na OIII jsou i zajimave prvky a i nektere zrovna ne uplne povedene. Ale OIII ve spravne vybave pusobi lepe, mluvim o exterieru nez OII. Na OIII je trochu videt, ze koncern chtel delat auto velke a levne, proste Skoda asi nebude zamerena jen na design. Vzdy to bude asi automobilka, ktera bude nabizet vice uzitne hodnoty nez vw. Takze nejake natazeni tam trochu citit asi bude dlouho, mozna vzdy
Avatar - Emel
20. 10. 2014 21:29
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
OIII má jednu velkou výhodu - delší rozvor díky možnostem MQB. Hlavně OI, ale do jisté míry i OII byla podvozkovou platformou dost limitovaná.
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 22:04
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
To sice jo, ale auta nevypadaly ze jsou natahla jak jezevcik SuperbII, mely jen velkdy zadni previs. Ten ted zmizel, ale zase se celek trochu vice priblizil jezevcikovi. Proste je skoda zamerene na uzitne hodnoty vice a design se musi podritit, narozdil od Golfa
Avatar - Emel
20. 10. 2014 22:25
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Samotná délka auta ale přece problém není... problém může být dlouhé a/nebo vysoké a úzké auto, nebo velká délka v poměru k rozvoru, nebo malá kola, nebo příliš masivní ponton... ničím z toho Octavia vyloženě netrpí (na 15" jo, ale to není nic výjimečného). Největší proporční problém Octavie jsou zapadlejší kola a tupý vzhled halogenů.

Krátký Golf je jiná disciplína a řekl bych, že to je spíš výhoda Škody (na rozdíl od Leona, který si to s Golfem musí rozdat v přímém souboji). Golf Variant pak u mě designový... hm, jak se řekne duel mezi třemi... triel >:D ? s Leonem a Octavií prohrává.
Avatar - Choochoo
21. 10. 2014 08:25
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
Nerikam, jestli Golf prohrava nebo vyhrava, ale ma dle meho vyvazenejsi proporce. U te Octavie trochu problem rozvor, delka dle meho trochu je. Uz ne takovy, ale porad C-sloupek neni takovy jako jinde. Porad jsou zadni dvere natazeny buhvi kam, jinak by byl C-sloupek hrozne masivni. Ted to trochu maskujou natazeny dvere, ktere musi mit tu ploutev, jinak by me zajimalo kde by koncila rovna hrana okna. Roh dveri by uz musel byt take jinde a byl by z toho zase divny sloupek. Nakonec se zjisti, ze ta ploutev byla nutnost jak se s tim vyporadat a ne neco extra, takova znouze cnost ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2014 12:04
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
To ale mluvíš o liftu vs. 5dv. hatchbacku. Masivní C sloupek... teda, on je to u kombíku vlastně D sloupek... je právě nejzásadnější problém Golfu Variant, protože ten sloupek visí ve vzduchu a nesměřuje na kolo (jako u HB, které ten problém nemá).

Octavia má na svou délku spíš menší rozvor, ale není to žádný extrém.
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2014 10:21
Re: Trojúhelníky, lichoběžníku a ruzne jine íky
No, mně jsou tedy nějaké trojúhelníčky upřímně řečeno úplně jedno. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 09:46
tu mame aj tabulkovy duel
[odkaz]

vitazom sa stava..... chvilka napatia.... kombik od fabie :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
20. 10. 2014 09:51
Galerie
Z galerií si odnáším jeden hlavní dojem - že interiérová revoluce proběhla i v subkompaktech a na pohled je dnes jak i20, tak Fabia schopná (v příslušném stupni výbavy) vypadat stejně dobře jako většina kompaktů.

Když si odmyslím hnědou, která opravdu není moje oblíbená barva, tak se mi víc líbí Hyundai... u Fabie je ten stříbrný plast dost masivní a působí celkem těžkopádně:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - grifith
20. 10. 2014 09:54
Re: Galerie
Ona to ani není stříbrná, ale Piano White nebo jak to nazývají. ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2014 10:00
Re: Galerie
Whatever... na mě je toho zbytečně moc... možná v nějaké jiné kombinaci to ale bude taky lepší.
Avatar - grifith
20. 10. 2014 10:05
Re: Galerie
Jasně, rozumím. Opravdu to možná jiná barva sladí k větší dokonalosti a jak již bylo psáno, nebude to tak dlouho trvat a budeš si tam moct vozit třeba fotku svého jezevčíka. Ten se tam doufám vleze ;-)
Avatar - Kubis001
20. 10. 2014 12:04
Re: Galerie
Ta bílá je volitelná, taky bych ji nechtěl stejně jako leskle černou. Ve vícero testech píšou, že v reálu je pěkná "ala" matný broušený hliník. Na fotkách, ale vypadá nic moc...
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 10:43
Re: Galerie
taka skor biela farba suhlas
Avatar - Ozzman
20. 10. 2014 11:57
Re: Galerie
Mě z tech fotek čiší ten krok zpět v interiéru, směrem k lehce omyvatelnému PVC, když to přeženu. U Hyundaie to tak nevypadá... Otázka je, jak to bude v reálu. Jinak vzhledově preferuji Škodovácký vnitřek.
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 13:47
Re: Galerie
Hodne muze zmenit i pohled na vlastni oci, porad mi prijde, ze Skoaa sem dodala spise hodne renderu nez fotek.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 13:51
Re: Galerie
Byly tu fotky z nějaké té předváděčky na Strahově a to byly fakt fotky... můžeš srovnat, podle mě tam rozdíly spíš nejsou. Samozřejmě kvalitu materiálů z toho nepoznáš.
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 21:31
Re: Galerie
Samozrejme tim myslim kvalitu materialu. Nemyslim tim ale ze bych to omackaval a z mekceneho si ucvrnknul. Jde o to, ze kdyz tam clovek sedne musi sedet kresba na plastu, ze je matny, proste ze nevypada jak recyklovany kryty z mobilu.
Jinak mi pri celnim pohledu pripada I20 trochu vyspelejsi, nebal bych se rici o tridu jinde bok a zadek tak plichta, zalezi na fotce Na vlastni oci se to muze ale trochu zmenit. Trochu ale citim, ze Hyundai udelal trochu dospelejsi serioznejsi auto
Avatar - Emel
20. 10. 2014 21:46
Re: Galerie
Rozdíl třídy tam nevidím nikde z žádného úhlu (což je v zásadě lepší zpráva pro Hyundai než pro Škodu). Jediná problematická partie z obou aut je pro mě zadek i20, tam si nejsem jistý. Na těch prezentačních hnědých ok, ale třeba v té červené už to vypadá blbě. Nicméně podle všeho tu máme další dva silné hráče... no, v subkompaktech bude hodně rušno... Renault by mohl faceliftovat čumák u Clia ve stylu Capturu ;-)
Avatar - Choochoo
20. 10. 2014 22:02
Re: Galerie
Zrovna Clio se mi zda jako jednou s nelepsim predkem, uplne jine nez ostatni, neni tak tuctove hranate. Doufam ze Megane se povede podobne a bude patrit na spicku.
Ja proste na fotkach predku vidim skoro auto o tridu vetsi, klame dle meho idelani vyvazeni sirky, vysky, velikosti svetel, atd. Na Fabii je poznat dle svetel ze to neni nizsi stredni, jsou velika. Dale me trochu nesedi ten tradicni, pro me trochu uz trochu zastaraly jednoduchy naraznik oprostred pod maskou, tahnouci se pod svetla. Zjednoduse receno, to vypada jak hranatejsi naraznik z OI.
Tady I20 trochu pokrocila, v te hnede souhlas.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 22:28
Re: Galerie
Nemám rád vysoká světla. Platí to pro Giuliettu, Clio, Vel Satis, některé Civicy... atd. S výjimkou 458 ;-)
Avatar - Choochoo
21. 10. 2014 08:30
Re: Galerie
Jojo, souhlas. Taky mi nesedli u Civica 7G ty svetla, to Clio preci jen vypada moderneji a 458 s jen s uzkym prouzkem se da brat vselijak, je proste krasna ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2014 10:11
Well
Shrnul bych to velmi stručně. V i20 vidím zase příklon k "asijskému" designu, Fabia je konzervativní Evropan. Mně v každém případě více sedí to druhé.

Dá se říct, že podobně je tomu v interiéru, ale jak už jsem psal, u Škody mě trochu zklamalo, že podlehla rádoby trendu a půl přístrojovky pořešila lesklým bakelitem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
20. 10. 2014 13:13
Re: Well
Myslíš? Já naopak i přes nicneříkající tlachy o fluidic sculpture vidím u Hyundai jednoznačný příklon k Evropě... i20 mi hodně připomíná evropské kreace Kie. Co je na tomhle fluidního?

[odkaz]

Já vidím jasné přímé linie, fluidní jsou zadní světla (která se mimochodem ke zbytku auta moc nehodí).
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2014 15:02
Re: Well
Proti i30 je to samozřejmě konzervativnost sama, ale že by šlo ve srovnání s předchůdcem nějaký velký posun k Evropě, to bych neřekl. Hlavně ta přední i zadní světla...Mám dokonce tak trochu pocit, že bych si jej dovedl představit jako nějaký no name domácí produkt na autosalonu v Shanghai.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 15:09
Re: Well
Beru na vědomí, ale v tomhle se neshodneme. Už předchůdce byl relativně "normální evropské auto" (jak píšeš, při srovnání s i30, nebo ix35 i i40, ale ještě spíš třeba s Elantrou nebo jak se to jmenovalo), jehož nejslabší částí byla taky záď.

[odkaz]

Jak už tu zaznělo, v detailech (světlech) vidím něco z Kie a něco z Citroenu, ale bez nějaké pachuti tupého kopírování. Z profilu jsou veškeré "divné linie" fuč, jediné co zbylo je zbytečné protažení předního světla kamsi nad kolo... zkus si schválně ten zub zakrýt a uvidíš evropský design se vším všudy. Tak to aspoň vidím já.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2014 19:37
Re: Well
Profil není špatný a korejský původ na něm již tolik vidět není, s tím souhlasím, ale předek - tupý a s roztáhlými, nepěkně tvarovanými světlomety (ani do celku moc nezapadají) - a zadní světla výsledek kazí.

Tebou odkazované fotografie hnědého kousku jsou velmi povedené - správný úhel, pěkná barva, dobře zvolené disky, xenony...Ale když si člověk vygooglí další, a to i reálné a s H4, dojem opadá více, než by člověk čekal.

Mimochodem, minulá generace podle mě neskutečně rychle zestárla, zvláštní.
Avatar - Emel
20. 10. 2014 21:37
Re: Well
Na těhle fotkách nemám s předkem nejmenší problém, tu tupost tam nevidím. Pokud by sis odmyslel to protažení světel a ukončil je hned za tím stříbrným plastem, mohli bychom se klidně koukat třeba na novou 208 (Peugeot už má svou éru světel v blatníku za sebou).

Xenony nebo alespoň projektorové halogeny samozřejmě dělají u některých aut strašně moc. U Golfu, u Octavie, u Mondea... ale u Ceedu nebo 308 tam zase být nemusí. Učebnicový příklad "světelné magie" je taky aktuální BMW 1 - jak se mi ten čumák hodně nelíbil, tak rozsvícená světla to dokázala napravit.

S tím zestárnutím minulé i20 souhlas... zase, hlavně zezadu. Ale já obecně Hyundai nemusím a dávám přednost Kie, takže i20 hodnotím jako krok správným směrem.

A živé setkání - uvidíme.
Avatar - white label
20. 10. 2014 21:26
Re: Well
Ano, vidím to velmi podobně.
20. 10. 2014 10:51
DUEL ROKU
Jistě, duel roku, a to nejen proto, že duelanti svádí tvrdý konkurenční boj především na společném písečku. Duelem roku je dané téma též kvalitou zpracování článku samotného, zde Jakubovi náleží palec hore - :yes: a to spolu s výborným obrazovým materiálem.

Nutno konstatovat, že obě auta umí vypadat, přičemž každé (což je pochvala pro oba) pak silně reprezentuje vizuální genetiku svých tvůrců. Ani u jednoho nejde o designovou podpásovku, avšak (má-li jít o duel) pak je nutno vyzdvihnout především pohledovou jiskrnnost nové fabie, její lehkost, jakousi samozřejmou svádivost. Hyundai vnímám jako silného duelanta, který v kontextu širší třídní konkurence má co vizuálně nabídnout. Ovšem duel s klasickou národní automobilkou je přetěžký úkol, který v podstatě dokáže ustát jen koncernový (polo)bráška, avšak i tak nelze než napsat, že potkávat novou ídvacitku nebude znamenat estetickou silniční koliku, o tom nemůže být sporu. Hyundai to zvládl.

Oči mi však samovolně sklouzávají k ostřejším tvarům fabie, sympatický je mi pohledový "duch" vozu, ten špičkově vyvážený mix sportovních a stylových signálů, které fabia doslova vystřeluje do všech stran. Tím totiž tahle generace (konečně) míří do srdcí i mladých jezdců, mladých ostřejších jezdců. Potence karoserie nekončí u referentského rajcu či u pátečních nájezdů na chaty, potenci vnímám právě zejména směrem k mládí, k nespoutanosti, ke sportovnímu výrazu, ke sportovnější jízdě, a v tomto směru velmi zřetelně chválím designový tým mistrá Ká. Výsledek je vlastně... skvostný.

BRAVO DUEL :yes: :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
20. 10. 2014 11:52
Re: DUEL ROKU
Já bych duel roku viděl o dvě třídy výš mezi nováčkem a opozdilcem.Už se na něj těším.
20. 10. 2014 17:48
Re: DUEL ROKU
Jo, to bude soustíčko :-)
20. 10. 2014 11:55
Re: DUEL ROKU
Silniční koliku všichni dostneme, až uvidíme naživo jezdit Fabie v základních výbavách - s utopenými koly, zakalenými světly, vytuněnými "litry".

FIII stejně jako OIII umí vizuálně potěšit snad jen v nejvyšších výbavách
20. 10. 2014 17:49
Re: DUEL ROKU
Neviděl bych to tak vyhraněně.
20. 10. 2014 21:39
Re: DUEL ROKU
tím množstvím člověk otupí, tak to bylo i u II. a I. a koneckonců i Roomstra, všechno designově auta k zblití
20. 10. 2014 12:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 09:56
Re: DUEL ROKU
jeste vic si tady oslavoval minulou fabii, a najednou je to u fabie KONECNE???
tve nazory jaksi pozbyvaji platnosti v case, co?

tato fabie neni, narozdil od predchozi oskliva. to uznavam, ale tve vylevy nemaji s pokusem o objektivitu nic spolecneho.

vubec bych se nedivil, kdyby te koncern platil.... a jestli to delas zadarmo, tak je to k placi >:D
21. 10. 2014 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 11:17
Re: DUEL ROKU
Jak vidím, v pohledech na generace fabií se neshodneme. U druhé generace, a vztahuj prosím vždy k době vzniku daného modelu, byl pozitivní postoj podle mého pohledu též na místě. Progresivnost karoserie je ostatně zřejmá dodnes. Myslím nyní na krátkou verzi, kombík vnímám více kriticky. Zajímavé je, že u současné generace (odtušujeme samozřejmě především ze snímků) to vypadá na velmi vyrovnané postavení, jak hatchback tak kombi jsou velmi pohledné verze.
20. 10. 2014 11:43
galeria
tento clanok mi pripomenul pocity z galerii a muzei. nie som nadsenec umenia a nerozoznam kubizmus od cohokolvek ineho, ale rad si pozriem rozne dielka. a pravidelne sa mi stane, ze stojim pred nejakym obrazom, freskou, sochou, kde sa clovek ani len nedozvie autora a pozeram a cele to dycha nejakou atmosferou a v cloveku to vzbudzuje rozne emocie a stravim tam niekolko minut. a potom su pripady, kedy stojim pred dielkom, a nic. nechapem, nerozumiem, necitim, a pobral by som sa dalej nebyt toho, ze si mozem precitat vedla obrazu elaborat na A4, kto to namaloval, v akom rozpolozeni bol, co si mam o ktorom frkanci na obraze mysliet.

a presne takto (ako typicky vyklad z galerie) na mna posobi tento clanok. dielo samotne sice nevyvola ziadne emocie, ale zato sa mozem vystatovat odbornym pokecom, ktory mi niekto podstrcil.

nieco ako komedia, do ktorej mi pustaju smiech, aby som pochopil kedy to je akoze smiesne.

sorry chlapci, ale umenie je to vtedy, ked bez jedinej informacie zacnete chlapikovi postavajucemu vedla vas mimovolne uplne hovorit ako to na vas posobi a ake mate pocity z toho diela a netusite, ze ten vedla je spokojny autor, ktory vidi, ze dielo rozprava za neho. no a tragedia je to vtedy, ked chlapik vedla vas vam zacne vysvetlovat, co si mate mysliet a co to vlastne je, lebo je frustrovany autor, ktoremu sa dielom nepodarilo odovzdat ziadnu svoju emociu.

viac k dizajnu ako umeniu nemam co dodat.
Rozbalit vlákno
7
20. 10. 2014 19:11
Re: galeria
Umělec, který tvoří tak, aby se jeho dílo zalíbilo lidem, oklamává sám sebe - skutečné umění spočívá v přímé reflexi duše, ať se výsledek lidem líbí, nebo nelíbí. Stává se rovněž, že skutečnou kvalitu prověří budoucnost - Adolf Loos, jehož puristická díla panský dvůr (trpící ztěžklou nostalgií po baroku) nesnášel, by mohl vyprávět.

Jedním ze smyslů článku je poukázat na skryté prvky, které překypují symbolikou a odkazují na něco, co mnoho lidí dnes opomíjí. Český kubismus patří mezi unikátní umělecké etapy naší země - kupříkladu v architektuře postrádá jakoukoliv analogii. Proto je třeba jej připomenout, zvláště tehdy, je-li součástí moderního tvarového směru Škodovky. Nejinak je tomu v případě odkazů na slovutné sklářské umění.

Pokud si dané prvky osvětlíme a přiblížíme, je možné, že dílo (jak říkáte) emoce přeci jen vyvolá.
20. 10. 2014 21:42
Re: galeria
když se něco povede, není třeba to okecávat, zkrátka je to dobré samo o sobě, když ne, začíná se to "vysvětlovat"
20. 10. 2014 22:01
Re: galeria
Myslíte, že to současníci díla ocení? V architektuře to zpravidla neplatí, a obávám se, že v malbě také ne...
21. 10. 2014 00:03
Re: galeria
Tohle není server, kde by se v přemíře vyskytovali lidé, kteří mají vkus, otevřenou mysl či alespoň základní znalosti umění. ;-)
21. 10. 2014 07:21
Re: galeria
ano, naprosto souhlasím >:D
21. 10. 2014 13:49
Re: galeria
"Umělec, který tvoří tak, aby se jeho dílo zalíbilo lidem"

niekde si to v mojom prispevku videl? ja som totiz nikde nic take nenapisal. pisal som o emociach. o odkaze. a velikani su ti, ktori napriek tomu, ze su geniovia, vedia podat myslienku tak, ze jej porozumie vacsina. no a potom su aj taki, ktori si myslia, ze su geniovia, len im nikto nerozumie. a na takych si mnohi postavili zivnost, lebo sa tvaria ako vykladaci, ktori tomu rozumeju a za nimi ide plejada jednoduchsich, ktori tie vysvetlenia zeru, lebo si myslia, ze ich to robi inteligentnejsimi ako su ostatni.
21. 10. 2014 15:22
Re: galeria
Jenže geniálním umělcům většina málokdy porozumí, většinou k tomu dochází časem.
Avatar - Delfin2
20. 10. 2014 12:21
Dizajn..
Ťažko sa mi to hodnotí, keď ani jedno auto som nevidel naživo, fotka znesie veľa >:-[] Dizajnovo sa ľudom bude páčiť viac i20 predpokladám, ale každý si kúpi Fabiu >:D
Rozbalit vlákno
0
20. 10. 2014 13:11
už se těším
Fabie III verzi MONTE CARLO s motorem 1.0 MPI se 40 kW bude super. Už se na ni těším. Škrabka ve víčku palivové nádrže super. Dám na to 25" hlíny, dozadu spojler a bude to dělo.
Rozbalit vlákno
8
20. 10. 2014 13:16
Re: už se těším
Nejspíš ti něco uniklo, ale verze Monte Carlo nabízí pouze turbomotory. ;-)
20. 10. 2014 14:51
Re: už se těším
promin bude tam 0,6 TSI 55 kW.
20. 10. 2014 14:55
Re: už se těším
Bohužel, ani ten není a výhledově ani nebude v nabídce. ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2014 15:01
Re: už se těším
Sinuhete, pořád takové příspěvky, které asi mají být vtipné... což takhle na chvíli ztlumit svůj ostrovtip a nějak normálně napsat, které auto se ti líbí?
Avatar - Jaros71
20. 10. 2014 18:47
Re: už se těším
>:D :yes: to asi neumí?
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 13:59
Re: už se těším
od januara tu mame uz konecne rapid specaback monte carlo... moze to byt trefa a fabia bude tiez v edicii monte carlo fajn.... skoda na to ide dobre ... len tie ceny by som si vedel predstavit prijemnejsie :yes: nejake posmesky nie su na mieste alebo ak mas pocit ze napriklad take dozivajuce 8 rocne punto odsudene na zanik je lepsia volba kludne mozes ist do neho

fabia :yes:
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2014 14:13
Re: už se těším
zaklad vo fabii ma vykon 44kw a nikto ti ho nenuti
Avatar - petrumr
20. 10. 2014 16:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2014 20:47
velky sef Uwe z Tubingenu
Volim i20. U Skody mam pocit, ze posledni dobou tam nekde sedi velky sef Uwe z Tubingenu, ktery strezi stridmost dizanu Skody, aby vypadala tak nejak jednoduse, jako nemecka Dacia.
Rozbalit vlákno
1
21. 10. 2014 07:25
Re: velky sef Uwe z Tubingenu
i20 vypadá opravdu povedeně, pěkné auto, škodivky byly vždycky obludky pro "vlastence" (ty nejzapadlejší)
20. 10. 2014 23:10
Mzd2
to predsa vyhrava na plnej ciare! :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2014 07:39
jasně
mně se líbí auto, kde se jezdí na garanční prohlídky, mění olej, fitry apod.,měl jsem 4 škodovky, každá trávila 50% času v servisu. Teď mám auto ,které splňuje tyto požadavky.
Rozbalit vlákno
5
21. 10. 2014 09:16
Re: jasně
Taky tráví "50%" času v servisu? >:D
21. 10. 2014 10:03
Re: pro idioty to napíšu ještě jednou
chci:mně se líbí auto, kde se jezdí na garanční prohlídky, mění olej, fitry
moje bývalé škodovky: trávily 50% času v servisu
současné auto splňuje požadavky: tzn. co?
no přeci : jezdí na garanční prohlídky, mění se olej a fitry
Jednoduché a prosté.
Na

Tomu se říká ztráta důvery ve výrobce. Bylo úplně jedno benzin, nafta , klasika , turbo, všechno se u škodovek sxalo. Mimochodem špatné čidlo teploty v palubni desce neovlivní styl jízdy, rozpadlý kabel aibagů pod sedadlem spolujezdce taky není stylem jízdy, po 5000 km od koupě to bralo vodu, že by styl jízdy?HOxno.
21. 10. 2014 10:34
Re: pro idioty to napíšu ještě jednou
Hele, nechci tě nějak znevažovat, o to už ses zasloužil sám svým projevem, ale opravdu ti trvalo zjistit, že když ti auto kupříkladu z 4 let jeho užívání prostojí 2 roky v servisu, tak asi nebude pro tebe to pravé?

Optám se tě, cítíš se svéprávný, když si opakovaně kupuješ vozy, které v tom servisu strávily několik let? ;-)
21. 10. 2014 13:03
Re: pro idioty to napíšu ještě jednou
sorry,ale na každý můj příspěvek mi odpovídají to je stylem jízdy (snímač teploty v palubní desce, rozdíl měření 7 C, takže jsem měl nastaveno 21 C, spolujezdci to chladilo na krásných 14C). To není o svéprávnosti, to je o ŠKODA AUTO, kvalitě aut a servisech.
Ještě tu mám Roomstera, při 35 000 km přestaly fungovat zadní brzdy, odešla přední náprava a nějaký vstřík. Jeden řidič, žádný služebák, pravidelný servis, garážováno. Ten poletí, na 60 000 km (jsme do něj vrazili 20 000 K aby to vůbec prošlo technickou.Byl úplně nový.
21. 10. 2014 13:45
Re: pro idioty to napíšu ještě jednou
Tak jestli jim v servisu výměna čidla za osm stovek trvá dva roky, měl bys tedy změnit servis. ;-)

PS: Pokud ti v 35 tis. odejde v Roomsteru poměrně jednoduchá a odolná přední náprava, tak to opravdu ukazuje na bídný styl jízdy. ;-)
21. 10. 2014 08:18
Nepřipomíná vám i20 taky Citroen?
Nemůžu si pomoci, ale kdyby na nové i20 byl znak Citroenu, tak nebudu pochybovat. Přijde mi, že je to přesně nová designová vlna Citrónů. Neříkám že je to špatně nebo dobře ;-)
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2014 09:58
hyundai 59 radku textu, fabie 99 radku
nejak nemam pocit, ze by se o obou autech nedalo psat se stejnou intenzitou. navic o fabii uz bylo napsano vse 10x.... a ze zaveru u fabii ta tendencnost jen strika... dalsi dukaz objektivity tohoto serveru
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jaros71
21. 10. 2014 14:24
Re: hyundai 59 radku textu, fabie 99 radku
TO JE FAKT !
Jestli to nebude tím , že u nás bude vždy větší zájem o naše auto..!
A v Koreji asi zase naopak , že ? >:D
Avatar - Sumi2000
21. 10. 2014 14:32
Re: hyundai 59 radku textu, fabie 99 radku
Fabia se tady bude vždy prodávat lépe , než šikmoocí :-)
Jedno jestli japonec či korejec.
Evropanům lépe sedí evropská auta..což je snad normální , ne?
21. 10. 2014 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 15:23
Re: hyundai 59 radku textu, fabie 99 radku
Co je tendenční konkrétně?
21. 10. 2014 15:01
Design
Německý VW(Škoda) má naprosto uniformní design. Je to určeno pro lidi, co nemají žádné zvláštní estetické cítění a nechtějí nijak vybočovat z řady. Nejraději by to, co má soused >:D Bohužel taková je většina Evropské populace. Proto Fabia (a všechny ostatní zázraky VW) vypadá jako auto pro Igráčky :no:
Hyundai měl v nedávné minulosti ambice tuhle nudu a uniformitu narušit (i30, i40, Veloster...), ale dle novinek jako je i20 už rezignoval. Smůla, když si vyhořelí zákazníci žádají uniformní krabice, mají je mít. Je to pochopitelné, zisk je zisk.
Ale třeba se homo sapiens evolučně přizpůsobí a zigráčkovatí
>:D , strejda Dolfík by asi zvolal: Sauberes Design!
Zdravím samonasírače :-*
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2014 15:41
i20
i20 vypadá i v základu skvěle, Fabia v základu nic moc, ale vidím jako ideální přidat 30 - 40 000 a je podstatně větší auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - plzenaak
22. 10. 2014 12:59
I20 x Fabia
I20-ka vypadá německy víc než se mi líbí, ale celkem to ještě jde. Škoda trpí stejně jako Audi uniformitou, kdy rozeznat jednotlivé modely od sebe zvládne jen opravdový fanda do aut. Je to Škoda, vyrábět jeden model ve třech velikostech.
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2014 16:23
FABIA
ŠKODA - auto pre ľudí bez fantázie
Rozbalit vlákno
0