Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Detlef Wittig počítá s dalším poměrně rychlým růstem produktivity a výnosů. Postupně se začínají rozbíhat nové výrobní kapacity Škody Auto v Rusku, Indii a Číně.
Automobilka s více jak stoletou historii, která začínala s výrobou jízdních kol.......Od samého počátku patřila tato firma ke světovým špičkám v oboru... Největší rozmach zažívá za první republiky, kdy vyrábí jeden z legendárních modelů Popular......V důsledku zhoršující se situace v Evropě roste také objem výroby zbraní.....
Rozvoj, který nastal zastavila až okupace země...Po válce to šlo se Škodou z kopce, jak to dopadlo všichni víme....Ekonomicky a technicky vyčerpaná firma padla do rukou VW.....Od převzetí se Škoda pomalu, ale jistě vrací po bok světových hráčů, je to jedna z nejrychleji rostoucích automobilek na světě.....Osobně si troufám tvrdit, že v horizontu dvaceti let tento růst udrží a stane se opravdu globálním hráčem....
Dobře se to poslouchá a já určitě přeju Škodě jen to nejlepší. Na druhé straně známe VW a jeho sklony k žampiónovému řízení - uřež hlavy podřízeným, když vyrostou. Z rozhovoru s Wittigem je patrné, že velká část plánů se posouvá k roku 2009-2010 nebo až za něj a i když nepochybuju, že je to v souladu se zásadami obezřetného podnikáni, do té doby se toho ještě může hodně stát (myslím vně Škody). Objemy zatím plánované pro Indii nebo Rusko nejsou nějak ohromující a chybí mi tady úplně čísla objemů pro Čínu. Pokud se má Škoda dostat výrazněji nad 1 milión jednotek (tj. zhruba tam, kde je dnes např. Kia), ještě se hodně naběhá, protože žádný růst není trvale po nelomené přímce nebo dokonce optimistické křivce. Osobně bych si zatím velmi přál, aby Škoda v opravdu dohledné době rozšířila a ucelila svou modelovou nabídku, na Octavii se do světa prostě nevyveze. Uvidíme, jak dopadne nový Superb, bez kterého to nepůjde v zemích, žádajících jako standard střední třídu, chtělo by to i nějaký vtipný crossover/SUV střední velikosti jako alternativu naplastovaných malých aut, nějaké kupé nebo kupátko či roadster pro mladé žlázy, taky opravdové manažerské auto atd. Na ŠkodaFox jsem sice taky zvědavý, ale to že je předem označený za auto pro 3.trhy, moc nadšení nevyvolává. Zároveň vnímám změnu koncernové dělby, kdy Seat oznámil ústup od sportovní extravagance a vrací se do středního proudu, takže pro Škodu nejspíš situaci zahustí jako přímý konkurent. - Těch Falcových 20 let snad ještě dožiju, tak třeba na vlastní brýle uvidím, že to všechno Škoda zvládla, a seschlou rukou zatleskám :-)
Nerad Ti kazím Tvůj optimismus, ale přes nesporný úspěch Škody, nelze mluvit o nějakém návratu po bok světových hráčů - to by totiž mel VW nejdříve pustit do severní a jižní Ameriky, Japonska a Austrálie.. v současné době stále jde o lokální automobilku s působností pouze na "euroasijském" trhu ;-) Tipovat na 20 let dopředu je nesmysl, jediné, co nesporně platí pro dlouhé období je to, že jsme všichni mrtví ;-)
Vstup na australský trh Škodovka plánuje již delší dobu, zatím působí pouze
v Evropě, Asii a Africe.....Co se týka strategie, tak by se měla spíš plně
soustředit na trhy Číny, Indie a Ruska, které skýtají obrovský potencial (nebude trvat dlouho a z Číny bude nejvetší trh světa) a ty
automobilky, které zaspí na začátku se budou jen těžko v budoucnu prosazovat.....Pokud zde uspěje a získa si
dobré jméno, tak může teprve pomýšlet na vyspělé trhy USA, Japonska a Kanady....Brazílie a zbytek Jížní Ameriky je pro mne záhadou, ale nejspíš vtom má prsty strejda z Wolfsburgu.....
Dle poslednich zprav se Skoda vrati na Australsky trh letos na podzim (jaro) - uvedeni na Sydney Motor Show
PS. Jak jiste vite Skoda je uz par let na NZ - to bylo brano jako testovaci trh prave pred vstupen do Au - a na NZ se dari..... takze.....drzme palce!
(BTW tolik krasnej SKoda veteranu co je na NZ neni snad ani v CR)
Ano, na Novém Zélandu Škoda opět působí a zatím se jí daří..... Prodávala zde až do začátku devadesátých let (mám pocit, že na Novém Zélandu dokonce licenčně vyráběla) kdy byl prodej přerušen....Doufejme, že v Austrálii se jí bude dařit stejně.....
Mno sanci rozhodne ma, zalezi ale na cenove politice a jak moc panove z Vlkohradu popusti uzdu.... jsem slysel, ze se ma prodavat v ramci dealeru VW. Jak nebudou samostatne salony.... A povest Euro auta by v pripade dobrych cen mohla byt docela trhak....a dyzly navrch.... VW ma velmi dobrou povest v AU.....
Můžeš se narvat rejžovým nákypem k prasknutí, můžeš si voskovat cop do umdlení, můžeš si v touze po originalitě uvázat tři špagety kolem krku, můžeš se učit počítat do sedmi a sám sobě ručit za svou hlavu, můžeš se přemlouvat, že peníze, prašule, love, škvára, vata, děngy, chechtáky, kazí charakter, to nejlepší ovšem, co můžeš udělat je... si koupit škodovku.
Prakticky nikdy nic lepšího, než je Octavia ani ve svém životě potřebovat nebudeš. Všechno, co je nad Octavií, je než rozmar ochotných. Milý, příjemný a nutně ocenitelný... ovšem jen rozmar. Tak už se konečně probuď a věz, že touha malých by se neměla odrážet v pořizování věcí, které mohou oslovit jen ty malé... Přeskoč svůj kotec, a pořiď Škodu.
P.S. Potkávám již mnoho Octavia scout... člověk zírá, co zmůže pár stylových plastových dílů a mírně zvýšený podvozek... neskutečnej řízek, Octavia ve scoutovi dospěla do stádia tvé toužené krásky. Tekže mé doporučení je - Octavia scout. Dokonalý vůz, dokonalá vizáž, dokonalý styl. Kapiš? Nebo snad čekáš na to, až v Číně začnou skloňovat pojem Škoda s uctivou pokorou? BRAVO ŠKODA :yes:
Z tveho prispevku mam tedka vyslovene ambivalentni pocity. Jinak mas pravdu, pro malomestkay a venkovsky baliky je octavia vrcholem naprosto dostacujiciho auta, nekdo holt ale ma rad ty rozmary a tak rikam: Skodovku si nekupuj :):yes:
Pozor, Miky, tvrdit, že Octavia je auto pro balíky... to by nasvědčovalo jen tomu, že o autech, o životě a o venkovskejch balíkách nevíš zhola nic. A to bys přece nechtěl.
Nesdílím Váš bezbřehý optimismus.Fabie není nic co by se dalo označit jako hezký vůz. Alternativní pohony WW nezajímají, trh mu i v česku odebírají hezčí auta se zajímavými cenami a zárukami....no nemyslím si, že škodovku čeká nějaká velká budoucnost.Spíše dojde ke krachu , už pro ten maximální přetlak v výrobě , který tady je.
Fabia sedan 1.4 MPI byla naše první vlastní auto a máme na ni jen ty nejlepší vzpomínky. Sloužila věrně a měli jsme ji radši než později auta s třikrát více kW. Za naši rodinu - bravo Škoda!
Problem vidim v tom, ze se Skoda a koncern VW nijak nepripravuje na prechod od nafty. Podle me uz toho tolik casu tolik nezbyva a spousta automobilek krome japoncu si mysli, ze bude moci sve HTP prodavat dalsich 50 let.
a co pripravuji japonci?! evropsky vynalez - hybrid zere tolik co benzin castecne i vic jak diesel, vodik kde je bmw leader taky nema budoucnost, protoze na jeho vyrobu by jsme potrebovali v evrope nejmene dalsich 200 elektraren co je nemyslitelne, napr. mercedes uz posledni roky od vodiku potichu ustupuje protoze z jeho vyrobou neexistuje zadne reseni. Oleju je zatim dost kdo chce sporit prejde na plyn. Jinac alternativni energie k benzinu neni na zapade nic nove, zacalo se ztim uz v r. 1973 po olejove krizi kdy auta prakticky na celem svete stali v garazi. Uz tenkrat staty investovali miliardy na vyskum alternativniho pohonu, do VW Bully jako prvniho auta na svete namontovala nemecka universita hybrid jaky ma dnes prius. Zatim neni skutecna vule neco zmenit a ja pochybuji ze si stat a nejbohatsi firmy sveta nechaji vzit tak dulezity kseft jako je olej
Ze prvni hybrid udelal za svetove valky (nebo kratce pred ni?) F Porsche neni totez, jako ze japonci v teto technologii vedou. Ze hybrid bere stejne je pravda, ale stejne si myslim, ze ma vetsi potencial k vyvoji. Vas soud, ze vodik je o nicem, je take moc rychly. Jiste, s temi elektrarnami je to pravda, ale to neni vina vodiku, ale toho, ze doprava opravdu spotrebovava ohromna kvanta energie. Ten problem bude vzdy, i bez vodiku. V techto vecech si proste Japonci mohou dovolit investovat vic, a jednou se to muze zurocit. Az ropa nebude, tak bude komukoliv ochota nebo neochota neco ztratit nebo neztratit uplne k nicemu.
...je jasne, ze dnesnym cenam benzinu a nafty sa pripadna cena vodiku nevyrovna, problem je aj skladovanim dostatocneho mnozstva v aute, aby si nebol obmedzovany akymkolvek zasadnym sposobom, s meranim mnozstva ktore natankujes atd. atd., ale to neznamena, ze o 10 rokov nebudu technologie dalej, fotovoltaika, veterne el. niekde inde ako su dnes, a nebude az taky problem vyrobit vodik za ceny porovnatlene s tym co dosiahne o 10 rokov OPEC s cenami ropy...pripadne si vsetky vrty zaberie US, uz smeruju na Iran, a tak pojdu vo vojne proti terorizmu od vrtu k vrtu...a dovod sa stale najde....