tak mi je diesel v akomkolvek aute k nicomu :yes: a nemusim spekulovat
lebo ak zoberiem podstatne vyssiu cenu auta, castejsie servisne intervaly dieslov, drahsi servis, nahradne diely, tie filtre castic co treba v neiktorych autach po 120 000km menit alebo prihliadnem na problemy s naftou v zime tak mi benzin vyjd vzdy ako jasny vitaz a to nevravim o tom ze benzin je pri rovnakom objeme ako diesel silnejsi zivsi lahsi a auto je sviznejsie.
diesel jedine ak tak do SUV alebo MPV pripadne nejakej velkej limuziny inak na bezne jazdenie ked spravim 15 000 rocne nema absolutne zmysel :yes: a ako vravim auta s dieslom zu stejne predrazene takze sa mi to na lacnejsej nafte malokedy vrati, mozno tak taxikarom alebo autoskolam sa to vrati bezenmu cloveku tazko.
o nechutnom zvuku smrade a kdejakych poruchach turba, dyz, cerpadiel uz ani nema vyznam pisat - benzin je daleko spolahlivejsi ak sa zrovna nejedna o nejake tsi alebo ine turba ale o normalnu atmosferu
jazdil som na sluzobnom naftaku vw transporter a tam diesel mal opodstatnenie stejne nas ale radost z usetrenyc hpenazi presla ked odislo turbo pri 200 000 a oprava stalo 1500 eur. Takze si spocitajme kolko sme usetrili a zistime ze ***.
ještě jednou, pro méně chápavé: měl si /on, tvůj zaměstnavatel/ koupit benzínového transportera - a EJHLE - ono to snad ani nejde ;-) tys viděl někdy benzínovou dodávku?
Covece tobe musi byt tak 15. Nevis nic ale soudis rychle jako soudce Lynch. Sleduji te jiz delsi dobu. A co tedy cele dny delaji v tech tisicovkach autoservisu kdyz ne opravy benzinovych aut. Diesel servisu je par desitek. Tvoje prohlaseni ze benzinum se nic nedeje je k smichu. Napr. Neresitelne problemy 1,2 & 1,4 TSI. . . .
ano, kazde ma svoje pre a proti. Vybrat si musi kazdy sam. V jednom z tychto clankov rozoberali dopodrobna benzinaky (co sa moze pokazit), ale akosi o naftakakoch ani neskrkli. To je objektivita podobna tej topperovej ;-)
Si presne taky isty, ako on. Ze:
" A co tedy cele dny delaji v tech tisicovkach autoservisu kdyz ne opravy benzinovych aut. Diesel servisu je par desitek." Toto si dam zaramovat >:-[]
Jistě, s těmi novými downsizingovými motúrky si výrobci vymysleli na kupce habaďůru. Mnoho nevydrží.
Ale pokud vezmu v potaz poctivý benziňák, tak při troše péče je nenáročný. Mám na BMW 750 najeto 300 000 km a na Nissanu Primera 200 000 km bez jakýchkoliv poruch a výdajů. Samozřejmě polosynt. 5W-40 olej každých 12-15 000 km, svíčky po cca 80 000, filtry a jinak nic.
specialiyovanzch diesel servisov je par, ale ostatne servisy robia benzinaky a zaroven aj naftaky. Do diesel servisu vacsina ide vtedy, ked si uz sklbe vlasy, alebo cena za opravu v autorizaku narastla do vysin...
No, ty jezdis zatim na kole nebo te nekdo v aute sveze...... Ale hlavne tady nepis kraviny ve smyslu, ze se diesel beznemu cloveku nevrati nebo nevyplati. Ja soukromne najezdim rocne cca 40-50tis.km.
Doufam, ze mi filtr jeste vydrzi mesic, pak jde ven. 38tis. Kč se mi za novy davat nechce.
Souhlas. Když jsem jezdil kvůly práci soukromě 60tkm ročně 1 autem a 30tkm druhym, tak pro mě byl civic s 1.7+ MPV s naftou super. Teď už jezdim max 20-25 na jednom a 20 na druhým, a tak mám oba benzíny Jak prosté :-)
Já jsem nechal filtr vyčistit a stálo mě to 3000. Je to sice záležitost asi na týden, kdy se to luhuje v nějakém nálevu a pak čistí ultrazvukem, ale za tu cenu, proč ne.
To je totiž PSA. Sice jej tu všichni proklínají, jak musí platit za aditiva (vydrží 120t km) a že mají zastaralejší filtry, ale že cena toho filtru je zlomková oproti ostatním, to se už taktně mlčí. Tady je prostě vidět, že někdo s tím začal před 10 lety a může si dovolit nižší ceny.
Reálně ale klesají ceny i u konkurence, viz Mercedes a brzy budou ceny tam, kde jsou ceny katalyzátorů benzínových motorů.
Co to máš za mechanika, když ti toto řekne, pokud vím tak Ford žádné aditivům (močovinu) nemá, pro zvýšení teploty- vypálení filtru DPF používá naftu co máš v nádrži :-D.
:yes::-)
PS: Ano, první 2.2 HDi (před 11ti lety) jsem měla.. a i když to někteří NEjsou schopni "zpracovat", tak když (víceméně BEZproblémový + servisně NÍZKOnákladový) diesel, tak od PSA ;-)
Nejsem s dízly tolik sběhlý, ale přečtu o autech vše, co se dá. A tak při testech nových francouzských HDI apod. čtu vždy skoro samou chválu, kultivovaný, měkký běh, tichý. A když pak čtu o těchto vozech coby ojetinách, tak je to přesný opak. Samé trápení, problémy, prasklé hlavy, zadírání. Takže asi koupit jen nové a po 100 000 km rychle se zbavit? (i když některé Renaulty se prý zadřou i dříve, asi při dodržování nesmyslného 30 tis. intervalu výměny oleje. Jenže jiné motory-německé- s tímhle intervalem najíždí přes 200 tis.)
Tak to čteme asi DOST JINÉ "Gebrauchtwagenkatalog(y)" ;-)
PS: Já prodávám vozy cca po 150 t. km a "no problem" (a tak jsem prodávala tehdy i ten 2.2 HDi :-)
PPS: Které KONKRÉTNĚ (německé) naftové motory máte za "spolehlivější"?? ;-)
A které že HDi má ty "prasklé hlavy" a "zadírání"?? :-)
38 tisíc No prosím a takhle to udělá každý. Kdyby ty filtry byly za normální peníze tak se to dá i měnit, ale takhle ten zákazník prostě nemá na výběr. Leda to vykuchat. To je ekologie až na půdu.
ja bych to nehrotil, proste az se to podela, tak tu vec nech vyhodit v nejakem "radobyservisu", kde ti zaroven prenastavi jednotku, aby nervala a neres to.
Ale pro klid v dusi o tom moc nemluv, spousta lidi si hrozne potrpi na sve plicni sklipky, i kdyz s tou rakovinotvornosti to je podle me jen dezinterpretace a kec, aby vyrobci meli argument, proc s tim maji lidi jezdit do servisu. Na emisich oddelane DFP povetsinou ani nezaregistruji.
To máš pravdu, a nedovedu si představit co by takový ekologický křiklouni říkali, kdyby kolem nich místo Oktávky s vykuchaným DPF projel Trabant >:D >:D >:D
Na jedné straně tento názor chápu, protože máme holt stále většinou holý zadky, na druhý straně takto budem právem pro civilizovaný západ pořád jen ten "zaostalej východ".
Jsem zastáncem benzínu a přesto nejede vlak :-). Soused si koupil Opel Zafiru v dieselu a prvníi co řešil je jak odstranit DFP! Diesely nás v evropě stejně jednou zahubí! Tolik aut co jezdí bez DFP a hlavně co jich za pět-deset let přibude...to bude samá rakovina a kdoví co ještě
Já mám benzín a už ho nechci z důvodu špatného zátahu v nízkých otáčkách. Co z toho že se nepokazí, když buď nejede nebo moc žere. Stejně nový motor od Mazdy už DPF nepotřebuje.
Emisní normy rozlišují jen diesel/benzín a druh auta (osobní, užitkové, nákladní atd)., nikoliv však počet válců.
Když například norma Euro 5 určuje pro osobní auto s benzínovým motorem maximálně 0,06 gramů oxidů dusíku na 1 km jízdy, tak to platí pro tříválec i osmiválec.
Tady jsou emisní normy:
[odkaz]
Pleteš si, PAKO MEXICANO, novou CX-5 a starší CX-7. Prosím Tě neupoštěj tady moudra když víš hov .................................... no. Komprese 17,5:1, aktuátorové vstřikovače.
CX-7 má starou generaci motoru 2,2 RF-TDI Mazda s DPF a SCR (první kdo to použili)
CX-5 které si pleteš (IQ tykve) s CX-7 má úplně novou generaci motoru SKY-D s piezovstřikovači a kompresním poměrem 14:1.
mam obstarozni 6 valec v benzinu a pri spotrebe pod 10 litru (dlouhodoba 9.8) v nizkych otackach opravdu zatah spatnej nema, pokud bych chtel jeste setrit, tak za nejakych 20k dotoho jde dal LPG a budu mit provozni naklady jako diesel se spotrebou tak 4-5 litru/100 , jinak mam to cca 50:50 mesto/damnice a to mesto je vetsinou Praha, a brzda provozu fakt nejsem
evropu spasi jen razatni zdrazeni nafty, jinak se udusime v sazich :-) nastesti jiz par firem zacalo chapat ze firemni auta muzou bejt prave benziny s LPG a v automatu, idealni a nejmin znicitelna kombinace u sluzebaku
Zahubi nas smrady z benzinaku, kterym NESTOJI V CESTE NIC. Jezismarja dalsi Matej ktery se blahove domniva, ze benzinum z vyfuku nic nejde. Ze to neni videt, tak to automaticky neznamena, ze tam nic neni. Naopak, jsout tam ty nejmensi a nejskodlivejsi castice.
STACI DAT KAPESNIK PRES VYFUK.
No vidíš, a já jsem zase někde četl, že benzínový motor je "zdravější" než nafta. No nicméně odhaduji,že nosíš kšiltovku a garáži ti stojí vojetá okta nebo passat. No ale nehádejme se o blbosti a pojďme jezdit na kole :-))
ani u jednoho paliva to není žádná sláva, ale tak co jsme to za automobilový nadšence, abychom si tu navzájem argumentovali škodlivinama v našich palivech... od toho jsou tu Zelení, Auto*Mat a odobní >:-[]:no: Hlavně, že to hezky jede :-!
I benzíny vypouští pevné částice (některé studie ukazují, že v dnešní době i více než moderní diesely). Hlavně přeplňované přímovstřikové motory (ale i atmosférické). Je to známá věc, že do budoucna budou mít (D)PF. Pokud s tím inženýři nepohnou, tak je to postihne při Euro6.
Vies co su to pevne castice? To je ten cierny dym co ti vypadne z vyfuku, ked podradis. Uz si to niekedy videl ist z benzinu? Skus si doma cvicne zapalit v kahanci naftu a benzin, ze co bude horiet ciernym dymom.
Víš, jaká je rozlišovací schopnost oka? Proč jsou průhledné displaye průhledné, když ve skutečnosti nejsou? Čím menší částice, tím jsou pro živé organismy horší. Že nic nevidíš, neznamená, že tam nic není.
Skor ide o to, co spalujes. Podla toho vznikaju rozne latky. Ak by pri spalovani benzinu vznikali pevne cestacie, tak uz Euro4 zavedie filtre pre benziny. Jednoducho bud nevznikaju, alebo su v tak malom nozstve, ktore nevadi.
Ale ak najdes nejaku analyzu, daj sem link.
Nejde ani o to, co spaluješ, jako spíš o to, jak to spaluješ. Je velký rozdíl mezi přímým a nepřímým vstřikováním. Nejde o to, z čeho jsou ty pevné částice utvořené. Co zkusit vyhledávání? O zavádění filtrů pevných částic pro benzínové motory mluví samy automobilky. Limit na pevné částice zavádí pro benzínové motory s přímým vstřikováním až Euro 5. Třeba Audi oznámilo, že zvládne Euro 6 bez GPF (tedy Gasoline Particulate Filter). Nicméně se to neobejde bez větší složitosti motoru. Použili stejný trik jako Toyota, motor má zároveň přímé i nepřímé vstřikování. Ten motor je dnes na trhu, nejde o nějaký koncept. Takže uvidíme, co budeme umět za pár let, až přijde Euro 6.
Doteraz som netusil, ze existuje GPF.
Citam nieco o tom tu:
[odkaz]
ale hned prve co pisu:
"normal emitters at high speed and load" and cars with "worn engines with high oil consumption"
teda benziny vo vysokych rychlostiach, pod zatazou a auta s opotrebovanymi motormi
ze mozu mat vyssie hodnoty pevnych castic, nez diesle.
Bolo to zverejnene v casopise Diesel Fuel News 9/2/02, co je ako ked Microsoft nieco zverejni v u nich spriaznenym mediach nejaku nimi platenu studiu. Dalej je to z roku 2002, co uz by sa mohlo prejavit v EU5, ale najvacsi rozdiel je v tom, ze viac pevnych castic, nez diesel to produkuje az mimo uzemia mesta, kde to az tak nevadi. Opotrebene motory su problem na obydvoch stranach. Chybne dieselove cerpadlo vie tiez pekne zadymit.
No a tu je nice z EU:
"Based on an assessment of production costs for two GPF designs, we estimate for a 2.0L gasoline engine a cost of $106 for a stand-alone GPF and between $114 and $154 for a four-way catalyst, presented here as a three-way catalyst (TWC) with PM trapping capabilities."
Takze cena nejakych 100e, co je vyrazne menej, nez pre diesel.
Neviem, na akom principe to pracuje, ale ked sa to ma vypalovat, tak benzin ma vacsiu teplotu, takze s vypalovanym nemusi byt taky problem ako ma diesel, kde sa musi motor hodne zatazit, co dost zvysi spotrebu.
Známý, který se o to zajímá, mi říkal, že GPF nejsou zdaleka tak účinné jako DPF, jsou tedy méně složité a také levnější. Co mi říkal, tak vtip je v limitování SPN. Kdyby prý nastavili limit podobně jako to diesel zvládne s filtrem, tak toho prý benzínový motor s přímým vstřikováním nemůže dosáhnout za současných technologií (s využitím nejnovějších technologií ho překročí asi desetinásobně). Záleží na budoucích limitech jako je Euro 7. Pak jsou jen dvě cesty, jít zpět k nepřímému za cenu vyšší spotřeby (což při emisních cílech EU je velmi drahý podnik), nebo jít cestou GPF. Říkal mi, že by benzíny i do budoucna měly mít vyšší limity SPN než diesely, ale jak to bude vypadat u Eura 8, 9, jak bude EU benevolentní, to nikdo neví. Rozhodně diesel s DPF je mnohem čistší, než si většina lidí myslí. A v benzínové motory zase mají přehnanou víru. Ironií je, že v honbě za nižší spotřebou a nižšími exhalacemi skleníkových plynů fakticky zhoršujeme emise, které jsou přímo nebezpečné pro živé organismy (to platí pro benzíny). A další fakt je, že jsou lidé prasata. Vykuchaný diesel, stejně jako neudržovaný benzín jsou nebezpečné. Tady bych neváhal jít na statisícové nebo milionové pokuty. A tvrdě to kontrolovat. Stav systému je tristní.
Jinak nové studie se hodně zaměřují na vliv velikosti částic. A tady benzíny také trochu prohrávají. Jedním z řešení je třeba přejít na vznětové benzínové motory (i na nich se už nějakou dobu pracuje), protože jedny z nejmenších částic ve výfukových plynech tvoří svíčky při zapalování směsi.
Třeba před rokem v Ženevě o tom mluvil Joachim Hahn, to je šéf vývoje motorů Hyundai-Kia. Tak detailně to nesleduji, nevím, kde přesně je zakopaný pes, protože Euro 5 a 6 jsou z hlediska PM pro přímovstřikové benzíny identické. Hodně dozadu se o tom spekulovalo, protože se nevědělo, jak vlastně budou ty budoucí limity vypadat. Dnes je ten problém hlavně s přeplňováním, Hahn právě o tom myslím mluvil, takže je to spíš otázka budoucích motorů s vyšším litrovým výkonem (je to také možná důvod, proč evropská verze 1.6 T-GDI má nižší výkon než ta americká) a Euro 6 se uvádí jako milník kvůli tomu, že s postupem času musí tlačit emise dolu, tudíž budou nuceni stavět motory (přejít na přímé vstřikování a přeplňovat), které by dnes bez GPF neprošly. Člověk si musí uvědomit, že dodnes spousta motorů přímé vstřikování nemá, tudíž se jich tenhle limit netýká. Ale je možné, že je za tím i něco jiného (dlouhodobě se mluví třeba o limitování počtu částic, nejen celkové hmotnosti; bylo to u Eura 5, je to u Eura 6). Člověk čas od času čte, že to potřeba bude. Audi minulý rok na jaře na konferenci ve Vídni představilo jejich nový motor s tím, že Euro 6 plní, a rozebírali právě, jak se GPF vyhnuli. Navíc ta technologie má hodně potenciálu a po patřičném vyladění i s dnešními znalostmi by emise pevných částic měly jít ještě dolu.
Vzhledem k té citaci si se podle mne pořád nedostal k jádru problému. U nepřímého vstřikování má palivo víc času smíchat se se vzduchem a utvořit tak homogennější směs. U přímého vstřikování ten čas nemá. Právě velikost kapek paliva je kritická pro tvorbu sazí. Čím hůře rozprášené palivo, tím větší kapky. Dost velké kapky paliva neshoří, ale spečou se, čímž vznikají saze. Faktorů je víc, včetně tebou zmíněného spalování oleje. Pointou toho výzkumu, který odkazuješ, je mimo jiné ukázat, že benzínový motor ve špatném stavu, kterých je v USA hodně, je hodně nebezpečný. Od té doby jich proběhlo víc. V SF dnes jede kampaň, kdy lidé hlásí (chceš-li, bonzují) auta, která kouří.
Hovori sa ze USA maju prisnejsie emysie, nez EU, hlavne tie v Kalifornii, dokonca ze vraj v Japonsku su rovnake poziadavky na benzin a diesel, ale ze diesel nimi neprejde, preto tam nemaju diesle v osobnych autach.
Pricina znizenia vykonu Hyudaia je podla mna v tom, ze azijske motory su robene na co najvyssi vykon, ked si ich porovnas s rovnakymi objemami od EU produkcie. Napriklad Honda 1.8, alebo Kia 1.4, ktora prave v Ceedovi B znizovala vykon aby zvysila Nm, ktore su v EU viac cenene, pretoze inak ten motor nevladze pri vacsom zatazeni, alebo do kopca.
U priameo vsteku podla mna dochadza ku kvalitnejsiemu horeniu, co ma pozitivny vplyv na vykon. Vstrekovace sa daju konstruovat s viacrymi otvormi a vacsim tlakom, takze tam bude vzdy lepsie rozprasenie paliva, ako to vstrekovat do sania.
Inak ak sa sem niekto z auto.cz dopracuje, napr Vaculik zo SM, tak by z porovnania ekologie benzinu a nafty, mohol byt dobry clanok.
Zrovna Californie v tomhle ohledu modelovala svou budoucí normu podle EU. Spíš jde o to, že každé palivo má jiné emise - co je pro jedno hračka, je pro druhé těžké. PM i SPN mají dnešní diesely s DPF hluboko pod požadavky Eura 5 i budoucí LEV III Californie.
Pokud nedokážeš přijmout fakt, že přímé vstřikování produkuje víc pevných částic, byť je celkově účinnější, tak je zbytečné o tom dále diskutovat. Nemluvě třeba o tom, proč je to u přeplňovaných motorů horší. Proto se dnes zkoumá vstřikování benzínu pod tlakem 500 až 1000 barů. Dnes špičku představuje 200 barů, čehož také využívá zmíněný motor Audi.
Blbost, azbest není ani zdaleka tak nebezpečný jak se nám tvrdí. Opět zaleží hlavně na velikosti vláken, množství a na typu azbestu - větší vlákna se vyloučí hlenem, největší se nalepí na sliznice, ani se nedostanou do plic. Azbest narozdíl od pevných částic dieselů není toxický, rakovinotvornost způsobuje občas pouze jeho nezničitelnost. Nejmenší částice z moderních dieselů, které nezachytí ani DPF jsou tak malé, že pronikají skrz plicní sklípky přímo do krve a tam způsobují většinou leukémii, občas i jiné druhy rakoviny. To je skutečné nebezpečí, které je dnes naprosto přehlížené. Velké pevné částice ze starých dieselů nebezpečné tolik nejsou.
Ježiš ty jsi pako. Víš co, beru Tě jako dobrovolníka do testu. Najdeme ještě jednoho a oba Vás zavřeme každého do jiné místnosti a necháme Tě dýchat zpodiny z benzínu, druhého z dieselu. Pokud bude místnost nevětraná, oba budete po určitém době STEJNĚ MRTVÍ. A ty budeš mrtvý dřív protože benzíny produkují více oxidu uhelnatého, silně to jedovatého plynu (mimochodem, pako, okem ho neuvidíš ale spolehlivě Tě zabije).
Lenze my nezijeme v uzvretom priestore, takze zatialco CO/CO2 je plyn, ktory sa zriedi/rozptyli, tak pevna castica sa neriedi, ale usadi. Tu uz ide iba o to, co je mensie zlo, dokonca je mozne, ze benzin ma toho CO viacej iba pre to, ze ma vyssiu spotrebu, v samotnej podstate je cistejsi, ale ako som pisal vyssie, ak mas analyzu, daj link.
Ještě minulý rok v Ženevě se mluvilo o tom, že to bude s příchodem Euro6 zřejmě potřeba, protože se jim nedaří stlačit emise pevných částic. Konkrétně se mluvilo o přeplňovaných motorech s přímým vstřikováním benzínu. Atmosférické by limit splnit měly. Alespoň ty menší/ slabší.
No, v garáži mi tojí slušný 6válcový turbodiesel s DPF a čtyřválcový menší diesel Euro 4 bez DPF a kokta ani prassat to nejsou, kdybys mě trochu znal, věděl bys, že tady na ně mám dost spadeno.
Na kolo mne nedostaneš, na kole bych k zákazníkovi do Bohumína či na Slovensko asi jel dost dlouho.
Kšiltovky mám dost pěkné, obvykle je dostávám ze stájí F1 nebo MotoGP a opravdu se za ně nestydím. Jsou opravdu hezké a kvalitní. :-)
Ty ses Matej :-) Kde kdo rekl, ze z benzinu nejde nic? To, ze nekdo napise vetu ve smyslu "benzin je ekologictejsi" neznamena, ze "benzin je ekologicky". Tohle by bylo dobre rozlisovat ;-) S tim kapesnikem jsi to moc nevychytal, si myslis, ze ten kapesnik ti zachyti ty nejjemnejsi castice? Vzdyt mezery mezi vlakny v kapesniku vidim pouhym okem. Kazdopadne vykuchani DPF je zverstvo, kdyz na to nemam, nemel bych si kupovat diesel. A pry, ze diesel setri (ne vzdy a ne vsude). S tou rakovinou je to take pravda, vzdyt uz to zacina byt nemoc skoro jako chripka. Muzeme se tady hadat, co za tim stoji, ale osobne bych se vubec nedivil, kdyby za to z jiste casti nemohly prave naftove motory.
Jestli se nepletu, tak u Euro 6 snad už u i přímovstřikované benzíny budou vybaveny tímto "zázrakem" . Teď jen doprkýnka dohledat zdroj, kde jsem to četl ;-\ Zkrátka oni nás za chvíly ty ekoteroristi >:-[] utlučou :'-(
Normy Euro 1-6 nenařizují, čím má být auto vybaveno (filtr, katalyzátor, EGR atd), ale jaké má plnit limity. Ano, přímovstřikové benzíny tvoří saze a norma Euro 6 pro přímovstřikové benzíny má limit na saze. Ale je možné, že automobilky ten limit splní i bez filtru.
Tak to bylo myšleno :-) Jde o dopad normy-tedy filtr. Jinýni slovy, za pár let si nevybereme a výfukové potrubí už bude tvořeno samými katalizátory, filtry a kdo ví s čím ještě příjdou. Ve výsledku to bude tak čistý, že bude výfuk zaveden přímo do kabiny místo topení >:D
Cena DPF se u dieselu vrátí za rok na ušetřených nákladech za PHM...
Kterékoliv větší auto v benzínu žere 2x tolik než v dieselu...A pohádky o jízdě s benzínem za 6 litrů ;) možná tak u 1.0 3 válci...
Při průměrnén ročním nájezdu soukromého dieselového vozu (30 tis km) velikosti středního SUV je rozdíl v ceně paliva oproti stejnému vozu se žravým benzínovým motorem minus 40 tisíc korun. Při předpokládané živostnosti DPF filtru 250 tis km a jeho průměrné ceně 60 tisíc korun vám diesel v autě i po uhrazeni výměny DPF filtru ušetřil cca 300 tis korun. Tedy jako byste po dobu životnosti takového vozu měli (i po započtení nákladů na případnou výměnu turba a vstřiků) měli 2 roky palivo zadarmo. A to ani nemluvím o nepoměrně kultivovanějším projevu dieselu oproti typickému benzínovému motoru, který je v normálních otáčkách neskutečně líný, nebo se musí točit jak zubní vrtačkam ale potom má spotřebu přes 20 litrů / 100km. O tom, že tyto základní nedostatky neřeší ani okompresorované a oturbené benzíny, protože u nich se směšují nevýhody jak benzínových, tak dieselových motorů s nízkým komoresním poměrem se tady už napsalo dost.
Takže je evidentní, že není co řešit. Benzínový motor patří na smetiště dějin. :-!
Neznám moc lidí, co si koupí nové "střední SUV" a jezdí ho víc jak 8 let ;-) Ale jinak nic proti, argumenty beru, pouze poukazuji na jejich "průstřelnost"
Ja snad spatne vidim.... kultivovanejsi projev dieselu proti benzinovem.... o bych rad vedel vuci cemu jsi to porovnaval. Mel jsem nehodu, a auto mam v servisu, na tu dobu mi dali 2litr diesel.. hruza proti 5litru benzinu.... nejede to, na predjizdeni potrebujete letiste, hrozny zvuk a ta spotreba... skoro 8 litru... to se opravdu oplati....
Nepochopim co lidi vidi na nafte.. snad jen pocit ze usetrili par kacek na 100 km
Dieselem jezdím přes deset let a jsem jeho nenapravitelným zastáncem, ale kultivovaností naftových motorů bych neargumentoval ani v horečce po lobotomii, těsně před zavírací hodinou.
Pokial vo vete okomentujes benzinovy motor pridavkom zravy, tak v ramci objektivity okomentuj diesel ako karcinogenny.
Vies preco ma benzin vacsiu spotrebu? Aj preto lebo ma 2x viac otacok, co je vo svojej podstate prijemna a pozitivna vlastnost, ktorej vedlajsim efektom je vyssia spotreba, ale 2x vyssia spotreba je cista recesia. Ak jazdis vela a vyhovuje ti diesel, tak ok, ale maj tam EGR, DPF a SCR a nenic ostatnym zdravie, len aby tvoja penazenka ostala tucna.
Veškerý informace v tvém příspěvku jsou stejně kvalitní jako věta že dýsl je kultivovanější než benzín.....naprosto zbytečný příspěvek, vypovídajíci o svém autorovi víc než by chtěl a měl dotyčný o sobě prozadit..ale pro pobavení dobrý ;-)
Ale, za 6 litrů jezdí vcelku dost aut v různém výkonovém spektru. Třeba tchýně, ačkoli jezdí hrozně >:-[] se s civicem 8.g 1.4 nedostala přez 6,5, s MR2 (140 hp) do 7,5 Tatíkovi teď nový Rio s 1,4 jezdí bohatě pod 6 a nakonec když nepospíchám, tak se pod 6 dostanu i s mazdou 626 s 2,0i. I při redakčním testu i30 se pohybujou s 1,6GDI okolo 6 litrů.Prostě nechť si každý vybere co mu vyhovuje ;-)
Proč by ne? Jezdil jsem s Vectrou A 2.0 za 5.9l/100, trasa cca. 100km po státovkách, a rozhodně jsem nikomu nepřekážel. S Peugeotem 406 1.8i na trase 80km po okreskách s průměrnou rychlostí 78km/h (obcích jsem přitom poctivě brzdil na 50) jsem to nejednou dal za 4.9! Je pravdou, že stejnou trasu dokážu ujet se stejnými i výrazně menšími (a klidně i dieselovými) auty za 12-17 litrů - rozdíl je v noze.
Což o to švagr má 2.0 primeru a taky se nedostane pod 9 ;-\ Včera jsem jel na letiště Benešov Soběsla a zpět. Jel jsem normální pohodovku. Dálniční úseky 120-140 zbytek 90-110 dle provozu a dle pc spotřeba 6,2, tak když k tomu vezmu chybu pc 0,5l , tak jsem stáýle pod 7l/100km. Rekord, když jsem si doma nechal peněženku a zbývalo mi 200km domu a hodně málo benzíńu- 5,2 dle pc :-) . Jinak samossebou umí i za 12 ale to se bavíme o stylu plnej/brzda, plnej/brzda
stačí kouknout na spritmonitor.de viz [odkaz] Ano nejvíc lůidí má spotřebu kolem 8, ale dost i 7 a někdo i do 7. Tedy není problém při šetrné jízdě(ne pomalé) kolem 6 ;-)
Samozřejmě záleží na trasách a užívání auta. Byla to jen reakce na "pohádky o benzínech co jezdí za 6" Např. kolegy co má octu tour s 1,6 má dlouhodobou 5,4, protože každých 14 dní jkede na víkend až za Košice. Chtěl jsem pouze poukázat na nesmyslnost tvrzení, že benzin bere 2x víc, než nafta. Ale že se s 2.0 toyotou nedostanete pod 9 ;-\ to je fakt divné, pod 9 se pohodlně dlouhodobou vejdu i s 2,4 6ti místným mitsubishi MPV space wagon se 110 kW a aerodymanikou hozený cihly >:D
Co je vetsi auto? Treba Superb? No tak nebudeme prece teoretizovat:
[odkaz]
6.8 ropa, 8.5 benzin motory kolem 120kw (tedy 2.0TDi a 1.8TSI) Nekdo rika pohadky o 6ti litrech (Octavia 1.2 77kW 6,8 [odkaz] ), nekdo zase pohadky o 2x takove spotrebe >:-[]
Superb II s 1,8 TSI, trasa Ostrava - Tábor, čtvrtek dopoledne cesta tam průměr 6,3 litru na sto - pohodová jízda spíš na úsporu, zpátky v sobotu dopoledne zpět průměr 7,4 litru na sto - svižněji, na dálnici mě cestou předjely maximálně 3 auta. Průměr 8,5 litru bych musel jet jako stíhačka celou cestu pořádně přes limity. Nesmí ale pršet, to pak 18" gumy udělají svoje.
To je prece docela dost ne? Kdyz pojedu podle predpisu, tak bmw 320xd (4x4) pojede pohodlne za 5,2
Trasa po okresce Jihlava - Zdar a zpet striktne podle predpisu prumer trasy podle PP 76kmh se spotrebou 4.2 nejel jsem pomaleji jak 90 a rychleji jak 95, obce 55.
S benzinem za 6? S lehkou nohou ano, zadna pohadka(s normalnim autem). Realnych 7-8-9 neni zadna katastrofa.
DPF je u dieselu dalsi vec, kterou musis jednou zaplatit. To je ale stejne podruzny, kazdy soudruh si muze vybrat.
Když dám do nádrže E85 a N95 půl na půl, tak 1.6 16V má dlouhodobou spotřebu okolo 8l, ale při průměrné ceně 30 Kč za litr. Při přepočtu na cenu nafty vychází spotřeba cca 6,5l.
To vše bez nutnosti zásahu do motoru, bez přídavné nádrže (LPG) a těch nejrůznějších sra.ček v dehťáku. Navíc se zvýšením výkonu motoru o 10k. Vždy máš na výběr ;-)
Pravda, i když né každý motor tenhle mix zkousne. Kamarádové Punto protestovalo, nechtělo jezdit ani při poměru 50:50 (E85/N95). Moje Clio naopak jezdí i na čistý E85 bez jakéhokoliv zásahu do motoru, vyměnil jsem jen papírový vzducháč za bavlněný a svíčky pro LPG. Pravda, v chladnu hůř startuje, ale auto jede podstatně lépe a hlavně litr E85 mě stojí 24,90Kč, takže ani vyšší spotřeba (7,5l/100km) není problém.
A když už se tady píše o těch emisích. Loni jsem s E85 v nádrži přijel na měření emisí, technik měřil raději dvakrát, protože se mu moc nezdály nízké hodnoty měřených škodlivin.. (mám jen Euro2).
Hlavně si člověk musí hlídat bohatost směsi. Neupravená řídící jednotka a k tomu filtr s větší propustností vzduchu si akorát říkají o problémy. Ne každý motor tuhle směs zvládne dlouhodobě bez patřičné úpravy.
Jasně, ale u 13 let starýho auta už to moc neřeším. Liju to do soukromé Nubiry 1.6 16V, motor úplně O.K., tak krásný zvuk předtím neměl: :-) Ty filtry - jasně, ale za tu cenu, to nemá chybu. Dehťákům se můžu smát, když vezmu vyšší pořizovací cenu, vyšší servisní náklady, problémy s turbíčkama a filtrem pevných částic (sorry, ale kdo má hlídat, jestli nejezdím náhodou 500 km krátkými trasami a nespustí se tedy spálení sazí).
Škoda jen, že jsem se na toto nezaměřil už loni, kdy jsem kupoval auto do firmy. Legálně tam E85 nedám bez porušení záručních podmínek. Měl jsem jít do Laguny 2.0, loni byla za nějakých 420 litrů. No, nic. Nechám to 4 roky na naturalu a pak to nechám přestavět. Vyjde to na cca 8 litrů a to se vrátí celkem rychle.
To "presscott": známý mechanik mi doporučoval před emisemi natankovat větší díl N95, aby to emisemi prošlo, protože prý pak někde dělají problémy. Je to k smíchu, když se jim nezdají nízké emise, ale v téhle republice se už ničemu nedivím.
Každý motor to samozřejmě bez přestavby nedá, ale když jo, tak je to paráda. Obecně jsou na to prý líp připravený ameriky a korejci, z evropanů pak právě Renaulty a co vím nejvíc problémů dělá starším škodovkám a vůbec "svatému koncernu" a tady FIATu. Ale je to jen velmi zobecněný a nemusí to platit vždy.
Heh, a ted si predstav, ze znamy ma totez auto co ja, jen s dvoulitrem naftou. On jezdi za 7,2 ja s dvoulitrem benzinem za 7,6. To ti prijde jako dvojnasobek? :-)
Tak téhle pohádce snad nevěříš ani ty. Přeplňovaný benzín proti přeplňovanému dieselu, stejná jízda - podívej se na rozdíl ve výhřevnosti paliv, na rozdíl účinností motorů a dojde ti to.
Jednoduché řešení,nová MAZDA CX-5 Skyactiv 2,2CD nemá žádný filtr DPF, dokonce plní budoucí normu EURO 6 a jezdí za 5 litrů s neskutečným zátahem. To je bomba ne? :yes::yes::yes:
Dovolim si pochybovat o tom, ze by to bolo take terno. DPF je len jedna vec ktora sa moze vypomstit a aj ked tento clanok je primarne o filtry pevnych castic neda mi nepoznamenat, ze ludia si bezhlavo kupuju dieslove motory a sami nevedia preco. Nespocetne vela ludi sa s tym vozi po meste, kratke trasy. Radost zo spotreby 2 litre na tisic kilometrov postupom casu vystriedaju problemy, potencionalne drahe problemy.
"nové terénní vozidlo SUV Mazda CX-5 osazené 2,2 litrovým dieselovým motorem SKYACTIV. Motor SKYACTIV-D 2.2 je první dieselový motor osobního vozidla vyhovující novým japoským dlouhodobým emisním předpisům, a to bez nutnosti dodatečných zařízení na odstranování NOx. I když jsou v Evropě populární, současná dieselová vozidla musela v Japonsku tvrdě bojovat o přízeň zákazníků, a to z důvodů nákladného zařízení na zpracování NOx, aby vyhověly předpisům na emise výfukových plynů."
Aha, takze DPF to ma, len to nemusi mat SCR filter na mocovinu (adBlue).
Bohužel, bylo by to hezké ale DPF to má. Ale při výkonu 129 kW to nemusí mít SCR což je paráda.
Je tam dělící čára, zhruba od hmotnosti aut velikosti Passatu se pro Euro 6 diesel z SCR nevylže, pod touto úrovnín stačí DPF.
Dříve nebo později se těžší osobní auta s benzínem (přímý vstřik) nevylžou z DPF. Když to nebude EURO 6, bude to EURO 7. Zatím je v EURO 5 limit množství vylučovaných pevných částic pro přímovstřikové benzíny. V EURO 6 to již mohou být DPF. Neuniknou tomu.
Je naprosto zbytečné se zde dohadovat o ceně nového DPF a jeho případné výměně.
Kdo kupuje nové auto, toho životnost DPF nemusí vůbec zajímat, protože s pravděpodobností hraničící s jistotou, než mu filtr odejde, dávno již bude auto sloužit jinému majiteli.
Kdo koupí ojetinu, pro toho je nejsnazší cestou špatný filtr vymontovat. Ještě v ohledu včerejšího článku o tom, jak to chodí na kontrolách emisí... nemusí mít člověk prakticky žádné obavy.
Je to stejne sranda. Kazdej si cura na svuj pisecek a necouvne ani o pid >:D Ja uz jsem tak nejak zjistil, ze zvlast u privatniho auta je z hlediska nakladu uplne jedno, na jaky palivo jezdi, mozna je to dokonce prave naopak (zravejsi auto stoji min). S trilitrem jsme jezdili kolem 10ti benzinu a najezd byl necelych 15 tisic za rok. Abychom usetrili, nechal jsem auto prestavet na LPG. V palivu je uspora skoro 40% (nebo rekneme tretina), nicmene najednou jsme za rok najeli pres 18 tisic km :-O No a protoze cena za km neni jen palivo, naklady na auto se zvedly... A verim tomu, ze kdyby stal benzin nebo LPG min, najezdime jeste vic. Toz tak.
Cena a spotřeba paliva je samozřejmě důležitá, jde to prostě poznat, jesli kilometr výjde na 3 kč nebo na 1,5 Kč. Hlavně u lidí, kteří najedou opravdu hodně.
Reálně pak ale kilometr vychází úplně jinak. Já si napočítal, že loni jsem ujel 22t km (nějak málo na mé běžné nájezdy) a vyšlo mi palivo na nějakých ani ne 1,5 Kč, ale jako celek mě kolimetr vyšel kolem 6-7 Kč. A to jsem počítal ztrátu ceny auta jen 10t kč, přecejen teď už nemá na ceně kam klesat. Při situaci, kdy si někdo koupí nové auto za cca 300t kč, ročně najede třeba 5t km a za 4 roky jej dá pryč, je na ceně klidně 15-20 kč na km, to už se opravdu vyplatí jezdit taxíkem :-)
Takže máš víceméně pravdu, o to palivo až tolik nejde, což si ti, co auto nemají, neuvědomují.
nikdy nikde za akychkolvek okolnosti som v zivote nepotreboval na osobnu potrebu diesel a este machrovat ako s tym smradom usetrim >:D
zlaty beznin :yes:
najradsej mam tych dieslerov co si kupia octavku v diesli a jazdia s nou raz rocne na dovolenku a kazdy vikend na chatku 12km od domu a cely cas ju maju pred barakom a chlapik sa chvali ze to zere 4 litre :D ale ze to auto stalo 2000 eur viac ako benzin a ze spravi 10 000 rocne a na nafte sa mu to nevrati ani za 8 rokov je vedlajsie >:D:yes:
pri dnesnych namakanych benzinoch s malou spotrebou je diesel v mensom aute ako passat insigna alebo p508 uplna hovadina bez debaty, pekny den
Tak to, kterou skupinu motoristů máš najradšej, je vcelku irelevantní.
Já osobně si myslím, že ti může být velký kulový po tom, jaký si kdo za svý peníze koupí auto.
A už úplně jedno ti může být to, jestli se to dotyčnému vyplatí, nebo ne - nemáš do toho nikomu co kecat :-!
Kdopak ti nakukal že diesel je hlavně o šetření peněz..? Já osobně ho mám kvůli jízdnímu projevu který je pro mne příjemnější.. Objem a točívý moment ničím nenahradíš.. :-!
ale nahradíš - srovnatelně velkým turbobenzinem. Ad jízdní projev - D5 není špatný motor (aby taky byl, když má blok z benziňáku), ale rozsah otáček u benzinu je jízdně příjemnější.
toť otázka. Vyhrožovali, že končí i benzinové pětiválce a hle v nové V40 je přeplňovaný benzinový pětiválec >:D , který byl už dávno "pohřbený". Stejně tak stále probíhá vývoj na pětiválcové naftě. Nové pětiválcové dvoulitry, biturba atp. Nemyslím si, že by v dohledné doby zahodili celý tento vývoj a jen trapně překupovali motory od frantíků nebo germánského Fordu. To by hodně rychle skončili. Navíc ty staré volví motory, tj. 4, 5, 6 válce + 5 válcové diesely mají jednu geniální věc - velké sdílení komponent, převodovek atp. což snižuje výrobní náklady. Přijít s něčím mimo tuto strategii by mohlo být kontraproduktivní.
170 tisíc jo??? No to je turbo zlodějina. Za to se prodává normálně celý auto a ne jen filtr. A přitom je to díl, který je z hlediska funkčnosti auta k ničemu. Pak se není čemu divit, že se to v případě poruchy vykuchává. Kdyby se to prodávalo za normální ceny kolem 2-3 tisíc tak to možná ještě dost lidí vymění, ale takhle? Kolik lidí to jako náhradní díl koupí?
automobilky bohužel nemůžou za to, že cena tohoto filtru je pro mnohé z nás v podstatě jedna či dvě celé výplaty. Někde více na západ to bude pětina výplaty, což je celkem zkousnutelné.
Automobilka má výhradní právo na prodej originálních náhradních dílů. Ten výrobce to nesmí prodávat sám, ale automobilce, která to pak následně distribuuje, alespoň co vím u Škodovky to tak funguje. A automobilka na to nasadí STOVKY PROCENT nahoru čili za to bohužel můžou. To vidím na našich dílech prodejní cena do Škodovky pár desítek halířů a když si to jdeš koupit jako originální náhradní díl nestydí se říct si za to klidně 50 korun.
jenže to bysme mohli říct, že je zbytečné měnit rozbité světlo, za které chtějí 15t Kč, když ještě svítí. Případně, že je zbytečné měnit vytlučené rameno za 5000Kč, když "to mám v ruce". Ve všech případech má automobilka na těch dílech nasazenou marži jako prase.
Sám to znám z Volva. Potřeboval jsem kabelový svazek ve výrobní ceně 150Kč, cena u dealera 2600Kč.
Pozor to je něco jinýho. Funkční světlo potřebuješ k tomu aby si v noci viděl. Vytlučený rameno rapidně zhoršuje jízdní vlastnosti s tím se přeci nedá jezdit. DPF je z pohledu řidiče naprosto k nepotřebě. Naopak je k vzteku. "Teď se mnou jeď na výlet potřebuju regeneraci" "Nejezdi se mnou tak rychle musím regenrovat" "Po městě se mnou nejezdi tam se neumím regenerovat" No to je teda paráda. Ještě že tuhle vymoženost prozatím v autě nemám a doufám, že hned tak mít nebudu.
jenže to je jen jednostranný pohled na věc, resp. dosti sebestředný. Každému je jasné, že auto nejen, že by mělo jezdit, ale taky by mělo splňovat spoustu jiných ne nepodstatných věcí, jako by mělo co nejméně znečišťovat životní prostředí.
No fandím ti s tímhle názorem. V dnešní době kdy jsou lidi rádi, že mají na jídlo, nájem, vodu a všechny nezbytný výdaje určitě s radostí vydají 10-20 tisíc za díl o kterém v autě ani nevědí že je, a na funkci auta nemá prachžádný vliv. Pokud ti odejde turbo, spojka, brzdy... musíš to řešit, protože to přímo ovlivňuje funkčnost auta. Když to neopravíš prostě nebudeš jezdit, ale s předraženým DPF, bez kterého auto funguje vlastně ještě líp, si nikdo hlavu lámat nebude.
Nikde nepíšu o tom, co se bude tím, ale jaká je podstata. Co se týče peněz... no jo, nemáš prachy, nejezdi, takhle to platilo vždy a i nadále platit bude. Samozřejmě najdou se vždy tací, co budou chodit pro soc. dávky a celé je prochlastají, prohulí a projezdí ve svém starém zrezlém BMW. 8-s
Určitě pamatuješ dobu kolem roku 1990-1995, kdy i u nás se začaly montovat do škodovek katalyzátory, kolik kolem toho bylo breku, kolik lidi platili za jejich výměny, na tu dobu to astrnomické částky. A dneska? 300t taky katalyzátor většinou nevydrží (musím odklepat, ale můj zatím drží a čekám, kdy to příjde) a kolik stojí repasace? Pár tisíc? Pohoda... a ten efekt i přes diametrálně vyšší provoz jde cítit.
jj tu dobu přesně pamatuju. Kdy se kuchaly katalyzátory zejména za vidinou vyššího výkonu. Nicméně ani u katalyzátoru jsem neslyšel, že by ho někdo někdy měnil. Tam se ti ani nic na palubce nerozsvítí. Jak vůbec zjistíš, že odešel? Leda že možná neprojdeš emisema. Faktem ovšem je že koupit katalyzátor nevyjde už dneska tak draho takže ta oprava není pro majitele likvidační. S DPF to asi dopadne stejně. Stačí pár let počkat a bude to stát rozumný peníze.
Nepamatuju si, že by u škodovek odcházely katalyzátory. To spíše odejde lambda sonda, která tam je kvůli řízení celého katalytického systému. A navíc cena je neporovnatelná, univerzální katalyzátory stojí "jen" několik tisíc. U filtrů pevných částic lze těžko předpokládat nějaký univerzální díl, protože různé automobilky používají různý princip vypalování sazí.
No tak já neměl v životě jen Škodovku, ale na Laguně sem s ním taky neměl problémy. Je fakt, že na Škodovkách specielně na 1,6 lambdy hořely. Měnil sem jí každý rok vždycky na jaře. Nechápu, který idiotský konstruktér ji umístil tak daleko na výfuk, aby dostala chudák každý projetí sněhem a lítaly na ní všechny sra-čky. Ty prudký změny teploty ji dělaly vyloženě dobře. V tomhle případě hanba Škoda. Ale s tím DPF nevím. Druhovýroba popř. univerzální filtry, tam kde to jde, by mohlo srazit cenu dolu.
Tak to toho opravdu moc nepamatuješ. A nejen u Škodovek, prakticky všude. A když nevyhořely, ´často díky vadným lambdám, vstřikům, svíčkám, tak se ucpaly a nebo nakonec zrezly.
Originál katalyzátor pořád stojí klidně 20t, repasy a náhrady stojí samozřejmě méně, jenže katalyzátor je tady (a taky je spoustu druhů a typů, ne že ne) nějakých cca 30 let, takže za tu dobu se stačily vyvinou druhovýrobci, kteří se už začínají vytvářet i v FAPech,viz PSA.
Já na svém autě po 300t km taky, ale znám několik lidí ve svém okolí, co už katalyzátor měnili, ale jmenovat nemá smysl, jsou to jedinci. Kdyby vydržel na věky, nevyráběla by jej druhovýroba.
Samozřejmě, že někomu katalyzátor odešel. V dobách, kdy se s nimi začínalo, odcházely určitě ve větší míře - stačilo jednou natankovat olovnatý benzín.
Ale rozhodně se najde víc těch, kterým vydrží 300 tkm katalyzátor než těch, co jim vydrží 300 tkm filtr pevných částic
Jo, ale taky je DPF povinné druhým rokem a ten, kdo má největší zkušenosti, je má teprce za 10 let, čili to je někdy rok 1985 dle životopisu katalýzatoru, který byl prvně uveden co vím v roce 1975 v Cadillac Seville.
A i ony prošly dlouhou cestou a jsou různého typu.
Takže říct, že je DPF na konci a víc nenabídne a nikam nepokročí, je trochu naivní.
Filtr pevných částic nikdy nebyl povinný, ani katalyzátor ne. Povinné jsou pouze emisní limity (dnes Euro 5) a je na automobilkách, jak to splní. Někdo má jeden katalyzátor, druhý má katalyzátory dva, jeden má EGR ventil, druhý ne ... je však pravdou, že neznám diesel, který by prošel normou Euro 5 bez filtru, u nörmy Euro 4 to bylo možné, pokud se automobilka snažila.
jen doplním ceny u Volva (kdyby to někoho zajímalo). Pro všechny D5 a jeho odvozeniny je cena filtru 23189Kč. Pro 1.6D a 2.0D od PSA je za 18406Kč, což je paradoxně levnější než u Fordu >:D
aha, jsem to srovnával podle té tabulky - konkrétně podle ceny u 1.6D. A když má Volvo stejnou cenu u obou, tak jsem předpokládál, že je tomu tak i u Fordu.
Pro jistotu se zeptám - ta cena co uvádíš je doporučená cena od Fordu, nebo jde o náhradu bůhví odkud?
Než začneš někoho obviňovat ze lhaní, tak se informuj pořádně!
Servis mi téměř u každého dílu nabízí dvě alternativy (dle mých zkušeností to tak chodí nejen u Fordu, ale i u Renaultu). Značkový díl a levnější variantu.
Mimochodem DPF do stejného motoru je prý u Citroenu ještě o tři tisíce levnější.
Tabulka v článku uvedená je sestavená z cen originálních dílů. Proto jsem uvedl taktéž ceny originálních dílů a dovolil si je srovnat s cenami stejných originálních dílů prodávaných u jiné značky - Ford.
Co si autorizáky prodávají bokem mě nezajímá. To si tu pak můžem poměřovat, kdo co dokáže sehnat levněji a to není předmětem diskuze.
PS: Srovnání s Fordem nebyl rýpanec, jen taková zajímavost.
To se ti asi servis dost prodraží. :-)
Ceny značkových (všimni si, že nepíšu orginálních, protože orginální jsou často i ty za poloviční cenu) dílů jsou občas naprosto mimo realitu. Pokud se budem bavit jen o nich, vzniká dojem, že provoz takového auta je mnohem nákladnější, než tomu je ve skutečnosti. Pokud mi díl prodá autorizovaný servis a dá mi na něj stejnou záruku, nevidím důvod řešit co má automobilka v oficiálním ceníku.
P.S.: do Fordu si pro mně za mně rýpej nebo nerýpej jak chceš - tohle neprožívám, ale vadí mi, že mně obviňuješ ze lhaní
Otázka zdali je lepší benzín nebo nafta je vcelku dost nešťastná. To už spíš - kdy se hodí benzín a kdy nafta.
Asi bude logicky jiná situace u malého městského vozu a velkého SUV co za rok najezdí desítky tisíc kilometrů, že? :-)
Upřímně, kdybych teď měl radit co zvolit v nižší střední, byl bych na vážkách. Podle mě čistě na palivu tam může diesel na 100 tis. ušetřit hrubým odhadem průměrně kolem 80tis. Kč. Řekněme, že může mít dražší servis, můžu narazit na nekvalitní naftu, můžu mít choulostivé vstřikovače...a tak je větší riziko servisu. Tím se ta výhodnost 80tis. sníží + auto s dieselem bude dražší.
Diesel by ušetřil, možná ne horentní sumu, na druhou stranu, otázka, zdali to stojí za to. Třeba otec povídal, když náhle udeřily letošní velké mrazy, že byl jediný, kdo nastartoval bez problémů, přičemž kolegové měli samé diesely...no a pak mu zkuste doporučit přechod na diesel.
Tím ale neříkám že je horší, ale u nižší střední bych to viděl 50:50, pokud člověk najede tak okolo 20-25tis ročně.
Ale to byl jen jeden příklad...vhodnost jednoho či druhého ovlivňují především proměnné v podobě ceny vozu, počtu najetých kilometrů, spotřeba, popř. spolehlivost konkrétního motoru (jak na straně dieselů, tak benzínů).
A tvrdit že jedno stojí za celkově za prd podle mě může prohlašovat jen omezenec.
Velmi rozumny nazor, jeden z mala v teto diskuzi. Ono s tim dieselem zas docela velka cast lidi jezdi jak prase, protoze to "zere malo", takze ve vysledku to zere podobne jako benzin u normalniho ridice.
Tak to tale taky není naprostá pravda, co tu píšeš. V tom dieselu vypadá taky jinak spotřeba na plný kotlík či pilu, jinak spotřeba při dynamické jízdě a jinak při úsporné. To zas nám tady nevěšej naftové bulíky na nos.
Souhlasim. V mem aute (atmo benzin) to ma spotrebu skoro furt stejnou at jedu mesto, mimomesto, v klidku, dynamycteji... vice nez 2 litru rozdil (6,8-8,5 litru na 100km v lete) jsem snad nedosahl (beru samozrejme dlouhodobejsi spotrebu, kdy treba celou nadrz vyjedu dynamickou nebo vice mestskou jizdou nebo naopak celou nejakou klidnou jizdou, takze nejak vyrazne zavery o okamzite spotrebe delat nemuzu - palubni PC nemam).
Dle mých zkušeností také hraje roli otázka převodovky. S automatem dýzl určitě ano. K manuálu už mi je rozhodně příjemněší benzín, neboť ho můžu vytáčet dle libosti, zatímco u dýzlu se více projeví jeho menší kultivovanost a malý rozsah použitelných otáček.
Děkuji, na druhou stranu, kdyby jezdili jako prase v benzínu, třeba by to žralo ještě výrazně více. Ale co spotřeba, spíš by mě zajímalo kolik stojí nová turba apod.
A propo, jak to mají 1.9 TDIčkové nové Octavie s chlazením turba? Tuhle jsem viděl člověka parkujícího před obchodním centrem - plyn, brzda, rychle zacouvat, plyn a tak metr před zastavením rovnou vypnul motor. Jsem paranoidní, nebo si ten člověk říká přinejmenším o brzkou výměnu turba?
Ano, jasne ze v benzinu by to zralo vice. Slo mi o to, ze prave diky tomu, ze to zere mene, ma volnejsi ruku, jezdi jako prase, takze se priblizi na tu spotrebu, kterou by dosahl, kdyby jezdil v benzinu. Samozrejme to neplati pro vsechny a pro vsechna auta, ale castecne to tak je. Kolik stoji nova turba, to nevim, ale videl jsem nejake repasy za cca 8000 pro Fiaty. No nevim, ja zatim v motoru menil jen svicky, coz me vyslo na nekolik stovek (nepocitam spotrebni material jako bezne filtry a oleje).
To je další věc, ale vycházím spíš z předpokladu, kdy hlavní roli hraje chladná racionalita a pak je zvuk benzínu jen takové malé plus.
Každopádně, kdybych chtěl auto na vyblbnutí (a měl na něj), koukal bych asi jen po benzínu. :-) I když, poslední dobou mi přijde, že na vyblbnutí je skoro nejlepší pořídit si něco jako maluch nebo fiat 850. Tak se člověk asi musí snažit, aby to jelo:) V takovém moderním sporťáku nebo hot-hatchi musí být děsná nuda, když člověk zrovna nebrázdí nějaké nějaké serpentiny nebo nevyjede na opuštěnou silnici :-)
Opravdu někdo přijde do Hondy pro díl za 170tis? Doufám, že ne. Ani do Volva,Fordu, BMW, VW za 20-40tis bych to nechtěl řešit. Dokud nebude doba, že to bude stát jako běžný potřebný díl řekněme kolem 5-10tis (sláva Citroenu), tak lidi udělají vše, aby se zbytečnému nákladu vyhnuly. Taky aby ne, jsem Češi. Zvlášť, když odstranění filtru dnes nabízí spousta firem za ceny cca 3-10tis podle auta.
odstranenie DPF vobec nie je take jednoduche ako sa zda. Momentalne je na tom co sa tyka filtorv vcelku v pohode BMW , u ktoreho nie je problem filter vybrat a poriadne vycistit prostriedkami. Da sa to takto pred samotnou vymenou spravit 2-3 krat. No co sa tyka ostatnych znaciek su na tom o dost horsie. Co je este horsie pri pasivnej regeneracii sa do oleja dostava nafta a riedi sa a znehodnocuje samotny olej v motore a treba tak dost casto menit olej. U BMW to vyriesili dost dobre ked vstrekovac nafty instalovali priamo do DPF, nechpaem preco to ostatne automobilky nevedia tiez tak spravit.
A co sa tyka odstranenia DPF, never tomu ze su firmy co to vedia na 100% spravit, to ze ti ho odstrania avypnu chybove hlasenia je jedna vec. To ze jednotka spusta stale regeneraciu a dostava sproste data je vec druha. Momenatlne je tato rakovina aut menom DPF neliecitelna, ale ako vravis, ste cesi a velmi dufam , ze vase zlate rucicky na to pridu. Ono hrabat sa v RJ a hladat kde vsade je DPF zapisany a pochopit tu logiku nie je take jednoduche.
Ak chces viac info precitaj si toto vlakno, citania dost ale o to zaujimavejsie: [odkaz]
...no moj názor je , že v honde stojí tento filter preto tak vela, lebo sa asi tak často nekazí ako u spomínaného citroenu a preto si výrobca nemôže dovolit predávat ho za bagatel(keby sa ich predalo viac automaticky ide cena dole-to je snad jasné)....Predsa len honda je kvalitou niekde inde... :-!
I keď, popravde, je ta cena vysoká...
to co si napisal je blabol. Vstupna cena dielu je plus minus podobna (takze vyrobne naklady su blizke nule . Koncovu cenu ovplyvnuje cenova politika vyrobcu, importera a podbne. Pokial citroen pri vyrobe pocita s nizsiou zivotnostou a k tomu stanovy primeranu cenu, tak to problem nebude. Ak by ti ten filter v honde vypovedal poslusnost, tak by si asi v tej chvily chcel by majitelom citroenu :-!
Takže pokud ten PSA filtr nemá problém udělat 150t km, tak Hondí musí logicky zvládnout nějaký 2M kilometrů >:D
Povídali, že mu hráli... a ještě se s tím bude Honda pěkně rvát než to vyladí, přecejen to dělají jen pro ně tolik nezajímavou Evropu, PSA v milionových sériích
Já bych diesel překousl, jen kdybych jezdil jen po dálnici a měl nájezd kolem 30 tkm. Jinak co se týče sporů o kultivovanosti a výkonu vždy je lepší benzín, jen je třeba srovnávat srovnatelný např. 2,0i proti 2,0 SDI. Zkrátka diesel aby se vyrovnal benzínu, potřebuje turbo, tak to bylo, je a bude. Diesel je trochu lepší jen ve spotřebě.
Ta tvoja objektivita. Atmosfericke naftaky boli najvacsimi brzdami premavky. Taka octavia 1.9 sdi so zrychlenim 0-100 tesne pod 20 >:-[] >:-[] . S tym sa fakt lepsie jazdilo ako s obycajnou 1.6 benzin >:-[]
No nevím. V článku je psáno, že norma Euro5 platí od roku 2010. Není to náhodou od roku 2011? Mám Grande Punto vyrobené na konci roku 2010 a je to pořád Euro4 (naštestí)
Ahojte,
som tu celkom novy (na auto.cz), no ked si tak uz asi 3.den citam tie vase haluze v diskusii nedalo mi to a musel som si sem spravit ucet aby som vam na to nieco napisal.
Mame doma 2 auta - Feliciu Combi 1.3 (benzin) a Kia Venga 1.6 (Benzin). Ohladom spotreby chcem povedat, ze felicia (cca.50kW za nova) jazdi na LPG za 7,5/100, v zime 8-8,5/100. Ta jazda za 7,5 je samozrejme podla nalady - casto davame aj 4500rpm ked predbiehame, casto sa chodi do Tatier a tam styl plyn/brzda...
Mozno sa vam to zda vela, no ohladom setrenia nakladov chcem povedat, ze nafta sa neoplati ani ked chcete setrit na pohonnych hmotach. Teraz jazdime na felicii 4€centy/1km a myslim si, ze je to bomba! Za tych 600€ co sme dali za prerabku sa nam to vrati za 2roky a zvysnych 13(potom treba vymenit nadrz) len setrime. Na nase kratke trasy (2-3x denne 30km) je to idelane.
Ked vravite ohladom vykonnu, tak vam musim povedat, ze aj benzinaky maju fakt slusny vykon. Ihladom na spotrebu. Mame karavan, 1200kg a tahame ho s Kiou(126k) a tahat naozaj dobre. Netreba motor vytacat a ideme v podtate uplne v pohode. Spotreba je vtedy 8,5-9l/100, teda zvysena spotreba o nejakych 50%(typicke pri privesoch). Obycajne jazdime s kiou za 6,3-6,5, raz sme dali Poprad-Krakow a spat za 5,9/100 a to sme este v krakowe dali asi 40km v kolonach.
Tak sa pytam: ak nejazdite s kamionom ani na dlhe trasy(400km) casto, naco vam je do * nafta????????? Stoji asi 2000€ viac a pri mojich skromnych prepoctoch by ez poruch musela najazdit 110000km aby sa to vratilo, v pomere oproti standardnym benzinom. Tychto ludi fakt nepochopim.
Dakujem za vysvetlenie ;-):-D
Podotykam, ze na Kii ani jedna porucha po 50k km a na Felicii raz cistenie valcov (100€) kvoli LPG a menena spojka ale to kvoli karavanu. Z cisto technickych veci len raz lambda...
Môj príbeh s DPF. Žiadny spam a urážanie niekoho v tejto diskusii, ale obyčajný život.
Presne ako som sa obával a čo sa dalo čakať.
Keď som si po prevzatí prečítal návod k novému autu, hneď ráno som volal do Fordu v Bratislave, že čo je to za stroj, ktorý nesmiem parkovať nad suchým lístím a iným materiálom, keď prebieha akási regenerácia DPF.
Na otázku ako viem, že prebieha regenerácia mi bolo povedané, že to nepotrebujem vedieť. No, potom kedy nemám parkovať nad suchým lístím? Že nikdy. Bol mi v stručnosti vysvetlený princíp a spôsob regenerácie v našom novom aute. Ako viem, že auto sa potrebuje prebehnúť nejaké tie kilometre, aby sa zohriaty postaral o nahromadený bord...l po spaľovaní nafty? Vy to, vážený pán nepotrebujete vedieť. Vašou starosťou, resp starosťou autorizovaného servisu je pri 60tis garančke doplniť aditívum a v bežných podmienkach pri 120tis sa DPF mení. Tak som sa vrátil k scenáru, ktorý môže nastať, čo sa stane, keď nepôjde manželka týždeň po diaľnici? Filter sa ucpe, ale určite sa zregeneruje, keď nastanú vhodné podmienky.
No, zásadný problém je, že Ford Vám nedá vedieť, kedy prebieha regenerácia DPF.
Ani nie po 3200km Ford S-Max 2,0TDCi 120kW manželke vypísal počítač nejakú chybu motora, ktorá vyžadovala urýchlene navštíviť servis (nie odstaviť auto). Auto je v záruke. V Trnave ju odbili s tým, že majú veľa práce a nech čaká vyše týždňa na poradie. Apel, že máme dvojičky, bez auta sme stratení a nemôže ostať stáť týždeň a nech sa cez PC pozrú aký je ten problém vážny, sa minul účinkom. Zašla teda aj s deťmi a svokrou do Bratislavy na Zlaté piesky (kontrola u detského lekára), lebo aj tak tam mala cestu.
Napojili auto na počítač a zistili, že chybný DPF a NEPUSTIA JU S AUTOM ĎALEJ, LEBO BY MOHLA (RESP) MOHLI S AUTOM ZHORIEŤ!!! Ešte raz: ZHORIEŤ!!!
A teda musia meniť DPF a iné veci, no nemajú súčiastky.
Na moje telefonické otázky zo zahraničia mi servisný technik slušne povedal -
A-že nemôže mi DPF vymontovať,
B-nemôže mi zabezpečiť, že v budúcnosti bude šofér vedieť, kedy prebieha regenerácia (a to má S-Max megadisplej počítača s hlúposťami ako, že Vám svietia svetlá),
C-že centrála vo Forde vyhodnotí záručné opravy a následne bude hľadať riešenie.
Správne ste pochopili? Tak ako ja?
FORD SI POČKÁ AŽ ZHORÍ ZOPÁR ĽUDÍ A POTOM BUDÚ RIEŠIŤ PROBLÉM!!!!!!!!
V mojom prípade všetko čo mám - ani nie ročné dvojičky, manželka a k tomu bonus: svokra, sťa babička dvojičiek. Ja som to auto kupoval v dobrej viere, že bude rodine slúžiť a nie ich spaľovať!!!
Ja nemôžem tomuto rozumieť. Pracujem v oblasti, kde sú striktne dodržiavané predpisy a postupy písané ľudskými obeťami, v lepšom prípade "len" krvou. Každá jedna novinka sa vážnym spôsobom testuje, overuje a vždy je snaha vyhýbať sa rizikám ohrozujúcim bezpečnosť. Ak je v tomto smere letecká prevádzka príliš konzeravtívna, tak je nutné povedať, že je najbezpečnejším spôsobom prepravy.
Tak sa pýtam ako je TOTO MOŽNÉ!!! AKO SI NIEKTO DOVOLÍ OHROZIŤ ĽUDSKÉ ŽIVOTY??!! ŽIVOTY MOJEJ RODINY!!!!
Priznám sa, že v tomto prípade pri výbere auta spotreba bola prioritou (okrem rozvážania rodiny po okolí auto používame aj na dlhé trasy - očakávaný nájazd je cez 25000km) a začal som hľadať, čo to naozaj je DPF až po prečítaní manuálu. Predajca ma na problémy a cenu spojenú s prítomnosťou DPF neupozornil. Veď mi to nie je treba vedieť. A pritom existuje aj auto s cca podobným výkonom v benzínovej turbo verzii (síce tabuľková spotreba o čosi vyššia), kde nejaký DPF meniť netreba.
Normální auto tě po pár přerušených regeneracích upozorní, že je potřeba regenerovat. A tohle upozornění není radno ignorovat, jinak ti hrozí, že budeš muset jet na vypálení filtru do servisu. Kolik km ujede mezi regeneracemi, kdy se o to snaží sám, kdy ti dá vědět, to všechno se auto od auta liší. Je zvláštní, že ten filtr nedokázali vypálit. Pokud by na tom byl už tak špatně, tak auto muselo být v nouzovém režimu. Ale s Fordy nemám zkušenost. Rozhodně bych čekal, že to na diagnostice vypálí.
U Fordu je takýto "priateľský" prístup k zákazníkom normálny .... aspoň mi to teda potvrduje jeden majiteľ Fordu za druhým ....aspoň tí z Bratislavy a okolia ...
Podľa mojich vedomostí má v BA a okolí Ford jednoznačne najhoršiu úroveň služieb zo všetkých automobiliek. Po pár "story" od "šťastných" majiteľov Fordu som do Fordu ani nezamieril a neurobím tak ani pri výbere nového vozidla. A je úplne jedno aké úžasné vozidlá má Ford - samozrejme niekde to môže byť lepšie ...
..to co ste ste tu napisal pane, je z mojeho pohladu na vratenie vozidla, ..v stredo-europskych podmienkach, ale bude asi na dlhe lakte ;-\ Rozumiem Vam v smere, ze nie kazdy sleduje motorisicky vyvoj, a kazdy zakaznik by mal byt oboznameni o moznych nastrahach a vybave vozidla ...a nejakom DPF nevyjimajuc..ci tym skor ! Ak sa neurazite, stali ste sa ako i mnoho inych obetou technickej zlozitosti, neschopnosti a zlej konstrukcie, ktore pouziva vela povedzme nepremiovych automobiliek pri honbe za rebrickami a ziskom. v 21.stor. ... Skuste ten motor 2,5T co vam ponuka Ford, ..je to prebrana pohona jednota s Volva, kde sluzi uz desatrocia a zvladne naozaj vela, treba mat na pamati, ze ide o preplnovany motor. Ak netrvatej na istej marke, ktoru ste si zvolili.. odporucam radcsej zakupit jemne jazdene predvadzacie vozidlo s premiovej triedy s benzinovym motorom ... Ak nenajdete v SR,CR.. a ovladate cudzi jazyk, ...nevahajte oslovit officialne predajcu v nejake zapadnej krajine, ..rozdiel bude ocividny a urcite najdete co hladate a s predajne vykrocite ako spokojny zakaznik ! P.S.: ..bonusom budu rozne akcie, pri kotrych na Vas nezabudnu, a pri dalsom vozidle, budete mat urcite vyraznejsiu zlavu, a mozno aj potencinalnich znamych na drilovacky a par nastev v roku .. Kultura sa v niektorych krajinach stale nosi ! Drzim Vam palce !
V pripade tej Hondy CRV ale aj v prípade iných áut by som to nekupoval, ale by som to vyhodil. Bude treba to nastavit v riadiacej jednotke mohlo by to ist aj bez filtru pevnych castic.
Vobec nie som technicky nadaný človek ale je nad Slnko jasnejšie že tie ceny sú umelo držané podobne ako iné " originálne " diely a že určite existuje iná-lacnejšia alternatíva aby diesel toľko nedymil. To sa nenájde žiadna povedzme česká zlatá ručička hlavička ktorá by vymyslela filter ktorý by bol jednoduchý, lacný, vydržal by povedze 50 000km, vymenil by si ho šofér sám, stál by povedzme 50 Euri?, žiadne vypaľovanie sadzí, proste zahodiť alebo zrecyklovať.
Kde je ten kapitalizmus kde lacnejší a šikovnejší vyhráva. Tu vyhráva automobilková lobby....
[odkaz]
Ono to neni jen o cene, ale i o zivotnosti, ktera muze byt i nekolikrat nizsi nez u drazisch a kvalitnejsich filtru. Nektere motory at se v clanku obevuji s filtrem u nas filtr mozna ani nemaji(i-CTDI) u nekterych je celozivotni. U nekterych se muzou obevit problemy po 50-100tis a to pak relativne nizka cena je i tak dost vysoka.
v dnesnej dobe nemam vyznam asi repas s vynimkou drahych aut pre priklad take dpf na hondu c-rv ako sa v clanku spomina sa da kupit uz za rozumnych cca 30 000 kč a a niektorých aut sa daj pod 10 000 kč pritom sú to úplne nové dpf avšak z druhovyroby cize nie od vyrobcu automobilu ale vacsinou ich robia firmy co robia nahradne diely pre priklad ceny v cr su na www.dpffap.cz alebo kto ma viac odvahy nech objednava zo zahranicia napr. cez ebay z nemecka alebo uk nevyhodou je vsak ze ak vam to nebude pasovat tak na postobnom spat sa to moze predrazit raps by som riesil snad len tam kde ina moznost by nebola alebo novy by bol extra predrazeny