O tom ale Atlis nemluvil a sam ma preplnovanyho focuse :), proto sem to komentoval, jak sem to komentoval a Ecoboost, pokud vim, jsou Turbem preplnovany motory ;-)
To bolo asi tim, ze tvorili auta pre rally, nie pre beznych ludi, vid Stratos. Delta bola fantasticka, ale po nej uz nic zaujimave neprislo. So skutocnou Deltou by mali o 350% vacsie predaje.
Ono nakonec stejná pravidla platí i pro benzín bez turba, prudké schlazení z max. teplot pod plnou zátěží u jakéhokoliv výkonného motoru nikdy technice neprospívají (stejně jako plný kotel u neprohřátého motoru) a olej po 15k je zase jen správně i u atmosféry.
Nadpis znie divne ale samotný obsah bodu 4 radí múdro- raz za čas dať dole olejovú vaňu a poriadne vyčistiť usadený sajrajt. Po 100 000 km tam bude solídny bordel.
Při sundání vany se dává jiný nový těsnění. Jednou mi to zmrvili v Temposervisu dali tam starý těsnění co tam bylo a naučtovali nový. Výsledek - netěsnost
Můj názor je, že pokud byl v motoru vždy řádně a včas měněn kvalitativně odpovídající olej a motor nebyl dramaticky přetěžován (třeba trvale nebo hodně s přívěsem a s plným výkonem) nebo pokud nebyl přehřátý, není žádný důvod sundávat vanu.
Jenže to neplatí pro každý motor. Jsou třeba motory, které mají hůře umístěný výpustný ventil a vždy zůstaně něco starého oleje v motoru, stejně tak některé servisy mění olej rychle a nenechají ho pořádně odkapat. Nemluvě o tom, že u olejového čerpadla je síťka, kterou není vůbec špatné vyčistit, protože tam je dostatek bordelu na to, aby to ucpalo klidně i mazací kanálek.
Kdyby tomu tak bylo, tak nemám na autě 300t, ale 500t, což doufám ne, i když by to byl pěkný výkon ;-) A takových je více. Je to investice v řádu stokorun jednou za 150t km, to je pořád méně než investice do turba nebo vačkové hřídele atd. ;-)
To už záleží jen na tom, jestli tvůj servisák chce s tebou vyje..t nebo ti opravit auto. Samozřejmostí je nové těsnění a dokonalé osmaštění atd. A to už je problém, kontroluj ho pořád, že jo...
Jistě se nic nestane když se olej mění po 15.000km, ale má zkušenost je jiná. Používáme k rozvozu pečiva což je co se provozu auta týče náročný provoz Peugeot Boxer dodávky. Střídá se měststý i mimoměstský režim, často se musí dohánět čas, takže auťáky musí zvládat opravdu hodně. U minulého Boxeru který šel do bazaru po 5 letech s 480.000 se olej měnil každých 30.000 a na motor se nemuselo sáhnout. Stejně jako na spojku a převodovku. Samozřejmě používáme kvalitní synťák Castrol. U předchozích aut se měnil olej po 20.000 a nikdy nebyl problém s turbem. Je ale fakt, že s auty nejezdí hovada s kšiltem nabok, jednou rukou na 12h na volantu a druhou z okýnka, ale zkušení šoféři :-)
Myslím, že keby najazdil menej - mohol vydržať paradoxne tiež menej ....
Jednoducho pre dízel je najlepšie ak funguje stále a najväčším "zabijákom" sú štarty studeného motora - špeciálne v zime ...
Ak by niekto jazdil málo, tak štartuje napr. v zime auto 3 - 4 krát zo studeného stavu, ak jazdí stále, tak maximálne ráno ...
A potom i vznik "bordelu" v oleji pri častých studených štartoch častejší a preto môže byť paradoxne viac zodratý ako motor s omnoho väčším nájazdom km ...
Hoši už se jednou probuďte, ten váš synťák Castrol je jen obyč. tzv. HC - olej ( základová báze je hydrokrakovaný minerální oleje) ;-) . Těch pravých syntetik s bázemi základových olejů PAO nebo ester je už jen pár a určitě nestojí pod 300,- litr :-!
ako ta tak citam, tak tie vase dodavky drzia nie vdaka vasej udrzbe, ale napriek.
do motora treba davat olej predpisany vyrobcom a nie "kvalitny synteticky castrol". Pre vacsinu laikov je castrol automaticky najlepsi olej.
Mimochodom, do dodaviek ide ovela vacsie mnozstvo oleja ako do obycajnych aut aj napriek rovnakej kubature.
Ti hlavně pilotují letadla. Označení řidiče jako pilota se vžilo, dejme tomu, ve vrcholovém motoristickém sportu, hlavně formulovém - zejména v F1.
Označovat civilní ropáky jako piloty je trochu nadsazené, zvláště když jim radíte aby alespoň jednou týdně přidali konečně plný plyn do otáček max. výkonu. :-)
Mame 3 VW T5 2.5 TDI 1-400000KM-3x turbína,3 vačkovej hřídel. 2-350000Km- 2x turbína zatím vačka nedělaná.3- 270000 zatím ani turbína ani vačka.Používáme jen CAstrol Long life 3-obrázek at si udělá každej sám.Každopádně je to dost individuální a dost záleží na řidiči.Z výměn po 30000 tisících sme po 2 letech přešli na 20000 a ted už radši na klasickech 15000 good luck
To všechno, co pan redaktor popisuje, by měla být samozřejmost pro každého rozumného řidiče. Tyhle rady mi řekl mechanik, když jsem kupoval svýho Saaba (2.0turbo benzín).
Presne tak. Vsetky tie rady platia aj pre turbo-benzin, ale vlastne pre kazdy spalovaci motor. Neviem preco to teda prezentuju ako rady pre vodicov turbodieselov...
U GT-R je vyloženě v návodu napsáno "motor po každé jízdě vypínat až 20s po zastavení a uvedení do volnoběhu".
A dělám to rád, dokonce i výměnu po 10tisících respektuju :-!
nojo jenže koukni se na silnici? myslíš že chlapíci v passatech,oktávkách,A6(8)co to ráno nastartujou do 15 minut sou na D1 a hrnou to 160km\h večer se vrací domů zase to drtí přijedou a poctivě tomu dají 5 minut na dochlazení?? auto většinou po 3 letech prodají s utočenýma KM.setkal jsem se s lidmi kterých když jsem se po svižné jízdě na parkovišti zeptal a to nedochlazujete turbo ?? cože?? tak mu stručně řeknu co sem myslel a dostanu odpověď na to ti kašlu mám to v záruce , nebo prosimtě to musí něco vydržet aspoň 2 roky pak to prodám atd atd. :-!
Po letošní zimě jsem vděčný za benzín :-) Dva týdny tady polovina naší díry jezdila vlakem. Kdo neměl auto ve vytápěné garáži neměl šanci ať tankoval sebelepší diesel a používal sebelepší aditivum...
Je pravda, že při těch extrémech běžel benzíňák, ale z větší části to přisuzuji tomu, abych v autě nezmrznul. Jinak ohřátý to na baterku jezdilo vcelku stejně, jako při vyšších (normálních) teplotách. Žádný extrémní úbytek kapacity jsem nepozoroval.
Tohle je snad článek v rámci apríla. 8-s Přidávám poslední radu. Pokud chcete aby vám diesel a obecně jakýkoliv motor vydržel co nejdelší dobu, tak s ním vůbec nejezděte. To značně prodlouží jeho životnost.
... teda konkrétne mňa, keď som si kúpil moderný turbodiesel a teraz musím dochladzovať, robiť divadlo pred pumpou s dávaním aditíva, * sa s tým a ruky si čistiť od toho, 2x žhaviť v zime a čakať chvíľu po naštartovaní, potom sa až pohnúť a srandičky okolo toho.
* MODERNÝ TURBODIESEL !
Zlatý atmosférický benzín, naštartuješ a ideš, aj pri mínus 25 ti pôjde do 3km teplý vzduch z kúrenia, máš zohriaty motor na celý deň, nie ako posratý diesel, ktorý sa ochladí do pol hodiny a zas odznova musíš čakať, kým sa zohreje.
Ako rekreačný užívateľ moderného turbodieselu mám k tvojmu príspevku pár postrehov.
Dochladzovanie nie je žiadna veľká veda alebo procedúra. Stačí nejsť až pred barák na plný kotol a turbu to stačí. Netreba čakať 5 minút s naštartovaným motorom pred garážou.
Aditíva do nafty nikdy nedávam a čuduj sa svete- jazdí to. CR vstreky ti jedného dňa odídu tak či tak, zmier sa s tým a nešaškuj s aditívami. Možno v zime, pravda pri -30 mi primrzla nafta.
Aj v mrazoch mi ináč štartuje na jedno žhavenie. Dva neuškodia ale jedno stačí.
Čakať po naštartovaní? Počul som už teóriu o "vyrovnaní tlakov v systéme" ale...čo ti ja viem..naštartujem, zapnem pás, naladím rádio, idem...žiadny užívateľský diskomfort navyše oproti benzínovému autu.
A nakoniec ale nie naposled- kúri to. Pri mínus dvadsiatkach do 2 minút teplý vzduch a do 10 minút príjemná atmosféra v kabíne. Že to niektoré automobilky nevedia, neznamená že sa to nedá.
jazdim aj autom s turbodieselom:
- dochladzovat nemusim (je tam dobehove cerpadlo ktore zenie olej aj po vypnuti motora)
- aditiva som nikdy nepridaval (staci tankovat na slusnej pumpe)
- veskere "zhavenie" v najtuhsej zime je 1-2 sekundy (2 krat som este nikdy nemusel)
- po nastartovani hned idem (co je rozumne drziavat u kazdeho motora).
Tak neviem, asi nie som normalny...
Mě hrozně bavila tato zima. Když se mi kamarádi smáli, že si kupuju to užrané subaru, které ,,nejede,, a zdůvodňovali to zkušenostmi s jejich jediného auta a to škoda octavia. Celý můj fejsbuk se bavil tím, že se řešilo co všechno musí kam přidat, aby auto rozjel a co musí preventivně udělat a co udělat, když už to teda nenastartoval... A teď se dočítám co musím dělat i když mám léto ... Potom si řeknu co musím dělat při benzínové atmosféře. 10 - 20 km po startu nedávat kotel studenému motoru - Check. A dál ? Hmm asi nic. Prostě jsem vždy nasednul a jel...
Kdysi dávno (1990..1992) jsem jezdil s Tipem 2.0 16V, které mělo spoustu budíků, mezi jinými i teploměr oleje. Motor byl subjektivně zahřátý, tj. auto topilo po dvou, třech kilometrech jízdy, ale olej byl na provozní teplotě až po ujetí cca 10 km, a to při venkovních teplotách nad nulou. Od té doby jezdím s tímto vědomím.. :-!
Tak olej sa určite zohrieva dlhšie ako voda, len na to väčšina áut nemá ukazovateľ..ale 10 km ako spodný interval? Teda zrejme v lete? To sa mi zdá príliš.
U 1,8 TSI se olej zahřívá při klidné jízdě na teplotu 80 stupňů při pořádných mrazech okolo -20 až tak po 25 km jízdy. To by jeden člověk nevěřil :-| . V létě tak po 15 km.
Poslední verze má sofistikovaný systém řízení ohřevu - umí cirkulovat pouze médium v motoru, umí postupně připouštět vodu z nádrže a umí i vytápět auto s uzavřeným vnitřním okruhem. A samozřejmě umí cirkulaci i vypnout a řídit její rychlost. To vše pro snížení spotřeby v normovaném cyklu. Příjemný vedlejší efekt je nižší spotřeba i v reálném světě a rychlejší ohřev motoru i kabiny. A za jízdy si podle zátěže teplotu mění. Když je málo zatěžovaný, zvýší si provozní teplotu (až na 107 °C), když je hodně zatěžovaný, sníží si provozní teplotu (až na 85 °C).
10 km u motorů bez řízení ohřevu vůbec není problém. Z víkendového domu to rodiče mají 16 km na dálnici a považuji to za optimální vzdálenost na prohřání motoru. V létě. Zkrátka auto jako první začne topit, pak se na provozní teplotu ohřeje voda a až nakonec má ideální teplotu i olej. (Neplatí to doslova vždy.)
moze mi niekto vysvetlit preco sa olej zohrieva dlhsie ako voda? Ja mam za to, ze olej, kedze prudi srdcom motora rovnako ako voda sa zohreje rovnako ako voda. Ja mam na svojom aute tiez teplotu vody a aj oleja a zohrievaju sa rovnako. Problem je v tom, ze to opticky klame, pretoze voda ma mierku od cca 40stupnov a olej od cca 70stupnov (predpokladam ze aj ine auta su na tom podobne) a tak rucicka vody zacne stupat skor
No kontrolka zhasne tak po 2 - 3 km. Ale částečně i kvůli automatu a tomu co mi bylo říkano už od prvnícho fichtla - netoč studený motor. A tak to dělám do rozmezí 10- 20km ... stratit tím nic nemůžu ne ?
no ano, taky mám teploměr oleje a divil by ses, olej se zahřívá na provozní teplotu mnohem déle jako chladící kapalina. po ránu kolem 15° je to těch 10km
a proto je teploměr oleje velice dobrá fičura :yes:
znovu dalsieho pana poprosim aby mi vysvetlil preco sa olej zohrieva ovela pomalsie ako voda. Pretoze olej je ten, co sa ma zahriat skor koli ziskaniu potrebnych mazacich vlastnosti
Nebude to nahodou rozdielnou hodnotou tepelnej vodivosti vody a oleja? Zjednodusene povedane, sa preto olej dlhsie zahrieva (alebo dlhsie drzi chlad) ako voda. Zdanlivo to moze posobit divne, ale olej popri (pomalsom) chladeni aj maze, resp. maze a chladi, kdezto voda "iba" chladi, ale rychlejsie.
pořiď si budík teploty oleje a uvidíš že olej se dostává na provozní teplotu okolo 15km ale záleží taky na venkovní teplotě v zimě to může bejt i 30km!!!!
je sice pravda ze zlate atmo nemaju problemy ako diesle, a pokial clovek vie ako na nich jazdit pri nakladoch na opravu sa benzinak skor oplati, pokial clovek nenajazdi 30.000 rocne.
Atmo benzin je fasa hlavne s LPG.
Dufam ze Vialle LPdi vstrekovanie kvapalnej fazy do TSI(TFSI) motorov a dalsich variantov bude mozny, bude benzin nadalej atraktivny.
ked si porovnam turbo benzin, ktory uz asi uplne vsade nahradzuje atmo benzin a turbo diesel. obidve maju turba, obidva pracuju s vys. tlakmi, cize vstreky uz mozu odist v obidvoch pripadoch, tyma padom maju vysokotlakove cerpadlo. Co som nepostrehol ako je to z dvojhmotakom, DPF, EGR.
DPF nie je az take strasne pokial ma clovek peugeot, ford, tam sa da splasit DPF za dobyr peniaz s takou hondou je to horsie :(.
Diesel maju podla novyh cennikov podstatne lepsie motorizacia, taka Zafira ma 2.0 CDTI vs 1.4 Turbo Ecotec, no uz len kvoli objemu by som volil diesel, sory ale 1.4, keby aspon 1.6, taky touran tiez 2.0 TDI CR vs 1.4 TSI, pre mna za mna moze mat ta 1.4 aj 4 turba, aj tak to je len 1.4 a bude mat problem s takym vozidlom
Když jsi nakousl to DPF. Teď jsem viděl jarní servisní dny u Peugeotu a výměna DPF je teď v akci za 10t kč včetně práce. A to už je akceptovatelná částka.
To je tvůj pohled na věc, doporučuju ti sednout si za výfuk vytočeného dieselového motoru bez DPF a užívat si auto bez bohapustého výmyslu ekoteroristů.
A ještě si ani neuvědomuješ, že v v Euru VI budeš mít FAP iv benzínovém motoru.
Jo, pro tebe ekoterorismus, ale raději budu žít v evropě s FAP místo
[odkaz]
[odkaz]
stačí, že občas projíždím přes: [odkaz]
ano, je to moj pohlad na vec a nejak extra ho nemam dovod menit. fap v benzinovom motore bude vylucne nutny len preto, ze vyrobcov niekto tlaci k stene aby vyrabali motory, ktore splnaju urcite normy - vysledkom coho je napriklad tvorba pevnych castic v benzinoch s priamym vstrekovanim paliva. a ouha, to bol predsa problem dieslov... takze si Ronault hovor co chces, ja to povazujem za nezmyselny ekoterorizmus. uznavam, ze o prirodu treba dbat, ale ono by mozno stacilo lepsie vyriesit mestsku dopravu v centrach vacsich miest, ako trestat kazdeho majitela auta nezmyslami akymi dpf/fap su...
pri nasej mentalite bohuzial bude cast tych naftakov jazdit postupom casu bez tych filtrov. Krok vedla to nebol, dymiacich kontajnerov na cestach radikalne ubudlo a vidiet dymiace auto (plniace euro IV a V) je rarita, zatial co starsie dymia vsetky (takmer bez vynimky)
Alamberte, netroufáš si na moc, když chceš rozebírat polovědecký článek, navíc psaný pěkně jednostranně? Rakovina není jediná věc, která se na plících a DÝCHACÍCH cestách vyskytuje.
Naprosty souhlas,
od doby, kdy jsem pred par mesici videl novou firemni Octavii predjizdet 3 auta v zacpane ulici na plny plyn, (a pravdepodobne) se auto rozhodlo regenerovat, za ni se za utem ulice zaplnila stiplavou hnedomodou mlhou. Uz diesel v aute nechci, i kdyby jezdilo za 4l nafty. Stejne tak na dalnici, kdy se osvedcene nesmrtelne TDI rozhodne z leveho pruhu zaradit do kolony jedouci 140. To je temer nutnost zapinat vnitrni cirkulaci, kdyz zacne vyhazovat saze z kufru. Toz nevim, prijde mi vice "okoli friendly" zaplatit o par kc/100km za benzin, nez za sebou videt tohle (mozna jsem prilis citlivy na to, co z meho auta leze).
a to je vela?, si pozri ze kolko stoji DPF na Hondu? tak cez 120.000 kc, kia hyndai, nie je na tom tiez zle.
Nie je vsetko len ze chodim za 5-6 litrov nafty.
Ano je pravda je DPF je skor ako zatka, znizuje vykon zvysuje spotrebu, ale zase chod za 8 rocnym naftakom a skus sa nadychnut z pohladu "bordelu" vo vyfukovych plynov naftak vedie daleko pred benzinakom. CO2 emisiu nie su vsetko,
Tys mě nepochopil, naopak chválím tu cenu, která při výdrži cca 150t km znamená směšných 6h na km (s aditivem 10h) za to, že člověk jedoucí za mnou nemusí při každém mém přidání pedálu plynu zapínat vnitřní cirkulaci vzduchu.
turbo benzin nema dpf, nema stavitelne lopatky turba... dvojhmotaky maju aj atmosfery, ale dvojhmotak nici hlavne vysoky krutiaci moment. turbobenziny su viac namahane teplotne, nie tlakovo.
co sa tyka maloobjemovych preplnovanych motorov, to je problem, ktory musi riesit kazdy zakaznik/majitel sam. predpokladam, ze kazdy z nas je dostatocne sudny na to, aby dokazal sam ocenit, ci je vhodne davat do 1.5t mpv ci sedanu/kombi strednej triedy. to ze to ma vyrobca v ponuke neznamena, ze to treba kupovat. take motory su absolutne vhodne do hatchbacku nizsej strednej...
To mas pravdu ale co urobis, ako chces predsedcit vyrobcu ze 1.4 tsi nie je riesenie pre MPV, a ked vacsina vyrobcov ide potom podla tohoto vzoru?
Si zober ze ako sa teraz riesi nedostatok vykonu, nie vyssou amosferou, ale ti pridaju turbo, uz VW vyhlasil ze 2.0 TDI bude biturbo, Opel Insignia myslim ze uz je, hyundai i40 ktora sa mi velmi paci bude skorej 1.7 crdi titurbo ako 2.0 crdi
Nekupovat ho. VW u většiny aut nabízí i dvoulitr. A i tak bys tím asi do budoucna nic nedokázal, protože snižování emisních průměrů by je dotlačilo dvoulitr u některých modelů vyřadit z nabídky, pokud by se jim nepodařilo vykouzlit z něj zázračnou spotřebu.
Dvoulitrová naftová biturba jsou čistě kvůli tomu, že nechtějí nebo nemohou nabídnou šestiválec. A v řadě těch aut ani v poslední době naftové šestiválce nebyly, takže nejde o nějakou ztrátu.
davno pradavno som bol zastancom len benzinu.Jazdil som aj diesel.Teraz mam len diesel a nemam žiadny problem po celý rok.Nepouživam žiadne aditiva a ine blbosti.staci pravidelne servisovať.Mam GOLF 3 1,9tdi/66kw.Na diesel nadavaju len tý čo miesto volantu maju mať v ruke varechu >:-[] .Kto je len trocha technicky zdatný vie ze benzín a diesel šlapu jak hodiny.(tie z turbom).
Jo, takový muzeum motor v muzeálním autě je úplný diesel držák, ten jede i na olej z grilování kuřat >:D , Počkej až dožije a budeš si muset koupit diesel s EURO 6 nebo vyšší, to bude lahůdka. To bude taková sbírka kurvítek až ti půjdou oči šejdrem.
nektere motory maji turba dochlazovane vodou, napr volvo D5 novejsi generace, nektere VW benzinove motory atd.. tam takovy problem s vypnutim motoru bez dochlazeni pri bezicim motoru neni
Samozřejmě záleží o jaké jízdě se bavíme. Na jakou teplotu dokáže chladit vodní chlazení turbo ? Další věcí je, jak je vodní chlazení řešeno. Samozřejmě nejde paušalizovat, ale v momentě, kdy vypneš motor a nepoběží oběhové čerpadlo chlazení a olejové čerpadlo, stejně dojde k lokálnímu přehřátí.
napriklad 1.4HDI od PSA to ma na***... doletis do mesta na prvku krizovatku a motor okamzite zhanse... a je mu jedno ci je alebo nie je chladeny... to ide plati pri studenom starte, vonku 0 prejdes 300m a motor na semafore zhanse...
1.4 e-HDI je aktuálně jen v DS3, mea culpa, ale jinak bude v Peugeotu až v 208, ve 207 nebyl. 1.6 e-HDI je hodnocen jako nejlépe vyladěný start stop systém na trhu, že by 1,4 e-HDI byl špatný... to se mi nechce věřit.
I kdyby to bylo skvěle vymakané, tak to motoru zrovna neprospívá. SS vždy vypínám a nechávám vypnutý. Nestojí mi to za to. Možná ve velké zácpě, ale tam budu nejspíš chtít klimatizaci, což u většiny aut znamená nastartovaný motor. Těším se na to, až tenhle systém bude mít velkou penetraci. Ráno v zimě se půjdu bavit na křižovatku, jak se při naskočení žluté celé "startovní pole" zatřese. >:-[]
V tomhle je trochu vtipný 1.4 TSI COD. Člověk by čekal, že na volnoběh využije toho, že může běhat na dva válce a bude šetřit palivo, když máš SS vypnutý, ale pod 1400 otáček tenhle systém nefunguje, protože pak motor není dostatečně kultivovaný, takže na volnoběh pěkně běhají všechny čtyři.
...ja si to myslel, tak v tom pripade je STOP-START tak akorat na snizeni normovane EU spotreby ;-\
...mne to bylo divne letim po dalnici - prvni krizovatka - motor chcipne a co turbo a vse ostatni ? Ale ty 2 roky zaruky to da, pak to zaplatim ze sveho, ze...
On může motor vypnout, jen musí běhat chlazení a mazání. Vyřešit se to dá. Dá se použít nezávislá klimatizace. Ale takhle vymakané to nemá snad žádný motor/ žádné auto na trhu. A i tak to není zrovna ideální pro životnost motoru. V reálném světě ti to trochu paliva ušetří, ale zdaleka ne tolik, jako při normovaném měření, kde se během cyklu stojí a stání tvoří jeho značnou část. Takže jsem rád, že si to mohu vypnout.
cau parta, malu podotazku k tomuto bodu. vzhladom na to, ze som kupil moj prvy dizel pred mesiacom a vseobecne sa do motorov az tak nevyznam...ako presne by sa to vytacanie malo realizovat? mam lahku nohu a celkovo sa nad 3.5k rpm vlastne ani nedostanem...to mam teda raz za tyzden vytocit auto v dakej 2ke na 90ku a slahat si to cez dedinu, aby som sa dostal na chvilu na tych 4.5 -5k rpm?? ta moja c4 1.6 HDi taha statocne, takze dostat sa pod zatazou na take vysoke otacky....to fakt aby som bol niekde na Hungaroringu :-)
Furt nadáváte na diesly a pak stěma vašima "V6 atmobenzin" jezdíte jak s hnojem, aby vás to nesežralo...až bude nějaký benzín umět: V 30°C s klimou na 20, vesnice 60 mimo 160 , 3xzastavování, z 300m.n.m do 500m.n.m za (REAL !!) 5,2l tak mě řekněte...nazdar
Mám V6 benál a můžu potvrdit, jen rozvody, filtry, olej a svíčky :-! .
Sametový chod, táhne od volnoběhu a má krásnou špičku v 6000 otáčkách. Do 3000 není slyšet, od 3000 při plném plynu a famózním tahu se nádherně ozve >:D .
Spotřeba :-) , při pohodě a dodržování limitů 7 l. Při rychlé jízdě, případně ve městě kolem 9 l. Ostrá jízda, kde bych ihned musel odevzdat papíry i s autem 10 - 11 l. Nordschleife 22 l >:-[] .
No ta nádherná jízda za tu spotřebu stojí ;-) .
Vychytávky motoru (i když v závěru po ostré jízdě samo jedu lážo, aby se motor zchladil a zklidnil), termostatem řízené přídavné elektrické dochlazovací čerpadlo v chladícím systému :-) a termostatem řízený ventilátor pro dochlazování alternátoru a motorového prostoru. Po dojetí a vypnutí motoru vše automaticky motor dochladí :-) .
Je to paráda u motoru, který je starý 18 let a je schopen ujet 500 000 km a víc :-!
Přece si nekoupím V6 proto, abych jezdil za 5.2 l? Navíc ono je úplně jedno, jak se s tím jede. Mám V6 3.5 l a i když bych jel jako důchodce, nebo jel naprosto normálně, tak se to projeví jen litrem na 100 km. Čili v průměru jezdím za 10 litrů a nemusím nic řešit. Co rok vyměním olej a filtry, co 4 roky olej a filtr převodovky.
Rachocení a třepání vozidla jsem ušetřen, nezajímá mě mazání nějaké vrtulky a navíc už jsem si vyslechl spoustu dojemných příběhů s podělaným "úsporným" motorem. Navíc pokud nechci nové auto, tak objem nad 3 litry je už sama o sobě slušná úspora v investici do auta. To mi chrochták nemůže nahradit, i kdyby jezdil za 3 litry.
Při mém nájezdu kolem deseti tisíc kilometrů je mi fakt jedno, jestli dám za palivo 3 nebo 6 tisíc měsíčně.
když někdo machruje za jak málo mu to jezdí a potom slyším kolik za opravu vysolil v servise ale stejně je to prej naprd když mi to nejezdí za 5 nafty >:D a když si octavia cucne oleje přes turbo (viděno na vlastní oči cca před týdnem) to taky musí být radost :-):-)
Mam 5-rocny Ford Mondeo 2.0 TDCi aj s DPF filtrom. Je to nepodarok, neodporucam kupovat Ford auta. Za dobre vysvedcenie som slubil 14-rocnemu synovi, ze na uzavretom privatnom mieste si moze trochu vyskusat soferovanie. Vcera syn vyturoval motor asi na 4 tisic otaciek a hned nato auto poskocilo a motor zakapal. Odvtedy pri ubrani plynu - pri deceleracii ? hlavne na 3-ke pri asi 40 km/hod pocut iste hrmotanie z motoroveho priestoru. Pri akceleracii nebadam tieto zvuky. Co sa mohlo stat, treba to riesit ? Vdaka vopred za fundovane odpovede. Peter
Mohol by to byť dvojhmotový zotrvačník. Ten je háklivý na také správanie aj napríklad na podtáčanie motora.
Osobne by som nikdy nedal diesel do ruky človeka, ktorý nemá aké také skúsenosti so šoférovaním a hlavne nejaké to technické zázemie, alebo teda nevie ako sa k naftovému motoru chovať. Žiaľ, veľa takých behá po svete.
Úprimne, myslím, že nie je nepodarkom auto, naozaj, možno zlý kus, ale ani tomu veľmi neverím. Práveže Ford má celkom dobré autá, hlavne podvozky ale aj motory, len treba vedieť, čo potrebuje a treba mu to aj dať.
Ja by som 14 ročnému synovi kúpil z bazaru starú škodku 120 za pár korún a nech sa zvezie koľko chce. Mondeo by som mu do ruky nedal (keď tak až po pár dňoch v škodke), bolo by to naozaj podstane lacnejšie.
Nevím jak ostatní, ale já DPF filtr, dvouhmotnostní setrvačník turbo a podobné nesmysly ve svém autě nechci. Opravdu se děsím, že si jednou budu muset nějaký takový krám koupit.