Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota FT-86 vs. FT-86 II vs. Scion FR-S: Designový trojboj

Plánovaný malý sporťák od Toyoty se světu ukázal již ve třech verzích. Která z nich je podle vás nejhezčí?
Zpět na článek
7. 5. 2011 10:38
7. 5. 2011 11:42
neregistrovaný "mirec2211"
7. 5. 2011 16:30
7. 5. 2011 18:39
7. 5. 2011 20:32
7. 5. 2011 10:38
Vyváženost
FT86II mi příjde vyváženým středem mezi jednoduchými liniemi prvního konceptu a až obludnou nabobtnalostí Scionu. Opravdu moc povedené auto.. Těším se až začne s výrobou, rozhodně bude mým žhavým kandidátem na místo v garáži.. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mirec2211"
7. 5. 2011 11:42
Subaru
Tento dizajnový trojboj vyhrava Subaru STi Coupé so svojim dizajnom ;-) O tom niet pochýb.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
7. 5. 2011 12:18
Jasné jak facka,
vitězem je rozhodně původní FT-86, naopak designově zřetelně nejhůř dopadla FT 86 II. Doufám, že aspoň to Subaru neprojde podobným tuzingovým stylingem... 8-s
Většinou je původní koncept designově povedenější, protože později o některé prvky logicky přijde, v případě FT-86 je to naopak z toho důvodu, že některé prvky naopak bohužel přibyly (tragicky aplikovaná led světla, "radlice" apod.) ....
Rozbalit vlákno
3
7. 5. 2011 12:31
Re: Jasné jak facka,
Bude velmi zajimave sledovat rozdily mezi Toyotou pro Evropu a Severni Ameriku (Scion) a Subaru a nasledne vybavu, techniku (ci naladeni) a ceny v navaznosti po rocnim prodeji techto vozu.

Smutne je, ze Scion at bude jakykoliv (lacinejsi) tak bude hodne levny a v neporovnani s vozy pro Evropu ...takze dostupnost takoveho vozu pro prumerneho Americana je asi jine nez pro prumerneho Evropana.

Mozna se mylim?
Avatar - Uhlik
7. 5. 2011 14:00
Re: Jasné jak facka,
Nemylis, bude to tak, bohuzial...
7. 5. 2011 21:15
Re: Jasné jak facka,
Souhlas, ten původní koncept to je zjevení :-) :yes:
I Scion se mi celkem líbí, ale.. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2011 14:06
Ten kvě ten
Kočky by kupovaly Scion a proto mu daly hlas v anketě. Mňau.
Rozbalit vlákno
1
7. 5. 2011 14:20
Re: Ten kvě ten
Kocouři taky:)
Pojedem se pak projet? >:D
Avatar - Subaru4ever
7. 5. 2011 14:52
Nečekané
Nečekal bych, že nakonec jednoznačně vyhodnotím jako nejhezčí FT-86 II. Původní studie má sice krásně jednoduché linie, ale jako celek mi přijde taková disproporční a "šišatá". Naopak Scion už si zahrává s linkami Muscle-cars a například blatníky a kola má absurdně obrovská. Scion je zbytečně moc mohutný a chybí mu lehkost. FT-86 II je harmonická, vyvážená a vypadá nejrealističtěji. Pásy LED diod jsou sice i mně proti gustu, ale když to vezmu kolem a kolem, k designu přídě se hodí. Stále mě nejvíce fascinuje struktura plástve mřížky = desítky stíhaček ze StarWars na jednom místě jsou úžasné :-) >:-[] :yes: . A záď FT-86IIky by mohla být i bez křídla, ale jinak i ta je v mých očích nejhezčí. FT-86II se také nejvíce podobá Lexusu LFA :-) .

Když si ale na kastli ukázaných 3 Toyot promítnu současné designové prvky Subaru, můj horký favorit na nejhezčí kupátko je jasný >:-[]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
7. 5. 2011 20:57
Re: Nečekané
To si mě trochu zklamal chlape, verze od Subaru zatím vypadá dobře, ale ta FT-86 II, to je místy fakt "dílo"... 8-s >:-[]
7. 5. 2011 23:17
Re: Nečekané
Jo, ta malůvka Subaru zatím vypadá hodně dobře, tak snad to nedopadne jako s novou Imprezou. Ale koneckonců, všechny sport. modely od Subaru nad 200 koní vypadají, resp. jezdí dobře >:D
Avatar - white label
7. 5. 2011 23:33
Re: Nečekané
Chápu, chtěls tím říct, že prostě jen dobře jezdí... ;-)
8. 5. 2011 00:40
Re: Nečekané
No, chtěl jsem toho říct víc, ale nakonec jsem si to rozmyslel, protože pak už bys to nepochopil >:-[]
Avatar - white label
8. 5. 2011 00:51
Re: Nečekané
Ale to víš, že bych to pochopil, já mám totiž pochopení i pro takové "individua" jako jsi ty, viz sázka... >:D
8. 5. 2011 08:59
Re: Nečekané
Na mně není nic k nepochopení. Každej normální člověk by se vsadil, když má 99% šanci na výhru >:D
Avatar - white label
8. 5. 2011 11:10
Re: Nečekané
To jo, ale nesází se zrovna s někým, kdo má tu "šanci" 100%ní! :-O >:D
8. 5. 2011 11:47
Re: Nečekané
Něco mi tady nesedí anebo jsem matematiku špatně pochopil a myslel si, že když má jeden 99% šanci, tak ten druhej má už jen 1% >:-[]
Avatar - white label
8. 5. 2011 21:12
Re: Nečekané
Pochopil si to dobře, při mých 100% už toho na tebe moc nezbylo, jinými slovy: Já všechno, ty zbytek... :-O >:D
8. 5. 2011 23:52
Re: Nečekané
Mně bude bohatě stačit, když mi při tvých 100% zbyde ta flaška >:-[]
7. 5. 2011 16:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
7. 5. 2011 20:47
Re: moje pořadí: scion, ft-86 I, ft-86 II
Přesně tak, "nevkusně vytuzenou", bohužel...
Avatar - -TEAC-
7. 5. 2011 16:30
za mě
Toyota FT-86 :yes: :yes: Ale škaredé není ani jedno!
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2011 18:39
TŘI KÝČE
Tomuhle se fanda sportovních aut z Evropy může opravdu jen potutelně usmívat. Doslovná designová bezradnost, a to v každéím úhlu, v každé linii.

Jo, tady jsme zmlsaní, jede kolem Ferrari a ty se ani neotočíš. Devětsetjedenáctku považuješ za běžnej kočár, a když to kolem prořízne lambo, zajímá tě víc šofér než auto... Přitom zmíněné evropské ikony jsou tak o devadesát devět až sto pater výše než ty horní autogejší. A pak... Alfa Romeo 8C (například), to je oproti hornímu triumvirátu taktéž zázrak. Ona tím (vizuálním) zázrakem je v konfrontaci nakonec i ta Laguna coupé... Nebo si vezmi ROCCO, VOLKSWAGEN ROCCO, tomu se říká mistrovství stylu. Jenom jestli to víš...

Žiješ v Evropě, v kolébce aut, zajímej se o ta správná auta a diskutuj o nich. Oroduj za ně, onanuj za ně, žij jimi a uznávej je. Vezmi si dovolenou a jeď do Zuffenhausenu, tam ti Porsche naloží takovou estetickou kládu, že z toho budeš žít dalších deset let.

Horní potenciální dilema, to ať se na mě nyní autor nezlobí, to je rozvička nedůstojná Evropana.

:yes: [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - TS141
7. 5. 2011 20:32
Re: TŘI KÝČE
ty musíš být neskutečný ale neskutečný pako
7. 5. 2011 23:30
Re: TŘI KÝČE
Ano, shodnu se s tebou, že 911 je ikona ikon.
Nicméně co se týče kvalit auta (ať Scion, Subaru, nebo FT 86), už teď bych si troufl tipnout, že svezení bude lepší, než s GTI či jakýkoliv jiným přebouchaným Golfem.
A ohledně designu, ano...Golf pro mě bude designová ikona, ALE až začnu převážet plato vajíček na zadních sedadlech a na neděle budu brát do auta klobouk.

***samozřejmě reakce na GTI:)
8. 5. 2011 19:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2011 13:27
Re: TŘI KÝČE
Nic ve zlým, ale 911 mi přijde jako větší ikona než cayman, nebo snad ne?

Respektive...když se někomu líbí Cayman tak předpokládám, že ještě víc je unešený z 911.
9. 5. 2011 23:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2011 21:46
Re: TŘI KÝČE
1. Az za par mesicu budes nehezky mluvit treba o interieru techto modelu, tak nezapomen zminit, ze se na to podily clovek z tve domoviny... uvidime jak ti to pujde!

2. Nechapu koho by zajimal ridic v Lambu? Pokud nejsi zenska a nelovis snoubence...

3. Tvuj vysneny Rocco je velmi dobry ... to i sam Toyoda rikal, ze chce vyrabet podobne auta s takovym jizdnim nastavenim. Ale rozhodne svetove designove mistrostvi se u VW nekona...

4. Nevim proc, ale neco mi rika, ze Subaru proda vice techto vozu nez Toyota v Evrope.

Nalejme si cisteho vina, tyto modely jsou vesmes pro uplne jiny trh a v jadru jine klienty nez jsou ti stari Evropsti.
8. 5. 2011 11:26
Re: TŘI KÝČE
Nepletes si to s AR 4C?
Me se 8C libi moc, ale tys' tu stravil nejedno odpoledne na krizove vyprave proti vykulenym svetlum...:-)

Jinak nutno souhlasit, vzhledove je to bida. Technicky ale vse, jak ma byt.
8. 5. 2011 14:00
Re: TŘI KÝČE
Ano - technicky OK, designove katastrofa.

A tak je to u aut z asie vzdy. Dokud tam nezacnou uradovat evropsti designeri na plne koule, koupi si japonce porad jen exot.

Kdyz se kouknes na evropske auto, z mnoha uhlu ti pripomene krasnou zenu.

Ale ty asijske hruzy se inspiruji tuhle mouchou, tuhle zase kudlankou, jinde zase treba treba konem... Chudak technika, zabalena do takove hruzy. >:D
8. 5. 2011 17:38
Re: TŘI KÝČE
:no: No porovnavat design toyoty so supersportami za 10-nasobne ceny mi pride trocha zcestne. Rocco je celkom vydarene, ale tam su zase nedostatky inde. Som presvedceny, ze FT-86 schova Rocco, co sa tyka zabavnosti a celkovo jazdnych vlastnosti, s prehladom do vrecka. Mne sa najviac pozdava FT-86 II, uvidime ako to bude v reale teda. Dost mi to pripomina styl GT-R, to tiez nie je ziadny elegan. Taky cisty technoidny japonsky design. Oproti napr. CR-Z je na tom subjektivne FT-86 uz teraz podstatne lepsie.
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 5. 2011 09:23
Re: TŘI KÝČE
Tu první větu jsi zvolil moc dobře. Tomuhle se fanda sportovních aut, opravdový fanda sportovních aut - ne nějaký regulovaný eurodrzek vyznávající podivně pokřivené trendy hodnoty, může jen potutelně usmívat. Protože ví...

Je nesprávné shazovat asijský design evropským pohledem. Stejně jako by bylo pokrytecké odsoudit MISS Japan na základě ideálních evropských křivek a rysů. Ne, Japonka nemá tak kulaté prsa jako kočka z Milána, ani nedisponuje samozřejmou elegancí jako konkurence z Wolfsburgu a už vůbec to není přísně tvarovaná rajcovní dokonalost ze Saint Agaty. Je prostě jiná a má asijský šmrnc, tradiční konzervativní Evropan potřebuje víc pohledů, než si uvědomí, že je vlastně taky sexy. Tedy obzvlášťe v původní podobě anebo v modrém hávu STI, přešmínkování ani dávka testosteronu jí moc nepomohly.

Jenže když navážu na ten první odstavec. Pravý a opravdový fanda sportovních aut ví, že malé zadokolkové kupé s pohonem zadních kol a hmotností 1100kg, které svou filozofii káže skrze mechanický samosvorný diferenciál, nikde jinde nenajde. To je takový bonus... něco jako mokrý ženský orgasmus :-) A lehce cizokrajný design už je pak pouze vítané zpestření v uniformní a předvídatelné mase...

heh.. >:D
9. 5. 2011 12:16
Re: TŘI KÝČE
Osobně rozlišuji mezi stylovostí (popř. elegancí) a krásou. Jsou to dva odlišné aspekty designové stránky vozu. Například Volkswagen Scirocco podle mě není krásný (zvláště ne zezadu), ale je stylový. Naopak tato Toyota/Scion/Subaru je krásné, ale ne moc stylové. Je totiž přepálené po všech směrech. Aerodynamické prvky jsou snad i na stěračích, což v porovnání s například takovým Ferrari 458 nemůže značit nic jiného, než že se jedná o prvky designové a nikoliv účelné. Teď se nám ještě toto auto neokoukalo a proto se všichni nadšeně probíráme obrázky, ale za pár let bude toto auto ekvivalentem Mitsubishi Eclipse nebo Nissan Skyline (se svým obřím křídlem) a se stylem nebude mít společného nic. V podstatě tedy v tomto (v rámci možností) souhlasím s GTI.
6. 6. 2011 16:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2011 23:50
Teorie symptomu GTI
Musím se s vámi podělit o svou teorii symptomu GTI, která mě napadla po přečtení posledního příspěvku v této diskuzi. Mno...co si budeme nalhávat, bylo jich k zamyšlení více:)

Jedná se o čistě subjektivní teorii a čtenáři ji mohou, ale nemusí přijmout za svou.

Nuže tedy:
Před existencí pana GTI fungoval tento jedinec jako obyčejnýmuž blíže neručeného věku.
Říkejme mu třeba pan Milan. Pan Milan pracoval na pobočce prodejce vozů Volskwagen.
Jednou cestou z práce byl unesen mimozemskou lodí a byl infikován skupinou nám neznámých virů mimozemského původu v rámci experimentu sledování jedinců na zemi.
Tento virus se usazuje a působí přímo ve Varolově mostu (část nervové soustavy), odkud řídí veškeré akce a reakce spojené s činností pana MIlana. Jelikož byl únos proveden těsne po odchodu z práce, v pravé hemisféře byla vzpomínka na tento koncern nejživější a proto není překvapující, že s ní pracuje i tento virus.
Byl zrozen pan GTI.

Nicméně nezoufejme, tak jak jistě postoupí věda a dokáže výlečit rakovinu a jiné zhoubné nemoci, určitě jednou přijde doba, kdy zákeřný virus bude objeven a léčením zničen.
Nebo tento virus sezbírá vešekré potřebné údaje a odebere se na svoji domovskou planetu.

A't tak, nebo onak, panu MIlanovi přejme brzké uzdravení.
Rozbalit vlákno
7
8. 5. 2011 00:27
Re: Teorie symptomu GTI
Redakce zde někde poznamenala, že je svým způsobem ochotna financovat nějaké příspěvky, měl by ses přihlásit. Ty jsi velký novátor, máš takový drive a intelekt, že by si mohl klidně vařit kafe i z brambor a rovnou paní Libušce Šmuclerový.
9. 5. 2011 17:39
Re: Teorie symptomu GTI
>:-[]
Avatar - white label
8. 5. 2011 21:14
Re: Teorie symptomu GTI
Tolik slov a přitom stačilo napsat jen poslední větu, Milane... >:-[]
9. 5. 2011 14:25
Re: Teorie symptomu GTI
Mno jo..ale k Milanovi bylo potřeba nějak dojít...:)
9. 5. 2011 17:43
Re: Teorie symptomu GTI
>:D :yes: