Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86 vs. FT-86 II vs. Scion FR-S: Designový trojboj

David Bureš David Bureš 7. 5. 2011
5
43
Plánovaný malý sporťák od Toyoty se světu ukázal již ve třech verzích. Která z nich je podle vás nejhezčí?

Japonská automobilka Toyota plánuje ve spolupráci se Subaru začít příští rok sériově vyrábět malý sporťák FT-86 s pohonem zadních kol. Od roku 2009 už představila tři koncepty na toto téma – FT-86, FT-86 II a nejnovější Scion FR-S, který reprezentuje značku Scion. Ta má v koncernu Toyota na severoamerickém trhu roli výrobce vozů pro mladé.

Tři koncepty se liší už kontinentem své premiéry. Toyota FT-86 se světu oficiálně ukázala v roce 2009 na tokijském autosalonu, FT-86 II bylo odhaleno letos v Ženevě a Scion FR-S na letošní dubnové autoshow v New Yorku.

Co do rozměrů, shodují se všechny tři automobily jen v rozvoru náprav, který činí 2.570 mm. Nejdelší a nejširší je nejnovější Scion FR-S, ze všech tří vozů má však s výškou 1.204 mm nejnižší postoj. Nejkratší a nejužší je „původní“ Toyota FT-86.

Za dva roky zůstaly z původního konceptu základní tvary, většina detailů karoserie se však změnila. Toyota tvrdí, že sériový automobil se oproti studii FT-86 II bude lišit jen v detailech.

Původní koncept FT-86 svým vzhledem vycházel z jiné studie, hybridního vozu Toyota FT-HS z roku 2007.

Výrazné změny detailů se odehrály na přídi a každý z vozů má jiný výraz. Nejagresivněji patrně působí FT-86. Na její hlavní úzké světlomety přes chladicí otvor navazuje pás diodových světel pro denní svícení, který prostupuje až k čelní masce. Právě ta je za všech tří automobilů největší.

Scion FR-S ani původní FT-86 samostatné diodové denní světlomety nemají, Scion je však má zakomponované do hlavních čelních světel. Scion má také výrazněji řezané hrany přídě a mohutnější trojúhelníkové chladicí otvory v předních rozích auta.

Při pohledu z boku je patrné, že FT-86 II má nejblíže sériové výrově. Vnější zpětná zrcátka jsou na tomto autě z celé trojice největší a zřejmě je už kvůli homologaci nebude nutné nijak výrazně měnit. Naopak zrcátka FR-S jsou opravdu miniaturní.

Unikum FT-86 II je rovněž otvor nad předním podběhem, který je protažen hranou karoserie až k C-sloupku. Kapitolou samou pro sebe jsou kola, každý z vozů má odlišné. Ráfky FT-86 tvoří pět zkosených paprsků, kola FR-S jsou ze sedmi zdvojených paprsků a u FT-86 II mají zcela specifický tvar.

Design zádě prošel nejvýraznější evolucí. Větší a výraznější je zadní difusor, do kterého jsou integrovány větší koncovky výfuku, u FT-86 II kulaté, u Scionu čtyřúhelníkové. Difusor FT-86 II je uprostřed doplněn třemi příčkami, které u zbývající dvojice chybějí.

Jinak řešená jsou zadní světla, která u FT-86 II ani FR-S nenavazují na odtokovou hranu na vrchu víka zavazadlového prostoru. Zadní světlomety FT-86 II mají bílou optiku, novinkou je zde i zadní spoiler zlepšující přítlak za jízdy.

Záď FR-S se naopak liší jinak tvarovaným zadním sklem a dominantním třetím brzdovým světlem, které tvoří nápis Scion. Obě Toyoty mají na stejném místě pouze obligátní znak automobilky s písmenem T.





Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Teorie symptomu GTI
| 9. 5. 2011
>:D :yes:
Teorie symptomu GTI
| 9. 5. 2011
>:-[]
Teorie symptomu GTI
| 9. 5. 2011
Mno jo..ale k Milanovi bylo potřeba nějak dojít...:)
TŘI KÝČE
| 9. 5. 2011
Nic ve zlým, ale 911 mi přijde jako větší ikona než cayman, nebo snad ne?

Respektive...když se někomu líbí Cayman tak předpokládám, že ještě víc je unešený z 911.
TŘI KÝČE
| 9. 5. 2011
Osobně rozlišuji mezi stylovostí (popř. elegancí) a krásou. Jsou to dva odlišné aspekty designové stránky vozu. Například Volkswagen Scirocco podle mě není krásný (zvláště ne zezadu), ale je stylový. Naopak tato Toyota/Scion/Subaru je krásné, ale ne moc stylové. Je totiž přepálené po všech směrech. Aerodynamické prvky jsou snad i na stěračích, což v porovnání s například takovým Ferrari 458 nemůže značit nic jiného, než že se jedná o prvky designové a nikoliv účelné. Teď se nám ještě toto auto neokoukalo a proto se všichni nadšeně probíráme obrázky, ale za pár let bude toto auto ekvivalentem Mitsubishi Eclipse nebo Nissan Skyline (se svým obřím křídlem) a se stylem nebude mít společného nic. V podstatě tedy v tomto (v rámci možností) souhlasím s GTI.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku